Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.03.2014 15:15 - Ден като ден
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7963 Коментари: 21 Гласове:
39

Последна промяна: 09.03.2014 20:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Това го написах миналата година горе-долу по същото време под въздействието на един спомен - мил, макар и много далечен.



image



Ден като ден. Мартенски ден.
Понякога с температурни рекорди за пролет, понякога със сняг.
Само температурните разлики ли са повод за 
спомен?
Днес беше исключително приятен ден не само заради топлото време и слънцето, което си беше направо празник.
Спомних си изведнъж за един ден преди 40 години.
Времето беше меко, но валеше сняг. Снежинките бяха огромни като цвят на вишна и галеха, галеха. Ухаеха на пролет, колкото и странно да звучи. 
Алеите в  парка бяха покрити с пресния, пухкав сняг, който под стъпките ни се топеше. Странно.  Не си спомням тъмни следи от стъпките ни.
Помня ослепителната белота, която отваряше сърцето ми за радост.
Помня разтворените ми ръце, с които се опитвах да уловя снежинките - да уловя неуловимото и да го задържа.
Защо ли се сетих за тези снежинки?
Мартенски спомени, мартенски сняг, мартенско слънце - неуловимо.





Гласувай:
39



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ckarlet - Страхотно е усещането на идващата ...
09.03.2014 16:55
Страхотно е усещането на идващата пролет, Кати! А нещо толкова красиво се запомня дори и след години! Прекрасна неделя от мен!
цитирай
2. stela50 - Здравей, Кати ... нежно бял, чист спомен...
09.03.2014 17:18
от детството, от снежната радост,
от времето, в което няма тъмни следи...
Красиво и нежно звучи и музиката,
и танцът в бяло...
Този спомен ме върна 30 години назад,
когато вървях в един друг мартенски ден
към нещо изключително важно за една жена,
много специално и лично, а по косите ми
танцуваха снежинки и се стапяха в ръцете ми,
а оставаха часове до посрещането на пролетта...
незабравимо...
Мартенски спомени... бели и добри...
цитирай
3. precoria - Всичко
09.03.2014 17:30
през март е неуловимо,нетрайно и ефимерно.Но и в това може да се потърси големия смисъл на нещата, защото до нетрайното винаги е трайното, до неуловимото-уловимото и вечното.И не се знае къде свършва едното и къде започва другото.В този мартенски вихър може да се усети вечната,истинската обич,копнежът по желаното,любовта за цял живот...Затова затваряме очи пред капризите на март.
Клайдерман е и мой любим пианист.Поздрави,Katan!
цитирай
4. katan - 1. ckarlet - Страхотно е усещането
09.03.2014 17:52
Усещането е незабравимо, мила Скарлет - предпролет, сняг като цвят, младост и очакване за нещо прекрасно.
Хубава неделя и на теб!
цитирай
5. katan - 2. vostroto - :)Щом си се сетила, значи
09.03.2014 17:54
vostroto написа:
:)Щом си се сетила, значи си го задържала, онова - неуловимото, дори и след толкова години.
:)Поздрави!


Има неща, които се помнят цял живот, приятелю!
Поздрави и на теб!
цитирай
6. katan - 3. stela50 - Здравей, Кати ... нежно бял, чист спомен...
09.03.2014 17:58
stela50 написа:
от детството, от снежната радост,
от времето, в което няма тъмни следи...
Красиво и нежно звучи и музиката,
и танцът в бяло...
Този спомен ме върна 30 години назад,
когато вървях в един друг мартенски ден
към нещо изключително важно за една жена,
много специално и лично, а по косите ми
танцуваха снежинки и се стапяха в ръцете ми,
а оставаха часове до посрещането на пролетта...
незабравимо...
Мартенски спомени... бели и добри...


Споменът е много чист и незабравим, мила Таня.
Благодаря ти за поетичния коментар!
От всяка твоя дума блика красота и трепетно очакване за нещо незабравимо.
Моят спомен не е "детски спомен мил", а спомен от почти 20-та ми година:).
Тогава светът ми изглеждаше безкрайно бял и добър ...

Прегръщам те!
цитирай
7. aip55 - И аз си го
09.03.2014 18:04
спомних този мартенски ден. Беше ми крайно интересно, че точно на 8-ми март жените бяха се изявили с лошото време....Е, пролетта започна да ухае и постингите ни вече.....
цитирай
8. katan - 4. precoria - Всичко
09.03.2014 18:05
precoria написа:
през март е неуловимо,нетрайно и ефимерно.Но и в това може да се потърси големия смисъл на нещата, защото до нетрайното винаги е трайното, до неуловимото-уловимото и вечното.И не се знае къде свършва едното и къде започва другото.В този мартенски вихър може да се усети вечната,истинската обич,копнежът по желаното,любовта за цял живот...Затова затваряме очи пред капризите на март.
Клайдерман е и мой любим пианист.Поздрави,Katan!


Петя, скъпа!
Почти се докосваш до спомена ми - копнеж, надежда, обич ... вечност!
Никой не може да каже колко нетраен или вечен ще е моментът.
Затварям очи пред капризите на март и слушам ... Клайдерман:).
Поздрави, скъпа ми приятелко!
цитирай
9. katan - aip55 - И аз си го
09.03.2014 18:08
Радвам се, че имаш спомен от точно този ден!
Беше 9-ти март 1973 година!:)
цитирай
10. megg - Снежинки
09.03.2014 18:33
" като цвят на вишна", спомен милувка. Чудесен е, Кате мила, бял и огрян от обич!
Да уловиш неуловимото ... радвам ти се, че го можеш.
Хубава неделна вечер и прегръдка! :)
цитирай
11. katan - 11. megg - Снежинки
09.03.2014 18:40
megg написа:
" като цвят на вишна", спомен милувка. Чудесен е, Кате мила, бял и огрян от обич!
Да уловиш неуловимото ... радвам ти се, че го можеш.
Хубава неделна вечер и прегръдка! :)


Милата ми Мег!
Точно така си спомням този ден с гальовния сняг и очакването на нещо прекрасно, което предстои.
Никой не може да задържи неуловимото, Мег!
Хубава вечер и на теб и прегръдка с обич!
цитирай
12. veninski - Мартенски поздрави от Родопите, ...
10.03.2014 06:50
Мартенски поздрави от Родопите, Катя!
цитирай
13. katan - 13. veninski - Мартенски поздрави от Родопите
10.03.2014 11:58
Снежни поздрави от София, Васко!
цитирай
14. mt46 - Поздрав!...
10.03.2014 12:44
Март е женски месец - зимно-пролетен, променлив... :)
цитирай
15. katan - mt46 - Поздрав!
10.03.2014 12:50
Такъв е, Маринче!:))))
И многообещаващ!
цитирай
16. makont - Здравей Катя.
10.03.2014 16:13
Сърдечни поздрави от още един ловец а снежинки. Усмивки и спорна и спокойна седмица, и задължително слънчева, поне като настроение!
цитирай
17. katan - makont - Здравей Катя.
10.03.2014 16:21
Здравей, Майче!
Радвам се, че "свирим":))) на една струна!
Днешните не ми харесаха, честно.
Е, все пак няма нищо еднакво - и хората и снежинките и дните - всичко е уникално.
Много усмивки и настроение и на теб през новата седмица! Слънцето ще покаже в края й и ще ни зарадва още повече!
цитирай
18. injir - Неуловимото. . . То се усеща със с...
10.03.2014 20:30
Неуловимото... То се усеща със сърцето...
цитирай
19. katan - injir - Неуловимото. . .
10.03.2014 20:59
Само със сърцето, Мария! И остава в ума ...
цитирай
20. tota - Кате,
12.03.2014 19:59
И аз имам един такъв прекрасен мартенски ден. Написаното от теб ме върна назад във времето. Хубаво е, че в спомените ни са скътани такива дни, оставили следа...за доброто, хубавото, прекрасното!!


"Помня ослепителната белота, която отваряше сърцето ми за радост.
Помня разтворените ми ръце, с които се опитвах да уловя снежинките - да уловя неуловимото и да го задържа.
Защо ли се сетих за тези снежинки?
Мартенски спомени, мартенски сняг, мартенско слънце - неуловимо. "

Защото са били неуловими и в това е било красивото докосване до мига!!

Прегръдка, Кате!
цитирай
21. katan - 21. tota -
16.03.2014 20:19
Здравей, Ати!
Ах този, март, този март:)!
Колко хубави неща се случват през него!
Колко спомени предизвиква след толкова години!
Хубави спомени - белоснежни и неуловими!
Прегръдка и от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657278
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195560
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031