Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2010 21:01 - БЕЗРАЗЛИЧИЕ, БЕЗДУШИЕ ИЛИ НЕЩО ДРУГО ?
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4515 Коментари: 32 Гласове:
38

Последна промяна: 11.01.2010 10:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

image
Няма да ви занимавам с моите здравословни проблеми,които имах наскора,а с бездушието и безразличието на няколко лекари/по този въпрос съм писала и друг път/.
Има и много съвестни лекари,на които съм благодарна за оказаната помощ и съдействие и то представете си тези лекари са от "Неотложна помощ" на нашето ДКЦ!
Специалистът, при когото отидох с направление за хоспитализация с диагноза бронхопневмония синистра дори не си направи труда да погледне рентгеновата снимка;долепи стетоскопа на лявото ми рамо,после на дясното и ми каза, че нямам пневмония, но ще направим кръвни изледвания.
Добре.В лабораторията ми взеха кръв и ми казаха да чакам пред кабинета.
От 7,30 до 11,30 аз стоях,седях обикалях около кабинета с 39 градуса температура.
Слава Богу! В 11,30 сестрата се появи и ме извика.
Не ми се иска да ви описвам състоянието си/физическо и емоционално/,когато влязох в кабинета,но реших да си направя моя любим тест - да видя до къде стига падението на нашите лекари/може би по-правилно е да кажа на хората,завършили медицина/,защото да си лекар е призвание,грижа и отговорност.
Сядайки на стола срещу този лекар аз много деликатно оставих 10/десет лева/ на бюрото за по едно кафе, като им благодарих за любезното отношение, вниманието,грижата,бързите и ефикасни мерки...
Стори ми се,че сестрата усети сарказма ми,но лекарят каза:"Нямаше нужда"и...се пресегна и ги прибра.
После вече реши дори да ме погледне,но гледаше не мен,а през мен.Каза ми,че изследванията ми са чудесни!
Левкоцити САМО 10,88 при норма до 10,9/моите бяха с ЦЕЛИ 0,02 по-малко!!!/.
Утайка/в Европа вече изследват други параметри/ - 26.Опитах се да обясня,че съм била в много по-тежки състояния,а утайката ми е била много по-ниска и бях удостоена с един син поглед,който отново гледаше през мен, а думите ми не достигаха до никъде...
Изписа ми един много скъп антибиотик,който се оказа,че е най-напред за бронхопневмония, а след това за всичко друго;антипиретик и витамин "С" и след 7 дни да отида на контролен преглед.
"И отидете при личния си лекар да ви продължи болничните."
Но аз не исках болнични,а лечение, още повече, че съм здравно осигурена!
На 7-ия ден се обадих по телефона да кажа,че ми е невъзможно да отида на контролен преглед,защото температурата ми не слиза под 38 градуса и се чувствам ужасно отпаднала.
Получих ОЦУ/Особено Ценно Указание/ да продължа с антибиотика още 3 дни,а след това ще му мислим.
КОЙ и за КАКВО ще мисли не ми стана ясно.
Само знам,че за пореден път се сблъсках с българското лекарско равнодушие,бездушие,а може би и нещо много по-лошо...
Преди няколко дни научих от една позната,че е ходила при въпросния лекар,защото разбрала,че при него "минават" по-едричките копюри.А тя искала да си вземе малко ... болнични/не защото е болна,а защото искала да си почине/.
Още с влизането си му оставила (вместо "Добър ден" 50/петдесет/ лева),а той й предложил да я настани в болница като й напише необходимата за това фиктивна диагноза!!!
Какво излиза?!
Че нашите лекари не са лекари, а алчни за пари бездънни джобове и те обслужват не заради болестта ти,а заради парите,които оставяш!
Ако е така - моля да напишат на вратата на кабинетите си - "За здрави хора - такса 50 лева."
"За наистина болни - такса 100 лева/или повече/ - иначе няма да се оказва НИКАКВА помощ"
Доктор Иван Кокалов миналата година беше написал една статия:"Черният рекет на белите престилки"...
Е,това ако не е рекет и корупция - здраве му кажи!

Това го написах в началото на ноември, но реших да не го публикувам /стори ми се прекалено лично/, но в момента съм отново в подобен "тупик" или "омагьосан кръг". Невъзможно е да се пребориш с този октопод - рекета на белите престилки.
Извинявам се на приятелите си лекари тук - нека не го приемат лично.
Има и хора, които все още са верни на Хипократовата клетва...



Тагове:   бездушие,


Гласувай:
38



Следващ постинг
Предишен постинг

1. elinora - Ужасно!
10.01.2010 21:12
Ужасно!
цитирай
2. teachme - Не ми се мисли...
10.01.2010 21:12
а трябва да ходя на зъболекар:(
Съчувствам ти! Сблъсках се миналата година с подобна ситуация...срамота е да те гледат в ръцете,
а още по-гадно е направо да си поискат 20 лв.!
Лека вечер!
цитирай
3. анонимен - Кате, тъжна и добре позната история!
10.01.2010 21:20
Лошото е, че и пари да дадеш, пак няма да ти обърнат качествено внимание. Тук си става въпрос на призвание и отношение. Да не говорим, за пълната некомпетентност на голяма част от тъй-наречените доктори. Затова, когато срещнеш добър и сърцат доктор, който знае как да разчете симптомите и да ти постави правилна диагноза, а на всичко отгоре ти назначи и необходимото лечение, не можеш да повярваш на късмета си. Пожелавам ти бързо излизане от това състояние и най-вече Бог да те пази!
цитирай
4. katan - Това е от блога на soulcontrol :
10.01.2010 21:58
http://soulcontrol.blog.bg/novini/2010/01/09/kak-da-razchitame-pokazatelite-na-kryvnite-izsledvaniia.469173
Става дума за кръвни изследвания и техните референтни стойности.
цитирай
5. tili - Бях свидетел на
10.01.2010 22:08
всичко това! Така е!!! Нямам какво да кажа освен - да ни пази Господ! Явно те пази - тарикат македонка не мрънка! Ще оцелеем ;-)))
цитирай
6. katan - Продължението не е никак "розово".
10.01.2010 22:15
Дали ще успея да се преборя?!
Не мрънка - тя направо КРЕЩИ!
цитирай
7. tit - А това - от блога на kasnaprolet9999:
10.01.2010 22:15
"бизнесът - сладък, а цели медицински специалности се изхранват от комисионите."
Положението явно е нетърпимо!
Макар че, при моите неволи по нова година бях възхитена от лекарите в нашита болница. И бърза помощ и хирургия!
Вярно, че много се чака, но просто имаше хора!
Но не навсякъде е така, хъм!
цитирай
8. katan - Прочетох го преди малко.
10.01.2010 22:18
Патила съм от комисионите на докторите точно по начина описан от Невена.
Но съм патила и по много по тежки начини.
Питам само :ДОКОГА?!
цитирай
9. katan - Забравих да кажа:
10.01.2010 22:20
Ако ви се наложи да си направите скенер или МТР - искат НЕПРЕМЕННО да е с контраст,а не само нативно макар да не се налага винаги.
Недай си Боже да си алергичен и да откажеш...
цитирай
10. katan - Това съм публикувала
10.01.2010 22:34
миналата година на 27.02.:

http://katan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/02/27/pacienti-ili-klienti.296757
цитирай
11. kombakova - А какви лекарства изписват?
10.01.2010 22:46
Тези които им дават от фармацифтичната компания с които имат договорка.След това си позволяватда изписват този медикамент, който е нов и по скъп. Заради едни бонуси на фирмата- екскурзия в Екзотична страна.А ний горките плащаме ....и потребителска такса, чакаме квитанция...Да ама не.....
цитирай
12. razkazvachka - Съчувствам ти
10.01.2010 22:47
тъкмо един мой познат тийнейджър се разболяваше пред мен и ми издуха някакъв бацил - но като си помислих, че трябва да ходя на лекар - не, не, няма да допусна пак да ми източват кръвта: между другото се прави кръвно досие, но тези, които взимат кръв за генетичната банка - не си правят труда са информират.
А изнудването с кръвопреливането си е факт - ако ти трябват 300 мл - искат от тебе да осигуриш поне двама донори, освен заплащането.
Миналата година така изтормозиха моята баба преди да си отиде - намират й инфаркт и правят кръвопреливане - двете й ръце бяха сини от бастисаните вени, а тя бе оставена без зъби, без очила и вързана за системите по гръб, макар че бе изгърбена от работа и ужасно я болеше.
Нашите лекари не са толкова неграмотни - просто продавачите на дрога и търговците-убийци са повечко и заемат място в медицината.
цитирай
13. valiordanov - Кате, така е! Не е нужно да си непр...
10.01.2010 22:51
Кате, така е! Не е нужно да си непременно с бяла престилка, за да парадираш за бели и чисти постъпки.... Човек или го има или никога няма да му се набие в главата. Някои неща са с усет, а усета е начин на живот...

Според мен днес трябва да се помисли за още здравни каси които да разбият монопола на системата. Тогава и лекарите ще се сетят, че могат да бъдат неизбрани и може тогава освен всичко да имаме и отношение!
цитирай
14. compassion - Напълно те разбирам.
10.01.2010 23:11
Сблъсках се с този български феномен няколко пъти миналата година и напълно ви съчувствам. Друго не мога да направя. Но мисля, че предпазването от болестите е в наши ръце. Позитивните мисли са много голям ресурс. Може и да не вярваш, но пробвай.
цитирай
15. katan - Нямам нищо против платеното здравеопазване,
10.01.2010 23:53
но нека да е регламентирано.
Да не се плащат всеки месец тези здравни осигуровки, за да знаеш, че като се разболееш можеш да разчиташ само на себе си.
Тогава няма да бъдем рекетирани, а ухажвани от "лекарите".
цитирай
16. katan - compassion -
10.01.2010 23:55
Руми,отговарям ти лично:
Моите мисли са само позитивни - не мога да си позволя лукса да имам други, но и ти ми повярвай - не помагат / или поне не винаги/.
цитирай
17. nadagr - Здравейте и за много години!
11.01.2010 09:26
Дори и едно частно здравно осигурително дружество в рекламата си по телевизията ни праща при него - "Дал бог живот и здраве!", които лекарите да ни отнемат.
Отдавна не ходя на лекар и нямам здравна осигуровка, от тия 300 000 - триста хиляди - българи съм, които отпадат. Отпадат от риска да бъдат лекувани от български лекари.
Не, мерси!
цитирай
18. cvetnica - Напълно разбирам проблема, Катя!
11.01.2010 09:44
Българското здравеопазване е с диагноза - недостатъчна сърдечност и милосърдие!
И ТО е превърнато в широкомащабен бизнес, за съжаление.
За Хипократовата клетва вече никой не говори, а и не вярва в нея, иначе би следвало наред с големите им дипломи да стои на стената пред очите им, за да си я припомнят всеки час!
Бъди здрава и по-редки срещи с бездушието!
цитирай
19. katan - Добър ден на всички!
11.01.2010 10:20
А дали е добър?
Не отговарям на коментарите ви конкретно.
Правя го съвсем умишлено.
Не искам да насочвам разговорите в някаква определена посока.
Оставила съм всеки да си каже мнението и болката, защото съм сигурна, че няма човек, който да не се е сблъсквал / и то "челно" и болезнено, унизително/ с този черен рекет на белите престилки.
цитирай
20. анонимен - Дали днес не е необходимо
11.01.2010 10:23
Хипократовата клетва да се допълни с девиза на гладиаторите в древния Рим :
Potius mori, quam faedari ! / По-добре да умреш, отколкото да се обезчестиш /.
цитирай
21. bovari - Докторите не са това, което бяха.
11.01.2010 11:02
Аз лично мисля, че истината е по средата, истината за това кой е виновен за недопустимо лошото отношение доктор-пациент, стои в УРОДЛИВАТА здравна реформа. Няма нищо по-лошо от работа свършена НАПОЛОВИНА. Реформата е това-започната и недовършена. Въпросът е, че докторите трябва сами да изискат и да се преборят тя да бъде завършена! Ние, пациентите, ще ги подкрепим, но нали те са едни от най-високообразованата професионална гилдия-те са авторитетни и би следвало да намерят своите водачи.
Прост пример-платиха им удържаните средства за ноември - спряха протестите. ЗАЩО НЕ ПРОДЪЛЖАТ?! Сега министърът на здравеопазването залъгва със срок до края на януари да има здравна карта, ама много се съмнявам да се случи, много време минава, и колкото кризата се задълбочава, толкова повече ще намират поводи да отлагат реформата.

Бъдете здрави!
Да се молим на Бог-здраве да ни дава. Другото е гонене на вятъра.
Хубав понеделник:)
цитирай
22. boristodorov56 - Приятелите ни - лекари - се държат отвратително с тези, които не са им приятели - бъди сигурна.
11.01.2010 12:32
"Извинявам се на приятелите си лекари тук - нека не го приемат лично."
Приятелите са ни близки, но са хора, при това българи.
цитирай
23. monella - Здравей :)
11.01.2010 13:02
Чувала съм редица подобни случаи по телевизията. Но не и от мои познати, а и на мен не ми си е случвало нещо подобно. Знам само, че лекар, азвокат, учител и т.н. са все професии. И не в професията е проблема, а в съвестта на даден човек. Основният проблем е, че народа се изврати. Изпариха се всички човешки ценности. При това масово. Което е меко казано много тъжно и жалко.
Хипократовата клетва не го прави по-отговорен или повече човек. В никакъв случай не защитавам лекари с подобно поведение.
В този контекст, скоро попаднах на една адвокатка, която прибра хонорар от 500лв за явяване пред ВКС. Госпожата дори не си беше направила труда да отиде до София. И на сайта на ВКС излиза инфо " Страната не се яви". Но тя разказа с токъв драматизъм как е протекло цялото заседание и как се е сменил състава на съда точно преди заседанието, че се чудех дали съм на театър или на разговор с адвокат.
цитирай
24. katan - Примерите и паралела с другите професии
11.01.2010 13:23
е нещо, което още повече ме кара да мисля за ценносттната ни система,която се опорочи или изчезна, за общестото ни, което се разпада, за държавата ни, която я няма...
цитирай
25. mileidi46 - Kate,
11.01.2010 15:16
opitvam se da kaja,ot izvestno vreme..no ne uspqvam,za6toto sam mnogo gnevna..4e vinata e v ob6testvoto ni...xorata ne reagirat na ni6to...nikoi ne predpriema ni6to...!!!!!
dokato samo taka se prikazva...te 6te si pravqt kakvoto si iskat..do posledniqt dax na xorata...6te izedqt vsi4ko ot naroda!!Koi mislime ,4e 6te pomogne?Koi ? 4akame da ni sajalqt li i sled kato sa ni vzeli xlqba...6te ni podadat par4e xlqb!!???Az nqmam dumi...
Kak se reagira ot grajdanite za postapkata na doktorite s tqloto na mom4eto ot Veliko Tarnovo..za ko6tunstvoto kam roditelite mu...kam tqxnata blagorodna postapka..Izmixa si razete...ne im se polaga edna pijama na martvite..????koi protestira' iskaniq ot nqkogo-nqkade?Ne.Naroda mal4i,za6toto nqma da se ottarsi ot straxa--nikoga!Zna4i e saglasen s vsi4ko!
Togagava-kakav ni e problema?
цитирай
26. samuraj - Днес дъщеря ми има същият проблем
11.01.2010 17:00
с внучката ми.
Дано всичко се разминава, че...
Бъдете здрава, katan!
цитирай
27. zaw12929 - Има ги всякакви лекари, както във ...
11.01.2010 22:02
Има ги всякакви лекари, както във всички специалности. Трябва да сте винаги на щрек. С адвокатите също. Вземат си хонорара и даже на заседание не отиват, още по малко да четат протоколите и да реагират адекватно
цитирай
28. mamkamu - +
12.01.2010 10:34
Мога само да съжалявам за случилото се с теб, но добре те разбирам защото и аз съм имал взимане даване с това съсловие. Тоест само даване. Веднъж така ми писна, че го изтипосах един в 24 часа. Сега го съдят, ама не знам до къде е стигнало делото. Започна преди три години!!!

Оздравя ли вече? Щото аз още не :)
цитирай
29. victoriavselena - Покана за обща медитация
12.01.2010 16:34
http://victoriavselena.blog.bg/zabavlenie/2010/01/12/obshta-meditaciia-za-sigurnost.470886
цитирай
30. zvezdichka - Не съм се сблъскала
13.01.2010 15:04
с подобен случай, но си мисля, че е до човек и ценностна система и не всички може да се сложат под един знаменател. Но, че много от хората са се увълчили е факт.
И мога да добавя по повод един коментар по горе за ЯМР специално при нас в Русе няма изискване заедно с прегледа да се слага и контраст, а той се налага само при изключително тежки случаи и дори самата докторка убеждава понякога пациентите, че в техния случай няма нuжда от поставяне на такова вещество.
цитирай
31. veninski - Колко познати патила. . . Българ...
13.01.2010 19:35
Колко познати патила... Български...
Поздрави от Родопите, Катя!
цитирай
32. kasnaprolet9999 - Сега разбирате ли защо си правя сама лекарствата с билки.
14.01.2010 23:31
Поне за обикновенните настинки и вирусни заболявания да не завися от лекарите. Откакто пия кефир грип не ме е хващал.Не можем обаче да игнорираме съвсем традиционната медицина, има области в които тя е водеща. Ето сега мама е оперирана, сложен е пирон в нейното бедро. По цял ден вися в Пирогов, вечер се прибирам да поспя, че там няма как. Всичко зависи от възпитанието на хората, много са важни първите седем години. Обществото ни създава възможности за корупция, но не всички са корумпирани нали? Когато обаче се срещнат на едно място алчност и некадърност става направо страшно. Съчувствам ти Катан и ти препоръчвам да четеш по-често моите билкови постинги, за да не се разболяваш от пневмония. Профилактиката е много важна в случая, а билките са едно много важно средство за повишаване на усточивостта на нашата имунна с-ма. Поздрави и бъди здрава.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675478
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196211
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930