Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2015 12:23 - НАСАМЕ С АПОСТОЛА
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11550 Коментари: 25 Гласове:
58


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Tова съм го писала преди 6 години.
Не исках да  слагам линк и да го активирам.
Направих от този разговор насаме нов постинг.
Не съм добавила нищо, не съм задала много нови въпроси, които са се натрупали в мен през годините.
Отговор от Апостола не очаквам. Той даде отговор на всички въпроси, които можем да му зададем преди 142 години.

Апостоле, Апостоле, Дяконе! Човече Божи!

Ти, най-достойният българин!

Срам ме е от теб, Апостоле! От теб, който само на 35 години остана в безсмъртието!

Срамувам се, Апостоле! Срамувам се, заради живели българи, срамувам се от и за сегашните българи!

Ти се отказа от всичко, в името на нещо свято, на нещо велико! Отказа се в името на СВОБОДАТА НА ОТЕЧЕСТВОТО!

Отказа се от себе си, заради нас – да си ни съвест и помощ, когато залитваме.
“Ако спечеля – печели цял народ, ако загубя – губя само меня си”.
Има ли сега някой, който може да печели за народа ни и да загуби себе си?!

Ти, скиталецът и отшелникът не се боиш и пееш, когато от три дни не си слагал залък в устата си, когато “дърво и камък се пукат от студ”!
Ти…

Срам ме е, Апостоле!

Всички сме учили и знаем за теб! Но какво сме научили от теб, Апостоле?

Твоето “тефтерче” ме разплаква! Всяка маслинка и капка боза са записани в него! О, и най-голямото “лакомство” – халва!

Кам такива люде сега?!

“Аз съм Левски! Ей ме на!” – без да пошушнеш предателско слово.

От горе, от “небесний рай” ти виждаш по-ясно! Сигурна съм, че и ти се срамиш, заради  нас.

Ти, Апостоле, живя с блага дума, светла правда – смело, без гордост и вик за народното дело.
Без отдих, без сън, без страх – за нас, недостойните, които предадохме идеалите ти, не за паница леща, а по-лошо…предадохме духът ти, който не беше сломен ни от болките от незарастващата рана, която те мъчи цели пет години, ни от тъмницата, ни от мъките, ни от бесилото!

Срам ме е, Апостоле!

“Измиваме” си ръцете, а може би и съвестите си с духова музика и венци пред паметника ти, с три музея, портрети, които “красят” нечии кабинети, улици, училища. Избрахме те за “най-великият българин на всички времена”, защото “къде ти е гробът, днес никой не знай”!
Дори това не направихме за теб, Апостоле! Да знаем гроба ти и да идваме смирено да искаме прошка от теб!

Грешни сме пред теб, много сме грешни!

Ти се бореше за  “ЧИСТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА” и не искаше пост.

И… беше обесен, заради нас, заради нашето благо и постове!


“О, бесило славно!

По срам и по блясък ти си с кръста равно!”


Искам ти прошка, Апостоле!


И се моля за теб, като за дякона Игнатий, според както е последната ти воля изповядана пред отец Тодор...

 






Гласувай:
58



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mrazekoff - Катя, всичко това,
19.02.2015 12:43
което сме учили като ученици, добродетелите с които е надарен Васил Левски от позицията на нашето време изглеждат смешни и жалки. Образа на Апостолова са непоклатими в разбирането ни за саможертва, държавност и любов към Отечеството. Ние съпреживяваме по един различен начин неговия живот и саможертва. Ние се впечатляваме от написаното в неговото тефтерче, впечатляваме се от плановете му за чиста и свята Република.
Какво е сега в главите на младите, какво са научили учениците за живота на тази икона в нашата история, как го възприемат като личност и нещо съвсем друго. Животът с неговите ценности ги е променил дотолкова, че реалността в техните очи е съвсем друга. Ценностите на миналото са само един ахахронизъм и романтични чувства на по-възрастните.
Много може да се пише на тази тема, но истината е, че всеки сам съпреживява тази велика личност сам за себе си, защото докато я има България, ще я има и нея - личността на Васил Иванов Кунчев - Левский!
цитирай
2. katan - Запалих свещичка и се помолих
19.02.2015 12:43
за душата на йеродякон ИГНАТИЙ, според както е било неговото последно желание!
Защото той е бил подстриган и макар без расо не е забравял,че се е врекъл да служи на СПАСИТЕЛЯ!
Мога да се опитам/само да се опитам!/ да си представя борбата в душата му: сваляйки расото, той изменя на обета към БОГА,а това е грях!И той го осъзнава!
Но ЛЕВСКИ иска да види ОТЕЧЕСТВОТО си свободно... и тръгва по трънливия път,незабравяйки и неизоставяйки БОГА!
До самия си край Васил Иванов Кунчев знае,че е ЛЕВСКИ,но преди всичко е дякон ИГНАТИЙ!
Това са и последните думи пред отец Тодор,който го изповядва:"Молете се за мен като за дякона Игнатий!"
ЛЕВСКИ не изменя на БОГА, не изменя и на ОТЕЧЕСТВОТО!

А ние?! Изменихме и на Бога и на Апостола!

цитирай
3. ivoki - С ПОЧИТ ПРЕД АПОСТОЛА !
19.02.2015 13:05
МНОГО СИЛЕН ТЕКСТ. МНОГО МЕ РА3ВЪЛНУВА.
/ОТКРАДНАХ И ПУБЛИКУВАХ/
БЛАГОДАРЯ !
цитирай
4. donchevav - Мила Кате, много ми хареса твоето ...
19.02.2015 13:13
Мила Кате, много ми хареса твоето есе, писано преди 6 години - то звучи още по-актуално днес. Хареса ми искреността, болката, загрижеността, обществената ангажираност - всичко....Но….
Искам да споделя едно свое впечатление. Току-що се върнах от тържество по повод Патронния пазник на нашето училище. Всяка година това честване се превръща в събитие за целия ни малък град. Провежда се в Дома на културата, присъстват всички ученици от прогимназиалния и гимназиалния етап, родителите, граждани, много официални гости от общината и областта. За този ден се готвим от началото на годината, заети са много ученици и учители, но винаги има един отговорник - и той е естествено литератор:))) Тази година, слава Богу, не съм аз, тази година отговарям за издаването на празничния брой на вестника на училището и за връзката с местните медии.
Та ето, стоя си на балкона – а край мене моите ученици от 11-ти клас – смълчани, смирени, в очакване. Започва тържественият спектакъл: химни, знамена, водещи, които съобщават имената на гостите…цветя….И рецитал – стихове и песни, движения, светлини, мултимедия, ефекти – в следните ти части:
„Предателството! Предателите – кои са, какви са, колко са, всички ли са били предатели?”
И после: „Съд! Осъждане! Обесване! Заслужаваше ли си? Къде са били българите?”
Накрая: „Днес – кои сме, какви сме, къде сме - и защо сме? Има ли смисъл саможертвата на Левски – само заради един ден в годината почит?”
Аз гледах в очите на моите ученици и си мислех – с какво са заслужили тая чернилка, какво общо имат с подлостта, предателството, апатията, негативизма на обществото ни? Това ли ще запомнят от днешния ден?
И си мисля, Кате, модно е днес да се плюе, да се отрича, да се вкарва съмнение и разделение – и не само е модно, но е и полезно някому…
А Левски според мене не трябва да се докосва…нито образът му, нито отношението на българите към него…Не знам ти какви скрупули имаш, но аз съм с чисто чело пред Апостола…И сме много…
Поздрави, Кате! Прегръдка от мене!
цитирай
5. mileidi - Чест и почитания , Кате страхотен постинг ! Много правдиви думи ...
19.02.2015 13:25
Ти, най-достойният българин!

Срам ме е от теб, Апостоле!
цитирай
6. mt46 - Поздрав!...
19.02.2015 13:35
Левски е българският Христос... За съжаление, малцина са последователите му... Чорбаджийско-еснафският и юдейско-продажническият дух /манталитет/ имат доста повече последователи...
цитирай
7. vestige - Поклон!
19.02.2015 13:37
Най - страшното е, че поводите за срам нарастват лавинообразно. И че все по - малко са тези, които осъзнават това. :( Поздрави за този пост
цитирай
8. katan - 1. mrazekoff - Катя, всичко това
19.02.2015 13:53
Здравей, Стефане!
Да, ЛЕВСКИ за нас, за нашето поколение и всички родолюбиви българи е ИКОНА!
Не съм съгласна, че съпреживяването на различните поколения към тази велика личност, най-достойният българин е различна, заради "новото време".
Именно това "ново време" и неговите идеолози се опитват да принизят АПОСТОЛА на българската свобода до битово ниво и то до най-лошото - псувни, ругатни, истеричен, наркоманен смях ...
И с това не съм съгласна: "Ценностите на миналото са само един анахронизъм и романтични чувства на по-възрастните."
Не може доброто, вярата и жертвоготовността за Родината да е анахронизъм!
Съгласна съм, че докато Васил Иванов Кунчев - Левский е в сърцата ни и България ще я има!
цитирай
9. katan - 3. ivoki - С ПОЧИТ ПРЕД АПОСТОЛА !
19.02.2015 13:57
Левски е най-чистата и свята личност в нашата история, Иво!
Няма по-чиста фигура от него! Той се извисява над всички родолюбци, отдали живота си за Отечеството!
Той е ненадминат колос и едва ли в близките 200 години ще се роди човек като него!

Признат грях е половин грях:).
Ползвай го!
цитирай
10. katan - 4. donchevav - Мила Кате, много ми хареса твоето
19.02.2015 14:19
Здравей, Венетче!
В 8-ми клас на Гимназията синът ми имаха час по ЛЮБОСЛОВИЕ.
В тези часове директорката ги водеше им даваше теми за размисъл.
На темата "НАСАМЕ С АПОСТОЛА" синът ми беше написал стихотворение, което беше публикувано в списанието на Гимназията "Любословие".
От тогава у мен остана тази тема и си мислех, че един ден ще напиша нещо по нея.
Ние така се "замеряхме":) със сина ми - той пише, аз отговарям, или обратно.
Дори наскоро намерих нещо, което е писал в ученическите си години, което много ми хареса /това е отклонение:)/.
Ти много ме зарадва с тези тържества и памет за ЛЕВСКИ във вашето училище, което сте превърнали в общоградско събитие!
Това е най-хубавото, най-чистото и свято честване паметта на Апостола!
Поздравявам целият ученическо-учителски колектив за това!
"Помогни ми да те возвися!" - така шише в Даскалоливницата.
Вашето училище ми заприлича на тази Даскалоливница, а вие - учителите сте тези, които возвисяват!
Не искам да звучи високопарно, но вие сте съвременни НАРОДНИ БУДИТЕЛИ!
Надявам се да не си задаваш повече този въпрос:"Аз гледах в очите на моите ученици и си мислех – с какво са заслужили тая чернилка, какво общо имат с подлостта, предателството, апатията, негативизма на обществото ни? Това ли ще запомнят от днешния ден?"
Сигурна съм, че в душите им ще остане светлото и доброто, което ни е завещал ЛЕВСКИ!
Нямам скрупули и мога да гледам Левски с чист поглед и чело.
Този срам, който изпитвам пред него е от поведението на властимащите и тези, които се кичат с името му без да разбират неговата саможертва!
Много сме!
И ще ставаме повече, докато има ДАСКАЛОЛИВНИЦИ като вашата!

Поздрави и прегръдка с уважение!
цитирай
11. katan - 5. mileidi - Много правдиви думи
19.02.2015 14:21
Така го чувствам, така съм го написала, Миленка.
Почит и поклон пред чистото и свято дело на Апостола!
цитирай
12. katan - 6. mt46 - Поздрав!
19.02.2015 14:25
Той е АПОСТОЛ, Маринче!
Той е наша икона, наш светец!
Жалко, че последователите на неговото дело отдавна ги няма!
Все пак надеждата ми e, че един ден новите хора ще му отдават заслуженото!
цитирай
13. katan - 7. vestige - Поклон!
19.02.2015 14:27
Поклон до земи!
Иска ми се да носим Левски в сърцата си всеkи ден, а не само на определени дати!
цитирай
14. emi1ts - Поклон пред вечната му памет!
19.02.2015 14:29
Най-великия българин - Апостола на свободата!Идеологията му е вдъхновила много българи по негово време и днес заслужено е най - светлия ни национален герой!
Поздрави за постинга и думите подтикващи към размисъл за ценностите днес - доколко и дали ги отстояваме !Хубав ден !
цитирай
15. katan - emi1ts - Поклон пред вечната му памет
19.02.2015 14:40
Няма по-велик от него, поне за мен, мила Еми!
Идеологията му е да помага на други поробени народи да се освободят, след като постигне заветната свобода на Отечеството ни!
Мисля си, че дори Гарибалди, който е световноизвестна личност е използвал неговата идея в освободителните си мисии в Южна Америка.
Наш дълг е да направим достояние поне в ЕС делото на великият Левски!
Левски освен икона е и знаме!
цитирай
16. vostroto - Левски е най-голямата причина да се ...
19.02.2015 18:41
Левски е най-голямата причина да се гордея, че съм Българин. И няма по-голяма обединителна сила, от неговото име. Поклон!
цитирай
17. katan - vostroto - Левски е най-голямата причина да се
19.02.2015 19:13
Подкрепям те, приятелю!
Имаме много герои в нашата история, но ЛЕВСКИ е един - безсребърник, честен, милостив, но и безкомпромисен, отдаден единствено на идеята, която сам създава и изпълнява.
Поклон до земи!
цитирай
18. lidislidis - Силно по български! Поклон пред светинята Левски!
21.02.2015 07:41
Поздрави, Катя!
цитирай
19. kalin8 - Поклон!
21.02.2015 11:19
Символ, какъвто малко народи имат...
Дано да сме достойни?!
Б.
цитирай
20. katan - 18. lidislidis - Силно по български! Поклон пред светинята Левски!
21.02.2015 14:34
Поклон пред Левски и делото му!
Поздрави, Лидис!
цитирай
21. katan - 19. kalin8 - Поклон!
21.02.2015 14:39
Здравей, Боре!
Левски е символ, какъвто наистина малко народи имат.
Не случайно писах в един коментар за Гарибалди /по примера и идеята на нашия ЛЕВСКИ той предвожда освободителни мисии в Ю.Америка/.
Него го знаят, но Левски ...
Дали сме достойни за него?!
Риторичен въпрос, приятелю.
цитирай
22. makont - Здравей Кате!
21.02.2015 19:24
Днес устоите на нашето общество са алчност, страх, корупция. Станали сме лоши. Всеки обича доброто, но ако го върши друг. Аз лично не смея да се изправя пред Левски, защото съм недостойна. И не защото съм лош човек, а защото допускам всичко това с бездействието си. Тъжно ми е да напиша това, по-лесно беше и из да се включа в общия хор на възвеличаването. Поздрави и усмивки от мен!
цитирай
23. katan - 22. makont - Здравей Кате!
22.02.2015 15:06
Здравей, Майски!
Живеем в точно такова "общество", каквото си описала, затова ме е срам от Апостола.
Всички сме виновни пред него - с действие или бездействие.
Днес е Сирни Заговезни, ден в който се иска ПРОШКА.
Тези, които се "кипреха" и величаеха делото му /за пред камерите преди всичко!/ на 18 и 19.02. едва ли ще се сетят днес да искат прошка от Дякона.
Аз лично искам прошка от него за всичко, което не сме направили, за да запазим идеалите му и всичко, което правим /имам предвид Максим Генчев/, който го оприличава на съвременните мутри, които после станали бизнесмени с "бели якички".
Моля го за прошка от името на тези хора заради кощунственото поведение и отношение към него!
Моля за прошка и всички, които влизате при мен!
цитирай
24. litatru - Адмирация
25.03.2015 18:27
Написано с искреност и човечност.
Подкрепям те, katan! Всички ние трябва да се срамуваме пред духа на този свят човек.
Дали има поне един българин, притежаващ неговите достойнства?!
С уважение - Литатру!
Приятелска прегръдка :)
цитирай
25. katan - 24. litatru - Адмирация
25.03.2015 19:57
Здравей, Лити!
Пиша това, в което вярвам.
Срамувам се от тези, които предадоха духа на най-великият българин, живял някога по нашите земи.
Няма и няма да има скоро, поне в близките 100 години.
Приятелска прегръдка и от мен.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657799
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195563
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031