Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2011 11:30 - СКОПИЕ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5828 Коментари: 42 Гласове:
50


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

За мен едно от най-важните места, които исках да посетя непременно и задължително беше храма "Св. Спас" със саркофага на  ГОЦЕ ДЕЛЧЕВ.
През този ден в Скопие това беше основната ми мисъл и цел.
Покрай това видях и заснех много други неща - планините Водно и Сръбска Црна гора, Вардар, на двата бряга на, която е разположен градът - столица на нашето Първо Българско царство ..., на паметници, крепостни стени, строежа на новия център на Скопие, който трябва /и ще бъде - повече от сигурна съм!/ завършен през 2014 година, часовниковата кула, пазара, МОЛ-а, улички, заведения ...
Направих  много "открития":) за мен самата.
Сравнявах бит и нрави и повярвайте ми - сравненията не са в наша полза ...:(.
Македонците в Р Македония са запазили онези вечни и изконни морални ценности, които ние с лека ръка отхвърлихме и забравихме за 21 години ...
Скопие е най-сърбоманския град, който видях, но и с най-много албанско населене /може би, колкото в Струга (в съотношене говоря)/.
След години може македонците да се окажат малцинство, както и ние в нашите си държави ...

За хотела няма да пиша - хотел като хотел /с много звезди/. Оказа се, че дори не съм го снимала. Е, сигурно не е заслужавал особено вниманието ми:), което беше там - в "Св.Спас" и Гоце Делчев, за които сега си мисля, че ще трябва да направя отделен постинг - само със снимки без коментар или съвсееем мъничко:).

Това е първата снимка, която направих в Скопие -
76 метровия кръст над града:

image

Скопие е родно място и на Майка Тереза /Агнес Гонджа Бояджиу/.
Родната й къща е срутена до основи след катастрофалното земетресение в Скопие през 1963 година.
На това място сега има само паметна плоча и няколко бронзови ъгъла, очертаващи мястото на къщата.
Снимах само плочата, защото ъглите бяха заобиколени и застъпани от много любопитни хора /като мен:)/:

image

image

Това е Вардар! Очаквах една чиста и пенлива, пълноводна река, но бях разочарована. Вардар се оказа най-мътната и ленива река, която видях в Македония! Напомни ми малко за Марица в Пловдив. Всъщност много други неща ми напомняха за България!

image

image

image

Стари паметници от "соца" мирно си съжителстват с новия грандиозен проект за центъра на една столица, която вероятно ще бъде ЕВРОПЕЙСКА /мисля си, че затова е това бързане/. Може би тогава ние ще искаме тяхното гражданство ... Може би ... не знам ... Разсъждения на глас.

image

Всичко ми се струва съвременен попарт - като опаковано от Кристо, но не е.
Това е инициатива, амбиция и доказване пред самите себе си и пред света, че Македония заслужава да бъде в ЕС, а не някъде на Балканите като нещо дребно и незначително ...

image

image

Настройвам се на вълна паметници, свързани неразривно с нашата история, макар тук до някъде да ми се объркват понятията  /наши будители и герои ... или НИХНИ?/.

Паметникът на титана в борбите за освобождение на Македодия и Одринско - Гоце Делчев /опитала съм се да снимам и подписа му и надписа под статуята/:

image

image

image

В дясно от паметника на Гоце има още един, но не го снимах. Не ми е любопитен. Това не озназначава, че не заслужава внимание - напротив.
Но аз гледах и виждах това, което исках /исках да видя нашата история/...
Няколко паметника в центъра на града -
На светите братя Кирил и Методий:

image

На Св. Климент и св. Наум:

image

image

image

Паметник на Карпош, който ми е малко известен като историческа личност, но за НИХ е герой от голяма величина. НИХен си е. Като нямаш нещо, а много искаш да имаш, просто си го измисляш ...

image

image

Снимам и един хотел, който се "изпречва":) пред погледа ми:

image

Целият център е една строителна площадка, но хората тук не се шегуват - работят. Вярно е, че сме трудолюбив, дисциплиниран и отговорен народ, макар да не се отнася за съвременните българи в България...

Крепостната стена с македонското знаме /казах ви, че то присъства почти навсякъде с гордост или да напомня, че Р Македония е суверенна държава?//:

image

Часовниковата кула, минарето и част от крепостта:

image

И нещо, което не разбрах какво точно е, макар на мен да ми приличаше на сграда с точно определено предназначение, може да съм се излъгала - все пак слагам снимката, ако някой знае нека ми подскаже:

image

Снимах и малките дюкянчета-магазинчета, кафенета, стари улици, където търсех духа на отминали времена ...
Отминали са безвъзвратно! Само някои неща напомнят за тях:

image

И тук има кафенета и бирарии, но не са така препълнени като нашите:

image

image

image

От тук купих цървулки на Мишел - после беше голям смях, заради тях:

image

Това е едно място, което ми напомни ГРАДА от моето детство:

image 


image

Пазар с предимно молитвени килимчета и "битови" аксесоари  /албанците са  около 1/4 от населението на страната/:

image

image

Сега и МОЛ-а, заради който се смяхме много на цървулките за Мишел и костюма на "Бенетон", който купихме от тук за нея, след като разменихме стотина евро за хиляди денари в "Менувачница"-та:)  /обменното бюро/:

image

image

image

Купувачите са доста "кът", затова нас ни обградиха с внимание и доста притеснение да не се откажем ...

Запътваме се към хотела, който е много близко до МОЛ-а и потегляме след минута отдих по пътищата на Македония за Охрид.








Гласувай:
50



1. kasnaprolet9999 - Чудесно си се справила пак, била съм ...
07.07.2011 12:57
Чудесно си се справила пак, била съм там за малко на връщане от Охридскаото езеро. Посетихме и крепостта. Въпреки това ми бе интересно, защото за половин ден не могат да се видят много неща.
цитирай
2. katan - 1. kasnaprolet9999 - Чудесно си се справила пак, била съм
07.07.2011 13:23
kasnaprolet9999 написа:
Чудесно си се справила пак, била съм там за малко на връщане от Охридскаото езеро. Посетихме и крепостта. Въпреки това ми бе интересно, защото за половин ден не могат да се видят много неща.


Благодаря ти, Невенче!
Не посетих крепостите нито в Скопие, нито в Охрид, но за сметка на това видях и се порадвахна други дребни нещица.
Поздрави и хубав ден!
цитирай
3. stela50 - Чудно пътуване ,Кати ...хубави снимки .
07.07.2011 13:40
Благодаря ти за приятното преживяване на фона на
вълнуваща музика ...
Поздрави !
цитирай
4. ivankalilova - С огромно удоволствие се разход...
07.07.2011 14:01
С огромно удоволствие се разходих!Благодаря!А цървулките са прекрасни !
Поздравления за прекрасните снимки!
Сърдечни поздрави!:)))
цитирай
5. katan - 3. stela50 - Чудно пътуване ,Кати ...хубави снимки .
07.07.2011 14:11
stela50 написа:
Благодаря ти за приятното преживяване на фона на
вълнуваща музика ...
Поздрави !


Преживяването си струваше, Таня.
Особено в църквата "Св. Спас".
Музиката е вълнуваща.
Сложих и "Рапсодията" и "Край Вардаро" - за всекиго по нещо:).
Благодаря ти за посещението!
цитирай
6. katan - 4. ivankalilova - С огромно удоволствие се разход...
07.07.2011 14:14
ivankalilova написа:
С огромно удоволствие се разходих!Благодаря!А цървулките са прекрасни !
Поздравления за прекрасните снимки!
Сърдечни поздрави!:)))


Удоволствие беше за мен, че ми прави компания в тази разходка, Ваня!
А цървулките май ще си останат само като сувенир, макар да взехме точния номер на Мишел:))).
Пък са и 100% естествени, но "Бенетона"-а им хареса повече:))).
Поздрави от сърце!
цитирай
7. hristo27 - Вторият клип е точно за този текст. ...
07.07.2011 14:55
Вторият клип е точно за този текст.
Браво за избора!
цитирай
8. katan - 7. hristo27 - Вторият клип е точно за този текст
07.07.2011 15:02
hristo27 написа:
Вторият клип е точно за този текст.
Браво за избора!


Благодаря, Христо!
Затова го сложих и като музикален фон.
Другото е по желание:).
Поздрави!
цитирай
9. razkazvachka - А ето тука вече, след прекрасния ти снимков пътепис -
07.07.2011 16:26
започва да ми пее Дилбер Танас по въпроса за хехЕвропата и принципа
Divide et Impera
цитирай
10. katan - 9. razkazvachka - А ето тука вече, след прекрасния ти снимков пътепис -
07.07.2011 17:03
razkazvachka написа:
започва да ми пее Дилбер Танас по въпроса за хехЕвропата и принципа
Divide et Impera


Разделяй и владей.
Ех, Гери, Гери!
Разделени сме и ни владеят ...
цитирай
11. megg - Права си, Кате!
07.07.2011 18:24
Човек гледа и вижда каквото иска.
Поздравления за видяното и споделеното! И този път!
Хубава вечер! Пак ще дойда да се разходя. :)
цитирай
12. scarlety - Хубава разходка
07.07.2011 18:27
си направих и екскурзоводката е отлична!:)
Аз успях в Струмица да им пробутам евро в Мола,защото нямаше къде да обменим:))))) С малко преговори,де,щото хората си искат денарите,ама гледат и да не изтърват клиента;)))
Благодаря за разходката,Кате и много шоколадова вечер:)))
цитирай
13. katan - 11. megg - Права си, Кате!
07.07.2011 18:46
megg написа:
Човек гледа и вижда каквото иска.
Поздравления за видяното и споделеното! И този път!
Хубава вечер! Пак ще дойда да се разходя. :)


Благодаря ти, че ме придружаваш Мег!
Споделям мои си неща - видени и преживени.
Обичам дребни и "незначителни" неща, които в поверчето случаи говорят много ...
Ако ти е интересно - следвай ме. Ще гледаш през моите очи, но ще виждаш с твоите!
Поздрави!

цитирай
14. katan - 12. scarlety - Хубава разходка
07.07.2011 18:53
scarlety написа:
си направих и екскурзоводката е отлична!:)
Аз успях в Струмица да им пробутам евро в Мола,защото нямаше къде да обменим:))))) С малко преговори,де,щото хората си искат денарите,ама гледат и да не изтърват клиента;)))
Благодаря за разходката,Кате и много шоколадова вечер:)))


Не ставам за професионален гид, мила Скарлети!:)
Ще ви развеждам и разказвам не обичайни и всеизвести истории, а мои си, такива, каквито съм ги видяла и усетила.
Чак ми става съвестно, че не използвам ни литература, ни Уикипедия, а карам направо през ... чувствата и личните си преживявания.
А за валутата какво да ти кажа?
В Охрид направо ни казваха цените в лева. В един ресторант платихме в евро. Само в Скопие и на излизане на тяхната митница в едно кафе ни искаха ЗАДЪЛЖИТЕЛНО денари.
Пък и ние не сме от хората, които се пазарят.
Шоколадова и сладка вечер и на теб!:)))
цитирай
15. cornflower - Истината за болните скопски амбиции тук:
07.07.2011 20:27
http://www.chivanov.eu/2010/index.php?option=com_content&view=article&id=141:-2014-&catid=40:2010-01-03-20-57-15&Itemid=82
цитирай
16. babaelenica - Катюшка,
07.07.2011 20:27
Това, което ми харесва при теб, е именно лично преживяното и споделеното.
А за озвучаване - категорично Панчо Владигеров!
:)))
цитирай
17. bven - Много приятно ми беше да се разходя отново там...
07.07.2011 20:57
Благодаря, Катя!
цитирай
18. katan - 15. cornflower - Истината за болните скопски амбиции тук:
07.07.2011 21:02
cornflower написа:
http://www.chivanov.eu/2010/index.php?option=com_content&view=article&id=141:-2014-&catid=40:2010-01-03-20-57-15&Itemid=82


Благодаря ти, Люба!
Изгледах с интерес и любопитство, това което сега, в момента не може дори да се предположи от арматурите и др.п.
Грандиозен и ГРАНДОМАНСКИ проект.
Но защо не си правят паметници на карпошовци и т.п., а си "присвояват"/да не използвам друга дума!/ наши национални герои и светини?!
В събота в "Памет Българска" Б.Димитров каза /по памет/: Нека да има паметник на цар Самуил в Скопие, това не пречи, след като не казват, че е ТЕХЕН.
Дали е прав не знам. Объркана съм, дори много!
Все едно да взема нещо от съседите и да го показвам с гордост, но да не казвам, че е тяхно, което пък по презумпция означава, че е мое ...
Не разбирам отношението между държавите. Разбирам само отношението между хората ...
Благодаря ти още веднъж!
Поздрави!
цитирай
19. katan - 16. babaelenica - Катюшка,
07.07.2011 21:04
babaelenica написа:
Това, което ми харесва при теб, е именно лично преживяното и споделеното.
А за озвучаване - категорично Панчо Владигеров!
:)))


Добре дошла, Хелън!
Това съм аз - винаги на "прима виста" и винаги от първо лице единствено число.
Не мога по друг начин. Няма да съм аз.
Благодаря ти!
Поздрави и хубава вечер!

П.П.На тази ЧАРШИЯ много не ми се връзва П.В.:))), но щом ти харесва - да ти е приятно слушането!
цитирай
20. katan - 17. bven - Много приятно ми беше да се разходя отново там...
07.07.2011 21:06
bven написа:
Благодаря, Катя!


Заповядай и по-нататък с мен, приятелко!
Ще ми е приятно!
цитирай
21. yotovava - Не съм ходила,
07.07.2011 22:13
мащабно си представила разходката си :)))
Поздрави
Валя
цитирай
22. 4aiotgluhar4e - Стана ми тъжно, Катя! Скопие беше ...
07.07.2011 22:47
Стана ми тъжно, Катя! Скопие беше симпатичен балкански град, от който сега има бегли спомени, а след време няма и да ги има. Един народ сме, това е сигурно! И това е обяснението на феномена "да настигнем Европа със строежи". Ще се оправим целокупно, когато можем да се покачим на книгите, наши и НИХНИ, за да мерим ръст с другите страни от Европската уния.
Благодаря за разходката! И за Любка Рондова, която е любимата ми народна певица.
цитирай
23. veninski - Поздравление за постинга, Катя!
08.07.2011 10:29
Поздравление за постинга, Катя!
цитирай
24. pevetsa - Благодаря ти Кате, че ме направи ...
08.07.2011 12:27
Благодаря ти Кате, че ме направи съучастник в твоето приключение.
Прекрасен поглед, и ми бе интересно да ме водиш с коментарите си.
Прегръдки :)))))
цитирай
25. katan - 21. yotovava - Не съм ходила,
08.07.2011 13:31
yotovava написа:
мащабно си представила разходката си :)))
Поздрави
Валя


И аз като македонка - мащабно:))).
Благодаря, че се отби, Валя.
Поздрави!

цитирай
26. katan - 22. 4aiotgluhar4e - Стана ми тъжно, Катя! Скопие беше
08.07.2011 13:36
4aiotgluhar4e написа:
Стана ми тъжно, Катя! Скопие беше симпатичен балкански град, от който сега има бегли спомени, а след време няма и да ги има. Един народ сме, това е сигурно! И това е обяснението на феномена "да настигнем Европа със строежи". Ще се оправим целокупно, когато можем да се покачим на книгите, наши и НИХНИ, за да мерим ръст с другите страни от Европската уния.
Благодаря за разходката! И за Любка Рондова, която е любимата ми народна певица.


Виж това, Чайче мило: http://www.chivanov.eu/2010/index.php?option=com_content&view=article&id=141:-2014-&catid=40:2010-01-03-20-57-15&Itemid=82.
Изпрати ми го cornflower. След ремонта или цялостната промяна на града няма да има и това, което аз видях сега ...
Книгите са богатството, което ни извисява, но ... след толкова фалшифициране и унищожаване не знам дали ще се извисим над Европската Уния.
Поздрави!

цитирай
27. katan - 23. veninski - Поздравление за постинга, Катя!
08.07.2011 13:37
veninski написа:
Поздравление за постинга, Катя!


Благодаря, Васко!
Поздрави!
цитирай
28. katan - 24. pevetsa - Благодаря ти Кате, че ме направи ...
08.07.2011 13:39
pevetsa написа:
Благодаря ти Кате, че ме направи съучастник в твоето приключение.
Прекрасен поглед, и ми бе интересно да ме водиш с коментарите си.
Прегръдки :)))))


Благодаря ти и аз, Алекс, че ме последва.
Имам още впечатления, които може би ще споделя. Не съм много сигурна.
Поздрави и прегръдки от мен за всички ви!
цитирай
29. ckarlet - Хубаво разказваш, Катя! И винаги с ...
08.07.2011 18:05
Хубаво разказваш, Катя! И винаги с удоволствие идвам при теб!
Поздрави и от мен!
цитирай
30. cornflower - На македонците - с любов
09.07.2011 07:49
http://cornflower.blog.bg/izkustvo/2008/07/12/na-makedoncite-s-liubov.211311

Това е моето посвещение на македонските колеги, които приеха с възторг професионалната част, но не и историческата за съжаление...
цитирай
31. katan - 29. ckarlet - Хубаво разказваш, Катя!
11.07.2011 10:17
ckarlet написа:
Хубаво разказваш, Катя! И винаги с удоволствие идвам при теб!
Поздрави и от мен!


Благодаря ти, Скарлет!
Твоите думи винаги са много мили и пропити с добронамереност!
И аз идвам при теб с огромно удоволствие!
Поздрави и от мен с пожелание за прекрасен летен ден!
цитирай
32. katan - 30. cornflower - На македонците - с любов
11.07.2011 10:20
cornflower написа:
http://cornflower.blog.bg/izkustvo/2008/07/12/na-makedoncite-s-liubov.211311

Това е моето посвещение на македонските колеги, които приеха с възторг професионалната част, но не и историческата за съжаление...


Благодаря за удоволствието от прочетеното, Люба!
Аз видях Охрид като една жива поема, но ти си написала една истинска поема за това, което си видяла и преживяла.
Невероятна си!
Поздрави!
цитирай
33. tota - Здравей, Кате!
11.07.2011 11:31
Чета те и какво установявам, че чета историята на България. Нашите братя македонци не се спират пред нищо. Може би в тази мегаломания виждат бъдещата България с ново име Македония.
Веднъж във всичко откриваш българското, което те казват, че е тяхно и в следващия момент долавяш стремежа има да се покажат колко са Велики, като са вече самостоятелни. Във водената от тях политика прозира, че те са в плен на македонизмза, а това е в услуга на Сърбия и на Гърция. Добре се вършат работата великите - Балканите да са раздробени на малки държавици за да са обезсилени. Дали някога македонците в чиито вени тече българска кръв ще прозрат истината за себе си и играта на големите с нас малките народи. И още, че само в икономическото и културно сътрудничество и разбирателство можем да вървим напред. Но други обстоятелства ще ги събудят от съня в който са приспани. "Скопие е най-сърбоманския град, който видях, но и с най-много албанско населене /може би, колкото в Струга (в съотношене говоря)/.
След години може македонците да се окажат малцинство, както и ние в нашите си държави ..."
Може това да е онзи гръм и светкавица, които ще ни отворят очите за да кажем, че сме си потребни, че сме едно, че трябва да сме единни за да оцелеем.
Благодаря за хубавата песен!
Хубав ден, Кате!
цитирай
34. katan - 33. tota - Здравей, Кате!
11.07.2011 11:47
Здравей, Ати!
Това е историята - минала, настояща и бъдеща ... за съжаление!
Никоя от т.н. Велики сили не иска силна, стабилна и обединена Балканска държава!
Затова - РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ!
За съжаление моите прогнози се сбъдват, дори когато са направени на"шега".
А тази ми прогноза за албанизирането на Македония и циганизирането /ромизирането/ на България съвсем не е на шега. Виждаме го всеки ден и всички го виждат - от обикновените като мен хора до политиците.
Дано нещо ги озари свише, за да проумеят, че загиваме като нация - дали българска или македонска - просто се "темелясваме".
Не знам дали това не е целта?!
Ако е така - значи са на прав път.
А на нас - прав ни път:(((((.
Хубав ден и теб!
цитирай
35. tota - Ето още нещо, което трябва да се види ...поредна спекулация. Боже, прости им те не знаят каква я вършат и какво ще последва от това?
11.07.2011 11:51
http://alexanderherzdorf.blog.bg/history/2011/07/09/na-kolko-godini-e-makedoniia.780154
цитирай
36. sande - Аргументи от камък, гранит, мрамор, бронз, железобетон и стомана в центъра на Скопие ...
11.07.2011 12:01
... Това са новите, последни аргументи на македонизма.

... След като трудовете на МАНУ никой не ги чете.

След като пропагандата на медиите предизвиква досада.

Тогава към македонската история вакраваме нейните "строители", исторически личности и самият Александър македонски, та даже и татко му - Филип.

С този величествен, скъпо струващ и грандомански проект на мекадонизма трябва да бъде халосан по главата всеки, който прояви съмнение в македонската доктрина и идеология!

Трябва да бъде съборен, всеки съмняващ се и стъпкан от победоносния вихрен кон Буцефал на Александър Македонски и ако потрябва - прободен от острото му копие!

Всеки - редови македонец или чужденец и не на последно место българин - трябва да му се даде възможност да се снима на площада, където е изнесена на показ "историята" и да му просветне най-после в заблудената глава, а снимките да си занесе у дома и да ги показва на мало и на голямо.

ЕС и като цяло европейците трябва да се почувстват горди и на колене да молят македонците и РМ да улезнат най-после у Европйскиот союз. Каква чест им е оказана - самите горди синове на великия пълководец и завоевател са при тях!

Преди години един писателстващ от Кюстендил бе написал в телефонния указател на града името си и след него, "писател".

На което поетът Велин Георгиев отговори със следната епиграма:

Кой казва, че не съм писател?

Я, погледнете в телефонния указател!
цитирай
37. katan - 35. tota - Ето още нещо, което трябва да се види ...поредна спекулация. Боже, прости им те не знаят каква я вършат и какво ще последва от това?
11.07.2011 12:31
tota написа:
http://alexanderherzdorf.blog.bg/history/2011/07/09/na-kolko-godini-e-makedoniia.780154


Гледах го и аз това предаване и се изумих от наглостта и глупостта на такива псевдоучени и тълкуватели на артефаки!
Но може ли да вирее такава грандоманщина, такъв шовинизъм и великомакедонско самочувствие без подкрепа от вън?!
И защо Б.Димитров така благослонно каза:"Нека да го има паметника на цар Самуил в новия център на Скопие. Нали не пишат, че е техен цар?"
И последва неговата усмивка ...
НЕКА!
Но след две поколения никой няма да знае истината за историята, която така усилено се ПОДМЕНЯ!
Чии интереси се обслужват по този начин? Питам сериозно, защото нямам логично обяснение.

цитирай
38. katan - 36. sande - Аргументи от камък, гранит, мрамор, бронз, желязо и сотамана в центъра на Скопие ...
11.07.2011 12:39
Санде!
Може ли една лъжа, колкото и да е ВЕЛИКА да замени нещо, което го нямаш?!
Вероятно може ...
Само гърците се възпротивихана името и на звездата на знамето на Македония.
Е, смениха звездата с 8-лъчна, но не смениха политиката ...
При тях всичко е ВЕЛИКО - това ме потресе!
Те повече се родеят с Александър Велики, а не с баща му Филип Македонски.
Все пак легендата казва, че Александър е полубог...
Те не могат да бъдат по-малки от малки богове /тук се сещам за книгата на Тери Прачет "Малките богове"/.
Там той казва, чрез бога ОМ, който е една костенурка, че колкото повече хора вярват в един бог, толкова той е по-силен ...
А македонците си вярват! Има и кой да ги подстрекава. Ние пък нищо не правим, за да не предизвикаме конфликт ...
цитирай
39. tota - http://alexanderherzdorf. blog. ...
11.07.2011 12:42
katan написа:
[quote=tota]http://alexanderherzdorf.blog.bg/history/2011/07/09/na-kolko-godini-e-makedoniia.780154


...
Чии интереси се обслужват по този начин? Питам сериозно, защото нямам логично обяснение.
"Подялбата на Македония.

В крайна сметка, каквото и да говорят някои албански лидери, Македония съвсем не е Сърбия на Милошевич. И сравнявайки сегашната ситуация в страната с тази в Косово преди намесата на НАТО, тези хора на практика обслужват интересите на сръбските националисти и пречат на самото Косово да получи независимост. Днес македонското правителство е изправено пред много сериозна дилема. Ако не отговори достатъчно твърдо на предизвикателството на албанските партизани, ще загуби подкрепата на собствения си народ и със сигурност ще падне. Ако пък отговорът му се окаже прекалено “твърд”, рискува да настрои враждебно албанските партии, като последиците, в крайна сметка, ще бъдат същите. Скопие очевидно се нуждае от много по-задълбочен диалог с албанските лидери за да стигне до сключването на нов национален договор. Посланието на новото правителство на националното единство трябва да бъде следното: “никаква толератност към проявите на насилие, независимо дали от албанска или македонски страна, и пълна откритост към основателните искания на албанската общност”. Ако този проблем не бъде решен, спиралата на конфликта ще продължи да се разгрюща по посока към претенции за самоуправление, федерализация или разделяне на Македония. На свой ред, албанците трябва да се стремят да работят чрез и във държавните институции на Републиката за изграждането на устойчив мултиетнически държавен модел, като алтернатива на

Възможна гражданска война."

http://members.tripod.com/nie_monthly/nie5_01/great_albania.htm
цитирай
40. katan - 39. tota - http://alexanderherzdorf. blog. ...
11.07.2011 13:00
Навлизаме в много дълбоки води, Ати.
Когато започнах да пиша този "цикъл", исках само да споделя впечатленията си от изконна българска земя ...
В следващия постинг след "Св. Спас" съм снимала много нововъзникнали албански населени места без име, но с големи джамии...
А и тези великошовинисти македонци как така допуснаха втори официален език във ВЕЛИКАТА си държава - албанския?!
Мъчно ми беше като гледах Поградец - само на 1 км. от "Св. Наум", но в албанска територия, която е била в границите на България.
Албанската общност е толерирана, защитавана и бих казала много ухажвана ...
Но повече не ми се разисква този въпрос, защото много ми се размиват истинските преживявания на свети за България места.
Може би трябва нашите политици да не гледат безучастно или с усмивка, а да вземат адекватни решенияпо този въпрос.
Не ми се иска да припомням поговорката за мечката у съседите ...
Поздрави и хубав ден!

цитирай
41. tota - Навлизаме в много дълбоки води, ...
11.07.2011 13:29
katan написа:
Навлизаме в много дълбоки води, Ати.
Когато започнах да пиша този "цикъл", исках само да споделя впечатленията си от изконна българска земя ...
В следващия постинг след "Св. Спас" съм снимала много нововъзникнали албански населени места без име, но с големи джамии...
А и тези великошовинисти македонци как така допуснаха втори официален език във ВЕЛИКАТА си държава - албанския?!
Мъчно ми беше като гледах Поградец - само на 1 км. от "Св. Наум", но в албанска територия, която е била в границите на България.
Албанската общност е толерирана, защитавана и бих казала много ухажвана ...
Но повече не ми се разисква този въпрос, защото много ми се размиват истинските преживявания на свети за България места.
Може би трябва нашите политици да не гледат безучастно или с усмивка, а да вземат адекватни решенияпо този въпрос.
Не ми се иска да припомням поговорката за мечката у съседите ...
Поздрави и хубав ден!


Кате, навлизаме в дълбоки мътни води, но все някой трябва да ги избистри. Ние сме обикновени за да го сторим, но можем да бием камбаната. Защото тук текат процеси, които ще засегнат християнското население, а то основно населява България, Сърбия, Гърция и Македония. България така и не изрази официално становище, Сърбия - държи на своето - македонизма, Гърция се преструва. Блъфира, че не била съгласна с името, а най-важното, което се крие и е вечна тайна - Македония -далече от България. Искат всичко да обърнат наопаки! Македония плува в своето величие...И накрая какво следва - Велика Албания, доминира от нарастващото население изповядващо исляма. Колкото и да не искаме да повярваме в това, колкото и да смятаме, че обикновените хора имат хуманни отношения помежду си независимо религиозната им принадлежност, дърпащите конците не смятат така. Те преследват своите интереси.
Затова е необходим диалог между балканските държави за да решат проблемите си сами, а не чрез външна намеса. Не бих искала да смятам, че е така, но нищо не се е променило от 1913 год.
цитирай
42. katan - 41. tota - Навлизаме в много дълбоки води,
11.07.2011 14:15
"Кате,навлизаме в дълбоки мътни води, но все някой трябва да ги избистри.Ние сме обикновени за да го сторим,но можем да бием камбаната.Защото тук текат процеси,които ще засегнат християнското население,а то основно населява България,Сърбия,Гърция и Македония.България така и не изрази официално становище,Сърбия-държи на своето-македонизма,Гърция се преструва.Блъфира, че не била съгласна с името,а най-важното,което се крие и е вечна тайна- Македония-далече от България.Искат всичко да обърнат наопаки!Македония плува в своето величие...И накрая какво следва-Велика Албания,доминира от нарастващото население изповядващо исляма.Колкото и да не искаме да повярваме в това,колкото и да смятаме,че обикновените хора имат хуманни отношения помежду си независимо религиозната им принадлежност,дърпащите конците не смятат така.Те преследват своите интереси.
Затова е необходим диалог между балканските държави за да решат проблемите си сами,а не чрез външна намеса.Не бих искала да смятам,че е така,но нищо не се е променило от 1913 год."

Сърбия си сърбизира нейната част от Македония и от българи ги направи полусърби, или някакви други, но със сръбска ориентация и самосъзнание.
Гърция с тяхното ромейско подмолно действие смени имената на всички българи,живеещи на територията на ЕГЕЙСКА Македония.
Моите баба и дядо заедно с цялото село затова са дошли в България - да не бъдат погърчени.
Всяка държава има национална доктрина, кауза и идеал.Само ние нямаме и сме оставили всичко на "самотек-незаинтересовани и може би безотговорни към поколенията след нас...
За албанизацията и ислямизацията на това чисто българско население не ми се мисли!Размерите са ЧУДОВИЩНИ!
Етническа и верска толерантност-да!Но нека да е двустранен процес!Иначе става съвсем друго нещо!
"Не бих искала да смятам,че е така, но нищо не се е променило от 1913 год."
Но да не пишем повече тук.Гласчето на нашите камбанки е много слабо и едва ли някой,от когото зависи би ни чул.От години пиша за НАЦИОНАЛНА ДОКТРИНА и
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5676433
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196226
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930