Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2015 18:15 - СПОМЕН или КАКВО НОСЯТ ЩЪРКЕЛИТЕ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5259 Коментари: 11 Гласове:
62


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Сетих се за още един спомен, който е една година преди описаната от мен случка в по-предишен постинг.
Какво ли носят щъркелите?
Ако ви е интересно - прочетете:).
"Вчера" е било в края на юни 2009 година:).
Посвещавам го на всички, които ще се усмихнат и ще видят себе си в моя спомен:)!


image

Вчера сестра ми и племенницата дойдоха да видят малката Мишел, която вече е на 16 дни.
Покрай подаръците за малката принцеска се намери и един за баба й Катя - ореховки!
Много ги обичах на времето!
Но тези ореховки ме върнаха повече от 50 години назад.
Всички знаем какво "носят" щъркелите:),макар че нашето съковище си дойде по съвсем естествен начин:).
Но не за тези щъркови подаръци ми е думата сега.
Те "носят" и други неща.
Било е  през март 1958 година.
Майка ми е израстнала в Града и това поверие вероятно е "запазена марка" на щъркелите там, но те идваха и при нас:).
В края на всеки март, след като видех щъркел, отивах и слагах мартеничката си под камък, а после щъркелът "идваше", вземаше ми мартеничката и ми оставяше на нейно място нещо сладко,което аз обичах.
През този месец март, майка ми няколко пъти ме попита какво очаквам да ми "донесе" щъркела.
Естествено на първо място исках ореховки, после "Карамел -"МУ", после се сещах и за други щъролинки, но ореховките винаги бяха на първо място.
Сложих си мартеничката под камъка и зачаках.
Но аз от малка съм си припряна и искам всичко да става на мига, затова няколко пъти ходих да проверявам идвал ли е щъркелът.
При последното си посещение до заветния камък видях майка ми, която ми слагаше любимите ореховки и едно пликче с другите лакомства.
Все едно гръм ме удари! Била съм на 5 години и вярвах, че както има Дядо Мраз, така има и щъркели, които вземат мартеничките и ти оставят нещо вкусно.
Побягнах и се скрих в къщи, а после плаках много.
Майчицата ми се почуди как да ме успокои и да ми каже, че този ден щъркелът се е забавил и тя решила да отиде до сладкарницата, за да му "помогне".
Естествено, аз след дълго отказване да приема обяснението най-накрая се укротих и се съгласих да повярвам, но отказах да изям любимите ореховки. Казах, че ще чакам на другия ден да видя щъркела, който ще ми ги донесе.
На другата сутрин отидох и видях, че има други щъролинки,но и ореховки имаше.
Върнах се в къщи и проверих дали вчерашните са на мястото си - там си бяха.
И така повярвах, че щъркелите, на мястото на мартеничките оставят подаръци.
До кога е била жива тази вяра у мен не си спомням.
Само че през септември се роди сестра ми, аз тогава бях в Града, но когато баба ми ме заведе обратно в родния ми дом и аз видях едно вързопче, което плачеше, майка ми каза, че щъркелите, преди да отлетят на юг са ми донесли сестричка. 
Може би тогава съм се усъмнила истински в ролята на щъркелите, които носят всичко, което си пожелаеш:).
Но хубаво си е човек да вярва в щъркели! Те са добри и носят това, което ти харесва.
Е,понякога се налага да им се помага!:) Но защо да не им се "облекчи" малко и на тях работата?
Колко много хора чакат и разчитат на тях - я за щъролинка,я за плачещо вързопче...
Така че: да живеят щъркелите и вярата в тях!:)

Обърнах "наопаки" познатите ми музикални сайтове, но не намерих "Ние не вярваме в щъркели", затова предпочетох "СВЕТЪТ Е ХУБАВ". НЕКА СТАВА ВСЕ ПО-ХУБАВ!






Гласувай:
62



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Спомням си този твой разказ...
18.10.2015 18:58
според мен това е един много разумен трик, който приучва децата да спазват ритуали при очакването на своите чудеса :) Защото докато растем, ако не си губим времето с глупости, ние оформяме своя мечта или повече и за нея е нужно упорство и вяра, а пък за това си трябва ритуал.
цитирай
2. yotovava - :)))))))))))))))))))))))))))))
18.10.2015 19:11
:)))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
3. katan - 1. sestra - Спомням си този твой разказ
18.10.2015 19:30
:))))) Здравей, сестрице!
Стар е разказът - на повече от 6 години:))), а споменът ми - 57:)))) /повече от половин век:)))/.
Ритуалите са много важни и наистина разумни за приучването и формирането на очакването на чудеса у децата.
Сега мартеничките се връзват по дръвчета, по храсти, но моята мартеничка я слагах години и след тази случка под камъка.
Сега чакаме дядо Коледа, но трябва да си легнем веднага след Бъдни Вечер. Иначе не е сигурно дали добрият старец ще дойде през комина на ... абсорбатора:).
Аз дори го видях:))) една много ранна сутрин, но той много бързаше:).
Така идва и Феята на зъбките:). На мястото на падналото зъбче , което слагаме под възглавницата /моите ги хвърляхме върху покрива, но тогава живеехме в едноетажна, кирпичена къща/ феята оставя паричка, но отново, ако сме си легнали рано:).
Вярваме и в Бог и всяка вечер, /когато сме заедно/ в един глас /почти шепот/ казваме "ОТЧЕ НАШ".
От бебе я чува тази молитва и веднъж се изненадах, когато започна на почти бебешки език:) да шополи молитвата и завърши с "АмиМ!:).
Миналата година пък се разплаках от умиление, когато една сутрин стана и се помоли: "Боже, моля те! Пази баба Кати!".
Не знам дали съм права, но детето вярва и в 10 Божи заповеди.
Тази година моето яйце се оказа "биячът".
Тя се разплака, но аз имам едно красиво дървено яйце. Донесох й го, а тя през сълзи ме попита: "А 10-те Заповеди, баби?"
Дадох й моето с уговорката, че си е нейното второ яйце и така не нарушихме нищо:).
Много се надявам да се запазят в годините, вярата, мечтата за чудеса и ... ненарушаването на Заповедите!
Много се надявам!
цитирай
4. katan - yotovava -:))))
18.10.2015 19:31
Да, Валя. Аз вярвах в щъркелите:)))).
цитирай
5. donchevav - Безценна е ролята на възрастните за ...
18.10.2015 23:49
Безценна е ролята на възрастните за формиране на тази вяра, за изгражане на отношение към нематериалното, надстроечното - към религията, към чудесата в живота, към приказната страна на нещата. Толкова труден и деликатен процес е това - вярата трудно се внушава, а така лесно се пропилява! Твоята майка пак е имала късмет, че ти отново си й повярвала! Е, сега ти си в тази позиция - успех! Поздрави на Мишел! Да расте умна и паметлива, да попива всички бабини мъдрости! Прегръдка и за двете ви!
цитирай
6. stela50 - Разказите за детските ни дни... топло споменни, незабравими...
19.10.2015 08:04
развълнува ме, размисли ме... върна ме назад в годините,
в старата бащина къща /домът ми и днес е на същото място/...
Ритуалите са нещо много важно, много специално...
Знаеш ли, Кати... много се радвах на разказите ви с Мишел.
Да е здрава и щастлива !
Прегръдки !
цитирай
7. troia - :))
19.10.2015 09:47
Привет, Кате! А мен ме лъжеха, че са ме намерили на една поляна в гората. Как не са се сетили за щъркелите! Звучи по-логично.:))
Хубавите спомени са сладки като ореховки.
Хубав ден!
цитирай
8. kvg55 - Ако щъркелите не донасят друго, то ...
19.10.2015 12:09
Ако щъркелите не донасят друго,
то със сигурност донасят пролетта.
цитирай
9. vilish - Поздрави, Кате!
26.10.2015 01:03
И мен върна в едни спомени. :)
Не за щъркели. :)
Припомних си колко много и до колко дълго моите деца вярваха в Дядо Коледа.
Как разпалено оборваха думите на някое приятелче, което опитваше да разруши вярата им в съществуването на добрия старец ... А той "наистина" идваше, оставяше подаръците под елхата, хапваше по някой портокал, останал във фруктиерата ... На сутринта те горди откриваха оставените на масата обелки, неоспоримо доказателство от среднощното угощение на скъпия гост, който те все не дочакваха. :) Сънят ги преборваше преди неговото посещение ...
Вече са големи, но им остана вярата, че на добрите дела се отвръща с добро!
Прегръдки, мила!
цитирай
10. elcho - Щъркелът е странна птица !
14.12.2015 23:35
Чел съм, че при Щъркелите Любовта е много силна ! И когато умре единият от двойката, другият се самоубива, като лети нагоре докато се измори и след това започва да пада с прибрани криле и така се удря в земята и умира....
.....тъжно е......
цитирай
11. katan - 10. elcho - Щъркелът е странна птица !
19.12.2015 22:54
Прелетна:).
И аз съм чела подобно нещо за щъркелите, но за гълъбите съм 100% сигурна.
Знам го от съсед, който имаше гълъби.
Много ми се иска и при хората любовта да е като при гълъбите и щъркелите - вечна!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5656256
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195540
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031