Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.01.2012 16:00 - НУЛИ
Автор: katan Категория: Технологии   
Прочетен: 7813 Коментари: 36 Гласове:
69

Последна промяна: 11.01.2012 23:00

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Заспа след втори петли, но преди трети. Събуди се изведнъж. Беше тъмно. Не се чуваха никакви шумове. Сигурно беше прекалено рано за нормалните хора.

Погледна към светещия часовник на скрина. Показваше точно 04:00 и с тези нули искаше да й каже нещо. Може би, че тя самата беше нула, или че покрай себе си имаше прекалено много нули, от които трябваше да се отърве. Ще пробва още щом съмне. Ще започне да се освобождава от нулите – тези, които носеше в себе си и тези, които я спъваха по пътя й.

От собствените си нули може да започне да се освобождава веднага. Не е необходимо да чака светлината на деня. Тогава нулите може да й се сторят единици.

Започна да се провира през годините и времето, да се гледа от страни, да се дистанцира от себе си и да търси нулите. Имаше, не е като да няма. Откри една, която й се стори голяма като балон, пълен с хелий и се опитваше да я повлече или издигне нагоре. Не разбра точно. Преряза с мисъл лъскавата връвчица и нулата излетя. Тогава съжали за решението си да се освобождава. Тази нула би я издигнала на високо. Но тя искаше да бъде здраво стъпила на земята. Не искаше илюзии, не желаеше помощ от балони пълни с хелий. На високото балонът можеше да започне да дава фира – да изпусне хелия и тогава земното притегляне щеше да бъде много силно. Добре направи, че се отърва от тази нула. Не й трябваха такива носители – можеше сама, знаеше го. Обичаше свободното падане и свободата във всичките й измерения.

Откри и други нули в себе си – разноцветни като панаирджийски джунджурийки. Тях ще ги остави за сега. Дребни са и са цветни, създават настроение, от което в момента толкова се нуждаеше.

Ами то започнало да се разведелява. Уж започна преди минути да се освобождава от ненужните нули, а времето отлетяло като миг.

Започнаха да се чуват обичайните сутрешни шумове, да се долавя ароматът на кафе.

Трябва да става. За нулите около себе си ще мисли през деня. Ще започне веднага да ги отстранява от обкръжението си. Знаеше, че й пречат, че я дърпат назад. Затормозяват я с оплакванията и негативизма си. Но това щеше да стане през деня.

Сега искаше и тя да си направи силно, горчиво и много ароматно кафе. Да прогони натрупаната умора и да започне деня на чисто и свежо.

Усмихна се и стана по-бодра от всякога.

Добро решение беше взела. Хареса си го сама, а това рядко й се случваше – да бъде доволна от себе си.

София, 10.01.2012                                Катя Атанасова

 





Гласувай:
69



1. mitkaloto - Трудно решение, но е взето. А за това ...
10.01.2012 16:13
Трудно решение,но е взето.А за това се иска голяма вътрешна борба.Поздрави.
цитирай
2. katan - 1. mitkaloto - Трудно решение, но е взето.
10.01.2012 16:37
mitkaloto написа:
Трудно решение,но е взето.А за това се иска голяма вътрешна борба.Поздрави.


Най-трудно е да вземеш решение, приятелю.
Веднъж взето е лесно да го изпълняваш.
Благодаря ти за постинга, който ми достави огромно удоволствие и ме натъжи, но със светла тъга.
цитирай
3. an200 - Странно и мило единомислие:))Поздрави!
10.01.2012 17:06
Виж това, писала съм го през 2007. Мисля, че ще ти хареса.:)
http://an200.blog.bg/lichni-dnevnici/2007/03/15/iliuzii.51870
цитирай
4. katan - 3. an200 - Странно и мило единомислие:))Поздрави!
10.01.2012 17:15
Прочетох и си помислих ето това, което ти оставих като коментар там:

Почти като моите илюзии-нули, от които ще се освободя скоро.
От най-голямата се освободих през 2007-ма:) /съвпадание ли е:)))?/

Поздрави, Ан!
цитирай
5. sande - Поздрави Катя, прочетох с интерес записките ти ... между вторите и третите петли ...
10.01.2012 17:16
Харесах ми метафората ти за необходимостта героинята да се освободи от нулите, от удобството на статутквото, от обезличаващата сила на инерцията в живота, котато човек влачи със себе си много ненужни неща, ненужни ангажименти, ненужни баналности,букаите на сивото ежедневие.

Най е дълъг най-късия път.
Пет минути от в къщи до тук.
Път от скука.Ни обич предлага,
ни гняв,
нито някакво чудо красиво.
Той е прав, той е толкова прав,
че по него до плач ти е криво.
Път, от който аз вече съм стар,
много дълъг и тъй незначителен.

/по памет от Велин Георгиев/
цитирай
6. katan - 5. sande - Поздрави Катя, прочетох с интерес записките ти ... между вторите и третите петли ...
10.01.2012 17:22
sande написа:
Харесах ми метафората ти за необходимостта героинята да се освободи от нулите, от удобството на статутквото, от обезличаващата сила на инерцията в живота, котато човек влачи със себе си много ненужни неща, ненужни ангажименти, ненужни баналности,букаите на сивото ежедневие.

Най е дълъг най-късия път.
Пет минути от в къщи до тук.
Път от скука.Ни обич предлага,
ни гняв,
нито някакво чудо красиво.
Той е прав, той е толкова прав,
че по него до плач ти е криво.
Път, от който аз вече съм стар,
много дълъг и тъй незначителен.

/по памет от Велин Георгиев/


Не само дълъг е късия път, Санде!
Много труден е. Но вземеш ли решение е облекчение.
Поздрави, приятелю!
Благодаря ти, че се отби.
цитирай
7. kosara2008 - ТОПЛИ прегръдки от мен...
10.01.2012 18:03
харесаха ми решенията в този малък ръзказ...
цитирай
8. katan - 7. kosara2008 - ТОПЛИ прегръдки от мен
10.01.2012 18:07
kosara2008 написа:
харесаха ми решенията в този малък ръзказ...


Прегръдка и от мен.
Решенията ... ами като просветление са.
Поздрави.
цитирай
9. vostroto - Да, Катан, важно е човек да живее ...
10.01.2012 18:21
Да, Катан, важно е човек да живее собствения си живот, не някой чужд...
И да го направи със сърце. Тогава, мисля, и решенията ще са най-добри за него, както и по-лесни изпълненията им:) Поне на теория, в живота...:)
В елекрониката иначе не става:) Нулите там са жизненонеобходими:)
Поздрави!
цитирай
10. hristo27 - Нулата е хубаво число, ако са няк...
10.01.2012 18:23
Нулата е хубаво число, ако са няколко и преди тях има друго число!
Всичко това във финикийски знаци... :)))
цитирай
11. анонимен - да-така е-
10.01.2012 18:30
Най-трудната борба е тази,която човек води със самият себе се-
но затова пък и тази победа е най-ценна и значима-
много хубав подтекст си вложила тук-
човек трябва да се отърве от баластрата,която
влачи понякога с години-сърдечни поздрави,приятелко:))
цитирай
12. katan - 9. vostroto - Да, Катан, важно е човек да живее
10.01.2012 18:43
vostroto написа:
Да, Катан, важно е човек да живее собствения си живот, не някой чужд...
И да го направи със сърце. Тогава, мисля, и решенията ще са най-добри за него, както и по-лесни изпълненията им:) Поне на теория, в живота...:)
В елекрониката иначе не става:) Нулите там са жизненонеобходими:)
Поздрави!


Здравей, приятелю!
Нулата е едно от числата.
Без нея не може.
Нулата в живота я смятаме за нищо, за дупка, за празно.
Важно е да живееш собствения си живот, да не влачиш един куп нули, които ти пречат да бъдеш себе си и да се отстояваш.
За електрониката не знам:))).
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
13. katan - 10. hristo27 - Нулата е хубаво число,
10.01.2012 18:45
hristo27 написа:
Нулата е хубаво число, ако са няколко и преди тях има друго число!
Всичко това във финикийски знаци... :)))


Много си прав, Ице:)))!
Ако има поне една единица и след нея мнооооого нули, тогава - да живеят нулите /във финикийски знаци:)/:))))))!
цитирай
14. katan - 11. hloris - да-така е-
10.01.2012 18:48
hloris написа:
Най-трудната борба е тази,която човек води със самият себе се-
но затова пък и тази победа е най-ценна и значима-
много хубав подтекст си вложила тук-
човек трябва да се отърве от баластрата,която
влачи понякога с години-сърдечни поздрави,приятелко:))


Благодаря ти за прочита, Хлорис!
Точно така е - човек трябва да се отърве от баластрата, която влачи с години и с годините става все по-тежка.
Без борба - /душевна преди всичко/ не може.
Важно е крайното решение и изпълненето.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
15. pcelata - Кате,веднъж си дадох сметка,че;
10.01.2012 19:18
,,Ако правиш най-доброто,
на което си способен,
няма да имаш време
да се тревожиш,че
няма да успееш.
Сърдечен поздрав мила.
цитирай
16. jabalka - Привет!
10.01.2012 19:24
Слушам Едит Пиаф и си помислих, колко е важно човек да не допуска нули в живота си - не че няма празно пространство в дните ни...но да се върна на петте минути , ако има такива отпуснати - Свише...за трите неща, за които ще се сетиш докато пада самолета ти - Пази Боже да не става!Хипотетично!
Един съблогер -vahisht- беше писал за тях!
Поздрави от мен!
цитирай
17. katan - 15. pcelata - Кате,веднъж си дадох сметка,че;
10.01.2012 19:30
pcelata написа:
,,Ако правиш най-доброто,
на което си способен,
няма да имаш време
да се тревожиш,че
няма да успееш.
Сърдечен поздрав мила.


МилО пчелице.
Понякога се случва да се тревожиш и за най-доброто, което даваш от себе си, ако не си разбран или доброто не е достигнало до получателя.
Поздрави и на теб.
цитирай
18. katan - 16. jabalka - Привет!
10.01.2012 19:35
jabalka написа:
Слушам Едит Пиаф и си помислих, колко е важно човек да не допуска нули в живота си - не че няма празно пространство в дните ни...но да се върна на петте минути , ако има такива отпуснати - Свише...за трите неща, за които ще се сетиш докато пада самолета ти - Пази Боже да не става!Хипотетично!
Един съблогер -vahisht- беше писал за тях!
Поздрави от мен!


Ех, Ябълчице!
Ако човек можеше да не допуска нули щеше да е много хубаво!
С трите неща ми напомни за едно стихотворение на Константин Симонов - "Родина".
Добре е, когато един текст предизвиква различни мисли и асоциаации.
Поздрави и на теб и хубава вечер!

цитирай
19. divna8 - Да, когато се освободим от "...
10.01.2012 20:40
Да, когато се освободим от "нулите" летим на крилете на собствената си отговорност за живота! Най-трудно е да се пререже - с мисъл само - връвчицата, за да се освободим от илюзиите на бързото издигане...
Прекрасно е, нареса ми много, Катан! Усмивки от мен, вместо букетче :):):)
цитирай
20. magnoliya - Много е хубаво! Благодаря ти за ...
10.01.2012 23:33
Много е хубаво!
Благодаря ти за удоволствието!
цитирай
21. tota - Поздрави, Кате!
11.01.2012 08:47
Най - важното - силата на духа ни да не ни напуска да края на дните.

Хубав, светъл ден!
цитирай
22. katan - 19. divna8 - Да, когато се освободим
11.01.2012 10:48
divna8 написа:
Да, когато се освободим от "нулите" летим на крилете на собствената си отговорност за живота! Най-трудно е да се пререже - с мисъл само - връвчицата, за да се освободим от илюзиите на бързото издигане...
Прекрасно е, нареса ми много, Катан! Усмивки от мен, вместо букетче :):):)


Здравей, дивна моя приятелко!
Трудно се прерязва връзчицата, която ни връзва за нулите, но когато съберем достатъчно сили за полет се издигаме на собствените си крила.
Тогава усещащенето за свобода е прекрасно!
Много поздрави и прегръдка от мен.
цитирай
23. katan - 20. magnoliya - Много е хубаво!
11.01.2012 10:48
magnoliya написа:
Много е хубаво!
Благодаря ти за удоволствието!


И аз ти благодаря, Раче!
Радвам се, че се отби.
Хубав ден и прегръдка.
цитирай
24. katan - 21. tota - Поздрави, Кате!
11.01.2012 10:52
tota написа:
Най - важното - силата на духа ни да не ни напуска да края на дните.

Хубав, светъл ден!


Здравей, Ати!
Силата на духа е велика сила.
Само с дух може да се преодолеят много нули.
Нека са по-малко нулите, които трябва да отстраняваме по пътя.
Хубав ден, Ати и прегръдка.
цитирай
25. анонимен - Кати, около всяка единица се навъртат нули
11.01.2012 11:49
едни от пред, други от зад. :-)))))))))))))) Само където нулите не схващат, че без единицата са нищо.
цитирай
26. katan - 25. katana - Кати, около всяка единица се навъртат нули
11.01.2012 12:16
katana написа:
едни от пред, други от зад. :-)))))))))))))) Само където нулите не схващат, че без единицата са нищо.


Лошо е, когато някои нули си помислят, че са единици. Тогава правят бели. Затормозяват и единиците.
По принцип всеки си мисли, че е единица, ако не може да се погледне от страни.
цитирай
27. анонимен - Даде ми идеята /признах си/ и спретнах една аритметическа приказка.
11.01.2012 12:39
katan написа:
katana написа:
едни от пред, други от зад. :-)))))))))))))) Само където нулите не схващат, че без единицата са нищо.


Лошо е, когато някои нули си помислят, че са единици. Тогава правят бели. Затормозяват и единиците.
По принцип всеки си мисли, че е единица, ако не може да се погледне от страни.

Така де! Признат грях, колчав грях е?
цитирай
28. kass - katan
11.01.2012 13:35
май ако сме по-наблюдателни ще видим, че нулата не съществува, всъщност тя отмерва липсата на нещо, но когато нещо липсва има наличие на друго. Когато стаята е напълно празна, остава стаята, ако махнем и нея остава сградата, махаме и сградата - остава улицата... махаме, махаме... а то все нещо остава :)))... Как да махнем нулата тогава? Да видим по обратният ред: няма улица - слагаме, няма сграда - строим, няма стаи - отделяме помещения, няма обзавеждане - купуваме... Искаме да махнем нулите (липсите)? - ами да действаме тогава :)...
Поздрави!
цитирай
29. zaw12929 - Поздравления за постинга! Успешна 2012 !
11.01.2012 15:35
Имах едно бяло петле, а то след 5 часа пее и ме събужда навреме...
цитирай
30. katan - 27. katana - Даде ми идеята /признах си/ и спретнах една аритметическа приказка.
11.01.2012 17:58
katana написа:
katan написа:
katana написа:
едни от пред, други от зад. :-)))))))))))))) Само където нулите не схващат, че без единицата са нищо.


Лошо е, когато някои нули си помислят, че са единици. Тогава правят бели. Затормозяват и единиците.
По принцип всеки си мисли, че е единица, ако не може да се погледне от страни.

Така де! Признат грях, колчав грях е?


Признат грях е половин грях, Сава.
Простено да ти е. Дано не си изопачил замисълът на моите нули.
Хубава вечер.
цитирай
31. katan - 28. kass - katan
11.01.2012 18:06
kass написа:
май ако сме по-наблюдателни ще видим, че нулата не съществува, всъщност тя отмерва липсата на нещо, но когато нещо липсва има наличие на друго. Когато стаята е напълно празна, остава стаята, ако махнем и нея остава сградата, махаме и сградата - остава улицата... махаме, махаме... а то все нещо остава :)))... Как да махнем нулата тогава? Да видим по обратният ред: няма улица - слагаме, няма сграда - строим, няма стаи - отделяме помещения, няма обзавеждане - купуваме... Искаме да махнем нулите (липсите)? - ами да действаме тогава :)...
Поздрави!


Нулата съществува, kass.
Има я в математиката има я и в нашия обикновен, човешки живот.
Не става дума да махаме едни нули и да се обграждаме с други.
Ако започнем да махаме безразборно къщи, улици и др.п. ще се получи хаос и разруха.
Ако започнем да купуваме или се обграждаме с ненужни вещи и хора, тогава е отново същото - хаос и прекомерност.
Идеята ми беше съвсем друга - да се освободим от мисли и чувства, които ни спъват по пътя. И от хора, които не са ни от "кръвната група". Не да ги отстраним завинаги, а ние да се дистанцираме от тях, за да почувстваме истинския вкус на свободата.
Ако продължа, може да стане нов пост:))).
Благодаря ти за прочита и коментара.
Хубава вечер.
цитирай
32. katan - 29. zaw12929 - Поздравления за постинга! Успешна 2012 !
11.01.2012 18:08
zaw12929 написа:
Имах едно бяло петле, а то след 5 часа пее и ме събужда навреме...


Успешна и на теб Новата 2012-та, приятелю!
Много здраве и успехи!
А петлето си е най-добрият будилник:))).
Хубава вечер!
цитирай
33. анонимен - Кати, че знам ли.... Виж...
11.01.2012 23:41
katan написа:
katana написа:
katan написа:
katana написа:
едни от пред, други от зад. :-)))))))))))))) Само където нулите не схващат, че без единицата са нищо.


Лошо е, когато някои нули си помислят, че са единици. Тогава правят бели. Затормозяват и единиците.
По принцип всеки си мисли, че е единица, ако не може да се погледне от страни.

Така де! Признат грях, колчав грях е?


Признат грях е половин грях, Сава.
Простено да ти е. Дано не си изопачил замисълът на моите нули.
Хубава вечер.

цитирай
34. katan - 33. katana - Кати, че знам ли.... Виж...
12.01.2012 13:58
katana написа:
katan написа:
katana написа:
katan написа:
katana написа:
едни от пред, други от зад. :-)))))))))))))) Само където нулите не схващат, че без единицата са нищо.


Лошо е, когато някои нули си помислят, че са единици. Тогава правят бели. Затормозяват и единиците.
По принцип всеки си мисли, че е единица, ако не може да се погледне от страни.

Така де! Признат грях, колчав грях е?


Признат грях е половин грях, Сава.
Простено да ти е. Дано не си изопачил замисълът на моите нули.
Хубава вечер.



Ами ще видя, но ако не ми хареса какво ще правим тогава:)?
цитирай
35. razkazvachka - това е сън от зимата...
12.01.2012 22:31
иначе часовникът така си ги показва, ако му се връзва човек - ами то без панаирджийски джунджурии не е интересно:)))
цитирай
36. katan - 35. razkazvachka - това е сън от зимата
12.01.2012 23:16
razkazvachka написа:
иначе часовникът така си ги показва, ако му се връзва човек - ами то без панаирджийски джунджурии не е интересно:)))


Панаирджийските джуджурийки затова останаха - без тях не е интересно:))).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657129
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195558
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031