Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.02.2016 17:07 - 1.НЕЩО КАТО НИЩО НА СВЕТА /БЕЗ ПРЕТЕНЦИИ ЗА КАКВОТО И ДА Е/
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6858 Коментари: 30 Гласове:
51

Последна промяна: 06.05.2016 09:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
  image

Четох една криминална книга от съвременен, световно неизвестен за мен автор. Много време не бях чела такъв жанр книги и ми се прииска да се върна в ученическите години и в един друг, по-късен етап от живота ми, когато предпочитах такива четива. В тази книга една от героините се казваше Елена, от България. Оказва се, че на хората България, София са им непознати, неизвестни географски понятия. Не дочетох книгата, защото момичето спря да разказва за себе си и за Родината си. Започна да се връща ТАМ само в мислите си. Реших да се поставя на нейното място и да разкажа историята й пречупена през моя поглед и моето виждане за последните 25 години, които прокудиха от древната ни Родина милиони образовани, интелигентни и многообещаващи млади хора по "пустата тугина".
Всичко, което съм написала се е случило на различни хора, в различни държави, включително и в България. Има и художествена измислица, естествено:).
Не знаех как да озаглавя написаното, затова поставих това с хиляди извинения към оригиналното заглавие на Уилям Сароян!

Днес като преглеждах черновите реших да не пускам  всичките 17 написани преди около 2 години части.
Ще ви представя няколко, не по хронология.
Може да ми се породи желание да напиша още:), които смятах да напиша тогава.

 



Гласувай:
51



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - Поздрави!
27.02.2016 18:06
Чакаме.
цитирай
2. schumpov - Преди последните 25 години да пр...
27.02.2016 18:21
Преди последните 25 години да прокудят хиляди интелигентни българи, блажено почившата д-р Малеева попитала благоверният си, така наречен ТАТО, защо не отвори границите на древната ни Родина. ТОЙ хитроумно й отговорил : Защото тогава ще си останем само двамата.
Е вие уважаема, продължавайте да пишете за последните тягостни 25 години.
цитирай
3. katan - 1. kvg55 - Поздрави!
27.02.2016 18:33
Здравей, Краси!
Не съм мислила още колко и кои да пусна:).
цитирай
4. katan - 2. schumpov - Преди последните 25 години
27.02.2016 18:43
Здравей, Шумпов!
Знам го този виц и тогава ми се струваше много уместен.
Сега вече не съм сигурна.
Ще отречеш ли, че това за последните 25 години е истина?
Ще отречеш ли, че много от най-интелигентните ни млади хора поне в началото се третираха като 3-то качество хора?
То и сега така ни третират.
Първо качество - западните страни в ЕС, второ - страните от централна Европа, ние с румънците на трето.
За румънците съм сигурна, че и сега са трето, но за българите не съм. Слязохме с още едно стъпало надолу.
Не по вина на мигрантите /тук не включвам ромите/, в това съм сигурна.

Поздрави и благодаря за коментара!
цитирай
5. vostroto - Поздрав, Катя! Много съм раздвоен ...
27.02.2016 19:06
Поздрав, Катя! Много съм раздвоен по темата за напусналите наши сънародници. От една страна ги недолюбвам, че вместо заедно да опитаме да оправим нещата тук, предпочитат бягството, от друга пък, от хубаво никой не бяга, и за тях са си прави...
Всяка година изпращат на близките си тук милиарди евро, които не биха могли да спечелят в България... не знам, но не върви на добре.
цитирай
6. katan - 5. vostroto - Много съм раздвоен
27.02.2016 19:32
Здравей, приятелю!
Аз въобще не съм раздвоена по темата.
Ако след т.н. демокрация управлението на страната, в частност на икономиката беше попаднала в добри и чисти ръце нямаше да се стигне до този разлом.
Тези 3 милиарда евро щяха да са част от Брутния Вътрешен Продукт БВП/, а не от Брутния Национален Продукт /БНП/.
България не върви никак на добре. Трябва да се въоръжим с търпение и сили, за да направим нещо.
цитирай
7. tota - Поздрави, Кате!
27.02.2016 21:37
Тепърва ще берем плодовете. Икономическите неща са едната страна на проблема, ами останалата - разделени семейства, деца израснали при баби и дядовци или само с един родител, разделени семейства.... Цяло едно поколение в разцвета на силите се отправи да слугува по чужди държави....
Всяка една радикална промяна в обществото, е изпитание за народа.
цитирай
8. krumbelosvet - Деградирането на България
27.02.2016 21:53
не може да се разглежда без външната манипулация, натиск и принуда.
цитирай
9. katan - 7. tota - Поздрави, Кате!
27.02.2016 22:12
Здравей, Ати!
Ще берем горчивите плодове. Вече ги берем.
Споменах икономическите проблеми. Такъв беше повода.
Дори си позволих да използвам "разлом" от интервю на Т.Дечев без разрешение, за което моля да ме извини.
Проблемът, който ти поставяш е още по-страшен.
Деца вечерят с родителите си ...по Скайп /конферентна връзка/ -
децата в България, майката /примерно/ в Испания, бащата в Гърция или по-далече, с надеждата, че един ден ще се съберат. Дните, годините минават, децата порастват и заминават надякъде в неизвестното и те...
Разбити семейства, изгубени духовни ценности, пропилени мечти ...
Радикална промяна?
Кое беше радикалното в промяната?!
Разграбването и унищожаването на построеното от шепа богоизбрани?! Чалгаризирането на народа ни /вече не смея да кажа и народ/,?!
Прокуденото поколение по икономически причини?!
Наистина е радикална промяната.
цитирай
10. katan - 8. krumbelosvet - Деградирането на България
27.02.2016 22:35
Здравей, krumbelosvet!
Естествено, че не може да се разглежда състоянието ни откъслечно, изолирано.
Има всичко - манипулация, натиск, принуда, но и нестабилност от страна на всички ни, но най-много от страна на всички управници, изредили се през тези години, които продължават да изпитват търпението и силите ни за оцеляване.
цитирай
11. barin - Ще очаквам следващит
27.02.2016 22:48
Здравей, Катя, ще очаквам следващите. Аз напоследък чета за Волжка България и дори пуснах първата тема след" Волжка България срещу Киевска Рус".Поздрави и приятна вечер.
цитирай
12. distrelets - Здравей, Кате! Болна тема за в...
28.02.2016 07:08
Здравей, Кате!
Болна тема за всички, май! Познавам чудесни млади хора, които заминаха на работа в чужбина. С образование, умни, красиви и интелигентни, добри хора. Заминаха първоначално с идеята само да поработят и да изкарат някой лев. После започват да учат, да записват курсове , колежи. Нашите деца са "шило в торба не стои". Там, където работят като сервитьори, слуги, се изненадват колко са умни и начетени, будни. В Англия една баронеса искала да покаже на наше момиче каква библиотека има и си мислела, че тя никога не е виждала толкова много книги и не знае как да ги чисти. Само, че майката на момичето е поетеса и тя е израснала сред стени от книги.... Представяш ли си изумлението на баронесата. ??? Сега ще учи там, ще работи и.. дали ще се върне? Не зная... Друго мое близко дете е в Австралия, завърши тук магистратура и замина само за да види свят и да поработи, а едни възможности и се откриха... Иска да остане. Ей, така, ще изтекат като пясък между пръстите. Има още много и всеки с различна съдба. Очаквам написаното от теб!
Поздрави и хубав неделен ден!
цитирай
13. wonder - Темата е безкрайна, но тук ми липсва ...
28.02.2016 10:35
Темата е безкрайна, но тук ми липсва оптимизма на качествените хора останали у нас, реализирайки националната си карма. А те са много и са фундаментът на нацията.
Нима не познавате такива?
От памтивека е имало гурбетчии и ще има, накрая винаги се връщат. С малки изключения.
И това не се отнася само за България. Давам пример: В света, разпръснати живеят 17 милиона гърци, но страната им се посещава от 17 млн. туристи ежегодно, които наливат в туризъм 15.5 млрд. евро и това е второто им национално перо, след корабоплаването.
България не е изключение в глобализацията на света. За 6 месеца можем да станем Швейцария.
Много са оплаквачите и отвътре и навън, без оглед на това, че световете ни са породени от личен избор.
Напълно споделям мнението на Вострото и КрумБелосвет.
Дано в произведението ти има описани достатъчно много на брой, отстояващи корените си българи, останали тук. :)))
цитирай
14. schumpov - Да се коментира очевидното съси...
28.02.2016 11:37
Да се коментира очевидното съсипване по всички посоки на държавата България, без да се направи анализ на причините и поне мъничко да се посочи път за отстраняването им е чисто и просто вайкане.
Да вземем конкретен пример от последната седмица. Какво е мнението на всеки българин за блокадата на българогръцката граница от страна на гръцките фермери и какво е отношението на всеки българин към гръцките селскостопански стоки и туризъм. За себе си взех решение , че няма да купувам гръцки плодове и няма да пътувам за Гърция.
цитирай
15. katan - 11. barin - Ще очаквам следващите
28.02.2016 12:07
Може би:).
Ще видя новите ти постинги.
Поздрави и хубав ден, Иване!
цитирай
16. katan - 12. distrelets - Здравей, Кате!
28.02.2016 12:11
Здравей, Диди!
Умни, красиви и талантливи са българите, където и да се разселват.
Много са примерите за успели и неуспели хора, както у нас, така и в чужбина.
Не съм сигурна, че искам да пусна още нещо от написаното преди 2 години.
Поздрави и хубав ден!
цитирай
17. katan - 13. wonder - Темата е безкрайна
28.02.2016 12:22
Здравей, Дела!
Замисълът ми беше съвсем друг, но с тези коментари на икономическа тема се изкриви.
Познавам много реализирани млади хора в България, а и в чужбина /българи/.
Книгата, която четох ме наведе на други мисли, предизвика други асоциации у мен. За това ми беше думата.
Не исках да правя сравнения с Гърция, или с която и да е друга държава.
За 6 месеца НЕ можем да станем нито Швейцария, нито Румъния. За това се иска воля, политика, закони и добро управление.
Не, в написаното до тук няма нищо за останалите в България българи, отстояващи корените си.
Благодаря за коментара! Поздрави и хубав ден!

цитирай
18. troia - Здравей, Кате!
28.02.2016 12:25
Преди имаше едно предаване "Другата България" по телевизията и в него разказваха за живота на нашите сънародници в чужбина. Може да го озаглавиш така или нещо подобно... Само подсказвам.:)
Ще чакам с интерес.
Поздрави!
цитирай
19. katan - 14. schumpov - Да се коментира очевидното
28.02.2016 12:30
Здравей, Шумпов!
Отдавна съм се отказала да пиша сериозни анализи за каквото и да е, защото няма смисъл. Само преливане от пусто в празно.
Вие си намерихте в този мой постинг трибуна за изказване на всичко, което ни се е насъбрало.
Малко по-височко, за да не е вайкане.
Идеята ми беше съвсем друга.
Може да не я осъществя, че тогава сигурно ще има вой до Бога.
Имам мнение за блокадата на българо-гръцката граница, но не смятам да споделям, защото ще се получи това, което се получи до тук.
Не исках това.
Благодаря за коментарите!
Хубав ден и поздрави!
цитирай
20. katan - 18.troia - Здравей, Кате!
28.02.2016 12:36
Здравей, Кате!
Благодаря за идеята!
"Другата България", мисля, че беше на Георги Тошев показваше само успели българи в чужбина.
В книгата, която четох българската героиня беше успяла по свой начин, но не в областта, за която е учила и е била дори н.с.

"Ще чакам с интерес."

Дано:)!

Поздрави и хубав ден!
цитирай
21. faktifakti - добра идея
28.02.2016 12:37
в очакване съм
поздрави
цитирай
22. katan - 21.faktifakti - добра идея
28.02.2016 12:39
За сега ще отложа публикуването, Фактче:).
Поздрави и благодаря!

цитирай
23. distrelets - Кате, пак съм аз :). Съжалявам, че се ...
28.02.2016 15:04
Кате, пак съм аз :). Съжалявам, че се получи вайкане. Лично аз, не обичам да хленча, но около мен много млади хора "стягат багажа"! Аз съм за това, всеки да опита късмета си и смятам, че светът е едно село. Но ме хвана малко натъжена. Въпреки всичко - очаквам публикациите ти :)))
цитирай
24. dinkov - Динков
28.02.2016 15:44
katan - животът е един и всеки има право да го изживее както намери за добре (стига да не нарушава обществените норми). Не съдя емигрантите, това е техния избор, въпреки, че категоричното ми мнение е, че по-хубава страна от България няма. Аз просто съм българче и не мога да разсъждавам по друг начин. Нормално е всеки човек да има подобно мнение за неговата Родина. Сигурен съм, че по-голямата част от емигрантите ни дори и да не го показват дълбоко в себе си таят любов към България, но са поставени в икономическа ситуация при която изходът е ясен. Терминал две. Но икономическо дередже както може да се провали така може и да тръгне нагоре. Че не вярвам на черните прогнози въпреки да са обосновани. Причините икономиката ни да е в сегашното състояние не ми се коментира, а е и доста обширна тема. Но повярвай икономика на една държава може да се нормализира (примери много), е за шест месеца едвали, но при правилна икономическа политика (каквото и да означава това), може. Вярвам, че България ще стане нормална средноразвита европейска страна. Може тогава лично за нас да е малко късно, но ще стане.
Чакам постингите ти.
Поздрав.
Ицко
цитирай
25. katan - 23. distrelets - Кате, пак съм аз :)
28.02.2016 16:14
Здравей, Диди! Радвам се, че пак:) си ти.
Прочетох този ти коментар и си мислех за предишния, в който пишеш за Австралия.
И от там имам разкази на много близка приятелка.
Не всичко е цветя и рози без да те обезкуражавам.
За сега не знам как са нещата с миграцията.
Знам от преди 20 и повече години.
Хора с дипломи, с докторати и с "големи кошници" се оказаха непригодни.
Някои тръгнаха по неправилни пътища /за мен неправилни, за други вероятно не/.
Други се примириха и завършиха магистратури "там", при положение, че тук бяха д-ри...
Имам стотици примери.
Някои наистина успяха много, за което се радвам и искам да са много повече такива хора.
Особено съм горда с един млад навремето лекар, който сега е едно от светилата в една тежка област на медицината.
Имам други лични познати реализирали се в различни области.
Тук не писах за тях, а за някои други.
Все пак всичките герои имат истински прототипи.
Специално за теб ще потърся една част, в която героят ми е личен познат и го харесвам:).
Ще изчакаш малко:).
Ти се оказа катализатор и "ИВО" ще го посветя на теб:).
цитирай
26. katan - 24. dinkov - Динков
28.02.2016 16:24
Здравей, Динков!
Всеки има право на собствен избор.
Никой не можеш да задържиш или изпратиш някъде на сила.
В предишния си коментар-отговор на distrelets написах някои неща.
Съгласна съм, че икономиката на една държава може да се стабилизира, стига да има държава.
Имам предвид поне няколко такива държави, но у нас това е почти невъзможно.
На първо място нямаме държава. Да не говорим за държавност и за политика.
В момента сме страна от третия сят. Не знам за колко години можем да станем "средноразвита европейска страна".
Надявам се поне внуците ни да живеят втакава държава България.
Поздрави и на теб!
цитирай
27. nkf - Не може да се каже, че на запад са и...
28.02.2016 16:52
Не може да се каже, че на запад са избягали само умни и качествени хора. Това е невярно. По Испания, Италия, Великобритания има толкова много измет напуснала България, че всъщност е по-добре да я няма тук. Аз лично имам впечатления в този смисъл. Видях в един от коментарите кахърене за това как ни възприемали в западна Европа!? Що за комплекси са това? Проблемът не е в това как някой някъде си ни възприемал, а в това, че българинът сам себе си не одобрява, в следствие на набитите в съзнанието му комплекси за малоценност (нали се сещаме: малкото братче на русия, славянска култура, освободители и т.н., осакатявщи съзнанието схеми/. Досега не съм чул някой унгарец да се кахъри затуй, че всичките му съседи, плюс половината западняци откровено го недолюбват, че даже и силно мразят и че даже - забележи - румънците го наричат "цигани", нещо звучащо като "bozgor". Хърватите също са мразени от всичките си непосредствени съседи, ама на тях не им пука изобщо - напротив. Та е време да спрем да се тормозим за това кой как ни смята, възприема, или осисля, това просто не е наша работа. Ние си имаме други, по-важни проблеми и задачи за решаване. В крайна сметка не живеем за другите и тяхното одобрение. И за мен англичаните и руснаците са полухора, стоящи по-долу дори и от циганите, но едва ли на някой англичанин му дреме от тая работа.
цитирай
28. katan - 27. nkf - Не може да се каже,
28.02.2016 17:33
Не може, разбира се.
Колко мръсна пяна се оттегли натам, колко роми /цигани/. Така е.
"Кахъренето" не е за това, че ни приемали някак си.
Ставаше дума за назначаване на работа - ако има поляк и българин кандидати за една позиция, предпочитат поляка.
Нямам, а и много хора нямат комплекс за малоценност, че са българи. Напротив!
Как ни наричат си е тяхна работа. Ние си имаме самооценка и мисля не преувеличена.
"Македонците" от РМакедония ни наричат "татари, направо цигани", но ние такива ли сме? Не.
Тук ставаше дума за работа на Запад. Някой да е потърсил работа в РМакедония? Не, нали.
Това, че някой не знае, че има България е негов пропуск, но и наш.
Защо знаят за Елада и Рим, а за България не?
Трябва ни истински пиар, а не пържено яйце за лого на България пред света.
Така ще знаят и ще видят. Няма само един Стоичков да ни "измива" очите.
Аз също имам неприязън към някои нации, но не я афиширам, защото на тях хич не им пука от моята неприязън.
Те не идват да търсят работа у нас, а ние отиваме да им берем ягодите и маслините.
цитирай
29. nkf - katan, Напълно съм съгласен с теб, ...
29.02.2016 16:35
katan,Напълно съм съгласен с теб, но и аз затова в предния си коментар казах, че имаме други, по-важни неща за вършене. Просто има какво да подреждаме в къщичката си - от логото с яйцето (не знаех, че има такова нещо), до това, че да се направи така, хората да работят тук и то за достатъчно пари. Разбира се има и много други неща, които крещят за поправка. Между другото за мен Стоичков е доста нелицеприятна фигура. Все пак, не е добре представата за България да бъде свързвана с един полуграмотен и дълбинно прост харманлийски ритнитопковец, чийто духовен багаж се манифестира с няколко псувни. Лично аз предпочитам Джон Атанасов, Джон Ночев, Райна Кабаиванска (още повече, че е и от Бургас), Георги Лозанов, Димитър Пасков...Ето защо, според мен, подреждането на нашата къщичка трябва да се започне от културата и образованието. Подредим ли това, тогава ще започнат да идват да берат ягоди в България.
цитирай
30. katan - 29. nkf - katan, Напълно съм съгласен с теб
29.02.2016 17:18
Оказва се, че и аз съм съгласна с теб:) и то напълно.
Само не знам как не знаеш за това лого, което струваше около милион и половина евро на държавата.
Гледах едни кратки документални филмчета направени от едно момче, живеещо в Германия.
Те наистина представят България, такава, каквато е.
Той ги прави за негови чуждестранни приятели. И то без нито лев!
Какъвто и да е Стоичков, хората /запалянковците по света/ покрай него знаят, че има такава държава България.
За да се оправи положението в държавата ни трябва да се започне от 0-та.
В която и сфера на живота да погледнеш нищо не е в ред.
Трябва да се сложи основата на истинско законодателство и да се гради върху здрави темели.
Тогава има надежда хората да работят и живеят тук, но това ми се струва почти невъзможно на днешния етап.
Имам един "любимец", който се е самозабравил, но видите ли имал "харизма" и хората го приемат, защото е един от тях.
За каквото и да го питат той се кокошини и започва с усвояването на еврофондовете и изградената инфраструктура.
Ти доволен ли си от тези "фукни"? Аз - НЕ!.
Нито от едната, нито от другата, защото всичко е замазване - в буквалния и преносен смисъл.
На първо място са законите, които трябва да се спазват от всички. Иначе ... Терминал 2:(.
Изборите - да са прозрачни и честни, а не купени.

Към имената, които си написал бих добавила още, но и тези стигат.
Културата и спорта, заедно с историческите обекти, които имаме ще привлекат туристи. Туризмът е едно много сериозно перо, но и там трябва да има закони.
По този повод се сетих, че колежа по туризъм преди години носеше името на Ячо Кабаивански:).
Помниш ли акад.Д.Лихачов как наричаше България?
ДЪРЖАВА НА ДУХА!

Още много неща ми идват на ум, които трябва да се "пипнат", но вече нямам място:).

Искам истински, ароматни, сочни български ягоди, които да си берем на първо време сами:), но нямаме и селско стопански отрасъл:(.
Като погледнеш нямаме и "къща", която да подредим:(.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5656227
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195539
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031