Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2020 16:59 - НАСАМЕ С АПОСТОЛА ...
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8492 Коментари: 26 Гласове:
71


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Tова съм го писала и публикувала тук преди години.


Направих от този разговор насаме нов постинг.
Не съм добавила нищо. Не съм задала нови въпроси, които са се натрупали в мен през годините.
Отговор от Апостола не очаквам. Той даде отговор на всички въпроси, които можем да му зададем преди 147 години.


Апостоле, Апостоле, Дяконе! Човече Божи!

Ти, най-достойният българин!

Срам ме е от теб, Апостоле! От теб, който само на 35 години остана в безсмъртието!

Срамувам се, Апостоле! Срамувам се, заради живели българи, срамувам се от и за сегашните българи!

Ти се отказа от всичко, в името на нещо свято, на нещо велико! Отказа се в името на СВОБОДАТА НА ОТЕЧЕСТВОТО!

Отказа се от себе си, заради нас – да си ни съвест и помощ, когато залитваме. 
“Ако спечеля – печели цял народ, ако загубя – губя само меня си”.
Има ли сега някой, който може да печели за народа ни и да загуби себе си?!

Ти, скиталецът и отшелникът не се боиш и пееш, когато от три дни не си слагал залък в устата си, когато “дърво и камък се пукат от студ”! 
Ти…

Срам ме е, Апостоле!

Всички сме учили и знаем за теб! Но какво сме научили от теб, Апостоле?

Твоето “тефтерче” ме разплаква! Всяка маслинка и капка боза са записани в него! О, и най-голямото “лакомство” – халва!

Кам такива люде сега?!

“Аз съм Левски! Ей ме на!” – без да пошушнеш предателско слово.

От горе, от “небесний рай” ти виждаш по-ясно! Сигурна съм, че и ти се срамиш, заради  нас.

Ти, Апостоле, живя с блага дума, светла правда – смело, без гордост и вик за народното дело.
Без отдих, без сън, без страх – за нас, недостойните, които предадохме идеалите ти, не за паница леща, а по-лошо…предадохме духът ти, който не беше сломен ни от болките от незарастващата рана, която те мъчи цели пет години, ни от тъмницата, ни от мъките, ни от бесилото!

Срам ме е, Апостоле!

“Измиваме” си ръцете, а може би и съвестите си с духова музика и венци пред паметника ти, с три музея, портрети, които “красят” нечии кабинети, улици, училища. Избрахме те за “Най-великият българин на всички времена”, защото “къде ти е гробът, днес никой не знай”! 
Дори това не направихме за теб, Апостоле! Да знаем гроба ти и да идваме смирено да искаме прошка от теб!

Грешни сме пред теб, много сме грешни!

Ти се бореше за  “ЧИСТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА” и не искаше пост.

И… беше обесен, заради нас, заради нашето благо и постове!


“О, бесило славно!

По срам и по блясък ти си с кръста равно!”


Искам ти прошка, Апостоле!


И се моля за теб, като за дякона Игнатий, според както е последната ти воля изповядана пред отец Тодор...

 

 image

 

 

 






Гласувай:
72



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Има дати, които не може да бъдат
18.02.2020 17:03
премълчани или подминати.
Така е и с 18/19 февруари.
Коя точно е датата и по кой календар за мен няма значение.
На тази дата дата 18/19 февруари е обесен Той - Васил Иванов Кунчев - ЛЕВСКИ.
Поклон, Апостоле!
цитирай
2. katan - Бюстът-дърворезба със затворените очи на ЛЕВСКИ
18.02.2020 17:06
е дело на Стелиян Стелиянов.
Има го като постинг и тук.
Коментарите са много интересни.
цитирай
3. stela50 - ЖИВ ВЪВ ВРЕМЕТО...
18.02.2020 18:07
Наричаме го просто АПОСТОЛА...
Така го знаят бащите ни, така го знаем ние,
така ще го знаят синовете ни, още преди да
се научат да четат. Защото в тази свята дума
са събрани и обичта, и преклонението,
и гордостта на малка България...
Помня този твой вълнуващ постинг, Кати...
да, грешни сме... и думи няма...
да помълчим пред погледа му...
С дълбок поклон!
цитирай
4. katan - 3. stela50 - ЖИВ ВЪВ ВРЕМЕТО...
18.02.2020 19:12
По-жив е от много живи, Таня!
Всички знаем за АПОСТОЛА!
Всички го почитаме и се прекланяме пред него.
Друг велик българин - Христо Ботев, потресен от героичната му смърт му посвещава неповторимото стихотворение-елегия "Обесването на Васил Левски".
По-късно и Иван Вазов в "Епопея на забравените" му посвещава "Левски" без да се страхуват, че те самите ще станат по-малко велики.
Сега не е така.
Много хора си мислят, че ако кепазят някого те ще са великани...
Не е така. Те сами се смаляват по този начин...
Ето затова и тримата, които споменавам са велики!

Благодаря ти, че си спомняш предишната публикация!

През много далечната 1989 година в Гимназията на сина ми имаха предмет "ЛЮБОСЛОВИЕ".
Една от темите, по която трябваше да пишат беше точно тази - "Насаме с АПОСТОЛА ..."
И аз от тогава си мислех, че трябва да напиша моето "Насаме ...".

Поклон пред Апостола, Дякона, Левски!
цитирай
5. barin - Здравей, Катя. Напоследък исто...
18.02.2020 21:05
Здравей, Катя. Напоследък историците са на мнение, че Васил Левски е обесен на 18-ти, а не на 19-ти февруари. Добре е да си го гпоменаваме, защото има голяма заслуга за освобождението.
Поздрави!
цитирай
6. katan - 5. barin - Здравей, Катя.
18.02.2020 22:00
Здравей, Иване!
Да. Знам. Водеха се безсмислени спорове за датата.
Юлиянски, Грегориански календари...
Разлика с 14 или 13 дни...
За някои може да е много, жизнено важно това, но за мен не е.
За мен е важно, че на 18/19 февруари 1873 година е обесен най-чистия и свят човек в нашата революционна история /може би само един ден на почит е малко и затова/.
Революционна, защото не мога да намеря по-подходяща дума за дейността на Апостола, дякона Игнатий, Левски ..., който създава революционни комитети и на практика създава нова стратегия и тактика за освобождението на България.

Споменаваме го. Често.
Прекланям се пред делото и чистотата му!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
18.02.2020 22:55
Левски е безспорен връх на България! Но колко велики наши личности му са съвременници!? Не само в борбата за свобода Сигнал, че те се появяват, когато предстои и е на път голяма, положителна за България промяна
Защо ли сега ти няма????

Знак, че в тогавашна България кипи нещо съзидателно, въпреки ,че още я няма на картата
Както и да серазсъждава, въпреки ,че не го е доживял, освобождението на България е негово дело!
То е залегнало в основите на Свободна България
Той е подготвил условията за Априлското въстание! Ботев,Петлешков, Батак, Панагюрище, Перущица са стреснали Европа! Че има един храбър и героичен народ в нея, според Юго, на който тя, Европа трябва и е длъжна да се притече на помощ!
И резултатът е Освободителната война, около която се е обединила цяла Европа!

Поклон пред делото и паметта на Апостола!
цитирай
8. jupel - https://www.youtube.com/watch?v=GYG98PJpRr8
19.02.2020 00:33
ВАСИЛ ЛЕВСКИ - ПОКЛОН ПРЕД ЕДИН ГОЛЯМ БЪЛГАРИН!

цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
19.02.2020 08:45
Всъщност, спорът около датата е заради добавящите се дни
Те са 12 за дати преди 1900 г. и 13,заради допълнителния век- след нея
Левски е обесен на 06 февруари!
Като дете се гордеех ,че Вазов е роден на моя рожден ден Но смениха поради причината денят на 09 юли- неговата рождена дата!
Но кашата с датите е пълна Преди Атанасов и Андонов ден бяха ва 30- ти и 31- ви януари, Ивановден- на-20- ти Сега са тринадесет дни по- рано,не по- късно?
Иди и разбери, ако си нямаш работа!?

Хубав ден, Катя!
цитирай
10. batogo - !!!:))) Чудесно, вдъхновяващо послание, Кате!
19.02.2020 08:57
Апостола на Свободата българска – Васил Левски – е постигнал целта си във времето. С мъдрото си, духовно верую, че "времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме" той е вдъхновил Истинските Българи да работят за Свободата и Благоденствието на България, в следствие на което България вече е свободна, независима държава, част от Цивилизования свят, от мира и хармонията на планетата. И това днес е факт, благодарение на духа, вярата и волята на Апостола за свободна и независима България, които той ни завеща с идеите и делата си.
Поклон и вечна почит за Духа на Апостола, който в единение с Духа Божи, е винаги с нас, българите!
Светли дни за теб, Кате!
цитирай
11. donchevav - Познавам този емоционален, вдъ...
19.02.2020 19:58
Познавам този емоционален, вдъхновен текст – и за пореден път му се насладих. Поздравления, Кате, за искреното гражданско чувство!
Спомних си, че и аз преди години писах някакъв есеистичен материал за Левски, лирично обръщение, подобно на твоето. Но то звучеше по-иначе:). Мисля, че ти споменах в коментар под една от предишните ти публикации – не споделям съвсем идеята за срама. Може би заради неговата деструктивност - нали сам Левски говореше за "революцията в душите" като за една "по-тежка работа". Или защото го възприемам като даденост през времето, като своеобразна наша национална константа. Винаги се сещам за горчивия укор на Вазов към своите съвременници в следосвобожденска България, които бързо сменят ентусиазма с апатия и патриотичния порив със стремеж към лични облаги. В „епохата на първоначално натрупване на капитали“, както някои историци определят последните години на XIX век, идеите на Ботев и Левски, станали неудобни за новоизлюпените ни кариеристи, службогонци и байганьовци, бързо биват забравени. Над гроба на капитан Петко войвода, споделя с горчивина Вазов, новите собственици посадили лозе! Съдбата на загиналите е забвение, на оцелелите – живот в нищета. „Бедни, бедни Македонски! Защо не умря при Гредетин!“…
Да, националният ни и човешки срам пред Левски не е от вчера. Но аз сякаш не изпитвам подобен личен или граждански /?/ срам. Горда съм, че сме имали такава личност. Вдъхновена съм да живея по примера му праведно, честно и родолюбиво. Левски е жив, уверена съм в това – българинът го пази като светиня, като идеал. А това, че и днес има недостойни хора, врагове и подлеци, както някога, по времето на Апостола, това е друг въпрос. Аз лично не искам да нося вината, срама и греха за всеки народен душманин и всяко мекере, оцелели в тия близо сто и петдесет години от героичната гибел на Дякона Левски.
Поклон пред светлата памет на най-чистата, най-святата личност в нашата история – Апостола на свободата Васил Левски!
цитирай
12. vostroto - Привет, Катя!
21.02.2020 14:17
Да, просто не е за вярване, че сме наследници на такива велики българи като Левски!... Но мисля, че не е само до нас. Вече нищо не е същото и в световен мащаб. Опасявам се, че "романтичният" период на човечеството окончателно приключи... Виж какво казва за живота във Франция Ален Делон:
"Животът не ми носи кой знае какво. Всичко съм видял, всичко съм изпитал. Но най вече мразя сегашната епоха. Повръща ми се от нея! Всичко е фалш, всичко е подменено. Няма уважение към дадената дума. Важни са само парите. По цял ден чуваме за престъпления. Знам, че ще напусна този свят, без да ми е мъчно за него!",
цитирай
13. vesever - Кате, привет! Поздравления за ...
21.02.2020 21:50
Кате, привет!
Поздравления за прекрасния и емоционален постинг!
Късничко се появявам, но напоследък много вихрено при мен всичко...
Гледам да не забравям приятелите.
Прегръдки!
цитирай
14. katan - 7. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
26.02.2020 20:04
Здравей, Иване!
Извинявам се за закъснението!

Левски наистина е най-големият сред големите!
Времето, в което са живяли тези титани е време на ново осъзнаване.
На време, в което се възражда съзнанието за България!
И сега е настъпило такова време, но много малко са хората, които са готови да "станат курбан за Отечеството" ...
Преклонението пред Левски трябва да е всеки ден, а не само на определени дати!
цитирай
15. katan - 8. jupel - https://www.youtube.com/watch?v=GYG98PJpRr8
26.02.2020 20:06
Благодаря за поздрава!
ВАСИЛ ЛЕВСКИ - ПОКЛОН ПРЕД ЕДИН ГОЛЯМ БЪЛГАРИН!
цитирай
16. katan - 9. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
26.02.2020 20:11
Да, Иване!
Спорът за точната дата не е от днес и вчера и да, знам за добавящите се дни и часове.
Писах и преди, че за мен не е толкова важно, че едни се прекланят пред делото на и "бесило славно" на Левски на 18 февруари, а други на 19-ти ...
Според мен най-важно е Левски да ни обединява, а не да се разединяваме уж в негово име ...
Поздрави, приятелю!
цитирай
17. katan - 10. batogo - !!!:))) Чудесно, вдъхновяващо послание, Кате!
26.02.2020 20:18
batogo написа:
Апостола на Свободата българска – Васил Левски – е постигнал целта си във времето. С мъдрото си, духовно верую, че "времето е в нас и ние сме във времето, то нас обръща и ние него обръщаме" той е вдъхновил Истинските Българи да работят за Свободата и Благоденствието на България, в следствие на което България вече е свободна, независима държава, част от Цивилизования свят, от мира и хармонията на планетата. И това днес е факт, благодарение на духа, вярата и волята на Апостола за свободна и независима България, които той ни завеща с идеите и делата си.
Поклон и вечна почит за Духа на Апостола, който в единение с Духа Божи, е винаги с нас, българите!
Светли дни за теб, Кате!


Поклон и вечна почит за Духа на Апостол Левски, Оги!
Той ни завеща да обичаме и да не се отричаме от България!
От онази България, за която той отиде на бесилото без да отрони предателска дума ... "Сам съм. Ей ме на ..."
Завеща ни да се борим за "Чиста и свята Република..." без да иска нищо за себе си. Нито постове, нито облаги...
Достойни ли сме за него?!

цитирай
18. katan - 1. donchevav - Познавам този емоционален, вдъхновен текст...
26.02.2020 20:35
Здравей, Венетче!
Що се отнася за срама...
Аз се срамувам от името на всички. От името на съвременното общество.
От името на тези, в чийто кабинети висят /да, висят, а не друга дума/ портретите на Левски.
Забравят кой е зад гърба им или на отсрещната стена ...
"...„епохата на първоначално натрупване на капитали“" не е само в последните години на XIX век.
На това натрупване или преразпределение на капитали сме съвременници и ние самите.
Как стана, че от сравнително добра икономика като цяло се превърнахме в най-бедната държава в ЕС?
Дори сме готови да съдим Ханке заради обвинения за корупция?!
Не ние разбира се - ти и аз и мнозинството от нас.
Става дума за едно "малко малцинство", което ни срами по света и пред очите на Левски!
Затова и бюстът му е със затворени очи...

Поздрави, Венетче!
цитирай
19. katan - 12. vostroto - Привет, Катя!
26.02.2020 20:45
vostroto написа:
Да, просто не е за вярване, че сме наследници на такива велики българи като Левски!... Но мисля, че не е само до нас. Вече нищо не е същото и в световен мащаб. Опасявам се, че "романтичният" период на човечеството окончателно приключи... Виж какво казва за живота във Франция Ален Делон:
"Животът не ми носи кой знае какво. Всичко съм видял, всичко съм изпитал. Но най вече мразя сегашната епоха. Повръща ми се от нея! Всичко е фалш, всичко е подменено. Няма уважение към дадената дума. Важни са само парите. По цял ден чуваме за престъпления. Знам, че ще напусна този свят, без да ми е мъчно за него!",


Здравей, приятелю!
Наистина не е за вярване, че сме наследници на такива велики личности и как " ...от държава на розите се превърнахме в държава на склерозите.", както каза преди много години Блага Димитрова.
Да, световен мащаб...
Ние взехме от държавите със стара демокрация всичко лошо и не забравихме нищо старо лошо ...
Моят татко много преди Ален Делон каза, че ще си отиде от този свят с много лоши впечатления ... Така и си отиде - с лоши впечатления.
"Всичко е фалш, всичко е подменено. Няма уважение към дадената дума. Важни са само парите."
Къде сме, накъде отиваме...?!
Как да не се срамуваме от Левски?!
Поклон пред него!

Благодаря ти, че се отби, приятелю!
цитирай
20. katan - 13. vesever - Кате, привет!
26.02.2020 20:49
vesever написа:
Кате, привет!
Поздравления за прекрасния и емоционален постинг!
Късничко се появявам, но напоследък много вихрено при мен всичко...
Гледам да не забравям приятелите.
Прегръдки!


Здравей, Веси!
И аз се появявам късничко, но и при мен е много "вихрено":).
Благодаря ти, че се отби да се поклоним заедно на Левски!
цитирай
21. mileidi46 - !!!
26.03.2020 14:38
Прекрасен постинг за ЛЕВСКИ мила!!!
Както сама виждаш,от тогава,народът български не е мръднал....
Аз лично смятам,че би било кощунство от този народ,днес дори да му споменва името,че сигурно всяка година се обръща в гроба си...Срам,наистина срам!..
цитирай
22. katan - mileidi46 - !!!
26.03.2020 15:56
Благодаря за оценката, мила!
Постингът е писан преди години, но продължава да е актуален.
Мръднал е "народът български", но дали в правилна посока?!
Срамувам се от Апостола за предадените от нас негови идеали, за опорочените негови мечти за България, за ламтежа за власт и пари ...
Обръща се в гроба ....
А къде му е гробът?!
"Днес никой не знай..."

Бъди здрава, приятелко!
Добре, че започна да се появяваш тук, че често си мислех и тревожех за теб.
цитирай
23. mileidi46 - Благодаря ти!!
27.03.2020 15:50
не ме мисли мила,черен гологан не се губи:))Ако ме хване короната,казала съм на внучката да влезне тук и да напише на български..,,баба умря геройски",за да не ме мислите:))))В епицентъра съм в Болоня и не излизам никъде,а имах билет за самолета за Люксембург но...пропадна заради карантината,и дори не ми върнаха парите...:)

Тук надничам ,когато пусна нещо,просто така,за да уважа тези,които евентуално са пуснали някой коментар,и да ви пообиколя,да се преброиме...:)))радвам се,че и ти си добре,и дай боже още дълги години!!
Прегръдка!!
цитирай
24. katan - mileii46 - Благодаря ти!!
28.03.2020 12:18
Няма как да не те мисля. Не само теб, а много от приятелите ми тук.
"Черен гологан":) казваш:).
Не излизай и не мисли внучката ти да пише тук!
Очаквам от теб геройски да преживееш/те това чумаво време!
Поискай го и ти и по ще бъде!
Очаквам от теб още нещо:) - един постинг от Видин със снимки от прекрасната ти градинка.
Не искам оправдание, че не си се прибирала скоро:).
Ти си оправна и ще спретнеш градинката, а снимките, колко му е:)?
Стискай зъби, имай вяра и това ще мине!
Прегръщам те!
цитирай
25. mileidi46 - :)))
28.03.2020 14:27
Мила,бях във Видин от края на август до края на ноември...:) Обиколих България:)ИИмах планове за Великден да се върна,защото исках да отида на гроба на майка ми!!!,,Престраших" се,защото от 2011 ,от погребението и,не съм стъпвала там!!НЕ МОЖЕХ!! Сега заради карантината,като границите са затворени..пропаднаха и билетите...Но,живот и здраве...И аз исках да отида, да си видя градинката,да си видя лалетата,нарцисите,зюмбюлите ,незабравките,лилиумите...През октомври насадих още рози,незнам дали са тръгнали..:)))Но!!Ще се постарая да изпълня желанието ти!!!Имах снимки,но ми счупиха компютъра на летището,в Брюксел,...и загубих всичко..Купих си нов:))Ще ми дойдеш на гости,като си дойда и ще си набереш букети!!!:)))Обещавам ти!!!Ще я видиш наживо:)Прегръдки!!
цитирай
26. katan - mileidi46 - :)))
03.04.2020 08:51
Добре си направила!
Следващия път не идвай инкогнито:).
Обади се!
Представям си красивата ти градинка с пролетните цветя! Разкош!
9 години! Толкова ли минаха от тогава?!
Сякаш беше вчера...
Как минава времето?! Неусетно.
Поканата ти я приемам с благодарност.
Само Бог да ни опази живи и здрави!
Прегръщам те!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5649096
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195223
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031