Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.08.2010 11:00 - Градската
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4759 Коментари: 36 Гласове:
42


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Става дума за Градската градина.
В Града всички важни за него места се наричаха само с по една дума и всички знаеха за какво се говори.
Преди няколко дни една приятелка ми се обади, че ходили в Огняново и отскочили и до "твоя любим Град". "Ходихме и в парка".
Честно да си кажа от това "в парка" ми стана неприятно, защото това не е обикновен парк, а Градската от моето детство!
Тази Градска е най-красивото място, което познавам!
Още с влизането се пренасях сякаш в друг свят! В свят на приказки и вълшебство!
Там беше като в някаква приказна гора - с много цветя и големи дървета. С пейки, боядисани в бяло, с едни красиво извити крачета и облегалки за ръцете, с паметник на Яворов, който татко рецитираше още от най-ранното ми детство, предимно "Заточеници", "Арменци" и "Хайдушки песни" /паметникът на Яворов беше копие от този в къщата-музей на "Раковска"/.
Алеите бяха толкова чисти, а цветята бяха подредени като в най-скъп килим и като в някой истински замък!
Обичах да ме качат на цокъла на езерото, в средата на което имаше вечно бликащ фонтан, от чиито пръски ми ставаше много приятно, макар понякога да разваляха "прическата" ми, плод на труда на леля ми, която ми навиваше косата на едни хартийки, после ме сресваше и ми слагаше големи бели панделки, макар аз да предпочитах червени ...
В езерото плуваха и риби! Да, истински, живи риби! Не знам каква "марка":) са били, но бяха големи!
Аз само ги гледах, беше ми обяснено, че не бива да се топят ръцете във водата, защото не е прилично!
Сега си мисля, че ако Мишел е там непременно ще бръкне за някоя риба:)! За нея няма забранено и неприлично:)!
Обичах Градската!
Обичах аромата й на слънце, сянка и борове и много цветя!
И сега си спомням дъха на леко напечени от слънцето шишарки!
Като по-голяма ходех следобед да чета там свита на пейката под някой бор.
Колко книги прочетох в Градската! Цялата библотека на Монопола! Е, може да не е била цялата:))), но голяма част от нея! Даваха ми по две книги, които трябваше да върна след месец, но аз ги връщах след няколко дни и вземах други. Библиотекарките "вдигнаха ръце" от мен и ми даваха по четири и то за по-кратък срок:)! 
Свежест, борови шишарки и прохлада!
Това намерих и на Пампорово и само там. На друго място не съм изпитвала такова чувство за простор и свобода!
А когато откриха ресторант "Орбел" в самото сърце на Градската с музика и танци, цялото Движение се премести като че ли там!
Бях много щастлива, когато в събота или неделя сядахме на терасата в ресторанта!
Беше си цяло събитие и голяма гордост да се вредиш за място в почивните дни!
По-късно я разшириха и направиха ново, по-голямо езеро, но тази нова част не ми беше любима ...
Е, как може Градската да се сравни с един обикновен парк:)?

През 1998-посетих Града за последен път, отидохме и до Градската, която беше като някоя омагьосана, дива и неприветлива гора - тъмна, неподдържана и заключена с няколко катинара:(!
Радвам се, че макар и парк, Градската все още я има!



Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. dengubara - И аз веднъж лових златни рибки в една градска с езеро!
23.08.2010 11:11
Много мил разказ! А кой е Града?
:)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
цитирай
2. cvetnica - Ех мили спомени, скъпа Катя!
23.08.2010 11:33
Всеки един от нас къта в сърцето си такива!
Щастливи августовски дни и още много красиви бъдни спомени!
цитирай
3. cecka1504 - Кате,
23.08.2010 12:39
паркът ни е удивителен. Вече не е същият, както едно време, но все още е красив. Много го харесвам!
Още веднъж благодаря за милия разказ, предизвикващ безброй спомени!
цитирай
4. katan - dengubara -
23.08.2010 12:51
:))))
Рибите не бяха златни:).
Сега като си ги представям ми приличат на малки сомчета, но едва ли са били такива.
А кой е ГРАДЪТ?!
Ами на автогара "Овча Купел" като кажеш :"Моля, един билет за Града!", не питат за кой град, а само за колко часа:))) и ти дават билет за ... гр. Гоце Делчев!!!!!:))))
Поздрави от мен!
цитирай
5. katan - cvetnica - Ех мили спомени, скъпа Катя!
23.08.2010 13:02
Добре дошла при мен, мила ЛИЛИ!
Всички спомени са едно връщане като към друг живот ...
Но ти ми върна едни футболни спомени, за които съм ти много благодарна!
цитирай
6. katan - cecka1504 -
23.08.2010 13:04
"И ти ли, Бруте?":)
Какъв парк, Цвете мило?:)
Тук става дума за ГРАДСКАТА!!!!:)))))
Като отидеш в Града - моля те, поздрави я от мен и й предай, че не съм я забравила!:))))
цитирай
7. cecka1504 - Ауууу, каква грешка допуснах :)!!! ...
23.08.2010 13:08
Ауууу, каква грешка допуснах :)!!! Моля да бъда извинена!
Градската, разбира се, че Градската!
Не знам кога ще имам възможност, но с най-голямо удоволствие ще предам!
цитирай
8. katan - cecka1504 - Ауууу, каква грешка допуснах :)!!! ...
23.08.2010 13:12
На другите им е простено, но на теб...?:))))
И не само Градската - поздрави всичките ми любими места!:))))
Поздрави и на теб, разбира се!:))))))))
цитирай
9. cecka1504 - Не, аз знам, че ще ми простиш! Иначе ...
23.08.2010 13:17
Не, аз знам, че ще ми простиш! Иначе кой ще прати поздрави на Града, Градската и всички любими места :)?
Знаеш ли, че строят нова сграда на Митрополията?
Сърдечни поздрави и за теб, Кате!
цитирай
10. panazea - Поздравления , Кате!
23.08.2010 13:27
И знаеш къде бихме се срещнали! В Градската! :))
цитирай
11. katan - cecka1504 - Не, аз знам, че ще ми простиш!
23.08.2010 13:29
Знаеш, че прощавам и затова направи грешката, нали?:)
Поздрави всичко, което съм споменала, а и което не съм, но не съм забравила ...
Благодаря ти за информацията за Митрополията!
Нищо не знам вече за Града, а и няма кой да ми каже ...
През 87-ма спах в хотел "Неврокоп", а през 98-ма - в хотел"Христов"/мисля, че беше с "ff".
Този хотел в моите спомени беше едно ТПК, а на долния етаж имаше ресторанто-закусвалня /според сегашните ми разбирания/. Мисля, че се казваше "Москва", но кое беше ТПК-то или ресторанта не си спомням ...
Благодаря ти, Цвете!
Добре, че си ти!
цитирай
12. katan - panazea - Поздравления , Кате!
23.08.2010 13:31
Непременно в Градската, мила Тони - приказна и вълшебна като в моето детство!
цитирай
13. razkazvachka - Само веднъж съм минавала от там - с автобуса между Благоевград и Пловдив...
23.08.2010 13:40
Но сякаш ми разказваш за Градската градина в Пловдив. Там бях за малко в началото на август - другото си е така, няма ги рибите, обаче! И моите бяха големи - сивосинкави и червени... Така и не научих как се казват. В Пазарджик не си спомням дали имаше риби, но градската градина си беше като продължение на пловдивската.
И фонтан, и цветни килими...
Права си - не е парк просто...
До ден днешен като отида някъде другаде - търся градините... Те са като сърце на града...
цитирай
14. cecka1504 - Доста време я строят, върви бавно. ...
23.08.2010 13:47
Доста време я строят, върви бавно. Преди години сградата почти изгоря след пожар.
Да, там, където в момента е хотел Христов, някога беше ресторант Москва. Аз това го бях забравила...
При следващото ми ходене до Града, ще направя всичко възможно да направя снимки. Специално за теб!
Аз също благодаря, Кате!
цитирай
15. katan - cecka1504 -
23.08.2010 13:51
Виждаш ли как старите спомени оживяват и съживяват паметта?
А снимките ги чакам вече втора година:))).
Ще ги дочакам, живот и здраве!
цитирай
16. katan - razkazvachka -
23.08.2010 13:57
Радвам се, че си тук!
Да, но в Пловдив Градската миришеше по друг начин ...
За Пазарджик не знам - синът ми направи една обиколка това лято из България и ми каза, че Пазарджик бил хубав град.
Така показва и разказва и Дисо, но аз си спомням един друг Пазарджик ...
И все пак - ГРАДСКА като ГРАДСКАТА НЯМА!:)
цитирай
17. ckarlet - Никога не съм си задавала въпроса, ...
23.08.2010 14:48
Никога не съм си задавала въпроса, защо твоята душа е толкова светла и чиста...
Бях сигурна, че детството ти е било една хубава приказка. А ти с твоите разкази го доказваш. Колко много любов има в теб, Катя! Радвам се, че има хора като теб, защото те могат да дадат много любов на всички около себе си, както и да ги научат да ценят, уважават и обичат!
Усещам, че и малката Мишел е взела много качества от прекрасната си баба!
Не спирай да ни разказваш за своите спомени. Винаги изпитвам едно голямо вълнение, когато ги чета!
Поздрави и от мен!
цитирай
18. stela50 - Върна ме години назад ,Кати ...Мили спомени.
23.08.2010 15:37
Когато гордо крачех с панделки по - големи от главата ми по алеите на Градската ...но в Пловдив. И до днес си остана с това име ...
Поздравления за хубавия разказ !
цитирай
19. razkazvachka - Ееее, каква реклама! Ама няма как да се посети на друго място, освен в твоя блог:))))
23.08.2010 18:06
Щото на другото място вече е парк...
цитирай
20. katan - ckarlet -
23.08.2010 20:37
Мила, Скарлет!
Наистина си много мила!
Благодаря ти!
Но и моята душа, като всяка друга си има и тъмни ъгълчета, където са стаени болка, гняв и не забравени обиди ...
Но всичко това е от много по-късно време, а и вече съм "отворила прозорчетата", през които тези тъмнотии да бягат в дън гори Тилилейски:).
Наистина съм щастлива, когато направя поне един човек щастлив или помогна с нещо.
И децата ми са такива.
А Мишел е почти мое копие:).
Разперва ръчички като мен, радва се, когато днес ми напълни устата с чери-доматчета и си ръкопляска, че е нахранила баба си:))) ...
И гледа много хитро-тарикатски:))).
Много я обичам!
В моето сърце има обич за много хора ...
Благодаря ти, Скарлет - топла и обичлива си ти!
цитирай
21. katan - stela50 - Върна ме години назад ,Кати ...Мили спомени.
23.08.2010 20:39
Ех, Стела!
Какви хубави години бяха!
Щастливи деца с големи панделки и грейнали лица!
Ех, минало невъзвратимо!
цитирай
22. katan - razkazvachka - Ееее, каква реклама! Ама няма как да се посети на друго място, освен в твоя блог:))))
23.08.2010 20:43
Спомняш ли постинга ми :"Човек е жив, докато е жива паметта за него"?
Е, мисля, че това важи и за Градската!
Тя ще е ГРАДСКАТА, докато поне един човек си спомня за нея така, пък после ще си стане обикновен ПАРК:).
цитирай
23. monaliza121 - При мен е Морската...
24.08.2010 08:28
Но с удоволствие прочетох, два пъти. Спомените от детството... няма какво да кажа за тях, овен че са любими спомени.
цитирай
24. dengubara - :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
24.08.2010 09:17
Някой ден ще го пробвам тоя номер на Овча купел!
Значи това бил Градът!
цитирай
25. katan - monaliza121 - При мен е Морската...
24.08.2010 10:15
Имам спомени за Морската в Бургас ...
Късноесенни спомени, приятни и натежалали с предстоящото ми майчинство ...
Хубави бяха тези морски спомени, но от много по-късно време.
Всяка година около 1--ти декември ги разказвам, а миналата година ги споделих и тук.
Поздрави на МОРСКАТА градина във Варна!

цитирай
26. voinov50 - И в Благоевград няма парк, а Градска градина - както си и казваха старите граждани...
24.08.2010 10:16
А каго кажеш Огняново - все си спомням за жълтите зъбки и минералната вода :);)
цитирай
27. katan - dengubara - :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
24.08.2010 10:19
Пробвай някойпът!:))))))))
Синът ми веднъж преди много години , може би - 14-15 , беше отишъл да провери дали е така:))))!
Дойде си много развълнуван и усмихнат -"Да, попитаха ме за колко часа искам, а не за кой ГРАД!":).
Дано не са се променили много нещата от тогава!
Хубав и успешен ден!
цитирай
28. katan - voinov50 - И в Благоевград няма парк, а Градска градина - както си и казваха старите граждани...
24.08.2010 10:22
Ех, Цецо!
Припомни ми още нещо! Да, Огняновалии имаха жълти зъби!
Такива имаха и кореняците Бургазлии - заради състава на водата, която имаха!
Благодаря за новата вратичка, която отвори у мен!:)
Поздрави, скъпи приятелю, и прекрасен ден!
цитирай
29. анонимен - Виждаш ли как старите спомени ож...
24.08.2010 12:32
katan написа:
Виждаш ли как старите спомени оживяват и съживяват паметта?
А снимките ги чакам вече втора година:))).
Ще ги дочакам, живот и здраве!


Не съм забравила, че съм обещала снимки. Нямам фотоапарат, за съжаление, а с телефона си мога да направя 2-3 снимки, не повече. Затова все още чакаш :)
Поздрави!
цитирай
30. katan - анонимен - Виждаш ли как старите спомени
24.08.2010 14:07
Цветенце!
Как си влязла аномимно при мен?!
Аз не пускам анонимни!
Познах, че си ти по коментара:))).
2-3, 2-3 - кой ти ги дава?:)
А без 2-3?:)))
Поздрави за теб!
цитирай
31. inel379 - Още една носталгична тръпка!:)
24.08.2010 22:43
Отново обагрена с много нежност!
А нашата, в която имам разкошни снимки, свързани с незабравими ученически преживявания...от акфалтови кръстоски не може да се познае. Скамейки има, но на тях почти никой не сяда. Колите фучат свободно денонощно, затова и детската площадка е самотна. Зеленината обаче не е унищожена, слава Богу! Затова и надеждата е жива!
Винаги има на какво да се зарадва човек!
Сърдечен поздрав за теб, мила!:)
цитирай
32. diso - Непременно ще пусна нещо актуално ...
25.08.2010 08:28
Непременно ще пусна нещо актуално от нашата "Градската" - а-ха да реша, че става дума за нея - има и Огняново наблизо, и езеро с фонтан в средата...:))
цитирай
33. katan - inel379 - Още една носталгична тръпка!:)
25.08.2010 13:39
Може би времената са други ...
Може би ние сме се променили ...
Може би ...
Но щом има все още зеленина - надеждата е жива!
За мен цветът на НАДЕЖДАТА е ЗЕЛЕН!
Сърдечен поздрав и за теб, Инел!

цитирай
34. katan - diso - Непременно ще пусна нещо актуално ...
25.08.2010 13:42
Непременно , приятелче!
Непременно направи постинг с актуални снимки на Пазарджик!
Видях доста от Острова и от други места, сега направи нещо за Градската!
Моят спомен за Пазарджик се различава от твоите красоти.
Поздрави и до скоро!
цитирай
35. cecka1504 - Цветенце! Как си влязла аномимно ...
26.08.2010 07:22
katan написа:
Цветенце!
Как си влязла аномимно при мен?!
Аз не пускам анонимни!
Познах, че си ти по коментара:))).
2-3, 2-3 - кой ти ги дава?:)
А без 2-3?:)))
Поздрави за теб!


Кате, влязох си съвсем неанонимно, но цялата система така се е бъгнала, че вчера имах възможност да гласувам за собствения си блог :)))
цитирай
36. katan - cecka1504 - Цветенце! Как си влязла аномимно ...
27.08.2010 13:09
Нещо става наистина!
Още не съм се логнала и ми пише, че сесията ми е изтекла ...
Но чак като твоето бъгясване:) не съм имала:))).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5680657
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196350
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930