Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.09.2010 11:00 - Илюстрации на моите спомени
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4446 Коментари: 33 Гласове:
43


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Попаднах случайно на творбите на руската художничка Анна Чарина.
Харесаха ми. Нищо, че обектите са в Русия - предимно в Москва - в тях усетих атмосферата на Града, такъв, какъвто е в моите спомени.
Само атмосферата и някои бегли прилики с дядовата ми къща и част от цветята в двора, нищо, че на картините са във вази ...
Има един прозорец, който много прилича на прозорците в къщата на дядо, макар на всеки прозорец да имаше бели трансапаранти и светлината едва ли е била толкова ярка отвън, а и къщата беше много добре поддържана и не си спомням присъствието на котета:) ...
Цветовете от моето детство бяха много по-слънчеви и ярки, но пак повтарям, че в тези картини открих атмосферата и спомените ми се допълниха.
Маковете и жълтите цветя на прозореца ми припомниха вазите на перваза на прозорците, запердени /освен с трансапарантите/ с леки тюлени завеси в стаите на лелите ми ... 
Прозорците във всички стаи бяха боядисани в изкрящо бяло, а тук не са ..., но ... понякога ти трябва съвсем мъничка прилика, дребен детайл, за да те "отнесе" в едни щастливи спомени ...
В една от стаите имаше тежки тъмно зелени, плюшени завеси с едни много особени пискюли, имаше и същата покривка върху една малка, кръгла масичка с извити крачета и два плота - на горния стоеше сребърна фруктиера, в която винаги имаше  плодове ...
Години след това сложих в моя хол подобни завеси, но не беше същото ..., както не беше същата и сребърната фруктиера от масата в гостната! Веднъж намерих една, която много ми заприлича на нея и си я купих с такава любов и радост, но тя се покри на места с леки ръждиви петънца ...
Да не се увличам в подробности, защото отново ще трябва да "извадя пъзела":)))!
Все пак нищо не беше същото като в детството, колкото и да се опитвах да го върна ...
На едно място сякаш открих градинката пред Църквата /или Попската, както казва cecka1504:)/.
В друга картина намерих и фонтана в езерото в Градската, но много зимен, снежен и замръзнал... Аз не го помня такъв. Затова тази картина не ви я предлам, но има други, които ми напомнят Градската ...
Видях и Улицата ... къщите, които много ми напомнят за къщите на нашата улица, но без онази слънчево-бяла светлина и без ... рамките с тютюн:))) ..., пък и не бяха толкова високи:).
Жалко, че няма как да ви покажа ароматите:).
Тогава наистина разходката в детството ми щеше да е пълна!
Вижте няколко избрани от мен картини - може и на вас да ви напомнят или поне "подскажат" някой позабравен спомен, нещо, което никога не сте забравяли, а сте кътали дълбоко в паметта си ...

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

И дойде септември ...

Това беше от мен ... за сега ...

Казвам ви - До скоро и до нови срещи, тук или на други места:)! 



Тагове:   спомени,   Моите,


Гласувай:
43



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Невероятна красота и излъчване ...
04.09.2010 11:49
Като в прекрасните ти разкази и спомени.
Хубави дни ,Кати !
цитирай
2. razkazvachka - Ааах! Ароматите на детството -
04.09.2010 13:37
е, сигурно има нещо в тези картини - усеща се първо това!

До скоро!
цитирай
3. karambol5 - Картините с аневероятни :) По...
04.09.2010 13:43
Картините с аневероятни :)
Поздравления за избора ::))))))))))))))))))
Достави ми огромно удоволствие тази галерия ;)
До скоро :)
цитирай
4. thefaceoftheshadow - Красиви картини...
04.09.2010 13:57
...те имат душа сякаш! Поздрави!
цитирай
5. katan - stela50 - Невероятна красота и излъчване ...
04.09.2010 14:01
Благодаря ти, Стела-Таня!
За добрите думи и за пожеланията!
Всяка картина, веднъж завършена започва да живее свой, собствен живот - знаеш го и всеки може да намери нещо, за което авторът дори не е подозирал...
Хубави дни и на теб!
цитирай
6. katan - razkazvachka - Ааах! Ароматите на детството -
04.09.2010 14:03
Да, ароматите ...
От тези картини ми замириса на Града...
цитирай
7. katan - karambol5 - Картините с аневероятни :)
04.09.2010 14:07
Картините са на Анна Чaрина, която е само на 35, но в тях намерих много от спомените си ...
Тя няма как да знае, че съм оприличила Москва на един малък Град в България ...
Намерих други - много по-слънчеви и топли от други художници, но не улових атмосферата ...
цитирай
8. katan - thefaceoftheshadow - Красиви картини...
04.09.2010 14:12
Здравей, приятелче!
Благодаря ти за посещението!
Не съм те забравила! Ще те прочета съвсем сериозно и задълбочено:) преди да тръгна нанякъде:).
А за душата си прав!
Всяка картина има душа!
Поздрави и ме очаквай в близките дни при теб!/Не го приемай като заплаха:)))/!
Хубав ден!
цитирай
9. katan - Какво се сетих изведнъж!
04.09.2010 14:27
"Гостната"беше в нашата къща.
А тази стая, за която пиша в Града я наричаха"САЛОНА"!!!!!
Каква непростима грешка от моя страна!
Но все пак са минали толкова години ...
Важното в случая /за мен специално/, е че ми изплува в съзнанието истинското име на стаята! И то благодарение на спомена ми за завесите, покривката и фруктиерата ...
цитирай
10. monaliza121 - Tezi
04.09.2010 15:06
Тези красиви картини, наистина допълниха красивите ти спомени, но напълно се разминаха с моята представа изградена от разказите. Харесах картините на Чарина, но си запазвам моите, които си нарисувах с въображението си.
До скора, Катан!
цитирай
11. bovari - Цветовете от моето детство бяха много по-слънчеви и ярки, но пак повтарям, че в тези картини открих атмосферата и спомените ми се допълниха
04.09.2010 15:38
Тържество на светлина и цвят! и сякаш всичко се слива - природата, къщите, хората, оставили дирите тук и там.......като че оставаме частици спомени, после се връщаме да вземем топлина от тях.:) Хубаво е когато там, в детството, има много цветни спомени!
Поздрави, Катя:)
цитирай
12. katan - monaliza121 -
04.09.2010 16:00
Права си до някъде, Лизи!
Запази твоите представи за МОЯ Град от спомените ми.
Въображението рисува красиво, слънчево и светло!
До скоро!
цитирай
13. katan - bovari - Цветовете от моето детство бяха много по-слънчеви и ярки, но пак повтарям, че в тези картини открих атмосферата и спомените ми се допълниха
04.09.2010 16:05
Благодаря ти, мила Ели!
Благодаря за цитата!
Наистина моите спомени бяха много по-слънчеви, цветни и светли!
Хората оставили дири ... !
Винаги се връщам там, в детството като в приказка или нещо друго, но много скъпо за мен!
А благодарение на тези картини, които само загатват по нещо за онова време се сетих и за САЛОНА!
Поздрави и на теб!
цитирай
14. ckarlet - Катя, вярно е, че съвсем мъничка ...
04.09.2010 18:11
Катя, вярно е, че съвсем мъничка прилика или дребен детайл ни отвеждат в съкровените ни спомени ...
Уникални картини! А твоите разкази са като вълшебство, което очаквам всеки път!
Прекрасни почивни дни!
цитирай
15. katan - ckarlet -
04.09.2010 18:22
Да, Скарлет!
Пишейки за траспарантите и зелените завеси се сетих, че в Града на тази стая й казваха САЛОНА!
Не мога да повярвам, че съм забравила!
Но един дребен на вид детайл те връща някъде и ти припомня!
Прекрасни дни и на теб!
цитирай
16. scarlety - Катя,
04.09.2010 19:17
картините на тази художничка наистина са прекрасни! Ти ги свързваш по някакъв начин със спомените си и намираш прилика в отделни детайли! Аз ги възприех просто като красиви картини,които е удоволствие да разгледаш! Особено тези с цветята са като живи!
Благодаря за красивия постинг и за удоволствието да прочета милите ти спомени!
цитирай
17. hel - Невероятно усещане са тези карт...
04.09.2010 19:48
Невероятно усещане са тези картини! Нямам думи.
Багодаря за прекрасния постинг, Катан!
цитирай
18. queerfish - Кате,
04.09.2010 19:58
поздрави! Много ме впечатли последната картина с котето. И то като чели предусеща есента. Такава муцунка има. :)
цитирай
19. katan - scarlety -
04.09.2010 19:58
Аз те моля да запазиш представа си от Града по моите спомени, без да се ръководиш от картините!
Твоите представи са може би много по-вярни и истински!
На времето казвах, че най-добрият режисьор е Сергей Бондарчук!
Беше направил филма "Война и мир" точно, както аз си представях всичко.
Много рядко ми се е случвало да видя това, което съм си представяла, четейки нещо.
Затова те моля, запази си твоите представи, а картините на А.Чарина ги приеми само като живопис.
Хубава вечер, scarlety !
цитирай
20. katan - hel -
04.09.2010 20:00
И аз ти благодаря, hel !
Това е последния постинг от един цикъл.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
21. megg - Цветовете на детството
04.09.2010 20:01
Детството обитава носталгичния свят на миналото, където и предметите носят вълшебството, и ние сме по- други. Улицата, фонтанът, езерото, градината- знаци, които детето в нас носи. Пожелавам ти да се грижиш за него, както досега. Поздравления за синхрона между слово и багри! :)))
цитирай
22. katan - megg - Цветовете на детството
04.09.2010 20:33
Благодаря ти, Мег!
Моите спомени са много светли и слънчеви.
Детството е най-прекрасната и носталгична част от живота на всеки от нас - там са всички, които обичаме и сме щастливи, щастливи!
Всеки един спомен, който съм описала съм го разказвала може би десетки пъти на децата си.
Сега тези ми спомени са посветени на внучката ми Мишел.
Поздрави и на теб и хубава вечер!
цитирай
23. katan - queerfish - Кате,
04.09.2010 20:42
:))))
Ами дойде септември!:)))
А милите котенца са чувствителни на тема топлина:).
И те като хората, които се нуждаят от топлоТА ...
Поздрави от мен!
цитирай
24. tota - Поздрави и от мен!!
05.09.2010 08:15
Хубави дни, където и да си??
цитирай
25. mamas - Хубави картини, Катя, но...
05.09.2010 08:18
...ти имаш достатъчно талант на художник, за да илюстрираш сама своите спомени. Грабвай четките, викай Мишел на помощ и....... Ще бъде невероятно преживяване, сигурна съм :)
Пожелавам да ти е хубаво там, където ще ходиш, и не се бави много!
Прегръщам те :)
цитирай
26. katan - tota -
05.09.2010 13:41
Благодаря ти!
Дай, Боже, и слънцето да ми се усмихне благосклонно:)!
цитирай
27. katan - mamas -
05.09.2010 13:54
Мила, Славе!
Благодаря за оценката ти на моите нескопосани опити в рисуването, но не желая да се повтаря миналия август /http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/08/07/otkrito-pismo-do-g-ja-patrashkova.376064/ ...
Каквото си "мацна" ще си е само за мен, макар сега да не ми остава време за това.
А Мишел си е майсторица в рисуването - бута статива, учудва се на платното, което дълго време беше бяло и тя беше свикнала с него ...
Да не говорим за палитрата, която бях забравила да вдигна и тя право на нея и с няколко пръстчета в светлия червен цинобър:))).
После ми ги показва с нейното :"Ааааааааааа", което с различна интонация означава различни неща:).
Още повече, че на прощъпулника взе четката и тубата с боя:))), е освен лаптопа, де:))), но него само го понатисна малко:).
Благодаря ти за пожеланието да ми е хубаво - нали знаеш, че човек сам си прави и хубавото и лошото...
Пожелавам ти да си правиш само хубаво:)))))!
От много време си казваме :"До скоро!", а аз все още съм тук:).
Още няколко дни и тогава наистина ще е :"До скоро!", живот и здраве!

цитирай
28. iliada - Оригинално и интересно!:)
05.09.2010 14:22
Хареса ми постинга ти приятелче! Подравления!
цитирай
29. katan - iliada - Оригинално и интересно!:)
05.09.2010 15:04
Благодаря ти, Илиянче!
Поздрави за теб и хубав ден!
цитирай
30. kometapg - Благодаря ти! Беше ми много приятно ...
05.09.2010 16:42
Благодаря ти! Беше ми много приятно при теб! Поздрави!:)
цитирай
31. katan - kometapg - Благодаря ти!
05.09.2010 19:09
Радвам се, че ти е било приятно при мен!
Поздрави!
цитирай
32. konstant7 - !!!
07.09.2010 03:44
Феерия от светлина и цвят,
а струва ми се так и аромат!

Толкова е хубаво при теб!
Поздрави ! :))
цитирай
33. katan - konstant7 -
07.09.2010 19:18
Благодаря ти, konstant7 !
Радвам се, че ти харесва! Заповядай пак:)!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675946
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196214
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930