Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.10.2012 15:30 - ОБИЧАТЕ ЛИ РИБА?
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15674 Коментари: 40 Гласове:
50

Последна промяна: 24.10.2012 23:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                     image

                                                    Обичате ли риба?

 

И аз J. Обичам риба всякаква. Приготвена по всякакъв начин.

 

Видях  рецепта за филе от пангасиус по телевизията и ми хрумна да споделя една моя рецепта с тази риба.

От около 2 години  съм  „захласната” по рибата пангасиус.

Приготвям я по много лесен, бърз и вкусен начин.

Тази риба се овкусява чудесно, а е и лесна за работене и др. разни предимства /няма кости, термичната й обработка е само няколко минути и др./.

Може да се приготви и с филе от треска.

 Все пак ще ви напиша рецептата, а вие ще прецените с каква риба да я направите.

Филетата са според броя на консуматорите.

1.     1. филе от риба

2.     2. тъмен оцет балсамико

3.     3. „мамита” /”вегета” или някоя друга универсална подправка на вкус/

4.     4. горчица – „ретро” /или на вкус/

5.      5.морков

6.    6.  чесън

7.     7. кервиз

8.    8.  копър

9.     9. може и малко тъмен соев сос

10. 10. черен пипер на вкус

В стъклена купа или друг подходящ съд се слагат балсамикото – по една супена лъжица на филе, „мамита”-та /на вкус, тя изпълнява и ролята на сол, защото има достатъчно в състава си, / горчицата и соевия сос  - всичко по една чаена лъжичка на филе и черния пипер на вкус/.

Морковът се нарязва на сламки, чесънът – на тънки люспи, от кервиза и копъра използвам дръжките.

Всяко филе се поставя върху алуминиево фолио и се овкусява с дресинга. Плътно подреждам  сламките-морковчета, люспите чесън и дръжките от копър и кервиз.

Навивам на руло филето и оформям фолиото като „бонбон” или „плик” и оставям  за няколко часа в хладилника, за да се овкуси добре.

След това подреждам в съд за готвене на пара и без никаква мазнина, без пържене или печене готвя на пара около 5-8 минути.

Резултатът е превъзходен.

Поднася се с фолиото, а ефектът е ръкопляскане J.
Салата - според сезона и вкуса. 

Да ви е вкусно и наздраве с чаша охладено бяло вино J!


                                

                                                  image





Тагове:   моя,   рецепта,   обичате,   риба,   атанасова,   Катя,   Ли,


Гласувай:
50



Следващ постинг
Предишен постинг

1. megg - Ей, Кате, отново изкушение! :))
23.10.2012 17:05
Ръкопляскане от мен! ( Не съм опитвала вкуснотията, но си я представих. ) И с винцето - чудно! :)
Поздрав, Кате, и благодаря за споделеното!
цитирай
2. katan - 1. megg - Ей, Кате, отново изкушение! :))
23.10.2012 17:14
megg написа:
Ръкопляскане от мен! ( Не съм опитвала вкуснотията, но си я представих. ) И с винцето - чудно! :)
Поздрав, Кате, и благодаря за споделеното!


Здравей, Мег!
В момента сложих рибата да се вари:).
Ще си имам гостенка, която не само ръкопляска, но и си хапва по два "бонбона":).
Споделям рецептите си, защото тогава ми е най-вкусно:).
Поздрави и хубава вечер, Мег!
цитирай
3. voinov50 - Кате :)))
23.10.2012 17:53
Я подай на тук пет-шест бонбона и да видиш как ще ги опраскам за отрицателно време ;)
На гладен човек не се приказва за такива вкусотии, че солната киселина си нема друга работа и ще вземе да се получи я някой гастрит я нещо друго... :)
Наздраве и да ви е сладко!!! :)))
цитирай
4. vostroto - Дай рибу, викам и аз!:))) Ще дойда ...
23.10.2012 18:20
Дай рибу, викам и аз!:))) Ще дойда пак, нали знаеш кога:)))
Поздрави!:)
цитирай
5. katan - vojnov50 -
23.10.2012 18:39
"Ауу, от глад умирам, зключен дом ...":)
За теб ще отворим дома и ще ти сервираме няколко "бонбона":))).
Заповядай!
Драго ми е, че се появи!
Хубава вечер!
цитирай
6. katan - vostroto -
23.10.2012 18:40
Знам кога ще дойдеш:) и те очакваме:))).
Този път предвидливо съм приготвила чаши:))).
Идвай!:)))))
цитирай
7. diamant1965 - Дали обичам риба?! Не просто я об...
23.10.2012 19:17
Дали обичам риба?! Не просто я обичам, обожавам яааа...Обаче нямам съд за готвене на пара. :( Може ли все пак да я пекна с фолиото?
цитирай
8. mariniki - страшно обичам и аз тази риба пангасиус...
23.10.2012 19:48
макар, че някои злонамерено я наричат канална риба...
благодаря ти, за чудесната рецепта... непременно
ще се възползвам... прегръдка и поздрав
за теб..
цитирай
9. charlichaplin - Mnogo obicham riba ama poveche l...
23.10.2012 20:40
Mnogo obicham riba ama poveche lapnisharani:)
цитирай
10. анонимен - Много обичам ;)
23.10.2012 22:35
Всякаква. И съм майстор на чистене и приготвяне ;) Поздрави, Кате!
цитирай
11. katan - 7. diamant1965 - Дали обичам риба?!
23.10.2012 23:01
diamant1965 написа:
Дали обичам риба?! Не просто я обичам, обожавам яааа...Обаче нямам съд за готвене на пара. :( Може ли все пак да я пекна с фолиото?


Здравей, Диамантче!
Обичам риби всякакви и аз:).
Имам приятелка, която беше изпробвала рецептата, като беше запекла "бонбоните" във фурната.
Принципът е същия, само фурната трябва да е загрята предварително.
Хубава вечер!
цитирай
12. katan - 8. mariniki - страшно обичам и аз тази риба пангасиус
23.10.2012 23:04
mariniki написа:
макар, че някои злонамерено я наричат канална риба...
благодаря ти, за чудесната рецепта... непременно
ще се възползвам... прегръдка и поздрав
за теб..


Здравей, mariniki!
Синът ми ми каза преди около месец определението за тази риба.
Много я харесват, въпреки всичко.
Рецептата е лесна и вкусна. Опитай я все пак:).
Поздави и прегръдка за лека нощ от мен:).
цитирай
13. veninski - Сам си хващам рибата, но жената я ...
24.10.2012 06:40
Сам си хващам рибата, но жената я прави. Ще опитаме твоята рецета:)
Поздрави от Родопите!
цитирай
14. kamosutrov - Както се казва, "първо си улевете или откраднете една риба
24.10.2012 09:47
После си я сгответе,както казва Катето и си я изяжте сам. Набийте всеки, който иска да ви отнеме така приготвената риба.
Кате, какво е това чудо "кервиз"? То къде се лови?
цитирай
15. jabalka - Чудна рецепта!
24.10.2012 10:06
И аз съм голям почитател на тази рибка!
По този начин не съм я приготвяла но не се съмнявам, че резултата е -" Усмивки"
Наздраве и много позитивен ден! :))
цитирай
16. katan - 9. charlichaplin - Mnogo obicham riba ama poveche
24.10.2012 10:57
charlichaplin написа:
Mnogo obicham riba ama poveche lapnisharani:)


Много непозната риба - ЛАПНИШАРАН:))).
Трябва да я потърся на пазара:).
Поздрави!
цитирай
17. katan - 10. gogi6666 - Много обичам ;)
24.10.2012 10:59
gogi6666 написа:
Всякаква. И съм майстор на чистене и приготвяне ;) Поздрави, Кате!


Здравей, Гоги!
И аз съм почитателка на всякакъв вид риба:).
В майсторството ти не се съмнявам:).
Поздрави и хубав ден!
цитирай
18. katan - 13. veninski - Сам си хващам рибата, но жената я
24.10.2012 11:10
veninski написа:
Сам си хващам рибата, но жената я прави. Ще опитаме твоята рецета:)
Поздрави от Родопите!


Здравей, Васко!
Това най го обичам! Сам да си наловиш рибата и да я приготвиш в близките часове - хем вкусно, хем изключително здравословно!!!
Моята рецепта става чудесно и с ПЪСТЪРВА - вместо да я филетираш /жена ти, де:)/ всичко се поставя в цялата изчистена риба и се пече във фурна, под фолио.
На тази риба й "бая" още малко, за да се получи желания ефект.
Видях, че имаш нов разказ, но ще го прочета друг ден.
Поздрави на Родопите, Павелско, домочадието ти и лично на теб!
цитирай
19. katan - 14. kamosutrov - Както се казва, "първо си улевете или откраднете една риба
24.10.2012 11:17
kamosutrov написа:
После си я сгответе,както казва Катето и си я изяжте сам. Набийте всеки, който иска да ви отнеме така приготвената риба.
Кате, какво е това чудо "кервиз"? То къде се лови?


Здравей, Сава!
Може и да си я купите най-тривиално:) /за рибата става дума:)/.
Вместо сам да си я хапнеш, направи го в добра компания, с чаша бяло вино, което очаквам vostroto да донесе:) и сладки рибарски лакърдии:).
Какво е кервиз ли?
Ами най-обикновена ЦЕЛИНА.
На времето кервиза се "ловеше":) в домашните зеленчукови гради, после го "ловях" на сергиите на пазара, а сега го "ловя" в магазина.
О, времена! О, нрави!/O tempora, o mores/.
цитирай
20. katan - 15. jabalka - Чудна рецепта!
24.10.2012 11:22
jabalka написа:
И аз съм голям почитател на тази рибка!
По този начин не съм я приготвяла но не се съмнявам, че резултата е -" Усмивки"
Наздраве и много позитивен ден! :))


Здравей, Ябълчице!
Тази риба ми я "откри" една приятелка преди време.
Аз естествено импровизирах и бях доволна от резултата. Доволни са и всички, които са я пробвали при мен:).
Вчера видях по телевизията една рецепта, която ми се стори вкусна, но е за пържен пангасиус. Все пак ще пробвам да я "покатанча":).
Наздраве и на теб! И позитивизма да победи:)!!!
цитирай
21. kamosutrov - Добре де! Да си я хапна с компания, бива.
24.10.2012 11:22
Но се опасявам, че тя, компанията, ще налети да ме бие, ако аз я приготвя.
Мога да участвам с ентусиазъм в пиенето на виното. И в лакърдиите. Не съм рибар, ама ще спретна нещо. :-)))
цитирай
22. katan - kamosutrov -
24.10.2012 11:27
Мога да участвам с ентусиазъм в пиенето на виното. И в лакърдиите. Не съм рибар, ама ще спретна нещо. :-)))

Може пък да се намери някой да ви я приготви и така да се разминеш с физическата саморазправа:).
От мен рецептата, от vostroto виното, лакърдиите от теб, приготвянето от някой доброволец:))) и готово:)))!
цитирай
23. kamosutrov - Кате, не е честно. За нас доброволка, за вас, доброволец :-))))))
24.10.2012 11:42
katan написа:
Мога да участвам с ентусиазъм в пиенето на виното. И в лакърдиите. Не съм рибар, ама ще спретна нещо. :-)))

Може пък да се намери някой да ви я приготви и така да се разминеш с физическата саморазправа:).
От мен рецептата, от vostroto виното, лакърдиите от теб, приготвянето от някой доброволец:))) и готово:)))!

цитирай
24. katan - kamosutrov -
24.10.2012 11:48
Съгласих се:).
На вашата компания може да се отзове и доброволКА:).
цитирай
25. kamosutrov - Востротооооооооо! Ако сме мъже на място
24.10.2012 14:27
длъжни сме да започнем да мрънкаме, да се вайкаме, да се жалваме, да хленчим и зовем за доброволки. Иначе ще си къркаме виното без подходящите мезелъци.
Другите да не четат! Кате, ти също!!!!!
Вострото, ще подходим при търсенето на доброволки като едни други юнаци.
Код " Стокхолм-23 август 1973".
цитирай
26. gocho52 - Здрасти!...
24.10.2012 14:44
Често си го хапваме, горкото пангасиусче!
Мазничко е , но вкусно...
Най-лошото е ,че ме кара да преяждам.
Добър апетит!!!
цитирай
27. katan - 25. kamosutrov -
24.10.2012 19:14
kamosutrov написа:
длъжни сме да започнем да мрънкаме, да се вайкаме, да се жалваме, да хленчим и зовем за доброволки. Иначе ще си къркаме виното без подходящите мезелъци.
Другите да не четат! Кате, ти също!!!!!
Вострото, ще подходим при търсенето на доброволки като едни други юнаци.
Код " Стокхолм-23 август 1973".


E, не смятам, че съм ти причинила такава силна травма с моите леки рецепти:).
Нямам нищо против добрите чувства, но нека не са причинени от някакъв синдром:).
Отново успя да ме ухилиш:))).
Приятна ви вечер с vostroto:).
цитирай
28. katan - 26. gocho52 - Здрасти!
24.10.2012 19:17
gocho52 написа:
Често си го хапваме, горкото пангасиусче!
Мазничко е , но вкусно...
Най-лошото е ,че ме кара да преяждам.
Добър апетит!!!


Здрасти!
Мазничка е, но мазнините са ненаситени, освен това не използвам НИКАКВА друга мазнина.
Има наистина този недостатък, че е вкусна и те кара да преяждаш:))).
Добър апетит и на вас!:)
цитирай
29. kamosutrov - К`во да му гледам на Вострото без мезе и доброволки? :-)))))))
24.10.2012 20:05
katan написа:
kamosutrov написа:
длъжни сме да започнем да мрънкаме, да се вайкаме, да се жалваме, да хленчим и зовем за доброволки. Иначе ще си къркаме виното без подходящите мезелъци.
Другите да не четат! Кате, ти също!!!!!
Вострото, ще подходим при търсенето на доброволки като едни други юнаци.
Код " Стокхолм-23 август 1973".


E, не смятам, че съм ти причинила такава силна травма с моите леки рецепти:).
Нямам нищо против добрите чувства, но нека не са причинени от някакъв синдром:).
Отново успя да ме ухилиш:))).
Приятна ви вечер с vostroto:).

Знаеш ли какво означава двама мъже на чашка и сладък лаф? Тежък двоен махмурлук и тежки клетви, че повече няма така да правя. Мен питай за тези неща..... :-))))
цитирай
30. diamant1965 - Кате,
24.10.2012 20:58
благодаря за отговора, успокои ме! :) Непременно ще я опитам. Златни рецепти имаш ти! :) Приятна вечер!
цитирай
31. vostroto - :)Благодаря за рецептата:)
24.10.2012 23:02
:)И направо ти отговарям (прощавай за закъснението) - обичам риба, почти всякаква, но най-често похапвам хек и пастърва:)
Макар и утвърденото мнение, че рибата се полива:) най-вече с бяло вино, този път под мишницата съм дошъл с розе от избата на Братя Минкови - Cicle, 2010, свежо, ароматно, и с хубав ллътен вкус:)
Ще се обоснова веднага:) - Снощи, след като се прибрах, се оказаха две случайности - за вечеря имаше риба хек, а като винце имахме само от точно това розе, за което става въпрос, и да ти кажа, противно на правилата за бялото и червеното месо, много добре ни дойде:) Препоръчвам горещо:)
http://www.meik98wines.com/img/OBIAVI/IMG_12756543897876.jpg
Поздрави, и наздраве!:)))
цитирай
32. katan - 29. kamosutrov -
24.10.2012 23:38
kamosutrov написа:
katan написа:
kamosutrov написа:
длъжни сме да започнем да мрънкаме, да се вайкаме, да се жалваме, да хленчим и зовем за доброволки. Иначе ще си къркаме виното без подходящите мезелъци.
Другите да не четат! Кате, ти също!!!!!
Вострото, ще подходим при търсенето на доброволки като едни други юнаци.
Код " Стокхолм-23 август 1973".


E, не смятам, че съм ти причинила такава силна травма с моите леки рецепти:).
Нямам нищо против добрите чувства, но нека не са причинени от някакъв синдром:).
Отново успя да ме ухилиш:))).
Приятна ви вечер с vostroto:).

Знаеш ли какво означава двама мъже на чашка и сладък лаф? Тежък двоен махмурлук и тежки клетви, че повече няма така да правя. Мен питай за тези неща..... :-))))


Нали се договорихме за доброволКИ:). Може да се намерят и да не сте сами със съвестта си:))).

Лека нощ, Сава!
цитирай
33. katan - 30. diamant1965 - Кате,
24.10.2012 23:41
diamant1965 написа:
благодаря за отговора, успокои ме! :) Непременно ще я опитам. Златни рецепти имаш ти! :) Приятна вечер!


Здравей, Диамантче!
Не ме ласкай, моля те:).
Забравила съм да сложа в последната приготвена риба една съществена подправка – ПРЕСЕН ДЕВИСИЛ.
В момента на пазара тази подправка липсва в свежия й вид. Аз предвидливо съм си замразила, но просто в бързината забравих да отворя фризера.

Лека нощ и на теб!
цитирай
34. katan - 31. vostroto - :)Благодаря за рецептата:)
24.10.2012 23:47
vostroto написа:
:)И направо ти отговарям (прощавай за закъснението) - обичам риба, почти всякаква, но най-често похапвам хек и пастърва:)
Макар и утвърденото мнение, че рибата се полива:) най-вече с бяло вино, този път под мишницата съм дошъл с розе от избата на Братя Минкови - Cicle, 2010, свежо, ароматно, и с хубав ллътен вкус:)
Ще се обоснова веднага:) - Снощи, след като се прибрах, се оказаха две случайности - за вечеря имаше риба хек, а като винце имахме само от точно това розе, за което става въпрос, и да ти кажа, противно на правилата за бялото и червеното месо, много добре ни дойде:) Препоръчвам горещо:)
http://www.meik98wines.com/img/OBIAVI/IMG_12756543897876.jpg
Поздрави, и наздраве!:)))


И розето е много подходящо за риба.
Ще се възползвам от предложението ти и ще се запася с една бутика.
Хек и пъстърва също много обичам.
Пъстървата може да се приготви по тази рецепта, но цяла и на фурна под фолио.
От хек, мерлуза и сом правя други вкусни неща, но за тях - друг път:).

Лека нощ, приятелю!
цитирай
35. vostroto - :)Хаха, чак сега видях коментарите ...
24.10.2012 23:50
:)Хаха, чак сега видях коментарите на Камосутров:), и съжалявам, че снощи не успях да дойда:) Иначе колега, на тази музичка, с тази домакиня, винцето и лакърдиите ти, неминуемо щяхме да сме обречени на успех:))))
Поздрави на теб, и цялата компания!:)
цитирай
36. krotalka - Благодаря за рецептата!
25.10.2012 09:21
Вчера я опитах, наистина се получи страхотно, облизах си пръстите!
цитирай
37. katan - 31. vostroto - :)
25.10.2012 10:19
Изпуснал си купона на kamosutrov, но не е болка за умирачка:).
Може да си го продължите точно от там, където искате:))).
Хубав ден!
цитирай
38. katan - 36. krotalka - Благодаря за рецептата!
25.10.2012 10:21
krotalka написа:
Вчера я опитах, наистина се получи страхотно, облизах си пръстите!


Здравей, Таня!
Много ми е драго да те видя!
Радвам се, че толкова ти е харесала рецептата, че си стигнала чак до пръстите:))).
Поздрави и хубав ден! Прегръщам те.
цитирай
39. 4aiotgluhar4e - Обожавам риба! Във всякакви вар...
25.10.2012 20:30
Обожавам риба! Във всякакви варианти и всякакви разновидности. Сигурно и бонбонената риба ще ми хареса в събота, когато ще я сготвя. Нямам съд за готвене на пара, защото моите домашни любимци на обичат "утрепани" манджи, но предполагам, че може и да се изпече.
Благодаря ти за щедростта, Катя!
цитирай
40. katan - 39. 4aiotgluhar4e - Обожавам риба!
26.10.2012 10:24
4aiotgluhar4e написа:
Обожавам риба! Във всякакви варианти и всякакви разновидности. Сигурно и бонбонената риба ще ми хареса в събота, когато ще я сготвя. Нямам съд за готвене на пара, защото моите домашни любимци на обичат "утрепани" манджи, но предполагам, че може и да се изпече.
Благодаря ти за щедростта, Катя!


Здравей, Чайче!
Ще се радвам да ми напишеш коментар след като опитате "бонбонената" риба:).
Писах на Диамантчето, сега ще напиша и на теб, че можеш да изпечеш "бонбоните" в предварително загрята фурна за време, което ти прецениш.
Една приятелка беше направила така и ми каза, че е станало "ПРЕВЪЗХОДНО":))).
Добави в дресинга и малко девисил, ако имаш.
Просто забравих последния път да извадя от фризера, затова липсва и в пецепКата:).
Щедросста е друга тема, за която ме подсещаш:).
Хубав ден и бон апети:), Чайче!
цитирай
41. priqtel12 - Чудесна рецепта.
27.10.2012 20:38
Непременно ще я опитам.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657091
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195558
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031