Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2011 18:50 - ОХРИД - 3
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3673 Коментари: 27 Гласове:
38

Последна промяна: 24.07.2011 18:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
След разходката с лодка по плиткото на Езерото /все пак споменът от "Илинден" все още не е забравен/ , хайде да си кажа направо - ползвахме лодката като такси:) слизаме на брега и се оглеждам за съвременна църква - денят е 21-ви май, празникът на Св.Константин и Елена.
Сутринта видях една близо до нашето хотелче.
Тръгваме натам, макар вече да е почти време за обяд. Набелязваме си едно-две местенца.
Но сега към църквата, като не пропускам да "хвана" и тази стара, грохнала къща, която сигурно помни много:

image

Това е дворът на църквата:

image

image

image
Влизаме вътре. Тихо и много спокойно е. Няма нито един посетител - туристите са по старинните църкви, а охридчани вече са били тук. Службата е свършила.
Купуваме си свещи и се потапям в онова единение, което изпитвам само, когато е спокойно и тихо ...
На излизане снимам някои неща, но за съжаление не е останало нищо.

Тръгваме към ресторантите - и двата са в близост един до друг.
Междувременно не се лишавам от удоволствието да видя и "запечатам" още някои обекти, които привличат вниманието ми. Контрастът между ново и старо, малко и голямо винаги ме е привличал:

image

image

image

Тук един надпис:"Търговия на  голЕмо"ме накара да се спра и да снимам сградата и колите пред нея:

image

И съседната сграда:

image

Не можах да подмина рекламите за предлагане на СОБИ и АПАРТМАНИ:

image

image

Как да подмина това красиво цъфнало мушкато и тази свежа зеленина? Не е редно, нали:)

image

image

Преди да стигнем и да си изберем ресторант /тук мненията ни са различни, но аз в крайна сметка отстъпвам:)/ правя още малко снимки:

image

image

Попрекалих със снимките! Убедила съм се, че няма нищо по-нервно от гладен мъж:) /не, че и аз не съм огладяла, де:)/.
Затова "на бегом":) към ресторанта:
Аз си бях харесала този - заради "Лаго"-то, но бързо се разубедих след железния аргумент:"Да не сме в Италия". Как се опонира на това:)?

image

Избираме този и не грешим:

image

Седнахме под чадърите, на 50 ина метра от Езерото.
Поръчаме си риба - "Ама от рибник" ни казва сервитьора.
"Е, рибник, рибник - да видим как го правят рибника тук" - си мисля аз.
После разбирам, че "рибник" е рибарник или развъдник:)
Преди да дойде рибата си хапвам салата от домати и краставици и една "Македонска салата", която "чопвам":) от чинията на спътника ми.
Македоската салата е като моята - домати, краставици, но има и зеле и моркови и люта, маринована чушчица.
Доматите и краставиците са с истински, с нашенски вкус!
Казах ви - екология в действие!
Пържените картофи са стандартни и не са ми интересни:), както и малката бира "Скопско пиво" на спътника ми. Малка е, защото след кратка почивка ще трябва отново да ме "повози".
Идва рибата от "рибник" - едно голямо, почти половин килограмово парче /в порция!/ канадска пъстърва, която има вкус и вид на норвежка сьомга.
Много вкусно и направено точно, както трябва! Спец:) съм по рибите и смея да го твърдя - коричката хрупкава, а месото розово и крехко и много приятно!
Аз си вземам и две толумбички с шоколадов топинг.
Ако не ме беше срам щях да си взема още /вкусни и сладки са като турските/, но и много преядох, пък имаме още толкова неща, които съм си "отбелязала":) в моята програма:).
Ще си починем малко и ще тръгнем за Струга! Толкова ме вълнува този град!






Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. babaelenica - Ето къде си била на моя имен ден :)))
22.07.2011 18:56
Колко е красив дворът на църквата...
Очите ми останаха.
:)
цитирай
2. katan - 1. babaelenica - Ето къде си била на моя имен ден :)))
22.07.2011 19:19
babaelenica написа:
Колко е красив дворът на църквата...
Очите ми останаха.
:)


Там бях, Ели:))), на именниия ден на майка ми си запалих свещичка в тази църква.
Дворът много ми хареса и на мен, затова го снимах.
Видя ли и монетите пуснати там?
Много туристи май искат да се върнат отново по тези места.
цитирай
3. desilazarova - Страхотна разходка си направила! ...
22.07.2011 19:45
Страхотна разходка си направила! Благодаря за хубавите снимки!:)
цитирай
4. katan - 3. desilazarova - Страхотна разходка си направила!
22.07.2011 19:53
desilazarova написа:
Страхотна разходка си направила! Благодаря за хубавите снимки!:)


Наистина беше страхотна!
Разходих и вас:))).
С този постинг свършва разходката из Охрид и Езерото:). Отиваме по други близки места:).
Хубава вечер!
цитирай
5. scarlety - Във всеки
22.07.2011 20:24
епизод все по-красиви снимки!;) Нищо не си подминала- браво,Кате!
Да чакаме още,нали така?
цитирай
6. katan - 5. scarlety - Във всеки
22.07.2011 20:47
scarlety написа:
епизод все по-красиви снимки!;) Нищо не си подминала- браво,Кате!
Да чакаме още,нали така?


С това приключваме за Охрида-града, но продължаваме по други места, скъпа Ади.
Ако имате търпение и желание - моля, заповядайте!:)
Поздрави!
цитирай
7. mt46 - Поздрав, Катанче!
22.07.2011 21:36
Значи там още казват "соби" на стаите?... :))
цитирай
8. katan - 7. mt46 - Поздрав, Катанче!
22.07.2011 21:51
mt46 написа:
Значи там още казват "соби" на стаите?... :))



Да, Маринче - соби и много други думи, които ние смятаме за архаизми в нашия език, при тях са в официалния речник.
цитирай
9. magnoliya - Хубави са снимките, хубава беше разходката,
22.07.2011 23:17
хубаво ни разказа и за обяда. Представих си тази пъстърва с хрупкавата коричка какъв приятен вид има, че чак да ти се прияде . . .
цитирай
10. bovari - Пожелавам ти - пак да отидеш!:))
23.07.2011 20:18
И да разкажеш отново :)
цитирай
11. monaliza121 - Кате, продължавай да разказваш, ...
23.07.2011 22:05
Кате, продължавай да разказваш, нищо че ми се прияде от твоята риба с хрупкава коричка.:))
цитирай
12. tota - Благодаря, Кате!
24.07.2011 08:55
Продължавай да ни показваш красивия Охрид. Колко ли още неща си успяла да видиш там?

Хубава неделя!
цитирай
13. ckarlet - Страхотни снимки си направила, ...
24.07.2011 15:39
Страхотни снимки си направила, Катя! А някои направо са като картички!
Поздрави! Радвам се, че си прекарала страхотна разходка, която сподели и с нас!
А рибата така я описа, че ми се прииска и аз да бях с вас:))
цитирай
14. cornflower - Поздрави,
24.07.2011 16:04
поздрави за македонските пътеписи...
цитирай
15. katan - 9. magnoliya - Хубави са снимките, хубава беше разходката,
24.07.2011 17:52
magnoliya написа:
хубаво ни разказа и за обяда. Представих си тази пъстърва с хрупкавата коричка какъв приятен вид има, че чак да ти се прияде . . .


Хубаво беше в Охрид, мила приятелко.
И не само там, макар че имах и разочарования.
А пъстървичката си я биваше:))).
цитирай
16. katan - 10. bovari - Пожелавам ти - пак да отидеш!:))
24.07.2011 17:53
bovari написа:
И да разкажеш отново :)


Пак ще отида, Ели, живот и здраве да е.
Толкова неща не съм видяла, а искам!
цитирай
17. katan - 11. monaliza121 - Кате, продължавай да разказваш,
24.07.2011 17:55
monaliza121 написа:
Кате, продължавай да разказваш, нищо че ми се прияде от твоята риба с хрупкава коричка.:))


Продължавам, Лизи:))).
Ето затова не снимах "паниците":))) - ами, ако стане някоя беля?:)))
Тази вечер би трябвало да излезе "Струга".
Поздрави!
цитирай
18. katan - 13. ckarlet - Страхотни снимки си направила
24.07.2011 17:58
ckarlet написа:
Страхотни снимки си направила, Катя! А някои направо са като картички!
Поздрави! Радвам се, че си прекарала страхотна разходка, която сподели и с нас!
А рибата така я описа, че ми се прииска и аз да бях с вас:))


Благодаря ти, мила Скарлет!
Ех тази риба:))).
Повече няма да пиша за "манджи":))).
Май не съм сигурна - може някъде в следващите постинги да съм споменала:).
Поздрави и прегръдки, Скарлет!
До скоро!
цитирай
19. katan - 14. cornflower - Поздрави,
24.07.2011 17:59
cornflower написа:
поздрави за македонските пътеписи...


Има още няколко, Люба:).
Не са майсторски като твоите твоериния, но ...
Поздрави и на теб!
цитирай
20. katan - 12. tota - Благодаря, Кате!
24.07.2011 18:00
tota написа:
Продължавай да ни показваш красивия Охрид. Колко ли още неща си успяла да видиш там?

Хубава неделя!


С Охрид приключих, Ати:).
Днес е Струга.
Хубава неделна вечер и на теб!
цитирай
21. tota - Продължавай да ни показваш крас...
24.07.2011 20:14
katan написа:
tota написа:
Продължавай да ни показваш красивия Охрид. Колко ли още неща си успяла да видиш там?

Хубава неделя!


С Охрид приключих, Ати:).
Днес е Струга.
Хубава неделна вечер и на теб!


Кате, вероятно двата града си приличат в архитектурата, в осталото от преди, но доколкото разбрах Струга вече е "завладян" от шиптърите./в квартала тук при нас една от фурните вече я държи семейство от Струга / Странно ми е как може този град дето в толкова песни присъства да станат такива големи промени в населението. Колкото до написанато - четох и за Охрид отново и оттам продължавайки мисловно съм писала тук.
Благодаря ти!
цитирай
22. katan - 21. tota -
24.07.2011 20:40
ЗАВЛАДЯН е, Ати!
По-голямата част са албанци:(.
И обликът му е много различен от този на Охрид и Битола.
цитирай
23. voinov50 - Продължавам да подпълвам "впечатоците" си :)))
25.07.2011 08:36
А как ми се прияде пъстърваааа... :)

Поздрави!
цитирай
24. katan - 23. voinov50 - Продължавам да подпълвам "впечатоците" си :)))
25.07.2011 11:03
voinov50 написа:
А как ми се прияде пъстърваааа... :)

Поздрави!


Ех, пък и ти, Цецо!:)))
Какне хапна там?:)))
Такива огромни порции на друго място не прдлагат:)))!
Поздрави, друже!
цитирай
25. sande - Поздрави, Катя, и за третата част от фотопътеписа за красивия град Охрид!
25.07.2011 11:04
Права си за това, че който е бил веднъж в Охрид, все му се иска отново и отново да се завръща на това магическо място.

В някои дни когато има леки мъгли, разхвърляни облаци и слънчевите лъчи се прокрадват и пречупват по някакъв чуден начин, впечатлениетож е, че това е неземно, божествено място, кътче от рая.
цитирай
26. sande - Поздрави, Катя, и за третата част от фотопътеписа за красивия град Охрид!
25.07.2011 11:05
Права си за това, че който е бил веднъж в Охрид, все му се иска отново и отново да се завръща на това магическо място.

В някои дни когато има леки мъгли, разхвърляни облаци и слънчевите лъчи се прокрадват и пречупват по някакъв чуден начин, впечатлениетож е, че това е неземно, божествено място, кътче от рая.
цитирай
27. katan - 26. sande -
25.07.2011 11:26
sande написа:
Права си за това, че който е бил веднъж в Охрид, все му се иска отново и отново да се завръща на това магическо място.

В някои дни когато има леки мъгли, разхвърляни облаци и слънчевите лъчи се прокрадват и пречупват по някакъв чуден начин, впечатлението е, че това е неземно, божествено място, кътче от рая.


Сега може и да ми се смееш, но говорихме със собственика на хотела - за цените на имотите:).
Толкова ми хареса Охрид, че решихме да попитаме.
"Скъпо е" каза човекът - по 600 евро кв.м. само терена. Строежът - отделно.
Но имало в близост до Охрид места по 300 евро.
После се зачудих защо ми трябва имот, "галимация" като Охрид е на един хвърлей разстояние?
Красив е Охрид и без мъглица - райско кътче от Земята!
Но аз си харесах за живеене Битола - много истински и български ми се стори.
Ако имаш търпение ще стигнем и до него и ще видиш какво съм "запечатала" - радостта в очите на двама битолчани, че съм българка.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5682526
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196380
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930