Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.04.2015 13:45 - ВЕТРОВЕ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11577 Коментари: 27 Гласове:
51


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

На Диди / distrelets / - старо е, но ти ми го припомни с един коментар:) -

  "Я, какъв Катанско-мартенски ветрец задуха :)))))! "


image



Какви ли ветрове

не са минавали край мен,
и в мен, 
в душата ми?

И нежен бриз

и ледени вихрушки.

Но страшният Борей

ме връхлетя през януари.

Помете всичко!

Всичко опусти!

Душата ми изпразни.

И дома ми.

Затрупа всичко

с мраз и студ.

Сега са юлските горещници.

Дали ще разтопят леда,

сковал сърцето ми ?


image

 






Гласувай:
56



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Пожелавам на всички да смирим "ветровете" в душите ни
07.04.2015 13:48
поне тaзи седмица.

СТРАСТНАТА СЕДМИЦА ...
цитирай
2. litatru - :)
07.04.2015 14:54
Юлските ветрове стопяват ледове, а разгорещяват любови!
Да е топло в душата ти, Катан от сега!
Слънчев Великден!
Поздрави - Литатру!
цитирай
3. distrelets - Благодаря ти, мила Кате ОТ СЪРЦЕ!!!!!
07.04.2015 15:10
"И нежен бриз

и ледени вихрушки."

Стихът ти ме докосна и за миг ме върна с бясна скорост през годините. Бих го нарекла Стих Вихрогон :))))!!! Дори пулса ми учести! Благодаря ти! Сега препускам с него и усещам топли, хладни и ледени ветрове! Виждам чудни изгреви и залези, равнини и планини. Спускам се по склонове, ту се драскам от бодливи клони, ту меки постели ме приютяват. Това е Животът! Днес ти направи деня ми различен!
А сега нека се смирим.... <3
цитирай
4. donchevav - Силни ветрове - помитащи, пречи...
07.04.2015 15:45
Силни ветрове - помитащи, пречистващи!
Много ярки, въздействащи стихове, собено сега, през Страстната седмица! Светли дни, приятелко! Прегръдка!
цитирай
5. katan - 2. litatru - :)
07.04.2015 15:47
Вероятно си права, Лити!
Но понякога и през юлските горещници зъзна като в януарски студ.
Благодаря за пожеланията!
Светъл и слънчев да е ВЕЛИКДЕН!
цитирай
6. katan - 3. distrelets - Благодаря ти, мила Кате ОТ СЪРЦЕ!!!!!
07.04.2015 15:55
Ти с коментара си ме върна много години назад и още тогава си помислих за този този стих, който навярно ще върне много хора назад в годините.
За разлика от теб, аз сега го чета спокойно, без учестение на пулса:).
Спомням си някак като през мъгла чувствата, които изпитвах тогава и все едно са били преди 100 години.
Да, това е животът...
Надявам се "различният" ден, да е изпълнен с прекрасни спомени и бъдещи красиви мигове!

Да се смирим! Време е!
цитирай
7. katan - 4. donchevav - Силни ветрове - помитащи,
07.04.2015 16:12
Ветрове - преживени.
Ветрове - помитащи.
Ветрове - пречистващи.
Ветрове - топли като ласка.
Ветрове - смразяващи.
Ветрове - всякакви ...
Светла и лека СТРАСТНА СЕДМИЦА, Венетче!
Прегръдка!
цитирай
8. stariatb - Желанието ви за смирение по Вели...
07.04.2015 16:38
Желанието ви за смирение по Великден споделям, момичета. Но живота е постоянна промяна и нека ви спохожда това, което пожелаете.
цитирай
9. katan - 8.stariatb - Желанието ви за смирение
07.04.2015 16:59
Здравей, приятелю!
Смирението ... Обширна тема за размисъл и разговор.
Написах ПОНЕ през СТРАСТНАТА СЕДМИЦА да се смирим и да погледнем в себе си, преди да съдим и гледаме "кривиците" у другите .....
Животът е калейдоскоп .
Никога не знаем как ще се подредят цветните стъкълца ...
Нека е цветно и светло при теб!
цитирай
10. sande - Поздрави, Кате , с едно стихотворение, в което вятърът се разхожда ..
07.04.2015 18:08
ЗАЩО НАМРАЗИХ ТЕЗИ ЧАСОВЕ СЛЕД
ПОЛУНОЩ?

Къде е вината?
Може би в счупените очила на съня ми, може би в
тъмните къщи,
виновно скръстили ръце.

Спят по леглата си хората – един до друг
или един без друг. Спят и други, с очи
инфарктно отворени.
Някъде една жена все още я няма,
а мъжът й троши между зъбите си орехите
на съмненията.
Часовете след полунощ са опасни за самотните:те
стоят
зад прозорците и наблюдават покривите на сградите,
където старите котараци на мрака
ближат меда на луната.

О, часове след полунощ –
счупени стъкла,
по които може да ходи само вятъра с корковите си
обуща.

Константин Антонов
цитирай
11. vostroto - Ледът в душата трудно се топи. . . ...
07.04.2015 18:37
Ледът в душата трудно се топи... Вътрешен процес е, и става бавно. Най-много боли от "приятелски огън"... ледът си е направо ледник... Но пък един път стопи ли се, ставаш по-силен отпреди:) това му е хубавото!
Да ти призная, Катя, аз съм вярващ, но не и религиозен. Кой както си предпочита да прави, аз не се съобразявам с никакви седмици. Предпочитам да съм си естествен, и да не се преструвам на друг. Тъй че ако се стигне до някаква страст:), ще си я проявя без никакво притеснение:)
Хубава вечер!:)
цитирай
12. katan - 10. sande - Поздрави, Кате , с едно стихотворение, в което вятърът се разхожда
07.04.2015 18:51
" ... може да ходи само вятъра с корковите си
обуща."
Много истинско стихотворение, Санде!
Благодаря ти!
Нека всички часове на денонощието ни са спокойни!
цитирай
13. katan - 11. vostroto - Ледът в душата трудно се топи.
07.04.2015 19:01
Много трудно се топи, приятелю.
Ледник, айсберг ... Дори "Титаник" е разцепил...
Човешката душа е по-твърда и по-силна, но винаги остават белези.
И аз съм вярваща и спазвам повечето традиции /не искам да съм по-голяма от папата:)/.
СТРАСТНАТА СЕДМИЦА винаги ми е била много тежка, особено РАЗПЕТИ ПЕТЪК.
За пръв път влязох на РАЗПЕТИ ПЕТЪК в църквата в Града. Бях дете.
Беше повече черно, отколкото е в сегашно време.
Баба ме заведе да целуна плащеницата и да се проврем под масата ...
От тогава имам тази болка /страст, страдание/ в този ден.

Хубава вечер и на теб!
цитирай
14. megg - " И нежен бриз/ и ледени вихрушки."
07.04.2015 20:43
Ех, Кате мила, какви ли не ветрове ни събарят, вдигат... Понякога и самите ние сме ветрове и ако съумеем да стопим леда така, че да се покаже поне една тревица и да й се зарадва дори един човек, ако съумеем да отнесем тъгата... струвало си е.
Поздрав за стихотворението, Кате - истинска и вълнуваща изповед - и пожелания за добри дни в очакване на Великден! Светло и празнично да ти е!
Прегръдка!
цитирай
15. katan - 15.megg - " И нежен бриз/ и ледени вихрушки."
07.04.2015 20:55
Мег, миличка!
Много си права!
И ние сме ветрове, дори бури и урагани.
Ако може да стопим ледовете с топъл, южен ветрец и да поникне поне една тревичка и да зарадваме поне един човек, наистина си е струвало.
Стихчето е старо, Мег.
Диди ме подсети за него с коментара си:).
Има и други от този период. Публикувала съм ги, когато "облякох "жълтата фланелка"":).
Така ми писа Краско на времето:).
Светли и леки дни през тази седмица, мила Мег!
Прегръдка!

цитирай
16. faktifakti - харесва ми
07.04.2015 23:05
поздрав
цитирай
17. katan - 16. faktifakti - харесва ми
08.04.2015 09:15
Благодаря, Фактче!
Старо, но ... асоциации:).
цитирай
18. iliada - Страхотна певица и много добра т...
08.04.2015 17:06
Страхотна певица и много добра тесен ,мила!
цитирай
19. vostroto - Разбира се
08.04.2015 18:39
katan написа:
Много трудно се топи, приятелю.
Ледник, айсберг ... Дори "Титаник" е разцепил...
Човешката душа е по-твърда и по-силна, но винаги остават белези.
И аз съм вярваща и спазвам повечето традиции /не искам да съм по-голяма от папата:)/.
СТРАСТНАТА СЕДМИЦА винаги ми е била много тежка, особено РАЗПЕТИ ПЕТЪК.
За пръв път влязох на РАЗПЕТИ ПЕТЪК в църквата в Града. Бях дете.
Беше повече черно, отколкото е в сегашно време.
Баба ме заведе да целуна плащеницата и да се проврем под масата ...
От тогава имам тази болка /страст, страдание/ в този ден.

Хубава вечер и на теб!

Едва ли има човек (при това не непременно християнин), сърцето на когото да не трепне при мисълта за саможертвата на Иисус Христос... Тя е Божествена, и много размисляща.
Поздрави!
пп(много харесван тази песен на Лили и Берковската духова музика:))
цитирай
20. katan - 18. iliada - Страхотна певица
09.04.2015 11:51
От световна величина!
Не само тази песен е прекрасна. Тя не прави компромис с музика и текст. Изпълненията й, както и сама тя са уникални!
Не си спомням някоя нейна песен да не ми е харесала.
цитирай
21. katan - 19. vostroto - Разбира се
09.04.2015 11:56
Едва ли ... Макар че ... Има и такива.
Поводи за размисли има във всеки един миг от тази преизпълнена със страсти седмица...

И на мен много ми харесва тази песен и ... БЕРКОВСКАТА духова музика:)))!
цитирай
22. vostroto - :)Хей, защо така? Добрите хора са ...
09.04.2015 17:57
:)Хей, защо така? Добрите хора са повече от другите! Доказателството е в това, че човечеството е оцеляло от десетки хиляди години, та до днес!
А сега за песента:) - нали знаеш - наш'то си е най-убавото:), но отделно не на шега, за Лили е всеизвестно, че е доста капризна по отношение музикантите с които работи, и това, че е избрала Берковската Д.М. е голям комплимент за тях!:)
Привет!:)
цитирай
23. katan - 22.vostroto - Хей защо така
09.04.2015 18:57
Ех, приятелю!
Не ми се иска да звуча библейско, но ти ме предизвикваш.Спомни си още от Стария Завет та до времето Иисусово.
Отричането от Бога и Златния Телец; Осаанна и Разпни го; Молитвата в Гетсиманската градина; предателството на Юда Искариот; отричането на Симон-Петър и то 3 пъти в една нощ и още колко ...
Спомни си и разбойника, разпънат на Голгота до Спасителя, който в смъртния си час се разкайва за греховете си и приема Иисус за Христос - за мен това е много силно, това действие на разбойника ми дава сили да продължавам да вярвам в доброто начало на човека.
Един да се покае и да повярва е много.

Наше лошо няма, наистина. Тази песен с Берковската духова музика е повече от хубава!
цитирай
24. iliada - ВЕЛИКДЕН Чук-чук, яйчице, ...
12.04.2015 14:12
ВЕЛИКДЕН

Чук-чук, яйчице,
Имаш ли си сърчице?
Знаеш ли какво е то,
Нови дрехи и палто?
Вижда ли ме целий ден
Как си ходя пременен?
Чук-чук, яйчице,
Ако имаш сърчице,
Да му кажеш, нека знай,
Днеска цял ден се играй,
А тез шарени яйца
Са за всичките деца.
Чук-чук, яйчице,
Със сварено сърчице,
Чуло ли си блага вест:
Бог Исус възкръсна днес!

Дора Габе
цитирай
25. katan - ХРИСТОС ВОСКРЕСЕ, ИЛИЯНЧЕ!
12.04.2015 17:33
Благодаря за хубавото стихотворение!
Ние с внучка го пеем на песничка:).
цитирай
26. metlichina - ветровете отминават...
16.04.2015 10:09
а хубавите стихове остават... бъди здрава
и щастлива... светли пролетни дни за теб..
цитирай
27. katan - 26. metlichina - ветровете отминават...
16.04.2015 13:49
Ветрове винаги има, Мetlichina!
Ту ласкави и нежни, ту бурни и ледени...
Трябва да ги посрещаме!
Благодаря ти за хубавите думи!
Здраве, щастие и прекрасни пролетни дни ти желая!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657563
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195561
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031