Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.12.2018 21:46 - ПУКНАТИНА В МЕНЧЕТО
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 20841 Коментари: 40 Гласове:
69


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                         

image




Това е полупревод, полупреразказ и полу мое заключение.


Имало едно време една възрастна  жена, която пък имала две големи менчета. Тя ги слагала в двата края на кобилицата и с усилие ги повдигала на раменете си.
Едното менче имало голяма пукнатина, а другото било беупречно - здраво и винаги пълно до горе - от кладенеца до дома.
В края на дългия път до дома на старата жена менчето с пукнатината винаги оставало до половината...

В продължение на две години се случвало все едно и също - старата жена донасяла в дома едно пълно менче и едно до половината.
Безупречно здравото менче било много гордо от своята работа, а бедното менче с пукнатината се срамувало от своя недостатък и било разстроено, че не може да бъде пълноценно, да задържи цялата вода до дома...
След две години терзание менчето било убедено в своята непригодност и се обърнало към старата жена:
"Срамувам се от моята пукнатина, от която през целия дълъг път до дома ти изтича половината от водата, която трябва да нося."
Старата жена се усмихнала и му казала:
"Забелязалало ли си, че от твоята страна на пътечката растат цветя, а от страната на другото менче - не?"

"От твоята страна на пътечкта аз посях семена на цветя, защото знаех за пукнатината, твоят недостатък, от който се срамуваш. Така ти поливаше всеки ден цветята, когато отивахме към дома  ни.
Две години поред аз можех да се наслаждавам на цветята, да бера букети, с които да украсявам масата и дома ни.
Ако ти не беше такова, каквото си , то тази красота нямаше да я има и домът ни нямаше да е празничен и красив."

                                                                 
                                                                    ***


Понякога  недостатъците може да са предимства. Нека не се срамуваме и притесняваме от тях.                             



Гласувай:
69



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lexparsy - Много хубава и поучителна притча
12.12.2018 21:52
Хареса ми и дано размисли и други хора, които постоянно се упрекват без да видят и красивото посято от тях.
Поздрави от мене.
цитирай
2. katan - 1. lexparsy - Много хубава и поучителна притча
12.12.2018 22:07
И на мен ми хареса, когато я прочетох и се надявам освен на теб и мен да хареса и на други. Пукнатината може да свърши нещо повече от разлята вода ...
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
3. ikra - Привет!
12.12.2018 22:44
Познато ми е като изключително поучителен разказ... И в действителност е така! Наистина няма защо да се притесняваме от недостатъците, защото всеки от нас си има по някакъв. Но вместо да бъде оставен като наша лична слабост, би било добре да го превърнем в положителна страна, както случая със спуканата стомна - там където минем да поникват цветя :)
Приятна вечер :)
цитирай
4. katan - 3. ikra - Привет!
12.12.2018 23:06
Привет и на теб, Ахмед!
Всеки човек има светла и тъмна страна. Имаме недостатъци, физически недъзи - пукнатини, които не ни правят по-малко хора.
Познавам хора, които са много повече хора от тези, които са читави на вид, но след тях не цъфтят цветя ...
Поздрави, приятелю!
цитирай
5. wonder - Много обичам тази притча! Когато ...
12.12.2018 23:11
Много обичам тази притча!
Когато губиш, не знаеш какво печелиш.
Благодаря, Кате!
цитирай
6. milady - !!?
12.12.2018 23:42
гиги гиди, дрта сиганкоо..
и аз се ЧУдя, коя е тъз Баба Катя/ хаха..с 40 плюса..
тооо, блоКа празен, мари луда калинке..
как не тЪ е срам, зараза черна ,да лъжеш бедните хорица тук!!!!
цитирай
7. katan - 5. wonder - Много обичам тази притча! Когато ...
12.12.2018 23:58
И аз:).
Едно губим, друго печелим.
Една врата се затваря, а се отварят други две:).
Благодаря и аз, Дела!
цитирай
8. katan - 6. milady - !!?
13.12.2018 00:04
Мъ, де ги видя тез 40, бе Юле?
Аз виждам 14?!
Луда, ама калинка:)
А "дрта сиганкоо" ще го пропусна, щот може да съ убиди некой.

Благодаря ти, че ме навести!
цитирай
9. batogo - !!!:))) Чудесна, мъдра и благородна притча, Кате!
13.12.2018 06:21
Бог е дарил на всеки по нещо уникално, с което да бъде полезен на живота и света. Другите просто трябва да го видят и помогнат то да принася своята полза за Цялото. Всяко нещо съдържа и позитива, и негатива. Всеки избира кое от тях да вижда и вдъхновява.
Светли и весели празници!
цитирай
10. ednalady - кое се ЧУдиш?
13.12.2018 10:00
а, когато..спреш да лъжеш..ще станеш..Свободен..

/Когато губиш, не знаеш какво печелиш.
цитирай
11. katan - 9. batogo - !!!:))) Чудесна, мъдра и благородна притча
13.12.2018 10:47
Така е, Оги.
Нали Бог затова е дал последното останало му парче глина в ръцете на човека - сам да си избере какво ще направи с него.
Едни избират да са пълни с вода, но само толкова. Други получават пукнатини, но поливат цветята и правят света по-красив и приятен.
Благодаря ти! Хубав ден и поздрави!
цитирай
12. katan - 10. ednalady - кое се ЧУдиш?
13.12.2018 10:48
Хубав ден!
цитирай
13. mrazekoff - В приказките, притчите,
13.12.2018 12:52
басните и другите народотворения има много мъдрост и духовна енергия. Народ, който има в изобилие от такива мъдрости и велик народ. Не бива да се губят тези ценности през годините. Децата трябва да се възпитават от тези народотворения за да не губят връзката с духовните ценности на народа си. Притчата? Прекрасна е и има поука в нея. Както казва wonder - човек не знае какво печели, когато губи и обратното - не знае какво губи, когато печели. Прекрасни предпразнични дни ти пожелавам, Катя!
цитирай
14. milady - на кое се ЧУдя? от къде ги сбра тези 49 -60 плюса!!!
13.12.2018 13:02
katan написа:
Хубав ден!


в блоК бе ке ту, се мотаме..около 15 найсе редовни..
/ барабар мое Специално Височество..
очаквам с нетърпение..Вярна статистика, моля..
цитирай
15. vesever - Кате, много ценно е - обичам такива ...
13.12.2018 17:51
Кате, много ценно е - обичам такива приказки, които колкото приказки, толкова са и реалност.
Поздрави от мен и хубави празници да имаш!
цитирай
16. elineli - Несъвършенството
13.12.2018 17:52
има своето предимство - от лъжицата, може да стане вилица, но от съвършената вилица не може лъжица ...
Чудесна притча, Кати! Нищо излишно няма в този свят, всичко си е с мястото и причината!
цитирай
17. krumbelosvet - Чудесно,
14.12.2018 03:55
Но пази Боже, дяволът сега би направил джендърски извод. Пази Боже, така днес линее всичко прекрасно. O, tempora, o mores!
цитирай
18. katan - 13. mrazekoff - В приказките, притчите,
14.12.2018 12:42
Здравей, Стефане!
Извини ме, че отговарям едва сега на този хубав твой коментар.
Народните умотворения не трябва да се забравят, защото в тях има мъдрост и поука, която е непреходна през годините и сме длъжни да я предаваме тези след нас.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
19. katan - 14. milady - на кое се ЧУдя?
14.12.2018 12:45
milady написа:
katan написа:
Хубав ден!


в блоК бе ке ту, се мотаме..около 15 найсе редовни..
/ барабар мое Специално Височество..
очаквам с нетърпение..Вярна статистика, моля..


Няма да влизам в режим на обяснения, но ще ти благодаря, че ме освободи от блоКА и вече мога да вляза в блоГа.
Чудя се само как са успели да влязат няколко гласа+?!! Как са пробили блокадата?
Да си жива и здрава!
цитирай
20. katan - 15. vesever - Кате, много ценно е
14.12.2018 12:50
Здравей, Веси/малко трудно минавам на това обръщение, но ще свикна:)/!
И аз обичам такива четива. Те учат на много неща, които не трябва да забравяме.
Хубав ден и щастливи празници!
цитирай
21. katan - 16. elineli - Несъвършенството
14.12.2018 12:53
Благодаря за сравнението, адашче!
Много ми хареса!
Замислих се за вилицата. Може да се направи от голяма, основна вилица, малка кафена лъжичка, но има ли смисъл:)?
Поздрави, хубав ден и щастливи празници!
цитирай
22. katan - 17. krumbelosvet - Чудесно,
14.12.2018 13:00
Всеки може да направи Нищо от Нещо.
Въпрос на разбиране. Ако подходим от дуализма - Дяволът може да окепази всяко добро, сътворено от Бога. Все пак Божието е по-силно и дяволът е безсилен.
" O, tempora, o mores!"
цитирай
23. natali60 - Хубава притча, Кате!
14.12.2018 19:28
Хубав и весел декември!
цитирай
24. katan - 23. natali60 -хубава притча, Кате!
14.12.2018 20:25
Хубава и поучителна, Натали.
Щастлив декември и на теб!
цитирай
25. vostroto - . . . Привет, Катя! Притчата е хуб...
14.12.2018 20:46
...Привет, Катя! Притчата е хубава, да, да. Така като гледам нашите градове какво представляват спрямо западните, та дори и турските, нашите менчета трябва да са най-здравите в света... няма начин.
:)...
цитирай
26. katan - 25. vostroto - Притчата е хубава,
14.12.2018 21:32
Привет, приятелю!
Много песимистично заключение, но вероятно си прав. Казвам го с огромно съжаление.
Все пак това ми се иска "да изгрее слънце и на нашата улица":).
Поздрави!
цитирай
27. avangardi - Здравей, Кате! Прекрасна притча!
15.12.2018 09:31
Сетих се за една мисъл: "Ако срещна човек, който никога в живота си не е съгрешил, едва ли бих искал да общувам с него. Хората с недостатъци са интересни."
Пожелавам ти топла и красива събота!
цитирай
28. vania23 - Здравей, katan!
15.12.2018 11:06
Какво сме ние без нашите недостатъци? :) Със сигурност нещо много скучно и стерилно.
Ако не бяха те, много възможности нямаше да се случат...
цитирай
29. katan - 27. avangardi - Прекрасна притча!
15.12.2018 12:33
Здравей, Илче!
Хубава мисъл, но дали има такива хора?
Сещам се за светци, които са били грешници и то много грешни.
Обърнали се към Този, когото трябва и се отказали от греховете си. Покаяли се, живели в отшелничество и аскетизъм, изтезавали телата си, но възвишили духа си.
Няма в сегашно време такива хора. Сещам се само за ДЯДО ДОБРИ от Байлово, но решиха да използват името и делото му за меркантилни цели.
Той беше такова котле, гърне или стомна с пукнатина - подгърбен, бедно облечен, но ... носеше светлина и усещане за красота...
Хубав и ден и поздрави!
цитирай
30. katan - 28. vania23 - Какво сме ние без нашите недостатъци?
15.12.2018 12:37
Какво ли, наистина?
Идеални хора няма. Имаме недостатъци и недъзи.
За мен е важно да превърнем тези недъзи в позитиви и да даряваме красота и уют въпреки тях!
Хубав ден, Ваня! И поздрави!
цитирай
31. stela50 - Хубава притча... мъдра и поучителна...
16.12.2018 00:52
Често в живота се случва някакво премеждие да донесе неочакван успех,
а нещо пропуснато да бъде за добро... или един недостатък да носи красота.
Поздрави, Кати !
цитирай
32. katan - 31. stela50 - Хубава притча
16.12.2018 12:29
Благодаря ти за мъдрия коментар, Таня!
В живота на човек има всичко - успехи, неуспехи, сгоди, несгоди, добро и не чак толкова ...
Има недостатъци и недъзи, но те не пречат на красотата и доброто!
Поздрави и топлина в този снеговит и ветровит студен ден!
цитирай
33. veninski - Хареса ми. Поздрави от Родопите!
18.12.2018 07:27
Хареса ми. Поздрави от Родопите!
цитирай
34. katan - 33. veninski - Хареса ми.
18.12.2018 16:37
Благодаря ти! На мен ми хареса разказа ти и очаквам да продължиш да публикуваш тук другите от новата ти книга!
Липсваше ми. Нищо, че си гласувахме и по този начин се поздравявахме.
Поздрави, Васко! На теб, на домочадието, на Павелско и на Родопите!
цитирай
35. veninski - Благодаря ти! На мен ми хареса ра...
18.12.2018 19:02
katan написа:
Благодаря ти! На мен ми хареса разказа ти и очаквам да продължиш да публикуваш тук другите от новата ти книга!
Липсваше ми. Нищо, че си гласувахме и по този начин се поздравявахме.
Поздрави, Васко! На теб, на домочадието, на Павелско и на Родопите!


И аз ти благодаря, приятелко свидна! Ще продължа да публикувам разкази от новата ми книга "Прекършена севда", обещавам. Бъди жива и здрава! Поздрави от Павелско!
цитирай
36. katan - 35. veninski - Благодаря ти!
18.12.2018 19:33
Зарадва ме, че не си предал:) блог.бг.
Очаквам новите ти разкази и "Прекършена севда" с автограф:).
Бъди благословен!
цитирай
37. veninski - Зарадва ме, че не си предал:) блог. ...
19.12.2018 06:25
katan написа:
Зарадва ме, че не си предал:) блог.бг.
Очаквам новите ти разкази и "Прекършена севда" с автограф:).
Бъди благословен!

Предателството не е в моя геном, приятелко. Скоро ще излязат разказите и, разбира се, за теб ще са с автограф. Поздрави!
цитирай
38. katan - 37. veninski - Зарадва ме, че не си предал:)
20.12.2018 13:21
:)))Знам, Васко. Ти си от Родопите, от Павелско и там дУша дават, но предатели не стават! :)))))
Благодаря в аванс за автографа! Ти си и щедър дарител - подари на българите от Струмица последните бройки от "Разровена жарава", които веднага предадох на Веселка.
Жив и здрав да си и много творчески успехи! И не само:).
цитирай
39. vesever - Кате, на мен и Басти много си ми ха...
20.12.2018 14:26
Кате, на мен и Басти много си ми харесва )))
Отнасям се и все със закъснение успявам да влизам, и при други приятелки така.
Вятър ме вее на бял кон, както се казва.
Но идвам да ти пожелая прекрасни празници, снежни, уютни, весели мигове с близките хора и много вдъхновение и догодина, до амина.,..
цитирай
40. katan - 39. vesever - Кате, на мен и Басти много си ми харесва )))
20.12.2018 20:21
Благодаря ти, БАСТИ, Веси:)))!
Преди малко повече от 10 години, когато влязох тук за пръв път ти беше само БАСТИЯНОВА. Така те наричаха всички и аз се присламчих:) към това обръщение.
Хубаво е да те вее вятър и то на бял кон! Стига да е хубаво времето и тревата в полето да е тучна и зелена.
Светли, приказни и благословени да са твоите празници с близките ти!
И така - Живи, здрави до година, до Амина!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5648982
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195218
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031