Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.04.2013 10:15 - СТРАСТНАТА СЕДМИЦА
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 12753 Коментари: 22 Гласове:
45

Последна промяна: 29.04.2013 10:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

                                imageimage

Няколко години по ред публикувах  ден по ден дните от ЛАЗАРОВДЕН и ЦВЕТНИЦА до ВЪЗКРЕСИЕТО ХРИСТОВО, адаптирани от мен по   Пърл Бък. 

Тази година намерих нещо в един седмичник, в който са описани дните от СТРАСТНАТА СЕДМИЦА, последната от живота на ИИСУС ХРИСТОС на земята, седмица преизпълнена със страданията Му /СТРАСТИТЕ ХРИСТОВИ/, които Той преживява от тържественото си влизане в Йерусалим  /от ОСАННА! до РАЗПНИ ГО!/,  до  ВЪЗКРЕСЕНИЕТО Си – ВЕЧНИЯТ ЖИВОТ..

Тези дни  символизират духовното пречистване и СМИРЕНИЕ на човека.

В тези дни постът е строг – консумират се предимно плодове, зеленчуци, хляб и вода.

Не се консумира НИКАКВА мазнина.

                                   image

Всеки ден от СТРАСТНАТА СЕДМИЦА се нарича ВЕЛИК, отбелязва се със специални църковни служби и е свързан с различни народни обичаи.

Днес е понеделник – ВЕЛИКИ  ПОНЕДЕЛНИК.


                                image

     

ВЕЛИКИ  ПОНЕДЕЛНИК

В този ден Иисус Христос влиза в Йерусалимския храм и го намира пълен с търговци. Разгневен , Той обръща масите им и ги изгонва, тъй като  мястото е предназначено за молитва, а не е тържище.

                            image  

След това Иисус Христос проповядва в храма и изрича проклятие над безплодната смокиня – символ на човешката душа, която не познава
МОЛИТВАТА И ПОКАЯНИЕТО и не ражда ДУХОВНИ плодове.

                                  image
                                 
От този ден започва задължителното за всеки дом голямо ВЕЛИКДЕНСКО почистване на всеки дом като той е и последният преди ВЕЛИКДЕН, в който може да се пътува.






Гласувай:
45



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tutankhamon661 - katan
29.04.2013 12:36

Добър постинг!
цитирай
2. katan - 1. tutankhamon661 - katan
29.04.2013 12:38
Благодаря, приятелю, но не е изцяло мой:))).
цитирай
3. mitkaloto - Пожелавам ти светли празници от ...
29.04.2013 13:19
Пожелавам ти светли празници от сърце!
цитирай
4. geriko - Поздрави и от мен, Катя! Хубав ...
29.04.2013 13:47
Поздрави и от мен, Катя!
Хубав разяснителен текст, и музика!
цитирай
5. katan - 3. mitkaloto - Пожелавам ти светли празници
29.04.2013 14:01
Благодаря ти, приятелю!
До светлите празници има още време.
Трябва първо да минем през молитвата, покаянието, смирението, предателството, разпятието ...
Но след това идва ВЕЛИКДЕН - победата на живота!
Пожелавам и на теб светли ВЕЛИКДЕНСКИ празници, а и ГЕРЬОВДЕН също:)!
цитирай
6. katan - 4. geriko - Поздрави и от мен, Катя!
29.04.2013 14:09
geriko написа:
Поздрави и от мен, Катя!
Хубав разяснителен текст, и музика!


Здравей, Джерико!:)
Предишните постинги, които съм посветила на тези дни са много по-изчерпателни и разяснителни. Но са деактивирани.
Това, което е в постинга е заимствано от един седмичник.
Музиката и илюстрационните материали съм ги избрала аз.
Поздрави и на теб!

цитирай
7. jivi93 - Благодаря, katan! Накара ме да се замисля
29.04.2013 15:09
Тази година не постя и сега, като прочетох написаното тук, осъзнавам, че нещо съм пропуснала. Допуснала съм търговците в храма... и май е време да пусна Христос да ги изгони.
цитирай
8. monaliza121 - Привет, Кате!:)
29.04.2013 15:21
Да почистим домовете и душите си преди Възкресение Христово, така както Той е почистил Храма:)
Не спазвам строгите пости, но се мъча да съхраня "плодородието на смокинята" в тези "сушави" години...
Светли празници!

цитирай
9. katan - 7. jivi93 - Благодаря, katan! Накара ме да се замисля
29.04.2013 15:48
jivi93 написа:
Тази година не постя и сега, като прочетох написаното тук, осъзнавам, че нещо съм пропуснала. Допуснала съм търговците в храма... и май е време да пусна Христос да ги изгони.


Здравей, Живи!
Аз спазвам постите, но се гневя.
Гневя се на блатото, в което ни натикаха.
С този гняв, който е един от 7-те смъртни гряха си мисля, че поста ми е невалиден.
Важно е да опазим и пречистим духа си. За мен това е истинския пост.
Опитвам се да не пускам търговците в храма.
Това е важно.
Ти също го правиш.
Поздрави за теб!
цитирай
10. katan - 8. monaliza121 - Привет, Кате!:)
29.04.2013 15:54
monaliza121 написа:
Да почистим домовете и душите си преди Възкресение Христово, така както Той е почистил Храма:)
Не спазвам строгите пости, но се мъча да съхраня "плодородието на смокинята" в тези "сушави" години...
Светли празници!



Здравей, Лизи!
Да почистим домовете, душите и телата си - опитваме се.
Да съхраним плодородието на смокинята е трудно, но не и невъзможно.
Времето е не само сушаво, то е / ами добави към гнева ми другите 6 смъртни гряха и става сегашната ни действителност/.
Бог да ни дарува ум и разум!
Хубав ден, Лизи!
цитирай
11. анонимен - Пречисти си душата и стани добра ...
29.04.2013 17:28
Пречисти си душата и стани добра жена.
цитирай
12. katan - 11. анонимен - Пречисти си душата и стани добра ...
29.04.2013 17:54
анонимен написа:
Пречисти си душата и стани добра жена.


Здравей, АНОНИМЕН!
Вероятно не си толкова анонимен след като си писал при мен. Добре дошъл!
Това е основното - пречистването на душата. Тялото е само обвивка на духа и душата и все пак и то трябва да е пречистено.
Добра жена или добър мъж за мен няма значение. Важното е да си добър човек.
Хубава вечер!

цитирай
13. ckarlet - Винаги и всичко публикуваш така, че ...
29.04.2013 17:58
Винаги и всичко публикуваш така, че човек с интерес да прочете всеки ред, Катя!
И ние в къщи не спазваме постите, но винаги си казваме, че е хубаво душата и съзнанието да бъдат пречистени и светли...
Прекрасни празници пожелавам на теб и прекрасното ти семейство!
цитирай
14. katan - 13. ckarlet - Винаги и всичко публикуваш така
29.04.2013 18:20
ckarlet написа:
Винаги и всичко публикуваш така, че човек с интерес да прочете всеки ред, Катя!
И ние в къщи не спазваме постите, но винаги си казваме, че е хубаво душата и съзнанието да бъдат пречистени и светли...
Прекрасни празници пожелавам на теб и прекрасното ти семейство!


Здравей, мила Скарлет!
Тези празници са ми много скъпи, но сега не публикувам изцяло мои нещица.
Страстната седмица я преживявам ден по ден.
Тази година не смятах да пиша нещо по този повод, но състоянието в което се намира държавата ни ме подтикна да го направя.
Молитва, покаяние, смирение - виждаш ли ги някъде?!
Предателства - да. На всяка крачка ги има и много боли.
В нашето семейство половината постим, половината не, но както казах няколко пъти не е важен толкова физическият пост, колкото духовния.
След поста, когато човек отиде да се изповяда какво ще каже, ако е изричал лоши думи, имал е зли помисли или е изпитвал гняв, както аз изпитвам?
Когато си признаеш и се разкаяш си опростен.
Иска ми се всички, които сме извършили грях да си признаем и разкаяме искрено и от сърце.

Прекрасни да са празниците и за теб и семейството ти, мила Скарлет!

цитирай
15. megg - Здравей, мила Кате!
29.04.2013 18:28
Страстната седмица - припомняме си библейския разказ за страданията Христови, за разпятието, пътя ... в смирение и очакване на радостта, с поглед към себе си, към стореното и нестореното от нас ...
Много обичам Велики четвъртък, писаните яйца, подреждането им и начина, по който сияят с цялата пъстрота на света!
С удоволствие бях тук! Светли празнични дни, Кате! :)
цитирай
16. katan - 15. megg - Здравей, мила Кате!
29.04.2013 19:09
megg написа:
Страстната седмица - припомняме си библейския разказ за страданията Христови, за разпятието, пътя ... в смирение и очакване на радостта, с поглед към себе си, към стореното и нестореното от нас ...
Много обичам Велики четвъртък, писаните яйца, подреждането им и начина, по който сияят с цялата пъстрота на света!
С удоволствие бях тук! Светли празнични дни, Кате! :)


Здравей, мила Мег!
Много схематично е написаното в постинга за тези дни на СТРАСТИТЕ ХРИСТОВИ, но ми се иска в очакване на ВЕЛИКИЯ ДЕН на ВЪЗКРЕСЕНИЕТО да си припомним, че пътят минава през предателството, горчивата чаша, Голгота.
Аз също обичам ВЕЛИКИ ЧЕТВЪРТЪК - винаги с радост и надежда започвам да си курдисвам:))).
Тази година ще има и калинки:))) на някои от тях.
Ще има и малки мечета:))))-сладуранчета:))).
С удоволствие прочетох коментара ти!:)
Ако имаш търпение - до ВЕЛИКДЕН всеки ден ще има постинг:))).
Светли и чисти празници, Мег!
цитирай
17. nicodima - Много лаконичен поздрав : )...
29.04.2013 20:14
http://www.youtube.com/watch?v=y1ev49weFWQ

Хубаво е поне за малко да живеем с усещането за чистота, което дава Христовото слово!

Поздрави!
цитирай
18. gogi6666 - Да смирим сърцата си през тази седмица.
29.04.2013 20:41
Поздрави, Кате! ;)
цитирай
19. katan - 17. nicodima - Много лаконичен поздрав : )...
29.04.2013 22:25
nicodima написа:
http://www.youtube.com/watch?v=y1ev49weFWQ

Хубаво е поне за малко да живеем с усещането за чистота, което дава Христовото слово!

Поздрави!


Дани, благодаря ти за "лаконичния" поздрав!
Уникален и разтъсващ - поне на мен ми въздейства така.
Благодаря!
Защо за малко?! Защо?! Какво ни пречи да живеем в и с чистотата на Христовото слово?!

Поздрави и на теб!
цитирай
20. katan - 18. gogi6666 - Да смирим сърцата си през тази седмица.
29.04.2013 22:29
gogi6666 написа:
Поздрави, Кате! ;)


Да ги смирим ПОНЕ през тази седмица, Гоги!
Но в един момент отново се разгневих, когато нападателят се изкара жертва.
После се сетих за две хубави български поговорки - "Волът рие по гърба му пада" и "Крадецът вика дръжте крадеца" и ме завладя едно невероятно омиротворение.

Поздрави и хубава вечер и на теб, Гоги!
цитирай
21. nicodima - За малко, защото практически не живеем в Христа!
30.04.2013 13:55
katan написа:
nicodima написа:
http://www.youtube.com/watch?v=y1ev49weFWQ

Хубаво е поне за малко да живеем с усещането за чистота, което дава Христовото слово!

Поздрави!


Дани, благодаря ти за "лаконичния" поздрав!
Уникален и разтъсващ - поне на мен ми въздейства така.
Благодаря!
Защо за малко?! Защо?! Какво ни пречи да живеем в и с чистотата на Христовото слово?!

Поздрави и на теб!


Ако някой ми каже, че живее по този начин, няма да му повярвам...
Иначе - нищо не ни пречи!
цитирай
22. katan - 21. nicodima - За малко, защото практически не живеем в Христа!
30.04.2013 15:26
nicodima написа:
katan написа:
nicodima написа:
http://www.youtube.com/watch?v=y1ev49weFWQ

Хубаво е поне за малко да живеем с усещането за чистота, което дава Христовото слово!

Поздрави!


Дани, благодаря ти за "лаконичния" поздрав!
Уникален и разтъсващ - поне на мен ми въздейства така.
Благодаря!
Защо за малко?! Защо?! Какво ни пречи да живеем в и с чистотата на Христовото слово?!

Поздрави и на теб!


Ако някой ми каже, че живее по този начин, няма да му повярвам...
Иначе - нищо не ни пречи!


Едва ли има някой, който може да го каже с ръка на сърцето, Дани.
Но колко е хубаво, ако наистина има някъде, някой!
А иначе - да, нищо не ни пречи, пречим си самите ние.

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5676940
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196233
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930