Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2012 17:59 - ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13576 Коментари: 39 Гласове:
42


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                          imageimage

                   ДА  ПРОДЪЛЖИМ  ЛИ  С  ТИКВИЧКИТЕ?

                                                          Добре J.

Ако от съботната запеканка с тиквички са ви остани няколко сега ще си направим пастет.

Вкусен, лесен и здравословен:

1.тиквички, колкото са останали

2. майонеза

3. кисело мляко

4.чесън

5.копър

6.магданоз

7.черен пипер

8.сол ЗА вкус

9. няколко капки лимонов сок за свежест

10.малко сухар или трохи от стар хляб

Отново не пиша пропорции, а оставям всеки сам, според вкуса да си направи пастета. Това всъщност е само една вкусна идея. Изпълнението и въображението са ваши J.

На мен ми бяха останали 2 /две/ тиквички.

Нарязах ги на кубчета и ги сварих на пара за около 5 мин.

Отцедих  ги в кошничката, поставих  ги в купа за пасиране и ги пасирах.

Докато се варят тиквичките накълцах на ситно копъра и магданоза; счуках и две скидики чесън с малко сол.

Всичко добавих в купата, смлях  малко пипер меланж, сложих  една супена лъжица майонеза и две супени лъжици кисело мляко. Добавих  и трохите от стария царевичен хляб. Разбърках  добре, добавих  малко пресен лимонов сок  и  това е всичко.

Не е необходимо да се консумира с хляб, защото има хлебни трохи, но може да се използва и като истинси пастет J.

Накрая се усмихнах, защото си помислих, че това е български вариант на гуакамоле J.

Използвайте пастета според предпочитанията си.

Може да се сервира като „разядка”, може и като лека вечеря с „мургав” J хляб.
Може да се използва и за пълнеж на палачинки или тортили.

Въпрос на избор и предпочитание.

 

П.П. Отново нямам снимка, не защото не направих, а защото не ми се качват от телефона. Рабъркаха ми компютъра преди известно време и сега не мога да се справя.
С нимката е от нета и е на истинско гуакамоле с авокадо, на което заприлича моя пастет.



Тагове:   пастет,   Да,   продължим,   Ли,   Тиквичките,


Гласувай:
42



1. katan - Не мога да вляза в блога на ДОБРАТА ФЕЯ В КУХНЯТА,
08.10.2012 18:02
затова продължавам с моите идеи за леки, вкусни и здравословни рецепти тук.
Ако съм ви доскучала, направо ми кажете без притеснение и няма да публикувам тук кулинарни измишльотини.
цитирай
2. vostroto - :)Вкусните идеи от теб,
08.10.2012 18:22
а аз да бягам за виното:)
:)
цитирай
3. katan - 3.vostroto -
08.10.2012 18:24
Да е нещо много леко, че иначе ще ни заболят главите:))))
цитирай
4. mitkaloto - Тази вечер съм пръв!Няма мърдане до ...
08.10.2012 18:34
Тази вечер съм пръв!Няма мърдане до като не опитам тиквичките.Вярно,че порцията е малка,но сърце да е широко.Поздрав!
цитирай
5. stela50 - О, Кати ... запеканката стана невероятна и събра овациите
08.10.2012 18:47
на моите вегетарианци, едва успях да опитам малко.
Чудесно ястие - с таратор - така пожелаха...
Ще опитам и пастета непременно, но не ми останаха
тиквички и може би след ден - два.
Благодаря за хубавите идеи !
цитирай
6. diamant1965 - :) Това се казва рецепта - бързо, ...
08.10.2012 18:53
:) Това се казва рецепта - бързо, лесно, вкусно! :) Продължавай, и не само с тиквичките! :)
цитирай
7. katan - 5.mitkaloto -
08.10.2012 18:56
18:34 - Тази вечер съм пръв!Няма мърдане до ...
от: mitkaloto За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Тази вечер съм пръв!Няма мърдане до като не опитам тиквичките.Вярно,че порцията е малка,но сърце да е широко.Поздрав!

Има, има този път:).
Заповядай!
Vostroto отиде за вино:).
Ще стане хубава компания:)))
цитирай
8. katan - 7.stela50 -
08.10.2012 18:59
18:47 - О, Кати ... запеканката стана невероятна и събра овациите
от: stela50 За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
на моите вегетарианци, едва успях да опитам малко.
Чудесно ястие - с таратор - така пожелаха...
Ще опитам и пастета непременно, но не ми останаха
тиквички и може би след ден - два.
Благодаря за хубавите идеи !

Здравей, Таня!
Радвам се, че вегетарианци са харесали рецептата.
С таратор за първо става чудесно.
Днес направих три различни пастета.
Сега представям само този с тиквички.
Опитайте го, няма да съжалявате.
Хубава вечер!
цитирай
9. katan - 9.diamant1965
08.10.2012 19:03
18:53 - :) Това се казва рецепта - бързо, ...
от: diamant1965 За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
:) Това се казва рецепта - бързо, лесно, вкусно! :) Продължавай, и не само с тиквичките! :)

Здравей, Диамантче!
Това е най-лесното и бързо нещо, което правя, но за сметка на това пък е вкусно:).
Тези дни ще правя нещо с карфиол. Ще го опиша и тук и то СПЕЦИАЛНО за теб:).
Хубава вечер!
цитирай
10. kamosutrov - Ще ти отмъстя жестоко! Черно, гадно,мръсно и с чесън!
08.10.2012 19:06
Стъпка №1 Отиваш там, където пържат тиквички /знам едно място, но няма да го кажа/. Ми мързи ме, к`во....
Стъпка №2 Изцежда се течността. Не се изстискват, защото са крехки
Стъпка №3 Сваряват 4-5 яЙца. Твърди, а не като мене, да ги забравите и аха, да се препекат;
Стъпка №4 2 кутийки майонеза и смлян чесън. Мнооого чесън! Чесъна се бели, ей! Накълцва се и нещо месесто. 100-200 грама. Разбърква се, като..като абе разбърква се.
Стъпка 5 Реди се от долу на горе. Ред тиквички, ред яйца, ред разбъркано. Все нещо ще свърши първо, но гледайте да са тиквичките.
Стъпка 6 Трябва да преседи 1 нощ в хладилника.
Забележка! До сега не е наблюдаван такъв феномен. Цяла нощ в хладилника. Да бе...
цитирай
11. katan - 11.kamosutrov -
08.10.2012 19:12
19:06 - Ще ти отмъстя жестоко! Черно, гадно,мръсно и с чесън!
от: kamosutrov За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Стъпка №1 Отиваш там, където пържат тиквички /знам едно място, но няма да го кажа/. Ми мързи ме, к`во....
Стъпка №2 Изцежда се течността. Не се изстискват, защото са крехки
Стъпка №3 Сваряват 4-5 яЙца. Твърди, а не като мене, да ги забравите и аха, да се препекат;
Стъпка №4 2 кутийки майонеза и смлян чесън. Мнооого чесън! Чесъна се бели, ей! Накълцва се и нещо месесто. 100-200 грама. Разбърква се, като..като абе разбърква се.
Стъпка 5 Реди се от долу на горе. Ред тиквички, ред яйца, ред разбъркано. Все нещо ще свърши първо, но гледайте да са тиквичките.
Стъпка 6 Трябва да преседи 1 нощ в хладилника.
Забележка! До сега не е наблюдаван такъв феномен. Цяла нощ в хладилника. Да бе...

Да ми отмъстиш ли?!:)))
За какво?!:)))
Аха, сетих се - няма нещо месно, затова нали:)))?
Ще пробвам твоята рецепта стъпка по стъпка:))).


цитирай
12. diamant1965 - Оххоо, колко съм била специална! ...
08.10.2012 19:23
Оххоо, колко съм била специална! ;))) Много ти благодаря Кате, ще чакам с нетърпение! Хубава вечер и на теб! :)
цитирай
13. katan - 13. diamant1965
08.10.2012 19:27
19:23 - Оххоо, колко съм била специална! ...
от: 19:23 - Оххоо, колко съм била специална! ...
от: diamant1965 За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Оххоо, колко съм била специална! ;))) Много ти благодаря Кате, ще чакам с нетърпение! Хубава вечер и на теб! :) За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Оххоо, колко съм била специална! ;))) Много ти благодаря Кате, ще чакам с нетърпение! Хубава вечер и на теб! :)

Специална си, разбира се:)!
Карфиолената запеканка е по-пипкава, но е много вкусна.
Не само аз си я харесвам:).
Хубава и вкусна:) вечер!
цитирай
14. bven - Здравей, Катя!
08.10.2012 19:33
Хареса ми идеята и ще я приложа съвсем-съвсем скоро!
Чао!!!
цитирай
15. katan - 15. bven
08.10.2012 19:40
19:33 - Здравей, Катя!
от: bven За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Хареса ми идеята и ще я приложа съвсем-съвсем скоро!
Чао!!!

Здравей, bven!
Като я приложиш:) ми кажи дали ти е харесала.
Важна е обратната връзка:).
Хубава вечер и ЧАО!
цитирай
16. yotovava - В момента, Кате, правя туршиии
08.10.2012 21:28
и ми иде да викна - Стига яденееееее :))))))))))))))))
цитирай
17. katan - 16. yotovava - В момента, Кате, правя туршиии
08.10.2012 21:42
yotovava написа:
и ми иде да викна - Стига яденееееее :))))))))))))))))


Разбирам те, Валя:)))))))).

цитирай
18. kamosutrov - Ми, като те чета, само огладнявам, за това ще отмъщавам. :-)))))
08.10.2012 21:58
katan написа:
19:06 - Ще ти отмъстя жестоко! Черно, гадно,мръсно и с чесън!
от: kamosutrov За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Стъпка №1 Отиваш там, където пържат тиквички /знам едно място, но няма да го кажа/. Ми мързи ме, к`во....
Стъпка №2 Изцежда се течността. Не се изстискват, защото са крехки
Стъпка №3 Сваряват 4-5 яЙца. Твърди, а не като мене, да ги забравите и аха, да се препекат;
Стъпка №4 2 кутийки майонеза и смлян чесън. Мнооого чесън! Чесъна се бели, ей! Накълцва се и нещо месесто. 100-200 грама. Разбърква се, като..като абе разбърква се.
Стъпка 5 Реди се от долу на горе. Ред тиквички, ред яйца, ред разбъркано. Все нещо ще свърши първо, но гледайте да са тиквичките.
Стъпка 6 Трябва да преседи 1 нощ в хладилника.
Забележка! До сега не е наблюдаван такъв феномен. Цяла нощ в хладилника. Да бе...

Да ми отмъстиш ли?!:)))
За какво?!:)))
Аха, сетих се - няма нещо месно, затова нали:)))?
Ще пробвам твоята рецепта стъпка по стъпка:))).

За яйцата /по моята технология/ ти трябва и пожарогасител.
Ако искаш да знаеш, заради мен не е идвала пожарната. Заради една съседка беше.
цитирай
19. tota - Продължавай, Кате!!
08.10.2012 22:18
Харесвам рецептите ти. Правя нещо подобно, но ще опитам и по твоя начин!!

Хубава вечер!
цитирай
20. katan - 20.kamosutrov -
08.10.2012 22:40
Хей, Сава, неуморим си:))).
Може би е трябвало пожарната да дойде заради теб, а:))))?
цитирай
21. katan - 19. tota - Продължавай, Кате!
08.10.2012 23:00
tota написа:
Харесвам рецептите ти. Правя нещо подобно, но ще опитам и по твоя начин!!

Хубава вечер!


Здравей, Ати!
Нещо подобно, нещо почти същото, но с малко нещо от всеки от нас - импровизация.

Хубава вечер и на теб!



цитирай
22. vostroto - :)))Хехе...
08.10.2012 23:37
Що гости са ти дошле, поздрави на цялата весела компания!:)))
Донесох тука едно готино, и леко бяло винце SPIRAL, - шардоне / совиньон блан - 2008г., със свеж аромат на зелени треви, джанка, и киви:). На вкус леко, балансирано, средно сухо, накрая леко горчивко:).
http://e-vestnik.bg/imgs/degustaciq_bqlo_0709/Spiral_St_Ilia.jpg
Но ще стигне само за комка, ми се струва:)))
Ей сега се връщам, само да сляза до избата, таковата...:)))
цитирай
23. katan - 23.vostroto -
08.10.2012 23:44
23:37 - :)))Хехе...

от: vostroto За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Що гости са ти дошле, поздрави на цялата весела компания!:)))
Донесох тука едно готино, и леко бяло винце SPIRAL, - шардоне / совиньон блан - 2008г., със свеж аромат на зелени треви, джанка, и киви:). На вкус леко, балансирано, средно сухо, накрая леко горчивко:).
http://e-vestnik.bg/imgs/degustaciq_bqlo_0709/Spiral_St_Ilia.jpg
Но ще стигне само за комка, ми се струва:)))
Ей сега се връщам, само да сляза до избата, таковата...:)))

Бързо бягай до избата, че май няма да стигне винцето:))).
Избери и едно сухо:)
цитирай
24. vostroto - :)Сухо? Идва веднага!:) Иначе да си ...
09.10.2012 00:06
:)Сухо? Идва веднага!:) Иначе да си призная правичката, първо мислех за нещо такова:
http://cdn6.fotosearch.com/bthumb/CSP/CSP238/k2385178.jpg :)))))
, но реших, че ще отида твърде далеч, и грабнах две бутилки от това:
http://e-vestnik.bg/imgs/degustaciq_bqlo_0709/African_winwry_Chen_blanc.jpg -
- Шенин блан 2008 , южноафриканско, с лек аромат на треви, зелени плодове, сухо, меко, и с лека елегантна горчивина:))) Наздраве, и хубава вечер!:)))
цитирай
25. kamosutrov - Не си играя на дребно. Аз само взривявам. Главно кафеварки
09.10.2012 00:59
katan написа:
Хей, Сава, неуморим си:))).
Може би е трябвало пожарната да дойде заради теб, а:))))?

цитирай
26. katan - 26. vostroto -
09.10.2012 11:07
Балансирано - това ми се запази в съзнанието.
Всичко трябва да е балансирано.
Всичко да е с мярка.
Хубав ден, приятелю!
цитирай
27. katan - 27. kamosutrov -
09.10.2012 11:09
Ех, Сава:))).
Или си бил сапьор или ти трябва взвод сапьори - с по-малко няма да се оправят "бомбите":))), които си заложил в кухнята:))).
Поздрави и хубав ден, приятелю!
цитирай
28. kamosutrov - Ех, Сава:))). Или си бил сапьор или ...
09.10.2012 13:13
katan написа:
Ех, Сава:))).
Или си бил сапьор или ти трябва взвод сапьори - с по-малко няма да се оправят "бомбите":))), които си заложил в кухнята:))).
Поздрави и хубав ден, приятелю!

Ама, като опре нож до кокал, става ... интересно. Да ти кажа, веднъж се пробвах да правя пържени кюфтета. Резултата беше пържена кайма на ситни бучки. Нищо общо с кюфтетата. А и никой не ми повярва, че това, което вижда е кюфте на части. От тогава си ги купувам. :-)))))))))))
цитирай
29. анонимен - Санде: Поздрави, Катя!
09.10.2012 17:31
Тиквичките са ми любими.

Но друг да ги направи. Вижда ми се сложно.
цитирай
30. katan - kamosutrov -
09.10.2012 18:54
Успяваш с повишаване на настроението ми, Сава:))).
Благодаря ти!
цитирай
31. katan - sande -
09.10.2012 18:56
Хубави са всички зеленчуци, Санде, особено ако има кой да ги приготви:).
Днес купих карфиол за следващата рецепта:).
цитирай
32. kamosutrov - В това отношение съм професионалист, да ти кажа.
09.10.2012 19:08
katan написа:
Успяваш с повишаване на настроението ми, Сава:))).
Благодаря ти!

Ааааа, абе, тук има маса кулинарки. Абе..... хъм..... някои половинки, приятели, гаджета и прочее, ще ревнуват! МНОГОООООО!
цитирай
33. katan - 32. kamosutrov -
09.10.2012 19:22
kamosutrov написа:
katan написа:
Успяваш с повишаване на настроението ми, Сава:))).
Благодаря ти!

Ааааа, абе, тук има маса кулинарки. Абе..... хъм..... някои половинки, приятели, гаджета и прочее, ще ревнуват! МНОГОООООО!


Да не се притесняват от мен, кажи им:))).
Аз съм само ПРИЯТЕЛ верен:).
ЧАО!
цитирай
34. kamosutrov - Не бе! Вашите гаджета, съпрузи, приятели и прочее /знам ле кек се наричат още/ трябва да се притесняват.
09.10.2012 20:17
katan написа:
kamosutrov написа:
katan написа:
Успяваш с повишаване на настроението ми, Сава:))).
Благодаря ти!

Ааааа, абе, тук има маса кулинарки. Абе..... хъм..... някои половинки, приятели, гаджета и прочее, ще ревнуват! МНОГОООООО!


Да не се притесняват от мен, кажи им:))).
Аз съм само ПРИЯТЕЛ верен:).
ЧАО!

Моите са ми свикнали. :-))))) Шт! ПТак няма да ме издаваш. Един от малкото начини да ме накара някой да занемея е ... да ми направи палачинки. :-))))) Мълча и ям. Още се носят легенди за едни 11 яки палачинки. Бяха 12, ама един серсемин ми гепи едната. Още си изкупува вината. :-)))
цитирай
35. megg - Наистина вкусна идея, Кате!
10.10.2012 16:18
При първа възможност ще опитам! За мен досега тиквичките се появяваха като изкушение само пържени и лодчици - пълнени с туй - онуй ... Пастетът си е предизвикателство!
Поздрав, Кате, и - благодаря за идеята! :)
цитирай
36. katan - Здравей, Мег!
10.10.2012 16:24
Вкусен е пастетът наистина.
В момента приготвям две други неща, не по-малко апетитни:), ако мога ще се опитам да опиша поне едната рецепта днес, ако не - някой друг ден:).
Поздрави и прегръдки от мен.
цитирай
37. gocho52 - Редовно си готвим тиквички,Кате.
10.10.2012 17:19
Вкусна рецепта предлагаш!
Опитай да направиш и баница,зелник...
Чао!
цитирай
38. katan - gocho52 -
10.10.2012 17:29
17:19 - Редовно си готвим тиквички,Кате.

от: gocho52 За постинг: ДА ПРОДЪЛЖИМ ЛИ С ТИКВИЧКИТЕ? -:)
Вкусна рецепта предлагаш!
Опитай да направиш и баница,зелник...
Чао!

Правех преди и такава баница.
Сега избягвам, заради холестерола:).
Чао и на теб!
цитирай
39. kostadin - Не издавай кулинарните си тайни, ...
11.10.2012 07:04
Не издавай кулинарните си тайни ,все пак тиквичките не са скъпи и ако всички започнем да ги ядем ще станат по скъпи и от чесана
цитирай
40. katan - 39. kostadin - Не издавай кулинарните си тайни
11.10.2012 09:33
kostadin написа:
Не издавай кулинарните си тайни ,все пак тиквичките не са скъпи и ако всички започнем да ги ядем ще станат по скъпи и от чесана


Здравей!
Прав си.
Както е тръгнало и тиквичките ще стигнат цената на чесъна.
Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5656673
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195547
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031