Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.08.2010 11:00 - Идваше септември ...
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4641 Коментари: 32 Гласове:
68


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Идваше септември и листата на дъветата започваха да пожълтяват и да падат, а гергините в двора цъфтяха огромни и разноцветни  - бели, слънчево жълти, розови, виолетови /в различни нюанси/, шарени и едни в особено червено, което сега знам, че е краплак /тях харесвах най-много, може би затова този цвят ми е любим и до днес .../! Такива огромни и многоцветни гергини никога повече не видях на друго място в България!
Колкото повече листа падаха толкова повече ми се свиваше сърцето!
Трябваше да дойде татко и да ме вземе за училище ...
Обичах да ходя на училище, но исках то да е тук, в Града ...
Татко идваше съвсем в края на ваканцията - почти ден преди училище.
Всичко необходимо за новата учебна година - учебници, тетрадки, писалки, боички - всичко необходимо, майка и татко ми бяха купили вече.
Намирах ги подвързани, с етикети и надписани!
Дори и блокчетата за рисуване и гланцовата хартия бяха надписани с името ми и следващия клас!
Бях много щастлива, когато за първия учебен ден в 5-ти клас ми бяха купили една зелена чанта с цип и бели кантчета, която заобичах още щом я видях и греех заедно с нея! 
Милите ми родители! Сигурно много съм им липсвала през тези повече от три месеца!
И те ми липсваха /особено сега .../!
Ех, ако можеше всички да сме заедно в Града ...!
А в Града всичките ми любими хора бяха ангажирани с подготовката на новите ми дрехи, прическата ми, изобщо за външния ми вид:).
Дрехите ми бяха все най-хубави, но на мен ми се искаше да имам поне една обикновена бяла блузка от хасе, е, може и от поплин, а не все копринени и с бродерия, ушити с толкова любов и майсторство от лелите ми, но най-голямата ми мечта беше да имам басмена рокля:)! 
Винаги се притеснявах от моите дрехи, защото бяха много различни от дрехите на съученичките ми.
Баба Катя ми беше подарила /рядко получавах подаръци от нея/ една плетена на ръка обикновена, черна жилетка и аз с нея се опитвах да компенсирам коприната и бродериите.
Беше ме срам и от куфарите, в които ми слагаха дрехите /особено като започнах да ходя на лагер или далечна екскурзия с класа/, защото бяха кожени, а аз исках едни най-обикновени като на другите деца - мукавени куфари, но и това го преглъщах по някакъв начин ...
Татко идваше, радвах му се, но с голяма мъка се разделях с Града, в който оставаха любимите ми баба, дядо и лели ...
До следващото лято, а може и до пролетната ваканция:)!
Когато откриха автобусната линия до Града, а и аз вече бях доста голяма ме пускаха да пътувам сама:)!  Всяка ваканция!!!
Дори имам спомен от един 1-ви януари, когато в атобуса, който винаги беше пълен имаше само един пътник, освен мен:)))!!!

С това мисля за сега да поприключа с моите детски спомени, защото много ви досадих, а и спомените ми вече пораснаха:), започнаха да прекрачват в юношеството ...
Благодаря на всички, които бяхте с мен в моята разходка в миналото! 




Гласувай:
68



Следващ постинг
Предишен постинг

1. scarlety - Катя,
31.08.2010 12:45
тези спомени са едно голямо богатство,което всеки би искал да има! Какво по-хубаво от това да си спомняш с любов и признателност за родителите си! Била си щастливо дете!:) Поздрави за хубавия ти постинг!
цитирай
2. cvetnica - Мила Катя!
31.08.2010 12:46
С такова удоволствие пътувах с теб в красивите ти спомени. Уверявам те беше приятно, незабравимо усещане.Все едно, че на леки ангелски криле ме пренасяше назад в гоните...там където децата са щастливи!
Благодаря ти за трогателните мигове!
цитирай
3. divna8 - Не си ми досадила, поне на мен - не. . . ...
31.08.2010 12:48
Не си ми досадила, поне на мен - не... Не спирай, пиши :)
Всеки живот е един изживян роман. Нека имаме възможност
да съберем "романите" си в Библиотеката на Приятелството :):):)
Хубав ден, Катан и... чакам продължението... :)))
цитирай
4. cvetnica - ...Съжалявам от недоглеждането от моя страна...
31.08.2010 12:55
Та да си довърша...с цветната словесна ферия, с която си започнала поредния си спомен, дойдох с теб...там и тогава...Страхотно, дори с леката носталгия за миналите прекрасни спомени.
Но, мила моя дружке ти имаш какво да разказваш на Мишел. С твоята сладкодумност, богато въображение и толкова много "материал" ще сътвориш твоята вълшебна приказка в нейните детски спомени.
И когато тя порасне ще разказва за теб!
Благодаря ти!
С обич Лили
цитирай
5. cvetnica - Катенце, сетих се за това!
31.08.2010 12:57
http://www.youtube.com/watch?v=DHnspN6MyiU

Мисля си, че е страхотна илюстрация на тези твои спомени!
Ако решиш сложи го като фон...

Хей, продължавай да гониш мечтите...
цитирай
6. razkazvachka - Гергините - в Пазарджик имаше също...
31.08.2010 14:19
Но ме подсети, утре като ходя в Благоевград, ще мина да наснимам - знам, че там не се оставят без цветя в дворчетата - ружи и гергини...

За копринените блузки: голям конфуз - майка ми също ми шиеше зимни рокли от кадифе - чувствах се абсолютна фръцла... и жакетчета с дантелено жабо...
Но на първия ден в гимназията, когато ни записваха и ни преглеждаха униформите и прическите, ме върнаха да си сложа ямболенена якичка с бродерия на черната манта, вместо дантелената, копринена с избродирана на машина емблема - на майка ми не й беше мъчно, само бе озадачена... Но на мен за първи път ми беше мъчно: "Какви са тия копринени якички! Махнете я веднага! И да й купите 4 ямболенени - за утре да са избродирани!" - е, как при това положение, през следващите 5 години да не участваш в заговори, номера, нарушения на правилника и съчиняване на вицове безброй за Мама Шо, Мадам Пърнел, директорите и всичките учители поотделно и вкупом:)))

Страхотен букет от гергини - днес пропуснах, като минавах покрай галерията на Владимир Димитров - обикновено влизам и хвърлям по едно око на неговите гергини - обичал е да ги рисува - грамадански, с много нюанси и много пестеливо полагане на боята върху платното - да се чудиш колко точен поглед е имал...
цитирай
7. katan - scarlety -
31.08.2010 16:31
Скъпа, scarlety!
Започнах да преплитам спомените си с по-възрастни:))), а намерението ми, когато ги започнах беше да са само най-ранните ми спомени.
Но ... това е паметта, преплита:))).
Ако се върна в пърите си спомени ще си спомня може би едни малки сини обувчици, които майка ми пазеше много години ...
Щастливо и обичано дете бях! И за обичах и обичам по много, не мога по малко:).
Благодаря ти за добрите думи!
цитирай
8. katan - cvetnica - Мила Катя!
31.08.2010 16:34
Благодаря ти за всичко, Лили!
Трогателни са спомените ... не само моите ...
Всеки има красиво-щастливи детски спомени, към които неизменно се връща!
Хубав ден /то денят май преваля:)/ и още по-хубава вечер!
цитирай
9. katan - divna8 -
31.08.2010 16:37
Дивна моя приятелко!
Права си за романа!
Ако започна да разказвам моите недетски спомени ... то ще стане една сага, затова ще поспра до тук, поне за сега.
Благодаря и на теб от сърце, че беше с мен в моята разходка в детството!
цитирай
10. katan - cvetnica -
31.08.2010 16:45
Лили! Ти си цветна феерия, а съм само katan:).
Имам много "материал":) наистина, от който може да се получи приказка за милото ми:).
А и то слуша с внимание, когато му разказвам:))) !
Но виж въображение ми липсва ...
Не съжалявам!
Имам толкова хубави спомени, които компенсират въображението.
Дай, Боже, дълго да й разказвам и тя разказва ...
Благодаря ти още и още!:)
цитирай
11. katan - cvetnica -
31.08.2010 16:53
Мила, Лили!
Благодаря ти!
Една от любимите ми песни от любим филм, който ме връща ... там, преди сто лета!:)
Тази песен е най-подходяща според мен за "Ароматите на дядовата къща".
Когато написах първите спомени реших да не слагам музикален фон, но ти ме накара да се замисля ...
Но ..., ако сложа на един трябва да сложа на всички, нали?:)))
Затова само ще те поздравя с една любима ми песен, която е поздрав и за всички, които бяхте с мен в моето детство:

http://www.youtube.com/watch?v=ogOWRwXPKh4&feature=related

Поздрави и благодаря!
цитирай
12. monaliza121 - Благодаря ти, Катан!
31.08.2010 17:02
Твоите спомени върнаха моите и доста позабравени неща...
Бъди здрава!
цитирай
13. katan - razkazvachka - Гергините - в Пазарджик имаше също...
31.08.2010 17:05
Гергини има навсякъде!
Има и в Благоевград, може ли двор, който уважава себе си без гергини?:)
Виж, ружи не си спомням в двора в Града ...
Баба Катя слагаше ружи и кадънки, може да са били по-непретенциозни, не знам.
О, и аз си спомням кадифените ми рокли и поли и блузките с богато жабо!
Но от тях като че ли не ми беше толкова неудобно.
А за ямболенените якички ... ами там нямах проблем.
В нашата гимназия не са ме връщали за якичка /то за нищо друго не са ме връщали, де:)/, макар и там да имах специално подготвени от лелите ми якички с дантела, но бяха само от ... "брилянт":).
Спомням си, че веднъж ми направиха забележка, че съм с волажни чорапи, а не рипсени, както искаше директора /задължително черни!!!/.
Тогава баба Катя ми даде един чифт от нейните ...

А за Владимир Димитров и картитините му - ами картини на МАЙСТОРА!!!
Поздрави и на Благоевград!
цитирай
14. katan - monaliza121 - Благодаря ти, Катан!
31.08.2010 17:11
Радвам се, че беше с мен!
Още повече, че те върнах в твоето детство - там, при извора на радостта и обичта!
Благодаря за пожеланието! Имам нужда от него!:)
цитирай
15. hristo27 - Много интересни детски спомени!
31.08.2010 17:55
Много интересни детски спомени!
цитирай
16. razkazvachka - И, виж сега - не си написала за рецептите на баба...
31.08.2010 17:55
на мен ми дадоха тефтера на сестрата на дядо ми, защото вече я нямаше, на баба ми манджите ги знам, защото 19 лета съм стажувала при нея, но как твоето Мишенце ще научи рецептите от твоята баба Катя, ако не допълниш картинката:)))

цитирай
17. katan - hristo27 - Много интересни детски спомени!
31.08.2010 17:57
Ами нямам други:))).
цитирай
18. katan - razkazvachka - И, виж сега - не си написала за рецептите на баба...
31.08.2010 18:01
Баба Катя е импровизаторка:))), но си има и свои тайни:))) рецПки:))))))!
Най-важната тайна и подправка е мерак и естествено любов!:)
Нали ти писах за рататуя - и на Миши й хареса:))).
цитирай
19. ckarlet - Израстнала си в необикновено се...
31.08.2010 19:29
Израстнала си в необикновено семейство, Катя! Благодаря ти, че твоята разходка в миналото ме върна и мен към моето щастливо детство! Всеки твой постинг ми напомняше и за мои преживявания, които никога няма да забравя!
Удоволствие е да прочета всеки ред написан от теб!
Поздрави от цялото ми сърце! Ти си човек, който има какво да разкаже както и да даде от топлината, изпълнила сърцето ти!
цитирай
20. razkazvachka - Наровете, смокините, райските ябълки и тиквите - чакай да те подразня още малко:))))
31.08.2010 19:41
И онзи рачел с къдравите парченца, хрускави от варната вода, и зелените смокинки - и едрите кехлибарени смокинки - в бистро сладко, и сините сливи с индрише, парчета тиква и орехи----
Не може да не е имало, макар че е есенна работа:))))

цитирай
21. katan - ckarlet -
31.08.2010 19:55
Скъпа, Скарлет!
Винаги съм го знаела и ми е било много хубаво с моето семейство!
Майка и татко бяха най-добрите родители! Не защото са били моите, а защото, разговаряйки с близки приятелки съм се учудвала на неприязненото чувство и отношение, които имат към родителите си или към един от тях:(.
Не го разбирам! Макар да имам два много лоши примера ...
За баба и дядо и лелите ми - няма какво да пиша - то се вижда и усеща и с "невъоръжено око":))).
Може би затова ми е толкова мъчно, че си отидоха много рано!
Радвам се, че те върнах и теб в твоето щастливо детство!
Удоволствие за мен бяха твоите изпълнени с топлина и сърдечност коментари!
Имам чувството, че сме били заедно там, някога, някъде ...
Благодаря ти за добрите думи!
Хей, не се сбогуваме!:)))
Има още един постиг за финал на този цикъл:))).
Поздрави и хубава вечер!
И до скоро:)))))))))!

цитирай
22. katan - razkazvachka -
31.08.2010 20:04
Права си за есенната работа ...
Нарове, тикви и рачел - това бяха специалитетите на баба ми Катя, но те не са от Града ...
А майка правеше сладко от зелени смокинки ...
Е, и аз разбира се по-късно!:)
А от рачела на баба Катя ми стана веднъж толкова лошо:))) - /много хубав го правеше/, че сигурно повече от 40 години не бях близвала от тази сладост:))).
Баба Катя правеше и една парена туршия с червени капии, която правя и аз, но ... пак казвам, че това са есенни спомени, които не са свързани с Града.
Но баба Марика беше царица на летните манджи и кокошите супи и яхнии.
Забравих да кажа за сладкото от дюли и индрише.
Сините сиви не ги обичам.
цитирай
23. magnoliya - Ех,
31.08.2010 22:34
щастливо детство - хубави спомени. Всеки си има хубави спомени от детството, но ти така увлекателно разказваш . . . Ще очакваме с нетърпение следващия постинг! Лека и приятна вечер!
цитирай
24. razkazvachka - Сините сливи - изпечени по баирите на Средна гора - от тях сладкото ставаше пурпурно - Дийп пърпъл:)))
31.08.2010 22:37
katan написа:
Права си за есенната работа ...
Нарове, тикви и рачел - това бяха специалитетите на баба ми Катя, но те не са от Града ...
А майка правеше сладко от зелени смокинки ...
Е, и аз разбира се по-късно!:)
А от рачела на баба Катя ми стана веднъж толкова лошо:))) - /много хубав го правеше/, че сигурно повече от 40 години не бях близвала от тази сладост:))).
Баба Катя правеше и една парена туршия с червени капии, която правя и аз, но ... пак казвам, че това са есенни спомени, които не са свързани с Града.
Но баба Марика беше царица на летните манджи и кокошите супи и яхнии.
Забравих да кажа за сладкото от дюли и индрише.
Сините сиви не ги обичам.


Индришето в саксиите е кичесто и се кипри - дюлите не са узрели, но тикви има вече готови за рачел...
В Пловдив на тепето има едни диви ябълки - дребни и много ароматни - от тях става едно кехлибареночервено сладко - невероятно! Мисля че ги има и в Родопите - над Кричим по предните по-ниски и по-обикновени хълмове - сетих се - към Храбрино...

Темата става нещо като: плодовете на земята - начин на употреба:)))
цитирай
25. katan - magnoliya - Ех,
31.08.2010 22:45
magnoliya!
Хубави спомени - сладки, неповторими и незабравими, но ...
ще се "ориентирам към приключване":))).
Хубава вечер!
цитирай
26. katan - razkazvachka - Сините сливи - изпечени по баирите на Средна гора - от тях сладкото ставаше пурпурно - Дийп пърпъл:)))
31.08.2010 22:48
"Темата става нещо като: плодовете на земята - начин на употреба:)))"
Току-що бях при Дисо и неговите прекрасни сортове ябълки и ме досмеша:))), добре, че си написала последното изречение:)))!
Хубава вечер и поздрави на Благоевградчани:)!
цитирай
27. diso - Катя,
31.08.2010 23:09
всеки твой постинг от тази серия ме връща в моите детски години и ми припомня толкова много хубави моменти!
цитирай
28. inel379 - Всеки път топла вълна преминава през мен!
01.09.2010 00:00
Като чета твоите мили детски спомени, оживяват и моите!
Обич в тях прелива, а от нея имаме нужда всеки миг!
Всъщност, тя е най-важното, най-същественото, най-блаженото, което ни се случва в този живот! Прави ни по-добри хора, готови да даряват, да са всеотдайни, милосърдни, съпричастни, неравнодушни...Мисля, че няма друго чувство, дето да има силата да ни очовечава повече от обичта!
Какво по-хубаво от това може да ни се случи!
Благодаря ти!
Лека нощ, мила!:)
цитирай
29. katan - diso -
01.09.2010 14:29
Приятелче!:)
И двете с Мишел сме дами:))).
Полагат ни се по две ябълки на ден - за здраве и красота:).
530гр. делено на 4?:)
Е, може да остане и за другия ден или да бъдем благосклонни и да почерпим мама и тати, а?:)
Поздрав и хубав ден!
цитирай
30. katan - inel379 - Всеки път топла вълна преминава през мен!
01.09.2010 14:34
Това е вълната на детството, мила Инел!
Идва, залива ни, отдръпва се и пак идва ...
Никога не си отива завинаги!
Тази вълна ни прави добри и толерантни, милостиви и съпричастни ...
Вълната винаги ни връща обичта, ако сме я позабравили ...!
Благодаря ти, че отново беше тук!
Хубав ден!
цитирай
31. stela50 - Оставих последния разказ да прочета спокойно ,когато имам повече време ...
01.09.2010 18:33
Разходката ти в миналото беше приятно преживяване за мен ,Кати ...
Много чисто ,по детски мило ,подсилено от философията на годините .
Но силно и истинско .
Поздравления и благодарности !
цитирай
32. katan - stela50 -
01.09.2010 19:35
Благодаря за хубавите думи, Стела!
Не знам до колко съм успяла, но за истинско - гарантирам:)!
Има още един постинг, който ще излезе след няколко дни, който е в цвят, но за съжаление е без аромат:).
С него наистина приключвам темата.
Поздрави и на теб и много хубава нова вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675737
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196214
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930