Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2011 18:50 - Охридското езеро
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5744 Коментари: 48 Гласове:
46

Последна промяна: 24.07.2011 18:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Обещах малко ИСТИНСКА информация и ви я предоставям директно от омразната ми Уикипедия без никаква корекция само с малки съкращения:

"Охридското езеро е най-дълбокото езеро на Балканския полуостров, разделено между Република Македония и Албания. През 1980 година езерото заедно с неговото крайбрежие и град Охрид са обявени от ЮНЕСКО за световно културно и природно наследство.

Охридското езеро е разположено в планинска област на границата между Република Македония и Албания.

Максималната дължина на езерото е 30 километра, а широчината му - 14,5 км. Крайбрежната му линия е дълга 88 км. Най-голямата му дълбочина е измерена срещу село Пещани - 287,4 м, а средната му дълбочина е 163,71 м.

Охридското езеро е най-голямото и най-дълбокото в Егейската езерна зона. Според дълбочината си езерото се нарежда на седмо място в Европа. По площ Охридското езеро следва най-голямото езеро на Балканите - Шкодренското (368 кмІ), чиято максимална дълбочина обаче е 44 м., а средната му - 10 м.

От Преспанското езеро Охридското е отделено от планината Галичица. В македонската част на езерото се намират градовете Охрид и Струга, а в албанската - град Поградец. При град Струга от Охридското езеро изтича река Черни Дрин, чрез която водите му се вливат в Адриатическо море.

Охридското езеро представлява тектонична пукнатина от плиоценския период. Заедно с Преспанското и Маличкото езеро (недалеч от Корча, Албания) то образува т.нар. Десаретска езерна група, свързана по време на плиоцена. Приема се, че Охридското езеро е на възраст между 2 и 3 милиона години - време, през което е съществувала твърде малка част от днешните езера в света, с изключение на такива като Байкал, Танганайка, Каспийско море и др."

Стига толкова! Който иска да си го прочете в Уикипедия!
Аз си карам по моите спомени от това Езеро:


image

image

image

Не приличам на корейската туристка:))) -

image

Прозрачна, чиста, синьо-зелена, отморяваща и завладяваща - това е водата на Охридското езеро.

image

image

О, за малко да забравя!
Някъде до тук написах ли нещо за бездомни или ДОМНИ :) кучета?
Не съм, защото НИКЪДЕ не видях дори ЕДНО БЕЗДОМНО куче, които в София са "част от пейзажа" и толкова сме свикнали с тях, че ако ги няма ще се чувстваме странно ...
Така странно се почувствах, когато видях едно ... куче със стопанина си!
Едно от онези 101 далматинци:), но с кишка и намордник!!!!!!!!!.
Не повярвах на очите си! Честно!
У нас дори кучета-вълкодави се разхождат свободно и без намордник /видях това по новините преди време/, а тук ...
Помолих стопанина да ми даде да го подържа малко.
Даде ми. Пък и кучето се оказа полиглот:))) - говорех му на български, а  то ме разбираше и сякаш искаше да ми отговори:)! Погалих го и ме снимаха на фона на езерото ... с един далматинец:).
Преживяване си беше!

image

image

image

Откъдето и накъдето да погледнеш все то, Езерото и Галичица планина /името сякаш те гали с прохладна длан и навява разни истории .../

image

image

image

image

image

Това във водата са истински Охридски рибки, които се надявам един ден да станат големи рибета и да върнат  онова време, за което ни разказа бай Димо - лодкарят. Времето е преди да обявят Охридското езеро за природен феномен, под закрилата на ЮНЕСКО.
"Не беше богато тогава", разказва бай Димо, но "имаше леп по 1 дИнар и кИло риба по 1 дИнар". "Гладен ке одиш, ама от глад нема да Умреш", смее се бай Димо и ни разказва как решили да смесят Охридската риба - пъстърва с "вносна" - докарали канадска пъстърва, която ... закусвала, обядвала и вечеряла с вкусната и беззащитна ендимитна риба ...
Така останал само споменът за нея ... Сега се опитват да я "заселят" отново. Дано успеят.
А канадска пъстърва хапнахме:), но по-късно ...

image

image

Охрид, Езерото, Манастирът"Св. Наум" са обекти на творческо търсене и вдъхновение.
Видях един художник да рисува и му казах "Добър ден"  - "Добрий день!" ми отговори той и аз несъзнателно минах на руски. Стана ни приятно и на тримата! Оказа се, че готви нова " вьiставка", от Москва е и се казва Вадим.
Здравей, приятелю! Пожелавам ти успех!
Разрешава ми с усмивка да го снимам, но е застанал толкова накрая, че след това виждам, че съм заснела само ръката му с четката:).

image

Снимам и картината му  на статива. Сложила съм моя знак върху нея. Не се сърди, Вадим. Това е за "предпазване" - иначе оригиналът е при мен и си е абсолютно чистичък:).

image

Поглеждам към водата и възкликвам!
Ето това виждам:

image

image

image

image

Как да не си намокря поне ръцете /в случая само едната, де:)/ в тази чиста и прастара вода, която се е смесила със сълзите и може би затова е така примамлива. Питам с поглед бай Димо и той мълчаливо ми разрешава. Веднага се навеждам /после помислих, че с това рязко движение можеше да предизвикам неприятност, но ... всичко е наред:)/:

image

Все пак Вадим съм го "хванала" макар и в гръб от лодката на бай Димо, която пърпорейки ни разхожда из красивото и незабравимо Езеро.

image

Вече няколко пъти споменавам бай Димо: "За теб сУм бай":), казва и "удря един мигач" на спътника ми:))), с което ни развеселява много.
Ето го бай Димо:

image

Така видяхме Охрид, с части от Езерото от лодката на бай Димо:

image

image

image

image

На слизане и сбогуване, бай Димо ни дава визитката си. Ако речем нЕкой път да дойдем отново, той ке ни срещне като скъпи гости.
Благодаря ти, бай Димо!
Довиждане и до скоро, може би!

Имам още много снимки от това уникално Езеро. Но вие и без това вече усетихте "вкуса":) му - няма нужда от повече.):








Гласувай:
46



Следващ постинг
Предишен постинг

1. malchaniaotnadejda7 - :) Прекрасни снимки, Катя!
20.07.2011 18:58
Беше приятно споделеното от теб в постингите, посветени на Охрид... Езерото наистина е незабравимо, макар за кратко да бях там.:) Хубава вечер!
цитирай
2. katan - 1. malchaniaotnadejda7 -
20.07.2011 19:15
malchaniaotnadejda7 написа:
Беше приятно споделеното от теб в постингите, посветени на Охрид... Езерото наистина е незабравимо, макар за кратко да бях там.:) Хубава вечер!


О, има още един - ПОСЛЕДЕН:))) постинг за Охрид:))).
Но Езерото наистина е незабравимо!
И времето беше прохладно и много приятно.
Сега си мисля дали е прохладно там в тези жеги?
Хубава вечер и на теб!
цитирай
3. voinov50 - добре, :)))
20.07.2011 19:24
Продължаваме нататък...
Давай следващия пост.
цитирай
4. katan - 3. voinov50 - добре, :)))
20.07.2011 19:26
voinov50 написа:
Продължаваме нататък...
Давай следващия пост.


Продължаваме, но "яваш, яваш":))).
Хубава вечер!
цитирай
5. mt46 - Ох, Катанче, откога го чакам това Охридско езеро!... :))
20.07.2011 19:37
Благодарение на теб го "видях"!... А ти усети ли там "сенките от легендите", припомни ли си младостта, красотата?... :))
цитирай
6. hristo27 - Чудесни снимки, прекрасно преж...
20.07.2011 19:58
Чудесни снимки, прекрасно преживяване!
Искрено ти завидях.
цитирай
7. megg - Благодаря ти, Кате!
20.07.2011 20:05
За пътуването - уловило в прекрасни снимки прозрачните води на Охридското езеро и
нашия, човешкия свят . А песента ... много я обичам!
Поздрав! :)
цитирай
8. ketcakuatl - МАЛЕЕ..Е.Й
20.07.2011 20:12
Красота, ум да ти зайде. Ама и ти си майсторка в презентацията и снимките! Няма да те поздравя защото ти завиждам пък на...!
цитирай
9. katan - 5. mt46 - Ох, Катанче, откога го чакам това Охридско езеро!... :))
20.07.2011 20:27
mt46 написа:
Благодарение на теб го "видях"!... А ти усети ли там "сенките от легендите", припомни ли си младостта, красотата?... :))


Ох, Маринче!
Специално за теб и Тили сложих и една моя снимка:))).
Всичко имаше и "сенки" и спомени и сълзи ...
Нямаше я само нашата младост, но и така си е хубаво:))).
Поздрави!
цитирай
10. katan - 6. hristo27 -
20.07.2011 20:28
hristo27 написа:
Чудесни снимки, прекрасно преживяване!
Искрено ти завидях.


Пали колата и ей го къде е:))).
Сигурно е по-хладно там сега:)).
цитирай
11. katan - 7. megg - Благодаря ти, Кате!
20.07.2011 20:30
megg написа:
За пътуването - уловило в прекрасни снимки прозрачните води на Охридското езеро и
нашия, човешкия свят . А песента ... много я обичам!
Поздрав! :)


Мила, Мег!
За мен е удоволствие, ако поне на един човек доставя удоволствие.
Песента я слушай до насита! И на мен ми е любима!
Поздрави и прохладна вечер с "Охридското езеро":)))!
цитирай
12. katan - 8. ketcakuatl - МАЛЕЕ..Е.Й
20.07.2011 20:32
ketcakuatl написа:
Красота, ум да ти зайде. Ама и ти си майсторка в презентацията и снимките! Няма да те поздравя защото ти завиждам пък на...!


Е, хайте пък и ти сега:)))!
А Средиземното море, а?:)))))
Аз ще те поздравя за хубава вечер!
цитирай
13. mrazekoff - Попътувах с теб, Катя
20.07.2011 20:48
и се наслаждавах на Охридското езеро.
Чувал съм за него много, сега от твоята информация научих още за него. Със снимките ти успях да го видя отблизо...
Много пъти съм казвал, че е различно разглеждането на снимки и живото присъствие...
Неможах да почувствам отношението на местните хора към нас - българите...
От това, което съм чувал и чета знам, че са настроени отрицателно към нас. Дано не е така , но всеки eдин човек си е различен и впечатленията са различни. Що се отнася до македонския фолклор - той е чудесен! Много ми е интересно да видя образци от Дебърската дърворезбарска школа, но там в Македония. Тук имаме няколко места където е показана, но ми е интересна там. Направиха ми впечатления хубавите каменни зидове - направени майсторски.
Навярно ако съм там ще им обърна по-голямо внимание и ще ги разгледам отблизо.
Благодаря ти за хубавата разходка и за интересните акценти в нея.
Нека да ти е усмихнато лятото!!!!
цитирай
14. amore - Благодаря ти, Кате! :)
20.07.2011 20:54
Твоите снимкови спомени и песента, която си подбрала, ме изпълниха с любов. И не спирам да си мисля, че всяко кътче на света е прекрасно, стига да го погледнем с любов. Чудесен постинг!
цитирай
15. babaelenica - Браво на теб, браво и на нас!
20.07.2011 21:37
Разходихме се, сега остава да се почерпим.
Разбира се, че ще изчакаме и следващия опус.
:))))
цитирай
16. dolsineq - Може и да е хубаво, ама е езеро!. . . Не ...
20.07.2011 21:46
Може и да е хубаво, ама е езеро!... Не - море, я...;)
Страхотни снимки, Катя! Няма значение, че не съм била. Усетих тръпката на туриста. :)
цитирай
17. stela50 - Благодаря , Кати ...за това преживямване .
20.07.2011 21:52
Прекрасен екскурзовод си ,винаги имам чувството ,че съм някъде край теб .
А снимките са великолепни - не само се усеща вкуса на чудното езеро ,
но и присъствието на всичко ,свързано с пътуването . На фона на любимата песен ,
която мога да слушам във всеки постинг ...
Поздравления ,мила !
цитирай
18. monaliza121 - Кате, няма да те хваля всеки път, ти ...
20.07.2011 22:28
Кате, няма да те хваля всеки път, ти си знаеш.:))

Благодаря за красотата, която от душа показа и разказа и на нас!:))
цитирай
19. ckarlet - Трябва да призная, че постингът ти ...
20.07.2011 22:29
Трябва да призная, че постингът ти ме омагьоса, Катя!
Все бях разглеждала снимки от Охридското езеро, но такова великолепие не бях срещала!!!
Поздравявам те от цялото си сърце! Божественост и красота! Пленена съм от снимките, които си публикувала! Страхотна си!
цитирай
20. optimum2 - Поздрави и от мен
20.07.2011 23:04
Великолепно е чувството да се докоснеш до нещо красиво...
цитирай
21. tota - Благодаря ти, Кате!
20.07.2011 23:58
За прекрасната разходка в този красив град на брега на езерото. Преживях заедно с теб докосването да това красиво място свързано с нашата история. Продължавай да ни радваш с твоите репортажи. Предизвикваш желанието да го посетим и да се насладим в действителност на хубостите му!!

Спокойна нощ и до нови срещи!!
цитирай
22. veninski - Поздравления!
21.07.2011 05:40
Поздравления!
цитирай
23. katan - 13. mrazekoff - Попътувах с теб,
21.07.2011 10:51
mrazekoff написа:
и се наслаждавах на Охридското езеро.
Чувал съм за него много, сега от твоята информация научих още за него. Със снимките ти успях да го видя отблизо...
Много пъти съм казвал, че е различно разглеждането на снимки и живото присъствие...
Неможах да почувствам отношението на местните хора към нас - българите...
От това, което съм чувал и чета знам, че са настроени отрицателно към нас. Дано не е така , но всеки eдин човек си е различен и впечатленията са различни. Що се отнася до македонския фолклор - той е чудесен! Много ми е интересно да видя образци от Дебърската дърворезбарска школа, но там в Македония. Тук имаме няколко места където е показана, но ми е интересна там. Направиха ми впечатления хубавите каменни зидове - направени майсторски.
Навярно ако съм там ще им обърна по-голямо внимание и ще ги разгледам отблизо.
Благодаря ти за хубавата разходка и за интересните акценти в нея.
Нека да ти е усмихнато лятото!!!!


Благодаря ти,че беше с мен, приятелю!
Наистина по-добре е веднъж да се докоснеш и видиш /на живо/ , вместо 100 пъти да чуеш или разгледаш картинки /снимки/.
Ами отношението на местните хора беше много добро спрямо нас - в един коментарна Кушел писах, че аз се по принцип се разбирам добре с хората.
Избягвахме "деликатната" тема... По-скоро аз не смеех да да я засегна, защото не искахда нараня някого ... Иначе всички бяха любезни и усмихнати. Тук пиша за бай Димо-лодкарят-много неща ни разказа.
Аз също харесвам да се "завирам" из разни стари и много стари каменни зидове/неосъществена мечта/.Направила съм доста снимки на такива зидове.
Дебърската майстория е уникално красива! Наистина от снимките, които съм показала не можеш да заключиш много точно, но аз съм виждала в твои постинги дебърска дърворезба в България, така че си съвсем наясно за красотата й.
Поздрави и на теб и хубаво лято!
цитирай
24. katan - 14. amore - Благодаря ти, Кате! :)
21.07.2011 10:52
amore написа:
Твоите снимкови спомени и песента, която си подбрала, ме изпълниха с любов. И не спирам да си мисля, че всяко кътче на света е прекрасно, стига да го погледнем с любов. Чудесен постинг!


Благодаря ти за коментара, Любов! И за това, че всяко нещо погледнато с обич и любов става прекрасно!
Поздрави!
цитирай
25. katan - 15. babaelenica - Браво на теб, браво и на нас!
21.07.2011 10:55
babaelenica написа:
Разходихме се, сега остава да се почерпим.
Разбира се, че ще изчакаме и следващия опус.
:))))


Браво на вас, Хелън!:))))
Браво за търпението, което имате да ме "следвате":)))!
Похапнахме много пъти, но не съм снимала чиниите ...
Поздрави и хубав ден!
цитирай
26. katan - 16. dolsineq - Може и да е хубаво, ама е езеро!
21.07.2011 10:57
dolsineq написа:
Може и да е хубаво, ама е езеро!... Не - море, я...;)
Страхотни снимки, Катя! Няма значение, че не съм била. Усетих тръпката на туриста. :)


Езеро, езеро,ама я виж каква дълбочина има!:)))
Благодаря ти!
Какда несибила?!:))) - Толкова труд "хвърлих":))) да ви заведа до там!
Поздрави и прохладен ден!
цитирай
27. katan - 17. stela50 - Благодаря , Кати ...за това преживямване .
21.07.2011 11:01
stela50 написа:
Прекрасен екскурзовод си ,винаги имам чувството ,че съм някъде край теб .
А снимките са великолепни - не само се усеща вкуса на чудното езеро ,
но и присъствието на всичко ,свързано с пътуването . На фона на любимата песен ,
която мога да слушам във всеки постинг ...
Поздравления ,мила !


Мила,Таня/Стела!
Много се зарадвах, че си с мен!
Така е по-хубаво!
Ще се радвам, ако малко съм допринесла за твоето добро настроение!
Ела с мен и в манастира"Св. Наум" - там може да се почувстваш още по-добре.
Много здраве и хубав ден от мен!


цитирай
28. katan - 18. monaliza121 - Кате, няма да те хваля всеки път
21.07.2011 11:04
monaliza121 написа:
Кате, няма да те хваля всеки път, ти си знаеш.:))

Благодаря за красотата, която от душа показа и разказа и на нас!:))


Недей, Лизи:)))!
От много хвалби се получават главозамайване:)))!
Но защо "показа и разказа", а не "ПОКАЗВАШ И РАЗКАЗВАШ":))))))))))))))))))))))????
Хубав ден и прегръдка!
цитирай
29. katan - 19. ckarlet - Трябва да призная
21.07.2011 11:07
ckarlet написа:
Трябва да призная, че постингът ти ме омагьоса, Катя!
Все бях разглеждала снимки от Охридското езеро, но такова великолепие не бях срещала!!!
Поздравявам те от цялото си сърце! Божественост и красота! Пленена съм от снимките, които си публикувала! Страхотна си!


Благодаря ти, Скарлет! Много ти благодаря!
Не постингът - ЕЗЕРОТО е омагьосващо!
А и настроението и компанията са много важни.
Тези снимки са моя "поглед"- нали знаеш, че всички виждаме различно ...
Поздрави и хубав ден!
цитирай
30. katan - 20. optimum2 - Поздрави и от мен
21.07.2011 11:08
optimum2 написа:
Великолепно е чувството да се докоснеш до нещо красиво...


До красиво, голямо и омагьосващо!
цитирай
31. katan - 21. tota - Благодаря ти, Кате!
21.07.2011 11:10
tota написа:
За прекрасната разходка в този красив град на брега на езерото. Преживях заедно с теб докосването да това красиво място свързано с нашата история. Продължавай да ни радваш с твоите репортажи. Предизвикваш желанието да го посетим и да се насладим в действителност на хубостите му!!

Спокойна нощ и до нови срещи!!


И аз ти благодаря, Ати, че си непрекъснато с мен!
Приятно е да усещаш приятелско рамо до себе си!
Хубав ден и ДО СКОРО:)))!
цитирай
32. katan - 22. veninski - Поздравления!
21.07.2011 11:11
veninski написа:
Поздравления!


Благодаря, приятелю!
Поздрави на Родопите!
цитирай
33. monaliza121 - Кате, хаха, може би, защото си на...
21.07.2011 12:07
Кате, хаха, може би, защото си написала: няма нужда от повече.):

Все пак, ако съм сгрешила, ще получа прошка, нали?:)))

цитирай
34. katan - 33. monaliza121 - Кате, хаха
21.07.2011 12:13
monaliza121 написа:
Кате, хаха, може би, защото си написала: няма нужда от повече.):

Все пак, ако съм сгрешила, ще получа прошка, нали?:)))



Лизи, Лизи:)))!
Разсмя ме с глас!:)))
Написала съм, че няма нужда от повече снимки в този постинг:)))!
Няма да се "отървеш":))) само с толкова:))))!
Като съм започнала ще карам до край:))).
Благодаря за настроението, което ми създаде с този коментар!:))))))))))))))))))))))
цитирай
35. scarlety - Снимките
21.07.2011 12:28
са чудесни-особено тези със залезите- преливащо синьо и розово:))
Благодаря ти,че сподели всичко това с нас,Кате!:)
цитирай
36. katan - 35. scarlety - Снимките
21.07.2011 12:44
scarlety написа:
са чудесни-особено тези със залезите- преливащо синьо и розово:))
Благодаря ти,че сподели всичко това с нас,Кате!:)


Благодаря ти, Ади!
Снимките са запечатали един златен залез над Езерото.
Мисля, че в постинга Охрид-1 има по-хубава от този незабравим залез.
Поздрави и до скоро!
цитирай
37. ivankalilova - Сърдечни поздравления и благод...
21.07.2011 15:08
Сърдечни поздравления и благодарности, за всичко , Катенце !Невероятно е чувството разглеждайки снимките и четейки....!Благодаря, че сподели всичко това с нас.....
ПРЕГРЪДКИ С ОБИЧ!:)))
цитирай
38. katan - 37. ivankalilova - Сърдечни поздравления
21.07.2011 15:31
ivankalilova написа:
Сърдечни поздравления и благодарности, за всичко , Катенце !Невероятно е чувството разглеждайки снимките и четейки....!Благодаря, че сподели всичко това с нас.....
ПРЕГРЪДКИ С ОБИЧ!:)))


Здравей, Ваня!
Аз благодаря на теб и на всички, които ме посещавате!
За мен е удоволствие да споделя преживяното.
Прегръдка и от мен!
цитирай
39. magnoliya - Поздрави за постинга!
21.07.2011 18:16
Радвам се на всичко, поместено тук /снимки и клипове/, защото зная че няма да имам възможност да видя всичко това "на живо". А снимките остават завинаги и когато човек има нужда, винаги може да отвори и да се порадва на красотата, заснета от фотоапарата!
Благодаря ти, беше ми много, много приятно тук!
цитирай
40. katan - 39. magnoliya - Поздрави за постинга!
21.07.2011 18:21
magnoliya написа:
Радвам се на всичко, поместено тук /снимки и клипове/, защото зная че няма да имам възможност да видя всичко това "на живо". А снимките остават завинаги и когато човек има нужда, винаги може да отвори и да се порадва на красотата, заснета от фотоапарата!
Благодаря ти, беше ми много, много приятно тук!


Радвам се,че си с мен, приятелко!
Не бързай да казваш:"БЕШЕ":))), защото има още няколко постинга с интересни за мен случки и места.
До скоро! Ще видиш още от Македония, запечатано в снимките:).
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
41. bven - Катя, благодаря ти!
21.07.2011 21:03
Хубави снимки, спомени за моите разходки до езерото...Пак беше хубаво, чисто и приказно красиво, но тогава на българите викаха "братя"! и говорехме на български език.
Хубава вечер и ще чакам следващия постинг!:)
цитирай
42. tota - Кате,
22.07.2011 09:19
няколко пъти влизах да послушам не само Панайот Панайотов, който допълва представянето ти на Охрид, но на фона на хубавата мелодия да се докосна до един свят колкото близък, толкова и интересен. Прекрасни снимки, разкриващи архитектурата на града, възникнал на това езеро, пазещо тайни за българския дух. Долових сенките на предците отваряли очи чрез нашето а, бе. Чух стъпките на предците ни отстоявали българското, пренесли столицата ни тук за да дадат отпор на натиска на византийците. Долових и духът на дейците на вътрешната македоно- одринска организация, борили се за освобождението на града. "Духът на охридчани, отличаващи се с образованост и живост на характера..." - както е написал един пътешественик в пътеписите си.
Невероятен град приютил културата на много поколениея и народи преминали от тук, примамващ , търсено място за зареждане с енергия, подканящ, отново да се върнеш или да направиш всичко възможно да го видиш с очите си.
Благодаря, още един път Кате!!
цитирай
43. kometapg - Разходих се с увоволствие!:)
22.07.2011 10:44
Разходих се с увоволствие!:)
цитирай
44. katan - 41. bven - Катя, благодаря ти!
22.07.2011 17:28
bven написа:
Хубави снимки, спомени за моите разходки до езерото...Пак беше хубаво, чисто и приказно красиво, но тогава на българите викаха "братя"! и говорехме на български език.
Хубава вечер и ще чакам следващия постинг!:)


Ех, приятелко!
Езерото си е същото вероятно - чисто и красиво, но хоратасе променяме ...
Вероятно попаднах на неподходящи хора, които ми казаха:"Не братя, братовчеди", от което много ме заболя ...
А последният постинг за Охрид е "настроен" за тази вечер.
Има и за другите места,които посетихме. Бързам вечеда ги пусна на "свобода":), че идва време за ваканция!
Поздрави! До скоро!
цитирай
45. katan - 42. tota - Кате,
22.07.2011 17:36
tota написа:
няколко пъти влизах да послушам не само Панайот Панайотов, който допълва представянето ти на Охрид, но на фона на хубавата мелодия да се докосна до един свят колкото близък, толкова и интересен. Прекрасни снимки, разкриващи архитектурата на града, възникнал на това езеро, пазещо тайни за българския дух. Долових сенките на предците отваряли очи чрез нашето а, бе. Чух стъпките на предците ни отстоявали българското, пренесли столицата ни тук за да дадат отпор на натиска на византийците. Долових и духът на дейците на вътрешната македоно- одринска организация, борили се за освобождението на града. "Духът на охридчани, отличаващи се с образованост и живост на характера..." - както е написал един пътешественик в пътеписите си.
Невероятен град приютил културата на много поколениея и народи преминали от тук, примамващ , търсено място за зареждане с енергия, подканящ, отново да се върнеш или да направиш всичко възможно да го видиш с очите си.
Благодаря, още един път Кате!!


Ати, мила Ати!
Охрид за мен е болка като болката ми за Македония въобще.
Все си мислех, че Охрид е част от България - не само минало, а и настояще.
Но ... не е така! Те са си отделен народ и се възприемат като такива.
Мъчно ми е. Много ми е мъчно, но това е действителността, такава каквато я видях и усетих.
Аз имам развита интуиция и тя не ме лъже.
Надявам се този път да ме е подвела.
Ще се радвам да съм се излъгала в преценката си!
Поздрави и прегръдки, мила ми приятелко! И до скоро!

цитирай
46. katan - 43. kometapg - Разходих се с увоволствие!:)
22.07.2011 17:37
kometapg написа:
Разходих се с увоволствие!:)


Разходката продължава. Заповядай с мен и нас:))).
Поздрави и до скоро!
цитирай
47. sande - Прекрасно езеро, прекрасни снимки, прекрасен бай Димо. И прекрасна Катя!
25.07.2011 10:48
Хубаво беше това пътуване с лодката на бай Димо сред огледалните и кротки води на езерото.

Поздрави!
цитирай
48. katan - 47. sande - Прекрасно езеро, прекрасни снимки, прекрасен бай Димо. И прекрасна Катя!
25.07.2011 11:08
sande написа:
Хубаво беше това пътуване с лодката на бай Димо сред огледалните и кротки води на езерото.

Поздрави!


Здравей, Санде!
Чаксе усмихнах на градацията в заглавието:)))))!
Радвам се, че Яви тук, ИСТИНСКИ:))).
Хубаво беше пътуването с лодката на бай Димо.
Приказлив и любезен се оказа. Всъщност от лодкарите научих доста неща, макар сега като се замислям да имаха различно отношение към нас. Не го показаха явно и директно, но по отделни изпуснати думи се разбира ...
Поздрави и на теб!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5656725
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195548
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031