Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.07.2011 18:30 - ОХРИД - 2
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4908 Коментари: 34 Гласове:
46


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Спряхме за малко отдих около манастира "Св.Богородица Перивлепта", нали?
Обещах да започнем отново от там, където спряхме.
Спазвам обещанието си:).
Започвам с една снимка на сграда, която на времето е била конак. Имаше доста турци /по езика ги познах/, които помолих, доколото мога на турски, български и на аглийски /с помощ от спътника ми/ да направя снимка само на конака, т.е. да слязат за малко от стъпалата, но не се разбрахме, затова снимката е с тяхната компания:

image

Точно срещу конака се открива една красива панорамна гледка към част от Охрид и Самуиловата крепост, която разбираме, че също я укрепят, реставрират и т.н. Отказваме се да "бием" толкова път и се задоволявам само със снимките:

image

image

Тръгваме надолу към града и Езерото, но се спирам пред една от многото сергии, където продават бижута и сувенири от прословутия Охридски бисер, който аз по "невниманение":) нарекох седеф:). "Бисер, бисер, не седеф" ми казва продавачката и ми разказва как се прави този уникален бисер - от люспите на охридската риба, които се смилат и обработват по специална технология, която я знаят само две "куки" /къщи, фамилии/.
Разбираме се и приемам с благодарност обяснението.
Тук всичко се продава в лева. Да, купувам си с български левове, дори ми правят отстъпка, заради количеството:).
Не се сетих да снимам "нашата" сергия с любезната продавачка, затова снимах друга, но много по-скромна:

image

Как се ориентирахме да слезем в града не си спомням. Може да сме вървели след някого или сами да сме "уцелили" пАтОт не си спомням, но снимките показват от къде сме минали:) -
Как да подмина тази красота? Не може, нали:)?

image

image

Все пак вървим в правилната посока.
Излизаме на една широка улица, по която вървим до "сАми" Езерото. 
Една улица, която може да разкаже много за живеещите на нея:

image

image

image

image

"Откривам" нещо надолу по улицата, което много ми харесва - една малка църквица - "Св. Варвара", недействаща, като повечето църкви тук , но стара - с история и минало, а и с бъдеще, защото личат следите на съвременната "подкрепа":

image

image

Църквите в града са 365 на брой - за всеки ден по една, но бай Димитър ни каза, че не са толкова, а са "триста деведесет осУм. Действащи са 40.
Охрид е един макък Йерусалим. Не съм ходила там, но мисля, че бих се почувствала по същия начин  ...

Следваме улицата и тя пестеливо, но вече като на приятели ни разкрива доста неща. Дори успява да ме върне в "едно време" само с вида на една от къщите си, която много прилича на дядовата ми къща в Града ...
Надписът пък "СТОЯН - 1888 г." ме кара да настръхна ...

image

image

Все пак да карам по ред - има и една друга къща, която ме върна у дома - при майка и татко ...

image

image

Следваме улицата, а тя показва и новото си лице,:

image

но със старинна порта:

image

Среща ни с група корейски туристи, с които взаимно си позираме - за спомен:

image

Показва ми и едно магазинче, което е затворено. Ако беше отворено колко ли време щях да се забавя  в него?:) -

image

Виждам почти насред улицата една стара, полусрутена къща с табела:

image

Приближавам се с нетърпение и чета:

image

Уважението ми към Григор Пърличев е много голямо!
Заслужава да му отдадем почитта си не само като творец, но преди всичко като борец за въвеждане на български език в училището и в черквата - ученик на Димитър Миладинов, един от организаторите на движението  за „побългаряване“ на  Охрид и околните селища.
Но ... не отиваме в посоката, която ни сочи стрелката, защото съм разочарована от Музея на Гоце Делчев в Скопие.
Искам да си спестя още едно разочарование ... После съжалявах, но ...

Виждаме още една църква,която ми се вижда голяма и значителна, но кого да попитам за нея?
Улицата ни води, но мълчи, а наоколо не виждам никого ...

image

Отбиваме се за по един сладолед и една безалкохолна напитка, която на вкус ми напомня нашата "Лозина" от преди доста години и ми става отново едно такова носталгично  ...

image

Слизаме още малко надолу, снимам тези две къщи, които ми харесаха:

image


И ... се озоваваме до Езерото!
За него обещах отделен постинг, но то е неразделна част от Охрид, Струга, манастира "Св. Наум"...
Без него нищо не би било такова, каквото е.
Обещавам и да се "поровя" някъде, за да ви дам и малко истинска информация за това уникално и прекрасно природно творение.






















Гласувай:
46



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ckarlet - Приказката продължава, Катя! Ще ...
18.07.2011 21:12
Приказката продължава, Катя!
Ще чакам продълженето с нетърпение!
Поздрави!
цитирай
2. katan - 1. ckarlet - Приказката продължава, Катя!
18.07.2011 21:18
Мила Скарлет!
Много хубаво беше и искам да го споделя с вас, затова публикувам тези снимки.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
3. megg - Обичам твоите репортажи, Кате!
18.07.2011 21:34
Толкова е хубаво при теб! Поздравления и за снимките , много ми харесаха цветята, цъфнали върху зида, старата къща, камбаната ...
Поздрав! :)
цитирай
4. katan - 3. megg - Обичам твоите репортажи, Кате!
18.07.2011 21:39
megg написа:
Толкова е хубаво при теб! Поздравления и за снимките , много ми харесаха цветята, цъфнали върху зида, старата къща, камбаната ...
Поздрав! :)


Благодаря ти за добрите думи, Мег!
Снимала съм това, което ми прави впечатление. Обичам дребните на глед нещица, които ме карат да се радвам.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
5. voinov50 - Приближаваш се до моето настроение, когато бяхме в Охрид първия път..., всеки път в повече впечатленията се увеличават и натрупват :)
18.07.2011 21:54
Поздрави, Кате!
цитирай
6. katan - 5. voinov50 -
18.07.2011 22:43
voinov50 написа:
Поздрави, Кате!



Поздрави и на теб, Цецо!
Ще сравняваме впечатленията си при следващото ми посещение, живот и здраве!:)))
цитирай
7. mt46 - Хубаво, Катанче!
18.07.2011 23:05
Но не видях да си се снимала някъде...
Хареса ми как си се подписала над вратата на конака!... :))
цитирай
8. tota - Мила, Катя!!
18.07.2011 23:29
Разгледах и двата ти репортажа за Охрид. Чудесна разходка и докосване до Македония изконна българска земя. Колко човешки животи са отишли на халос и Македония днес да е отродена...и отронена...Тъжна съдба българска...
Не може да не ги помним синовете български пренесли най- ценното за свободата живота си. И още, защото ги носим в сърцето си.

Благодаря ти за докосването до близко до сърцето място... А, това е от мен за теб и за всички, четящи те: Панайот Панайотов Охридско езеро
http://www.youtube.com/watch?v=ChmaDiMxGyw
цитирай
9. magnoliya - Браво!
19.07.2011 00:00
Приятно ми е, че си направила много и интересни снимки, а още по-приятно е, че ги представи и на нас! Благодаря ти!
цитирай
10. pisatelkata - Поздравления! Прекрасни снимки!
19.07.2011 02:30
Поздравления! Прекрасни снимки!
цитирай
11. katan - 7. mt46 - Хубаво, Катанче!
19.07.2011 08:56
mt46 написа:
Но не видях да си се снимала някъде...
Хареса ми как си се подписала над вратата на конака!... :))


Добро утро, приятелче Маринче!:)
Подписвам се почти навсякъде вече, защото не искам "да бера ядове", както преди две години:).
Има ме и мен - как без мен?:)))
Нали бях там?!
Имай малко търпение - ще се "Явя":)
Хубав ден!
цитирай
12. katan - 8. tota - Мила, Катя!!
19.07.2011 09:02
tota написа:
Разгледах и двата ти репортажа за Охрид. Чудесна разходка и докосване до Македония изконна българска земя. Колко човешки животи са отишли на халос и Македония днес да е отродена...и отронена...Тъжна съдба българска...
Не може да не ги помним синовете български пренесли най- ценното за свободата живота си. И още, защото ги носим в сърцето си.

Благодаря ти за докосването до близко до сърцето място... А, това е от мен за теб и за всички, четящи те: Панайот Панайотов Охридско езеро
http://www.youtube.com/watch?v=ChmaDiMxGyw


Мила, Ати!
Погубени млади харамии, зачернени цели семейства, прокудени от родните места хиляди ...
ОТРОНЕНА наша изконна земя ...
Мила Македония!
/Пак ми се изплъзна една сълза/.

За песента - благодаря от сърце, но и ти като МаринчЕ малко избързваш:).
Тази песен съм я сложила в следващия постинг за "ОХРИДСКОТО ЕЗЕРО".
Но сега ще си я чуя отново с голямо удоволствие!
Поздрави и хубав, хубав, хубав ден!
цитирай
13. katan - 9. magnoliya - Браво!
19.07.2011 09:06
magnoliya написа:
Приятно ми е, че си направила много и интересни снимки, а още по-приятно е, че ги представи и на нас! Благодаря ти!


Скъпа приятелко!
Благодаря ти за добрите думи!
Писах ти преди и сега пак ти казвам, че съм направила толкова много снимки, че не се налага да ходиш до там, за да видиш тази част от нашата Родина.
Не успях да ги сложа всичките - трябваше да направя поне още 10 постинга:))), но и това, което показвам е ПРЕдостатъчно:).
Поздрави на теб и се грижи добре за прекрасната си градинка!
цитирай
14. katan - 10. pisatelkata - Поздравления! Прекрасни снимки!
19.07.2011 09:08
pisatelkata написа:
Поздравления! Прекрасни снимки!


Благодаря ти, pisatelkata!
Снимки - бол, но мястото и времето не ми позволяват да сложа всички!:)))
Поздрави!
цитирай
15. scarlety - Свикнах
19.07.2011 11:39
всеки ден да се разхождам с твоите красиви снимки и пътеписи,Кате!:)
Сега не можеш ме отвикна!:)
Макчетата на зида наистина са прелест!
Благодаря за разходката и хубав ден!
цитирай
16. katan - 15. scarlety - Свикнах
19.07.2011 12:18
scarlety написа:
всеки ден да се разхождам с твоите красиви снимки и пътеписи,Кате!:)
Сега не можеш ме отвикна!:)
Макчетата на зида наистина са прелест!
Благодаря за разходката и хубав ден!


Усмихнах се, Скарлети!:)))
Широко и от сърце се усмихнах на твоето "свикнах":))).
Няма да се опитвам да те отвикна, поне още известно време:))).
Маковете са ми любими "плевели":))). Какво да правя като ги забелязвам навсякъде:)))?
Хубав ден и на теб и благодаря за компанията!

цитирай
17. voinov50 - Чета всичките ти постинги за Македония, но не коментирам навсякъде, защото очаквам окончателното ти мнение... :)
19.07.2011 12:40
Ето що е харамия (дето пишеш по-горе):

някои от тях са приобщени и присъединени към революционната организация, потърси ръзликата... ;)

http://voinov50.blog.bg/izkustvo/2009/10/31/haramiiata.425900

А ето до какво мнение достигнах, горе - долу, де, докато минавах през Македония и Солунско :

http://voinov50.blog.bg/izkustvo/2008/10/05/koi-sym-az.240615

Поздрави, в очакване на следващият постинг! :)
цитирай
18. tili - Тази корейска туристка с белия панталон
19.07.2011 13:12
ми прилича на теб:))) Само дето косичката й е по-тъмна, ама не съм те виждала отдавна наяве, та...
Иначе - да! Всичко е така, уви. Но и не всичко е загубено. познавах един Григор Пърличев - внук. Костадинка Миладинова(правнучка) и наша голяма графичка ми е приятелка. Родовете не се прекъсват. Стоян - ето още един пример. А в къщата на баба ми се пазеше един пищов - подарък на беломорския ми прадядо Камен от Гоце Делчев. Погребали са го с македонската носия и със силяха.
Паметта е жива, мила ми приятелко!
Прегръдка прохладна:)))
цитирай
19. katan - 17. voinov50 - Чета всичките ти постинги за Македония
19.07.2011 13:17
Благодаря ти, Цецо! Благодаря, че четеш!
Не е задължително да коментираш.
За мен е важно отношението ти.
Ще прочета твоите постинги.
Аз не съм направила някакви меродавни заключения след тази екскурзия.
Аз съм ги направила за себе си мноооого отдавна.
Не си спомням какво точно съм написала в последния постиг за Македония.
Ще го прочета отново.
Сега ти "идвам на гости":).
цитирай
20. katan - 18. tili - Тази корейска туристка с белия панталон
19.07.2011 13:40
tili написа:
ми прилича на теб:))) Само дето косичката й е по-тъмна, ама не съм те виждала отдавна наяве, та...
Иначе - да! Всичко е така, уви. Но и не всичко е загубено. познавах един Григор Пърличев - внук. Костадинка Миладинова(правнучка) и наша голяма графичка ми е приятелка. Родовете не се прекъсват. Стоян - ето още един пример. А в къщата на баба ми се пазеше един пищов - подарък на беломорския ми прадядо Камен от Гоце Делчев. Погребали са го с македонската носия и със силяха.
Паметта е жива, мила ми приятелко!
Прегръдка прохладна:)))


Тази корейска туристка с белия панталон няма нищо общо с мен:))))).
Наистина си ме забравила Тили-Лили:))).
Е, в следващия и в постинга за Струга има по една моя снимка - ще си ме припомниш:))).

Сега сериозна - Григор Пърличев, Костадинка Миладинова и много други потомци на известни родове са тук, в България.
А там?!
Само паметни плочи и надписи ...
Паметта НИ е жива, нашата памет, а НИХНАТА?
Спомена за дядо ти ме накара да настръхна!
Така и моята неврокопска баба е била положена с носията, която къташе в един сандък на тавана ...
Прегръдка и от мен - моята е много прохладна наистина:).
цитирай
21. kalin8 - Поздравления и от мен!
19.07.2011 15:10
Б.
цитирай
22. анонимен - Поздрави, Катя, за вълнуващата разходка по криволичещите улици на Охрид ...
19.07.2011 15:51
Снимките са хубави, живописни и предават неповторимата атмосфера на този български Ерусалим, а разказаното от теб е поднесено с мил възторг и сдържана емоция.
Хубаво е,че си избягнала излишното политизиране или подгряване на страсти.
Минала си като любопитен турист /който иначе разполага с много познания за историята на града, бележитите му личности и славна история/ и разказаното е обективно, без излишен патос и изкушения в различни посоки.
цитирай
23. katan - 21. kalin8 - Поздравления и от мен!
19.07.2011 17:34
Поздрави, Боре!
Благодаря, че се отби!
цитирай
24. katan - 22. анонимен - Поздрави, Катя, за вълнуващата разходка по криволичещите улици на Охрид ...
19.07.2011 17:39
анонимен написа:
Снимките са хубави, живописни и предават неповторимата атмосфера на този български Ерусалим, а разказаното от теб е поднесено с мил възторг и сдържана емоция.
Хубаво е,че си избягнала излишното политизиране или подгряване на страсти.
Минала си като любопитен турист /който иначе разполага с много познания за историята на града, бележитите му личности и славна история/ и разказаното е обективно, без излишен патос и изкушения в различни посоки.


Здаравей, АНОНИМЕН!
Изненадана съм, че си "пробил кордона":).
Анонимни не пускам в блога с коментари.
Радвам се, че си ме разбрал правилно и си схванал същността на замисъла ми - един любопитен турист в Охрид, който се впечаллява от треволяк и камъняк - нищо повече!
Поздрави!
цитирай
25. babaelenica - Катюша, блогът ти се превърна в най-реномирана туристическа агенция :)))
19.07.2011 18:20
Тук не само можеш да си избереш дестинация, но и да получиш първокласен гид, който с увлечение ще ти показва забележителностите.
Моля, дайте ми един проспект за Охридското езеро!
С илюстрации, ако може.
:)))))
цитирай
26. katan - 25. babaelenica - Катюша, блогът ти се превърна в най-реномирана туристическа агенция :)))
19.07.2011 18:29
babaelenica написа:
Тук не само можеш да си избереш дестинация, но и да получиш първокласен гид, който с увлечение ще ти показва забележителностите.
Моля, дайте ми един проспект за Охридското езеро!
С илюстрации, ако може.
:)))))


Разсмя ме с глас, мила приятелко!:)))))
Охридското езеро го получаваш още утре, живот и здраве /с илюстрации и с инфо от Уикипедия(този път реших да не е само по мои впечатления)/, защото гидът ... Абе, я се сети за онова филмче "Синьо лято" и за посредникa ...:)))))
Хубава вечер! И до утре на Езерото:))).
цитирай
27. monaliza121 - Ти си чудесен екскурзовод, Катя! Уж ...
19.07.2011 18:40
Ти си чудесен екскурзовод, Катя! Уж не знаеш накъде вървиш, а всичко виждаш!:)))))

Хубави снимки и разказ със сърце!:))
Поздрав!:))
цитирай
28. katan - 27. monaliza121 -
19.07.2011 18:48
monaliza121 написа:
Ти си чудесен екскурзовод, Катя! Уж не знаеш накъде вървиш, а всичко виждаш!:)))))

Хубави снимки и разказ със сърце!:))
Поздрав!:))


Благодаря ти, Лизи! Но честно казано улицата или пАтОТ сам ме водеше.
Пък аз като Червената шапчица - тук цветенце, там камбанка и ...така 15 постинга:)))!
Исках да сложа повече снимки, но става много дълго и досадява.
Поздрави и на теб!
цитирай
29. pevetsa - Отново съм тук Кате, и отново си те ...
20.07.2011 09:27
Отново съм тук Кате, и отново си те прегръщам с БЛАГОДАРНОСТ!
цитирай
30. ognena71 - Красиви снимки! Поздравления и от ...
20.07.2011 16:15
Красиви снимки! Поздравления и от мен.
цитирай
31. katan - 29. pevetsa - Отново съм тук Кате
20.07.2011 17:45
pevetsa написа:
Отново съм тук Кате, и отново си те прегръщам с БЛАГОДАРНОСТ!


Здравей, Алекс! Радвам се, че си тук!
Прегръдка и от мен за теб и Ива.
цитирай
32. katan - 30. ognena71 - Красиви снимки!
20.07.2011 17:46
ognena71 написа:
Красиви снимки! Поздравления и от мен.


Благодаря ти, Огнено момиче!
Заповядай пак!:)))
Поздрави!
цитирай
33. sande - Пробил съм "кордона", Катя, защото няма как да не го пробия ... Защото съм Санде.
25.07.2011 10:32

Здаравей, АНОНИМЕН!
Изненадана съм, че си "пробил кордона":).
Анонимни не пускам в блога с коментари.
Радвам се, че си ме разбрал правилно и си схванал същността на замисъла ми - един любопитен турист в Охрид, който се впечаллява от треволяк и камъняк - нищо повече!
Поздрави!
цитирай


Анонимните са като Незнайният воин. Без тях няма победа!

Още веднъж те поздравявам за атрактивния и почтен репортаж от славния град Охрид.
А и песента разтопява сърцето.

Следваме твоите стъпки.
цитирай
34. katan - 33. sande - Пробил съм "кордона", Катя, защото няма как да не го пробия ... Защото съм Санде.
25.07.2011 11:16
"Анонимните са като Незнайният воин. Без тях няма победа!

Още веднъж те поздравявам за атрактивния и почтен репортаж от славния град Охрид.
А и песента разтопява сърцето.

Следваме твоите стъпки."

Здравей, Санде!
И аз си мислех, че не може да е АНОНИМЕН, но ...
Случвало ми се е и друг път.
За Незнайния воин - няма победа без него, но той е Незнаен за нас, а за своите близки е син, брат, съпруг, любим .../има си име/.

Следвай ме, ако не ти досаждам. Има още няколко постинга.
Не знам как си "настроила", но много държа да видиш и да ми кажеш за случката в манастира "Св. Наум". Истина ли беше или "шмекерия" /той е след Струга/.

Поздрави, Санде! И хубав ден!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5655307
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195522
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031