Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2014 18:41 - ДАЛИ????
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 18377 Коментари: 52 Гласове:
54


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

СТЕЛИЯН СТЕЛИЯНОВ - "КАК ДА ВИ ГЛЕДАМ"

                 image

image
image



Гласувай:
55



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - Очите на Левски ..
12.10.2014 18:45
Този бюст на Апостола /дърворезба/ ме разтърси, накара ме да настръхна!
Тези затворени очи на Левски са силно въздействащи и ПРОНИЗВАЩИ!
Вчера го видях на "Шипка"6, на 2-я етаж.
Открих един много талантлив и обществено-социално ангажиран млад творец - СТЕЛИЯН СТЕЛИЯНОВ.

цитирай
2. katan - Малко за автора -
12.10.2014 18:48
Роден е в Добрич, през 1979 година.
Това прочетох за скулптурата в нета:

Скулптура портрет на Васил Левски по случай 140 години от обесването на Апостола на свободата.
Това е проект, изразяващ възмущението на автора от разбирането на обществото за свобода през последните 25 години. Работата представя скулптура портрет на Васил Левски, но със затворени очи. Образът на Апостола - символ на свобода, очите, като изразяващи много неща, а в тези на Левски винаги сме прочитали надежда, стремеж, чистота, сила… Затварянето на очите е спускането на завесата, краят на представлението и тоталното възмущение от видяното, в случая това е изкривеното разбиране на най-новата ни свобода от последния четвърт век. И ако Апостола можеше да ни види сега, изречението, което би добавил след „Народе????”, сигурно щеше да бъде – „Не мога да ви гледам!”
цитирай
3. katan - Не исках да утежнявам постинга,
12.10.2014 19:01
затова не написах и за скулптурата му "Мемориал ХХI".
Внучката ми искаше да я снимам с този телефон:).
За мен беше много силно съобщението, което беше изписано на дисплея.
Надписът на колоната на хан Омуртаг ...
цитирай
4. katan - СТЕЛИЯН СТЕЛИЯНОВ - биографични данни от нета -
12.10.2014 19:02
Стелиян Стелиянов, 03.06.1979, гр. Добрич. През 1997 г. завършва Средно художествено училище за приложни изкуства, гр. Трявна, през 2004 г. завършва Национална художествена академия, гр. София, магистър, специалност Дърворезба. Участва в изложби, пленери, симпозиуми: 2000 г. - обща изложба „секция Резба“ СБХ, 2002 г. - обща изложба „секция Резба“ СБХ, 2004г.- обща изложба конкурс Сите Дез Ар , СБХ, 2005 г. самостоятелна изложба гр.София, зала България, 2011 г. – изложба „110 години секция дърворезба”, СБХ, 2011 г. – Национална изложба „Дървопластика“, СБХ Велико Търново, 2011 г. – изложба „20 години фестивал „Процес-пространство“, СБХ, 2011г. – изложба „Recycle”, галерия Credo Bonum, 2011 г. – изложба „110 години секция дърворезба”, СБХ, 2011 г. – Фестивал „Процес - пространство”, гр. Балчик. Участва в пленери и симпозиуми, 2004 г. печели Награда за млад автор, Съюз на българските художници, „Секция Резба“.
цитирай
5. lidislidis - Потресаващ е наистина...
12.10.2014 19:08
Майсторска дърворезба! "Как да ви гледам...не заслужавате да ви погледна" Mного въздействаща съвременна творба..Поздрави, Кате и благодаря,че ни показа това истинско послание на Апостола чрез изкуството на Стелиян Стелиянов! Заслужава си да го видят повече българи!
цитирай
6. katan - Здравей, Лидис!
12.10.2014 19:14
Безкрайно въздействаща творба!
Настръхнах и избърсах очите си.
Внучката ме попита защо плача, а аз й казах, че нещо ми е влязло в окото /по-силно беше това, в душата ми/.
Изложбата е до 15.10.2014.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
7. veninski - Колко много казва. . . Поздрави от ...
12.10.2014 19:20
Колко много казва...
Поздрави от Павелско!
цитирай
8. katan - Думите не са необходими, Васко.
12.10.2014 19:23
От тези затворени очи се почувствах изпепелена ...
Поздрави!
цитирай
9. iliada3 - Макар, че може да се търси волята на ...
12.10.2014 19:53
Макар,че може да се търси волята на автораи да се спори по въпроса,макар сега да изглежда логичен този бюст със затворени очи ме стряска ...............
цитирай
10. katan - Стряска и човърка в
12.10.2014 19:56
ума и сърцето.
На мен така ми подейства - СРТЯСКАЩО!
цитирай
11. alexs - Закриваме си държавата няма да сме ...
12.10.2014 20:21
Закриваме си държавата няма да сме първата изчезнала държава нито последната....не е неизбежно все още но след 10 години ще бъде късно и тогава нищо не може да ни спре от потъването!
цитирай
12. katan - alexs - Закриваме си държавата
12.10.2014 20:29
Закриваме я умишлено, Алекс!
Забравихме ценности, правила, отговорности ...
Един млад творец, чрез образа на Левски ни казва и показва, докъде сме стигнали.
Не след 10 години, СЕГА е късно, но се надявам на младите като Стелиян Стелиянов да обърнат курса.

цитирай
13. kasnaprolet9999 - Да, сигурно сме голямо разочоро...
12.10.2014 23:15
Да, сигурно сме голямо разочорование за своите предци и герои, които са дали живота си, за да ни има и да я бъди България.
цитирай
14. distrelets - .......
12.10.2014 23:22
Мълчи ми се ! Надявам се, че ще ме разбереш :(. Поздрави, Кате!
цитирай
15. katan - kasnaprolet9999 - Да, сигурно сме голямо
12.10.2014 23:31
Да, и аз така мисля.
Представи си един ЛЕВСКИ, който освен свободата на Отечеството си не е имал друг идеал. Не е искал слава, признание, почести, постове ...
Ботев тръгва за Българско с ясната представа, че отива за курбан на Отечеството ...
Ами Бенковски?
Не мога да изредя всички, защото са много и не са искали нищо ...
Само Стамболов след "не щеме ний богатство, не щеме ний пари ..." се поддава на съблазанта на властта, но ... съдбата му е трагична.
Но ЛЕВСКИ да стои пред теб със затворени очи е много силно разтърсване! МНОГО!
цитирай
16. katan - distrelets - .......
12.10.2014 23:34
Силата на мълчанието! Разбирам те, Диди!
Затова и постингът е почти без думи. Думите ги оставих в коментарите...
цитирай
17. bezistena - И ако Апостола можеше да ни види с...
13.10.2014 00:37
И ако Апостола можеше да ни види сега, изречението, което би добавил след „Народе????”, сигурно щеше да бъде – „Не мога да ви гледам!”

Удивително важни послания са ти внушени,скъпа Катя,от Апостола в този пасаж от постинга ти!
Внушенията са от Апостола,защото той е жив и здрав,и реален Светец,действащ закрилник и надзорник на Българите от съседното ни измерение,
което все още не виждаме,но много дълбоко усещаме!
И всъщност това е едното послание на Свети Апостол Васил Левски-че той всичко вижда и чува,и работи постоянно,за спасението на България чрез осъзнаването и познаването на Българите,че сме народът на Исус и Мария,Които идват вече за Спасението на народа си!
Мистичното изречение с четирите ПИТАНКИ в черното му тефтерче е едно от многото му кодирани послания до нас,съобщаващо ни,че ние сме народът на Исус и Мария Магдалена и затова сме подложени от враговете на Боговете на перманентен геноцид!
НАРОДЕ ????=НАРОДЕ С ЧЕТИРИ ПИТАНКИ=НАРОД на Исуш Трака и Богиня Диана-зашифровано със Свещения шифър съобщение до нас,документиращо от Посветения Първосвещен потомък и наследник на Исус и Мария,че Българският народ е съставен от генетичните Йм потомци и техните верните последователи.
Та това ни казва Свети Апостол Васил Левски,и ни вижда и чува денонощно,защото такава му е светейшата работа!
Като на всеки Светец!

цитирай
18. sande - Къде са българите?
13.10.2014 06:39
Георги Гергинов‎С БОЙКО БОРИСОВ НАПРЕД!
3 hrs ·

Плаче ми душата, плаче и сърцето, за народа свят, за народа благ, за народа най-богат,за народа, най-ахмак.Че продадохте страната с традиции позната,знатна, на история богата.
Страна на ханове велики,Царе и княгини лики,къде остана Българския род,благото на цял един народ,къде останаха, тез мечти големи,от българския род сътворени,къде забравихте родата, туй лий вашата отплата,към дедите живота дали за странат.

Къде е Българския род ? Моля ако някой знае да ми каже, предварително ви благодаря.....)))
цитирай
19. donchevav - Много силно и обвинително! Точно от ...
13.10.2014 06:42
Много силно и обвинително! Точно от Левски! Сякаш е предчувствал: "Народе????"
След десетина години това произведение може да се окаже пророческо! Поздрави, Кате!
цитирай
20. injir - , , Забравихме ценности, . . . пра...
13.10.2014 06:57
,,Забравихме ценности, ...правила...,, Не ние обикновените и редовите, а тези, от които зависи съществуването на БГ забравиха. Затова не гласуваме. Затова ,,ослепяхме,,. Като Левски...
цитирай
21. stela50 - Стряскащо... усещане на нещо невероятно трагично, тежка вина, неизбежност...
13.10.2014 10:54
Тези светли честни очи... без тях много боли... Той - не...
Ние може да сме слепи... Той не !
цитирай
22. katan - 17. bezistena - И ако Апостола можеше да ни види
13.10.2014 12:30
Здравей, приятелю!
ЛЕВСКИ винаги съм го приемала за жив, за наш съвременник.
Не мога да ти опиша усещането, когато видях затворените му очи!
После докоснах рамото на бюста. Беше топло!
Стреснах се! После си дадох обяснението - това беше дърворезба! Топъл материал е дървото.
Винаги съм го приемала точно така , като АПОСТОЛ - в библейския смисъл на думата.
От събота насам не мога да избягам от тези затворени очи! Все са пред мен ...
цитирай
23. katan - 18. sande - Къде са българите?
13.10.2014 12:37
Къде са, Санде?!
Аз не мога да ти отговоря задоволително.
Едни са по чужбина, други са на територията й, но сякаш не са тук.
За 25 години се сринаха и род и Родина.
Нямат вече тази сила, която имаха.
Някой ще каже, че така е заради глобализацията.
Не, при нас, българите всичко е криворазбрано, опростено и опорочено.
Дори такава личност като ЛЕВСКИ си затваря очите от ... срам.
цитирай
24. katan - 19. donchevav - Много силно и обвинително!
13.10.2014 12:41
Обвинително! Стряскащо! Пророческо!
Това момче - СТЕЛИЯН СТЕЛИЯНОВ сякаш е отворените очи на АПОСТОЛА!
цитирай
25. katan - 20. injir - ,,Забравихме ценности, ...правила...,,
13.10.2014 12:57
Не мога да кажа "забравиХА", защото и аз ти и ние сме част от настоящото ни общество.
Изродихме се като народ /вече не смея да кажа нация:(/, като човеци.
НАЛОЖИХА ни този модел на поведение. ЗАЩО го приехме толкова лесно и безропотно?!
Ослепяхме или бяхме заслепени?!
Въпроси, въпроси ...
ЛЕВСКИ си затвори очите, за да не гледа ПОЗОРА ни.
цитирай
26. katan - 21. stela50 - Стряскащо... усещане на нещо невероятно трагично, тежка вина, неизбежност...
13.10.2014 13:01
"Сини, почти сиви ..."
Сега затворени. Потресаващо е впечатлението от тези затворени очи, Таня!
Искам да ги отвори и да види нещо, за което е отдал живота си.
Не това, което сме в момента, а това за което е мечтал и се е борил.
цитирай
27. lion1234 - Ами че ние за гледане ли сме,
13.10.2014 20:05
скъпа дружке! Как да гледа Апостолът, който се е борил да види един ден блянуваната ,,чиста и свята република'', а вместо това ние му представяме една държава на ръба, оглавяваща всички класации по негативност и населявана от най-нещастните хора на планетата!
Чест прави на скулптора, че ни е предствил все пак един потънал в ,,себе си'' Левски, като се има предвид, че у мнозина от нас той, а заедно с него и възрожденският дух за свобода, достоен живот и съвършенство, отдавна са изчезнали безвъзвратно.
цитирай
28. katan - 27. lion1234 - Ами че ние за гледане ли сме
13.10.2014 20:33
Не сме за гледане!
Апостолът даде живота си за "чиста и свята република", в която всички ще сме равни без значение от ... сещаш се.
Не искам да пиша за равенството, защото някой може да го изтълкува превратно и да ме върне 25 години назад или да сложи минус /на мен може много минуси, но на ЛЕВСКИ ...(що за човек, българин може да сложи минус?!)/.
Ето с този минус показваме какво представляваме в момента.
Къде е ЛЕВСКИ, къде е този с минус?
Несъизмерими величини!
Затова ще се пита: " КАК ДА ВИ ГЛЕДАМ?"
Посягаме на светини, а това е показателно, че сме много далече от " ...възрожденският дух за свобода, достоен живот и съвършенство."
Казвам го с мъка и неудобство.
цитирай
29. megg - Затворените очи, отказът
13.10.2014 20:35
да гледат ... А душата вижда. Вижда и страда ... загубата на усещане за родова принадлежност, достойнство - национално и човешко, потребност да бъдеш свободен ... Знаеш ли, Кате, на мен мълчанието на очите ми говори и за болка от това, което зрящият вижда... болката на родната земя, опустошението, обезлюдяващите села, заминаващите млади хора ...
Лека вечер, Кате!
цитирай
30. katan - 29. megg - Затворените очи
13.10.2014 20:47
Душата и духът на ЛЕВСКИ не са напускали страната ни /не казвам ДЪРЖАВАТА/.
Сигурна съм, че страда, много страда, а дори сигурно се срамува от потомците си.
Авторът толкова точно и стряскащо е изобразил Апостола, че тръпките продължават да пъплят по мен.
Не знам дали може да говорим обобщаващо за " национално и човешко".
За болка и опустошение, за загуба на достойнство, за безразличие - за това може , защото го има в изобилие.
цитирай
31. tomich - Слепотата на Свободата
14.10.2014 11:29
Потресаващ е замисълът на тази творба наистина! Пдчертавам -замисълът, идеята, а не самият бюст на Апостола... Аз съм не само потресен, аз съм възмутен от това "произведение" на изкуството и ще се обоснова защо.
Образът на лицето и особено очите на човека отразяват винаги в една или друга степен неговият морален, духовен облик и силата на волята - доказано е с антропологически и психологически изследвания. Ако разглеждаме внимателно снимки или художествени портрети на известни или неизвестни личности, почти винаги се вторачваме неволно първо в очите на човека. Те създават интуитивно подсъзнателно усещане за определени черти в неговия характер.
Ако по някакъв хипотетичен начин се абстрахираме от идеята и замисъла на автора Стелиянов и от склонността на българите към духовен мазохизъм като нация, какво ще открием в иначе майсторски изработения чрез дърворезба бюст на "слепия" Апостол на свободата? Ще открием ли, ще усетим ли одухотворения познат на всички нас образ на символа на свободата, на уникалния стратег- революционер, за който свободата не се поднася "на тепсия" от каквато и да е външна сила. Кате, ти сама чудесно го казваш:
"Образът на Апостола - символ на свобода, очите, като изразяващи много неща, а в тези на Левски винаги сме прочитали надежда, стремеж, чистота, сила…".
цитирай
32. tomich - #
14.10.2014 11:35
Права си, но как ще разбере обикновеният чичко, какво е искал да каже "слепия" Левски, пардон, авторът на дървената скулптура, ако предварително не му бъде обяснено, т.е. внушено или по-точно, ако не бъде манипулиран от зрителната точка на нашето съвремие. Истинското произведение на изкуството говори само за себе си и всеки човек го разбира така, както сърцето и душата подсказват. Васил Левски е разбиран от българския народ като свят Апостол на свободата. Наложително ли е да се руши този свят образ с такава идиотска алегория, потвърждавайки и утвърждавайки някои робски качества и навици на народа, онаследени през 5-вековното му турско робство? Какво Левски е мислил и искал да каже с думата "Народе ????" с 4-питанки това никой никога няма да разбере. Можем само да упражняваме въображението си, да гадаем и да предполагаме. Просто е грехота да му се приписват с помощта на изкуството лоши мисли и думи за обичания изстрадал народ, за свободата на който пожертва краткия си живот въпреки понесената мъка в душата и разочарованията от него.
Напълно споделям прочувствения ком.21 на Стела! Не мога да си представя , че Апостолът би изговорил дори в мислите си скверната фраза "Не мога да ви гледам"...
Сигурно моят коментар ще събуди у някои хора неприязън. Ще я понеса смирено, защото пиша така , както мисля и чувствам.
Прощавай, Кате, за резкия ми тон в коментара!

цитирай
33. viovioi - Два дена мисля!!
14.10.2014 12:55
Според мен има елемент на търсене на ефект с Апостола много повече , отколкото гражданска позиция. Нека не обидя автора, но има и лека доза вулгарност в тази употреба. Свикнали сме така, да се очерняме, да се замеряме с кал и да неспираме да повтаряме колко сме лоши. Това в психологията се нарича "Пасивна агресивност" и когато мащаба на явлението е голям се получава много лош резултат, който се изразява в лоша самооценка, ниско самочувствие и бездуховност. Питам сега това на снимката изкуство ли е, което да насърчава младото поколение, да му изгражда критерии и ценосттна система и да ни прави по-духовни и по-нравствени като народ ?
цитирай
34. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
14.10.2014 13:47
Наистина стряскащо послание!
От една страна, той не иска да ни гледа в това жалко състояние!
От друга, виновниците , продали и предали България за пари , нека си мислят ,че не ги вижда! Тяхното си стои и ги чака!
Приятен ден!
цитирай
35. katan - Здравей, Томич!
14.10.2014 18:06
!
Едно мнение, което и на мен ми се вмъкваше в разсъжденията по повод на затворените очи.
Замисълът, идеята, а и изпълнението на автора са с много силен заряд.
Особено изпълнението.
Потресаващо е! Повярвай ми!
Очите са огледало на човешката душа и същност.
Тук те са затворени и сякаш е спусната завеса между нас и него.
Той, за когото винаги сме казвали, че е по-жив от живите, тук според автора казва: "КАК ДА ВИ ГЛЕДАМ".
Може би това "ВИ" е в повече, но ако затворените очи казват : "КАК ДА ГЛЕДАМ"?
Какво не иска да гледа Апостолът?
Моралното падение на нравите, икономическата и финансова разруха в държавата ни, бедните и отрудени хора, които всеки ден са подложени на изпитанието да оцелеят физически, ФИЗИЧЕСКИ, Томич.
Не говорим за полет на духа и морално възвисяване.
Само за физическо оцеляване.
ЛЕВСКИ е най-силната, героична и себеотрицателна личност в нашата история.
ЛЕВСКИ е ЗНАМЕ, което не бива да петним, точно защото е ЗНАМЕ.
Аз подкрепям автора в неговото виждане за затворените очи на Апостола!
Питаш ме: "Ще открием ли, ще усетим ли одухотворения познат на всички нас образ на символа на свободата, на уникалния стратег- революционер, за който свободата не се поднася "на тепсия" от каквато и да е външна сила?"
ДА, аз го откривам, защото той е точно това, за което ти пишеш.
Но кажи ми, приятелю колко "големци" поругаха този свят за всеки българин образ, закачвайки го зад гърбовете си и пред ОТВОРЕНИТЕ му очи разграбиха и продадоха ОТЕЧЕСТВОТО ни? Това ОТЕЧЕСТВО, за което той без страх отиде на бесилото?
Духовен мазохизъм или садизъм на шепа хора е "затягането на коланите" на тези, за които ЛЕВСКИ искаше свобода и равенство, само на тях, но не и на шепата, която иска това?!
Може би в друг случай щях да се съглася с теб, но сега гледам прагматично, принизявайки се само до физическото оцеляване на народа на ЛЕВСКИ.
Може би точно това иска да ни внуши Стелиян Стелиянов с тези затворени очи -
цитирай
36. katan - Продължение -
14.10.2014 18:11
"Няма да гледам, докато не се осъзнаете и не станете МОЯ борбен и не скланящ глава народ."
На обикновеният "чичко" едва ли му е до изложби, култура, изкуство...
Той се е затворил единствено и само във физическото си оцеляване.
"Васил Левски е разбиран от българския народ като свят Апостол на свободата. Наложително ли е да се руши този свят образ с такава идиотска алегория, потвърждавайки и утвърждавайки някои робски качества и навици на народа, онаследени през 5-вековното му турско робство? "
Не, образът и разбирането ни за ЛЕВСКИ трябва да е свят за българите и след нас.
Преди няколко месеца гледах по телевизията деца, които ги питаха за Левски.
Повярвай ми, че все едно гръм ме удари, когато няколко го оприличиха на БАТМАН!!!!!
Никой не ги поправи, никой не им разясни КОЙ е ЛЕВСКИ!
Това е страшното - децата не знаят кой е Левски, а "чичкото", който рови в кофите знае и вероятно въпреки всичко, в което битува носи святия образ на Левски в сърцето си.
В тази скулптура не виждам "идиотски алегории".
Не виждам внушение за отчаяние, а напротив - тези затворени очи ни карат да ОТВОРИМ НАШИТЕ и да погледнем чрез неговите на действителността.
Съгласна съм с теб и Таня, че ние може да сме слепи, но ЛЕВСКИ - НЕ!
Нека неговите затворени очи ни бъдат катализатор, за да отворим нашите.
Така приемам аз посланието на автора.
Поздрави, Томич!
Истината се ражда в разговора.

цитирай
37. katan - Здравей, Вио!
14.10.2014 18:43
Интересен е коментарът ти.
Накара ме да вникна във всяка дума.
Всичко, за което пишеш го има в живота ни.
Мащабът е огромен. Той наистина влияе върху самочувствието и самооценката на тези, които могат да направят такава.
Бездуховността ни се налага от тези, които избираме от време на време.
Този бюст ми се струва, че е предназначен за тях /ако могат да го разгадаят/.
Тези затворени очи ми се струва, че искат да отворят техните, а и нашите /на обикновените хора/.
цитирай
38. katan - 34. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
14.10.2014 18:47
Здравей, приятелю!
Мисля си, че и през затворените си очи той е по-зрящ и виждащ от тези, които са с широко отворени, алчни очи.
Няма да се повтарям.
Част от отговорът на твоя коментар го има в отговора към Томич.
Поздрави!



цитирай
39. tomich - "Няма да гледам, докато не се осъзнаете и не станете МОЯ борбен и не скланящ глава народ."
15.10.2014 17:43
Красива, но лишена от реализъм фраза.
Здравей, Кате!
Аз не мисля,че затворените очи на бюста на Левски ни внушават (по някакъв мистичен начин ли?) да се вгледаме в "Моралното падение на нравите, икономическата и финансова разруха в държавата ни, бедните и отрудени хора, които всеки ден са подложени на изпитанието да оцелеят физически..." Искам отново да подчертая, че ние днешните българи, народа, можем само да предполагаме и гадаем какво е мислил, чувствал и изпитвал Апостола , за да изрече кодовата дума "Народе ????". Уви, физически той не е жив и няма как да ни я декодира. Кате, не може да не се съгласиш, че има съществени различия в икономическата и политическата структури, в културата, в моралните норми и духовността на обществото тогава и сега. Затова мисля, че е необосновано и невъзможно да се правят коректно каквито и да са паралелни съпоставки на мислите, поведението и дейността на Васил Левски, оше повече - на цял народ, живял в друго време при други различни от днешните условия. Можем само мислено да си ги представяме в различни варианти. Това обаче не ни дава морално и етично право да правим недопустими промени в неговия физически (и духовен!) образ.Всяка подобна манипулация е свързана с куп проблеми: морални, етични, естетични, правни, психологически, дори ако щеш и политически. Възможно е тя да предизвика и други проблеми с непредвидими последствия, зависи кой как ще я разбере.
Да употребиш безотговорно действителния, светлия, образ на Левски чрез, повтарям, идиотска алегория със слепота с цел да внушиш на бедстващия и отиващ си народ, че той - най-великият български революционер, отдал живота си за свободата на народа, сега, видите ли, се чудел " КАК ДА ГЛЕДА" продажните политици, национални предатели и целия народ (Ами хипотетично Левски и да е искал, не би могъл да ги гледа). Затова аз съм категорично несъгласен с подобни "оригинални” потресаващи идеи" в изкуството. Толкоз. Кой каквото разбрал - разбрал.
цитирай
40. katan - Здравей, приятелю Томич!
15.10.2014 20:26
Ценя високо твоето мнение по различни въпроси.
За пръв път имаме разминаване във вижданията си.
Съгласна съм с много от казаното от теб.
Как да не се съглася за различните епохи, в които живеем с Апостола?
Съгласна съм, разбира се!
Съгласна съм и с това, че никой до сега не е могъл да "дешифрира" това "НАРОДЕ????".
Не мисля обаче, че става дума за манипулация от страна на автора на бюста.
Той не променя физическия образ на Левски - тук различното са затворените очи.
Това всеки го приема по различен начин.
Някой дори може да не обърне внимание, защото все пак става дума за дърворезба.
АЗ така го възприех и така го предадох тук.
Не ми се иска да вменявам моите възприятия, усещания и чувства от видяното на автора, защото той може да е искал да каже и покаже съвсем различни " морални, етични, естетични, правни, психологически, дори ако щеш и политически" внушения.
Не се съмнявам, че авторът е вложил най-чисти и безкористни мисли и чувства, когато е работил по този "проект"/не харесвам тази дума за изкуството/.
Образът на ЛЕВСКИ не може да бъде помрачен от никой и от нищо.
Гледайки образа на ЛЕВСКИ, независимо как е показан, трябва да го гледаме в очите, независимо дали са затворени.
Тук се сещам за Вазов и "Епопея на забравените"...
Пред Левски трябва да скланяме глава:
"Кога човек дойде тук да се покае,
трябва да забрави греховния мир,
да бяга съблазни и да търси мир." /това е казано за манастира/, но аз си позволих да го отнеса към ЛЕВСКИ.

Уважавам твоето мнение и мнението на Виовио, които се различават от моето, но това не пречи да сме добронамерени един към друг и почитта и преклонението ни към Апостола да ни обединяват.

Поздрави, Томич! Благодаря ти за полемиката!
цитирай
41. flymore - Поклон пред делото на Апостола!
15.10.2014 21:14
Дълбока благодарност за склуптурата и родолюбието! За целия постинг!
Разтърсихте ме...
Благодаря и за начина, чрез който възпитавате в дух на патриотизъм - видно от коментарите Ви!
Ще поспирам и чета с удоволствие!
Мирна нощ, katan!
цитирай
42. tomich - Съгласен съм...
15.10.2014 22:39
"Уважавам твоето мнение и мнението на Виовио, които се различават от моето, но това не пречи да сме добронамерени един към друг и почитта и преклонението ни към Апостола да ни обединяват."

и те поздравявам за мъдрия заключителен абзац, въпреки различията в мненията ни. Нас ни обединава не бюста на незрящия Левски, а дълбоката почит към неговия духовен образ на свят Апостол на свободата. Аз се радвам, че имах честта да споря по интересна актуална тема с една много интелигентна и емоционална българска жена-патриот.
Благодаря ти, Катя!
цитирай
43. katan - 41. flymore - Поклон пред делото на Апостола!
16.10.2014 20:04
Поклон пред живота и делото на Апостола!
Той е най-светлата и свята личност в нашата история!
Нищо не е искал за себе си, а е дал всичко.
Колкото пъти чета "Тефтерчето" му, толкова пъти плача.
Такъв човек се ражда на 500 години веднъж!
Хубава вечер, flymore!
цитирай
44. katan - 42. tomich - Съгласен съм
16.10.2014 20:07
Поздрави, Томич!
ЛЕВСКИ отново ни обедини!
Пред неговото величие трябва да сведем глави.
цитирай
45. makont - О, тези затворени очи ми действат като насочен показалец,
20.10.2014 14:11
вменяващ вина. Мисля, че Левски никога не би си затворил очите. Трябва да имаме очи за всичко, и за доброто и за лошото. Трябва през очите да виждаме с душата си и да правим каквото е необходимо, всеки от нас. Разбирам това, което авторът се опитва да ни внуи, всички ни боли, че сме стигнали до тук, но не приемам Левски със затворени очи. За мен това е примирение, най-лесният начин да свалим отговорноста от себе си, както често го правим, мислейки, че все някой ни е виновен и все някой трябва да ни оправи. Неговото време не е бил по-добъро от нашето и по-леко за живот, но той се е борил и е платил за тази борба с живота си. Колко от нас са готови да го направят? Искам го с отворени очи, за да можем, когато го погледнем да се срамуваме от себе си, че допускаме всичко това да се случи с нас, да сме в безпътица, в мизерия, безнадеждни и превърнати в стадо от една група обожествили се субекти. Поздрави Кате и лека и спорна седмица!
цитирай
46. katan - 45. makont - О, тези затворени очи ми действат като насочен показалец
20.10.2014 14:53
Здравей, Майски!
Не мислиш ли, че всеки един от нас има вина за дъното, в което сме?
Левски със затворени очи ни кара да си ОТВОРИМ собствените и да не търсим лесното и лекото, да НЕ СЕ ПРИМИРЯВАМЕ и лутаме след всеки, който ни обещава "светло минало", а и бъдеще.
Искаме го с отворени очи, защото той е съвестта и доблестта на нацията.
Неговото и нашето време - може да се направи аналогия.
Тогава е имало един ЖИВ Васил Иванов Кунчев - ЛЕВСКИ, АПОСТОЛЪТ, който се е дал курбан за Отечеството, сега няма такава личност - това е разликата.
Писах някъде, че искам да го гледаме в очите без разлика дали са отворени или затворени.
Предпочитам да са отворени и да ни служат за ориентир, за светлина.

Добре дошла, Майски! Поздрави и спорна седмица!


цитирай
47. metlichina - настръхнах и аз...
21.10.2014 22:04
сниших се, в тревите...
цитирай
48. katan - 47. metlichina - настръхнах и аз
27.10.2014 20:15
metlichina написа:
сниших се, в тревите...


Нищожни сме пред величието му, нали?
цитирай
49. aip55 - До къде се стигна!
28.10.2014 19:58
Мисля си, че автора го е изваял нарочно така, че да има символа (Срам ме е от вас! Срам е е от действителността в България)...
цитирай
50. katan - 49. aip55 - До къде се стигна!
29.10.2014 15:13
Ужасно е, нали приятелю?
Авторът е вложил собствено си виждане. Аз го изтълкувах по мой начин.
Съгласна съм с теб, с твоето тълкувание!
цитирай
51. emi1ts - Трябва
29.10.2014 18:06
да запазим вярата и надеждата си за родината ни България,защото има и такива доблестни хора като автора Стелиян Стелинов с активна гражданска позиция пресъздадена в творчество!Адмирации!Благодаря и на теб Катя,че с твоя пост станахме съпричастни към всичко това!
Поздрави!Хубава вечер!
цитирай
52. katan - 51. emi1ts - Трябва
29.10.2014 19:44
Уморихме се, Еми!
Умори се и Левски да гледа недоумяващо как неговата Родина се самоунищожава.
Благодаря ти за този коментар!
Вяра и надежда са ни необходими дори само и на битово ниво.
Трябва ни и много любов към България.
Хубава вечер и поздрави и на теб!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675269
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196208
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930