Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
09.04.2012 11:30 - СТРАСТНАТА СЕДМИЦА
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2035 Коментари: 8 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Последната седмица от живота на Иисус на земята се нарича СТРАСТНА, т.е. седмица на СТРАДАНИЯТА, на мъките, прелюдия към вечния живот.

 

 

 

Всеки ден от тази седмица се нарича ВЕЛИКИ.

"Дошъл е часът да бъде прославен Синът човешки. Наистина ви казвам,ако пшениченото зърно, паднало в пръстта,не умре,за да даде нови зърна, то си остава едно.Но ако умре,то носи стократен плод.Така и онзи,който обича своя живот, ще го загуби,а който се отказва от живота си на този свят,ще има вечен живот.Ако някой иска да ми служи,нека да ме последва.Където съм аз,там ще бъде и моят служител.Този,който ми служи,ще бъде почетен и от моя Отец."

Иисус спря да говори,защото се замисли за мъките и скръбта,които го очакваха съвсем скоро...

"Душата ми се смути - продължи той след кратка пауза . - И какво да кажа?"Отче,избави ме от този час?Не,аз съм дошъл тъкмо за това,за този час съм дошъл на света." Отче,прослави името си!" И той наведе глава.

Тогава като тътен от гръм долетя глас от небето:" И прославих и пак ще прославя!"

"Този глас не беше за мен - каза Иисус - Той беше заради вас - да чуете и да повярвате.За света настава време за съд.Чрез моята смърт грехът ще бъде пропъден.И когато се издигна над земята,ще привлека всички към себе си."

С тези слова той не само предрече смъртта си,но и начина,по който ще стане това.

Тълпата,която само преди няколко дни го приветстваше с "ОСАННА",сега подучена от фарисеите и старейшините го попита:"Ако ти си Синът човешки,как можеш да казваш,че ще се възнесеш,за да умреш?Кой тогава е Синът човешки?"

"Светлината ще бъде още малко с вас" - отговори Иисус.

- Ходете,докато е все още светло,докато мракът не ви е застигнал,защото този,който върви в мрак,не знае къде отива.Вярвайте в светлината,докато я имате,за да бъдете синове на светлината."

 След тези думи той напусна храма,за да не се върне никога повече в него.

После Иисус и учениците му отидоха в Маслинената планина/Елеонската гора/.Там той им каза,че за втори път ще слезе на Земята и всички хора ще бъдат съдени по делата им.На въпроса на учениците:Кога ще бъде този ден?,той отвърна:" Никой човек не знае определения ден или час.Не го знаят и ангелите в небето,само моят Отец знае това."

После им разказа притчата за господаря,който тръгнал на дълъг път и поверил имуществото си на своите слуги - на един дал пет таланта,на друг - два,на третия дал един.Като се върнал господарят поискал да уреди сметките си.Първият,на когото дал пет таланта,а той ги направил десет казал:" Ела да споделиш с мен голямото ми богатство! Същото казал и на втория,на който бил дал два таланта,а той спечелил още два. А за третия,който скрил таланта в земята,за да не го загуби и не спечелил нищо казал:"Вземете таланта на този човек и го дайте на онзи,който има десет.Защото всеки, който е използвал добре даденото му,ще получи още много,а този който не го е използвал,ще загуби дори малкото,което има.А сега изгонете слугата,който нищо не е спечелил,навън, на тъмно,където ще бъде плач и скърцане със зъби."

Иисус продължи:"Ето защо ви казвам:бъдете винаги готови.Синът човешки ще дойде отново в ден и час,когато не го очаквате. Благословен ще бъде този,който използва най-добре онова,което му е дадено.Когато Синът човешки дойде с цялото си величие,а заедно с него и всички ангели,той ще седне на божествения си престол и пред него ще застанат всички човеци на Земята.

Тогава Синът човешки ще ги раздели.Едните ще сложи от дясната си страна,а другите от лявата.На тези от дясно ще каже:"Елате вие,благословените от Отца ми!Влезте сега в царството,приготвено за вас.Защото вие ме нахранихте,когато бях гладен; напоихте ме,когато бях жаден; облякохте ме,когато бях гол;посетихте ме,когато бях болен;навестихте ме,когато бях в затвора." На тези от ляво Царят ще каже:"Вие,прокълнатите, отдръпнете се от мен,идете във вечния огън,защото не се опитахте да ми помогнете.Вие като видяхте гладния,жадния или странника в нужда нищо не му дадохте.След като не помогнахте на най-добрите хорица,не помогнахте и на мен."

"Тези от ляво ще бъдат наказани завинаги,но тези от дясно,които са били добри и праведни ще получат вечен живот."

След като каза тези неща за деня на страшния съд и за Царството небесно,Иисус се обърна към учениците си:"Знаете,че след два дни е Пасха. Точно тогава Синът човешки ще бъде предаден,а после разпънат на кръст."

В това време първосвещениците и старейшините се събраха в къщата на Кайафа,за да обсъдят как да издебнат Иисус в нарушение на закона и да го погубят.Те още обмисляха плана си,когато при тях влезе един от учениците на Иисус - Иуда Искариот и им предложи услугите си. "Какво ще ми дадете,ако ви го предам?" С радост те се съгласиха да дадат на предателя 30 сребърника. Така щяха да се избегнат смут и вълнения сред хората,защото това би разгневило римските управници.

Иуда смяташе,че ще получи подходящ момент,за да предаде учителя си...

 

ТАЛАНТ - древна мярка за тежина, съответно и за стойност, ако става дума за сребро и за злато.В различните страни има различна тежест; за библейския талант се предполага,че тежал около 40 килограма.

 

              ПО ПЪРЛ БЪЛ - "БИБЛИЯТА - СТАРИЯТ И НОВИЯТ ЗАВЕТ"

                                image

 

        КАРТИНАТА Е НА ЕЛ ГРЕКО -  " ХРИСТОС В МАСЛИНЕНАТА ПЛАНИНА"

 

 




Гласувай:
36



1. malchaniaotnadejda7 - Светла Страстна седмица, Кате!
09.04.2012 11:56
Тъкмо това си спомнях, че на старобългарски "страст" означава "страдание"...
Днес Христос изгонва търговците от Йерусалимския храм. Велики Понеделник ...
цитирай
2. katan - 1. malchaniaotnadejda7 - Светла Страстна седмица, Кате!
09.04.2012 13:05
malchaniaotnadejda7 написа:
Тъкмо това си спомнях, че на старобългарски "страст" означава "страдание"...
Днес Христос изгонва търговците от Йерусалимския храм. Велики Понеделник ...


Тази седмица е наситена с толкова събития, Наде!
Всеки ден има по нещо, което се случва.
На Велики Четвъртък събитията са толкова много, че реших да пускам постингите още от вторник.
Лека да е Страстната седмица и за теб, Наде!
цитирай
3. pevetsa - БЪДИ!
09.04.2012 13:28
Мила Кате, благославена да си, за доброто сърце което тупти в гърдите ти!

Марк 12:41-44
41 И като седна Исус срещу съкровищницата, гледаше как народът пускаше пари в съкровищницата; и мнозина богаташи пускаха много.
42 А една бедна вдовица дойде и пусна две лепти, сиреч, един кодрант.
43 И повика учениците Си и каза им: Истина ви казвам, тая бедна вдовица пусна повече от всичките, които пускат в съкровищницата;
44 защото те всички пускат от излишъка си, а тя от немотията си пусна всичко що имаше, целия си имот.
цитирай
4. katan - 3. pevetsa - БЪДИ!
09.04.2012 13:36
Мила Кате, благославена да си, за доброто сърце което тупти в гърдите ти!

Марк 12:41-44
41 И като седна Исус срещу съкровищницата, гледаше как народът пускаше пари в съкровищницата; и мнозина богаташи пускаха много.
42 А една бедна вдовица дойде и пусна две лепти, сиреч, един кодрант.
43 И повика учениците Си и каза им: Истина ви казвам, тая бедна вдовица пусна повече от всичките, които пускат в съкровищницата;
44 защото те всички пускат от излишъка си, а тя от немотията си пусна всичко що имаше, целия си имот.
[/quote]

О, Алекс! Много ме развълнува с тези стихове!
Често си ги повтаряме в къщи с децата ми.
Ти все едно прОчете дома ни!
Благодаря ти!
Поздрави на семейството!
цитирай
5. vostroto - Благодаря ти за този постинг, Ка...
09.04.2012 20:05
Благодаря ти за този постинг, Катя!:) Май поизостанах тези дни и аз, и ще трябва също да наваксвам:) Ден след ден, вървим напред:)
Хубава празнична седмица!:)
цитирай
6. katan - 5. vostroto - Благодаря ти за този постинг
09.04.2012 21:01
vostroto написа:
Благодаря ти за този постинг, Катя!:) Май поизостанах тези дни и аз, и ще трябва също да наваксвам:) Ден след ден, вървим напред:)
Хубава празнична седмица!:)


Здравей, приятелю!
Така се случва в такива дни, но да се надяваме, че що са дни напред са все за нас:).
Ще наваксаме при добро желание и време.
цитирай
7. monaliza121 - Светли празници, Кате! Не можах да ...
09.04.2012 22:20
Светли празници, Кате! Не можах да пиша в предния постинг, но много трудно ми зареждат страниците. Страданието е с нас, за да се зарадваме на щастието.

...който върви в мрак, не знае къде отива.
цитирай
8. katan - 7. monaliza121 - Светли празници, Кате!
10.04.2012 08:27
monaliza121 написа:
Светли празници, Кате! Не можах да пиша в предния постинг, но много трудно ми зареждат страниците. Страданието е с нас, за да се зарадваме на щастието.

...който върви в мрак, не знае къде отива.


Здравей, Лизи!

За мен това е едно страдание, което преживявам всяка година горе-долу по това време почти физически. И настроението ми е такова - тъжно, но с надежда за ВЕЛИКО ВЪЗКРЕСЕНИЕ!
А ИЗВОРЪТ НА РАДОСТТА, според моето чисто човешко мнение е, точно там - в НЕДЕЛЯТА НА ВЪЗКРЕСЕНИЕТО и сбъдването на пророчествата от СТАРИЯ ЗАВЕТ за идването на МЕСИЯ! /Всъщност ХРИСТОС означава точно това - СПАСИТЕЛ, МЕСИЯ/.

НЕКА ИМА СВЕТЛИНА ПО ПЪТЯ НИ, ЗА ДА ЗНАЕМ ОТ КЪДЕ ИДВАМЕ И НАКЪДЕ ВЪРВИМ!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5674036
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196188
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930