Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.06.2010 18:46 - Честно ли?!
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10059 Коментари: 72 Гласове:
61


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Прочетох един постинг на mikino преди малко и реших и аз да се пооплача.
Пооплаках се по телефона на няколко приятели и от блога и ги моля за извинение, че отново се връщам на тази история.
Тя, историята, стана преди няколко дни за пореден път, но този път наистина "изпуших".
И аз като
mikino питам защо аджеба толкова години  плащам данъци на тази държава, защо си плащам редовно сметките?!
Ами защото толкова ми е акълът!
А не, замислям се и съм сигурна, че ако не си платя поне веднъж навреме някоя сметка веднага ще ме "резнат" я от ЧЕЗ, я от Топлофикация, я от ... абе, от всички!
За неплатени данъци да не говорим - направо ме дават на НАП и тЕжко и гОрко ми тогава!
Но да се върна на моята история.
Преди няколко дни ми се наложи да посетя личната си лекарка - просто целият ми външен вид и НЕвъншният кански пищяха за това.
Отидохме със сина ми. Покани ни да влезем. Погледна ни НЕвиждащо - до тук нищо ново.
Новото започна след малко - бях посинена от едно падане, с подуто ляво око и разцепена вежда / другите поразии бяха под дрехите и не се виждаха/.
"Прегледът" започна -
- Как беше ЕГН-то?
Казвам го и очаквам да ме погледне ВИЖДАЩО, но не се случва нищо подобно.
- Как е кръвното?
"Игриво", опитвам се да се пошегувам аз.
Стана, дойде с апарата и го измери.
-Да, високо е!
- И сте напълняла, затова не сте добре!
Напълняла съм с 2-3 кила, но видимо не личат! Тя как разбра без да ме погледне?!
Дава на сина ми сантиметър да ми измери талията!
Заредиха се едни въпроси, които нямаха нищо общо с това, за което бях отишла.
"Трябва поне да ме види невролог след това падане. Заради операцията" - мънкам аз.
- Ще сменим лекарството за кръвното, ще минете на по-лека храна и всичко ще се оправи!
Тук се намеси и синът ми: "Ами тя е само на плодове и зеленчуци - какво по-леко?
- А, това не е нищо!
Но май нещо й достигна до съзнанието и ме погледна много укоризнено:
- Как няма да паднете като гладувате!
Аха, значи все пак е видяла или чула, че съм паднала!
"Трябва да си направя скенер на тъпата глава" - продължавам аз от кушетката.
- Аз съм дала направление за невролог, а, ето и за травматолог през янаури. Нали тогава правиХМЕ скенер. А и той е толкова скъп - не, не мога да дам. Пък и неврологът няма да даде.
Седя неловко на края на кушетката и изумявам!
- Сега ще ви дам да си направите кръвни изследвания, после ще решаваме.
Да, и кръвните изследвания са важни и то много, особено за мен с тази таласемия, но аз не съм дошла за това!
Аз паднах по стълбите и си ударих оперираната, тъпа глава в релсата, затова отидох при нея!
И съм получила 2 /ДВЕ!!!!!/ направления за специалист за близо 6 / ШЕСТ!!!!/ месеца!
Не търся помощта й, защото съм се убедила, че няма смисъл!
Какво прави тя с тези направления?!
Да не би да ги слага на депозит в някоя банка?! Мистерия!
- Колко е захарта? - пита отново, седейки пред компютъра.
Мислех да й кажа да си направи труда и види сама, там пише, но казвам прилично - "4,9".
- Това е добре!
Да, добре е, но аз имам контузии по цялото тяло от ТРАВМА и това никак не е добре!!!
- Ще мерите кръвното сутрин и вечер и ще записвате тук - подава на сина ми някаква луксозна хартия.
- И прочетете това - синът ми взема и "това".
Дава ми направлението за кръвните изследвания и другите хартии и ми помага да стана.
Прегледът е свършил. Записана съм в аналите на "докторката" - не, трябва да подпиша листа,в който не знам какво е написано:за  какво съм ходила при нея, нали може да пише, че съм ходила да ми измери кръвното!
Тя застава пред вратата и казва, гледайки в пространството:
- И два и четиресе за прегледа.
"Но аз не плащам потребителска такса, освободена съм".
- При мен няма освободени! На който не му харесва да ме смени!
Синът ми вади 20 лева и ги оставя на бюрото.
- Аааа, нямам да върна ...
Този път и аз решавам да бъда като нея - "Аз имам".
Давам й 3/три/ лева, прибира ги и казва,:
- Аз съм ЕДНОЛИЧЕН ТЪРГОВЕЦ! И аз трябва да ям!
Сбогуваме се възпитано, но обидата и болката в мен крещят!
Какво получих от този ЕТ срещу моите 3 мизерни лева, за които не получих дори касова бележка, както е редно при търговците и след като тя всеки месец получава за мен и сина ми от НЗОК?!
Разбрах на другия ден, след като си бях направила скенер на тъпата /повтарям го няколко пъти, не за друго, а защото ме е яд на мен самата за вярата в доброто начало на човека/ глава  срещу заплащане.
(Е, слава Богу! Не е това, от което се опасяваях, но не е безобидно!)
Прочетох "това" и разбрах. "Докторката" работи по някакъв проект за пре-диабет /вероятно по някаква Европейска програма/ и ме е включила в него без да ме пита.
Но аз отидох заради травма и не получих нищо като съвет поне!
Не че не знам, не че не бях започнала да се лекувам сама!
САМОЛЕЧЕНИЕТО не било хубаво занимание!!!
Айде бе!
А кое е по-хубаво - да те унижават някакви псевдолекари?!
Боже, пази ни от болести и травми, от корумпирани и алчни лекари, а другото - както дойде!





Гласувай:
62



1. katan - Ужасявам се!
10.06.2010 18:48
За 3-ти или 4-ти път пиша за отношенията между лекар и пациент,пардон - клиент.
И си мисля за бездушието, което е завладяло всички.
До къде ще стигнем така?
цитирай
2. katan - Прииска ми се
10.06.2010 18:59
да напиша и цялото име на "лекарката", но ще се задоволя само да дажа, че е общопрактиващ лекар в 25- ти ДКЦ.
цитирай
3. koki4e - Грамотни хора сме,
10.06.2010 19:04
самолечението вече не е толкова невежествено занимание за каквото се смяташе някога.И ние можем да четем медицински книги и лекарствени списъци.Много лекарства се продават без рецепта,а и бабините илачи не са за изхвърляне.
цитирай
4. katan - koki4e - Грамотни хора сме,
10.06.2010 19:08
Да, грамотни сме!
Дори смея да твърдя, че знам малко повече от тази "докторка" от личен опит, за съжаление, който ме е накарал да прочета много медицинска литература.
И какъв е изводът?
В 21-ви век да се самолекуваме ...:(((
цитирай
5. umma - Katan, това не е лекар...
10.06.2010 19:17
ТЪРГОВЕЦ е... Едноличен :)))
Докато ни лекуват търговци - тъй ще е...
И търговци решават колко направления ни се полагат - по търговски нюх.
Тъпо, жалко и... щеше да е смешно, ако не е трагично!!! И аз не ходя на лекар - няма смисъл, накрая пак всичко плащам!
Оздравявай и не ги мисли повече, мисли за себе си и близките си!
Спокойна вечер :):):)
цитирай
6. blagovestie - Това е, защото
10.06.2010 19:20
сме търпеливи и любезни. Така са ни възпитавали - явно погрешно на фона на малоумието наоколо. И сме неадекватни, Катан.
Знаеш ли кои ги преглеждат, на кои обръщат внимание веднага. На невъзпитаните, на агресивните, на напористите (разбирай неконтролируеми). И не винаги го правят с пари. Влизат и безкомпромисно изискват вниманието, което ВСИЧКИ заслужаваме. Не са приятни събеседници, но то и обстановката и ситуацията няма нищо общо с приятното. Че и некадърни са повечето лекари (да ме прощават малцината съвестни и прилежни, те не попадат в никоя категория, те са от друг свят!), само гледат да ти изпишат скъпи лекарства на конвейер, защото взимат процент от фармацевтичните фирми. Не ЕТ, а продажници са - 99,9% от тях.
Ще ни изродят тези изроди! Да се чувстваме зле от човечността си, мама му стара и действителност...
цитирай
7. katan - umma - Katan, това не е лекар...
10.06.2010 19:42
Да, тя сама си го каза!
"АЗ съм ЕДНОЛИЧЕН ТЪРГОВЕЦ!"
Но какво правят ТЪРГОВЦИТЕ в лекарски кабинети?!
Това е здравна реформа по нашенски:(((
Опитвам се да не си спомням, опитвам се да се съхраня заради децата и себе си.
Благодаря ти!
цитирай
8. katan - - Това е, защото сме търпеливи и любезни.
10.06.2010 19:50
Скъпа, blagovestie!
Най-нормалното поведение е любезното, вниматеното, състрадателното ...
Другото е ненормално.
Аз все още се смятам за нормален и адекватен човек, да, смятам се за човек, а не за клиент на лекари-търговци.
Обидно и жалко е, че арогантността и простащината са завладели ежедневието ни.
Още по-лошо е, когато такива са лекарите ...
цитирай
9. mamas - Миличка!
10.06.2010 20:34
Съжалявам за това, което ти се случва!
Аз лично съм доволна от моята лекарка и от останалите специалисти, на които съм попадала в Ямбол, но с предишния ни лекар не беше така. И той беше търговец...

Оправяй се бързо, миличка!
цитирай
10. razkazvachka - О, Катя - стой на сянка и вземи си смени личния търговец -
10.06.2010 20:49
а лекари има, а и приятели-патили...
цитирай
11. katan - mamas - Миличка!
10.06.2010 21:14
Благодаря ти, Славе!
Винаги да бързаме бавно, за да не се налага да търсим помощта на тези търговци!
Много търговци се навъдиха, много нещо!
Хубава вечер на теб!
цитирай
12. katan - razkazvachka - О, Катя - стой на сянка и вземи си смени личния търговец
10.06.2010 21:17
Мила приятелко!
Благодаря за съвета!
Сянката и шапката са ми спътници отдавна;).
Иска ми се приятелите ми да не са препатили!
А лекари има, но са изчезващ вид:((.
Хубава вечер и на теб!
цитирай
13. kalin8 - Скоро писах
10.06.2010 21:28
по един друг повод, но мисля ,че и тук ще си тежи на място:
Ненапразно Иисус е изгонил търговците от Храма!
Много нарядко се срещат Човеци и тази, претендиращаза хуманност професия...
Б.
цитирай
14. veninski - Има всякакви лечители. . . За съж...
10.06.2010 21:43
Има всякакви лечители... За съжаление... Поздрави от Родопите, Катя!
цитирай
15. panazea - Кате , Кате!
10.06.2010 21:49
Какво си изпатила?
Майка викаше: Здрави не можем да се гледаме , пък болни -хич!
Дано бързо да ти минава! И не се кори , мила! На всеки може да се случи!
Много са звани , малко призвани! Някога уважавах лекарите! Сега бягам , за да не ме обслужват!
Прегръдка!
цитирай
16. katan - panazea - Кате , Кате!
10.06.2010 22:04
Благодаря ти,Тони!
Наистина малко са лекарите по призвание!
Имам един приятел кардиолог, който казва "как да си подложа ръката за стотинките на болните?!", но той май е от изключенията ...
И аз бягам от лекари, но понякога се налага.
Но темата е с мого нюанси - и морални, и законови и общодържавни.
Каквото ни е здравеопазването - такава ни е цялата държава.
Започваме реформа на широка "нога" навсякъде с всяко ново правителство и ... стигаме до под крушата:(((.
И така ... до следващото.
В това време всичко се опорочава неимоверно и добива чудовищни размери.
цитирай
17. katan - kalin8 - Скоро писах
10.06.2010 22:30
Боре, Боре!
Пропуснала съм коментара ти!
Извини ме!
Днес, след като написах това и аз много си мислех за търговците и за Храма.
Медицината наистина е Храм и там трябва да влизат не търговци, а чисти хора.
За жалост в последните години понятията се объркаха, нравите - също ...
цитирай
18. katan - veninski - Има всякакви лечители. . .
10.06.2010 22:32
Ех, Васко!
Лечители има всякакви, но хора сред тях рядко се срещат!
Щастливи сте вие в Павелско!
Поздрави!
цитирай
19. kasnaprolet9999 - Направо нямам думи, мислех си, че само на мен
10.06.2010 22:37
се случват такива случки. Преди година на свекърва ми й стана зле, викнах бърза помощ, а лекарката почна да й гледа очите и искаше да й изпише лекарство за конюктивит. Обясних й, че вероятно има проблем със сърцето, а не с окото. Добре че поне я закараха до Медицинската академия, та да й приложат лечение. Там уж я стабилизираха, но тя милата почина в деня, в който я изписаха. Слагам постинга ти в моята блог-вълна "Помощ лекуват ни", можеш да си прочетеш там още много весели истории.
http://blog.bg/theme.php?theme=878&success=1
цитирай
20. katan - kasnaprolet9999 - Направо нямам думи, мислех си, че само на мен
10.06.2010 22:42
Не, Вени!
Не се случва само на теб!
Имам приятелка, която ме упреква, че не си търся правата...
Как?!
С пушка, с пищов или направо да грабвам "Калашника"?
Не пиша за пръв път на тази тема.
Но всеки път е много накърнено човешкото, а и личното ми достойнство:((.
Съжалявам за свекърва ти!
Така е - помощ!
цитирай
21. diso - Човек и здрав да е, иде ли при лекар, се разболява
10.06.2010 23:07
я от отношението, я от грешно лечение, а от сметката...
Разбира се, не можем да поставим всички лекари под един знаменател, но има много плява в "занаята".
цитирай
22. kasnaprolet9999 - Те са толкова безочливи, че
10.06.2010 23:41
направо звучи като виц моята история. Бяха две лекарки нищо не ме питаха, а направо ми казаха, че ако толкова се притеснявам за сърцето й, да донеса кардиографа, сякаш си го държа в гардероба. После трябваше да отида до линейката за да го взема и да им го дам, та да се спретнат да свършат нещо. После изведнъж се засуетиха, излязло сърцето извън ритъм и трябвало да се сложи на апарат, пратиха ме да търся хора да я пренесем до линейката, те такава услуга не правели. Едно момче от улицата дойде и ни помогна.По-късно разбрах , че на шофьорите на линейките им плащали допълнително за пренасяне на болните, но те нарочно казвали така, за да им плащаме и ние. Направо ме вкараха във филм, още ми държи влага, паднеш ли им в ръчичките, с теб е свършено. Какъв Калашников, нищо не помага, те са цяла мафия-лекари, аптекари, производители на медицински уреди и пр. Просто не трябва да стигаме до там, профилактика му е майката.
цитирай
23. katan - diso - Човек и здрав да е, иде ли при лекар, се разболява
10.06.2010 23:50
Здравей, приятелче!
Има много истина в коментара ти.
Мен лично ме разболява повече отношението, лечението май сама си го назначавам, а сметката ... тук не става дума за 3 лева.
Думата ми е за много по-сериозни неща.
Държавата ли, реформата ли, не знам, направиха от лекарите търговци ...
Но не всички са търговци - има и лекари, които не се принизяват до жълтите стотинки и наистина не бива да слагаме всички под общ знаменател, затова съм написала в коментар ДКЦ-то, в което е въпросната "лекарка"/слагам все кавички, защото са на мястото си/.
Познавам я от близо 3 години и не ми е направила впечатление на компетен лекар - за всяко нещо има лекарство, което дистрибутира мъжът й...
Тъжна работа - да търгуваш със здравето на хората и да печелиш от болката им ...
Хубава вечер и поздрави!
цитирай
24. katan - kasnaprolet9999 - Те са толкова безочливи
11.06.2010 00:01
Безочливи има навсякъде!
Но да си безочлив, когато става дума за човешки живот е престъпление, което трябва да се наказва, да бъде инкриминарано.
Спомням си един случай на смърт на дете на 8 години в Пловдив преди 10.11'89, поради лекарска небрежност.
Спомням си и присъдата, която ме ужаси тогава - лекарката да заплати 80 / ОСЕМДЕСЕТ!!!/ лева на родителите!
Но тогава лекарите наистина бяха лекари, а не търговци ...
Хубава вечер!
цитирай
25. tili - Аз ти казах да я смениш
11.06.2010 02:11
тая лешоядна мърла! И престани да ми боледуваш!!! В неделя ще дойда да те изведа и да се напием :)))
цитирай
26. mitales - Смени я.
11.06.2010 07:41
Смени я и я дай на Комисията по етика.
цитирай
27. krotalka - УЖАС!
11.06.2010 08:11
Нали се вясвам рядко съм пропуснала случилото се с теб.
Добрите лекари в БГ, трябва да се впишат в "Червената книга", изчезващ вид са. Съпоставям преживяното от теб с малкото ми контакти с лекари в Германия, разликата е от небето до земята...
цитирай
28. mirandolina - Ужас е, ужас е !
11.06.2010 09:13
Какво друго да кажа освен САМО ДА СМЕ ЗДРАВИ И !!!!!!!!!!
цитирай
29. mikino - И да ен си кривим душата - това не е ...
11.06.2010 09:13
И да не си кривим душата - това не е само при "докторите", много българи забравиха значението на думата "човечност" или по ново му "хуманност"! За съжаление все по-често виждам озверели физиономии по улицата. Някакви нЕхора, на които само от погледа им личи, че нямат сърце! Не дай Боже, да се случи нещо, някой да има нужа от помощ, те седят и зяпат, без изобщо да се замислят /защото те не могат да мислят/, че трябва да направят нещо! Думата "съпричастност" също им е чужда, те не знаят какво е да примеш чужд проблем като свой!
цитирай
30. injir - Чиновници - лекари, чиновници - ...
11.06.2010 09:36
Чиновници - лекари, чиновници - учители, чиновници - в цялата държава...
цитирай
31. ploudinperper - http://ploudinperper. blog. b...
11.06.2010 09:46
http://ploudinperper.blog.bg/politika/2010/06/11/slugite-na-petko-danchev-i-bsp.560169
цитирай
32. eien - Съчувствам Ви най-искрено, но се питам, не е ли редно с големи букви
11.06.2010 09:55
да се афишира името на тази "професионалистка", както и поликлиниката, в която работи. Един болен да спасите с точната си информация, пак е нещо. Категорично мисля, че не трябва да се прикриват такива непрофесионалисти под общото "лекарка", "лична лекарка", "джи-пи". Кому помагате така?Нито на себе си, нито на детето Ви, което расте с тревожно очакване забъдещето си, нито за близките Ви, нито за нас, Вашите съблогери, които Ви харесваме.
цитирай
33. elinora - Кате,
11.06.2010 10:22
ужасна история! Надявам се, че въпреки това си добре!
цитирай
34. katan - tili - Аз ти казах да я смениш
11.06.2010 10:31
Ще се вслушам в съвета ти, Лили!
Но за напиване ...
Мисля, че съм ти разказвала случката с :"Ами ще намалите алкохола!"?
Ако не съм, сега ще ти я разкажа - крилатите думи и ОЦС/особенно ценен съвет/ са отново от същата "лекарка", но казани преди около година и половина.
Молих я за някакво направление, а тя ми каза, че са свършили /нищо ново под слънцето/ и ми даде ОЦС - да отида на свободен прием, който не е толкова скъп - струва 28 лева+47лева за снимка и т.н.
Тогава й казах отново шеговито-иронично, че аз освен да ям трябва и да пия ...
Тя не дочака края на изречението и изстреля крилата фраза.
... ЛЕКАСТВА - казах аз и бях удостоена с празен поглед.
Знаеш, че не пия алкохол / сега и всички ще разберат;)))/, но ти благодаря за предложението!;)))
цитирай
35. katan - mitales - Смени я.
11.06.2010 10:33
Ще го направя, приятелче!
Но за Комисията ... нали знаеш за гарваните?
Поздрави!
цитирай
36. katan - krotalka - УЖАС!
11.06.2010 10:34
Е, Таня!
Какъв ти тук ужас;)))!
ЕЖЕДНЕВИЕ!
Толкова сме далече от Европа!
цитирай
37. katan - mirandolina - Ужас е, ужас е !
11.06.2010 10:36
Само да сме здрави!
Моите пророчески шеги от преди 20 години се сбъдват, за съжаление!
цитирай
38. katan - mikino -
11.06.2010 10:40
Така съм писала и аз в някои от коментарите тук - така е навсякъде за съжаление!
Стахме НЕхора /пиша в множествено число, но не се слагам в тази категория/, апатични, безразлични, бездушни и бездуховни.
За съпричастност почти не можеда се говори!
Хубав ден ти пожелавам и ходи пеша - хем се разсънваш, хем не ти трябва фитнес;).
И поздрави!
цитирай
39. katan - injir - Чиновници - лекари
11.06.2010 10:42
injir, системата и Реформата ги направи такива ...
Макар да си мисля, че ако има малко човещина у всеки няма да е така ...
цитирай
40. katan - ploudinperper - http://ploudinperper. blog. b...
11.06.2010 10:44
Видях постнга, приятелю.
Поздрави!
цитирай
41. katan - eien - Съчувствам Ви най-искрено, но се питам, не е ли редно с големи букви
11.06.2010 10:47
eien, написала съм здравното заведение още във втория си коментар.
За сега няма да пиша името й, защото имам нещо на ум.
Дано съм помогнала на някого!
Поздрави и хубав ден!
цитирай
42. katan - elinora - Кате,
11.06.2010 10:50
Ели, надявам се да се заличат поне следите до неделя.
Минах под дъгата;) и сега вече съм в жълто-зелената гама;).
Хубав ден ти желая!
цитирай
43. rpatel - А преди известно време се запознах ...
11.06.2010 11:00
А преди известно време се запознах случайно с една лекарка и жената ми каза: "Един съвет от мен. Ако не е изключително спешно, не ходете на лекар. Просто няма смисъл. Хаосът е пълен! И изобщо, стискайте палци да не се разболявате, че ще ви побъркат от висене пред кабинетите и от обикаляне от един доктор на друг, а пък я ви помогнат, я не. Повярвайте ми, доктор съм, знам какво говоря!"
И аз й вярвам, за съжаление. Щом сме стигнали до там, самите лекари да ни съветват да избягваме да ползваме услугите им, представям си колко е трагично положението.
Ако, недай Боже, ми се наложи, до нас има частна клиника. Вярно, скъпичко ще ми излезе, но поне ще знам, че ще се погрижат за мен. А сега, хем осигуровки имам, хем ме карат да плащам допълнително за това и за онова, че и за капак ме размотават и ме третират като натрапник, който е дошъл да им разваля спокойствието. А в крайна сметка от здравето по-ценно няма. Както казваше баба ми: "От всичко можеш да спестиш, но от парите за здравето си не пести!".
Усмихнат ден и дано се оправиш бързо!
цитирай
44. katan - rpatel - А преди известно време се запознах ...
11.06.2010 11:10
rpatel написа:
А преди известно време се запознах случайно с една лекарка и жената ми каза: "Един съвет от мен. Ако не е изключително спешно, не ходете на лекар. Просто няма смисъл. Хаосът е пълен! И изобщо, стискайте палци да не се разболявате, че ще ви побъркат от висене пред кабинетите и от обикаляне от един доктор на друг, а пък я ви помогнат, я не. Повярвайте ми, доктор съм, знам какво говоря!"
И аз й вярвам, за съжаление. Щом сме стигнали до там, самите лекари да ни съветват да избягваме да ползваме услугите им, представям си колко е трагично положението.
Ако, недай Боже, ми се наложи, до нас има частна клиника. Вярно, скъпичко ще ми излезе, но поне ще знам, че ще се погрижат за мен. А сега, хем осигуровки имам, хем ме карат да плащам допълнително за това и за онова, че и за капак ме размотават и ме третират като натрапник, който е дошъл да им разваля спокойствието. А в крайна сметка от здравето по-ценно няма. Както казваше баба ми: "От всичко можеш да спестиш, но от парите за здравето си не пести!".
Усмихнат ден и дано се оправиш бързо!


Няма какво да добавя!
Щом самите лекари знаят що за стока има сред тях ...
Благодаря ти за пожеланието и хубав ден и на теб!

цитирай
45. nicodima - Катя, съжалявам искрено за унижението, на което си била подложена.
11.06.2010 11:27
Но подобно на Понтис, който казва, че работещите в системата на МВР не са юристи, и аз поддържам схващането, че джи-пи-тата не са лекари, а само разпределители. Много е дълго да обяснявам защо стана така... Аз язвите ги виждам, още повече, че те рефлектират върху моя имидж и този на колегите ми, които връщат от отвъдното запуснатите от джи-пи-тата случаи... Държавата сбърка на две места - с единната здравна каса, която е един резерв за което и да е правителство, защото ръководството и се назначава политически, средствата, които се източват от там към други ресори са непроследими на практика - само най-висшите кадри на касата вероятно знаят, че с тях се правят пътища... Друго, на джи-питата не се плаща за свършена работа, за брой и качество на прегледите / има система за оценка /, а на бройка записан пациент. Това ги кара да записват повече пациенти, но страда качеството. Отчетността към Касата е отчайващо мероприятие. За всяка пропусната запетайка в документацията отнасяш глоба. Това те кара да гледаш повече в листа, отколкото в пациента. Профилактиката се извършва проформа. Аз например, като лекар, също плащам потребителска такса при моето джи-пи, макар че съм освободена от нея като колега. Въпреки че ги плащаме тези такси, в кабинета и от 15 години няма никакви промени - пълна разруха!
А за частните - нямам думи. Там специалистите са средна ръка - защото частниците не могат да си позволят да плащат високи възнаграждения на специалисти от висока проба - това всъщност обяснява нещастните случаи по частните клиники напоследък. Говоря общо, има и свестни. Но се броят на пръсти. Повечето са конвеир на пациенти с леки заболявания, защото тежките заболявания са свързани с високи разходи.
Мога да изпиша томове, ама не е нужно... Само дето се отвращавам вече от нагласата в обществото, че лекарите имали "жълтици в очите" и прочие простотии, защото човек като закъса много все опира до лекар... Помислете за истинския виновник в лицето на сменящите се политически върхушки!!
цитирай
46. kikowsky - Ужас
11.06.2010 11:42
Как се пръкнаха тия изроди джи-пи-тата
цитирай
47. karambol5 - Напълно те разбирам ! В един мо...
11.06.2010 11:51
Напълно те разбирам !
В един момент преставаш да викаш Неволята и минаваш на самолечение....
И се молиш да имаш природен талант за това,че инак са те уморили като едното нищо !
Черен хумор ,ама е така.....
цитирай
48. katan - nicodima - Катя, съжалявам искрено за унижението, на което си била подложена.
11.06.2010 11:52
Никодима, скъпа!
Благодаря ти за коментара!
Попадна точно в целта!
Това исках да се разбере, че за да са такива лекари, учители и всички пострадали от Реформата е политиката на държавата, или по-точно липсата на държавност в политиката.
Това го писах някъде в по-горен коментар.
Вместо да се хване нещо и да се завърши до край, всяко следващо правителство започва отново и забатачва още повече нещата ...
На възлови постове се назначават политически лица без хал-хабер какво се иска от тях, но те искат и искат от нас.
Ходила съм често и в частни болници - заради отношението, но си права за качеството.
Дори един от водещите специалисти- професор ми каза нещо, което е обществена тайна - в едни от най-нашумелите здравни заведения работят вторите екипи на тяхната болница.
Благодарна съм на много лекари, които се пребориха за живота ми и сега съм тук, но как да преглътна за сетен път това незачитане на човешкото достойнство?!
Обидно и болно е / не само от физическата болка, с нея се справям! /.
"Реформата", липсата на адекватни закони и разюздаността в държавата създават предпоставки за избуяването на описанато от мен в постинга.
Не на последно място е моралът на човека, независимо от професията...
Последното изречение в коментара ти споделям напълно и съм съгласна снего!
Поздрави и благодаря!
цитирай
49. katan - karambol5 - Напълно те разбирам !
11.06.2010 11:56
Прибягвам до лекарска помощ само в краен случай!
Но този път сглупих и вместо да отида веднага да си направя скенер реших, че все пак джи-пито ми трябва да знае ...
Повече няма да правя така;)))!
цитирай
50. katan - kikowsky - Ужас
11.06.2010 11:58
Ами как?!
Създаде ги обществото, държавата, беззаконието ...
цитирай
51. karambol5 - Никодима, скъпа! Благодаря ти за ...
11.06.2010 11:59
katan написа:
Никодима, скъпа!
Благодаря ти за коментара!
Попадна точно в целта!
Това исках да се разбере, че за да са такива лекари, учители и всички пострадали от Реформата е политиката на държавата, или по-точно липсата на държавност в политиката.
Това го писах някъде в по-горен коментар.
Вместо да се хване нещо и да се завърши до край, всяко следващо правителство започва отново и забатачва още повече нещата ...
На възлови постове се назначават политически лица без хал-хабер какво се иска от тях, но те искат и искат от нас.
Ходила съм често и в частни болници - заради отношението, но си права за качеството.
Дори един от водещите специалисти- професор ми каза нещо, което е обществена тайна - в едни от най-нашумелите здравни заведения работят вторите екипи на тяхната болница.
Благодарна съм на много лекари, които се пребориха за живота ми и сега съм тук, но как да преглътна за сетен път това незачитане на човешкото достойнство?!
Обидно и болно е / не само от физическата болка, с нея се справям! /.
"Реформата", липсата на адекватни закони и разюздаността в държавата създават предпоставки за избуяването на описанато от мен в постинга.
Не на последно място е моралът на човека, независимо от професията...
Последното изречение в коментара ти споделям напълно и съм съгласна снего!
Поздрави и благодаря!

АМИН !
цитирай
52. katan - karambol5 -
11.06.2010 12:07
Трабва ни истинска Реформа, за да се върнат отново след 20 години истинските лекари, а не чиновниците, забили нос в амбулаторния лист!
цитирай
53. kass - katan
11.06.2010 12:39
аз съм на принципа лекар да ме види ако може чак като умра за да констатира смъртта ми, но да не дава господ, че знае ли се... Ужасно е наистина, никакъв стимул не може да накара хората да си вършат работата с любов в тая държава, не знам защо е така, вероятно от липсата на всякаква перспектива...
цитирай
54. katan - kass -
11.06.2010 13:03
И аз не обичам посещенията на лекарски кабинети.
Това ми беше второто или трето влизане в нейния кабинет за годината, но понякога се налага.
Когато иска човек намира и мотив и перспектива стига да има сърце и душа за това.
Ужасното е, когато млади хора, като въпросната персона са бездушни и дезинтересирани.
цитирай
55. compassion - Много ти съчувствам
11.06.2010 13:09
при теб вече е налице омагьосания кръг. Много се оплакваш, самосъжаляваш, не виждаш своя истински проблем и не искаш да се промениш. Негативните ти мисли, думи, очаквания и действия се обръщат срещу теб самата. Страхът, гневът, недоволството, обидата, чувството че си необичан, неприет, неразбран са причината.... няма да продължавам да описвам механизма на пораждане на заболяванията, на нещастните случаи и злополуките. Само ще заключа: всичко си правним сами. Ние сме си най-големите врагове. Нито политиците, нито затворите, нито мизерията, нищо не може да унижи и умърси чистата душа (Нелсон Мандела е прекрасен пример). А аз самата съм ти пример за преминаване през ада. Защо ти не си го спестиш? Писах ти и на лични преди. Промяната започва от вътре за всеки, а не от системата на управление на държавата. Във всички държави има и "утрепки" и "ангели". Значи политиците не решават дали духът ти ще се усъвършенства или ще избере "леко, меко и доходно". Но с това изказване не омаловажавам обществените условия на живот. И друг път съм казвала, че истинския проблем на България е в това, че липсва гражданско общество. И естествено, щом само се надпреварвате да се оплаквате безадресно...eien е права.
Желая ти скорошно оздравяване и промяна на отношението първо към самата себе си! Говоря от опит, както знаеш и от желание да помогна.
цитирай
56. katan - compassion -
11.06.2010 13:31
Благодаря ти за съчувствието, Руми!
Не се чувствам необичана, не се самосъжалявам, не мисля негативно ...
Страхът не ми е присъщ.
Гневя се, когато не мога да променя ситуацията, която според мен е неправилна.
Написах "да се пооплача", защото не се сетих за друга дума.
Не се оправдавам.
Паднах, пострадах, точка. Така съм свикнала.
Написах го, мислейки си, че мога да помогна с нещо на други хора в моята ситуация.
Колко души трябва да се променят отвътре, за да се подобри системата и управлението в държавата?
Ако промяната на ситуацията в държавата зависи от моята промяна съм готова да се преобърна наопаки, за да тръгне всичко по мед и масло, а и от това ще зависи и доброто ми здраве!
Не е безадресно - отговорих и на eien, ще пиша и на теб - лекарката е от 25-ти ДКЦ в "Младост", предполагам че си го прочела на две места.
Благодаря ти за коментара!
Винаги ми е нужна помощта ти, за да се "спра" малко!
Хубав ден и поздрави!
цитирай
57. анонимен - Току що се връщам от болницата със ...
11.06.2010 14:55
Току що се връщам от болницата със същият проблем - няма направления, крят на тремесечието е , дрън дрън дрън.
Висях половин час в адска жега , сестрата ми каза че имало направление - влизам в кабинета - опс, - нямаме.
И по същият начин - пий това, прави онова, за невролог две направления в рамките на 4 месеца не можело да се дадат..........
Явно проблема не е във въпросната лекарка, проблема е в цялото ни здравеопазване
цитирай
58. tomich - Има много сила в нетрадиционната медицина...
11.06.2010 17:08
Абе, всички са виновни, само не и лекарите. Че кой ли не се е опарвал от "професионализма " им, от"добрата им практика"? Спомням си, като дете се разболях от скарлатина и през нощта дигнах температура40 градуса. Домашната ни лекарка, д-р Тенева, незабавно се озова Лично сменяше напоените с оцет кърпи на челото ми, даде ми някакви горчиви прахчета. Когато температурата започна да спада, просълзената ми майчица и подаде 5-левова монета, но тя категорично отказа. Помилва ме, усмихна се и, обръщайки се към майка, каза : Госпожо Пешева, моля ви, нямам нужда от тия 5 лева, запазете ги за лекарствата на момчето...
Колко от днешните лични лекари биха постъпили така?
Човекът, положил Хипократовата клетва, който по всяко време на денонощието е морално задължен да откликне незабавно на вик за помощ и съвет, сега се е "трансформирал" (използам тая чуждица за да подчертая НЕживото в него) в ЛТ (личен търговец). Той ще забрави да ти каже две топли ободрителни и обнадеждаващи думи, но няма да забрави да си поиска двата и половина парещи ръката лева...Изходът от този "здравен" хаос, от тая жестока безпътица, струва ми се , е силно гражданско общество. А то, за жалост, още не се вижда...Изглежда скоро няма и да го видим...поне нашето, по-възрастното поколение.
Желая ти бързо да се оправиш. Наблягай на народната медицина и положителното самовнушение, както съветваше Петър Димков.
цитирай
59. karambol5 - Трабва ни истинска Реформа, за да се ...
11.06.2010 18:05
katan написа:
Трабва ни истинска Реформа, за да се върнат отново след 20 години истинските лекари, а не чиновниците, забили нос в амбулаторния лист!

Така е и имам наджда ,че ще се получи този път
цитирай
60. cvetnica - Катя,
11.06.2010 19:01
и друг път съм ти казвала, че българското здравеопазване и хората в бели престилки страдат от недостатъчна сърдечност!
Не съм изненадана и този път! Системата ни е сбъркана - точна констатация!
Те и зарваватчиите са еднолични търговци! И като ни продадат някой мухлясъл плод или зарзавад, не ходим при тях, а търсим други! Сменяй лекарката и си намери истинска докторица!
Но...нещо друго ми направи впечатление в един от по-горните коментари. Повярвай ми, дай Боже всекиму от твоят "негативизъм, страх, гняв"! Предпочитам ти да ми се пооплачеш, защото няма да го приема като пооплакване, а като констатация, че нещо ти се е случило! Вземи да помрънкаш и ти някой път, оловно войниче, че да разбера как го правиш!
Хайде, да си ми жива и здрава!
И весел и незабравим празник утре!
С обич Лили
цитирай
61. galinabg - Как искам да не опровергая,
11.06.2010 22:54
но,мамка му, нямам аргументи....Моето Джипи къщо е в 25 -та поликлиника? :)))
цитирай
62. inel379 - Не е за чудене, че самолечението ни е по-успешно!
11.06.2010 23:58
Най-хуманната професия се превръща в лошокачествена търговия!
Трайна горчилка!
Съжалявам за това, което си приживяла, мила!
Хладнокръвното равнодушие няма как да не предизвика възмущение!
Медицината и правото...да не ти се наложи да ги ползуваш.
Да сме живи и здрави!
Ведри помисли за теб!
цитирай
63. harvi - Катя, точно по тази причина вчера смених личния си лекар.
12.06.2010 17:49
И аз през цялото време си мислех за търговците в храма, но сте го коментирали вече. Аз стигам до извода, че институцията личен лекар е куха, ненужна, източваща пари от бюджета за реалното ни лечение. Колко хрантутници има в страната на наш гръб. Малко са лекарите с призвание. Пожелавам ти бързо възстановяване и си смени лекарката. Поздрави :)
цитирай
64. katan - darling -
14.06.2010 10:58
Извинявам се за закъснелите отговори, приятели!
Но така се случи, че не ми остана време да пусна компютъра ...
Да, darling, така е с направленията!
Миналата година в края на септември се обадих на въпросната ми лична лекарка за направление - тогавабеше поне по-любезна и ми каза да отида на 1-ви октомври, ще ми даде.
На 1-ви бях там още в 7,30. Дойде в 8,45, покани ме в кабинета/просто бях първа, затова/, казах за разговора ни от преди няколко дни, а отговорът ... познай!
"Направленията свършиха!".
Как на първо число, при положение, че преди мен не е влязълникой друг направленията свършиха?! МИСТЕРИЯ!
Поздрави и бъди здрава!
цитирай
65. katan - karambol5 -
14.06.2010 11:00
Аз не губя надежда никога,дори и в най-сложните ситуации.
Дай, Боже, този път да се променят нещата!
цитирай
66. katan - cvetnica -
14.06.2010 11:05
Лили, благодаря ти за разбирането!
Но недостатъчната сърдечност май е хронична болест на цялото ни общество!:(
Мисля си, че смяната на търговеца не е решение на въпроса, но все пак и палиативната мярка е нещо ...
А за войничето - представих си го с едното краче, но винаги готово, изправено, а после ... от него остава едно сърце!
Благодаря и за пожеланията!
Съботният празник беше едно щастливо изживяване и още ме държи в плен!
Вече може би е излязъл и постинга:))).
Хубав ден, приятелко!
цитирай
67. katan - tomich - Има много сила в нетрадиционната медицина...
14.06.2010 11:33
Прав си, приятелю!
И аз пазя спомен за един лекар от детството ми - д-р Жеко Киров от Пловдив...
Бях в първи клас и бях с много тежка ангина, която не минаваше ни с биомицин, ни с пеницилин.
Татко ме ЗАНЕСЕ при д-р Жеко Киров в частния му кабинет /тогава имаше все още и частни практики!/.
Той ми направи някаква манипалация, която беше болезнена и съпроводена с изцапване на престилката на съпругата му, която беше и медицинска сестра.
После ме посети и няколко пъти в къщи, а не пожела да вземе нито стотинка, спомням си думите, които уж тихо си разменяха с татко и майка, че е доволен, че ми е помогнал ...
"Това ми стига!".
Кам ги тези лекари като д-р ЖЕКО КИРОВ сега?!
Бъди здрав!
цитирай
68. katan - galinabg - Как искам да не опровергая
14.06.2010 11:36
Галя, как да те разбирам, скъпа?
Да "НЕ" или да "ТЕ"?:)))
А в 25 ДКЦ има много добри лекари!
За пример ще дам д-р Ранева - личната лекарка на моята внучка!
Невероятна е!
Грижовна, внимателна ...абе, истински лекар!
цитирай
69. katan - inel379 - Не е за чудене, че самолечението ни е по-успешно!
14.06.2010 11:39
По-успешно е, но редно ли е, inel?
Защо са тогава тези осигуровки?!
Благодаря ти за пожеланията!
Вече се пооправям, но ще ми трябва още малко време.
Бъди здрава, приятелко!
цитирай
70. katan - harvi - Катя, точно по тази причина вчера смених личния си лекар.
14.06.2010 11:42
harvi написа:
И аз през цялото време си мислех за търговците в храма, но сте го коментирали вече. Аз стигам до извода, че институцията личен лекар е куха, ненужна, източваща пари от бюджета за реалното ни лечение. Колко хрантутници има в страната на наш гръб. Малко са лекарите с призвание. Пожелавам ти бързо възстановяване и си смени лекарката. Поздрави :)


И аз имам уговорка за смяна с друг лекар, скъпа harvi.
Но това е палиатижно решение, както писах по-горе.
Заставам изцяло зад коментара ти!
Поздрави!
цитирай
71. galinabg - Галя, как да те разбирам, скъпа?...
14.06.2010 17:58
katan написа:
Галя, как да те разбирам, скъпа?
Да "НЕ" или да "ТЕ"?:)))
А в 25 ДКЦ има много добри лекари!
За пример ще дам д-р Ранева - личната лекарка на моята внучка!
Невероятна е!
Грижовна, внимателна ...абе, истински лекар!



:))))) ТЕ !!!- разбира се:)))

Познавам я д-р Ранева!
Добри думи мога да кажа и за д-р Стефка Пеева!Аз лично заега оплаквания нямам, но съм чувала потресаващи истории....И съм се чудила, какво правят там тези чиновници в бели престилки?!
цитирай
72. katan - galinabg -
24.07.2010 10:21
Поздрави, Галя!
Честно или нечестно вече си имам нова лична лекарка:).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5656212
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195538
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031