Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.10.2012 19:25 - ЗАПЕКАНКА С КАРФИОЛ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11861 Коментари: 28 Гласове:
41


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                 
                                          image       imageimage


                                    ЗАПЕКАНКА С КАРФИОЛ

 

                             На Диамантчето / diamant1965/ -обещано J

 

Това е една от любимите ми запеканки.

Не е толкова лесна и бърза като тиквичките, но пък е много вкусна.

Ако искате да доставите наслада, а и разнообразие на „домочадието” -  просто изпробвайте.

Необходими са ви :

1.глава карфиол  /големина по избор, всичко след това се съобразява с количеството карфиол/

2.булгур - може жито -/една чаша – каква?, според количеството карфиол/

3.кубче бульон, което се слага при варенето на булгура за овкусяване /по избор и вкус/

4.пушен бекон /и с шунка е вкусно/

5.кашкавал  /и пармезан за аромат/

6.магданоз

7.кервиз

8. черен пипер

9. индийско орехче

 

За бешамела трябват;

1.прясно мляко

2.брашно

 3.краве масло

4.сол на вкус /не забравяйте, че кубчето бульон е солено/

 

Подготовката е по-трудоемка, защото преди да се сложи в тавичката за запичане всичко се обработва предварително.

Карфиолът се накъсва на малки розички и се вари на пара  за около 3 мин./само да омекне/.

Беконът се нарязва на кубчета и се запича в тава  върху хартия за печене /излиза излишната мазнина, а беконът добива красив „загар” и предава невероятен аромат на запеканката/ или в тиган до зачервяване като след това се "подсушава"  от мазнината с кухненска хартия.

След това се смесва със сварения и отцеден булгур, в който са поставени суровите наситнени магданоз и кервиз /кервизът не бива да доминира, само да напомня за себе си/.

Ако използваме шунка то тогава е по-бързо. /Днес направих вариана с шунка, защото не ми достигна времето. Остана ми доста карфиол и реших, че една крем-супа няма да е излишна- за нея другия път/.  
Шунката се слага при булгура без допълнителна термична обработка. Спестяваме времето за печене на бекона, но не е толкова ароматно. Всеки вариант си има предимства. Въпрос на избор и време.

Бешамелът се приготвя /всички знаем как, няма да описвам/ и се работи с него, докато е още топъл.

Намазваме тавичката за печене с краве масло /по-вкусно е и по-здравословно/, слагаме ред карфиол, поръсен с черен пипер и индийско орехче /внимаваме и за техните количества, не прекаляваме/, отгоре слагаме сместа с булгур и всичко в него, най-отгоре завършваме с ред карфиол.

Заливаме с топлия бешамел и  така подготвената тавичка слагаме във фурната, предварително загрята на 180-200 градуса за 20-ина мин.

Когато се запече и замирише много вкусно, изваждаме  тавичката, поръсваме с кашкавала и пармезана и допичаме още малко.

Тази запеканка е вкусна, както топла така и студена.

Добър апетит!


П.П.
Мои нови снимки все не успявам да кача, но когато всичко се оправи ще ви ги покажа.




Гласувай:
41



1. diamant1965 - Катенце,
10.10.2012 20:30
много, много ти благодаря! Рецептата наистина не е от бързите и изисква време, но съм сигурна, че си струва и при пръв удобен случай ще я изпробвам. Още веднъж благодаря за милият жест! Хубава, топла и уютна вечер ти пожелавам! :)
цитирай
2. katan - 1. diamant1965 -
10.10.2012 20:38
diamant1965 написа:
много, много ти благодаря! Рецептата наистина не е от бързите и изисква време, но съм сигурна, че си струва и при пръв удобен случай ще я изпробвам. Още веднъж благодаря за милият жест! Хубава, топла и уютна вечер ти пожелавам! :)


Здравей, Диамантче!
Нали обещах да ти посветя следващата рецепта:)?
Имам гостенка, на която бях обещала да й направя нещо с карфиол.
Много й хареса, макар и варианта с шунка.
Аз предпочитам с бекон, но не ми стигна времето.
Трудоемка е рецептата, но е вкусна:).
Хубава вечер и на теб!
цитирай
3. megg - Добър вечер, Кате!
10.10.2012 21:32
Изглежда много вкусно; такова едно изкушение е! Ще трябва да се организирам и да намеря време! Благодаря, че споделяш, мила Кате!
Пожелавам ти хубава октомврийска вечер, с много настроение! :)
цитирай
4. katan - megg-
10.10.2012 21:40
Добър вечер, Кате!
от: megg За постинг: ЗАПЕКАНКА С КАРФИОЛ
Изглежда много вкусно; такова едно изкушение е! Ще трябва да се организирам и да намеря време! Благодаря, че споделяш, мила Кате!
Пожелавам ти хубава октомврийска вечер, с много настроение! :)

Здравей, Мег!
Тази рецепта е по-сложна и по-трудоемка. Подходяща е за почивен ден, когато можем да си позволим "разточителство" с времето.
Споделям, защото смятам, че това са хубави и здравословни есенни рецепти.
Хубава вечер и на теб, Мег!
цитирай
5. monaliza121 - Kate, взех рецептата и въпреки че не ...
10.10.2012 22:07
Kate, взех рецептата и въпреки че не си падам по карфиола ще опитам да я изпълня.:) Обичам булгур и той сигурно ще тушира гадния /за мен/ вкус на цветното зеле:))))
Благодаря!:)
цитирай
6. katan - 5. monaliza121 - Kate, взех рецептата
10.10.2012 22:13
monaliza121 написа:
Kate, взех рецептата и въпреки че не си падам по карфиола ще опитам да я изпълня.:) Обичам булгур и той сигурно ще тушира гадния /за мен/ вкус на цветното зеле:))))
Благодаря!:)


Здравей, Лизи!
На вкус и на цвет:))) ...
Много от аромата и вкуса на карфиола са туширани от всички съставки на запеканката.
Особено приятно става с бекон.
Приятна вечер!
цитирай
7. 4aiotgluhar4e - Катя, много ми е вкусно да те чета напоследък :)
10.10.2012 23:20
Моля те, не качвай снимки! Така прекрасно си развиваме въображението :))) А аз се връщам в детството, в кухнята на баба, която ми е оставила много, наистина много дълбок отпечатък в съзнанието. Тя много често готвеше карфиол бешамел на фурна и задължително през това време звучеше Шарл Азнавур.
И както може би се сещаш, мисълта ми, която по природа си е развинтена, моментално закачи към запеканката ти тези звуци: http://youtu.be/NqouQ1o1mUo
Благодаря за спомените! Утре отивам за булгур :)
цитирай
8. katan - 7. 4aiotgluhar4e - Катя, много ми е вкусно да те чета напоследък :)
10.10.2012 23:47
Magnifique!
Карфиол и Азнавур:).
Какво да се прави?:)
На теб ще ти открия една тайна - тази запеканка с Азнавур може да "понесе":) и малко синьо сирене:).

Карфиол и Азнавур, синьо сирене и булгур:))) - абе "манджа с грозде":))), но кой да ти гледа, когато спомените от детството са толкова живи:).
Лека нощ, Чайче!
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Ще я пробвам някой път тази рецепта, ...
11.10.2012 00:06
Ще я пробвам някой път тази рецепта, изглежда вкусно.
цитирай
10. katan - 9. kasnaprolet9999 - Ще я пробвам някой път тази рецепта
11.10.2012 09:35
kasnaprolet9999 написа:
Ще я пробвам някой път тази рецепта, изглежда вкусно.


Пробвай я, Вени.
Ще напиша и рецептата за крем-супа от карфиол някой ден:) - пак моя импровизация:).
Поздрави!

цитирай
11. mitkaloto - Никога не съм опитвал. . Поздрави!
11.10.2012 09:52
Никога не съм опитвал..Поздрави!
цитирай
12. katan - mitkaloto -
11.10.2012 09:56
:)))
Разбирам какво очакваш:))) - ПОКАНА:).
Ами - ЗАПОВЯДАЙ:)!
цитирай
13. grigors - :)
11.10.2012 10:16
хммммммммммм
огладнев!!!
поканет ли сум????
цитирай
14. katan - grigors -
11.10.2012 10:21
ПоканеТ си:))) - Заповядай:)!
цитирай
15. mariniki - това изглежда много вкусно...
11.10.2012 11:15
иска ми се и аз да го опитам..
ще се постарая... и топъл поздрав
за теб...
цитирай
16. katan - 15. mariniki - това изглежда много вкусно
11.10.2012 11:50
mariniki написа:
иска ми се и аз да го опитам..
ще се постарая... и топъл поздрав
за теб...


Вкусно е наистина, mariniki.
Направи за проба малко количество.
Ако го харесате - по-голямо:).
Слънчев поздрав и на теб!

цитирай
17. krassko - Олелееее,
11.10.2012 14:15

По лесно е да си направя торта :)))
цитирай
18. kamosutrov - Няма пък да ви чета повече.....:-))))))))))
11.10.2012 14:25
Ебаси! Само от четене станах 100 кила. Ама, де ги такива мацки-кулинарки, бе? Мен ме карат по кръчми да ходим, че .... :-))))))))))
А да ги видя сега, като по кръчмите не се пуши и не им стъпвам през прага.
цитирай
19. faktifakti - Ще я изпробвам.
11.10.2012 14:44
Карфиолът е много полезна храна. Но обикновенно сготвен стои леко блудкав.
цитирай
20. katan - krassko -
11.10.2012 14:51
Правя и по-трудни торти, Краси:))).
цитирай
21. katan - kamosutrov -
11.10.2012 14:56
Без първото удивително изречение приемам коментара ти:).
Да видиш как ще те отучат от кръчмите:) - сега няма цигари, после няма алкохол, накрая няма и ядене:).
цитирай
22. katan - faktifakti -
11.10.2012 14:58
Карфиол - цветно ЗЕЛЕ:).
Полезно, но си е ЗЕЛЕ:).
Трябва да му се "пребае":), за да стане вкусно:).
цитирай
23. gocho52 - На карфиола му казват още конопида...
11.10.2012 16:17
Пробвай да го направиш в отделни гювечета,индивидуално.
Фффкуснооо!
цитирай
24. katan - gocho52 -
11.10.2012 18:34
Не знаех, че и така се казва:).
Ще пробвам някой път, когато имам вдъхновение:).
цитирай
25. kamosutrov - Като пръв сайтов и кръчмарски гадняр, аз съм му намерил колая.
11.10.2012 19:50
katan написа:
Без първото удивително изречение приемам коментара ти:).
Да видиш как ще те отучат от кръчмите:) - сега няма цигари, после няма алкохол, накрая няма и ядене:).

Идвате ми на гости, носите си пиене и мезета, аз имам пепелници за 1 полк пушачи. :-)))))))))))
Аз си имам и добро барче, де. Тия басове за какво ги печеля? :-)))))))))))
Обичам паниран карфиол и задушени зеленчуци. В една свръхсупернайпо тайна кръчма правят едно фантастично плато от задушени зеленчуци. Ще я издам само срещу подходящ рушвет. :-)))))
цитирай
26. ckarlet - Хареса ми, Катя! Навярно си голяма ...
11.10.2012 20:11
Хареса ми, Катя! Навярно си голяма кулинарка. И Мишел, а и останалите се наслаждават на вкусотиите, които им приготвяш!
Поздрави!
цитирай
27. katan - kamosutrov -
11.10.2012 20:31
И паниран правя и зеленчуци на грил, но рушвети не давам.
С пепелници не би ме съблазнил:).
цитирай
28. katan - ckarlet -
11.10.2012 20:35
Чак голяма няма да кажа /от скромност:))))/, но обичам да виждам празните чинии и да чувам въпроса; "Има ли още":).
Обичам да експериментирам и импровизирам.
Мишел ми задава задачи, но после хапва по едно парченце и това е:).
Хубава вечер, Скарлет!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5684575
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196387
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930