Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.02.2015 10:46 - МОЕТО ГОЛЯМО ДЕТЕ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 30178 Коментари: 60 Гласове:
56

Последна промяна: 13.02.2015 11:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 image


Моето дете се роди на 13 февруари, в 13 часа и 13 минути и беше 13-то бебе за деня! Настаниха ни  след това в 13-та стая…
Е, не беше петък… беше сряда!

Много 13-ки ,а?:-)Но любими на моето дете!

Моето дете…

Когато ми го дадоха за пръв път, аз му казах на ”кака”(та  аз самата още не бях навършила 21 години!).

После много бързо станах  “мама” и виждах и чувах само детето си! Всяко негово помръдване ме събуждаше. Познавах всеки негов звук! Знаех какво означава!

А моето дете искаше бързо да порасне и да може да ми казва всичко, което пожелае. Да ми задава въпроси, които смущаваха със зрелостта си! На 6 месеца каза първата си дума и  то не несъзнателно, а съвсем съзнателно – “баба” и с тази дума се обръщаше само към моята майка.

Няколко дни по-късно се изправи в креватчето сам, а ние бяхме при него с татко и майка.
Моето дете беше много гордо от успеха си и си подаде ръчичката за поздрав, най-напред на татко, после на мен, после на майка.

Не, не, не преувеличавам нищо! Водех му дневник всеки ден и всичко е записано по дати и часове! Дори първата дума я каза на 11-ти август /значи не е имал пълни 6 месеца!/.

Бях още студентка и се налагаше да го оставям за дълго при родителите ми.

Моето дете ме чакаше с нетърпение и не ми позволяваше да изляза от стаята! А нямаше още годинка.

Няма да забравя и желанието му за приказки! Пак беше около годинка и искаше да му разказвам все дълги приказки! Аз се опитвах понякога да посъкратя малко, а моето дете ме слушаше внимателно и ме поправяше!:)

На три години вече беше, като възрастен човек ( тогава живеехме в едно село ЗВЕЗДЕЦ, известно във военните среди като “късче небе за трима”), обичаше да ходи да пазарува ( е, пазаруваше от гарнизонния стол, който беше само през един блок от нашия), задаваше шокиращи и стряскащи другите хора въпроси, но си беше дете – моето дете!

Обичаше да разглобява всяка играчка (особено тези, с механизмите), за да види как работят.
Така беше и с часовниците – беше разочарован, че принципа на действие бил един и същ при всички – и при будилниците и при ръчните.

А когато го научих да брои до много хиляди (не ми отне време, защото моето дете бързо разбра последователността) и седнало в коридора не спря да брои от едно до няколко милиона, като не искаше да ме послуша да прескача, а изговаряте в последователен ред всяка цифра.

Седеше в коридора, защото аз всеки ден имах много пране и голяма част от времето ми минаваше в банята - а то седеше в коридора, да е близо до мен, пък ако се наложи да отиде в спалнята и да залюлее кошчето на братчето си.

В първи клас му беше скучно, защото знаеше всичко, което се преподаваше в клас ( не правете тази грешка – да научите децата си на четмо и писмо предварително!),макар че можеш ли да устоиш на неимоверното желание за знание на едно дете! То дори само започва. Иска да чете и вестници като възрастните.   

По молба на “учител’те”( започна училище в Сливен, съдба, дете на военен!,а там говорят по този начин) му дадох да си избере книга, която да чете в час и да не прави забележки на “учител’те”, че са сгрешили нещо, а той си избра “ПОД ИГОТО”.

“Училтел’те” пак бяха недоволни, защото от определената му за часа страничка той я беше  прочел за 20-ина минути и после пак си насочил вниманието към преподаването.

Учителката му беше наистина добра за разлика от учителя, та тя ми каза: “Покрай това дете ми се наложи да прочета много неща и да прегледам много речници! Благодарение на него научих толкова интересни истории! ”

След месец в това училище, се върнахме в София.

Историята се повтори, но в малко по-друг вариант – тук учителката беше млада, ентусиазирана и много обичаща всички деца от класа си! Моето дете веднага й стана “фаворит”.

Няма да забравя как една вечер вместо да се хвърли да ме прегръща и целува, както обикновено, когато се връщах от работа ,моето дете ме посрещна с радостни възгласи: ”Алод! Алод!”

Гледах неразбиращо!

После ми стана ясно, че той беше прегледал всяка дума с буквата “а” от речника за чужди думи и беше намерил думата, започваща с “а” в кръстословицата, която беше решил !
А моето дете беше все още в първи клас! 

Ами Гимназията /умишлено с главна буква/!

Завърши с успех от 5-те години  6,00!

Татко си сложи дипломата му в рамка и се горееше с него, още повече, че носеше и името му!

Ами Университета?

Ами първата любов! Първото любовно разочарование , мъка и сълзи, които споделяхме заедно!
Чужбините, където учеше и ни разделяха, но и много ме радваше всеки успех, всяко идване вкъщи! 

Първата, първото, първите…  

Толкова много спомени! Имам спомени за всеки един ден с моето дете!

А моето дете днес става на ... години !

Честит рожден ден, мило дете! Да си живо и здраво! Да си щастливо! Да се радваш на всяка една минута от живота и да радваш всички около себе си!  И моля те, не ми се сърди, когато ти казвам “дете” !

Ти ще си останеш за мен моето дете, дори да си  на 100 години! Аз ще съм твоята любяща майка! Такава, каквато съм била винаги! Такава, на която можеш да се довериш и да получиш опора и утеха!

Моето дете!
Какво дете:)?
Млад, образован, реализаран семеен мъж с един прекрасен син, който е МОЙ внук!
Бъдете щастливи всички заедно, мили мои деца!

image






Гласувай:
56



Следващ постинг
Предишен постинг

1. lion1234 - Честито!
13.02.2015 11:14
Да ти е жив и здрав! И на твоята обич да отговори със стократно по-голяма! Напълно я заслужаваш, още повече, че двамата сте едно неделимо цяло!
цитирай
2. katan - 1. lion1234 - Честито!
13.02.2015 11:19
Благодаря ти, приятелю!
Радвам се, че ти си първият поздравил го!
Той е философ като теб!
Не знам дали няма да ми се разсърди за този постинг, но и на него му минава бързо като на мен:).
Поздрави и хубав 13, петък:)!
цитирай
3. aip55 - Да ти са
13.02.2015 11:28
живи и здрави! Още дълго време да им се радваш на успехите. Ти си щастлива майка....Поздрав Катанче!
цитирай
4. katan - aip55 - Да ти са
13.02.2015 11:33
Благодаря, ти пораснало приятелче!
Да са живи и здрави , ти също!
Трогна ме с поздрава си!
много щастие и непреживени до сега радости ти пожелавам от най-дълбокото на сърцето си!

цитирай
5. makont - На гордата МАМА с пожелание порасналото дете
13.02.2015 11:40
да и е живо и здраво, да и носи само радост. Най-хубавото нещо на света са ни те, Катенце! Късмет и обич за всички Вас!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Поздрави!
13.02.2015 11:49
Да ти е жив и здрав и да продължава да ти създава радост!
цитирай
7. stela50 - Да е здрав и честит, мила Кати ! Да са щастливи
13.02.2015 11:59
децата ти, да е винаги топло и обично в душата ти...
Чета написаното от теб и мислите ми се преплитат
с твоите... да, те децата си остават деца, колкото
и да са големи. Здраве, любов, доброта, светлина !
Прегръдка сърдечна за теб !
цитирай
8. lidislidis - Само щастие и радост да ти носи!
13.02.2015 12:15
Жив и здрав да ти е!
цитирай
9. katan - 5. makont - На гордата МАМА с пожелание порасналото дете
13.02.2015 12:52
Благодаря ти, Майски!
Да са ни живи и здрави децата и децата на децата ни!
Най-голямата радост в живота на всеки нормален човек са те!
цитирай
10. katan - 6. leonleonovpom2 - Поздрави!
13.02.2015 12:53
Благодаря ти, приятелю!
Да ни радват и ние да сме благодарни за това!
цитирай
11. katan - 7. stela50 - Да е здрав и честит, мила Кати !
13.02.2015 12:56
Така е мила, Таня!
Децата ни винаги си остават за нас деца, независимо от възрастта им!
Благодаря ти за хубавите пожелания към всички наши деца - големи и по-малки!
Прегръщам те!
цитирай
12. katan - 8. lidislidis - Само щастие и радост да ти носи!
13.02.2015 12:58
Живи и здрави да са децата ни, Лидис!
Нека и твоето дете те радва и да се гордееш с нея!
Благодаря ти!
Поздрави на Севера!
цитирай
13. ivoki - НЕ 3НАМ 3АЩО
13.02.2015 13:30
СЕ ПОЖЕЛАВА ДА Е ЖИВ И 3ДРАВ. ТА НАЛИ Е ЖИВ И АКО НЕ Е, ДРУГИ НЕЩА ПОЖЕЛАВАМЕ.
А3 ПОЖЕЛАВАМ 3ДРАВЕ, УСПЕХ, ОБИЧ И БЛАГОДЕНСТВИЕ , ПО МНОГО, 3А ПОРАСНАЛОТО МОМЧЕ !!!!
цитирай
14. katan - ivoki - НЕ 3НАМ 3АЩО
13.02.2015 13:41
Благодаря ти за прекрасните пожелания, Иво!
АМИН!

цитирай
15. emi1ts - Честит Празник!
13.02.2015 13:55
Много мили затрогващи и вълнуващи те още споделени емоции!Всички тези спомени ще си останат скътани в сърцето нали...!:)Пожелавам много радостни и щастливи моменти на твоя син и цялото семейство както и реализиране на целите и мечтите!
Поздрави и приятно празнуване!:)
цитирай
16. katan - emi1ts - Честит Празник!
13.02.2015 14:06
Благодаря ти, Еми!
Тези и още много други спомени от преди 41 години ги разказвам на всеки 13-ти февруари, както и на 10-ти декември от преди 39.
Всеки път ми казват да променя нещо в разказа си:).
Как?!
Това е самата действителност, която не може да се промени.
Тези спомени са част от живота ми и ще ме съпътстват до края.
Пожелавам и на теб най-хубавото, което си избереш. То ще се сбъдне. Моите пожелания се сбъдват:)!
Хубав ден!

цитирай
17. gogi6666 - Честит празник на детенце, Кате!
13.02.2015 14:45
Чудесни спомени си съхранила. ;)
цитирай
18. distrelets - Няма нищо по-хубаво
13.02.2015 14:48
от това, една майка да се радва на пораснали, реализирани и здрави деца! Ти наистина си щастлива майка и аз му пожелавам да е здрав , обичан и усешен, а на теб - винаги да те изпълват гордостта и щастието , че си отгледала добри деца. Аз така знам - усилието, добротата и труда на един човек ВИНАГИ се връщат обратно към него рано или късно, и го награаждават. Поздрави и веселл 13-ти !
цитирай
19. katan - 17. gogi6666 - Честит празник на детенце, Кате!
13.02.2015 15:31
Благодаря ти, Гоги!
Помня всеки един ден:)!
цитирай
20. katan - 18. distrelets - Няма нищо по-хубаво
13.02.2015 15:37
Диди, мила!
13-ти февруари е един от най-любимите ми дни в годината!
До 10-ти декември следваща беше НАЙ-ЛЮБИМИЯТ:).
На 10-ти декември любовта ми се раздели по равно и стана нормална:).
Обичах детето си неистово, почти нечовешки!
След раждането на малкия ми син, любовта ми се разпредели по равно и аз станах нормален човек:).
Благодаря ти за хубавите пожелания!
Поздрави и прегръдка!
цитирай
21. anin - Честит Рожден ден!
13.02.2015 15:38
И ти и детето и всички, живи и здрави,
дълги години да празнувате!
цитирай
22. katan - anin - Честит Рожден ден!
13.02.2015 15:41
Благодаря ти, мила Ани!
Дай, Боже на всички дълъг живот и много здраве и щастие!
цитирай
23. tota - Повече от прекрасно, Кате, е споделеното!
13.02.2015 15:46
На такъв ден се изричат само хубави думи - нека да е честит, здрав и щастлив твоят син! Дълги години да споделяте този празничен ден! Обичайте се!

Светъл, изпълнен с радост и веселие празник!
цитирай
24. katan - tota - Повече от прекрасно, Кате, е споделеното!
13.02.2015 15:56
Мила Ати, благодаря ти!
НЕКА!
Радвам се, че освен успехите си има и прекрасно, хармонично семейство - умна, високообразована и реализирана в професията си съпруга, която ни ощастливи с най-прекрасното момченце, което изключително много ми напомня моето дете на неговите 2 годинки :).
Прегръщам те!
цитирай
25. donchevav - Мила Кате, какво описание на един ...
13.02.2015 17:18
Мила Кате, какво описание на един съвместен живот - ден по ден, крачка по крачка - трогна ме, мила приятелко! Обичам те заради тези спомени - толкова детайлни и толкова паралелни и с моите изживявания....възкресяваш такива сакрални мигове...толкова специални, лични - и неповторими, а така красиво предадени, че няма как да не ги усетим всички - и да ги съпреживеем...Щастлива си ти, Катенка, реализирана жена и майка!! Да ти е жив и здрав рожденикът - извор на такава майчина обич и гордост! Да ти услажда живота и осмисля съществуването, мила Кате, да бъде винаги край тебе - с нови поводи за радост и гордост! Весел празник!
PS За малко да ти пратя за трети път оная песен, за поздрав:)))). А ти разказваш точно както се пее в нея: "Прохожда чедото, прохожда..."!А, да - и съм съгласна с разсъжденията ти за вредата от научаване на децата на четене и писане преди училище, както и за ходенето на уроци по английски преди затвърдяване на книжовно-езиковите умения по писмен български език:)))
Прегръдки, мила Катя! Наздраве за рожденика!
цитирай
26. eliana - Честит празник,Кате!
13.02.2015 17:51
Пожелавам дни в здраве, хармония и любов на твоето момче!

... А днес,моето момче - дипломант, ме направи много радостна,гордея се с него
.. също днес се уверих,отново,че разстоянията са мит!
цитирай
27. vostroto - Изумително!. . ) Такива деца са р...
13.02.2015 20:06
Изумително!..) Такива деца са рядкост.
Да ти е жив и здрав! Честит Рожден Ден!
цитирай
28. katan - 25. donchevav - Мила Кате,
13.02.2015 22:10
Мила Венетче!
Това е моят живот - децата ми и техните деца.
Отдадена съм им изцяло.
Днес получих подарък от рожденика:) по куриер.
Вместо аз на него - той на мен:).
Трогна ме с жеста и вниманието си. Той обича да прави изненади и те са все хубави и приятни.
Имам два подаръка от Бали, където бяха на почивка и един от Италия.
Не ми трябва дневника, който водех, защото всеки миг е запечатан в сърцето, душата и ума, но е полезен за достоверност.
Песента, с която ме поздравяваш 2 пъти е много подходяща за случая.
Дори исках да я използвам като подарък от теб:), но реших да е нещо на Кристина Орбакайте, която му е от любимите.
И да, децата трябва да има какво да научат в училище, макар да не съм сигурна, че в днешно време е така.
Моята внучка, която е на 5г. и половина чете, смята и пише.
Не знам на какво ще я научат в училище?
Понякога се ядосва, че не е написала буквите красиво като мен и едва я успокоявам, че аз пиша повече от 55 години, учила съм краснопис в училище и тя ще се научи да пише така, но й трябва време.
Така се успокоява:).
Съгласна съм и за английския, макар моят син да започнах да го уча на френски още в Звездец, когато е бил на около 4,5 години, но вече добре се справяше с българския език.
Вече не му броя езиците, които знае на академично ниво.
Е, чакай малко:).
Май го "ударих" на хвалба:).
Ами наше лошо няма:).
Прегръдки и за теб, мила и скъпа приятелко!
цитирай
29. katan - 26. eliana - Честит празник,Кате!
13.02.2015 22:14
Здравей, Ели!
Благодаря за пожеланията!
Радвам се за твоето момче!
Нека децата ни правят горди с постиженията си! Това е нашата награда!
Разстоянията в днешно време са мит наистина.
Хубава вечер, мила!
цитирай
30. katan - 27. vostroto - Изумително!
13.02.2015 22:17
Рядкост са скъпи ми, приятелю!
Той е от истинските деца-вундеркинди.
Понякога се плашех, че е толкова напред за годините си, но ми беше и много приятно.
На всичко отгоре е и много обичливо дете.
Благодаря ти за пожеланията!
цитирай
31. paciencia - Мила Кате,
14.02.2015 01:05
идвам малко късничко, но съм приятно изненадана - намирам рожденник, при това Водолей! Здраве, щастие, любов, удовлетвореност от живота желая на чудесното ти момче! А ти бъди винаги така щастлива и горда с него! Чудесно дете отгледано от чудесна майка! Хубав да е празникът и чести срещите! Да, разстоянията не съществуват когато има обич, убедена съм:)
цитирай
32. natali60 - Честит празник, Кате!
14.02.2015 05:16
Да ти е живо и здраво детето, много щастие и любов!
Поздрави от Субик! :)
цитирай
33. erato7 - Честит да е и много обичан!
14.02.2015 08:22
Честит да е и много обичан!
цитирай
34. comfy - Колко хубаво си разказала всичко, Катя! :)
14.02.2015 08:48
Пожелавам на теб и момчето ти Здраве и Любов!!!

***

к.к.
цитирай
35. ivana59 - Да не помръква светлината, Кате!
14.02.2015 09:28
Много нови щастливи дни заедно!
цитирай
36. veninski - Здраве, обич, благоденствие!
14.02.2015 09:30
Здраве, обич, благоденствие!
цитирай
37. sande - Поздравления за тази красива, празнична поема за съкровената любов към децата!
14.02.2015 09:53
Дай, Боже всекиму!

Благодарение на твоето дете и ти си съхранила детето в себе си.

Две голями деца. С деца и внучета.

Какво по-хубаво от това!

Честити да сте!
цитирай
38. katan - 31. paciencia - Мила Кате,
14.02.2015 17:18
Здравей, мила Вася!
Аз закъснях за твоя специален ден по причина на бързане:).
Ти не си закъсняла, все сте във Водолея:), после идва ред на нас - рибите:).
Благодаря ти за чудесните пожелания!
Бъдете честити всички родените в този месец!
Разстоянията никога не са били проблем за тези, които се обичат истински.
А по-силна обич от майчината има ли:)?
Прегръщам те!
цитирай
39. katan - 32. natali60 - Честит празник, Кате!
14.02.2015 17:27
Благодаря ти, мила Натали!
Много ме зарадва с поздрава от Субик!
Те са влюбени във Филипините като цяло!
Поздрави на теб и Субик!
цитирай
40. katan - 33. erato7 - Честит да е и много обичан!
14.02.2015 17:28
Благодаря ти, Слънчево момиче!
Много радост и щастие за теб!
цитирай
41. katan - 34. comfy - Колко хубаво си разказала всичко, Катя! :)
14.02.2015 17:30
Благодаря ти, Кирчо!
Здраве и любов за всички ни!
Поздрави на теб и приятеля!
цитирай
42. katan - 35. ivana59 - Да не помръква светлината, Кате!
14.02.2015 17:31
Ваня, мила!
Благодаря и на теб и тук казвам АМИН!
цитирай
43. katan - 36. veninski - Здраве, обич, благоденствие!
14.02.2015 17:34
Сърдечни благодарности, Васко!
Поздрави на домочадието!
цитирай
44. katan - 37. sande - Поздравления за тази красива, празнична поема за съкровената любов към децата!
14.02.2015 17:48
От това по-хубаво няма, Санде!
Дай Боже, всекиму!
Няма по-голямо щастие от това, наистина!
Поздрави, приятелю!
цитирай
45. diamant1965 - Здраве, много щастие и любов за п...
14.02.2015 17:52
Здраве, много щастие и любов за порастналото ти дете, Кате, и за теб - също! Сигурна съм че си била за него, и все още си, най-прекрасната майка на света!
цитирай
46. katan - diamant1965 - Здраве, много щастие и любов
14.02.2015 17:55
Благодаря ти за хубавите пожелания, мило Диамантче!
И аз така се надявам:)!
цитирай
47. troia - Честито!
14.02.2015 18:16
И аз малко на патерици...:))
Много щастие и любов ви желая. Страхотно си го написала.
Приятна вечер!
цитирай
48. katan - troia - Честито!
14.02.2015 18:46
Всичко пожелано от сърце не е закъснение.
Благодаря за хубавите пожелания и добрите думи, Кате!
Приятна вечер!
цитирай
49. nadagr - Честит празник!
15.02.2015 08:35
Бъдете живи и здрави!
Вие сте благословени с най-голямото щастие!
цитирай
50. katan - 49. nadagr - Честит празник!
15.02.2015 12:09
Така е, Наде.
Благодаря ти!
цитирай
51. metlichina - Да ти е жив и здрав!
16.02.2015 21:26
И внучето, и ти да им се радваш!
пожелавам от сърце..
цитирай
52. katan - 51. metlichina - Да ти е жив и здрав!
17.02.2015 00:22
Благодаря ти, Метличинка!
Живи и здрави да сме всички - поздравени и поздравяващи!
цитирай
53. avangardi - Честит Рожден ден, на патерица!
17.02.2015 13:19
Честит Рожден ден, на патерица! Най-сърдечни пожелания за крепко здраве, прекрасна младост, късмет и хубави мигове! С пожелание да постига целите си, да получава това което желае и нека са около него най-любимите му хора! С прегръдки и за теб, майчице!
цитирай
54. katan - 53. avangardi - Честит Рожден ден,
17.02.2015 15:35
Благодаря за прекрасните пожелания, Илче!
Развълнува ме с прегръдката за мен!
Прегръщам те!
цитирай
55. astrojozi19 - Катенка здраве и щастие!
17.02.2015 19:28
Много здраве на сина и внука!
цитирай
56. katan - 55. astrojozi19 - Катенка здраве и щастие!
17.02.2015 19:48
Благодаря ти, мила Жозетка!
Много здраве и на теб!
цитирай
57. furiika - Да са ти живи и здрави всички! :)
18.02.2015 10:27
И снахата! ;)
:)))
цитирай
58. katan - 57. furiika - Да са ти живи и здрави всички! :)
18.02.2015 11:19
И снахата, разбира се:)!
Тя е много важен фактор в живота на всеки син и свекърва!
цитирай
59. vmir - Това се казва щастие!
18.02.2015 16:25
Много здраве и късмет, останалото си го имате!
цитирай
60. katan - 59. vmir - Това се казва щастие!
18.02.2015 18:27
Така си е:).
Много здраве и късмет и на теб, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5655616
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195527
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031