Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2013 19:15 - ПРИТЧА ЗА ЩАСТИЕТО
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 30117 Коментари: 62 Гласове:
73


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                        imageimage

                                                     

Прочетох това кратко нещице в един руски сайт.

Наивно и мъдро ми се стори

Още с първото изречение у мен се надигна недоумение, дори бих казала негодувание .

Защо ли?

Ами прочетете притчата и вие ще се съгласите с мен.

 

Веднъж трима братя, както се разхождали след работен ден видели, че в една яма е паднало ЩАСТИЕТО.

Най-големият брат веднага изтичал и се навел над ямата като помолил ЩАСТИЕТО  да го дари с много пари.

ЩАСТИЕТО го дарило с много пари и той си тръгнал щастлив.

Вторият брат помолил ЩАСТИЕТО  да го дари с красива жена.

На мига ЩАСТИЕТО  го дарило с красива жена и двамата, неимоверно щастливи се отдалечили от ямата.

Най-малкият брат се навел над ямата и ЩАСТИЕТО го попитало какво му е нужно.

- А на теб какво ти е нужно? – попитал малкият брат.

- Измъкни  ме от тук – помолило го ЩАСТИЕТО.

Малкият брат се навел, протегнал ръка и измъкнал от ямата ЩАСТИЕТО.

После се обърнал и тръгнал по пътя си.

ЩАСТИЕТО тръгнало след него и го следвало навсякъде ...



Тагове:   щастие,   яма,   жена,   притча,   пари,   красива,   братя,


Гласувай:
73



1. hloris - :)))
13.02.2013 19:36
За пръв чета тази притча...и се удивих и че щастието понякога може да изпада в беда...да,щастието следва само този,който умее да го цени и разбира:))
Мерси...ще я запомня определено!
Хубава вечер,и да бъдем мъдри като най-малкия брат!
Мерси,Каtan! :)))
цитирай
2. katan - 1. hloris - :)))
13.02.2013 20:29
hloris написа:
За пръв чета тази притча...и се удивих и че щастието понякога може да изпада в беда...да,щастието следва само този,който умее да го цени и разбира:))
Мерси...ще я запомня определено!
Хубава вечер,и да бъдем мъдри като най-малкия брат!
Мерси,Каtan! :)))


Здравей, Хлорис!
И аз за пръв път прочетох тази притча.
Видя ми се наивна, но същевременно и мъдра.

Щастието е като хората.
Може да бъде и щастливи и тъжно по някога.

Прави добро, а ЩАСТИЕТО само ще те следва.
Малкият брат просто е бил по-добър и по-малко егоистичен от братята си.
Благодаря ти и аз!
Хубава вечер!

цитирай
3. tutankhamon661 - katan
13.02.2013 20:48

Наистина мъдро.
Tака трябва!

цитирай
4. katan - tutankhamon661 -
13.02.2013 20:53
Мъдро като в притча.
Чудя се понякога защо бягаме от притчите и мъдростта?
цитирай
5. veninski - Добра притча. Хубава вечер!
13.02.2013 20:56
Добра притча. Хубава вечер!
цитирай
6. анонимен - Щастието идва докато се раздаваш за другите.
13.02.2013 21:04
Поучителна притча. Хубава вечер, Катя! ;)
цитирай
7. katan - gogi6666 - Щастието идва докато се раздаваш за другите.
13.02.2013 21:11
Поучителна притча. Хубава вечер, Катя! ;)

Здравей, Гоги!
Притчите и народните приказки са събрали мъдростта на вековете.

"Щастието идва докато се раздаваш за другите." - това е и мое кредо.
Поздрави, Гоги и хубава вечер!
цитирай
8. katan - 5. veninski - Добра притча. Хубава вечер!
13.02.2013 21:13
veninski написа:
Добра притча. Хубава вечер!


Здравей, Васко!
Наивна на пръв поглед, но дълбока като тихите води, както е казал Ш.Петьофи за любовта.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
9. vostroto - Благодаря за тази притча, Катан!
13.02.2013 21:46
:)Добри поуки има в нея.
И слава на Бога, че го има разнообразието!:)
цитирай
10. katan - vostroto - Благодаря за тази притча, Катан!
13.02.2013 21:53
":)Добри поуки има в нея.
И слава на Бога, че го има разнообразието!:)"

Добър вечер, приятелю!
Добри поуки, да.
Добре е, че има разнообразие. Иначе как щяхме да разграничаваме доброто от недоброто?:)
Поздрави!
цитирай
11. tota - И на мен ми хареса, Кате!
13.02.2013 22:09
Поучителна притча. Прав е Галин в своето кредо: "Щастието идва докато се раздаваш за другите."

Поздрави!
цитирай
12. анонимен - Притчата казва-Щастлив си само, ...
13.02.2013 22:17
Притчата казва-Щастлив си само,когато МОЖЕШ и ИСКАШ да помогнеш някому.
И нищо друго!
Останалото са ваши интерпретации,всекиму според кръгозора:)
цитирай
13. alhimik1 - ами това е...
13.02.2013 22:28
да те следва...щастието...другото е мъгла хе
цитирай
14. katan - 11. tota - И на мен ми хареса, Кате!
13.02.2013 23:07
tota написа:
Поучителна притча. Прав е Галин в своето кредо: "Щастието идва докато се раздаваш за другите."

Поздрави!


Здравей, Ати!
Хубава притча е - немногословна, но казваща точно.
И Галин/Гоги е прав и ти и аз и всички, които приемаме ""Щастието идва докато се раздаваш за другите" за наше кредо.
Поздрави и на теб!
цитирай
15. katan - 12. анонимен - Притчата казва-Щастлив си само
13.02.2013 23:19
анонимен написа:
Притчата казва-Щастлив си само,когато МОЖЕШ и ИСКАШ да помогнеш някому.
И нищо друго!
Останалото са ваши интерпретации,всекиму според кръгозора:)


Здравей, Анонимен!
Съгласна съм с теб, който и да си!
Точно това казва притчата - ЩАСТИЕТО те следва САМО, когато ИСКАШ да направиш добро.
За можене - всеки от предишните е могъл, но е ПОИСКАЛ само последния.
И нищо друго!
цитирай
16. katan - 13. alhimik1 - ами това е...
13.02.2013 23:20
alhimik1 написа:
да те следва...щастието...другото е мъгла хе


Здравей, приятелю!
Щастието е последвало този, който не е поискал нищо за себе си.
Хубава вечер!
цитирай
17. dinkov - Динков
14.02.2013 00:08
"Щастието покровителствува смелите" - А смелите обикновено имат големи сърца. А хората с големи сърца умеят да дават и за това са по-щастливи от тези които искат само да взимат за себе си ! - Двамата братя взели ,дано да са щастливи с пари и красиви жени (не казвам,че парите и жените са лошо :))) ), а третия дал. Затова щастието тръгнало след него !
Ицко
цитирай
18. monaliza121 - Kате, и другите братя са си тръгнали ...
14.02.2013 08:03
Kате, и другите братя са си тръгнали щастливи, значи... всеки избира своето щастие.:)
Не можем да дадем определение, кое е по-истинско...
А направената добрина не винаги носи щастие, често дава разочарование. Тук се сещам за наша поговорка, която сигурно и ти знаеш.
Поздрав!:)
цитирай
19. cinderellathespy - :)
14.02.2013 09:45
Привет, Кате,
и честити празници! Усмихнато ми е днес!:)
Поста ти ме убеди, че съм на правилния път!
А на тебе много вино и любов не само днес - >
първото прави кръвта кипяща, а второто живота пълноценен!
Прегръдки,

Ели

пп : На спиралата ми за мисли пише, че Върхът на щастието се постига,
когато човек е готов да бъде това, което Е!
До скоро!:)
цитирай
20. sande - Санде: Какво казва Емилиян Станев за щастието?
14.02.2013 10:14
Пред литературния критик Иван Попиванов голямият писател казва

- Щастието виждам в хармонията между мен и околния свет.

- Как го постигате?

- Като се ограничавам.
цитирай
21. katan - 17. dinkov - Динков
14.02.2013 10:30
dinkov написа:
"Щастието покровителствува смелите" - А смелите обикновено имат големи сърца. А хората с големи сърца умеят да дават и за това са по-щастливи от тези които искат само да взимат за себе си ! - Двамата братя взели ,дано да са щастливи с пари и красиви жени (не казвам,че парите и жените са лошо :))) ), а третия дал. Затова щастието тръгнало след него !
Ицко


Здравей, Ицко!
Аз се чувствам щастлива, когато давам, когато виждам, че другите около мен са щастливи от това, което получават.
Поздрави и хубав ден!

цитирай
22. katan - 18. monaliza121 - Kате, и другите братя са си тръгнали ...
14.02.2013 10:39
monaliza121 написа:
Kате, и другите братя са си тръгнали щастливи, значи... всеки избира своето щастие.:)
Не можем да дадем определение, кое е по-истинско...
А направената добрина не винаги носи щастие, често дава разочарование. Тук се сещам за наша поговорка, която сигурно и ти знаеш.
Поздрав!:)


Здравей, Лизи!
Да, другите двама си тръгнали щастливи, но оставили ЩАСТИЕТО в беда.
Аз лично не мога да си представя да се чувствам добре /щастлива е силно казано/, ако знам, че съм могла да помогна, а не съм го направила.
Двамата братя получили това, което поискали и били щастливи, но малкия брат ми се струва най-щастлив, защото е направил един малък жест - помогнал е в беда.
Кое е по-истинското? Не знам.
Знам и поговорката, която се появи в последните десетилетия. Тя не е мъдрост, а по-скоро вопъл срещу лошотията, която се е насъбрала.
Поздрави и хубав ден!

П.П. Твоята градинка с кокичета не ми излиза от ума:).
цитирай
23. katan - 19. cinderellathespy - :) 09:45 Привет, Кате, и честити празници! Усмихнато ми е днес!:) Поста ти ме убеди, че съм на правилния път! А на тебе много вино и люб
14.02.2013 10:42
cinderellathespy написа:
Привет, Кате,
и честити празници! Усмихнато ми е днес!:)
Поста ти ме убеди, че съм на правилния път!
А на тебе много вино и любов не само днес - >
първото прави кръвта кипяща, а второто живота пълноценен!
Прегръдки,

Ели

пп : На спиралата ми за мисли пише, че Върхът на щастието се постига,
когато човек е готов да бъде това, което Е!
До скоро!:)



Здравей, Ели!
Честити празници и на теб!
Много се радвам, че си на правилния път!
Да, човек е щастлив, когато е в хармония със самия себе си.
Пожелавам ти щастие и хармония!
Прегръщам те.
цитирай
24. katan - 20. sande - Санде: Какво казва Емилиян Станев за щастието? 10:14 Пред литературния критик Иван Попиванов голямият писател казва - Щастието виждам в хармонията
14.02.2013 10:46
sande написа:
Пред литературния критик Иван Попиванов голямият писател казва

- Щастието виждам в хармонията между мен и околния свет.

- Как го постигате?

- Като се ограничавам.


Здравей, Санде!
Радвам се, че цитираш един мъдрец!
Емилиян Станев за мен e гениален.
След неговите думи мога само да ти благодаря!
Поздрави и до скоро при теб!:)
цитирай
25. stela50 - Здравей, Кати ...
14.02.2013 10:55
Бях чела притчата преди, сега ти ми я спомни,
размисли ме ... днес се връщам отново на този ден,
в който си казваме НАЗДРАВЕ ЗА ЛЮБОВТА ! ...
Всъщност добротата, любовта и щастието са неразделни.
Не случайно се разделят пътищата на братята...
Една подадена ръка, една мисъл първо за този в беда
повеждат щастието завинаги в дните му...
Прегръщам те сърдечно с пожелание да се чувстваш
все така щастлива от радостта и усмивките на тези,
които даряваш с обич и добро ...
Щастлив ден на всички !
цитирай
26. gocho52 - Така ще направя и аз.
14.02.2013 10:55
Всъщност, то е около мен...
Благодаря му!
цитирай
27. mariniki - знам само...
14.02.2013 11:09
че щастието е най-късият миг в живота ни...
но пък си заслужава да го почувстваш...
притчата е поучителна... пожелавам
ти един красив дъждовен ден...
от сърце..
цитирай
28. mitkaloto - Хубава притча!Поздрави!
14.02.2013 11:24
Хубава притча!Поздрави!
цитирай
29. katan - 25. stela50 - Здравей, Кати
14.02.2013 11:37
stela50 написа:
Бях чела притчата преди, сега ти ми я спомни,
размисли ме ... днес се връщам отново на този ден,
в който си казваме НАЗДРАВЕ ЗА ЛЮБОВТА ! ...
Всъщност добротата, любовта и щастието са неразделни.
Не случайно се разделят пътищата на братята...
Една подадена ръка, една мисъл първо за този в беда
повеждат щастието завинаги в дните му...
Прегръщам те сърдечно с пожелание да се чувстваш
все така щастлива от радостта и усмивките на тези,
които даряваш с обич и добро ...
Щастлив ден на всички !


Здравей, Таня!
С теб сме винаги на една "вълна".
Имаме и еднаква ценностна система.
Може би, защото сме от "старото поколение", за което да помогнеш на някого и да не очакваш отплата и дори благодарност е съвсем в реда на нещата.
Какво толкова? Подал си ръка на някого. Естествено. Кой не би го направил?
Доброто, щастието и любовта наистина вървят ръка за ръка.
Честити да са ти празниците!
Благодаря ти за хубавите пожелания!
Нека са и за теб!
Прегръщам те с обич.
Щастлив ден!
цитирай
30. katan - 26. gocho52 - Така ще направя и аз.
14.02.2013 11:38
gocho52 написа:
Всъщност, то е около мен...
Благодаря му!


Нека е винаги около теб!
Благодари му и не го оставяй и ти!:)
цитирай
31. katan - 27. mariniki - знам само...
14.02.2013 11:43
mariniki написа:
че щастието е най-късият миг в живота ни...
но пък си заслужава да го почувстваш...
притчата е поучителна... пожелавам
ти един красив дъждовен ден...
от сърце..


Здравей, Маги!
Благодаря ти за пожеланието за красив и дъждовен ден!:)
Обичам дъжда. Обичам да гледам как капките бавно се стичат по прозореца или бурно тропат по перваза.
Това са мигове на щастие.
Щастието е състояние на духа според мен и зависи от нас самите и делата ни.
Щастлив дъждовен ден!:)

цитирай
32. makont - Здравей Катя,
14.02.2013 11:46
тъй като съм сигурна, че ти си от разумните и щастието неотлъчно върви до теб, днес ти желая и любовта неотлъчно да е с теб. Усмихнат и красив да е днешният празник!
цитирай
33. katan - 28. mitkaloto - Хубава притча!Поздрави!
14.02.2013 11:46
mitkaloto написа:
Хубава притча!Поздрави!


Хубава и мъдра е.
Поздрави!
цитирай
34. katan - 32. makont - Здравей Катя,
14.02.2013 12:18
makont написа:
тъй като съм сигурна, че ти си от разумните и щастието неотлъчно върви до теб, днес ти желая и любовта неотлъчно да е с теб. Усмихнат и красив да е днешният празник!



Здравей, Мая!
Толкова ли съм лесна за разгадаване?:))))
Наистина потискам чувствата заради разума, но не мога да кажа, че не съм щастлива.
Целият ми живот е изпълнен с любов. От дете та до сега.
Благодаря ти за пожеланията!
Щастлив и красив ден!
цитирай
35. tutankhamon661 - 4. katan - tutankhamon661 -
14.02.2013 12:53
katan написа:
Мъдро като в притча.
Чудя се понякога защо бягаме от притчите и мъдростта?




Преди си задавах този въпрос. Вече не, защото се убедих, че при част от хората лошотията е по рождение. Tяхното извратено "щастие" е да направят мръсотия. Добре, че има и от другият вид!

Винаги съм апелирал за разбирателство. Hа много съм помогнал по различни начини. Не за да се правя на добра душица, а от прагматизъм.

Обяснението:

Ако хората около мен са щастливи, следва серия от положителни емоции, разговори, преживявания ... Това неминуемо рефлектира върху мен и ме зарежда с енергия.

Обратното: ако всички около мен са нещастни, този факт неизбежно ще ме подтиска - дори да не го осъзнавам във всеки един момент.

Заключение: аз имам пряк интерес хората, с които контактувам, да са щастливи. По аналогичен начин нещата могат да се пренесат и върху онези, които не са ми чак толкова близки, защото всичко на този свят е навързано и си влияе взаимно.

цитирай
36. bogolubie - Ще се учудите, но...щастието е Христос !
14.02.2013 14:08
Всички Му се молят за нещо, а никой не се сеща, че и Той има нужда от помощ.Трябва да се молим на Създателя да си спомни за Него, защото злото срещу християните, които са Христос на земята се навдига и вилнее яростно, ако наблюдавате какво става по света. Сега са на мушка християните в мюсюлманските страни, а ако нехаем след време ще страдат децата и внуците ни, защото ислямът ще завладее Европа. И както в книгата Естир всички поздравяват Аман, вместо Мардохей, така ще бъде и в ислямския рай. Те постоянно казват "Мир нему и..." при всяко споменаване името на Мохаммад. Ще кажете, че Христос е Господ ?! Така са си мислили и учениците Му, когато е трябвало да се молят, а са спяли. Само тези, които се борят за Христос и истинския Бог, т.е. викат"Спасение на нашия Бог, Който седи на престола и на Агнето!", само те ще бъдат спасени. На останалите ще се помага в дадени случаи, когато се помолят, но дотам ще им бъде щастието. Учението на Мохаммад е разрушително за Божието Царство и Спасителя на човеците Христос, а Христос отдава славата и пази Царството за Царят Създател, Бог Отец. Дано сте разбрали, какво искам да ви кажа и каква е поуката от приказката, която никак не е наивна, а е една от най-мъдрите приказки. Ние не сме създадени просяци, само да просим, това, което ни се иска. Създадени сме от любов, да приемаме любов и да отдаваме любов. Ако нямаме баланс на приемането и отдаването, особено, ако само приемаме, ще се пръснем.
С поздрав и обич в Христа: Естир !
цитирай
37. bogolubie - Видяхте ли това:
14.02.2013 15:38
Въоръжени мюсюлмани отвлякоха 2 свещеници в Алепо

http://www.vestnikataka.bg/2013/02/въоръжени-мюсюлмани-отвлякоха-2-свеще/
Това ни чака, когато вземат надмощие в нашите страни, ако сега не се молим за Господ Иисус Христос! Сега е времето, утре ще е късно. Както Естир, сега да се молим на Създателя за Христос! Аз го правя. Но трябва всички да се молим, всеки ден, всеки удобен момент!!! Всяка революция налага управление на исляма. В Германия хиляди приемат исляма...
цитирай
38. compassion - "После се обърнал и тръгнал по пътя си."
14.02.2013 18:11
Това, че "ЩАСТИЕТО тръгнало след него и го следвало навсякъде ..." още не означава, че малкият брат е бил винаги щастлив. Той е вървял по пътя си и не се е интересувал дали щастието го следва. За да си щастлив, трябва да ОСЪЗНАВАШ и ЦЕНИШ, това, което си и което имаш. За другите двама братя става ясно, че са щастливи. Те знаят какво искат и са удовлетворени от получаването му. Щастието не може да се даде, да следва някого, да се натрапи, защото всеки има своя представа за него и свои потребности. Любовта и парите са универсални, но колко хора има, които са богати и обичани, но са нещастни. Динамично понятие е щастието и зависи от нашата ИНТЕРПРЕТАЦИЯ. Затова един път едно нещо ни прави щастливи, друг път - нещастни. Мигове, мигове е щастието, а другото е просто моментно удовлетворение. Желая ти много, много мигове на щастие, които да осъзнаеш и оцениш като такива навреме и да им се насладиш.
цитирай
39. katan - 35. tutankhamon661 - 4. katan - tutankhamon661
14.02.2013 18:14
Здравей, приятелю!
Лошо е, когато се примирим с лошотията.
По принцип мисля, че всички се раждаме добри. После се променяме и едни остават добри, а други поемат по лекия път, който не винаги е правилния.
Сещам се за шопа, дето казва, че не сака той да е добре, а Вуте да е зле.
Може би това е неговото щастие. Може да е и национална или етническа черта.
Не смея да правя обобщения и изводи. Не ми е това работата.
Ще завърша с твоето заключение, което ми хареса:
"Заключение: аз имам пряк интерес хората, с които контактувам, да са щастливи. По аналогичен начин нещата могат да се пренесат и върху онези, които не са ми чак толкова близки, защото всичко на този свят е навързано и си влияе взаимно."
Поздрави и хубава празнична вечер!
цитирай
40. katan - 36. bogolubie - Ще се учудите, но...щастието е Христос !
14.02.2013 18:25
Здравей, Естир!
Благодаря ти за коментара!
Това си помислих и аз, когато прочетох притчата.
Не е наивна в никакъв случай, макар на пръв поглед да изглежда така.
Мъдростта и гениалността са в обикновените неща.
Ние, хората сме свикнали да се обръщаме към Бог, Христос, Пресвета Богородица и светиите, когато сме в затруднение.
Не знам колко често благодарим и възхваляме.
Да, нашият Спасител е богочовек, който седи от дясно на Отца и ще дойде със слава да съди живи и мъртви и Царството Му не ще има край.
Не ми допада фанатизма в която и да е религия. Не одобрявам, направо заклеймявам фундаментализма.
Всяка религия има право на съществуване, докато има последватели.
Ние сме християни и по подразбиране трябва да сме добри, толерантни и отзвчиви хора.


Не приемам "Око за око и зъб за зъб". Още повече не приемам перифразата им.
Много добре разбрах написаното от теб.
Смятам, че и другите, които прочетат коментара ти ще те разберат правилно.
Поздрав и обич и от мен, Естир!
цитирай
41. sestra - Да, знам я, Катя, тази притча,
14.02.2013 18:28
разбира се, поучителна, но за определени хора. Им други случаи -щастието те следва по петите, но ако не умееш да го изчакваш, пак...:)
цитирай
42. katan - 37. bogolubie - Видяхте ли това:
14.02.2013 18:29
bogolubie написа:
Въоръжени мюсюлмани отвлякоха 2 свещеници в Алепо

http://www.vestnikataka.bg/2013/02/въоръжени-мюсюлмани-отвлякоха-2-свеще/
Това ни чака, когато вземат надмощие в нашите страни, ако сега не се молим за Господ Иисус Христос! Сега е времето, утре ще е късно. Както Естир, сега да се молим на Създателя за Христос! Аз го правя. Но трябва всички да се молим, всеки ден, всеки удобен момент!!! Всяка революция налага управление на исляма. В Германия хиляди приемат исляма...


Не видях клипа, Естир.
Ще го видя някой друг път при възможност.
Да се помолим за тези свещеници за спасението им.
За исляма не ми се говори.
Избягнах умишлено да пиша за това и в предишния си отговор.
Моля се нашата Православна Църква да поведе християните в правилния и праведен път.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
43. katan - 38. compassion - "После се обърнал и тръгнал по пътя си."
14.02.2013 18:31
compassion написа:
Това, че "ЩАСТИЕТО тръгнало след него и го следвало навсякъде ..." още не означава, че малкият брат е бил винаги щастлив. Той е вървял по пътя си и не се е интересувал дали щастието го следва. За да си щастлив, трябва да ОСЪЗНАВАШ и ЦЕНИШ, това, което си и което имаш. За другите двама братя става ясно, че са щастливи. Те знаят какво искат и са удовлетворени от получаването му. Щастието не може да се даде, да следва някого, да се натрапи, защото всеки има своя представа за него и свои потребности. Любовта и парите са универсални, но колко хора има, които са богати и обичани, но са нещастни. Динамично понятие е щастието и зависи от нашата ИНТЕРПРЕТАЦИЯ. Затова един път едно нещо ни прави щастливи, друг път - нещастни. Мигове, мигове е щастието, а другото е просто моментно удовлетворение. Желая ти много, много мигове на щастие, които да осъзнаеш и оцениш като такива навреме и да им се насладиш.


Здравей, Руми!
Много отдавна не съм те виждала и сега се радвам, че си тук!
Приемам коментара ти като коментар на специалист.
Напомни ми размислите на Никос Диму за щастието и нещастието. Той пише за осъзнаване на желанието и действителността. Тогава може да говорим за относително щастие.
Щастието наистина е динамично понятие /това го знам от опит, макар и като лаик/.
Интерпретацията и моментните ни желания ни карат да бъдем по-малко или повече щастливи /или така поне си мислим/.
Благодаря ти за пожеланията!
Пожелавам и на теб същото!
цитирай
44. katan - sestra - Да, знам я, Катя, тази притча,
14.02.2013 18:37
"разбира се, поучителна, но за определени хора. Им други случаи -щастието те следва по петите, но ако не умееш да го изчакваш, пак...:)"

Здравей, сестрице!
Нещо Естир ме "настрои" на една определена "вълна".
Ще повторя и аз, който има очи да гледа, който има уши да слуша.
Притчите са за тези хора.
Права си, че трябва да умеем да изчакваме, да сме търпеливи и да не тичаме прекалено бързо.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
45. ivesa - Хубава притча!Който умее да освобождава,
14.02.2013 19:07
да дава воля на щастието си,ще го получава - то ще го следва неотлъчно. Приятна вечер!:).
цитирай
46. katan - ivesa - Хубава притча!Който умее да освобождава,
14.02.2013 19:14
"да дава воля на щастието си,ще го получава - то ще го следва неотлъчно. Приятна вечер!:)."

Здравей, Иве!
Съгласна съм с твоето мнението.
поздрави и приятна вечер и на теб!
цитирай
47. kasnaprolet9999 - Много мъдра приказка, която пок...
14.02.2013 19:23
Много мъдра приказка, която показва какви са хората. Някои са пълни егоисти, а други са широко скроени. Последните са по-щастливи и често получават много повече отколкото са дали на другите и сега разбрах защо- щастието ходи по петите им.
цитирай
48. diadokolio - Благодаря ВИ!
14.02.2013 19:33
Добра да е вечерта Ви, Уважаема Катан!
Благодаря Ви, за прекрасната притча!
За първи път я виждам.
Поуката е невероятна.
Разчитам я, като- "...добре ли сте, мога ли да съм ви полезен, помагам и си тръгвам, а топлия поглед ме следва...".
Приятна и добротворана вечер!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
49. dolsineq - Само лудите са осеяни от вечно Ща...
14.02.2013 19:40
Само лудите са осеяни от вечно Щастие...:)
цитирай
50. katan - kasnaprolet9999 -Много мъдра приказка,
14.02.2013 19:40
"Много мъдра приказка, която показва какви са хората. Някои са пълни егоисти, а други са широко скроени. Последните са по-щастливи и често получават много повече отколкото са дали на другите и сега разбрах защо- щастието ходи по петите им."

Здравей, Вени!
Мъдра приказка е.
Когато я прочетох ми стана криво, че вместо да помогнат големите братя се сдобили с това, което смятали за свое щастие.
Стана ми светло от постъпката на малкия брат.
Той явно е от "старата генерация":) - първо мисли за ближния си, а за себе си не поискал нищо.
Но ... ЩАСТИЕТО тръгнало след него.
Поздрави!
цитирай
51. kamosutrov - Ами.... аз ще си замълча.... притчово :-))))))
14.02.2013 19:45
Преди години една чудесна жена ми отвори очите /ушите, де/ за това нещо.
Шшшшшшшшшт! Ще си го слушате сами!
Каааатенцеееееее! Подарък спец за тебе!
http://www.youtube.com/watch?v=UN4GWGLSUVs
цитирай
52. katan - diadokolio - Благодаря ВИ!
14.02.2013 19:45
Добра да е вечерта Ви, Уважаема Катан!
Благодаря Ви, за прекрасната притча!
За първи път я виждам.
Поуката е невероятна.
Разчитам я, като- "...добре ли сте, мога ли да съм ви полезен, помагам и си тръгвам, а топлия поглед ме следва...".
Приятна и добротворана вечер!
С Уважение, дядо Кольо.

Добър вечер, diadokolio!
И аз Благодаря!
Много ми хареса това - " "...добре ли сте, мога ли да съм ви полезен, помагам и си тръгвам, а топлия поглед ме следва..."."
Какво повече да очакваме? Това е ЩАСТИЕТО!
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
53. djani - Кой е по-щастлив?
14.02.2013 19:47
Който раздава, или който получава. Независимо дали е щастие, доброта, материални блага. Всеки има своя отговор. В притчите, приказките и народните умотворения е вплетена хилядолетната човешка мъдрост. Хубава притча, вместо сантиментална "валентинка"...
цитирай
54. katan - dolsineq - Само лудите са осеяни от вечно
14.02.2013 19:48
"Само лудите са осеяни от вечно Щастие...:)"

Здравей, Снежи!
Колко си права да знаеш:)))!
Поздрави!
цитирай
55. katan - kamosutrov - Ами.... аз ще си замълча.... притчово :-))))))
14.02.2013 19:56
"Преди години една чудесна жена ми отвори очите /ушите, де/ за това нещо.
Шшшшшшшшшт! Ще си го слушате сами!
Каааатенцеееееее! Подарък спец за тебе!
http://www.youtube.com/watch?v=UN4GWGLSUVs"

Хей, Сава! Здравей!
Мъдро си замълчаваш:))).
Благодаря ти за спец:) подаръка!
Тръгна, но "запецна":) по средата /приемам, че и клипът замълча притчово като теб:)))/.
Поздрави!
цитирай
56. katan - djani - Кой е по-щастлив?
14.02.2013 20:00
"Който раздава, или който получава. Независимо дали е щастие, доброта, материални блага. Всеки има своя отговор. В притчите, приказките и народните умотворения е вплетена хилядолетната човешка мъдрост. Хубава притча, вместо сантиментална "валентинка"..."

Здравей, Джани!
Аз съм от тези, които са по-щастливи, когато дават.
Притчите и народните умотворения са световната съкровищница на мъдростта.
Поздрави!
цитирай
57. inel379 - Когато сме емпатийни,
16.02.2013 22:18
сме щастливи.
Добрата енергия ражда добротворсто.
Рано или късно то се връща.
По един или друг начин.
Без целта да е тази, разбира се.
Затова е толкова ценно.
Защото е спонтанно и неосъзнато.
Но...постоянно.
Истинското щастие подтиква към алтруизъм.
Хубава вечер за теб, мила!
цитирай
58. jivi93 - По-блажено е да даваш, отколкото да получаваш - св. ап. Павел
19.02.2013 09:45
Хората си мислят, че щастието е в парите или в красивата жена (или там каквото и да е друго), което притежават, но ако се вгледаме в хора, които имат всички тези неща, рядко ще открием да са щастливи. И виждаме, че са щастливи, не хората, които притежават, а онези, които раздават!
цитирай
59. katan - 57. inel379 - Когато сме емпатийни
22.02.2013 23:58
inel379 написа:
сме щастливи.
Добрата енергия ражда добротворсто.
Рано или късно то се връща.
По един или друг начин.
Без целта да е тази, разбира се.
Затова е толкова ценно.
Защото е спонтанно и неосъзнато.
Но...постоянно.
Истинското щастие подтиква към алтруизъм.
Хубава вечер за теб, мила!


Здравей, Инел!
Емпатията и алтруизма са заложени в човека.
Някои в един момент без причина или след старателно манипулиране стават мизантропи. Дори по-лошо нещо, "ти разбираш веч".
Доброто и добрата енергия понякога не са разбрани правилно,
но въпреки всичко вярвам в доброто, което ни прави щастливи.
Хубава вечер и на теб!

цитирай
60. katan - 58. jivi93 - По-блажено е да даваш, отколкото да получаваш - св. ап. Павел
23.02.2013 00:01
jivi93 написа:
Хората си мислят, че щастието е в парите или в красивата жена (или там каквото и да е друго), което притежават, но ако се вгледаме в хора, които имат всички тези неща, рядко ще открием да са щастливи. И виждаме, че са щастливи, не хората, които притежават, а онези, които раздават!


Здравей, Живи!

"По-блажено е да даваш, отколкото да получаваш - св. ап. Павел" .
Благодаря за тези думи, Живи!
Давай от сърце и бъди щастлива!
Хубава вечер и поздрави!
цитирай
61. hamlet6op - Поздравления за притчата и събраните коментари.
24.02.2013 00:14
аз съм за коментар 50
"Много мъдра приказка, която показва какви са хората. Някои са пълни егоисти, а други са широко скроени. Последните са по-щастливи и често получават много повече отколкото са дали на другите и сега разбрах защо- щастието ходи по петите им."
цитирай
62. katan - 61. hamlet6op - Поздравления за притчата и събраните коментари.
24.02.2013 22:04
hamlet6op написа:
аз съм за коментар 50
"Много мъдра приказка, която показва какви са хората. Някои са пълни егоисти, а други са широко скроени. Последните са по-щастливи и често получават много повече отколкото са дали на другите и сега разбрах защо- щастието ходи по петите им."


Здравей и благодаря, приятелю!
Много ми се иска да излезем от една малка черупка /като Лече-Буболече/,да погледнем по-широко и да даваме преди дори да сме помислили да искаме.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5673529
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196178
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930