Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.02.2010 16:00 - БЪЛГАРИЯ БИЛА ДЕМОКРАТИЧНА ДЪРЖАВА ...
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6559 Коментари: 43 Гласове:
31

Последна промяна: 21.02.2010 22:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
От около 20 години България не е НАРОДНА република, а демократична държава!
Приемам, че това би трябвало да означава нормална страна.
В нормалните държави, с традиции в демокрацията има ли морал и закони?
Защо задавам този наивен въпрос ли?
Ами преди около 17 години попитах един човек, на когото не мога да простя /това го има в постинга ми "Прошки"(е, тогава простих ...)/ къде му е моралът, а той ми отговори много злобно и ехидно, че :"Вече няма морал, вече има демокрация!"
Тогава стоях като "гръмната", гледах недоумяващо и не вярвах на ушите си!
Нима демокрацията означава разгул, анархия, "разиграване на коня си", потъпкване на ценности?!
Нима морал и демокрация са несъвместими понятия?!
Това е частен случай, но нали частното води към общото?
Демокрацията е зачитане правата на другите и непривишаване на твоите собствени права ...
Според Чърчил демокрацията не е най-удачната форма на управление, но до сега светът не е измислил по-добра от нея / по памет/.
От частния случай, който съвсем не е частен! разбирам, че моралът противоречи на нашенската демокрацията!!!
А дали и законите не противоречат на нашенската демокрация?!
Законодателна, изпълнителна, съдебна власт ...
Пък и тази четвърта власт - медиите ...
Много ми се объркаха понятията за демокрация, тоталитаризъм, диктатура ...
Или може би у нас наистина няма демокрация, а ПЛУТОКРАЦИЯ ...?
Ако някой може да ми обясни каква държава /и дали изобщо е държава/  България ще му бъда много благодарна!

П.П.
Задавам въпроса и очаквам отговорите ви.
Аз няма да вземам отношение, защото съм тотално объркана ...
Знам, че от 01.01.2007 година сме и държава-член на Европейския Съюз ...
Но знам също, че в този ЕС нас ни слагат в категория "С" - в категория "А" са старите демократични държави, в категория "В" са присъединените към ЕС източно и южноевропейски страни, присъединили се към общността с "първата вълна" след демократичните промени.
Нас дали ни смятат за нормална демократична държава там, в Европа?!?!?!
Е, това горе-долу го знам, но не е лошо и вие да ме "светнете", та белким проумея някои неща ...
Благодаря ви!




Гласувай:
31



Следващ постинг
Предишен постинг

1. razkazvachka - интересни въпроси поставяш:
21.02.2010 16:37
народната република се оказа тоталитарна;
демокрацията би трябвало да означава "народна", но
май спиралата на историята ни запрати към оня вид демокрация, където социалната структура е - олигархия-свободни граждани - роби - съпруги - чужденци;
имаме си град-държава и незначителна провинция
и до тук спираме с известното за демокрациите.
Не сме явно още в някакъв неофеодализъм с крепостници - там имаше натурална размяна, ама ние пък си нямаме наше стопанство и продаваме каквото ни падне за пари; за сметка на това си имаме повинности...

Даааам, като се замисли човек, нямаме гори, а сме в джунгла някаква, размахваме айподи и вярваме в идоли - смахната работа!
Нещо и спиралата на времето не е същата - засмукала е какво ли не и влачи към дъното - дано пък успеем да минем оттатък...

за държава - не знам - ами в училище ни учеха, че държавата отмира...
за морала - ей тука ме хвана - блъскам си главата от половин век по тоя въпрос, после се отказвам и се захващам някакъв тежък труд, за да не мисля...
цитирай
2. cefulesteven - Демокрацията е преди всичко морал. ...
21.02.2010 16:37
Демокрацията е преди всичко морал. Като основен морален казус е толерантността т.е. поносимостта към чужди или далечни етически системи, но не и липсата на такива, защото държавата налага юридически закони там където моралните са недостатъчни. Т.е. една тоталитарна страна, независимо от причините по които е такава, налага драконовите мерки, защото лидерите й са сметнали, че морала е недостатъчен за целите на тази държава. При демократичната: морала би следвало да изпълнява фунцията на законите. Свободният избор тази на забраните.

Който идентифицира демокрация с неморалност, определено се нуждае от хомот.
цитирай
3. bovari - думи, думи....
21.02.2010 19:31
кой, какво, на кого, къде и защо точно е казал и....какво ли крие зад това си изказване.....като че ли в България ни вкарват в този филм/както жаргонно говорят децата/, само говорим, без да има последствия.
като че ли търпението на народа се изчерпа, а явно това се долавя от управляващите, ако не се, по-лошо за тях.
иначе ....бъди Жива и здрава!
Поздрави.
:)


цитирай
4. анонимен - Намираме се в група " С " на държавите в Европа
21.02.2010 20:13
не защото в България не е победила демокрацията, това се вижда и от сляпите, а защото В БЪЛГАРИЯ ПОБЕДИ МУТРОКРАЦИЯТА.
Не можах да открия нито в латинския, нито в гръцки език думата MUTROS.
И се страхувам, че ако продължим още неизвестно време да бъдем МУТРОКРАТИЧНА РЕПУБЛИКА, това наименование ще се използва вместо името на стпраната ни !
цитирай
5. katan - razkazvachka,cefulesteven,bovari,andreshko -
21.02.2010 20:52
Мислех да не се намесвам, а само да чета, но
"сърце мъжко, юнашко":) не изтрая:).
Благодаря ви за коментарите и за размислите, които те предизвикват у мен!
А тези размисли, повярвайте ми никак не са приятни и оптимистични ...
цитирай
6. katan - Демокрация -
21.02.2010 20:53
Думата демокрация произлиза от гъцката дума demos или "хора, народ" и cratia, което означава “власт” или “управление”. Следователно “демокрация” е “управление на хората/народа.” Но понятието “демокрация” е по-сложно от простото определяне на думата. В демокрацията политическата власт е позволена, само когато произтича от народа.
Е, да де! Така е!
Произтича от народа - т.е. от нас самите.
Нали ние си избираме властващите?!
Значи наистина живеем в държава с представителна демокрация ...
цитирай
7. katan - andreshko -
21.02.2010 20:54
Плутокрация - / взех обяснението на думата от омразната ми Уикипедия/
(на гръцки: плутос— богатство, кратос — управление) е форма на държавно управление, при която решенията на правителството се базират не на мнението на народа, а се взимат от влиятелен кръг на висшето общество, съставен от богати хора. Това създава дълбоко социално неравенство и ниска социална мобилност.
Плутокрацията е частен случай на олигархията.
А в нашия частен случай - ПЛУТОКРАЦИЯ = МУТРОКРАЦИЯ ...
Не е имало как древните елини да знаят, че в близост до техните територии след векове ще се появи такъв феномен - МУТРИ, иначе сигурно биха дали научно обяснение на това явление ...

цитирай
8. gkowachew - Ех Катан,
21.02.2010 21:20
каквото и да кажа ще бъда смешен...
цитирай
9. katan - gkowachew -
21.02.2010 21:35
Приятелю!
Радвам се да те видя!:)
Не мога и да си помисля, че ще бъдеш смешен ...
Смяла съм се от сърце преди време на един твой-спомен-разказ за "млатенето с балтията" по дървата на баба ти и на сестра й:))))))))), но после пак си дадох сметка, че освен смешното има и много дълбоко в разказа ти.
Така че ...
Поздрави!
цитирай
10. edinman - В една компания
21.02.2010 21:44
която иска да има настроение се налага да има и шут!
Ние сме шута на Европа,ние просто сме смешниците на компанията....а те понякога са доста тъжни,но кой
го е грижа?
цитирай
11. katan - edinman -
21.02.2010 21:58
Шутовете са не само тъжни, но и много нещастни - в повечето случаи са с някакви телесни недъзи, които забавляват властимащите.
А нас КОЙ ни натика в тази роля?!
цитирай
12. анонимен - katan Не бива да се слага знак на равенство
21.02.2010 22:11
между ПЛУТОКРАЦИЯ И МУТРОКРАЦИЯ.
Защото да си богат не значи че си ПРИДОБИЛ ПАРИТЕ И ИМОТИТЕ СИ ПО ПРЕСТЪПЕН НАЧИН, а престъпникът не е задължително и не винаги е и богат.
А МУТРАТА ВИНАГИ Е БОГАТ ПРЕСТЪПНИК.
цитирай
13. katan - andreshko -
21.02.2010 22:21
ООООО, приятелю!
За това си абсолютно прав! - "А МУТРАТА ВИНАГИ Е БОГАТ ПРЕСТЪПНИК."
цитирай
14. borsi - Никаква милост не бива да има за изроди и аморални дегенерати ИЗБИЛИ И ПРОКУДИЛИ НАД 2 МИЛИОНА БЪЛГАРИ!
21.02.2010 22:49
Нещата не са случайни:

Страната е яхната от тотални античовешки дегенерати и докато те не изтребят и не прогонят нас или ние тях, няма да се оправим, нито ще имаме истинска демокрация и просперитет.

Задайте си въпрос какво "направиха" ТЕ за вас за 21 години и КАКВО ВИ ВЗЕХА.

Обявена ни е война и то до тоталното ни изтребление. Онези изроди горе ни искат мъртви, а децата ни ако оживеят, техни слуги и роби.

Терор - България 20 години (цяло 1 затрито поколение)

http://borsi.blog.bg/biznes/2009/04/19/teror-bylgariia-20-godini-cialo-1-zatrito-pokolenie.324391

Според мен е нужно всеки от нас преди да си иде от тоя свят да пречука поне един политик, държавен чиновник, негово дете или близък, няма значение кой стига да е бил или да е от управляващата ни от 21 години класа.
Ако човек няма вече къде да отстъпва или иска да зашити децата си, мисля, че трябва да избие колкото се може повече от тези бесни кучета, които от 21 година ни пият кръвчицата и се угояват за наша сметка, плодят се и готвят гнусните си изродчета да ни управляват и те след десетилетия.
Никаква милост не бива да има за изроди и аморални дегенерати ИЗБИЛИ И ПРОКУДИЛИ НАД 2 МИЛИОНА БЪЛГАРИ!
Няма такова нещо като "мирен преход".
Не може да има мир с чумата, разрухата, плъховете и канибализма?!
цитирай
15. katan - borsi -
21.02.2010 23:04
Съгласна съм с теб.
Само не ми хареса това за пречукването - това ми прилича на саморазправа, а и аз не харесвам принципа "око за око" и не желая да се превръщаме в убийци, още повече в убийци на деца ...
Нали затова има трета власт - СЪДЕБНАТА, стига на нашенската Темида да не й е прозрачна превръзката ...
Ако България наистина е демократична държава, тогава и законите и правосъдието ще са истински ...
цитирай
16. borsi - Ще - Ще 21 години все Ще !!!
21.02.2010 23:14
Децата на плъха който разнася зарази и сее смърт са също плъхове

Поне аз, нямам намерение моите наследници да робуват на наследените на тия дегенерати.

Хан Крум го е казал - Който не ще мира, ще опита секира!




цитирай
17. katan - borsi -
21.02.2010 23:24
Има законни начини на противодействие, знаем ги.
Моя постинг не беше призив за физическа саморазправа или подтик към някакво насилие или революция, а да се обърнем към самите себе си и да видим какво носим.
Не си ме разбрал правилно - аз не прокламирам насилие, а се боря с него по начин, по който мога ...
Хубава вечер!
цитирай
18. borsi - Всеки избира ролята си в живота, ...
21.02.2010 23:51
Всеки избира ролята си в живота. Дали ще е овца на път към кланицата, или ще опита да се бори за живота си е въпрос само на личен избор.

Няма как обаче да се направи омлет без да се счупят яйца.
Няма и нито една демокрация в света, която не е наложена на сила, в противовес на насилието наложено преди нея от плутокрацията или олигархията управлявали преди нея.
Нито една!
Нито една феодална система не се е предала от самосебе си без бой и без насилие, нашата също не се предава и доказателство за това са над 2 - та милиона българи измрели или прокудени от родината ни.
Като има "законови" защо за 21 години не са приложени?

21 години малък срок ли бяха?

На мен са ми отнемали хляба от ръцете, откровен грабеж от човек с власт, който остави на глад мен, семейството ми и хората на които плащах заплати, защото завидя и на дребните пари които изкарвах.
Да се моля за душата му и да се благодаря, че ме е оставил поне жив ли или какво?
Замислете се какво сте получили от ТЯХ за 21 години и какви ви е било отнето.
Ако пък смяташ изминалите 21 години за "демократични", то въпросът ти в темата е излишен?!
Законови начини, ако имаше въобще такива, нямаше да сме в това състояние. Или не работят като такива (А работили ли са 21 години?) или някой се опитва да ни вмени, че има такива, докато точи ножа си за нас. Поне аз така усещам нещата. Синдорма на щрауса не е спасил много хора.
... И не съм дошъл тук да се карам с теб, а да кажа как чувствам нещата и какво мисля, за тази наша 21 годишна "демокрация"

Лека вечер и на теб.

цитирай
19. gkowachew - Не знам каква да ти кажа
22.02.2010 00:09
след всичко, което ти каза за едно писание...
цитирай
20. katan - borsi -
22.02.2010 13:54
Здравей,приятелю!
Разбирам те повече от добре за съжаление!
Всички сме ПРЕпатили през този така наречен преходен период, който аз не веднъж наричам "разкрачен стоеж".
Но тук въпросът ми беше по-скоро МОРАЛНО-ЕТИЧЕСКИ /както добре го е разбрал cefulesteven/, а не да подкокоросвам някого за бунт или борба ...
Освен това не съм овчица тръгнала на заколение, нито пък се виждам на барикадите ...
Просто сега е 2010 година - т.е. живеем в XXI-ви век и методите и средствата за отпор трябва да са други...
Какво стана след размириците през януари 1997-ма?
Стана - "Стани да седна".
Не ми се иска да правя анализ на правителствата и партиите, които ни управляваха/и управляват/, защото съвесем ще излезем извън рамките на темата.
Но ВЪОБЩЕ НЕ СЪМ СЪГЛАСНА С ТЕБ ЗА КОЛЕНЕТО И БЕСЕНЕТО!
Нали по действията ни се разбира кой какъв е?
Аз не бих могла да навредя на някого, камо ли да си помисля да убивам!
Съгласна съм БЕЗПРЕКОСЛОВНО С ТЕБ за "тази наша "демокрация""!
Много правилно демокрация си сложил в кавички!
А да се караме?
Защо?!
Разбираме се, макар да имаме известни различия.
Благодаря ти за коментарите!
Това беше и една от целите ми - всеки да сподели виждането си - свободно и ДЕМОКРАТИЧНО.
Поздрави от мен и пожелания за хубав ден!
цитирай
21. katan - gkowachew -
22.02.2010 13:55
Приятелю!!!
Не казвай нищо!
Разбрах.
цитирай
22. boristodorov56 - България е държава на ДС
22.02.2010 13:58
Тази държава, в която живеем е създавена от ДС.
Иначе казано от червените гестаповци.
Още по-точно от кремълските еничари.
Най-точно - от безродниците.
Всъщност от комунистите.

Къде няма имплантирани хора от бившите и настоящи комунистически тайни служби -
щита и меча на Партията?

В политическите партии, икономическите структори, бизнеса, културата, образованието, спорта и т.н.?
цитирай
23. katan - boristodorov56 -
22.02.2010 14:11
Боре, може би трябва да минат няколко поколения, за да изчезне и сянката на ДС?
А може би страха ни?
цитирай
24. katan - andrei -
22.02.2010 14:17
За държавата, понеже нямам много време взех това от ОМРАЗНАТА ми Уикипедия:
"Държава (разговорно, но ограничено по обхват, страна) е политическа общност, заемаща дадена територия, имаща организирано правителство и притежаваща вътрешен и външен суверенитет. Тя е основен институт на политическата система на обществото.

Чрез система от държавни органи държавата осъществява управлението на обществото и обществените отношения. Основните функции на държавата са вътрешни (в пределите на нейната територия и по отношение на нейните граждани) и външни (свързани с междудържавните отношения).
Социологът Макс Вебер дефинира понятието държава като „човешка общност, която на определена територия претендира успешно да притежава монопола върху легитимното физическо насилие“".
Впрочем Карл Емил Максимилиан Вебер/ КАРЛ ВЕБЕР/ и Вернер Зомбат са едни от учените, които много уважавам.
Жалко, че си изтрил споменаването на К.В.!
Поздрави!
цитирай
25. firopeshev - Бананова република
22.02.2010 14:35
Wiki: „Бананова република“ е ироничен израз, отнасящ се най-често за латиноамериканска или африканска държава, -> характерна с политическа нестабилност, икономика, градяща се на слабо развито земеделие, управлявана от малобройна, самозвана, богата олигархия <-. Често банановите републики са сцена на държавни преврати и „революции“.
***
Дефиницията е точна, само дето не сме латиноамериканска или африканска държава. Иначе имаме банани и всичко останало.
Наскоро слушах обяснения защо Хаити били толкова бедни и се оказа че основната причина е че са били под Френско робство до 1804 година. Двеста години не могат да се съвземат и стъпят на крака. Не съм проучвал въпроса, но ми се струва че ако за 200 години свобода един народ не се е оправил, може би трябва да търсят причините другаде, не във Френското Робство.
Няма да се учудя ако и ние след двеста години се оправдаваме още с Прехода, ДС, комунистите, мутри, съдебна система, депутати и т.н.
цитирай
26. katan - andrei -
22.02.2010 14:57
Добре звучи - държаВИ!:)
Поздрави и на теб!
цитирай
27. katan - firopeshev - Бананова република
22.02.2010 15:00
И такава не сме.
Претендираме за БЯЛА държава!
А ние от "Страна на розите се превърнахме в страна на склерозите" - Блага Димитрова /цитирам по памет/.
цитирай
28. firopeshev - БЯЛА държава??????
22.02.2010 15:41
[quote=katan]И такава не сме.
Претендираме за БЯЛА държава!
А ние от "Страна на розите се превърнахме в страна на склерозите" - Блага Димитрова /цитирам по памет/.[/quoте/]
:-) Подминали сме и бели и черни и бананови държави. Не се вписваме в редовните профили. Част от Европейския Съюз сме, но по много показатели бием всички страни от третия свят. И в Африка нямат такива разбити пътища, латионамериканците ни дишат праха в областа на корупцията вече 20 години, по политически креатури бием дори и американците...
Добрата новина е че винаги сме в челните класации, лошата е че тези класации не са престижните.
цитирай
29. compassion - Как не разбрахте, че сами си го правите...
22.02.2010 16:07
и в личен план: ако не се държиш като робиня, никой няма и да си помисли да те унижава. По-добре сама, отколкото с партньор, който не те обича и уважава.
В обществен план: Престанете да мислите, говорите и действате негативно! Не унижавайте сами държавата си и другите няма да ви унижават. Не се подлагайте на ЕС, а бъдете достойни партньори и не приемайте унизителни условия. Все пак във вашата държава, управлявате и решавате вие. Вие сами викате злото с негативизма си. Обединете се, повярвайте си и не се надлъгвайте, а РАБОТЕТЕ здраво. Така са успели другите, така ще успеете и вие. Изпитан от историята опит е.
цитирай
30. firopeshev - compassion - американо?
22.02.2010 16:28
compassion написа:
и в личен план: ако не се държиш като робиня, никой няма и да си помисли да те унижава. По-добре сама, отколкото с партньор, който не те обича и уважава.
В обществен план: Престанете да мислите, говорите и действате негативно! Не унижавайте сами държавата си и другите няма да ви унижават. Не се подлагайте на ЕС, а бъдете достойни партньори и не приемайте унизителни условия. Все пак във вашата държава, управлявате и решавате вие. Вие сами викате злото с негативизма си. Обединете се, повярвайте си и не се надлъгвайте, а РАБОТЕТЕ здраво. Така са успели другите, така ще успеете и вие. Изпитан от историята опит е.

You are an American? Yes?
Добър български. И съветите са удачни: решавате вие, обединете се, работете здраво, ще успеете.
цитирай
31. diamant1965 - ;)
22.02.2010 17:14
Държавата и морала са абсолютно несъвместими понятия за мен! Държава= диктатура при всички положения. И - да, Бг. също Е държава, за съжаление...Че ще те остави ли някой днес да си живееш в бездържавие?! А в каква държава живеем, фактите сами говорят, думите са излишни. Демокрацията е една голяма заблуда, световна при това. А, и плутокрацията е световна, както и човешката глупост! И медиите съвсем не са 4-та власт, а просто част от слугинажа на властта!
Поздрави!
цитирай
32. valiordanov - Кате, виждам, че има умни хора които ...
23.02.2010 08:32
Кате, виждам, че има умни хора които могат да обяснят всичко, стига да има кой да ги пита. Аз на твоят въпрос не мога да отговоря, но зная едно и то е важно за мен. България за мен е Родина и аз я обичам. Ако ще и най-голямата анархия на света да е тук, аз пак ще я обичам защото тя е моя... Ако всеки я обикне по този начин и даде малък принос тя да е такава, че другите да му завиждат на обичта... и...всичко ще е наред... Демократична или не, това е моята България! Аз искам да ми завиждат, че е моя!
цитирай
33. katan - compassion - Как не разбрахте, че сами си го правите...
23.02.2010 11:54
Здравей, Руми!
Съжалявам,че ще ти отговоря по този начин, но твоят коментар ми подейства като удар с мокър парцал през лицето.
Не говоря за ЛИЧНИЯ план - там всеки сам избира как и с кого да живее и обича.
Говоря в ОБЩЕСТВЕН план/макар една приятелка да ми казва,че съм професионално деформирана с моето чувство за социална справедливост/.
"Мокрият парцал" ми дойде от думите ти за ВИЕ и ВАШАТА държава!
Нима ти не си от тази НАША държава?!
Дори да си НАТУРАЛИЗИРАНА гражданка на друга, демократична държава ти си оставаш НАТУРАЛИЗИРАНА,а не тяхна.
Познавам много българи,живеещи в Европа и по света, които са интегрирани отлично професионално и социално, получили са и съответното гражданство,но не говорят/струва ми се, че и не мислят!/ за БЪЛГАРИЯ като за "ВАШАТА" държава.
Те продължават да се чувстват българи въпреки всичко или може би точно затова!
Братът на моя дядо от 1917г. живееше във Франция,но до последния си дъх милееше за НАШАТА България/макар да не беше стъпвал тук,защото НЕГОВАТА част от България беше останала в Гърция/,но тук бяха братята и сестра му, тук беше и гробът на родителите му.
Случайно или не,снощи намерих едно негово писмо,в което пише,че с вълнение очаква датата,за да тръгне за Родината/да,точно така е написано-с главно "Р"/. Плаках като четях!
А днес се натъквам на твоя коментар...
Някъде беше писала/коментар или пост/,че си ходила ЧАК до Хага/ако не бъркам/ и си купила бурканче лютеница/с хорцето/,което предизвикало възторга на децата ти.
Ето,виждаш ли-дори бурканче лютеница може да ти покаже,че България е НАША,обща за всички българи, а не както пишеш ти-ВАША.
За пореден път ти казвам,че само с позитивни мисли не се получава демокрация.
РАБОТИМ-всеки според силите и възможностите си!
Съжалявам, че излязох много извън рамката на темата,но се почувствах лично засегната от твоя ОБЩЕСТВЕН план!
Бъди жива,здрава и щастлива там,където си избрала!
Но все пак не забравяй,че си българка!
Поздрави и хубав ден!
С най-добри чувства! К.
цитирай
34. iia - И аз мисля, че България е една и е наша !:)
23.02.2010 11:54
Тя е нашата Родина и нашия Дом...
Управлението й...сами си го избираме и ще си сърбаме попарата...която сме надробили...а грешките,
ще ни научат, да не ги повтаряме... Всичко зависи от нас, от нашата активност и далновидност - в това се състои и демокрацията - в нашия избор. Както си го направим живота - такъв ще е :)
цитирай
35. katan - diamant1965 - ;)
23.02.2010 11:55
Тя и четвъртата ни власт като другите три ...:(((, дори по-лоша ...
Хубав ден!
цитирай
36. katan - valiordanov -
23.02.2010 11:59
ВАЛ! Скъпо,мое родолюбиво приятелче!
Благодаря ти за коментара!
Вярваш ли ми,че съм просълзена в момента от твоите думи?
Да, знам че ми вярваш, защото се познаваме и защото сме БЪЛГАРИ!
Поздрави, ВАЛ!
И много хубав и успешен ден!
цитирай
37. katan - iia - И аз мисля, че България е една и е наша !:)
23.02.2010 12:02
iia написа:
Тя е нашата Родина и нашия Дом...
Управлението й...сами си го избираме и ще си сърбаме попарата...която сме надробили...а грешките,
ще ни научат, да не ги повтаряме... Всичко зависи от нас, от нашата активност и далновидност - в това се състои и демокрацията - в нашия избор. Както си го направим живота - такъв ще е :)


Благодаря ти, iia!
БЛАГОДАРЯ -то е от цялото ми сърце!
Поздрави!
И прекрасен ден тук, в НАШАТА БЪЛГАРИЯ!
цитирай
38. kalin8 - Наша си е Родината...
23.02.2010 12:39
Наши са си и грешките. Важното е да се учим от тях, защото няма готови формули за просперитет.
Евреите, водени от Мойсей, са се лутали 40 години из пустинята...Не казвам че трябва да си чукаме главите още 20 години, а да видим как от пустинята се правят градини!
Б.
цитирай
39. compassion - Обичам българския език и българската кухня.
23.02.2010 15:05
Родена съм като българка. От 15 години живея в чужбина и имам паспорт на Кралство Недерландия, но по убеждения съм космополит. Не се усещам да принадлежа на никоя националност или територия. Национализмът никога не ми е бил присъщ. Аз милея за цялото човечество.
България, такава, каквато е сега, е ВАША, защото ВИЕ я градите, а аз отдавна нямам никакъв принос там за добро или за зло. Но ме боли за българите, защото виждам, че се въртят в порочен кръг. Затова дойдох в блога - да опитам да помогна. Убедена съм, че промяната в живота започва с промяна в начина на мислене. Виждам много духовни хора в блога и оптимизма ми расте.
цитирай
40. katan - kalin8 - Наша си е Родината...
02.03.2010 16:03
НАША си е,Боре!
И си я обичаме!
Поздрави!
цитирай
41. katan - compassion - Обичам българския език и българската кухня.
02.03.2010 16:15
Здравей,Руми!
Сега влизам - сега ти отговарям.
Разбирам космополитизма на хората и го уважавам, но аз си обичам НАШАТА мила, родна, изстрадала страна!
Големият ми син от близо 11 години не живее в България и се смята за гражданин на света, но си остава българин по душа.
А малкият ми син, където и да отиде из Европа/още не е ходил отвъд окена/, първите му думи като се върне са: "Ех, навсякъде е хубаво,но от дома по-хубаво няма!".
И тук искам да цитирам и парафразирам няколко думи от една стара руска песен: "Хороша страна Болгария, но Россия - лучше всех!"
"Хороша страна/всяка една по света/, но БОЛГАРИЯ - лучше всех!".
Всеки има право на избор - ти си направила своя и аз ти пожелавам да бъдеш щастлива там, където си, но все пак не забравяй, че:"Родена съм като българка."
Не мисля, че пропагандирам национализъм, шовинизим или /опазил ме БОГ/ нацизъм.
Просто съм българка и си обичам Родината без парадност - съвсем по "домашному".
Поздрави и прекрасни мартенски дни!
Катя
цитирай
42. pegas08 - Добър въпрос Катан!
03.03.2010 07:44
Добре поставеният въпрос е половин отговор! А твоят е такъв, определено!
Може би така е записано в световния алманах, отиващото си поколение, да се погледне самокритично и мъдро и да си зададе въпроса:" Добре ли си свърших работата?"
А целият отговор на въпроса, ще се даде не сега, а по- късно , от Историята, тоест от новото поколение.Нека те да решат! С други думи- умните да се наумуват, лудите ,да се налудуват!
От горните, харесаха ми Борси и Валсодар. Останалите също, но по- малко.
Да живее България!
цитирай
43. katan - pegas08 -
03.03.2010 08:50
Добър отговор,Пегасче!
Мислех да не вземам отношение, защото моето отношение по въпроса е самият постинг, но бях провокирана ...
А ти вероятно харесваш коментара на VALIORDANOV, който е един голям РОДОЛЮБЕЦ.
Нека я има България и ние да не се срамим да се наречем българи!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5674848
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196204
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930