Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.04.2015 18:02 - ИЗПЛУВАНЕ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 16699 Коментари: 27 Гласове:
56


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                         

                         На Венета - / 
donchevav/, заради част от един                       коментар "....изплувала от студените бездни ..."


image



Омръзна ми да бъда

"добро настроение".

Омръзна ми да бъда

изтривалка.


Омръзна ми да бъда

боксова круша.

Омръзна ми да бъда

робиня.


Омръзна ми след хиляди години!

 

Отърсих се.

Изтръсках те

от себе си.

От ума и сърцето,

от душата си.

 

Като дълбоко потопена

подводница,

изплувах!


Отворих люковете

и въздух поех.

Напълних гърдите си

с свежест.

 

Усмихнах се

и започнах да дишам -

нормално,

без притеснение,


че дъхът ми ще предизвика

"мъртво вълнение " !






Гласувай:
56



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Здравей, Венетче!
16.04.2015 18:02
И ти попадна в категорията на асоциациите:).
Една част от твой коментар ме препрати към това нещице.
То е вече от времето, когато си дадох сметка, че е по-добре да изплувам, отколкото да се потопявам все повече ...

Колажът е на Стефи Божилова.
цитирай
2. vostroto - Разбира се. Колкото и да е деликатен ...
16.04.2015 19:04
Разбира се. Колкото и да е деликатен един човек, и разбиращ, той трябва да бъде преди всичко себе си - да е свободен.
Поздрави!
цитирай
3. katan - 2. vostroto - Разбира се. Колкото и да е деликатен
16.04.2015 19:16
Благодаря ти, скъпи приятелю! Благодаря за подкрепата!
Решението за изплуването го взех с ума си, макар сърцето и душата ми да се бунтуваха.
Исках и успях!
Поздрави и на теб!
цитирай
4. donchevav - Омръзна ми да бъда "добро ...
16.04.2015 19:23
Омръзна ми да бъда

"добро настроение".

Кате, Кате, как ти хрумна! Благодаря ти, приятелко! За порива към свобода ти благодаря, за отказа от глупавия позитивизъм и захаросано настроение, знак за ново и по-дълбоко потъване, за силата и куража да изплуваш, за глътката въздух и синьо небе - и за образа на онова "мъртво вълнение", предизвиквано дори само от дъх – чудесна алюзия за робския страх, толкова точна - повярвах!
Възхищавам се на твоята лирическа героиня - тя е силна жена! Знае какво иска и го постига решително – каквато и цена да й се налага да плати!
Благодаря ти за прекрасната песен на Мариана Попова и за фантастичния колаж - точно такава си представям и героинята от твоята миниатюра - волна!
Прегръщам те, приятелко! Бъди благословена!
цитирай
5. mrazekoff - Понякога
16.04.2015 19:29
човек трябва да се промени, за зачеркне всичко досега и да тръгне отново. Аз съм труден на промените. Просто времето се промени и авантюрата вече ми убягва... А, беше време, когато се хвърлях в неизвестността...
А, така ми се иска да обърна нещата в друга посока... Боже, колко ми се иска да се променят нещата ...
Красива и романтична пролет ти пожелавам Катя!!!!
цитирай
6. katan - 4.donchevav - Омръзна ми да бъда "добро ...
16.04.2015 19:44
Не е "хрумка", а истинска "роля", Венетче!
Настроението не е "захаросано", а желание да имаш истински празници, с истинско настроение ...
Позитивизмът не е глупав, ако е истинси, ако си "настроен" така, и дори всички бури, ветрове, мраз, студ не са в състояние да го променят ...
Понякога един катализатор е достатъчен да те накара да "изплуваш", стига да го искаш.
"Лирическата героиня" беше силна, смела, добронамерена и всеотдайна.
Вече не знам каква е.
"Мъртвото вълнение" и "дъхът", който го предизвиква не е алюзия, а реална действителност.
Всеки трябва да вярва в себе си, в своите сили или безсилие ...
Песента на Мариана Попова не я избрах случайно, както и колажа на Стефи Божилова.
Те допълват и дават представа за преживяното от "лирическата героиня".
С това нещице слагам край на "онова" време, макар че мога да взема повод от думите ти за други.
Прегръщам те и аз!
Хубава вечер!



цитирай
7. katan - 5. mrazekoff - Понякога
16.04.2015 19:55
Здравей, Стефане!
Понякога човек трябва да вземе драстични мерки, за които никога не е мислел, че ще вземе.
Понякога ... обстоятелствата го налагат и това не е авантюра, а изстрадано решение, което коства много...
Стискаш очи, затваряш сърцето си и ... се хвърляш с главата надолу ...
Или ... или ...
цитирай
8. anin - Оф,
16.04.2015 20:30
Тия дни на два пъти ми се падна ролята да бъда лошата, но когато възникнат ситуации, в които е по-неудачно да мълчиш и търпиш, за да си "добричкия"....
цитирай
9. katan - 8. anin - Оф,
16.04.2015 20:57
Ех, Ани!
Роля да бъдеш лошата - нали е само роля, мила?
Понякога житейските ситуации изискват да си лош. Важното е да не носиш лошо в сърцето си ...
цитирай
10. megg - " Омръзна ми след хиляди години!"
16.04.2015 21:00
Когато дълбокото на житейските несгоди става все по - тъмно, а душата - все по - ограничавана и съобразяваща се, просто плувай нагоре, нагоре - към светлото.

Усмихнах се
и започнах да дишам -

Усмивки и от мен, Кате мила, и заради непокорството на свободолюбивия дух!
Поздрав!
цитирай
11. katan - 9.megg - " Омръзна ми след хиляди години!"
16.04.2015 21:07
Понякога една година ти се струва цяла вечност, миличка Мег!
Дълбокото те дърпа надолу, а светлината те кани да изплуваш и да се насладиш на простора и светлото.
Тогава сърцето и умът избират светлото ...
Поздрави и прегръдки от мен, Мег!
цитирай
12. anin - Така е, Кате
16.04.2015 21:20
katan написа:
Ех, Ани!
Роля да бъдеш лошата - нали е само роля, мила?
Понякога житейските ситуации изискват да си лош. Важното е да не носиш лошо в сърцето си ...

- Съгласна съм! Права си!
цитирай
13. katan - 12.anin - Така е, Кате
16.04.2015 21:27
Доброто е благословия, Ани.
Другото е от лукавия.
От майка ми ми е останал един завет: "На лошото с добро, мама!".
Не мога да гоня карез, не съм отмъстителна и не тая злоба. Прощавам на всички и всичко ...
Понякога опрощението ми отнема време, но в крайна сметка - прощавам.

цитирай
14. astrojozi19 - Мила Кате Благодаря!
17.04.2015 16:32
Важното е да сме себе си и да не изневеряваме на истинсото си аз, и да намерим сили да изплуваме.
Поздрав Кате радвам се че те има!
ЖОЗЕТА
цитирай
15. distrelets - Не цитирам нищо от стиха, защото трябва да го копирам целия :))))
17.04.2015 18:21
"Лирическата героиня" беше силна, смела, добронамерена и всеотдайна.
Вече не знам каква е."
Отново сходни мисли.... променяме се, Кате. Или по точно, обстоятелствата ни променят. Дори не знам кое е по-добре, да си останем такива или да се променим. Поздравви!
цитирай
16. katan - 14. astrojozi19 - Мила Кате Благодаря!
17.04.2015 18:22
Благодаря ти, Жозетка!
Всичко е важно в живота.
Най-дребните детайли и най-съдбосните решения ...
Аз се радвам, че теб те има, че те открих!
Поздрави, миличка!

цитирай
17. katan - 16.distrelets - Не цитирам нищо от стиха, защото трябва да го копирам целия :))))
17.04.2015 18:30
Писах ти вече за настройката, Диди!
Един акордьор е настройвал много от нас тук:).
И аз не знам кое е по-добре.
Предпочитам статуквото, колкото и да "ритат" срещу него.
Традиционалист съм и трудно свиквам с промените.
Понякога се налага да започнеш отново, начисто, дори само заради физическото оцеляване ...

ПРЕКРАСНО НЕЩО СИ СЪТВОРИЛА, Диди!

Поздравявам те!


цитирай
18. stela50 - Сърцето... всичко побира...
17.04.2015 19:29
неподозирана е неговата сила.
Да изплуваш нагоре към светлината,
където мисли с мисли се срещат,
обичта обич открива...
силно и вълнуващо.
Прегръдки, Кати !
цитирай
19. katan - 18. stela50 - Сърцето... всичко побира...
17.04.2015 19:40
Сърцето побира много, мила Таня!
След толкова сила и побиране получава ... аритмия.
Въпреки това стремежът към светлина и обич е закодирана в него ...
Прегръдка!
цитирай
20. troia - Разбирам
17.04.2015 21:25
те много добре. Толкова хубаво и искрено си го казала.
За да бъде човек щастлив трябва да притежава смелостта да промени живота си и да тръгне по нов път, да поеме риск. Никоя жена не е родена за да бъде "боксова круша" и нечия "робиня". Познавам жени, които са на кръстопът, но нямат решителността да променят живота си. Нещастни са и се опитват да се утешат, че е нормално и че не са единствените...
Поздрави за хубавия стих, Кате! Малко ми трябваше време, за да го коментирам.:)
цитирай
21. katan - 20. troia - Разбирам
17.04.2015 21:45
Малко няма да се съглася с теб, Кате:). Само малко:) - за да бъде човек щастлив трябва да си "отваря очите", когато прави съдбовен избор и да не се поставя в положение на "даденост"; "на една ръка разстояние" и да не се нагърбва с всичко.
Т.е. да не се поставя сам в ролята на роб или робиня. САМ! Доброволно и с радост.
Имаше една моя приказка ... Ти я прочете. Там е по-широко.
Трудно се коментират такива неща, а и не е необходимо. Все пак е достигнало до някои чувствителни души.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
22. troia - Не
17.04.2015 22:18
зная дали ще си съгласиш с мен, но аз искам да добавя нещо. Според мен всяка "принцеса" колкото и да си отваря очите може да изживее "приказка" с неприятен край.. С годините "принцовете" се променят. Може да станат постепенно лоши, така че всичко си е до късмет.
Благодаря ти. Хубава вечер и на теб!
цитирай
23. katan - 22.troia -
17.04.2015 22:30
Съгласявам се, но ... донякъде:).
Всеки може да сбърка, дори и "принцеса". Зависи с какви очи гледа:).
Спомних си едно стихотворение на Давид Овадия:).
Когато очите гледат влюбено всичко е прекрасно.
С годините всички се променят и така се променя и края на приказката - тук съм абсолютно съгласна с теб:)!
На теб късмет и то голяяяям!
цитирай
24. anin - Кате,
30.04.2015 14:25
Видях, че си се отбила при мен, и си гласувала, но не знам, дали разбра, че снимката с мака е за двете Катета -теб и Троя :) Нали се шегувахме веднъж за маковете...
цитирай
25. katan - 24.anin - Кате,
30.04.2015 19:18
Благодаря ти, Ани!
Отивам да си взема маковете:)))).
Хубава, макова вечер, мила!
цитирай
26. tomich - Човек не може да се откъсне от реалностите...
30.05.2015 13:20
Така е. В края на крайщата човек не може да се откъсне от реалностите и да заживее САМО с прекрасни кристално чисти илюзии и представи за живота въобще, които се раждат единствено в душата и сърцето. Според мен неизбежно идва момент, когато човешкият индивид е принуден "да се отърси" от духовния позитивизъм и да стъпи здраво на земята, осъзнавайки необходимостта от разумен избор на нови пътеки в дебрите на съдбата си. Далеч съм от мисълта да възхвалявам песимизмът и да отричам оптимизма, още повече, че са дълбоко лични душевни качества. Но когато те придобиват тотален "пространствен" смисъл, неминуемо изникват един или друг вид катаклизми не само в човешката душа, а и в социалния живот... Повярвай ми Катя, преживял съм и продължавам...
Поздрави!
цитирай
27. katan - 26. tomich - Човек не може да се откъсне от реалностите...
31.05.2015 13:06
Прав си, Томич!
Понякога се налага да тръгнеш дори срещу собствените си принципи и разбирания в името на собственото си физическо оцеляване. Страдаш, измъчваш се, но ... все пак изплуваш.
Вярвам ти, Томич!
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657715
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195561
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031