Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.11.2011 19:50 - Плевнелиев ме изправари
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 474 Коментари: 0 Гласове:
1



До преди малко гледах едно предаване по една национална телевизия, където гост беше новоизбраният президент.

Писала съм на много места, че родът ми по майчина линия е от Града – от гр. Гоце Делчев.

Описала съм в повечето от детските ми спомени, че бях много силно свързана с дядо ми, за когото съм писала, че не беше човек от масовката, а личен гражданин.

Спомням си, че един от неговите приятели беше Плевнялията.

Вероятно и Плевнялията е бил личен гражданин. Не мога да го твърдя със сигурност.

По времето, за което си спомням и пиша телефони нямаше. Може да е имало само в ГК на БКП и Съвета. И това не мога да го твърдя.

Мога само със сигурност да твърдя, че аз изпълнявах ролята на телефон или на пощенски гълъб.

Дядо ме изпраше до негови приятели или по-скоро близки хора, за да им кажа или предам нещо.

Ходех и у Плевнялията.

Живееха надолу по Чаршията, ако не се лъжа вече, защото са минали близо 50 години.

Спомням си само жегата и как бързах да стигна от другата страна на улицата, да стигна до сянката.

Сега не това искам да описвам.

 

Не гласувах за Росен Плевнелиев. Не гласувах и за другия кандидат на балотажа.

Моята кандидатура стигна само до 3-то място.

 

В предаването направиха изненада на новоизбрания президент – екип на предаването посети село Петруса в Гърция. Това е гръцкото име на с. Плевня, от където са корените на Плевнелиев.

Хората от селото направиха това, което аз се каня да направя от няколко години – освен домашна ракия и маслиново клонче му сложиха в найлонов плик  ... пръст, земя от родната земя на предците му.

Тук ревнах с глас. Още повече, че с. Плевня е близо до родното село на рода ми по бащина линия.

Плаках и хълцах от мъка за България. За разделената ни България. За българските села в Егейска Македония, в които не живеят българи, имената на селата са гръцки, както са направили с останалите в родните си места българи, които сега са ... гърци.

Плевнелиев е от новото поколение политици, за които границите се размиват. Той е прагматичен човек.

Но аз съм носталничен тип човек.  Родена съм и съм израснала в град, където да си преселник от Македония беше нещо мръсно, нещо като престъпление, затова лятно време се чувствах най-щастлива, защо в Града всички бяхме българи ...

 

Ето в това ме изпревари Плевнелиев – получи земя от родното място на дядо си ...

 

 





Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5656263
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195541
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031