Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.11.2011 21:00 - АПРИЛЦИ И БАЛКАНА - краят на непредвидената разходка
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7191 Коментари: 40 Гласове:
56


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Аз съм си такава. Изляза ли на разходка, трудно ми се иска да се върна в апартамента.
Така стана и този път, въпреки че усещам,че прекалявам.
След Орешака пътят ни отведе в Априлци.
Не съм го искала. Пътят сам ни отведе до там.
Може би и Lubara има лек принос за това след един негов репортаж от лятото:).
Да си призная, че от всички планини в България най-малко познавам Стара планина.
Априлци ни посрещна с много слънце, но и със хлад, направо студ.
Ами Балкан - при това Централен!
В центъра  на града направих няколко снимки, но погледът ми беше все надясно - към върховете - Ботев, Марагидик, Триглав ...
За кой ли път съжалих, че съм само с телефон и за кой ли път си казах, че трябва да си купя апарат - от онези с големите обективи?
Е, това е всеки път, когато виждам красотите на България и възкликвам: "Отечество любезно, как хубаво си ти!".

Това е центърът на Априлци:

image

image

Студът ме кара да вляза бързо, бързо в топлата кола с приятната музика.
Мислех, че с това ще приключа и ще се отпусна спокойно по пътя за София.

Само така си мислех ...:))).
След един или два завоя виждам нещо, което го смятам за мое откритие.
Виждам един православен храм, чийто двери са отворени!
Леко назад и излизам навън, но този път съм с яке.

В двора на църквата ме лъхва аромат като в Чепеларе - на планина, на домашни животни и на нещо типично за планинските градчета.

image

Колкото повече обикалям около църквата, толкова  повече тя ми се отткрива, макар и леко прикрита зад клоните на дърветата. Така ми харесва още повече.

image

image

image

image

През цялото време имам компания - едно малко, хубаво куче, чиято порода не можах да определя, но личеше, че има нещо от "сой".
За благодарност го снимам пред една грохнала къща до църквата:

image

Вместо "хонорар":) го гощавам с два макдоналдса.
Хареса му хонорара:).
Помахвам му за сбогуване.

Ето тук съжалявам за сетен път, че не разполагам с професионален апарат. Заснежените върхове са толкова красиви и изглеждат много близо.
Гледаме ги и им се наслаждаваме от топлата кола, защото вече си е съвсем студено.
За всеки случай правя няколко снимчици - може да излезе нещо.
Показвам ги с неудобство от качеството им, но с възхищение от величието и красотата на Балкана:

image

image

image

image

Решаваме да се връщаме в София. Пътят продължава, но няма указателни табели накъде вървим.
На едно място чета :"БАТОШЕВО", а малко по-нататък табела с указание - "БАТОШЕВСКИ МАНАСТИР" - 3 км.
Поглеждам въпросително, но усещам, че съм прекалила, а и вече се смрачава, а ние сме в Батошево ...
Май нещо сме объркали пътя.
На подходящо място обръщаме и тръгваме отново към Априлци.
Има много къщи за гости и вили. Избираме една близо до центъра и се настаняваме за нощувка.
Е, не е като в Банско, но ...
Изкарваме една непредвидена, но приятна вечер. На сутринта пием кафе и след като слънцето вече се е вдигнало доста високо потегляме за София. Този път няма грешка:).

Така завърши нашата непредвидена разходка:).













Гласувай:
56



1. tota - Непредвидена разходка, Кате!! Хубави са непредвидените разходки...
30.11.2011 21:36
И то къде из Централен Балкан?
Благодаря ти, че ме направи съпричастна към непознато за мен място - Априлци!

Нежна да е нощта ти, Кате!!
цитирай
2. mt46 - Здравей, Катанче!
30.11.2011 21:40
Благодаря за виртуалната разходка!
Приятна вечер!
цитирай
3. monaliza121 - Привет, Катя!:)) Непредвиде...
30.11.2011 21:40
Привет, Катя!:))
Непредвидените разходки са най- вълнуващи и емоционални.
Ходила съм в Априлци за една Нова година, но ме е срам да кажа, че съм ходила, без да видя нищо, освен маси.:)))))
цитирай
4. katan - 1. tota - Непредвидена разходка, Кате!! Хубави са непредвидените разходки
30.11.2011 21:41
tota написа:
И то къде из Централен Балкан?
Благодаря ти, че ме направи съпричастна към непознато за мен място - Априлци!

Нежна да е нощта ти, Кате!!


Хубави са, Ати. Много са хубави.
И аз за пръв път бях по тези места, но ми обещаха, ама друг път:) да ме заведат и в Батошевския манастир, който е действащ.
Хубава вечер и на теб, скъпа приятелко!
цитирай
5. katan - 2. mt46 - Здравей, Катанче!
30.11.2011 21:43
mt46 написа:
Благодаря за виртуалната разходка!
Приятна вечер!


И аз ти благодаря, че ме придружи, Маринче!
Тъкмо си мислех да те посетя, защото прочетох нещо при теб, което силно ме развълнува.
До скоро!
цитирай
6. katan - 3. monaliza121 - Привет, Катя!:))
30.11.2011 21:45
monaliza121 написа:
Привет, Катя!:))
Непредвидените разходки са най- вълнуващи и емоционални.
Ходила съм в Априлци за една Нова година, но ме е срам да кажа, че съм ходила, без да видя нищо, освен маси.:)))))


Ех, Лизи!
Ти си ходила да празнуваш Нова година, а аз ходих на разходка:))).
И какво става тази вечер? Тъкмо се връщам от твоя блог:))).
Поздрви, приятелко!
цитирай
7. ketcakuatl - ПРАВИЛО Е
30.11.2011 22:15
Че неочакваните и непланирани 'мероприятия' от сорта са най емоционални и забавни. Ама защо си фен на фотоапаратите? С един добър телефон се правят също великолепни снимки. Моите в блога са всички с телефон и аз съм доволен от качеството. А че само преди 20г. снимахме със ,,Смяна"...?
цитирай
8. katan - 7. ketcakuatl - ПРАВИЛО Е
30.11.2011 22:20
ketcakuatl написа:
Че неочакваните и непланирани 'мероприятия' от сорта са най емоционални и забавни. Ама защо си фен на фотоапаратите? С един добър телефон се правят също великолепни снимки. Моите в блога са всички с телефон и аз съм доволен от качеството. А че само преди 20г. снимахме със ,,Смяна"...?


Правило е май:))).
Те и моите снимки повечето са правени с телефона, но си е друго, ако имам голям, професионален апарат - тогава щяха да се виждат върховете, а не само малка част от тях.
Спомням си "Смяната" - тя всъщност не правеше лоши снимки.
цитирай
9. bven - Такива импровизирани екскурзии са много приятни,
30.11.2011 22:43
а за липсата на табели с указания кое къде е...много е лесно да си каваме: Тръгнали сме на разходка - тъкмо ще видим повече:))))
Много ми хареса твоя пътепис, а върховете - приказка!
цитирай
10. 4aiotgluhar4e - Хубава разходка, Катя!
30.11.2011 22:44
Срам ме е да кажа, че съм обиколила половината свят, но не съм стъпвала в Априлци :( Но смятам да се засрамя и през идващото лято да запълня всички дупки.
Ти давай, казвай, показвай, за да мога да извадя всички пропуски и да направя пълен маршрут :)
цитирай
11. cefulesteven - Не съм се разхождал там, сега го н...
30.11.2011 22:46
Не съм се разхождал там, сега го направих:)
цитирай
12. katan - 9. bven - Такива импровизирани екскурзии са много приятни
30.11.2011 22:47
bven написа:
а за липсата на табели с указания кое къде е...много е лесно да си каваме: Тръгнали сме на разходка - тъкмо ще видим повече:))))
Много ми хареса твоя пътепис, а върховете - приказка!


Здравей, Бвен!
Хубави са тези разходки, но не е лошо да знаем къде точно се намираме, особено, когато сме там за пръв път. Иначе става така, както се случи и нанас - замръкнахме някъде и осъмнахме в ... Априлци:))).
А върховете са величествени и много красиви, леко побелели от снега ...
Поздрави!
цитирай
13. katan - 10. 4aiotgluhar4e - Хубава разходка, Катя!
30.11.2011 22:50
4aiotgluhar4e написа:
Срам ме е да кажа, че съм обиколила половината свят, но не съм стъпвала в Априлци :( Но смятам да се засрамя и през идващото лято да запълня всички дупки.
Ти давай, казвай, показвай, за да мога да извадя всички пропуски и да направя пълен маршрут :)


Здравей, Чайче!
Показвам и казвам къде ходим:))).
Ти не разчитай само на мен за пълен маршрут:))).
Тези клони, замрежили църквата са за теб. Може да ти се струва странно, но там, около църквата мислех за теб.
До скоро, мило Чайче! Хубава вечер и поздрави!
цитирай
14. katan - 11. cefulesteven - Не съм се разхождал там,
30.11.2011 22:52
cefulesteven написа:
Не съм се разхождал там, сега го направих:)


Благодаря за компанията:))), Стеф!
Спомням си как не се засякохме в Банско ...
Поздрави на двама ви.
цитирай
15. vladun - За мой срам трябва и аз да призная, че ...
30.11.2011 23:09
За мой срам трябва и аз да призная, че кракът ми още не е стъпвал в Априлци, благодаря, че ме заведе, Кате!:)
цитирай
16. katan - 15. vladun - За мой срам трябва и аз да призная,
30.11.2011 23:14
vladun написа:
За мой срам трябва и аз да призная, че кракът ми още не е стъпвал в Априлци, благодаря, че ме заведе, Кате!:)


Не се срамувай, Влади:))).
И на мен ми беше за пръв път:).
Тръгнахме само за Троянския манастир, после се отбихме до Орешака и след това стигнахме до Априлци:))) /дори го подминахме:)))/.
Ако бяхме тръгнали по-рано от София сигурно щях да имам спомен и от Батошевския манастир.
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
17. kometapg - Аз също не съм ходила там! Благодаря ...
01.12.2011 01:20
Аз също не съм ходила там! Благодаря ти, че ме разходи!:)
цитирай
18. veninski - Поздравление за постинга, Катя!
01.12.2011 05:42
Поздравление за постинга, Катя!
цитирай
19. hristo27 - Много е красива Стара планина!!!
01.12.2011 08:59
Много е красива Стара планина!!!
цитирай
20. musicriver - :)
01.12.2011 09:27
Здравей, Кате!
Преди три години бях по тези места, но пътуването ми свърши преждевременно и не можах да се разходя.... Благодаря за снимките! Хубаво е, че имаш възможност да пътуваш! Човек е Човек, когато е на път!:)
Усмихнат ден ти пожелавам!:)
Поздравявам те с една песничка, която саздава усещане за пътуване...и свобода...
http://www.youtube.com/watch?v=Dg7E9wEQVOA
цитирай
21. stela50 - Обичам спонтанните , импровизирани разходки ...
01.12.2011 10:05
Особено из места , които малко познавам .
Хубаво е , че не забрави и нас , Кати ... Благодаря .
Поздрав и прекрасен ден !
цитирай
22. katan - 17. kometapg - Аз също не съм ходила там! Благодаря
01.12.2011 12:51
kometapg написа:
Аз също не съм ходила там! Благодаря ти, че ме разходи!:)


Здравей, приятелко!
Радвам се, че се разходи с мен, колкото и кратка да беше тази разходка из и около Априлци.
В първият постин гза тази разходка Стефан Мръзеков ми писа за махала Баба Стана, която е само на километър от Троянския манастир.
Много ми хареса описанието му за тази махала и съм твърдо решена, само да е живот и здраве да я посетим. Тогава се надявам да бъдем отново заедно:))).
цитирай
23. katan - 18. veninski - Поздравление за постинга, Катя!
01.12.2011 12:52
veninski написа:
Поздравление за постинга, Катя!


Благодаря, Васко. Както казват хората - "малко, но от сърце":))).
цитирай
24. katan - 19. hristo27 - Много е красива Стара планина!!!
01.12.2011 12:53
hristo27 написа:
Много е красива Стара планина!!!


Много е красива, Ице! Това беше и успокоението ми, след като не можах да снимам върховете - поне се насладих на красотата им и ги запечатах в съзнанието си.
цитирай
25. katan - 20. musicriver - :)
01.12.2011 12:57
musicriver написа:
Здравей, Кате!
Преди три години бях по тези места, но пътуването ми свърши преждевременно и не можах да се разходя.... Благодаря за снимките! Хубаво е, че имаш възможност да пътуваш! Човек е Човек, когато е на път!:)
Усмихнат ден ти пожелавам!:)
Поздравявам те с една песничка, която саздава усещане за пътуване...и свобода...
http://www.youtube.com/watch?v=Dg7E9wEQVOA


Благодаря за песента musicriver !
Много ми хареса. Създава настроение и усещането за свобода е истинско:).
Е, на мен ми е минало времето да препускам с мотор:))), но с хелиптера /коптера, както казва Мишел:)))/ бих се зареяла из висините.
На теб ти пожелавам да се вършеш отново в Априлци и околностите.
Хубав ден и поздрави!
цитирай
26. lubara - Поздрави, katan !
01.12.2011 12:59
Катя, благодаря ти , че ме споменаваш като негласен двигател за твоята разходка.
Няма друга планина, която по-добре познавам, отколкото Централния балкан.
Априлци, църквата, връх Марагидик и връх Ботев.
И Батошевският манастир. Има един малък-женски, и по-нагоре големият мъжки манастир. Имам постинг за него.
Прекрасни места!
цитирай
27. katan - 26. lubara - Поздрави, katan !
01.12.2011 13:14
lubara написа:
Катя, благодаря ти , че ме споменаваш като негласен двигател за твоята разходка.
Няма друга планина, която по-добре познавам, отколкото Централния балкан.
Априлци, църквата, връх Марагидик и връх Ботев.
И Батошевският манастир. Има един малък-женски, и по-нагоре големият мъжки манастир. Имам постинг за него.
Прекрасни места!


Здравей, приятелю Любо!
Направо ТИ беше моят двигател за Априлци:))).
Може би щяхме да се върнем още след Орешака в София, ако у мен не беше заседнал така дълбоко разказът ти за тези места.
Имах още един "двигател" - Марко Семов, Бог да Го прости.
Той е от едно от тези села, които сборно правят Априлци /мисля, че беше Ново село/. Гледах един документален филм за и с негово учатие преди време.
Харесаха ми старите и изоставени къщи и стопански постройки.
А беше и пролет /във филма/ и всичко беше толкова красиво!
Оставам с надеждата, че ще се върна отново по тези места и ще посетя и църквата "Св. Георги Победоносец" и Батошевския манастир - и девическия и мъжкия.
Благодаря за информацията и за "Моторчето":)))))))))).
Поздрави и хубав ден,Любо!
цитирай
28. katan - 21. stela50 - Обичам спонтанните , импровизирани разходки
01.12.2011 13:21
stela50 написа:
Особено из места , които малко познавам .
Хубаво е , че не забрави и нас , Кати ... Благодаря .
Поздрав и прекрасен ден !


Хубави са тези разходки, мила Таня!
Тръгваме нанякъде, а стигаме на неподозирано място.
Много е хубаво.
Така беше и този път - тръгнахме за Троянския манастир, а останахме да нощуваме в АПРИЛЦИ:)))).
Улавям се, че когато ходя някъде си мисля за много от хората в блога ...
Особено, когато снимам нещо си мисля за точно определен човек.
Благодаря ти, че беше с мен, мила Таня!
Прегръщам те.
цитирай
29. scarlety - Kате,
01.12.2011 13:44
след тоя постинг и аз ще извикам:"Отечество,любезно,как хубаво си ти!":)
Ходила съм в Боженци,но в Априлци не съм,така,че благодаря ти за чудесната разходка! Поздравления и прегръдки!;)
цитирай
30. katan - 29. scarlety - Kате,
01.12.2011 13:58
scarlety написа:
след тоя постинг и аз ще извикам:"Отечество,любезно,как хубаво си ти!":)
Ходила съм в Боженци,но в Априлци не съм,така,че благодаря ти за чудесната разходка! Поздравления и прегръдки!;)


Здравей, Ади!
Хубаво ни е Отечеството! Много е хубаво и красиво!
И аз не бях ходила в тази част, но отодох, видях /е, малко беше:)))/ и ... показах:))) /стана катоVVV:)))/.
Благодаря ти, че беше с мен!
Прегръдка и от мен.
цитирай
31. magnoliya - Ех,
01.12.2011 14:44
хубава разходка, хубави преживявания!
Благодаря, че отново ни поведе из нашата прекрасна Родина. Винаги има красиви места, където не всеки е ходил и не всички сме виждали.
Поздрави за поста, приятен ден!
цитирай
32. katan - 31. magnoliya - Ех,
01.12.2011 15:08
magnoliya написа:
хубава разходка, хубави преживявания!
Благодаря, че отново ни поведе из нашата прекрасна Родина. Винаги има красиви места, където не всеки е ходил и не всички сме виждали.
Поздрави за поста, приятен ден!


Здравей, Раче!
Радвам се, че и този път си с мен в моята непредвидена разходка.
А и преживяванията бяха хубави и забавни, особено, когато се "загубихме":)).
Видях табелата "Батошево", но след толкова дълго пътуване не видях да излизаме от това село.
Наложи се да включим GPS-а със зададено "Батошево". Женският глас няколко пъти предупреди, че: "Карате с превишена скорост", заради което си получи една незлоблива мека ругатня. В един момент ни съобщи, че сме пристигнали и екранът стана тъмен.
Добре, че продължихме напред и успяхме да завием и се върнем в Априлци.
Е, непредвидени, непланирани разходки и преживявания:))).
Поздрави и на теб и приятен ден!
цитирай
33. sande - Поздрави, Катя, за интересното пътуване и хубавите снимки!
01.12.2011 15:55
Непознат е този край за мен, а е красив и има какво да се види. Направи ми впечатление черквата. В нашия Кюстендилски край черквите обикновено са малки, понякога повече на брой, но приличат повече на параклиси. А голямата черква ми говори, че този край е бил по-населен, а и с по-заможно население.
цитирай
34. katan - 33. sande - Поздрави, Катя, за интересното пътуване и хубавите снимки!
01.12.2011 16:55
sande написа:
Непознат е този край за мен, а е красив и има какво да се види. Направи ми впечатление черквата. В нашия Кюстендилски край черквите обикновено са малки, понякога повече на брой, но приличат повече на параклиси. А голямата черква ми говори, че този край е бил по-населен, а и с по-заможно население.


Добре си дошъл, Санде!
И за мен е непознат този край. Може би затова се и загубихме:))).
Аз съм отличен навигатор, но в непозната, пресечена местност, без нито едно указание, как да задам посоката:)))?
А и GPS-а се оказа, че може само да ни напомня за скоростта:))).
Да, църквата е наистина голяма и красива. Съжалявам, че не можах да вляза вътре, но нали щяхме да се прибираме в София:))) - бързах.
Строена е в памет на загиналите участници в Априлското въстание - поне така ми казаха домакините, при които нощувахме.
При следващото ми ходене, живот и здраве да е ще я разгледам и ще разпитам.
Видях и един войнишки паметник някъде след Априлци, но не можах нито да го разгледам добре, нито да го снимам. Имахме проблеми с пътя:), а аз обичам да се заглеждам и застоявам пред такива ПАМЕТници.
Поздрави, Санде.
цитирай
35. ckarlet - Привет, миличка Катя! Радвам се, че ...
01.12.2011 19:05
Привет, миличка Катя! Радвам се, че си направила тази хубава разходка!
И аз от няколко седмици все избирам маршрут, но все излиза нещо друго и не можем да се организираме и да тръгнем...
Поздрави!
цитирай
36. enjoy6 - Благодаря за разходката!:)
01.12.2011 19:42
Хубави снимки си направила, не съм ходила в Априлци и ми беше интересно!
Поздрави!
цитирай
37. katan - 35. ckarlet - Привет, миличка Катя!
01.12.2011 19:42
ckarlet написа:
Привет, миличка Катя! Радвам се, че си направила тази хубава разходка!
И аз от няколко седмици все избирам маршрут, но все излиза нещо друго и не можем да се организираме и да тръгнем...
Поздрави!


Здравей, мила Скарлет!
Радвам се да те видя.
Какъвто и маршрут да избереш няма дасбъркаш. Нашата малкастрана е богатана красота и история.
Хубава вечер и поздрави!
цитирай
38. katan - 36. enjoy6 - Благодаря за разходката!:)
01.12.2011 19:45
enjoy6 написа:
Хубави снимки си направила, не съм ходила в Априлци и ми беше интересно!
Поздрави!


Благодаря ти, приятелко, че беше с мен и видя една много малка част от това, което ние видяхме.
Снимките не са качествени, но толкова може телефона.
Иначе Априлци го посетихме случайно, но не съжалявам.
Хубава вечер!

цитирай
39. zvezdichka - Поздрави за разкодката Катя!
05.12.2011 15:46
Наистина около Априлци има интересни места, които да се посетят. Още преди Априлци човек може да се отбие в едно селце на име Скандалото. Има една интересна уличка, която е оформена като архитектурен резерват. А село Старо Стефаново наистина си заслужава да се посети. Батошевския манастир се намира на уникално място, така, че следващия път няма да съжалявате, ако пътя ви отведе натам :). А в Априлци има и още един Девическия манастир "Св.Троица" в Ново село, което е един от кварталите на Априлци. А от квартала Видима следват горските пътеки на Централен Балкан, които могат да ви отведат до х.Плевен или до Видимското пръскало или просто да се разходите покрай река Видима.
цитирай
40. katan - 39. zvezdichka - Поздрави за разкодката Катя!
05.12.2011 16:29
zvezdichka написа:
Наистина около Априлци има интересни места, които да се посетят. Още преди Априлци човек може да се отбие в едно селце на име Скандалото. Има една интересна уличка, която е оформена като архитектурен резерват. А село Старо Стефаново наистина си заслужава да се посети. Батошевския манастир се намира на уникално място, така, че следващия път няма да съжалявате, ако пътя ви отведе натам :). А в Априлци има и още един Девическия манастир "Св.Троица" в Ново село, което е един от кварталите на Априлци. А от квартала Видима следват горските пътеки на Централен Балкан, които могат да ви отведат до х.Плевен или до Видимското пръскало или просто да се разходите покрай река Видима.


Добре си ми дошла, мила Звездичке!
Много хубав маршрут си ми начертала, ако е рекъл Пътят:))) ще се възползвам от указанията и съветите ти.
Видях табелата за това село - Скандалото, дори се пошегувахме за името му. Още една буква му трябва, за да стане известно:))) /това в кръга на шегата/.
Много ми хареса тази разходка. Не бях ходила в тази част на България. Много красота има по нашата земя. Много.
Благодаря ти за всичко!
Поздрави за двама ви и хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5681882
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196374
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930