Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.06.2018 12:04 - Спомняте ли си това?
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15168 Коментари: 28 Гласове:
60

Последна промяна: 15.06.2018 19:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                              ПОСВЕЩАВАМ НА  maistorica , както й обещах в коментар.
                                 



НЕОЧАКВАНО

Красиво, прелестно малко момиченце държало в ръцете си две ябълки - във всяка по една. В стаята влязла майка й и нежно, с усмивка и обич помолила дъщеричката си да и` даде едната ябълка. 
Момиченцето няколко секунди гледало майка си с огромни и искрени очи.
Вместо да й даде ябълка, то бързо отхапало от едната, а след това и от другата.
Майката усетила, че усмивката й застива на лицето, но се постарала да не показва разочарованието си.
Тя обаче много се разстроила, че нейното малко, любимо момиченце се оказало ... егоист.
В момента, в който майката се почувствала наранена, момиченцето й подало едната от нахапаните ябълки и казало: "Мамо, моля те вземи тази. Тя е по-сладка."

Изводи: независимо от това, колко сме възрастни, опитни и осведомени, никога да не бързаме да съдим другите. Нека им дадем възможност да ни обяснят действията си.
Това, което виждаме може да ни заблуди. Често, виждайки само общата картина се заблуждаваме за истинските мотиви и действия на другите.


Например, тези, които обичат да плащат общата сметка на компанията, правят това, не защото са по-богати от другите, а затова, че ценят приятелството повече от парите.

Тези, които се извинявата след ожесточен спор го правят не защото не са били прави, а защото разбират колко достоен опонент са имали.

Тези, които са готови да ви помогнат, го правят не защото са ви длъжни с нещо, а защото ви смятат за приятел.

от нета 

Прочетох го при една приятелка и се втрещих като видях: от нета!

Ето моя постинг от преди около две години:

НЕОЧАКВАНО автор: katan категория: Лични дневници   image 
прочетен: 8395 коментари: 37 гласове:  86  
последна промяна: 16.08.2016 18:57 
  imageimage

                              image


Красиво, прелестно малко момиченце държало в ръцете си две ябълки - във всяка по една. В стаята влязла майка й и нежно, с усмивка и обич помолила дъщеричката си да й даде едната ябълка. 
Момиченцето няколко секунди гледало майка си с огромни и искрени очи.
Вместо да й даде ябълка, то бързо отхапало от едната, а след това и от другата.
Майката усетила, че усмивката й застива на лицето, но се постарала да не показва разочарованието си.
Тя обаче много се разстроила, че нейното малко, любимо момиченце се оказало ... егоист.
В  момента, в който майката се почувствала наранена, момиченцето й подало едната от нахапаните ябълки и казало: "Мамо, моля те вземи тази. Тя е по-сладка."


Изводи: независимо от това, колко сме възрастни, опитни и осведомени, никога да не бързаме да съдим другите. Нека им дадем възможност да ни обяснят действията си.
Това, което виждаме може да ни заблуди. Често, виждайки само общата картина се заблуждаваме за истинските мотиви и действия на другите.

Например, тези, които обичат да плащат общата сметка на компанията, правят това, не защото са по-богати от другите, а затова, че ценят приятелството повече от парите.

Тези, които се извинявата след ожесточен спор го правят не защото не са били прави, а защото разбират колко достоен опонент са имали.

Тези, които са готови да ви помогнат, го правят не защото са ви длъжни с нещо, а защото ви смятат за приятел.




Това е коментарът ми от 10.08.2016 година.
 Не излиза при редактиране, защото е копиран вероятно.  






Гласувай:
60



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Всичко е 1:1 от моя скромен превод
08.06.2018 12:13
на тази хубава притча.
Пак ли се повтаря историята с Патрашкова, която беше изтипосала в един от нейните жълти вестници една карТинка, рисувана от мен с масло ПО акварелна КАРТИНА на Маестро Константин Щъркелов. Бях написала, че e рисувана ПО Константин Щъркелов.
Съжалявам, че в този постинг пояснението го написах като коментар.
Но то е все едно ...
цитирай
2. katan - А, сега виждам, че коментарът липсва!
08.06.2018 12:18
Бях го копирала заедно с постинга.
цитирай
3. katan - Ето го и автентичния коментар:
08.06.2018 13:13
"1. katan - Не съм го измислила аз:))).
13.08.2016 18:41
Само един нескопосан мой превод от руски сайт.
Дано да е разбираемо."

Всъщност може да прочетете оригиналния ми постинг на 2 страница, някъде към края й.
цитирай
4. vostroto - Да, хубава притча, и доста поучи...
08.06.2018 13:13
Да, хубава притча, и доста поучителна... но през кой век се е случило това, или по-точно (като за притча), на кой век би подхождала тази случка... на днешния ли?
В днешно време ми се струва, че децата изяждат и двете ябълки, и после казват коя е била по-вкусната...:)
Колкото до плащането, Катя, да ти кажа - вече никой не обича да плаща, и по принцип чака другите да го направят. Така де, гордостта не е хубаво нещо...
Поздрави!
цитирай
5. katan - vostroto -Да, хубава притча, и доста поучителна...
08.06.2018 13:19
Здравей, приятелю!
Вероятно не в съвсем сегашно време, защото си прав за всичко написано.

Но на мен мисълта ми беше друга - КАК МОЖЕ ДА СЕ ВЗАИМСТВА НЕЩО БЕЗ ДА СЕ УПОМЕНЕ ИМЕТО НА АВТОРА?!

Не, че съм автор, но все пак съм го превела, макар и нескопосано.

Поздрави и хубав ден!
цитирай
6. tota - Ех, Кате!
08.06.2018 14:19
За всяко нещо се иска знание. За съжаление. Любопитно ми е, къде е публикувана копираната от твоя постинг притча?
цитирай
7. ivoki - ЧЕСТО
08.06.2018 14:23
В нета се копират и публикуват неща без да се упоменава източника.
Понякога някой вижда и харесва такава публикация, публикува я и записва, че е видяна в нета. Нека не го корим, защото той е бил коректен.
цитирай
8. katan - tota-Ех, Кате!
08.06.2018 14:25
Здравей, Ати!
НЕзнанието не е оправдание за премълчаване името на автора.
И на мен ми е любопитно къде е публикувана копираната от моя блог притча.
Хубав ден!
цитирай
9. katan - ivoki-ЧЕСТО
08.06.2018 14:29
Здравей, Иво!
Не коря и не упреквам харесалия притчата.
Той е бил коректен като е писал, че материалът е от НЕТА.
Вина има този, който я е взел без позволение и я разпространил като анонимна творба.
Поздрави!
цитирай
10. mrazekoff - Красива и
08.06.2018 14:41
поучителна история! Много често прибързваме в нашите оценки към действията на хората. Така стана и преди няколко дни с мен. Затова съм се свил като какавида и вече не искама да давам мнение за каквото и да е било. Благодаря ти за поста. Пожелавам ти здраве и хармония!
цитирай
11. kvg55 - katan,
08.06.2018 14:55
Не се ядосвай, радвай се, че те копират.
цитирай
12. katan - mrazekoff-Красива и поучителна история!
08.06.2018 14:58
Здравей, скъпи приятелю!
Не разбирам защо трябва да се свиваш. когато си имал най-добри намерения?!
Историята е поучителна. Така си ми писал и в коментара си в предишната публикация.
Сега темата е за плагиатството в НЕТА, затова съм публикувала най-напред публикуваното в друг блог, а след това и моя нескопосан превод от руски на тази история, която си стои тук тихо и скромно от 2016 година.
Не е претендирам за авторство на текста, но все пак и превода е авторство.
Поздрави, Стефане! Хубав ден!
цитирай
13. katan - Ех, Краси:)!
08.06.2018 15:02
И те ме развесели с това да се радвам на копирането:))).
Патрашкова преди години публикува в жълтура "УИКЕНД" една моя картинКа като писа, че е на Константин Щъркелов:).
Подскачам от радост, приятелю!
Хубав ден!
цитирай
14. donchevav - Помня този твой постинг - разбирам ...
08.06.2018 22:06
Помня този твой постинг - разбирам те много добре. Цял канал върви в YouTube с видеоклипове, направени от мене с едни от най-скъпите някога програми. Човекът ги копирал от сайта, в който публикувах, и направил с тях канал - да ги популяризира. Само дето отдолу поставил своето име. Обадих се, блокираха ги, после пак ги пуснаха. Спрях да филмирам - какъв е смисълът?:)))
А може би Краси е прав, щом няма закони, остава удовлетворението, че това, което си направила, някъде от някого е харесано:)
Прегръдка, Кате, и не се ядосвай! Чудесен превод!
цитирай
15. katan - donchevav-donchevav
08.06.2018 22:36
Зсравей, Венетче!
Бях сигурна, че ти помниш този постинг.
Теб те разбирам още по-добре. Знам колко труд се полага за направата на клип и време. И ти така като мен - радвай се, че поне някой гледа творбите ти и им се радва. Това ни остава.
Не за пръв път ми се случва. Много пъти по ТВ съм чувала цели пасажи да се изказват от мои постинги, но накрая малко завъртени и не мога да кажа -това е изцяло мое.
Преди 9 години прословутата Патрашкова изтипоса в "Уикенд" моя картинКа и я представи като творба на К.Щъркелов. Тази картинКа от тогава ми е аватар.
Имаше много заядливи коментари за "селянина с колелото" и др.п.
Тогава блогът беше задружен и много хора се вдигнаха за правото. Дори имах предложение от "Шок" да им разреша да публикуват дискусията при тях. Не се съгласих, разбира се.
Един/а от клакьорите на Патрашкова ми писа да се радвам на славата, която съм добила покрай Патрашкова.
Моите 15 минути слава съм ги добила, когато му е било времето и мястото.
На закони не се надявай! Ние сме като давещите се - спасението ни е в нашите ръце. Но как да се спасим като ръцете ни са вързани?!

А за превода не съм много сигурна, че е чудесен. Постарах се тогава да е що годе разбираем:).
Прегръдки и от мен, Венетче! И лека Нощ!

цитирай
16. nedovolen - Ти /не лично/ прави добро и не оча...
09.06.2018 10:44
Ти /не лично/ прави добро и не очаквах благодарности. Очакването вече не е добро.
И, на всяко зло, отвръщай с добро. Злото е скрито добро.
Добре ли се изразих ?
Точната дума е правилно ли?
Което пък няма общо с популярни правила.
:)))
цитирай
17. vostroto - За това ли иде реч?. . . За плагиат...
10.06.2018 00:23
За това ли иде реч?... За плагиатсване на превод?! Това ли те развълнува толкова, Катя? Тебе?! Мен пък не.
И как? От няколко години забелязвам цели реплики от мои разкази в италиански и турски сериали - 1 към 1, дори и в някои игрални филми. Още в първите няколко случая си спомних за една блогърка тук, която ме увещаваше да продавам разказите си за по 1 евро на "парче" в един италиански сайт, тя така правела... тя ми се пишеше приятелка.. Аз отказах.
А след този случай, някой тук ми изкопира ай-пи -то, и започна да цъка на рекламите които пусках в Гугъл Адсенс. По този начин съсипа акаунта ми (сметката) там... Това вече ми преля чашата, и теглих чертата на тази сайт. Той не ме заслужава. Не заслужава и теб, и малкото неизбягали все още от тук свестни хора, които творят.
Забелязах причината за този твой постинг, но много повече ме развълнува посланието на притчата, затова и коментирах именно нея.
Съжалявам много, Катя, с много болка го казвам, но блога (някога така любим) е много болен, и умира. Не се управлява добре. Станал е приют и арена на фанатици (като Кушел), мръсници(като Апостолов), душевно болни(като Вмир), предатели, подигравчии, и т.н.
Това е.
цитирай
18. batogo - !!!:))) Поздравления за хубавата публикация, Кате!
10.06.2018 07:53
Тези житейски истини са важни, вечни и до съзнанието на колкото повече хора достигнат, толкова по-добре за живота като цяло.
Хубав ден!
цитирай
19. stela50 - Мъдра и поучителна притча...
11.06.2018 21:41
преводът наистина е чудесен... помня я, разбира се...
И моите размисли в рима обикалят виртуалното пространство,
случайно попадам на тях, често с различни "автори"...
Разбирам те, Кати...
Сърдечни поздрави !
цитирай
20. katan - 16. nedovolen - Ти /не лично/ прави добро
13.06.2018 17:21
Здравей, недоволни приятелю!
Прав си за доброто.
Направи добро и го забрави.
Моята майка ми казваше - "На лошото с добро."
Спазвам ги и двете максими.
Поздрави!
цитирай
21. katan - 17. vostroto - За това ли иде реч?
13.06.2018 17:24
Да, точно за това става дума.
Не съм единствената потърпевша, но не е приятно да видиш нещо, което е твое по един или друг начин да се развява из НЕТА като анонимно.
Прав си, че трябва да сменя мястото.
Стана различно и неуютно ...
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
22. katan - 18. batogo - !!!:))) Поздравления за хубавата публикация, Кате!
13.06.2018 17:29
Здравей, Оги!
Тази и други съвременни притчи са нужни на всички ни в трудното време, в което живеем. Ако имаме поне малко обич, съпричастност и разбиране към другите животът ще е много по-добър.
Поздрави!
цитирай
23. katan - 19. stela50 - Мъдра и поучителна притча
13.06.2018 17:34
Благодаря ти за добрите думи и разбирането, Таня!
Жалко е това положение. Не е приятно да виждаш собствените си написани и преживени мисли и чувства да излизат под чуждо име или анонимни.
"Нета" се оказа едно благодатно място за това.
Сърдечни поздрави и хубава вечер, Таня!
цитирай
24. maistorica - Здравей, Кати!
15.06.2018 16:18
Тази притчо съм чела и в други сайтове и съм имал желанието да я взема. Много поучителна и мъдра притча. Развам се, че ти си я превела. Благодаря ти за публикацията отново!
Виж как съм я срещала:
Нагризаните ябълки
27 Октомври 2016 г. 17:44:54
Автор: Polina Petrova
Мъничко момиченце държало 2 ябълки в ръцете си. Майката отишла до детето и с усмивка попитала:
„Сладката ми, ще ми дадеш ли една ябълка?“
Момичето погледнало и бързо гризнало едната ябълка, а след това гризнало и другата ябълка.
Усмивката на майката изчезнала, но се опитала да прикрие разочарованието си.
Помислила: „Къде ли сгреших с възпитанието на детето?“
За кратко време, дъщеричката и подала едната от нагризаните ябълки и казала: „Тази е по-сладка. Заповядай“.

Независимо от това кои сте и какво сте преживели или колко знания притежавате, никога не съдете някого предварително. Дайте шанс на човека да се обясни, изчакайте, защото често това, което ще видите или чуете, не е точно така. както изглежда.
--------------------
И на други има преводи без автор.
-----------------
Желая ти хубав петък! Поздрави!
цитирай
25. katan - 24. maistorica - Здравей, Кати!
15.06.2018 19:14
Здравей, Илче!
Прочетох написаното от "Автор: Polina Petrova".
Текстът не е пълен. Аз се стремях да преведа максимално, почти буквално всяка дума.
Исках картината да е пълна, както в руския текст.
Нямам навика да бродя из НЕТА. Моето място си е тук, в блог.бг. Имам регистрации и в други сайтове, но не ми е интересно. Тук се чувствам като у дома си.
Щом си имала желанието да я вземеш - вземи я!
Сега ще редактирам поста и ще ти я посветя.
Знам, че щом е при теб ще е в сигурни ръце.
Хубава вечер и на теб! Поздрави и благодаря!
цитирай
26. katan - Нямам самочувствието на познавач на дебрите
15.06.2018 19:43
на руския език. Не претендирам за изчерпателност и литературно изгладено и подредено преведеното от мен.
Все пак преводът си е мой и го харесвам такъв, какъвто е.
цитирай
27. maistorica - Благодаря, Катенце!
15.06.2018 20:19
Твоят превод е прекрасен и съм трогната от подаръка. Предложих ти за сравнение, не за това да се ядосваш, може да е на авторката й. Исках да видя и видеоклипа, но не знам как се нарича. Понякога се хвърлям в подобни изпълнения.
Още веднъж ти благодаря!:)))
Сърдечни прегръдки и целувки!
цитирай
28. katan - 27. maistorica - Благодаря, Катенце!
15.06.2018 20:53
Нали ти обещах и то писмено:)?
Чак прекрасен:)? Толкова са ми останали познанията по езика.
Не се ядосвам. Неприятно ми е. Благодаря, че ми даде база за сравнение!
Може тя да е прочела и превела кратък вариант. Няма значение.
Има и видеоклип?! По чий текст е?
Благодаря ти за информацията!
Все пак е хубаво тази съвременна притча да стигне до повече хора. Няма значение по чий текст или превод е.
Сърдечни прегръдки и целувки и от мен! Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5649374
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195239
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031