Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2010 11:00 - Огняновските бани
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3658 Коментари: 28 Гласове:
45

Последна промяна: 17.01.2011 21:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Огняновските бани беше едно от местата, които посещавахме всяка седмица с баба и дядо.
Ходехме всеки вторник, когато нямаше много хора.
Баба приготвяше разни вкусни неща от предния ден и ги слагаше в една кошница, /досущ като съвременните кошници за пикник!/, която аз отнасях в зимника. В кошницата слагаше и един бял месал, което си беше една бяла ленена покривка.
Приготвяше и всичко необходимо за баня в две различни чанти - едната за дядо, а другата за мен и нея.
Сутринта кошницата и чантите ни очакваха пред портата - баба винаги ставаше рано и всичко беше подредено и никога не забравяше нищо.
Отивахме тримата до Агенцията, дядо купуваше билети и сядахме в рейсчето на първите седалки.
Дядо ми респектираше с външния си вид, а може и да са го познавали, затова за нас винаги бяха запазени първите седалки.
Огняновските бани бяха две - Градска и Селска.
Вече не си спомням, но мисля, че Градската баня беше на по-предната спирка и дядо слизаше там, а ние с баба продължавахме до Селската на следващата спирка.
Не си мислете, че едната е била за граждани, а другата за селяни:))). Нищо подобно:))).
Имаше разлика в големината на басейните и баба ме водеше на Селската баня, защото там басейна беше по-малък и по-плитък, а си спомням и смътно, че двете бани в един и същи ден бяха едната за жени, а другата за мъже, но може и да греша.
Водата беше много топла и миришеше силно на развалени яйца /аз не знаех как миришат развалените яйца, но така си говореха в баните/. По-късно разбрах, че тази миризма е на сероводород, на който водата беше богата.
В Банята стояхме около час, но най-великото удоволствие за мен беше плацикането:) в басейна!
После баба полягаше на една кушетка, облечена само в една дебела, мека и многоцветна хавлия, а аз едва се удържаш да не изтичам навън!
По обед се събирахме тримата и баба постилаше месала и наизваждаше вкусотиите - честно да си призная не си спомням какво имаше за ядене, но никога не ми е било толкова вкусно!
Това си беше един пикник сред природата, но ние тогава не знаехме, че сме били на пикник, а си мислехме, че сме ходили само на Огнявовските бани ...


Моля всички, които прочетат този ми спомен-постинг за малко да се спрат на коментар №15.
Какво ни струва един sms, ако ще помогнем с него на АНИБЕЛ?


 



Тагове:   огняновските,


Гласувай:
45



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Не зная дори къде се намират Огняновските бани ...
19.08.2010 11:21
Но разказът прочетох на един дъх .Много ми хареса ,нещо силно ,истинско ,
българско се усеща в този мил детски спомен.
Поздравления ,katan !
цитирай
2. lubara - Поздрави, katan !
19.08.2010 12:10
Това да не е до Огняново. Моите бани са при Овощник, минерални, средата на 60-те.
цитирай
3. cecka1504 - Кате, върна ме и в моето детство. ...
19.08.2010 12:30
Кате, върна ме и в моето детство. Толкова беше хубаво...
Благодаря ти!
цитирай
4. razkazvachka - Ей това е велико:
19.08.2010 14:26
"... ние тогава не знаехме, че сме били на пикник, а си мислехме, че сме ходили само на Огнявовските бани ..." :))))

А другото е - красиво... като празник...
цитирай
5. katan - stela50 -
19.08.2010 14:43
Огняновските Бани са до ГРАДА:) - гр. Гоце Делчев!
Наистина бяха едни от най-хубавите ми дни!
Поздрави!
цитирай
6. katan - lubara -
19.08.2010 14:46
Любоооооо!
Радвам се, че си тук, приятелю!
Огняновските Бани са до гр. Гоце Делчев - много далече от твоя Овощник, предполагам, но спомените ни се смесват с нечии други спомени и ни карат да се радваме и летим, летим ...
цитирай
7. katan - cecka1504 -
19.08.2010 14:48
Цветенце мило!
Има още няколко спомена, които ще ти напомнят още повече детството, макар твоето да е много по-късно от моето:))).
За ГРАДА!
цитирай
8. tili - На това му викам римски кеф!
19.08.2010 14:49
Звучи ми почти като по Плиний Млади:))) Какво нещо са традициите, не се губят с поколенията. Сега Митака с приятели ходят да се плацикат там като се случат по тези места. Става за къпане и през зимата.
Привет, Катюш!!!:)))
цитирай
9. katan - razkazvachka -
19.08.2010 14:51
То си беше и празник!
Всяко мое пребиване в Града беше празник за мен!
Един дълъг, цветен и ароматен празник!
Ами така си беше:))) - ние ходехме на Огняновските Бани, след това закусвахме, а сега се оказва, че сме ходили и на пикник:))).
цитирай
10. katan - tili - На това му викам римски кеф!
19.08.2010 14:54
Кеф си беше, мила Тили-Лили!
И сега като се сетя ми става едно такова ... сероводородно:))), неповторимо!
През 1987-ма бях в командировка и ме поканиха да отидем до Баните. Аз отказах. Не исках да си смесвам спомените ...
цитирай
11. tili - Да, това е като да смесиш
19.08.2010 16:52
питиетата! Винаги боли глава. Спомените трябва да се държат красиво завързани с розова панделка на отделни рафтове в килера на времето. Иначе се развалят.

Благодаря, че ни позволяваш да понадникнем, Приятелко!!!
цитирай
12. katan - tili - Да, това е като да смесиш
19.08.2010 17:03
Боли, когато откриеш, че вече нищо не е същото ...
Още няколко спомена съм записала, но не знам на кой кога ще му хрумне:) да излезе пред хората:).
Дори и мен ме изненадват и си мисля, че не съм в моя си блог:) ...
За надникване - позволявам. За повече - не:)!
И какво е това "Приятелко"?!
цитирай
13. ckarlet - Мила Катя, малко хора са изживели ...
19.08.2010 17:28
Мила Катя, малко хора са изживели твоето прекрасно детство! Ти си направо галеница на съдбата!
Не спирай да ни разказваш за твоите спомени! Когато ги чета ми става топло и приятно на душата!
Поздрави от цялото ми сърце!
цитирай
14. katan - ckarlet - Мила Катя, малко хора са изживели ...
19.08.2010 17:48
Може би си права, Скарлет!
Бях галеница на съдбата и най-галеното дЯте.
Отдала съм цялата си любов и на децата си, а сега и на Мишел.
Имам написани още описани още няколко спомена.
Колко?
Не знам!
Поздрави и от мен и до скоро!
цитирай
15. katan - Да помогнем на 4-годишно дете... да живее!Автор: blagovestie
19.08.2010 17:59
НЕКА НАПРАВИМ НЕЩО ПО НАШИТЕ СИЛИ, ЗА ДА ИМА ТОВА ДЕТЕ АНИБЕЛ ЕДИН ДЕН СЛЪНЧЕВИ И БЛАГОДАРНИ СПОМЕНИ! - katan

daimyo.blog.bg/politika/2010/08/18/pomognete-na-4-godishno-dete-da-jivee.593030
тук е оригиналната тема на съблогър, а ето и информацията, която ни е предоставил.
От нас - помощта!

Анибел, на 4 години, се нуждае от ново бъбрече! Да помогнем - кой с пари по сметка, кой с пуснат смс на номер 17 777 и текст DMS ANIBEL!
/ само 1,20 лв. с ДДС за всички мобилни оператори!/
Благодарим Ви, добри хора!

Днес гледах по Про БГ за детенцето. Нуждае се от генетично изследване преди трансплантацията на бъбрек, което струва

10 000 лв. До момента са събрани 3000. Не е невъзможна сумата. Помогнете ако имате добро желание

http://novinitepro.bg/bulgaria/zov-za-pomoshch-malkata-anibel-mechtae-za-novi-bbretsi.html

Ще помоя за съдействие популярните блогъри също да помогнат с постинг.

http://www.facebook.com/group.php?gid=131321726896810
цитирай
16. veneti - Разликата между градските и селските бани
19.08.2010 19:23
е , че на градските водата е по- топла, защото е по-близо до извора.
Много приятен разказ, който ми напомни за детството. Но можеше да допълниш разказа и с описание на Мирото.За времето си Мирото беше един затворен нудистки плаж,с разделени помещения за жени и мъже, под вековни дървета и ярко слънце, за хора, които отиват да се лекуват.Топлицата, също не е за подминаване!
цитирай
17. katan - veneti - Разликата между градските и селските бани
19.08.2010 19:36
Благодаря за допълнението,veneti!
На Баните ходех с баба и дядо и то преди около 50!!! години.
За Мирото не знам, сещаш се защо вероятно:).
А Топлицата ми беше една мечта, която се осъществи при много тъжен случай.
За нея съм споменала в един от последните ми спомени от това време.
Радвам се, че ме допълни!
Вероятно познаваш добре този край, който за мен е една носталгия ...
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
18. berta - Огняновските бани и от моето детство
19.08.2010 21:14
Огняновските бани са близо до моя роден град Гоце Делчев. Този спомен ме върна и в моето детство, когато баба ни водеше мен и братовчедите ми и изкарвахме по една смяна на баните. Спомням си, че някъде на половин километър от сградите имаше и един въжен мост. Много обичахме тихичко да се измъкнем от стаята и да ходим на този мост. Бяхме някъде на 7-8 години и тогава за нас беше голяма смелост да минеш по моста тичешком, без да се спираш или да залиташ - както се казва на един дъх. Благодаря ти, че ме върна в отдавна забравени моменти от моето детство - баните, Мирото - на което идваха дори и немци да се лекуват, Топлицата и плажа на Огняново - там като деца ходихме организирано да се учим да плуваме. Хубави детски години - сега нашите деца нямат такива хубави мигове, които след време да си спомнят.
цитирай
19. hel - Толкова мил спомен! Колко са в...
19.08.2010 21:23
Толкова мил спомен!
Колко са важни бабите и дядовците за децата, нали! :))
цитирай
20. katan - berta - Огняновските бани и от моето детство
19.08.2010 22:34
Ехе!:)
Какво стана?:)))
Май целият ГРАД се събра на Огняновските Бани!:)
Благодаря ти, berta!
Ти и veneti ме допълнихте така хубаво и интересно!
Благодаря и на двете!
цитирай
21. katan - hel - Толкова мил спомен!
19.08.2010 22:39
Много са важни бабите и дядовците за децата, Хел!
Както и децата са много важни за бабите и дядовците!
Наистина всичките ми спомени с тях са много мили!
Хубава вечер!
цитирай
22. blagovestie - Катан,
20.08.2010 07:33
благодаря ти за подкрепата и тук!

Слънце в душата ти пожелавам, мила! Бог да те благослови! :))
цитирай
23. monaliza121 - Спомените са хубаво нещо,
20.08.2010 10:15
но настоящето в момента иска поне един SMS, за да си спомняме за него с радост след време.

Привет, Катан!
цитирай
24. katan - Аз изпратих моя sms на 17 777...
20.08.2010 10:35
Моля всички в блога с добри и милосърдни сърца да направят същото.
В името на едно дете, в името на бъдещето ни!
За повече информация на www.dmsbg.com.
Нека не отлагаме за утре!
Щом държавата не се интересува, нека го направим ние!
цитирай
25. panazea - Какво сладко дете си била ,Кате!
20.08.2010 12:44
:))
цитирай
26. katan - panazea - Какво сладко дете си била ,Кате!
20.08.2010 14:58
Ако знаеш само как ме "курдисваха"/натъкмяваха, гласяха/!
:)))))))))))))))))
цитирай
27. bovari - Нека това дете има шанс да натрупа подобни мили спомени:)))
20.08.2010 20:11
Бъди жива и здрава!
И себе си...защото СИ, Катя.
:)
цитирай
28. katan - bovari - Нека това дете има шанс да натрупа подобни мили спомени:)))
20.08.2010 20:35
Благодаря ти, мила Ели!
За това е и моят апел - нека АНИБЕЛ да има красиви и слънчеви спомени един ден!
Това не е Българската Коледа с патронажи и всичко останало, а един човешки жест на истинско милосърдие, който Бог да подкрепи!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5681870
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196373
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930