Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2010 09:45 - ПРОШКИ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5468 Коментари: 37 Гласове:
25



Тази неделя е Сирна Неделя, Сиропусна Неделя, Сирни Заговезни, ПРОШКИ - така е известна у нас. На този ден хората искрено и от цялото си сърце искат прошка от близките си и взаимно си опрощават греховете ...
Миналата година за този ден написах постинг и мисля да ви го предоставя да го видите и сега - нещата много не са се променили. Много не, но съвсем мъничко - да. Вече започвам да си давам сметка, че с моето неопрощение по-скоро наказвам себе си ...
За прошката и НЕопрощението говорихме тук, на лични с една приятелка, която ми е близка на сърцето и съветите й са истински и компетентни, но ... аз не съм готова все още да простя на един-единствен човек изцяло и до край ...
За това става дума и в миналогодишния ми постинг - може би този ми грях е голям, но все още не мога да се освободя от него до край ...

                     ЗА ПРОШКАТА И ОПРОЩЕНИЕТО

"Защото, ако простите на човеците съгрешенията им, и вам ще прости Небесният ви Отец; ако ли не простите на човеците съгрешенията им, и вашият Отец няма да прости съгрешенията ви" (Мат. 6:14-15).

 "Не съдете, за да не бъдете съдени" (Мат. 7:1)

Това са два цитата от Евангелието на МАТЕЯ, които тези дни не ми дават мира!

По природа съм всеопростителен човек. Всички сме хора и всички грешим – къде волно, къде неволно! Понякога дори не осъзнаваме, че сме сгрешили, че сме обидили или наранили някого с дума, дело или помисъл!

Милата ми майчица казваше: “На лошото с добро!”.

Тези нейни думи са се превърнали в кредо за мен.

Но ето, че от няколко дни свети евангелист МАТЕЙ не ми дава мира!

Защо ли? Защото прощавам на всички, а не мога да простя на един-единствен човек! Не че не искам! Просто не мога! Не винаги френската поговорка: “Искам, значи мога!” е в сила.

Това ме измъчва много! Значи ли, че не прощавайки на този човек и аз няма да получа опрощение от НАШИЯ ОТЕЦ?!

Правя отчаяни опити да простя в сърцето си, а не мога…

За мен ПРОШКА се иска и дава от сърце и душа! Другото са само думи, които изричаме като  “Добър ден” и веднага след това се обръщаме и правим поредния си грях или грешка. Това го казвам, защото съм се сблъскала с лицемерието и думите казани проформа…

Има грешки има и грехове…Някои хора не разбират разликата (или, НЕ, разбират, но по-им харесва да си служат с ефемизми…).

Ето че отново се връщам в мислите си към човека, на когото не мога да простя!

И пак казвам : ИСКАМ, но някаква каменна стена или много тежка бариера застава между моето желание за прошка и всичко, което ми е причинил този човек!

И тук ми става много мъчно за мен самата – наистина ли не мога да забравя и да простя?! И така ли ще си живея с този грях?!

Времето натрупва струпеи върху раните, но те са много тънички и всяко едно докосване ги “отлюспва” и раната отново започва да кърви!

И тази кръв сякаш замъглява желанието ми за прошка!

Ще се радвам един ден да мога да изкрещя: “ПРОСТИХ!”

Аз съм не само всеопростилен човек, но и човек , който винаги се надява на нещо добро! Надявам се и сега да дойде този ден на ПРОШКА – истинска, а не проформа и да се освободя от греха на НЕОПРОЩАВАНЕТО!

Сега е  момента да поискам прошка от всички вас тук:
Моля да ми простите грешките и греховете, които съм извършила спрямо вас - волно или неволно, с думи, дела или помисъл!







Тагове:   неделя,


Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mitales - Прощавам ти:)
14.02.2010 10:27
Прощавам ти:)
цитирай
2. ivesa - Ако поработиш с добър психотерапевт,мошеш да го постигнеш...
14.02.2010 10:28
по-лесно,вместо да се мъчиш сама цяла година и повече време.Поздрави!И весели празници!:)))
цитирай
3. tanelia - Запитай себе си....
14.02.2010 10:39
..обърни се към себе си и искрено се запитай - искаш ли да простиш? Ако си отговориш с непоколебимо "да", ще простиш наистина и ще освободиш себе си от насъбраната горчилка мила. Повярвай ми прежиляла съм го и сега се чувствам отлично!!!
цитирай
4. ninaantonova - Да ни е простено...!
14.02.2010 11:03
Искам прошка първо от Вас, хората, приятелите, моите близки, искам прошка и от Бог. Да ни е простено. Хубав празник. :)
цитирай
5. katan - mitales - Прощавам ти:)
14.02.2010 15:14
Благодаря ти за прошката,приятелю:)!
цитирай
6. katan - ivesa -
14.02.2010 15:15
Благодаря ти за съвета,ivesa!
Аз съм почти готова вече с опрощението ...
цитирай
7. katan - tanelia -
14.02.2010 15:16
Благодаря и на теб,tanelia!
Искам и ... МОГА!:)
Почти съм готова.
цитирай
8. katan - ninaantonova -
14.02.2010 15:18
Както е прието да се казва - "Просто да ти е от Бога и от мен/в случая от всички ни тук/.
Но се питам защо ли на мен само един човек ми е простил тук?!
цитирай
9. panazea - Да ти е простено!
14.02.2010 16:01
Прости и на мен.
цитирай
10. panazea - Можеш Кате,
14.02.2010 16:03
Всички имаме нужда от прошка!
цитирай
11. galinabg - Простено да ти е, Катя, и нека и Бог да прости!
14.02.2010 16:27
Знаеш ли, с голям интерес и свито сърце прочетох написаната ти изповед за Непрошката. Аз също от сутринта си мисля точно това, че има хора на които не мога да простя от сърце. Не че не искам!!! Напротив. И реших, че трябва да моля Бог да ми даде сила или той вместо мен да прости на тези хора....Не знам. Не им желая нищо лошо. Отдавна съм ги забравила и зачеркнала от живота си, но точно Прошка, някак си не мога да дам.
Да се молим за сила чрез която да го направим, може би....
Желая ти много щастие и Любов!
цитирай
12. katan - panazea - Да ти е простено!
14.02.2010 17:35
Простено да ти и на теб,скъпа Тони!
От Бога и от мен!
И ти благодаря за прошката!
цитирай
13. katan - panazea - Можеш Кате,
14.02.2010 17:36
panazea написа:
Всички имаме нужда от прошка!


Мога,Тони, усещам, че съм на път да простя.
цитирай
14. katan - galinabg -
14.02.2010 17:41
galinabg написа:
Знаеш ли, с голям интерес и свито сърце прочетох написаната ти изповед за Непрошката. Аз също от сутринта си мисля точно това, че има хора на които не мога да простя от сърце. Не че не искам!!! Напротив. И реших, че трябва да моля Бог да ми даде сила или той вместо мен да прости на тези хора....Не знам. Не им желая нищо лошо. Отдавна съм ги забравила и зачеркнала от живота си, но точно Прошка, някак си не мога да дам.
Да се молим за сила чрез която да го направим, може би....
Желая ти много щастие и Любов!


Гяля,простено да е на всички ни от Бога и хората пред, които сме съгрешили!
Тук на няколко пъти писах, че съм почти готова да простя на този един-единствен човек, но се усещам, че май пак отново навлизам в грях - просто се опитвам да забравя, а то не е като да простиш от сърце ...
Но се моля истински Бог да ми дарува сили, за да простя!
Хубава празнична вечер!
цитирай
15. gkowachew - Искам ти прошка,
14.02.2010 18:00
приятелко!
цитирай
16. miaa - И аз искам прошка! И ти пожелавам ...
14.02.2010 18:09
И аз искам прошка!
И ти пожелавам любов и щастие, Katan!
цитирай
17. katan - gkowachew - Искам ти прошка,
14.02.2010 18:22
Простено да ти е, приятелю!
От Бога и от мен!
цитирай
18. katan - miaa - И аз искам прошка! И ти пожелавам ...
14.02.2010 18:25
Простено да ти е и на теб,miaa!
От Бога и от мен!
Но се чувствам неудобно, защото аз ви поисках прошка ...
Здраве и щастие и на теб, скъпа!
цитирай
19. cornflower - *
14.02.2010 19:42
Простено, прости...
цитирай
20. cefulesteven - Простено! Прости, Катя!
14.02.2010 19:47
Простено! Прости, Катя!
цитирай
21. helios - Да ти е простено, Катя!
14.02.2010 19:51
И аз искам прошка!
Поздрави!
цитирай
22. katan - cornflower - *
14.02.2010 19:55
Прости! Простих!
цитирай
23. katan - cefulesteven - Простено!
14.02.2010 19:56
Простено и на теб,Стеф!
Прости и ти!
цитирай
24. katan - helios - Да ти е простено, Катя!
14.02.2010 19:57
Да ти е простено и теб,helios!
цитирай
25. kombakova - Да отворим сърцето си!
14.02.2010 20:18
Прошката идва с хармонията на душата!
Прости и ти е простено!
цитирай
26. priqtel12 - Простено да ти е, Катя!!!
14.02.2010 20:22
Прости и ти!!!
Много любов и хармония в сърцето за теб!!!
цитирай
27. katan - kombakova - Да отворим сърцето си!
14.02.2010 21:36
Да отворим сърцето си,Стефи и да простим искрено и от душа!
цитирай
28. katan - priqtel12 - Простено да ти е, Катя!!!
14.02.2010 21:37
Ти ми прости,Ивче!
Простено да ти е и на теб от Бога и от мен.
цитирай
29. kasnaprolet9999 - Простена да си,
14.02.2010 23:27
а когато се прощават грехове, а не грешки е нужно да мине време, за да спре да кърви раната, тогава се случва, не се укорявай, не си само ти с такъв проблем, човешко е да не можеш, важното е че го искаш.
цитирай
30. inel379 - Простено да ти е, мила!
14.02.2010 23:59
Нека дъждът навън измие болката и съмненията, а белият сняг, които не спира да се сипе, е истинския знак за чистотата на помислите, накарали те да напишеш този искрен пост!
Бог да е с теб!
цитирай
31. divna8 - Мила katan, много сила е необходима...
15.02.2010 08:15
Мила katan, много сила е необходима, за да напише човек такова силно послание! И да признае, че не може да прости някому... Така боли, но пък е искрено ! Възхищавам ти се!!!
Бог ни даде нагледен пример как да преодолеем различията си - събра празниците на няколко религии в един ден! Сякаш каза: "Аз Съм Един - защо Ме делите и воювате помежду си в Мое Име?"
Знаците се дават, за да се научи човечеството да ги разпознава и тълкува, нали!
Весел ден :))
цитирай
32. katan - kasnaprolet9999 - Простена да си
15.02.2010 12:22
Простено да ти е и на теб,Невенче!
Да, тук не говоря за някакви грешки /не съм дребнав човек/, говоря за ГРЕХОВЕ.
Но, дай Боже, да се преборя с моя си грях!
Поздрави и хубав ден!
цитирай
33. katan - inel379 - Простено да ти е, мила!
15.02.2010 12:25
Мила,inel379!
Моите постинги преди всичко са преживени лично мои неща, затова пиша в "Лични дневници".
Но това е нещо с давност от преди една година - явно се четат само последните постинги ...
Поздрави!
цитирай
34. katan - divna8 -
15.02.2010 12:28
divna8 написа:
Мила katan, много сила е необходима, за да напише човек такова силно послание! И да признае, че не може да прости някому... Така боли, но пък е искрено ! Възхищавам ти се!!!
Бог ни даде нагледен пример как да преодолеем различията си - събра празниците на няколко религии в един ден! Сякаш каза: "Аз Съм Един - защо Ме делите и воювате помежду си в Мое Име?"
Знаците се дават, за да се научи човечеството да ги разпознава и тълкува, нали!
Весел ден :))


divna8, много ми хареса коментара ти!
Да, Бог е един и когато се представим пред Него,Той няма да ни пита в коя църква сме се молили в Негово име ...
Благодаря ти за разбирането!
Поздрави и хубав ден!

цитирай
35. inel379 - :)
15.02.2010 14:18
Миличка, аз съм тук само от шест месеца!
Чета това, което ми харесва, без значение кога е написано! Правя го, когато имам време!
Сърдечен поздрав за теб!:)
цитирай
36. compassion - Ще успееш да простиш само, ако престанеш да го съдиш
16.02.2010 20:19
Опитай се да се поставиш на негово място и да си представиш какво той чувства, какво го е наранило толкова много.... може би още в детството. Опитай се да му съчувстваш, пожали го за всичко, което му е било причинено, когато е бил само едно невинно дете и не е можел да се защити.
Всеки престъпник е жертва на нечие безлюбовие.
Някой може да те нарани само, ако нямаш сърце да разбереш неговата болка и го осъждаш за думите и делата му, мислейки само за себе си и своята си болка, причинена от него. Неговата нелюбов е вик за любов. Не разбирайки го, ти само продължаваш веригата на неразбирането и безлюбовието, веригата на ВИКа за любов. Това няма НИКОГА да спре от само себе си. Трябва да излезеш от собствената си позиция на обвинител и съдник, чувствайки се голямата жертва на несправедливостта. Опитай СЕГА! Не отлагай и не чакай! Ще се почувстваш истински облекчена, ако успееш да простиш. Говоря от опит.
цитирай
37. galenav - Да простиш не значи непременно да ...
05.03.2011 23:56
Да простиш не значи непременно да забравиш. Да простиш значи да се опиташ да разбереш другия, да проумееш мотивите му и причините, довели го до там да причини болка на друг човек. Трудно се дават съвети. И съм далеч от мисълта да съветвам на тази деликатна територия. Прошката е житейдска философия, а не забрава. Тя е желание за разбиране на другия и мисля, че ти си простила в този смисъл. А това, че боли - то придава още по-висока стойност на трудния път към опрощението.
Благодаря за тази изповед! Дори и само това, че си го споделила е достостойно за уважение!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5655916
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195533
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031