Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.12.2010 11:15 - " ... Човек с готовност се бори, за да притежава онова, което обича."
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7099 Коментари: 64 Гласове:
68


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Лежа в болничното легло, чета различни неща, повечето от които не докосват и не провокират с нищо мисълта и въображението ми. Минават само покрай очите ми и се изгубват в небитието, където им е мястото.
Отварям една книжка на Сьорен Киркегор и се потапям в атмосферата на 19 век, минавам с него по улиците и площадите на Копенхаген, вдишвам хладината на морския въздух, гледам звездите, които изгряват само за героите му /да, това е роман, но пропит с философията на Киркегор, с която не винаги съм съгласна/, споря и не се съгласявам или кимам с глава в знак на одобрение ...
Стигам до това изречение и се отплесвам в моите си мисли и разсъждения.
Винаги и с готовност ли се борим да притежаваме онова, което обичаме?
Може би това е привилегия на младостта?
Дали с годините желанието ни да притежаваме, каквото и да било намалява, защото сме се сдобили вече с всичко, което сме желали в младостта?
И какво всъщност означава да "притежаваме онова, което обичаме"?
Обичаме хора, предмети, спомени, усещания  ...
Обичаме родителите си, съпрузите, децата, внуците, други хора, докоснали по някакъв начин душите и сърцата ни, но възможно ли е да ги притежаваме?!
Не се съгласявам с Киркегор и за малката съпротива, която е приятно да победиш у другия.
Всичко това ми прилича на война за доказване на надмощие над друго човешко същество, което никак не ми харесва.
Мислите ми се зарейват нанякъде, преминават от хора към предмети и спомени и все повече се убеждавам, че първоначалното ми полусъгласие с философа-писател отлита като издухано от северият вятър есенно листо.
Как и може ли изобщо да притежаваме някого, за каквото притежание говори в книгата си Киркегор?
Не, не мисля! Направо съм сигурна, че това е невъзможно!
Това е обсебване, което в никакъв случай не може да се нарече притежание.
Да обсебиш някого - мислите, чуствата, вниманието, любовта му - да, възможно е. Случвало се е на всички ни, предполагам - да сме обсебени или обсебващи, но това е като някакво заслепение от хванато в огледалце слънчево зайче.
Понякога позволяваме заслепението ни да продължи по-дълго, но в един момент затваряме очи, а когато ги отворим, сме прогонили слънчевото зайче и на негово място е дошло истинското просветление.
Може би за предметите е прав - да, купуваме и притежаваме това, което ни харесва.
Искаме го и си го доставяме, независимо от цената - така задоволяваме нуждата си от красота.
Като написах това се сетих за частните колекции, затворили вековна красота и история само за един човек или за малък кръг от хора.
Това е егоизъм, егоцентризъм, скъперничеството дори.
Връщам се отново на изречението, което ме провокира.
А ако човек с готовност се бори и даде свобода на всичко, което обича?
Не мислех, че ще стигна до свободата, но свободната мисъл е нещо, което не може да бъде контролирано.
Всъщност можем да направляваме мислите си в желаната от нас посока, но тогава те няма да са свободни, а контролирани и направлявани, а на мен ми се иска всичко, което обичаме да е свободно, красиво и волно.
Нещо друго ми минава през ума.
Не е ли по-добре вместо да "притежаваме" да използваме "принадлежим"?
Това, като че ли е най-точно - да си принадлежим.
Принадлежността ми се струва нещо много хубаво! Принадлежим на Родината; на род; на семейство; на любимите си хора, както те принадлежат на нас ..
Принадлежим си без да е нужно да се притежаваме или обсебваме.
Може би това е еманацията на любовта и свободата, чиято симбиоза ни прави по-добри, по-възвишени, по-човеци?
... Мина вечерната визитация и прекъсна нишката на мислите ми. Може да продължа друг път, но не съм сигурна.
Единственото нещо, в което съм сигурна в момента е, че трябва да се борим за свободата си и да даряваме свобода и обич на всички.
09.12.2010 г.

P.S. Тези мои мисли, които записах, нямат за цел да опровергават или подкрепят Киркегор /той не се нуждае от това/.
Те са си лично мои, но бяха предизвикани само от едно негово изречение, което сложих като заглавие.
13.12.2010 г.



Тагове:   човек,   обича,   Онова,


Гласувай:
68



1. panazea - Да даряваме свобода !
13.12.2010 11:32
Това е точната дума ! :))
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Да, това е по-правилната дума, така ...
13.12.2010 11:34
Да, това е по-правилната дума, така се чувстваме като част от дадена общност, която е съградена с доброволното съгласие на всички в нея. Пожелавам ти да оздравееш и да посрещнеш коледа при своето семейство.
цитирай
3. veninski - Поздрави от Родопите, приятелко! ...
13.12.2010 11:41
Поздрави от Родопите, приятелко! Желая здраве и усмивки!
цитирай
4. stela50 - Споделям мислите ти ,Кати ...Случвало се е да споря мислено с философите .
13.12.2010 12:32
... трябва да се борим за свободата си и да даряваме свобода и обич на всички. ...
Всъщност това е точното усещане и мисъл.
Много здраве и хубави дни ,мила !
цитирай
5. tili - Съгласна съм с теб, мила
13.12.2010 12:47
Катански! Притежаването е грозна работа. Много отдавна не съм чела Киркегор. Не харесвам отношения на притежание нито се привързвам към предмети.
И защо не почетеш малко Удхаус, напр. Много тежко четиво си си избрала за болница.
Бъди ми по-здрава, мила, да се прибереш здрава при близките си за светлите празници!!! :))
цитирай
6. candysays - Мила Катя,
13.12.2010 12:50
желая ти по-бързо оздравяване и прибиране у дома - там си ни е най-хубаво, нали? Светли празници ти желая отсега! Прегръщам те и ти изпращам мъничко от своята енергия, за да не се чувстваш сама в болницата (ако си все още там..) :*
цитирай
7. katan - panazea - Да даряваме свобода !
13.12.2010 15:05
И на мен така ми се струва,скъпа Тони!
Поздрави!:)
цитирай
8. katan - kasnaprolet9999 -
13.12.2010 15:09
Благодаря ти за пожеланията, Невенче!
Вече съм си у дома.
Чудесно е!:)

А за другите думи и понятия, които използвам - да мисля, че това, като че ли е най-точно - да си принадлежим.
Поздрави и хубав ден!
цитирай
9. katan - veninski -
13.12.2010 15:10
Поздрави и на теб, Васко!
Много настроение и усмивки!:)))
цитирай
10. katan - stela50 -
13.12.2010 15:11
Мила, Стела!
Споделяме с теб еднакви възгледи:), значи не съм сама в моите размисли:).
Поздрави и хубав ден!
цитирай
11. katan - tili -
13.12.2010 15:14
Мила, Тили!
Така се случи, че останах малко по-дълго в болницата, а не мога да не правя нищо:).
Донесоха ми първата книга, която е била най-отгоре и тя се случи на Киркегор:))).
Не беше лошо упражнение за раздвижване на някои сиви клетки:))).
Поздрави!
цитирай
12. katan - candysays -
13.12.2010 15:17
Криси, мила!
Благодаря ти за добрите думи и подкрепа!
Вече съм си у дома и това е най-хубавото нещо, което може да се случи на един нормален, силно ПРИНАДЛЕЖАЩ на семейството си човек като мен!
Благодаря за енергията!
Прегръдки и от мен!
цитирай
13. elinora - Аз ти пожелавам бързо оздравяване, Катя!
13.12.2010 15:25
И да продължиш борбата за свободата и за любовта! :)
И честит сняг :)
цитирай
14. katan - elinora -
13.12.2010 15:29
elinora написа:
И да продължиш борбата за свободата и за любовта! :)
И честит сняг :)


Благодаря ти, Ели!
За всичките пожелания!:)
Борбата продължава, а на снегът му е време:)))!
Бъди щастлива!
цитирай
15. ivankalilova - Хей, мила, липсваше ми !Да се при...
13.12.2010 15:53
Хей, мила, липсваше ми !Да се прибираш бързо в къщи !Празниците чукат , чукат на вратите!Поздрави и прегръдки от мен!:))))))))))))
цитирай
16. katan - ivankalilova -
13.12.2010 15:58
Здравей,Ваня!
И вие ми липсвахте! Много!
Вече съм си у дома и ми е празнично хубаво!
Поздрави и прегръдки и от мен!
цитирай
17. lubara - Поздрави, katan !
13.12.2010 16:12
Катя, искам да ти се похваля, че обрах точките по Никулден с твоята рецепта за пълнения шаран. Сега жените искат само аз да им готвя.
Започвам да чета поста ти, нямах търпение да ти го кажа.
Бъди здрава!
цитирай
18. katan - lubara -
13.12.2010 16:17
Поздрави и на теб, Любо!
Много ме зарадва с това "признание":)))!
На Никулден си мислех за теб и Никола!
Сигурно много е пораснал!
Аз този Никулден го изкарах със сьомка на скара:(((.
Това ми донесоха децата.
Затова пожелавам на всички само много здраве и здраве и отново здраве!
цитирай
19. gkowachew - Оздравявай по-бързо!
13.12.2010 16:21
:)))))
цитирай
20. lubara - Отново поздрави, Катя!
13.12.2010 16:28
Никола след два дни става на година. На 23-и ги посрещаме в София, така че от другия понеделник съм запразнил!
Прегърни "снахичката" Мишел от мен!
цитирай
21. katan - gkowachew -
13.12.2010 16:46
Благодаря ти, приятелю!
Знаеш, че не се предавам лесно:))))).
цитирай
22. katan - lubara -
13.12.2010 16:49
Радвам се на щастието ви да бъдете заедно по празниците, Любо!
Това имах превид като писах за принадлежността.
Поздрави на "зетчето":) Никола за годинката!
Да е жив и здрав и много да му се и да ви радва:)))!
А Мишел вчера стана на годинка и половина!!!
Да са живи и здрави, милите ни!
цитирай
23. cornflower - Здраве и сила ти желая
13.12.2010 17:12
за Рождеството!
Радвам се, че се завърна!
цитирай
24. monaliza121 - Здравей, Катан!
13.12.2010 17:51
Зарежи го тоя Киркегор и дай нещо предколедно:)))
Укрепвай и се приготви за весели празници!:)))
цитирай
25. katan - monaliza121 -
13.12.2010 18:29
Здравей,Лизи!
Зарязах го вече:)))))))))))))).
Благодаря ти за пожеланията!
Изпращам ти линк от постига ми за миналата Коледа:))).
Все още не съм се настроила на празнична вълна, но се надявам и това да стане:))))!

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/12/25/chestito-rojdestvo-hristovo-chestita-koleda.461018
цитирай
26. katan - cornflower - Здраве и сила ти желая
13.12.2010 19:13
Благодаря ти, Люба!
Това е най-важното нещо - здравето!
А и малко сила - още по-добре:)!
цитирай
27. scarlety - Привет,Катя!
13.12.2010 19:20
Бъди здрава и се подготвяй за предстоящите празници!:) Желая ти много настроение,усмивки и обичта на близките хора!:)
цитирай
28. katan - scarlety -
13.12.2010 19:32
Благодаря ти, Скарлети!
Здраве, настроение, усмивки и обич са нужни на всички ни.
Пожелавам ги и на теб в огрооомно количество:)))!
цитирай
29. ckarlet - Мъдри мисли, излезли от мъдра жена. ...
13.12.2010 19:54
Мъдри мисли, излезли от мъдра жена.
Винаги съм се възхищавала на разсъжденията ти към живота, Катя!
И на мен ми се иска всичко, което обичаме да е свободно, красиво и волно.
Искрено се надявам, че вече се чувстваш добре и заобградена от обичта на близките да успееш да се възстановиш напълно за Коледните празници!
Радвам се, че отново си тук!
цитирай
30. diamant1965 - . . . и когато вече го притежава, то ...
13.12.2010 20:53
...и когато вече го притежава, то престава да го интересува, и дори започва да се бори за следващото нещо в списъка си" - да довърша мисълта на Киркегор аз ;)
Което пък означава, че човек обича най-много и преди всичко себе си, затова е това желание за притежание.
Поздрави Кате, и да оздравяваш!
цитирай
31. voinov50 - Здраве и усмивки, Кате!!!
13.12.2010 22:12
Поздрави от заснежения Пирин!
цитирай
32. pegas08 - Oще размишления... в унисон, ако позволиш, скъпа Катан.
13.12.2010 22:33
Поетът и поезията? Въпрос без отговор.
Като истината. И те според човека.
Милион поети- армия в сговор.
Макар негласен- да служат на твореца!


Поезията- пъстра римосфера.
Покрила свят, воюващ без покой.
Добро и Зло- извечните завери.
Поет не жали и живота свой.


Създава красота, в свят без злоба.
Да бъде слънчев, като песен.
Заклеймява черната прокоба.
На злото, отровната му плесен.


Спечелил почит и лаври на венеца..
Все пак човек, в плът и кръв.
Понякога, навярно, не светец.
Ще кривне изкушен , в грях и стръв.


Какво да стори? Изпаднал в лицемерие.
На думи ангел, на дело - сурогат.
Запявал химни, а изпаднал в безбожие.
Като Юда да предава своя брат.
цитирай
33. pegas08 - И още.
13.12.2010 22:35
Поетът , мерило за доброто.
Пратеник на ангелската красота.
Възгордян, надменен, грубиян, защото:
Не харесал някой, неговата "висота".


Че се осмелил да каже остри думи.
Да оспори" висшия му ранг."
Позволил си да си прави глуми,
Противни за надутия му сан!


Пишейки, дори и два - три треда.
За мен молитва са към по- добро.
В стих- катарзис се моля да съгледам,
Душата си в бистро езеро.


Поезията е школа за човечност.
Поетът, истински е кротък, незлоблив.
Не се дели по царственост, помпозност.
С перото скърца, някъде самотен, тих.


В дни размирни, в първите редици.
Поетът става символ на борба.
Дори и паднал, усмихват се звездици:
"Звезда е той- умря за свобода!"

Мерси!
Желая ти скорошно завръщане. Нужна си и тук!
цитирай
34. razkazvachka - О, ето те и тебе, Катя - тъкмо ми липсваше - Как си?
14.12.2010 02:46
Тъкмо започнах да си мисля, като те зачетох - как успя да намериш точно Киркегор да четеш и опааа - зазвуча ми истински! Чувството за притежание и насрещното - за принадлежност - самотата на северните мрачни хора - това не е за нас.
Свободата - да я даряваш и да я имаш - лесно е, просто се връщаме към корените на нашета същност! И тогава пак можеш да си позволиш да вдигнеш оковите на ежедневието - вече не тежат:)))
Изпращам ти поток от гореща енергия:)))
цитирай
35. eien - Прегръдки и с пожелания за истинско Коледно чудо!
14.12.2010 04:59
Следващият интересен постинг да е по-скоро и ...от дома Ви.
цитирай
36. cecka1504 - Катя,
14.12.2010 06:17
бързо оздравяване, мила! и продължавай да се радваш на всичко, към което принадлежиш :)
Поздрави!
цитирай
37. palisandar - Даряването е жестово, еднопосочно ...
14.12.2010 08:31
Даряването е жестово, еднопосочно и предпоставя приемане с благодарност. Може би или преимуществено поради това по-приемливо е другото - да не отнемаме свобода...

––––––––––––
Благодаря , катан за провокираното и начина , по който е сторено ... Светлее, макар и в рамката на прозореца ... Скорошно завръщане ... Сред аромата на коледни сладки ... :)
цитирай
38. ninaantonova - Липсваше ни!
14.12.2010 09:11
Оздравявай бързо, че наближава Коледа, а по Коледа стават чузеса. Дай Боже на всеки по едно Чудо да се случи. Надявам се, че вече си добре. Желая ти го цялото си сърце.
Хубави празници! :)
цитирай
39. krassko - Не съм привърженик на "борбите"
14.12.2010 09:15
Това е безсмислена загуба на време и енергия.

Стойностните неща в живота се постигат с търпение, труд и всеотдайност.

И да оздравяваш по бързо :)))

Поздрави!

цитирай
40. monaliza121 - Благодаря за линка Катан!
14.12.2010 10:34
Вече ме е хванало Коледното вдъхновение.:)) Украси, подаръци, сурвакници с пуканки, гозби и всички други подробности, които правят празника весел и красив. Мъча се всяка година да измисля нещо ново и интересно за радост на всички в къщи. Коледа ми е любим празник! Обичам коледното настроение, коледните аромати на вкусни ястия, коледната топлина в дома, смеха, игрите, изненадите...
Щастлив празник!:)))
цитирай
41. tota - Красиво казано!
14.12.2010 10:37
"Единственото нещо, в което съм сигурна в момента е, че трябва да се борим за свободата си и да даряваме свобода и обич на всички."
Поздрави, Катя! Пожелавам ти здраве и усмивки!!
цитирай
42. monna - Здраве и напред....по Пътя, защото животът е едно пътуване, Кати!
14.12.2010 12:03
Поздрави!:)))
цитирай
43. katan - ckarlet -
14.12.2010 16:08
Благодаря ти, мила Скарлет!
Ласкаеш ме, но не ми е неприятно, защото знам, че си искрена.
Разсъжденията ми за живота наистина са от самия живот.
Преживяно, полузабравено, полунаучено, но нали човек се учи,докато е жив?:)

Благодаря ти за пожеланията!
Хубави предпразнични дни и още по-хубави празници!
цитирай
44. katan - diamant1965 -
14.12.2010 16:13
diamant1965 написа:
...и когато вече го притежава, то престава да го интересува, и дори започва да се бори за следващото нещо в списъка си" - да довърша мисълта на Киркегор аз ;)
Което пък означава, че човек обича най-много и преди всичко себе си, затова е това желание за притежание.
Поздрави Кате, и да оздравяваш!


Съвсем правилно! Познати до болка и болка от познанието, нали?
Вероятно, човек обича най-много себе си, но ...има изключения /едно такова ти отговаря:)/.
Притежанието не ми харесва, затова го замених с "принадлежност".:)
Поздрави и на теб и благодаря за пожеланията!:)

цитирай
45. katan - voinov50 -
14.12.2010 16:15
Здраве и усмивки и на теб,Цецо!
Благодаря ти, че се обади!
Поздрави на теб и заснежния Пирин!:)
цитирай
46. katan - pegas08 -
14.12.2010 16:19
Пегасче!!!
Много истина има в стиха ти, но аз си избрах една строфа, която искам да бъде и пожелание за празничните дни:
"Създава красота, в свят без злоба.
Да бъде слънчев, като песен."
Нека да живеем в свят без злоба - слънчев и красив като песен!
Благодаря ти!
цитирай
47. katan - pegas08 -
14.12.2010 16:28
Всички можем да творим добро, красота и човечност.
Надменното и безскрупулно поведение не ми харесва.
Истинските хора не се главозамайват от няколко "потупвания пред строя", наистина се чувстват неловко.
Но...
Благодаря ти за поженанията, Пегасче!
И за отношението!

цитирай
48. katan - razkazvachka -
14.12.2010 16:33
И аз се радвам да те видя!
Всички ми липсвахте - сега го осъзнавам истински:).
А разсъжденията ми са си само мои, просто ги споделих.
Съгласна съм с другите ти думи, написани по темата.
Благодаря ти за движението на атомите, които ми изпращаш:).
Изпращам ти и аз!
цитирай
49. katan - eien -
14.12.2010 16:35
Благодаря, eien!
Вече съм у дома, но не знам кога ще има следващ постинг:).
Весели празници и много настроение!
цитирай
50. katan - cecka1504 -
14.12.2010 16:37
Цветенце мило!
Благодаря ти!
Ние сме една голяма принадлежност:)))!
Щастлива съм от това!
Поздрави и на теб!
цитирай
51. katan - palisandar - Даряването е жестово, еднопосочно ...
14.12.2010 16:41
palisandar написа:
Даряването е жестово, еднопосочно и предпоставя приемане с благодарност. Може би или преимуществено поради това по-приемливо е другото - да не отнемаме свобода...

––––––––––––
Благодаря , катан за провокираното и начина , по който е сторено ... Светлее, макар и в рамката на прозозреца ... Скорошно завръщане ... Сред аромата на коледни сладки ... :)


Права си, Палисандър!
Жестово, еднопосочно и предполагащо благодарност, но не бива да отнема свободата ...
Благодаря ти и за втората част!:)
Замислила съм един нов коледен сладкиш и се надявам да стане превъзходен!:)
цитирай
52. katan - ninaantonova -
14.12.2010 16:44
Благодаря ти, Нинче!
Радвам се, че ме посети!
Чудеса се случват винаги - особено по Коледа!:)
Щастливи, топли и уютни празници!
цитирай
53. katan - krassko -
14.12.2010 16:48
krassko написа:
Това е безсмислена загуба на време и енергия.

Стойностните неща в живота се постигат с търпение, труд и всеотдайност.

И да оздравяваш по бързо :)))

Поздрави!



krassko, приятелю!
Замислял ли си се, че търпението, трудът и всеотдайността са част от средствата на борбата?
На младостта са присъщи едни средства, на нашата средна:))) възраст - търпение, труд и всеотдайност.
Благодаря ти за пожеланията!





цитирай
54. katan - monaliza121 -
14.12.2010 16:52
От днес се опитвам да създам коледен обликна дома ни, с което ще дойде и коледното настроение:))).
Измислила съм едно ново, различно меню за празника Коледа, но Бъдни вечер ще си е по традицията:).
Ще ти изпратя и линк за Бъдни вечер - за повече толина и домашен уют.

Ето ти и линка, Лизи:))):

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/12/23/bydni-vecher-u-doma.460131
цитирай
55. katan - tota -
14.12.2010 16:55
Поздрави и на теб, tota!
"... да даряваме свобода и обич на всички", това не е ли най-големият коледен подарък, който можем да си направим?
Бъди щастлива!
цитирай
56. katan - monna -
14.12.2010 16:57
Животът наистина е Път, който трябва да следваме с достойнство!
Здраве и късмет, приятелко!
цитирай
57. inel379 - Свободата, Санчо...:)
15.12.2010 15:26
Най-великото благо...
цитирай
58. makont - Чудесно е, че си у дома
15.12.2010 16:18
и вече сред нас. Повече никакво разболване. Сега се зареди с хубави емоции по празниците. Много усмивки, любов и щастливи преживявания. И не мисли много много, просто се радвай!
цитирай
59. moreto66 - Хубави мисли на хубав човек!
15.12.2010 16:19
Кате, хубаво си го измислила това с принадлежността.
Иамх един период, когато бях извън България, и през цялото време си повтарях точно тази фраза: "Аз не принадлежа тук..."

Хубави и весели Коледни и Новогодишни празници и да се оправяш бързо!
цитирай
60. katan - inel379 -
15.12.2010 19:47
Най-великото, Инел!
цитирай
61. katan - makont -
15.12.2010 19:50
Благодаря ти, приятелко!
Днес елхата грейна:)))!
Още малкои целият ми дом ще е пременен празнично!
Е, не мога да не мисля:)))!:)))))))
Но днес мислите ми бяха само за Мишел:))).
Представях си я как ще реагира утре, живот и здраве на "новата къща":)))
цитирай
62. katan - moreto66 -
15.12.2010 19:54
Благодаря и на теб, приятелко!
Да, това за принадлежността е много важно!
Може 100 години да си някъде и с някого и да не си на мястото си.
Радвам се, че си разбрала принадлежността си!
Много весели и щастливи празници и на теб!
цитирай
63. lion1234 - Чета, чета...
15.12.2010 20:59
и си мисля: жена в болницата и изведнъж първата книга пред погледа й - на Киркегор! Това си е направо знамение! Та кой друг, ако не Киркегор би ни помогнал в трудни моменти, кой, ако не оня, изпитал на собствения си гръб неимоверни страдания! Много дължа на този автор: неговите интерпретации на такива феномени като вяра, страх, ирония, повторение са безценен шедьовър! Неслучайно е определян като баща на модерната философия.
За притежанието: то е една не само измамна, но и твърде опасна илюзия - та ние не притежаваме себе си, собственото си тяло - ето случаят с болницата - та камо ли да притежаваме другиго. Колкото до собствеността върху вещите, то самият Киркегор ясно показва и тази илюзорност. Единственото, което притежаваме, е нашият вътрешен свят, съзнанието си, но поради историчността им, в един момент времето ни ги отнема.
Аз също като теб съм склонен да приема съ-принадлежността и съ-причастността като ключови спрямо отношенията си с близките и любимите.
Поздрави и скорошно оздравяване!
цитирай
64. katan - lion1234 - Чета, чета...
16.12.2010 11:31
И аз така - чета, чета и си мисля ...
За Киркегор, каквото и да се каже ще е много и малко - може би един от най-значимите съвременни мислители - философ, писател, теолог, основател на екзистенциализма, който въздига до степен на обективни категории чувствата ...
Чувството на срам, страх, отчуждение, отчаяние, вина, болка ...
А не са ли обективни тези категории? Нали всеки от нас носи в себе си тези чувства?
Наистина чувствата не са материални - не можеш да ги пипнеш, но не са ли те по-силни от материалното?
За мен /само за мен ли:)?/ духът е водещият и може би затова едно-едничко изречение ме накара да напиша толкова други.
Може би не е случайно, че първата книга беше на Киркегор.
Убедила съм се, че няма случайни неща.
На времето в учище учихме, че случайността е среща на две необходимости.
Ето, че две необходимости се срещнаха на необичайна /дали?/ място.
Наистина много страдание има в краткия, 45-годишен живот на Киркегор!
Но нима страданието не ни прави по-мъдри, по-възвишени?
Да, притежаваме единствено вътрешния си свят. Но и той самият говори не за притежание в материалния смисъл, нали?

Благодаря ти за коментара, приятелю, който отново ме накара да се замисля по много сериозни въпроси /категории:)/!
Благодаря и за пожеланията!
Вече се настройвам на празнична вълна!
Светли и весели празници!


цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675411
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196210
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930