Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.04.2013 10:15 - ВЕЛИКИ ВТОРНИК
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 8183 Коментари: 12 Гласове:
35

Последна промяна: 30.04.2013 10:29

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

                            image

В този ден Иисус Христос проповядва в храма. Дава последни нравствени напътствия, прави пророчества за съдбата на Йерусалим и разказва притчата за талантите и за десетте мъдри девици, очакващи идването на
Господ.

Според църковния канон денят е отреден за СМИРЕНИЕ.
ВЕЛИКИ ВТОРНИК  
е ден за поучения и последни нравствени наставления.


                              image


 

 

Искаше ми се да преразкажа и аз тази притча, но намерих нещо много по-добро в You Tube.
Клипът, който слагам е и с титри, разказващи притчата.






Гласувай:
35



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mitkaloto - Не познавам много църковните пр...
30.04.2013 10:51
Не познавам много църковните празници,но днес щом е ден на смирение ще го изпълня.Поздрави !
цитирай
2. katan - 1. mitkaloto - Не познавам много църковните
30.04.2013 10:55
mitkaloto написа:
Не познавам много църковните празници,но днес щом е ден на смирение ще го изпълня.Поздрави !


Здравей, приятелю!
Нека поне за ден да се смирим!
Много хора трябва да се смирят, засрамят и посипвайки главите си с пепел да се затичат към ГОРИ ТИЛИЛЕЙСКИ, където да прекарат остатъка от живота си в СМИРЕНИЕ, пост и МОЛИТВА!

Поздрави и на теб!
цитирай
3. eien - Обичам притчите, обичам псалмите!
30.04.2013 14:01
Благодаря за хубавия и навременен постинг!
цитирай
4. katan - 3. eien - Обичам притчите, обичам псалмите!
30.04.2013 15:23
eien написа:
Благодаря за хубавия и навременен постинг!


И аз ги обичам, Еиен!
До ВЕЛИКДЕН всеки ден ще има по едно кратичко нещице при мен:).

Поздрави и хубав ден!
цитирай
5. hloris - Обожавам притчите и легендите...
30.04.2013 16:01
тези дни са мен наистина са...СВЯТИ!
Благодаря ти,приятелко,от цялото си сърце!
Бъди благословенна с божията помощ и закрила!
цитирай
6. katan - 5. hloris - Обожавам притчите и легендите
30.04.2013 16:53
hloris написа:
тези дни са мен наистина са...СВЯТИ!
Благодаря ти,приятелко,от цялото си сърце!
Бъди благословенна с божията помощ и закрила!


Здравей, Хлорис!
И аз ги обичам.
Обичам да чета и от Библията и Евангелията.
Не съм го правила отдавна за съжаление.
Там е истината.
Тези дни наистина са СВЯТИ.
Нека благослова е за всички ни!
цитирай
7. megg - Добър вечер, мила Кате!
30.04.2013 20:31
Смирението е една от големите добродетели, понякога се постига трудно, а има и дни, ситуации, изискващи по - друга позиция ...
Благодаря ти за споделената мъдра притча за Велики вторник!
Поздрав, Кате!
цитирай
8. katan - 7. megg - Добър вечер, мила Кате! - Добър вечер, Мег!
30.04.2013 21:38
megg написа:
Смирението е една от големите добродетели, понякога се постига трудно, а има и дни, ситуации, изискващи по - друга позиция ...
Благодаря ти за споделената мъдра притча за Велики вторник!
Поздрав, Кате!


Смирението е голяма добродетел, мила Мег.
Не всеки може да го постигне.
То не може да се "тренира", то идва само от някъде като благословия.
Дните, в които живеем сега са изпълнени с толкова "екшън", че е трудно да сме смирени.
По-скоро понякога сме примирени, но то не е същото.

Хубава вечер, Мег!

цитирай
9. cinderellathespy - Здрасти, Кате,
30.04.2013 22:47
от тази притче за пореден път се убедих, че принципът на еквивалентността си важи в пълна степен! Аз лично бих помагала - бих дала на този с едната монета, а после не бих му я отнемала. Изборът какво да прави с нея е негов. Моят избор е бил да му дам. Хората са различни и според мен не следва да налагаш своите очаквания за това, какво ще направят с твоя дар върху техните реални действия или бездействия. В тоя ред на мисли се сетих за една история, която бях чела във Фейсбук преди време, даже я бях шернала. Ако я намеря по-натам ще мина да я споделя. Беше нещо за оня крал, който загубил кралството и поискал помощ от съседния крал, а той го направил пастир и му дал стада, научил го да се бори въпреки трудностите и да си възвърне богатството:) През Страстната седмица аз си мисля много за Приятелството, за соможертвата в името на другите и за Голямата Любов, като основна субстанция на съществуването ни и отправна точка при всяка концепция за случване на приключението Живот!
Прегръщам те, Кате!
Пожелавам здраве на теб и твоите близки!
Весели Великденски празници!:))

Ели
цитирай
10. monna - Кате,..
30.04.2013 22:53
...и аз спазвам канона. Днес се трудих много смирено.:)
Лека нощ!
цитирай
11. katan - 9. cinderellathespy - Здрасти, Кате, - Здравей, Ели!
01.05.2013 13:18
cinderellathespy написа:
от тази притче за пореден път се убедих, че принципът на еквивалентността си важи в пълна степен! Аз лично бих помагала - бих дала на този с едната монета, а после не бих му я отнемала. Изборът какво да прави с нея е негов. Моят избор е бил да му дам. Хората са различни и според мен не следва да налагаш своите очаквания за това, какво ще направят с твоя дар върху техните реални действия или бездействия. В тоя ред на мисли се сетих за една история, която бях чела във Фейсбук преди време, даже я бях шернала. Ако я намеря по-натам ще мина да я споделя. Беше нещо за оня крал, който загубил кралството и поискал помощ от съседния крал, а той го направил пастир и му дал стада, научил го да се бори въпреки трудностите и да си възвърне богатството:) През Страстната седмица аз си мисля много за Приятелството, за соможертвата в името на другите и за Голямата Любов, като основна субстанция на съществуването ни и отправна точка при всяка концепция за случване на приключението Живот!
Прегръщам те, Кате!
Пожелавам здраве на теб и твоите близки!
Весели Великденски празници!:))

Ели


Тази притча е с давност повече от 2000 години.
Говориш за талантите.
Те не са дадени БЕЗВЪЗМЕЗДНО на слугите за тяхно ползване, а по-скоро са дадени на "отговорно пазене":).
Тук ми се струва, че смисълът е как се управляват финансови средства и ползата от правилното управление.
Точно, както е у нас в момента - взема се от бедните и се дава на богатите /Дянковата пица е малка и постна за нас, но за хората от МФ и други не е - там дори е нещо повече от пица/.
Приказката за кралете е като за рибарите - вместо да ти даде риба, по-добре да те научи САМ да си я ловиш.
През СТРАСТНАТА СЕДМИЦА мислите ни като че ли са по-различни и всички субстанции, за които пишеш сякаш добиват нови параметри.

Пожелавам на теб, децата и семейството то светли и благословени празници!
Прегръщам те топло, Ели!
цитирай
12. katan - 10. monna - Кате,
01.05.2013 13:21
monna написа:
...и аз спазвам канона. Днес се трудих много смирено.:)
Лека нощ!



Здравей, Мона!
И аз се опитвам да ги спазвам, но не винаги успявам.
Смирението ми се струва, че е преди всичко да живеем в МИР със себе си, околните и най-вече с Бога.
Когато сме в МИР със себе си и трудът ни е много спорен.

Хубав, празничен ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657203
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195558
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031