Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.01.2010 14:00 - "ПОСЛУШАЙ ПЯНАТА"
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3177 Коментари: 10 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image

Радостина / Ина / Григорова..
Може би всички си спомняте за нея - за списанието "Егоист", за предаването "1002" нощи, за песните по нейни текстове...
Преди известно време търсех нещо из библиотеката си и от някъде изпадна една почти "разнищена" от четене малка стихосбирка. Мисля, че тя беше първата издадена стихосбирка на Инчето, която познавам от времето, когато беше във втори клас...
Много отдавнашно време! Аз й вързах и пионеската връзка,  /което тогава беше голяма чест / на "Камбаните".
Каза ми, че мечтата й е да стане актриса...
Имаше един период от време, в който се виждахме всеки ден и за мен беше голямо удоволствие.
Това бяха първите й години като студентка в Университета.
Спомням си за нея винаги с известна доза тъга, но и с голямо умиление и обич.
От малкото дете с дългите руси коси и сини очи и много "сладкото" произнасяне на буквата "р", Ина се превърна в една екстравагантна, много красива, интелигентна и умна жена. 
Но не за това искам да пиша сега. Това са си мои лични спомени от едно време, което е безвъзратно отминало, но изпълнено с красиви спомени.
Искам да ви представя едно стихотворение от първата й стихосбирка  - "Послушай пяната", която е с много силно и красиво посвещение.
Между страниците, които от четене се разпиляха като есенни листа, намерих листове с непубликувани и написани на ръка от нея стихове...
Била е на 19-20 години, а в тези редове наред с много силната любов и чувства, открих мъдрост, обич и ... какво ли не...
Стихотворението,което искам да ви представя е последното в стихосбирката и е озаглавено "Молитва": 



                                     МОЛИТВА

                  Как искам да съм страшно гладна, Боже,
                  тогава лесно би ме вдъхновила
                  на хляба чер напуканата кожа
                  и би ми дала чудотворна сила.

                  Как искам да съм, Боже, много жадна
                  и капките в гърлата на цветята
                  да ме изпълват с тая дива радост,
                  с която Ти белязваш простотата.

                  Как искам, Господи, да бъда бедна,
                  и пак, когато покрай просяк мина,
                  монетата ми дребна и последна
                  да звънне в шапката му като рима.

                  Да смъкна помогни ми, суетата,
                  да я захвърля като рокля стара.
                  Да стана просто шепа кал, която
                  отчаяно ръцете Ти повтаря.

                 Да нямам име, възраст и почивка -
                 момичето на ъгъла, което
                 срещу сълза или срещу усмивка
                 разказва на децата за Небето.






Гласувай:
22



1. mitales - Спомням си за нея.
28.01.2010 14:55
Помня я с различните цветове на косата почти всеки ден.
Изчезна някъде.
цитирай
2. chinaware - Великолепен стих,
28.01.2010 14:59
Katan, благодаря, че си го сложила тук. Истинско удоволствие беше за мен. Ако имаш и други стихове на Ина Григорова, ще съм ти благодарна , ако ги споделиш с нас .
А и скоро не съм чувала за нея . . . може би не е в България ?
цитирай
3. tit - Много я харесвам!:))
28.01.2010 15:05
Наистина не съм чувала за нея напоследък!
Благодаря ти за този пост!:))
цитирай
4. bizcocho - Ценен стих!
28.01.2010 15:06
Ценен стих!
цитирай
5. evelin - ***
28.01.2010 17:12
"И умея да обичам чуждото стихотворение
тъй сякаш аз съм го написала
и да се гордея някак с него..."


ПИСМО

Аз ходих толкова далече, мамо,
обувките се скъсаха и ризата
отвори се на лявото ми рамо,
и плъхове косите ми изгризаха,
и паметта последна ми остана.

На толкова врати похлопах, мамо,
и там, където хора ми отвориха,
си късах стрък от детелина само,
а там, където с камък отговориха,
навеждах се и кротко вземах камъка.

И стана време да поема, мамо,
по корените-пътища за вкъщи,
обратно към окъсаната памет.
Кажи на кучето, че се завръщам,
но нося само пълен джоб със камъни.

Радостина Григорова

Благодаря, Катя... За спомена! :)
цитирай
6. slavimirgenchev1953 - Много е добpа!
29.01.2010 00:25
И аз имам нейна книжка. Няма тук никаква "женска" поезия - сълзи, сополи, въздишки и сецесион ;)))
цитирай
7. ka4ak - Прекрасно Катя!Много добра приятелка ми е и често се чуваме!Не е в България,но е прекрасен човек,а Изплуване,бе сценария на първия концерт в НДК
29.01.2010 01:49
ВЕСТНИК "ДНЕВНИК"

Белмекен.com
(Ина Григорова)

Животът често си харесва нещо малко, приближава лупата си, придава му емоционална стойност и го лепва в колективната памет на човечеството, за да ОЗНАЧАВА нещо. Ето, Сатовча я нямаше на картата във фирмения ми тефтер за 2000 година. В този за 2001 също я няма, но сега вече всички знаем къде е. И отсега нататък първото, за което ще се сещат хората, когато срещнат сатовчанин, е че той и съседите му "не пуснаха онези наркоманчета да правят комуна наблизо". Някои ще ги приветстват затова, други ще ги кълнат. Повечето ще кълнат. И аз се изкуших да го направя в едно телевизионно интервю. Питаха ме, дали това, което сториха онези граждани е като да откажеш хляб на гладен човек. Не, казах, това е като да откажеш на давещ се да го качиш на борда и да му извикаш, че по разписание през този квадрант следобед минава и друг кораб. И други страшни неща казах. "Кръвта им е върху вашите ръце" примерно. Обаче май трябва да се извиня на хората от Сатовча. Те бяха умишлено наплашени. Някой разигра картата на загрижеността и етническото единство, за да обедини избирателите пред призрака на Големия Град и на неговите пороци. А под влияние на страха никое човешко качество не се засилва така, както глупостта.
Сега обаче няма да говоря за това, че познавам достатъчно наркомани, за да знам, че никой от тях не е отворил първото си пакетче хероин с мисълта "Я сега да стана наркоман, да разоря родителите си и да видя мога ли да си проваля живота, така както съм седнал". Нито за корупцията в държавните медицински институции, посветени на борба с наркоманията, и разбираемото им нежелание някой да намери истинско решение, което ще извади от играта скъпите им терапии и ще спре субсидирането на метадоновата столова. Нито за това, колко добър психолог е бившият наркоман, защото години наред е бил принуден като картоиграч да разгадава всяка мимика и жест на човека срещу него, за да си набави следващата доза. Нито за логичния факт, че тези кому
цитирай
8. ka4ak - Извинявай,забравих за 2000 знака!Това не е сценария,а статия в Дневник,точно преди 9 години!!!
29.01.2010 01:57
Нито за логичния факт, че тези комуни имат 90% успеваемост, защото там академичните психолози са заменени с точно такива, които са търкали кецове по същия път, знаят сигурните явки, отключените входове в центъра и денонощните аптеки.
"Уморих се да се оправдавам за това, че искам да помогна на децата ни" ми беше казал в последното ни интервю Владо Качаклиев, онзи холерик с раздърпан пуловер и сива брада, който се наби в очите ни на безбройните дискусии по темата. Вярвам му. Няма как да не си уморен, когато за няколко месеца сам си направил за борбата с хероина повече от всички центрове и стационари взети заедно. Когато се зае да сформира комуна, Владо вече беше изпратил дузина тукашни деца в италиански комуни на собствени разноски. Прекрасно знаеше каква е схемата там ­ пълна изолация, труд от тъмно до тъмно, никакви екстри, постоянен надзор. Не знаеше обаче в какво се забърква, разчитайки на изконната благост и гостоприемство на българина, за да пренесе схемата тук. И въпреки това Сатовча не го сломи. Той събра разпилените си доспехи, стисна зъби и намери ново място ­ частна постройка върху частен парцел, която благороден човек му позволи да използва безвъзмездно и направи там нелегална комуна. Седмици наред кметът на Якоруда ­ град, отдалечен на 50 километра ­ заплашваше комунарите с линч. "Нелегална комуна" ­ как звучи само. Когато някой се дави, а друг скочи да го спасява, трябва да си изрод, за да питаш спасителя дали има курсове по първа помощ и удостоверение, че може да плува.
Оттогава обаче нещата се промениха. Премиерът изпрати писмо, в което пожела на момчетата Силата да е с тях. Мюфтията на Якоруда обеща да започне разяснителна дейност между молитвите. Рядко минава ден, без един или друг журналист да се опита да живее като комунар с комунарите, без телевизионен екип да направи от отшелничеството им български вариант на Биг Брадър. От една страна това е супер, защото знанието е противоотрова за страха, то поражда силна толерантност. Но от друга страна статуса на медийни звезди пречи на 13­имата горе онова вътрешно мълчание, което им е нужно, за да преборят демона в себе си.
Такива сме ние, силно любим и мразим.
И вместо с омраза и презрение сега май сме на път да ги убием с любов.


цитирай
9. gkowachew - Поздравления, Катя!
29.01.2010 12:56
Много добра поетеса!
цитирай
10. veninski - Поздрави и от мен!
29.01.2010 13:07
Поздрави и от мен!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5674353
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196189
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930