Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2016 11:37 - МАЛКИЯТ МИ ЧИЧО
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3035 Коментари: 0 Гласове:
67

Последна промяна: 18.02.2016 11:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Татко бяха трима братя. Той - най-глемият, пет години след него другият, и цели петнадесет най-малкият.
Малкият ми чичо се родил точно, когато германците нападали Гърция.
Дядо ми бил мобилизиран в "черните роти", заради левите си убеждения.
Татко, като голямо момче изпълнявал ролята на глава на семейството.
Няколко пъти ходил в съседното село да запише новореденото, но там никой не работел.
Една седмица по-късно, когато германците вече се били настанили в Гърция, татко успял да го запише. Не на истинската му рождена дата, а  с една седмица закъснение.
Той така си остана - най-малкият и най-"милованият", както казваше баба.
Така остана и обръщението към него. Не на "е", а на "че".
Дълги години не можех да му кажа "чичо", а само "батко". После свикнах. 
В един момент, когато той беше завършил висшето си образование и беше "млад специалист" аз бях вече студентка.
В първата ми лятна ваканция, след бригадата той помоли татко да ме пусне с него на разходка с приятели.
По пътя ми каза да не го наричам нито "чичо", нито "батко", а по име. Искал да се "изфука" пред приятелите си.
Казваше, че ако го "преженя" първо ще ме зашлеви, а после ще ме поздрави.
Прежених го. Не ме зашлеви. Само ме поздрави.
На следващия месец се ожени и той. Беше "стар ерген" на ...32 години.
Много дълги години на всеки мой рожден ден ми се обаждаше с думите: "От Батак съм, чичо. Помниш ли Батак?" После следваха пожеланията.
Днес го няма. Отишъл при баба, дядо, татко и големия ми чичо. Като насън  в съня си ...
Обичам те, чичо!



image











Гласувай:
67



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675674
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196213
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930