Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.03.2013 19:14 - 3 март 2013-та
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 17591 Коментари: 37 Гласове:
40


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

3-ти март 2013 година - 135 години от подписването на Сан-Стефанския мирен договор, Национален празник на Р България и НЕДЕЛЯ
 НА БЛУДНИЯ СИН. 

Иска ми се да потърся символика в съвпадението на тези два празника
.

Щом ми се иска ще потърся и може да намеря.

Политиците ни толкова много години търсят и намират стотинки в скъсаните ни и празни джобове,
защо и аз да не намеря търсената символика?

Помните притчата за БЛУДНИЯ СИН, нали?


                                     imageimageimage

Един богат човек имал двама сина.
Аз си представям нашите управници и "големци" в ролята на
малкия син, който приживе на баща си поискал падащото му се наследство от имота.

Събрал всичко /наистина разбирай всичко/ и заминал в чужди
далечни 
страни, където се отдал на разгулен и разпътен живот и прахосал наследеното от баща си /разбирай от нас, народа/.

Там, 
където се наслаждавал на охолен и разгулен живот обаче настъпили мизерия, глад и беди /разбирай световна криза/.

Решил да се завърне в бащиния си дом /нали у дома и стените помагат/.

Бедата го накарала да се разкае за деянието си и да поиска прошка 
от
 
баща си /разбирай политиците ни (синът) и нас, ограбените от тях (бащата)/. 

Баща му
 като го видял толкова се зарадвал, че наредил на заколят теле, за да посрещнат подобаващо РАЗКАЯЛИЯ се син.

Привечер от нивата, след уморителен ден се завърнал големият син,
 който останал при баща си и години наред работел прилежно и честно.

Той не се зарадвал
 на завръщането на брат си, който според него извършил непростим грях.

Баща му го прегърнал  /тук, в ролята на бащата се изявява в момента президентът/
 и му казал: "Чедо, ти беше винаги с мене и всичко мое е и твое! Нека се зарадваме за това, че брат ти мъртъв беше и оживя, изгубен беше и се намери!"


Сега се питам дали и ние /народът, е, бяхме преди години Гражданско общество, но Б.Б. ни накара да повярваме, че сме отново САМО народ/ ще се зарадваме и ще простим?




Като християнка искам да ме осени Светият Дух и да ме накара да
 
извадя от сърцето и душата си натрупаните там гняв и недоволство от немотията и лошотията и да простя чистосърдечно.



Като член на ГРАЖДАНСКОТО ни общество /оказа се, че го има/, ми
 се иска да потърся сметка за разюздаността и разгулността на политическата ни класа и да им простя след ... изестно време, нали и   големият брат не се е зарадвал веднага?/. 




Прости ми за Богохулството, Господи!


Бог обича еднакво всички човеци. Той помага на праведните да постоянстват в доброто, а грешните призовава към покаяние. За всяка обърната  човешка душа към Бога, на небето се радват повече, отколкото за стотици праведници.  (Лука 15:7)




















Гласувай:
41



1. stela50 - Няма нищо случайно, Кати ... днес се замислих
03.03.2013 19:39
за Неделята на Блудния син, за притчата, за големия брат.
За днешния 3 - ти март ...
Много са въпросите, трактовката ти е сполучлива
и доста справедлива ... Големият брат - не бих го обвинила,
бих го разбрала, нормално е да се почувства така ...
В същото време пред мен са думите :
...Бог обича еднакво всички човеци. Той помага на праведните да постоянстват в доброто, а грешните призовава към покаяние. За всяка обърната човешка душа към Бога, на небето се радват повече, отколкото за стотици праведници. (Лука 15:7)... звучат правдиво ...
Но е много трудна такава прошка ...
Истината и откровението не са богохулство, мила ... не са .


цитирай
2. katan - 1. stela50 - Няма нищо случайно, Кати ... днес се замислих
03.03.2013 19:50
stela50 написа:
за Неделята на Блудния син, за притчата, за големия брат.
За днешния 3 - ти март ...
Много са въпросите, трактовката ти е сполучлива
и доста справедлива ... Големият брат - не бих го обвинила,
бих го разбрала, нормално е да се почувства така ...
В същото време пред мен са думите :
...Бог обича еднакво всички човеци. Той помага на праведните да постоянстват в доброто, а грешните призовава към покаяние. За всяка обърната човешка душа към Бога, на небето се радват повече, отколкото за стотици праведници. (Лука 15:7)... звучат правдиво ...
Но е много трудна такава прошка ...
Истината и откровението не са богохулство, мила ... не са .




Здравей, мила Таня!
Това го написах снощи, но все променях часа на публикуване и си мислех да не го пускам.
Все пак се престраших:).
Ето и ти си се замислила днес за Блудния син.

Благодаря ти, че не ме охулваш за моите думи и аналогии!
тази притча е разказана от Иисус Христос и ми се стори кощунствена моята интерпретация.
Написах и думите на св.Евангелист Лука за обичта на Бога към всички човеци.
Аз съм грешен човек и искам тези, които отровиха дните ни да получат наказание и тук, на земята.
Но съм и милостива и ще им простя, както и Бог прощава, но след ... известно време.

Благодаря ти отново за разбирането, мила Таня!

цитирай
3. kasnaprolet9999 - Днес гражданското ни общество бе ...
03.03.2013 19:51
Днес гражданското ни общество бе навън на протестите, аз отново бях там. Направих следобед с телефона си снимки и на паметника на ген. Гурко и Докторският паметник и ги добавих допълнително към постинга.
цитирай
4. katan - 3. kasnaprolet9999 - Днес гражданското ни общество
03.03.2013 20:02
kasnaprolet9999 написа:
Днес гражданското ни общество бе навън на протестите, аз отново бях там. Направих следобед с телефона си снимки и на паметника на ген. Гурко и Докторският паметник и ги добавих допълнително към постинга.


Здравей, Вени!
Честит празник и тук, макар поздравът ми да е в предишния пост.
Тук може би много неправилно направих алюзията с Блудния син.
Видях палеца надолу.
Радвам се, че си с будна съвест и си там - на улицата.
Ще видя и новите ти снимки.
Благодаря ти, че се отби точно тук.
Поздрави!
цитирай
5. brym4ence87 - Честит празник на България!
03.03.2013 20:24
Поздрави!
цитирай
6. kamosutrov - Кати, Кати.... Трети март не е моя празник
03.03.2013 20:54
Моите празници са 6 септември, 24 март и 22 септември (5 октомври нов стил).
цитирай
7. katan - 6. kamosutrov - Кати, Кати.... Трети март не е моя празник
03.03.2013 22:17
kamosutrov написа:
Моите празници са 6 септември, 24 март и 22 септември (5 октомври нов стил).


Ей, Сава!
Няма мой, твой. Има НАШ, който е Национален:).
цитирай
8. katan - 5. brym4ence87 - Честит празник на България!
03.03.2013 22:26
brym4ence87 написа:
Поздрави!


Честит празник, Бръмченце!

Поздрави и на теб!
цитирай
9. magnoliya - ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК! Х...
03.03.2013 22:36
ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК!
Хората така сме устроени - да прощаваме и непростимото. Има кой да съди всички ни.
Поздрави за постинга!
цитирай
10. katan - magnoliya - ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК!
03.03.2013 22:49
ЧЕСТИТ НАЦИОНАЛЕН ПРАЗНИК!
Хората така сме устроени - да прощаваме и непростимото. Има кой да съди всички ни.
Поздрави за постинга!

Честит празник и на теб, Раче!
Прости, за да ти е простено!
Има кой да съди!

Поздрави и на теб!
цитирай
11. veninski - Винаги съм се чудил защо честваме ...
04.03.2013 06:29
Винаги съм се чудил защо честваме Съединението и Независимостта по стар стил, а Освобождението от турско робство по нов. 19 февруари е датата, на която е подписан Санстефанският мирен договор. И на която е бил честван до 1916 г...

Честит национален празник, Катя!
цитирай
12. kamosutrov - Кати, да не ви развалям купона. Аз съм старо мрънкало, но пък съм чел историята
04.03.2013 08:56
katan написа:
kamosutrov написа:
Моите празници са 6 септември, 24 март и 22 септември (5 октомври нов стил).


Ей, Сава!
Няма мой, твой. Има НАШ, който е Национален:).

3 март не е наш празник по две причини. Те причините са повече. Първо, че датата е вързана с рожден ден. Втората е, това е мирен договор между две воюващи страни. Трето, Русия си дава ясна представа, че този договор няма да бъде приет от държавите-гаранти. Т.н. "Велики сили". И още, и още..... Що за освобождение на България празнувате, когато Русия и Австроунгария са договорили предварително интересите си и разделението на България, та се наложило да се "съединяваме" и да се бием за съединението си? И този ключов момент "братята освободители" са си вдигнали чуковете и са казали в прав текст "ние сме против Съединението".
цитирай
13. katan - veninski -
04.03.2013 10:07
Здравей, Васко!

И аз много пъти съм се питала ЗАЩО е така, но приемам ОФИЦИАЛНО приетите празници по сега действащите закони.
Всъщност има ли някакво значение за поколенията стария или новия стил?
Договорът е подписан, ръцете са измити, героите се помнят и до ден днешен.

Поздрави!

цитирай
14. katan - 12. kamosutrov - Кати, да не ви развалям купона. Аз съм старо мрънкало, но пък съм чел историята
04.03.2013 10:25
3 март не е наш празник по две причини. Те причините са повече. Първо, че датата е вързана с рожден ден. Втората е, това е мирен договор между две воюващи страни. Трето, Русия си дава ясна представа, че този договор няма да бъде приет от държавите-гаранти. Т.н. "Велики сили". И още, и още..... Що за освобождение на България празнувате, когато Русия и Австроунгария са договорили предварително интересите си и разделението на България, та се наложило да се "съединяваме" и да се бием за съединението си? И този ключов момент "братята освободители" са си вдигнали чуковете и са казали в прав текст "ние сме против Съединението". [/quote]

Здравей, Сава!

НАШ е празникът!
Първо е узаконен, а аз спазвам законите.
Второ е рожден ден на ПРЕЗИДЕНТА Желю Желев, който го узакони.
Трето - подписан е МИРЕН ДОГОВОР между две воюващи държави.
Четвърто - тази война е различна от другите войни между тези държави, защото в нея се включват много български опълченци, които сами не биха могли да извоюват това, което се постига с тази война.
Да не забравяме и участието на почти цялото българско население.
След Сан-Стефанския договор идва БЕРЛИНСКИЯТ, който орязва границите ни и ни кара да граничим със самите себе си.
Всичко това са интереси на Великите сили и го знаем.
Знаем и за СЪЕДИНЕНИЕТО.
Тук освен интереси са намесени и ЛИЧНИ отношения и омраза.
Царят ОСВОБОДИТЕЛ АлександърII е убит, а цар Александър III не обича братовчед си АЛЕКСАНДЪР БАТЕНБЕРГ, който е княз на Княжество България.
Мисля, че не е необходимо да пиша повече, защото е недостойно да ровя лаишки в историята.
Само ще ти напомня, че СЪЕДИНЕНИЕТО става факт благодарение на "благословията" на княз БАТЕНБЕРГ, който с риск да загуби всичко застава на страната на съединистите.

Тук вече влизаме точно в темата на постинга.
Пловдив е столица, има правителство, генерал-губернатор и всичките му салтанати.
Ако това се беше случило днес НЯМАШЕ да имаме и това, което имаме от България.
Прочети, това, което съм написала в поста лаическ
цитирай
15. alexs - пред трудни времена се изправяме
04.03.2013 13:50
когато трябва да се отдели зърното от плявата.....
цитирай
16. katan - alexs -
04.03.2013 14:40
Здравей, Алекс!

Трудно се отсява доброто от злото, особено, когато така е размесено.
Но доброто винаги побеждава - т.е. ще отсеем плявата:).

Поздрави, приятелю!
цитирай
17. kamosutrov - Русия и Унгария. Защо думата руснак в Унгария е мръсна дума?1
04.03.2013 14:57
19 век е векът в който се завърза гордиевия възел, който предизвика 2 световни войни и проблемите, които възникват тогава, още не са намерили своето решение.
Днес 4 март реших да започна една серия статии, които да осветлят действителното отношение към Русия и да осветля истинските причини за негативното отношение на Европейците към Русия и в последствие, към СССР. До голяма степен ние, българите сме пострадали от това.
Цариградска конференция от 1877 г. и Берлинския конгрес от 1878 г. или защо граф Андраши и граф Кароли заемат толкова рязка антируска позиция.
Освободителната борба на унгарците през 1848—1849 г. и Русия.
През 1848 г. унгарците се вдигат на въстание, търсейки своята независимост.
Унгарците съставляват близо половината от населението на Хабсбургската империя и тяхното въстание би довело до разпад на империята. Австрийското правителство не може да се справи със свои сили.
През пролетта на 1849 г. по молба на австрийския император Франц Йосиф руския император Николай I предприема „намеса” в унгарската република и потушава унгарското въстание, спасявайки по този начин Австрийската империя от разпад. Малко хора знаят, че Русия е предложила своята помощ още с избухването на въстанието. През юни 1849 г. Николай I изпратил 200 000-на армия през проход. Дукла, през проходите на Трансилвания. Общото нападение на руско-австрийските армии поставило срещу двойно по-голяма сила състоящата се повече от новобранци и лошо въоръжена унгарска армия (370 000: 170 000).
Край Шегешвар била унищожена вече армията на Бем, загинал и Шандор Петьофи. Няколко дни по-късно в битката при Темешвар била разбита основната част на унгарската армия.
цитирай
18. kamosutrov - Русия и Унгария. Защо думата руснак в Унгария е мръсна дума?2
04.03.2013 14:58
Сега ще се запитате, каква по дяволите е връзката между унгарското въстание и Цариградската конференция от 1877 г. и Берлинския конгрес от 1878 г. граф Кароли е близък сподвижник на Лайош Кошут и Шандор Петьофи и като дипломат, изпратен в Санкт Петербург на специална мисия през 1858 г. много добре е познавал експанзионистичните цели и намерения на Руската империя. Още повече, че по това време в политическите кръгове се е носила хипотезата, че бъдещия княз на България ще е Александър Дондуков-Корсаков.
Териториалните загуби на Унгария след Втората световна война, избиването на унгарските военнопленници от съветските войски и кървавото потушаване на унгарското въстание от 1956 г. довършват започнатото от 1848-1849 г.
цитирай
19. kamosutrov - За да не прекалявам, на финала на поредицата ще анализирам много точно
04.03.2013 15:11
тази война и последиците от нея. Плановете за Задунайската губерния и как със Съединението си навличаме височайшия гняв на рускосъветската империя, довела до окупацията ни през 1944 г.
Апропо, не за пръв път българите са се били на страната на русия за нашето си освобождение. Дори са предоставяли на русите изчистени от турците територии.
Справка - Походът на Дибич.
цитирай
20. katan - kamosutrov -
04.03.2013 15:18
Здравей, Сава!
Хубав трактат си написал:)!
Темата ми беше за БЛУДНИЯ СИН, но май малко хора са забелязали това:).
Като се появят коментарите ти ОБЕЩАВАМ ТЪРЖЕСТВЕНО:) да прочета всяка буква и да анализирам:).

Поздрави, приятелю!

цитирай
21. kamosutrov - Кати, зависи от гледната точка :-))))))
04.03.2013 15:58
Мама Русия с 14 очи чака блудния си български син да се върне и да поиска прошка. А тя, като една истинска матушка Рус, ще въздаде справедливост. :-)))))))) Щото не може току така да се заблуждаваш. Без разрешение от матушката.
цитирай
22. katan - 17. kamosutrov - Русия и Унгария. Защо думата руснак в Унгария е мръсна дума?1
04.03.2013 16:09
Здравей, Сава!

Прочетох внимателно написаното от теб и искам да ти кажа, че в голяма степен си прав.
Прав си за Русия, прав си и за Австро-Унгария.
Може би не си прав, че не отчиташ факта, че това са две империи, а имперските интереси са колосални.
Пишеш за унгарците, но ако погледнеш и поляците ще видиш, че и при тях е почти същото, дори може би по-лошо.
Никога нищо, което се случва в момента не се дължи само на момента, а се корени в миналото.
В армията на Дибич /Забалкански/ участват много българи с надеждата, че ще помогнат за Освобождението на България, но тогава условията са по-различни от 1877 -т.е. 50 години по-рано.
Тогава имперските интереси на Русия са били насочени по-скоро към Кавказ, отколкото към нашия регион /все пак Гърция и Сърбия са облагодетелствани от тази война/.
Това е участта на малките народи - империите да им "подаряват" трохи, за които те да са благодарни во веки веков.

В Шуменско има село ДИБИЧ - минавала съм от там в една тежка зима с много сняг.

Благодаря ти за припомнянето на разни неща.
Очаквам в скоро време да пишеш и за КРИМСКАТА война, на която също сме възлагали големи надежди, но сме били извън полезрението на империите.

Поздрави, Сава!
цитирай
23. katan - kamosutrov - Кати, зависи от гледната точка :-))))))
04.03.2013 16:15
Е, МАТУШКАТА може да очаква не с 14, а с повече очи БЛУДНИТЕ си синове, но те няма да се върнат, затова пък ТЯ ще ги притиска с кранчета и цени.
Политиката е мръсна игра, Сава.
Бях обещала на татко да не се занимавам с такива неща, но ти днес ме предизвика:), приятелю!

ЧАО и до скоро!

Хубав следобед и приятна вечер!
цитирай
24. kamosutrov - Кати, преди да отпраша към Полша /там е мътна и кървава/
04.03.2013 17:31
ще прецапам Дунава, после ще претичам до Прибалтика. Ще се позавъртим из полските земи и ще се върнем тука. Цялата тази работа я правя, не защото империите си имат интереси, а защото куп русо и съветофили врякат за братята освободители и как Русия и СССР мира нямат, докато не освободят някого.
Знаеш ли, не можеш да тачиш Левски, Раковски, другите, дали мило и драго за България и да тръчкаш с цветенца и думи при паметника на съветската армия. Гледам, че Чолаков пак е изсипал куп проруски измишльотини.
За Кримската война? Ихаааааа! Там какво кучище е заровено. :-)))))))))
цитирай
25. katan - kamosutrov -
04.03.2013 18:05
Преди много години татко казваше, че да сме на този хал е виновен НАПОЛЕОН.
Помисли си и се съгласи:).
КРАЙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
26. vostroto - Господ не съди, Катан. . . Той е вс...
04.03.2013 18:32
Господ не съди, Катан... Той е всеопрощаващ. Мисля дори, че обича повече грешниците...:) Но ние не сме Господ, а само негови образи и подобия, и можем без никакво чувство за вина да потърсим отговорност от престъпниците, които закопаха, и продължават да закопават собствената си Родина!... Дават ли си сметка тия въобще, какво точно вършат, когато взимат подкупите, и разрушават за минути граденото с толкова много труд десетилетия наред? Пишат се набожни, но не знам дали вярват в Господ в такива моменти. Най-вероятно не. Ако зависеше от мен, когато се кълнат в началото на мандата си, или при застъпване на някой важен пост, бих ги накарал да се закълнат в децата си! Това заслужават! Защото именно те сътвориха геноцид, и изгониха децата ни да се скитат като изгнанници по света!
цитирай
27. lidislidis - Хубав постинг!
04.03.2013 19:21
Интересна картина. Не я бях виждала. Благодаря!
цитирай
28. kamosutrov - Как да не се съгласи човек след ултиматум? :-))))))))))
04.03.2013 19:23
katan написа:
Преди много години татко казваше, че да сме на този хал е виновен НАПОЛЕОН.
Помисли си и се съгласи:).
КРАЙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Няма да имам очи да си изкрънкам някоя лесна рецепта. :-))))))))) Вчера купих половин кубик гъби сега се чудя какво да ги направя.
цитирай
29. ckarlet - С удоволствие за пореден път раз...
04.03.2013 22:29
С удоволствие за пореден път разгледах и прочетох постинга ти, Катя! Винаги си изпълнена с много идеи! Поздравявам те!
цитирай
30. katan - 26. vostroto - Господ не съди, Катан. . .
05.03.2013 11:57
vostroto написа:
Господ не съди, Катан... Той е всеопрощаващ. Мисля дори, че обича повече грешниците...:) Но ние не сме Господ, а само негови образи и подобия, и можем без никакво чувство за вина да потърсим отговорност от престъпниците, които закопаха, и продължават да закопават собствената си Родина!... Дават ли си сметка тия въобще, какво точно вършат, когато взимат подкупите, и разрушават за минути граденото с толкова много труд десетилетия наред? Пишат се набожни, но не знам дали вярват в Господ в такива моменти. Най-вероятно не. Ако зависеше от мен, когато се кълнат в началото на мандата си, или при застъпване на някой важен пост, бих ги накарал да се закълнат в децата си! Това заслужават! Защото именно те сътвориха геноцид, и изгониха децата ни да се скитат като изгнанници по света!


Здравей,приятелю!
Бог е всеопращаващ и обичащ.
Тази притча е разказана от самият Иисус Христос.
Притчата е по-лесно разбираема и може би, затова е разказана така.
В нея става дума за любящия и всеопращаващ баща /Бога/ и Блудния син /всеки един от нас, грешните/.
Поне така си мисля, че пишеше в книгите.
Аз реших да извърша кощунство като поставя НАРОДА в ролята на БАЩАТА и управниците ни в ролята на БЛУДНИЯ СИН.
За блудния син не съм много далече, защото те грешиха, ПРЕгрешиха и се самозабравиха. Не направиха дори и намек за искане на прошка и признаване на греховете си.
Напротив! Оказва се, че ние сме им виновни, защото в един момент се оказа, че брашнения чувал е изтупан до край.
Нека не се кълнат в нищо.
Аз не искам и не вярвам в такива клетви.
Нека, преди да застанат в НС с ръка на сърце си обещаят, че ще са истински слуги на народа, а не само едни огромни уста и още по-огромни търбуси.
Заради тези търбуси и частичната амнезия, /че и те са част от този народ/ стигнаха до истински геноцид.
Нека не се изживяват като БАЩИ, а да знаят, че са само БЛУДНИ СИНОВЕ, които не осъзнават действията си.Блудният син се е разкаял и е поискал прошка, но не и те.
Хубав ден,приятелю!


цитирай
31. katan - 27. lidislidis - Хубав постинг!
05.03.2013 11:59
lidislidis написа:
Интересна картина. Не я бях виждала. Благодаря!


Здравей, Лидис!

Хубава икона е и не много известна.
Бог прегръща разкаялия се син /всеки от нас/ и му прощава.
Поздрави и хубав ден!
цитирай
32. katan - 28. kamosutrov - Как да не се съгласи човек след ултиматум? :-))))))))))
05.03.2013 12:01
kamosutrov написа:
katan написа:
Преди много години татко казваше, че да сме на този хал е виновен НАПОЛЕОН.
Помисли си и се съгласи:).
КРАЙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Няма да имам очи да си изкрънкам някоя лесна рецепта. :-))))))))) Вчера купих половин кубик гъби сега се чудя какво да ги направя.


Ако имах време, бих ти подшушнала някоя рецепКа за този половин кубик гъби, които и аз обичам:).
Поздрави и хубав ден, Сава!
цитирай
33. katan - 29. ckarlet - С удоволствие
05.03.2013 12:03
ckarlet написа:
С удоволствие за пореден път разгледах и прочетох постинга ти, Катя! Винаги си изпълнена с много идеи! Поздравявам те!


Здравей, мила Скарлет!
Благодаря ти за всичко!
Поздрави и от мен!
цитирай
34. bven - Така...и в контекста на твоите размисли за това, кой кой е в България сега, в това тревожно време,
05.03.2013 19:33
искам да напиша молитвата, която всеки може да хареса или не (специално за този църковен празник):

Докато съм в тялото на (име и дата на раждане), ще следвам пътя на душата, без да вредя на себе си или на другите. Следвам своето споразумение тук, за да се върна там. Аз съм искра от истината, живота и любовта. Аз съм винаги. Така е!
цитирай
35. bogolubie - Въпросът е: Кой е блудният син тук? Кого оприличаваш на блудния син?
05.03.2013 20:24
Блудният син е народът български, който обикаляше улиците, когато Бог издигна патриарх. Тогава съвсем се разграничиха, кои са при Отца и кои са в образа на блудния син. Не бързай да ми се ядосваш. Откакто има народна власт в България, тя е отхвърлила вярата в Бога. Все още този народ не се връща при Бога. По ТВ има повече гледачки и баячки, магове и разни разнообразни... Всички се допитват до астролози, до Теодора-така нарочената за ясновидка на Берлускони, до други ясновидци, в най-гледани предавания. В Нова ТВ, собственост на турчин все още има предаване "Иконостас", но то е сутрин от 7.00 ч., когато няма кой да го гледа. Само СКАТ дава в неделя службата, водена от Боян Саръев в Кърджали. Това, че показват на големите празници литургиите, нищо не помага за просвещаване на миряните.Ванга е на почит и сега, което е грях пред Бога. Откъдето и да го погледнеш, този народ, като цяло, е в кривите пътища. Ненапразно децата му слугуват на чужденците. Не е изповядан грехът на комунистите, които налагаха атеизъм, убиваха и мъчиха свещеници, църквите ги правеха на складове и т.н. Задълженията и греховете на светската част от народа са все още действащи. Народът няма закрила. Свидетелство за това са децата, които погинаха на групи, отделно предимно млади хора катастрофират и умират, болести, от болниците много хора, които не можеха да дават пари на докторите, ги връщаха в ковчези - за пари треперят докторите, медицинските сестри - лекарства, санитарките памперси и каквото може друго да вземат от болните...Дяволският дух е навсякъде, във всички нива, не само в политиците. Те са извадката от този блуден народ. Вярващите, и то истинските, /защото има много лицемери и просяци, които само искат от Господ, но не правят нищо за Него/, са при своя Отец, а светският народ е блудният син, който трябва да падне толкова, че най-сетне да вдигне глава нагоре и да извика към Бога за помощ. Все още не е стигнал дъното, щом още търси човешки спасители. А Господ може дори да ги накара да си върнат милиардите.
цитирай
36. katan - 34. bven - Така...и в контекста на твоите размисли за това, кой кой е в България сега, в това тревожно време,
06.03.2013 11:20
bven написа:
искам да напиша молитвата, която всеки може да хареса или не (специално за този църковен празник):

Докато съм в тялото на (име и дата на раждане), ще следвам пътя на душата, без да вредя на себе си или на другите. Следвам своето споразумение тук, за да се върна там. Аз съм искра от истината, живота и любовта. Аз съм винаги. Така е!


Здравей, Таня!
Надявам се на МОЛИТВАТА. Тя е много силно послание към Бога, особено, когато е изречена от много хора.
Благодаря ти!
цитирай
37. katan - 35. bogolubie - Въпросът е: Кой е блудният син тук? Кого оприличаваш на блудния син?
06.03.2013 11:42
Здравей, Естир!
БЛУДНИЯТ син сме ВСИЧКИ ние.
В постинга съм разделила ОБЩЕСТВОТО ни, но всъщност ВСИЧКИ сме БЛУДНИ синове.
Ако някой мисли, че не е, значи много греши.
Когато избраха ПАТРИАРХ ми стана много чоглаво /не мога да намеря друга подходяща дума/ от поведението на протестиращите.
Ние с Мишел стояхме прави, хванати за ръце пред телевизора в очакване да научим името /Мишел ми казваше: "Дядо Гав'иил, нали бабо"/.
След това запалихме свещички за здравето на дядо Неофит.
Протестиращите можеха да почетат избора. Нали ПАТРИАРХЪТ е духовният водач на народа?
Никога не ти се ядосвам, Естир:). Съгласна съм с теб. Дори и да не съм - всеки има право да изкаже мнението си.
От ясновидки/ци и гадатели телевизиите печелят, но аз се ужасявам от това, че в НАЦИОНАЛНИ /НОВА-ТВ/ излизат в гледани предавания разни такива, които убеждават хората, че ще спечели еди-коя си партия.
Това си е чиста манипулация, особено за опреден слой хора от обществото.
Една сутрин случайно попаднах на предаването на отец Саръев, но в края.
Изцяло те подкрепям, че народът ни е в кривите пътища.
За греха на комунистите - няма какво да говорим.
Той тегне върху всички нас.
Преди няколко дни говорихме на тази тема с човек, който е комунист до мозъка на костите си. Атеист и безбожник, но се изненадах, когато ми каза за руснаците и украинците, които въпреки всичко са запазили вярата и храмовете си. Каза го с укор към нашите комунисти-разрушители /физически и най-вече духовни/.
Децата на какво ги учим? Какво виждат те?
Безбожие и грях. ГРЯХ във всичките му форми и те следват примера.
Народът ни ИМА закрила, Естир. ИМА я от БОГА, който все още не се е отвърнал от нас.
Трябва да Му благодарим за милостта всеки ден!

Поздрави, Естир и хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675966
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196214
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930