Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.08.2012 11:20 - СЪБЛАЗЪНТА
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 17943 Коментари: 33 Гласове:
59

Последна промяна: 09.08.2012 18:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

                                       image


                                   Съблазънта????

Какво точно представлява тя в един малък  отрязък от време, наречен човешки живот????

За едни съблазънта е плътски удоволствия, за други материални облаги, кариера, командировки в чужбина по второ направление, за трети – и едното и другото, за четвърти ... ами, колкото хора, толкова и понятия за съблазън.

Успяваме ли да се преборим със съблазънта?

Всъщност, споменавайки съблазън се сещам за 10-те Божи заповеди ... и за ... МОРАЛНИЯ КОДЕКС НА СТРОИТЕЛЯ НА КОМУНИЗМА /на времето имаше такъв „Кодекс”, който висеше по стените на учреждеждения, учебни заведения и предприятия или пък  беше изписан на „билбордове”/агиттабла/ в градинките, това си бяха Божите заповеди без Първата .../. По това време Първата заповед беше т.1-ва от КОНСТИТУЦИЯТА на НРБ.

Но да се върна на съблазънта – предлагат я по всякакъв начин - къде с добро, къде със заплаха ...

Да ти предложат съблазън със заплаха?! Хайде де!!! 

Да, да. Много точно и съвсем правилно се изразих. Не съм сбъркала.

На мен лично са ми я предлагали. Е, не веднага със заплаха - най-напред започват с дефицитна чашка кафе и приятелски разговор, който умело насочват към
общочовешки съблазни, на които повечето не могат да устоят ...
Поднасят я в сребърно блюдо, отлично презентирано в добавка с отбрано вино.
Когато с усмивка, шеговито, деликатно, но твърдо откажеш предлаганато, тогава ... Тогава вадят "балтията" и ти показват какво те очава - сеч. Започват да секат безжалостно, да удрят в гръб и да те поставят в ситуация "шах".
Не съм се възползвала, не съм се поддала, но за сметка на това съм си „опатила”, че не я приех.

Много лесно е да се поддадеш на съблазънта, трудно е да й устоиш.

За мен моралът, принципите и човешкото достойнство са били над всичко, затова може би съм се опазила от съблазънта, което за някои изглежда като върха на глупостта.

 

P.S. Всичко написано по-горе е един опит да предам почти неясно, с малко думи, нещо, което съм преживяла и което не съм споделяла с никого, освен с част от семейството си. До днес.

София, 14 май 2012                             Катя Атанасова

P.P.S. 
Написаното е провокирано от изказване на един "демократ", който ми е много смешен в напъните си да се защити от самия себе си. 


 






Гласувай:
60



1. tit - грехът е беззаконие.
09.08.2012 11:42
Искушението - пътят към него.
Не е ли милата ни Татковина най-крещящ пример?!:)
цитирай
2. анонимен - Привет, Катя ;)
09.08.2012 11:52
Интересна тема и постинг!
цитирай
3. priqtel12 - Жалко,
09.08.2012 14:03
но истинно.....
Поздрави!
цитирай
4. katan - 1. tit -
09.08.2012 14:57
tit написа:
Искушението - пътят към него.
Не е ли милата ни Татковина най-крещящ пример?!:)


Грехът, изкушението, беззаконието...
Има всичко по света, Теди. Има го и у нас ...
цитирай
5. katan - 2. gogi6666 -
09.08.2012 14:58
gogi6666 написа:
Интересна тема и постинг!


Здравей, Гоги!
Темата е интересна, за постинга не знам:).
цитирай
6. katan - 3. priqtel12 -
09.08.2012 15:00
priqtel12 написа:
но истинно.....
Поздрави!


Жалко е,Ивче, но е преживяно.
Жалко е за тези, които се "напъват" да са невинни.
цитирай
7. iliada - Интересна тема!Който и е устоя на ...
09.08.2012 15:38
Интересна тема!Който и е устоя на съблазънта - знае цената-вярва ми:(
цитирай
8. katan - 7. iliada -
09.08.2012 15:42
iliada написа:
Интересна тема!Който и е устоя на съблазънта - знае цената-вярва ми:(


Интересна тема и за съжаление актуална.
Цената ...
Всеки сам избира.
цитирай
9. анонимен - Санде: Поздрави, Катя!
09.08.2012 15:42
Съблазънта е магия.

Ева и Адам.

Без нея нема нищо.
цитирай
10. katan - 9. анонимен - Санде:
09.08.2012 15:45
анонимен написа:
Съблазънта е магия.

Ева и Адам.

Без нея нема нищо.


Имаш известно основание, Санде.
Без Адам и Ева нямаше да има хора в сегашния им вид.
Ако Ева беше устояла нямаше Бог да Ги изгони от Рая.
Кое е ли е за предпочитане?!

цитирай
11. graucho - Така и не разбрах
09.08.2012 15:55
От какво си се увардила:)Иначе единствения начин да победиш
изкушението, е да му се отдадеш, както е известно:)
цитирай
12. katan - 11. graucho -
09.08.2012 15:57
graucho написа:
От какво си се увардила:)Иначе единствения начин да победиш
изкушението, е да му се отдадеш, както е известно:)


От съблазанта съм се увардила:))).
Това за отдаването просто не е вярно.
Поздрави!
цитирай
13. graucho - Поздрави и на теб
09.08.2012 16:07
Значи Господ е чул молитвите ти:)
част от Господната молитва е точно в този смисъл-
"и не въведи нас в изкушение, но избави ни от лукавия...":)
Блазе ти, сигурно рая те очаква, стига да си се опазила
от безброй грехове, седем, от които смъртни:)
цитирай
14. tota - Кате, съблазънта има много имена -
09.08.2012 16:08
изкушение, прелъстяване, прелъщение, примамка, подмамка. Самите наименования говорят за действията на възползващите се от тях. За голяма съжаление, често срещани подходи за постигане на определени цели. Понякога и обстоятелствата позволяват това.
Устояват само хора с висок морал и от двете страни - едните не допущат такъв подход и преследвани на цели по непочтен път, а другите просто отхвърлят това, което им се предлага за да направят компромис.

Поздрави!!
цитирай
15. katan - 13. graucho -
09.08.2012 16:10
graucho написа:
Значи Господ е чул молитвите ти:)
част от Господната молитва е точно в този смисъл-
"и не въведи нас в изкушение, но избави ни от лукавия...":)
Блазе ти, сигурно рая те очаква, стига да си се опазила
от безброй грехове, седем, от които смъртни:)


С Господята молитва започвам деня си, но това не значи, че съм готова за рая.
Бъди здрав.
цитирай
16. katan - 14. tota -
09.08.2012 16:14
tota написа:
изкушение, прелъстяване, прелъщение, примамка, подмамка. Самите наименования говорят за действията на възползващите се от тях. За голяма съжаление, често срещани подходи за постигане на определени цели. Понякога и обстоятелствата позволяват това.
Устояват само хора с висок морал и от двете страни - едните не допущат такъв подход и преследвани на цели по непочтен път, а другите просто отхвърлят това, което им се предлага за да направят компромис.

Поздрави!!


Ати!!! Съгласна съм с всяка твоя дума.Благодаря ти!
Прегръщам те.
цитирай
17. анонимен - Един провокативен въпрос :
09.08.2012 16:50
Била ли си някога ти самата в ролята на съблазнителка и как си се чувствала след това ... :)
Тук има не два, а три отговора :
- да
- не
- без коментар .... :)
цитирай
18. katan - 17. andreshko -
09.08.2012 17:06
andreshko написа:
Била ли си някога ти самата в ролята на съблазнителка и как си се чувствала след това ... :)
Тук има не два, а три отговора :
- да
- не
- без коментар .... :)


Много провокативен въпрос, приятелю:).
Оставяш ми и много ограничен избор в отговора:).
Ако можех да отговоря с повече думи ...:)
Бих отговорила - ВЕРОЯТНО, но НИКОГА съзнателно и преднамерено.
цитирай
19. stela50 - Здравей, Кати ... интересна и замисляща тема ...
09.08.2012 17:36
Има моменти, когато човек е подложен на атаките
на съблазънта във всичките й проявления ...
Може би наистина не е лесно да се устои, но за много
хора това е въпрос на морал, принципи и убеждения.
За тях едва ли е голям проблем - вярвам, че е така...
убеждението ми идва от собствен опит по нелекия ми
житейски - личен и професионален път. И не го приемам
като връх на глупостта. Устоявайки на съблазън, човек
получава много повече и по- ценни неща, според неговите
измерения. Разбира се имам предвид сериозни изкушения,
засягащи достойнството и честта, справедливостта и истината .
Поувлякох се може би - моля за извинение ...
Всичко добро, мила !
цитирай
20. katan - 19. stela50 -
09.08.2012 17:59
stela50 написа:
Има моменти, когато човек е подложен на атаките
на съблазънта във всичките й проявления ...
Може би наистина не е лесно да се устои, но за много
хора това е въпрос на морал, принципи и убеждения.
За тях едва ли е голям проблем - вярвам, че е така...
убеждението ми идва от собствен опит по нелекия ми
житейски - личен и професионален път. И не го приемам
като връх на глупостта. Устоявайки на съблазън, човек
получава много повече и по- ценни неща, според неговите
измерения. Разбира се имам предвид сериозни изкушения,
засягащи достойнството и честта, справедливостта и истината .
Поувлякох се може би - моля за извинение ...
Всичко добро, мила !


Здравей, Таня!
Благодаря ти за размислите по този въпрос.
Повярвай ми, за някои хора да не приемеш и да не се отдадеш на съблазънта наистина е върхът на глупостта.
Всичко е въпрос на морални ценности.
Хубава вечер, Таня!



цитирай
21. vostroto - Привет!:) Интересна тема:) Има ...
09.08.2012 18:10
Привет!:)
Интересна тема:) Има съблазън в добрия смисъл на думата, там и със слаби ангели да излезе човек, няма лошо:) Но на тази, другата съблазън, ако устои, го прави единствено, и само за себе си. Да запази човешкото в себе си, вътрешния си мир. Не вярвам да повлияе върху съблазнителя, или околния свят, където той веднага ще премести "дейността" си, и където най-вероятно ще успее. Радвам се, че има хора като теб, за които моралът, принципите и човешкото достойнство не са просто думи, както за съжаление е станало модерно днес.
Поздрави!
цитирай
22. katan - 21. vostroto -
09.08.2012 18:41
vostroto написа:
Привет!:)
Интересна тема:) Има съблазън в добрия смисъл на думата, там и със слаби ангели да излезе човек, няма лошо:) Но на тази, другата съблазън, ако устои, го прави единствено, и само за себе си. Да запази човешкото в себе си, вътрешния си мир. Не вярвам да повлияе върху съблазнителя, или околния свят, където той веднага ще премести "дейността" си, и където най-вероятно ще успее. Радвам се, че има хора като теб, за които моралът, принципите и човешкото достойнство не са просто думи, както за съжаление е станало модерно днес.
Поздрави!


Здравей, приятелю!
За "другата" съблазън и за "слабите ангели" - караш ме да сравнявам и да избирам:).
Наистина за мен моралът, принципите и човешкото достойнство не са просто думи.
Устояла съм на нещо, на което /сега си давам сметка/ много хора не биха устояли.
Всъщност - какво от това?!
Поздрави и на теб!

цитирай
23. lubara - Поздрави, katan!
09.08.2012 18:48
"Нищо човешко не ми е чуждо", та и аз така.
цитирай
24. katan - 23. lubara -
09.08.2012 18:53
lubara написа:
"Нищо човешко не ми е чуждо", та и аз така.


Има светли хора като теб, Любо.
Поздрави, скъпи приятелю!
цитирай
25. cinderellathespy - Здрасти, Кате,
09.08.2012 19:02
минах между две определения да се изкажа по темата ей тъй набързичко и пак чезна да пиша.... Повече ще ти драсна тия дни на мейла, че много неща се случиха и малко ми е доста трудно да усещам гравитацията напоследък (за съжаление не в хубавия смисъл)....
И са ме съблазнявали (мдаааа, пълно е с чаровници все пак, а аз не съм сляпа и дебелокожа, хах) и май че и аз съм съблазнявала (за преднамерено<->непреднамерено ще си замълча, щото ако правя разбори трябва да изтъкна и допълнителни аргументи, та ще стане дълго обстоятелствено-пояснително съчинение) ! :))))
Според мен е хубаво да я има съблазанта - > предизвикателство е да изпиташ силата на духа си и на това да удържиш границите, които сам си си поставил независимо за какво става въпрос - параметрите на случване ги определяш ти. И незнам защо това понятие го свързвам най-вече с чувството Любов - извън тази духовна категория асоциацията ми вече отива към подкуп - активен и там вече може да почнем да разсъждаваме за престъпното деяние по чл.301 и сл. от НК и пък защо ти предложили, пък твоя ангел що бил толкова слаб та си се съгласил и после какво произлязло и дааа, т.н., т.н. :)))
Прегръщам те, Кате и пожелавам да бъдеш здрава!
Това е най-важното!

Ели

Аз тия дни съм на ей тая песничка :
http://vbox7.com/play:10e1818f
цитирай
26. katan - 25. cinderellathespy -
09.08.2012 19:19
Здравей, Ели!
Хубава песен - мелодия и текст.
"Дръж се за мен"
С много нещо ме затрупа:))) и не бих желала да вземам отношение точка по точка:))).
Хубаво е, когато съблазънта се свързва само с любовта.
За другото - има законен съд и съд на съвестта.
Ще те чакам, мило дете*.
цитирай
27. diadokolio - Сирене в капана!
10.08.2012 06:41
Добро да е утрото Ви,
Благодаря Ви, за потапящата ме тема!
Впечатлявам се от практическото приложение и ползата от правенето.
Съжалението, това е съблазънта, която се опитват да прилагат към мен-"...за лудо се ропаеш, цветята ще омачкат, а и постоянно ще цапат...".
Устояването и е опитност, която придобих с годините, не, не съм безгрешен, вярвах, допусках, че са с добри намерения.
Позитивното в съблазняването!
Преминах през изпитание, преборих се, но полезността не може да се предаде само с думи.
Съблазън на масата с вид и вкус от отхвърлени продукти, но важни за тялото.
Опитвах с убеждаване, но с времето се убедих, че е важно правенето им.
Пример- сурова тиквичка, коприва, глухарче, лютива тлъстига, млад щир, люцерна и познатите зеленчуци.
Защо ги съблазнявам, защото са абразивен материал, който премахва отпадъците от тялото, но ние се храним с очите, трябва да е приемливо за очите и после да се престрашат, и да опитат, а вкусът ги кара да продължат с яденето.
Всяка дума, ако е извадена от ситуацията, може и да е отрицателна, нали?
Приятен и добротворен ден!
С Уважение, дядо Кольо.
цитирай
28. katan - 27. diadokolio -
10.08.2012 09:41
Добро утро, diadokolio!
На мен ми харесаха много неща от коментара ВИ.
Като начало заглавието - "Сирене в капана!"
Това ми се струва най-доброто сравнение.
Съблазънта като сирене в капана на живота.
Подлъжеш ли се - той щраква и мърдане няма.
Отхвърлените продукти и плодовете и зеленчуците - приемам в буквалния и преносен смисъл, защото в тях е истината.
Всяка дума извън контекста може да бъде манипулирана според ситуацията. Свидетелства за това - всеки ден.
Приятен и добротворен ден,diadokolio!

цитирай
29. pevetsa - Привет, Кате,
14.08.2012 20:42
Ти си Достоен Човек, и ценностната ти система е в противоречие на действителността на нашето време, време на корупция и облаги. Облагите, които биха накърнили твоята същност, не биха заменили спокойствието ти и свободата. И утре, ще можеш да гледаш всеки право в очите, с ИСТИНА в тях.
Бъди Кате, ДОСТОЙНА, и научи ни!
Бог да благослови дните ти!
цитирай
30. katan - 29. pevetsa -
15.08.2012 09:48
pevetsa написа:
Ти си Достоен Човек, и ценностната ти система е в противоречие на действителността на нашето време, време на корупция и облаги. Облагите, които биха накърнили твоята същност, не биха заменили спокойствието ти и свободата. И утре, ще можеш да гледаш всеки право в очите, с ИСТИНА в тях.
Бъди Кате, ДОСТОЙНА, и научи ни!
Бог да благослови дните ти!


Здравей, Алекс!
Благодаря за коментара и добрите думи!
Много се промениха, подмениха и изкривиха моралните ценности на българите. Просто е ужасяваща тази промяна!
"Хвърлихме бисерите на свинете" - казвам го с огромно съжаление.
Лично аз правя това, което смятам за необходимо и не противоречи на принципите ми.

Честит празник, Алекс - на теб и цялото семейство!
Благословено да е делото ти!


цитирай
31. alexs - Няма безгрешни хора. . . . . възможно ...
03.09.2012 14:12
Няма безгрешни хора .....възможно е да поддаде човек, но трябва да се покае..
Лошото е когато се гради своето щастие върху нещеастието на други хора!
Поздрави Кате!
цитирай
32. katan - 31. alexs - Няма безгрешни хора
07.09.2012 09:42
alexs написа:
Няма безгрешни хора .....възможно е да поддаде човек, но трябва да се покае..
Лошото е когато се гради своето щастие върху нещеастието на други хора!
Поздрави Кате!


Поздрави и на теб, Алекс!
Няма безгрешни хора, както и признат грях е половин грях, но все пак е грях, нали?
Понякога човек може да залитне и да се "изгуби", но е много важно да се осъзнае и да се покае.
По-добре половин грях, отколкото цял и непризнат, нали, приятелю?:)
цитирай
33. djani - Колко широко, направи безбрежно понятие...
07.09.2012 15:18
Съблазни за сетивата, разума, волята, амбициите и т.н. Някои преодолими, други не. Особено за егото. А творците са най-податливи на нея. Еднодневки на фона на вечността, всеки се стреми към върха. А колко е илюзорен и измамен. Но мила Катана, такъв е света. Как напразно, всички желаем да го променим...
цитирай
34. katan - 33. djani -
07.09.2012 15:38
djani написа:
Съблазни за сетивата, разума, волята, амбициите и т.н. Някои преодолими, други не. Особено за егото. А творците са най-податливи на нея. Еднодневки на фона на вечността, всеки се стреми към върха. А колко е илюзорен и измамен. Но мила Катана, такъв е света. Как напразно, всички желаем да го променим...


Здравей, Джани!
Искам да се разгранича от katanA:)
Аз съм само kataN - от Катя Атанасова:).
Катана беше друг, имах цял постинг за това.
Бъркаха ни, а на мен не ми беше приятно, въпреки уважението ми към всички тук, в блог.бг.

Съблазните наистина са непреодолими понякога. Творците наистина са по-податливи, заради егото си.
Ние, обикновените хора имаме принципи, морал и човешкото достойнство.
Не се лакомим да сме овековечени и непременно на върха.Това ни прави по-устойчиви и на съблазните:).
Всеки има своя си връх, Джани.
Исках да цитирам и Щастливеца Алеко, че /перефраза/ светът е прекрасен, гледан от върха, с празни джобове и чиста съвест:)).
Поздрави, приятелю! И хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5674476
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196195
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930