Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.09.2011 20:30 - Дните
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3665 Коментари: 28 Гласове:
53

Последна промяна: 29.09.2011 21:49


                       image

Има дни,в  които нищо не  се случва – изтичат като пясък между пръстите и се смесват с другите песъчинки. Многото песъчинки, събрани на едно място правят различни неща – прекрасни плажове, закътани дюни, където пък се случват какви ли не истории ... Дори истории със смокиново дърво:)).

Многото песъчинки събрани на едно място, смесени с вар правят хоросан, с който се изграждат домове - прекрасни, топли и уютни, в които изживяваме чудесни, спокойни и изпълнени с радост и любов дни ...

Обичам дните, в които нищо не се случва. Те са градивните дни. Уж незапомнящи се и еднообразни, безлични и лениви, а като се вгледаш в тях намираш спокойствие и нещо много хубаво.

Може би ще кажете, че тези дни са рутинни. Може и така да ги наречем, но винаги съм си мислила, че креативността почива или започва с рутината.

Не държа да съм права. Това са си мои разсъждения.

Стигнала съм сама до тях, затова предпочитам дните, в които нищо не се случва.

Има дни, в които събитията препускат едно след друго. Препускаме и ние с тях – след тях или пред тях, с надеждата да ги укротим и предотвратим нещо неприятно или да ускорим идването на приятното.

Такива дни сега вече ме уморяват прекалено. Изтощителни са за мен, но са неизбежни.
Неизбежни са и едните и другите ...

Може би, когато сме млади сами търсим екстремните дни и ги предизвикваме на състезание със самите нас.

Аз обичам тихите, спокойни дни: като дните на есента - малко тъжни, леко монотонни и много подредени.

Ето това е – подредени!

Обичам всичко да ми е подредено и да знам, че не ме очаква някоя изненада – приятна или не.

Сега се оказа, че не обичам и изненадите, защото те нарушават ритъма на дните, в които нищо не се случва и ги превръщат в онези напрегнати и изморителни дни, с които сме длъжни да се състезаваме.

Аз все пак  предпочитам спокойните, рутинни, безлични и подредени дни.
Може би сами определяме какви да са дните - според темперамента, възрастта, манталитета, хората около нас, на които искаме да покажем или докажем нещо?

Понякога какви да са дните не зависи въобще от нас. Предопределени са.
Може би ...

Нека има дни, много дни и години - различни  за всеки от нас, според вкуса и предпочитанията

Написах тези няколко реда за дните, които за мнозина ще се окажат неразбираеми и непонятни. Така се случи това лято, в което отсъствах, че дните ми бяха не от подредените. Тези дни ме връхлетяха точно, когато тръгвахме за морето. Сменяха се от много неприятни до много приятни, но ме умориха безкрайно. Трябва да си почина малко, да укротя темпото и да вляза отново в моите обичани дни.







Гласувай:
53



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ketcakuatl - ЗДРАВЕЙ
29.09.2011 20:58
Току що се връщам от Родопите. Бяха незабравими дни. От тези които помниш цял живот. А някои казват, че си живял толкова дни, колкото помниш! Там е великолепно, фантастично. Препълнен съм с емоции. Щастлив съм.
цитирай
2. megg - Всеки ден - миг от пясък ...
29.09.2011 21:04
Каквото и да ни сполетява, търсим, очакваме, обичаме, ... осмисляме и усещаме истината, че ни има. Пясъчните ни мигове - възторжено искрящи или кротки, съзерцателни; предопределени или сънувани - хубаво е, че ги има за нас. И ние сме в тях.
Поздрав, Кате! И - усмихнат утрешен ден! :))
цитирай
3. katan - 1. ketcakuatl - ЗДРАВЕЙ
29.09.2011 21:51
ketcakuatl написа:
Току що се връщам от Родопите. Бяха незабравими дни. От тези които помниш цял живот. А някои казват, че си живял толкова дни, колкото помниш! Там е великолепно, фантастично. Препълнен съм с емоции. Щастлив съм.


Поздрави, приятелю!
Радвам се на твоите емоционални и прекрасни дни из Родопите!
Нека са повече такива дни!
Хубава вечер!
цитирай
4. katan - 2. megg - Всеки ден - миг от пясък .
29.09.2011 21:53
megg написа:
Каквото и да ни сполетява, търсим, очакваме, обичаме, ... осмисляме и усещаме истината, че ни има. Пясъчните ни мигове - възторжено искрящи или кротки, съзерцателни; предопределени или сънувани - хубаво е, че ги има за нас. И ние сме в тях.
Поздрав, Кате! И - усмихнат утрешен ден! :))


Много хубаво сиго казала, Мег!
Предопределени или сънувани - нека ги има!
Дори и тези непредвидени и екстремни дни - има ги и трябва ги изживеем.
Поздрав, Мег и хубава вечер!
цитирай
5. stela50 - Каквото и да ни се случва , неочаквано или изненадващо ,
29.09.2011 22:39
дните никога не си приличат и това разнообразие е може би
много важно за всички ни , редуват се приятни и спокойни с бурни
и мъчителни ... това са все нашите дни .
Харесват ми размислите ти ,Кати ... чаках с нетърпение лятото
да реши да си тръгне ...по много причини ,но и от него запазих няколко
вълшебни дни . Хубаво е ,че изживяваме всички дни , че ги има .
Приятна вечер ,мила !
цитирай
6. katan - 5. stela50 - Каквото и да ни се случва , неочаквано или изненадващо
29.09.2011 22:44
stela50 написа:
дните никога не си приличат и това разнообразие е може би
много важно за всички ни , редуват се приятни и спокойни с бурни
и мъчителни ... това са все нашите дни .
Харесват ми размислите ти ,Кати ... чаках с нетърпение лятото
да реши да си тръгне ...по много причини ,но и от него запазих няколко
вълшебни дни . Хубаво е ,че изживяваме всички дни , че ги има .
Приятна вечер ,мила !


"Нека има дни, много дни и години - различни за всеки от нас, според вкуса и предпочитанията!"

Нека има много дни, мила Таня/Стела!
Нека не си приличат!
Ще бъде скучно, ако всички са еднакви, но азвсе пак предпочитам подредените:))) /може би е от годините:)))/.
Поздрави и хубава вечер, мила приятелко!

цитирай
7. tota - Кате,
30.09.2011 06:26
много хубаво си го написала...дните, каквито и да са - важното е да ги има, а ние да ги изпълваме с красиви мигове!! Пожелавам ти го от сърце - безброй дни напред и във всичките красив миг да те чака!!
Хубав ден!
цитирай
8. monaliza121 - Привет, Катан!
30.09.2011 07:02
Обичам подредените дни и неподредените нощи!
А най-подредените дни са през лятото, на плажа.:))
Весел ден ти желая.!:))
цитирай
9. sande - Блестящо есе, Катя! Поздравлавам те!
30.09.2011 07:34
Умни думи, мъдри думи.

Има и афоризми от рода на "Да не ти се случва да живееш в интересно време!"

Интересно време - революции, бури, мътни потоци, мътни води, лудница!

Хубавото, нормално, градивно и творческо време е спокойното. На пръв поглед равно и скучновато, но истината е, че това е хубавото, нормалното време.

Още веднъж - поздравления за делничните ти думи, в които е скрит празника на душата ти.
цитирай
10. martiniki - дните ти да са каквито ти харесват -
30.09.2011 08:00
топла, мeка и уютна есен, katan!
цитирай
11. hristo27 - Една мисъл, която много ми хареса:
30.09.2011 08:32
"Настоящето е това, което неусетно преминава през нас докато премисляме миналото и се тревожим за бъдещето!"


цитирай
12. scarlety - Съгласна съм с тебе,Кате!
30.09.2011 14:21
И предвид екстремните ми последни дни,изпълнени с неприятни изненади,единственото ми желание вече са тихите,спокойни дни,в които нищо не се случва!!!Права си,че в определени периоди от живота си мечтаем за изненади,в други за спокойствие!
Прегръдки!
цитирай
13. lubara - Поздрави, katan! Да имаш повече подредени дни!
30.09.2011 14:28
"Дори истории със смокиново дърво:))."
Това са най-запомнящите дни за мен, и ти го знаеш!
цитирай
14. katan - 7. tota - Кате,
30.09.2011 17:27
tota написа:
много хубаво си го написала...дните, каквито и да са - важното е да ги има, а ние да ги изпълваме с красиви мигове!! Пожелавам ти го от сърце - безброй дни напред и във всичките красив миг да те чака!!
Хубав ден!



Нека ги има, Ати!
Нека има много дни - различни, за да има хармония.
За много дни и години, Ати!
Прегръщам те.
цитирай
15. katan - 8. monaliza121 - Привет, Катан!
30.09.2011 17:30
monaliza121 написа:
Обичам подредените дни и неподредените нощи!
А най-подредените дни са през лятото, на плажа.:))
Весел ден ти желая.!:))


Ех, Лизи:))), аз пък обичам и нощите ми да са подредени:))).
Изобщо - обичам "подредбата":))).
Много обичам и хаоса и неподредеността на дните край морето.
Ех, море!
Тази година се разминахме с него, точно заради "неподреденост":(.
Хубава вечер и НЕподредена нощ:))), Лизи!:)))
цитирай
16. katan - 9. sande - Блестящо есе, Катя! Поздравлавам те!
30.09.2011 17:33
sande написа:
Умни думи, мъдри думи.

Има и афоризми от рода на "Да не ти се случва да живееш в интересно време!"

Интересно време - революции, бури, мътни потоци, мътни води, лудница!

Хубавото, нормално, градивно и творческо време е спокойното. На пръв поглед равно и скучновато, но истината е, че това е хубавото, нормалното време.

Още веднъж - поздравления за делничните ти думи, в които е скрит празника на душата ти.


Ех и ти, Санде!
Никога не се скъпиш на суперлативи по мой адрес, приятелю:)))!
Есе, в което съм написала няколко думи за дните, които обичам.
Празникът ... ами той си е с мен, дори и в Неподредените дни, Санде.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
17. katan - 10. martiniki - дните ти да са каквито ти харесват -
30.09.2011 17:35
martiniki написа:
топла, мeка и уютна есен, katan!


Благодаря ти, Мартичка!
Нека и твоите дни са топли и меки като тази есен навън!
Поздрави!
цитирай
18. katan - 11. hristo27 - Една мисъл, която много ми хареса:
30.09.2011 17:36
hristo27 написа:
"Настоящето е това, което неусетно преминава през нас докато премисляме миналото и се тревожим за бъдещето!"




И на мен ми харесва, Ице!
Много истина и мъдрост има в нея.
Поздрави!
цитирай
19. katan - 12. scarlety - Съгласна съм с тебе,Кате!
30.09.2011 17:40
scarlety написа:
И предвид екстремните ми последни дни,изпълнени с неприятни изненади,единственото ми желание вече са тихите,спокойни дни,в които нищо не се случва!!!Права си,че в определени периоди от живота си мечтаем за изненади,в други за спокойствие!
Прегръдки!


Ами по себе си съдя, Ади!
От много години опичам обикновените, делнични дни, които нищо не се случва.
Не е от възрастта:))).
Пожелавам ти екстремните дни да са отминали и да нагазиш в приятните, топли води на ОБИКНОВЕНИТЕ дни!
Прегръдка и от мен.
цитирай
20. katan - 13. lubara - Поздрави, katan! Да имаш повече подредени дни!
30.09.2011 17:42
lubara написа:
"Дори истории със смокиново дърво:))."
Това са най-запомнящите дни за мен, и ти го знаеш!


Любо, приятелю, скъпи!
Значи си го прочел:)))?:))))
Точно за теб са тези няколко думи и за твоя "символ":))) - смокиновото дърво:))).
Следващата ти книга да е за него:))). Обещай ми:)))!
Прегръщам те, приятелю!
цитирай
21. vahisht - Четейки го човек ....
30.09.2011 20:28
сякаш се доближава до Елизиума.
"Аз обичам тихите, спокойни дни: като дните на есента - малко тъжни, леко монотонни и много подредени."- това изречение забави хода на времето при мен:)
Поздрави!!!
цитирай
22. katan - 21. vahisht - Четейки го човек
30.09.2011 21:47
vahisht написа:
сякаш се доближава до Елизиума.
"Аз обичам тихите, спокойни дни: като дните на есента - малко тъжни, леко монотонни и много подредени."- това изречение забави хода на времето при мен:)
Поздрави!!!


Здравей, vahisht!
Най-напред се усмихнах на Елизиума:))).
Помислих си :"Нереде Ямбол, нереде Стамбул":))).

Ти просто си се докоснал до моята душевност, а не си бил там, в Елисейските полета ...
В училище не обичах въпроса - "Какво е искал да каже авторът с това и това?".
Ами казал е това, което той е мислел и чуствал в момента. После всичко е въпрос на инерпретация на четящия.
Благодаря за прочита!
Поздрави и на теб!!!
цитирай
23. inel379 - Имаме нужда от такива дни, наистина.
01.10.2011 00:19
За да осмислим на спокойствие някои натрупвания.
Да ги погледнем с по-голяма яснота.
Без напрежение да се подредим и може би преподредим отвътре.
Без препускане лудо!
Хубави есенни дни ти желая, мила!
Спокойна обич сила да ти дава!
цитирай
24. diso - Обичам пълните със събития и напрегнати дни
01.10.2011 14:53
Обичам задачите и сроковете да изглеждат непостижими и да намирам начин да ги преодолея. Мразя в такива дни някой излишно да нагнетява обстановката. Приятно ми е в края на деня да се отпусна, да се обърна назад и да си кажа: "Този ден не го пропилях." Пълен ден за мен е и денят, в който съм посетил ново място или видял нещо, за което не съм и знаел или такова, за което само съм бил чел или чувал, но най-после съм видял с очите си. Пълен ден е и когато съм прекарал добре с хубави хора.
Най-тягостно ми е, точно когато съм набрал скорост, да свърша работата и да са останали само някакви рутинни дейности :))

цитирай
25. katan - 23. inel379 - Имаме нужда от такива дни, наистина.
01.10.2011 16:49
inel379 написа:
За да осмислим на спокойствие някои натрупвания.
Да ги погледнем с по-голяма яснота.
Без напрежение да се подредим и може би преподредим отвътре.
Без препускане лудо!
Хубави есенни дни ти желая, мила!
Спокойна обич сила да ти дава!


Ден с ден не си прилича, мила Инел - не откривам "топлата вода":).
Всички дни са благословени. Нека да са много!
Дните, които ме връхлетяха бяха много уморителни и съм "изцедена":))).
Благодаря ти за пожеланието!
"Спокойна обич сила да ти дава!" - много ми хареса и се надявам да е така:).
Поздрави и хубави почивни дни!

цитирай
26. katan - 24. diso - Обичам пълните със събития и напрегнати дни
01.10.2011 16:56
diso написа:
Обичам задачите и сроковете да изглеждат непостижими и да намирам начин да ги преодолея. Мразя в такива дни някой излишно да нагнетява обстановката. Приятно ми е в края на деня да се отпусна, да се обърна назад и да си кажа: "Този ден не го пропилях." Пълен ден за мен е и денят, в който съм посетил ново място или видял нещо, за което не съм и знаел или такова, за което само съм бил чел или чувал, но най-после съм видял с очите си. Пълен ден е и когато съм прекарал добре с хубави хора.
Най-тягостно ми е, точно когато съм набрал скорост, да свърша работата и да са останали само някакви рутинни дейности :))



Приятелче скъпо, здравей!
Ето на!:))) Виждаш ли, че всичко зависи от възрастта, темперамента и много други неща, които сме си говорили с теб:).
Нека твоите дни да препускат като млади и буйни коне! Нека да са пълни с преодолени препятствия!
Тези са най-градивните дни и дават най-голямото удовлетворение!
Пожелавам ти ги!
Всъщност, сега ми идва на ум, че най-хубавите дни са тези, които са изпълнени с нещо - добре свършена работа, добра дума към приятел или просто една усмивка ...
Под "спокойни и подредени" имам това предвид, а не НАПРАЗНО ПРОПИЛЕНИ:))).
Много ПЪЛНИ дни, приятелче, много настроение!
цитирай
27. diso - Под "спокойни и подреде...
02.10.2011 09:55
katan написа:

Под "спокойни и подредени" имам това предвид, а не НАПРАЗНО ПРОПИЛЕНИ:))).

Докато пишех коментара, и аз това си мислех, приятелко:))
цитирай
28. katan - 27. diso - Под "спокойни и подреде
02.10.2011 15:56
diso написа:
katan написа:

Под "спокойни и подредени" имам това предвид, а не НАПРАЗНО ПРОПИЛЕНИ:))).

Докато пишех коментара, и аз това си мислех, приятелко:))


Значи мислим еднакво и може би ПРАВИЛНО:))), приятелче!
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5676790
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196230
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930