Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2012 22:35 - ЕКСПЕРИМЕНТ по ЕКСПЕРИМЕНТА на СТЕФАН БОНЕВ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13189 Коментари: 40 Гласове:
61

Последна промяна: 01.10.2012 12:57

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Провокирано от ЕКСПЕРИМЕНТЪТ "НЕДОИЗРЕЧЕНО"  на Стефан Бонев.

 

„Написах „НЕДОИЗРЕЧЕНО” като един експеримент. Идеята беше всеки сам да попълни празните полета между думите и препинателните знаци, според собствените си виждания, чувства и преживявания.” – СТЕФАН БОНЕВ – stefanbonev.blog.bg.

 

Това прочетох  снощи, когато напразно се опитвах да заспя.

Не прочетох идеите, да не ми повлияят по някакъв начин.

Следвах матрицата. Струва ми се, че не пропуснах дума или знак.

Получи се това, което най-малко очаквах.

Самата аз бях изненадана на сутринта, когато го прочетох. Не бях сигурна, че съм го писала аз /навница:)/.

Подсъзнанието изважда неща, които съзнанието много съзнателно:) подтиска.

 

ЛИЦЕТО ти от бръчки набраздено,

за мен остава младо и красиво.

Ще ме помниш ли и ти така?

Винаги ще търся и ще питам,

ще се оглеждам във очите ти!

Повяхнала, помръкнала,

поостаряла даже...

Ще ме обичаш ли?

ЗАЕДНО преминахме

през звездопада,

през тясната пролука на годините

и стигнахме пътеката на листопада.

НИКОГА не казах : „Стига!”,

умора не усетих.

Следвах стъпките ти

във пъртината,

а ти вървеше по моите утъпкани пътеки.

НЕ се отказах ,

не изплаках ни от студ,

ни от болка,

ни от слабост.

ДА те следвам

бе за мене повече от дълг -

то бе отдаденост

за цял  един живот.

ГАЛЬОВНИ  длани -

парещо-копнежни,

те бяха  НЕРАЗДЕЛНИ

с  мойте длани -

галещo-възпиращи ...

Останахме ли

НЕРАЗДЕЛНИ,

верни?

Днес вече

НИКОЙ

не ще опита

да застане

между теб и мен.

не бих го позволила –

НИКОГА!

Вярвам ЛИ ?

А ти?

Ще останем като две скали,

oпрели гърбове
срещу стихията на вятъра.
ДАЛИ?



Катя Атанасова                            София, 30.09.2012 г.
                                                                     03:31h





                                                                
 




Гласувай:
61



1. mariniki - и този прелестен текст...
30.09.2012 23:47
ме впечатли и развълнува... много...
безбрежно красиво е, katan...
от този експеримент ще се родят красиви
произведения... заслужава си..
поздравления за вас..
цитирай
2. katan - 1. mariniki - и този прелестен текст...
30.09.2012 23:54
mariniki написа:
ме впечатли и развълнува... много...
безбрежно красиво е, katan...
от този експеримент ще се родят красиви
произведения... заслужава си..
поздравления за вас..


Благодаря за отзива на моите подсъзнателни писания, Мариники!
Не разбрах на 100% целта на експеримента, но аз реших да напиша нещо по матрицата.
Другите произведения вероятно са много хубави, но аз не ги прочетох.
Няма да ги прочета поне за сега, докато ми мине недоумението от това, което написах снощи.
Пожелавам ти лека нощ!
цитирай
3. stela50 - Поздрави, Кати ...
01.10.2012 00:01
Следя този експеримент, намирам го оригинален
като поетична провокация и наистина има чудесни попадения...
Хубаво се е получило, браво на теб !!!
цитирай
4. magnoliya - Добре си се справила! Наистина е ...
01.10.2012 00:24
Добре си се справила! Наистина е много хубаво!
Поздрави!
цитирай
5. katan - 3. stela50 - Поздрави, Кати
01.10.2012 00:24
stela50 написа:
Следя този експеримент, намирам го оригинален
като поетична провокация и наистина има чудесни попадения...
Хубаво се е получило, браво на теб !!!


Здравей, мила Таня!
Случайно попаднах на този експеримент.
Реших да опитам да видя какво ще се получи.
Най-неочаквано и изнедадващо за мен се получи ... това.
Благодаря ти за насърчението:)!
Лека нощ!
цитирай
6. tota - Поздрави, Кате!
01.10.2012 08:17
Успешен е експериментът ти! Хареса ми написаното от теб. И аз опитах, но не зная дали се е получило при мен...

Хубав ден!!
цитирай
7. jabalka - Привет katan!
01.10.2012 08:49
Много добре се получило, много...!
Само да по разсъждавам- Писането по матрица е като музицирането по зададена тема- музикална...имаш маркери и останалото...останалото може да бъде безкрай, колкото заряди има в нас толкова изплуват отгоре, за да се срещнем с тях и си кажем : - Здравей , това съм аз...!
Поздравления!
цитирай
8. katan - 4. magnoliya - Добре си се справила!
01.10.2012 09:45
magnoliya написа:
Добре си се справила! Наистина е много хубаво!
Поздрави!


Здравей, Раче!
Снощи пуснах коментара ти, но не излезе веднага.
Извини ме за закъснението, моля те!
Резултатът не е това, което очаквах.
Мислех си друго, а се получи това.
Неведоми са пътищата на ПОДСЪЗНАНИЕТО:)))!
Поздрави с пожелание за прекрасен, ГАЛЬОВЕН:) есенен ден!
цитирай
9. katan - 6. tota - Поздрави, Кате!
01.10.2012 09:48
tota написа:
Успешен е експериментът ти! Хареса ми написаното от теб. И аз опитах, но не зная дали се е получило при мен...

Хубав ден!!


Здравей, Ати!
Благодаря и на теб за добрите думи и повече няма да се "извинявам":) за написаното от мен.
Преди малко "надникнах" при теб, но не видях твоя опит.
До по-късно, Ати!
Прегръщам те.
цитирай
10. katan - 7. jabalka - Привет katan!
01.10.2012 09:53
jabalka написа:
Много добре се получило, много...!
Само да по разсъждавам- Писането по матрица е като музицирането по зададена тема- музикална...имаш маркери и останалото...останалото може да бъде безкрай, колкото заряди има в нас толкова изплуват отгоре, за да се срещнем с тях и си кажем : - Здравей , това съм аз...!
Поздравления!


Здравей, мила Ябълчице!
Никога не съм можела да пиша по зададена тема, освен в учище.
Преди много години в един ежедневник, на който бях кореспондент искаха да ми задават темите.
Познай какво се получи:).
Да, не се получи:), защото се отказах от тях.
Днес, четейки коментара ти се усмихнах на едни мои писания за "свободния избор".
Сега сама избрах да пиша по зададена тема:).
Поздрави и хубав есенен ден, Ябълчице!

цитирай
11. vostroto - :)Не съм спец в поезията, но ми се ...
01.10.2012 10:00
:)Не съм спец в поезията, но ми се струва, че си го попълнила добре - само в края бих променил "дали", с "нали".
Поздрави!:)
цитирай
12. katan - 12. vostroto-
01.10.2012 10:13
Здравей, щастливи приятелю!
Не изчаках да излезе коментара ти, но се усмихнах на "забележката".
НЕ, не може "ДАЛИ" да се замени с "нали".
МАТРИЦА Е ТОВА:))).
Поздрави и успешна седмица!
цитирай
13. monaliza121 - Privet, Kate!
01.10.2012 11:18
Сложила си твоя отпечатък върху матрицата. Хареса ми:)
А блогът на Бонев предстои да бъде четен. Благодаря за посоката!:)
цитирай
14. анонимен - Чудесно си се справила, Катя! ;)
01.10.2012 11:29
Поздрави!
цитирай
15. katan - 13. monaliza121 - Privet, Kate!
01.10.2012 11:53
monaliza121 написа:
Сложила си твоя отпечатък върху матрицата. Хареса ми:)
А блогът на Бонев предстои да бъде четен. Благодаря за посоката!:)


Здравей, Лизи!
С този "отпечатък" ми правиш невероятен комплимент.
Благодаря ти!
Радвам се, че те насочих:) към блога на Срефан Бонев.
Поздрави!
цитирай
16. katan - 14. gogi6666 - Чудесно си се справила, Катя! ;)
01.10.2012 11:54
gogi6666 написа:
Поздрави!


Благодаря ти, Гоги!
Хубав ден!
цитирай
17. kundalini - Колко е хубаво да можеш ...
01.10.2012 15:01
да бъдеш себе си и да обичаш.

Бъди благословена.


цитирай
18. анонимен - Санде: Поздрави, Катя! Получило се е едно интересно есе ...
01.10.2012 15:04
Много смислено, оригинално, раздвижено, Интегрално като идея и послание.

Хубав ден!
цитирай
19. katan - 17. kundalini - Колко е хубаво да можеш
01.10.2012 15:17
kundalini написа:
да бъдеш себе си и да обичаш.

Бъди благословена.




Милата ми, Ели!
Колко е хубаво да можеш да бъдеш добър!
Благодаря ти.

цитирай
20. katan - 18. анонимен - Санде: Поздрави, Катя!
01.10.2012 15:21
анонимен написа:
Много смислено, оригинално, раздвижено, Интегрално като идея и послание.

Хубав ден!


Поздрави, Санде!
Благодаря ти за добрите думи.
Получи се нещо, като нищо на света:).
Не мислех, че може да има някакво послание за другите, но щом ТИ казваш:)))).
Честно казано нямах никаква идея за крайния резултат.
Поздрави и хубав ден, Санде!
До скоро - при твоите чудеса:).
цитирай
21. gocho52 - Добре го каза!...
01.10.2012 16:52
Да казваш истини е хубавото, а не да редиш красиви стъкалца...
Поздрав!
цитирай
22. katan - 21. gocho52 - Добре го каза!
01.10.2012 17:00
gocho52 написа:
Да казваш истини е хубавото, а не да редиш красиви стъкалца...
Поздрав!


Здравей, Гошо!
Не обичам калейдоскопите:).
Редя мои си преживени нещица.Така се получи и тук.
Поздрави и на теб!
цитирай
23. raiavid - Привет!
01.10.2012 17:19
Поздрав и от мен!
Аз само съм от няколко часа родена тук, но видях нещо красиво и се спрях, за да взема сила и вдъхновение. Благодаря, че ми разрешихте!
Рая
цитирай
24. katan - 23. raiavid - Привет!
01.10.2012 17:33
raiavid написа:
Поздрав и от мен!
Аз само съм от няколко часа родена тук, но видях нещо красиво и се спрях, за да взема сила и вдъхновение. Благодаря, че ми разрешихте!
Рая


Привет!
И добре дошла:)!
Благодаря за добрите думи!
Не съм сигурна до колко ги заслужавам /честно, без превземка и преструвка/.
На добър час в блога!
цитирай
25. bven - Поздрави, Катя - откритието е за всички ни:)))))))
01.10.2012 20:55
Ще останем като две скали,
oпрели гърбове
срещу стихията на вятъра.
цитирай
26. katan - 25. bven - Поздрави, Катя - откритието е за всички ни:)))))))
01.10.2012 21:47
bven написа:
Ще останем като две скали,
oпрели гърбове
срещу стихията на вятъра.


Благодаря ти за прочита, скъпа bven!
Вчера като го прочетох и аз разбрах, че подсъзнателно така си представям семейството - единни, пазещи се взаимно от стихиите на живота.
"Откритието" ме зашемети, разплака и разстрои.
Цял ден не намирах сили да публикувам "експеримента", защото в него открих себе си.
Хубава вечер и поздрави!


цитирай
27. esen - Чудесно е!
01.10.2012 22:23
Право в десятката си улучила - послание, мисли, чувства! Според мен е трудно да пишеш в матрица, но ти си се справила напълно успешно! Поздравления!
цитирай
28. katan - 28.- esen -
01.10.2012 22:42
За пръв път експериментирам с матрица.
Вероятно се е получило.
Благодаря, esen!
цитирай
29. dolsineq - Много добре си е получило, Катя! ...
01.10.2012 22:46
Много добре си е получило, Катя! Много точно си го изразила:

"...ЗАЕДНО преминахме

през звездопада,

през тясната пролука на годините

и стигнахме пътеката на листопада...."

цитирай
30. katan - 30.dolsineq -
01.10.2012 23:02
Здравей, Снежи!
Ти си открила другата нишка - нишката на живота.
"ЗАЕДНО преминахме
през звездопада,
през тясната пролука на годините
и стигнахме пътеката на листопада."
Това е един човешки живот - от звездните младежки години, преминаващ през всичките перипетии на живота и стигащ до естествения "листопад"" - годините преди зимата.
За зимата - друг път.
Поздрави и хубава вечер!
Благодаря ти!
цитирай
31. lubara - Поздрави, katan!
02.10.2012 18:33
Прочел съм две неща по тази матрица, това е третото.
Не значи обаче, че е на третото място.
Поздрави!
цитирай
32. katan - 32. lubara -
02.10.2012 18:48
Здравей, приятелю Любо!
Прочетох коментара ти:).
Ще се появи по-късно от отговора, затова не мога да го цитирам сега.
Не се състезавам за медали:), но и третото място ме устройва /от 3 възможни:)))/.
Приятно е да те видя тук.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
33. sestra - Харесва ми и на мен.
03.10.2012 16:56
Точни думи, предали верни чувства.
цитирай
34. katan - 34. sestra -
03.10.2012 18:18
16:56 - Харесва ми и на мен.
от: sestra За постинг: ЕКСПЕРИМЕНТ по ЕКСПЕРИМЕНТА на СТЕФАН БОНЕВ

Точни думи, предали верни чувства.

Здравей, сестрице /никога не съм те питала дали приемаш обръщението с малка буква:)/!

Думите сами си намериха местата в матрицата.
Подсъзнанието извади чувствата на яве.
цитирай
35. sestra - :) Приемам
03.10.2012 22:57
.
цитирай
36. katan - 36.sestra -
04.10.2012 17:18
Благодаря!:)
цитирай
37. tomich - Здравей, Катан
05.10.2012 21:04
Приятно съм изненадан от твоя експеримент! Прекрасно стихотворение! Мисля, че е много трудно да се пише в матрица, особено стихове. Аз, например, не бих могъл да напиша и обикновен разказ.Би ми изглеждало нещо като да се лутам в тесни коридори на сложен лабиринт - то матриците са си такива, де!:)). Но идеята на Стефан Бонев е много интересна, занимателна и полезна.Би могло да се напише нещо подобно за "Матриците в изкуствата". Нима е невъзмжно, например, да се рисува по матрица, да се композирира музика, ами шахматната игра си е пар ексаланс матрична игра - играчите си пробутват взаимно свои матрици от ходове, и т.н.? Като се замисли човек, всъщност, животът ни тече по ежедневни матрици, които ни принуждават да се съобразяваме с тях (и да ги решаваме). А бе, матрични неволи...
Извинявай,Катя, че се задълбах малко в тия матрици! Напоследък се навират в главата ми все такива шантави размисли...
Поздрави!
цитирай
38. katan - 38.Томич -
06.10.2012 15:09
Здравей, Томич!
Изчаквах да се покаже коментарът ти, но много се бави.
Отговарям ти, според това, което ми направи впечатление в него.
Става дума за матрицата.
Когато реших да се пробвам не очаквах, че ще се получи като стих.
Матрицата в изкуството /тук слагам и шах-мата/ си мисля вече, че не е толкова лошо, както си мислех на времето.
Колко много шедьоври са родени по зададена тема.
Мисля си и за матрицата на поведение в обществото.
Не е лошо да има такава матрица, която да ни възпира от прекаленото вманиачване на тема - "свободен избор".
Свободен избор в матрица?!
Защо не?!
Матрица в поведението на едно общество - в крайна сметка е важно и кой и как ще наложи тази матрица.
Тук, в този експеримент, никой никого не кара да прави нещо против волята си, но все пак има определени параметри, които не трябва да се нарушават.
Какво лошо тогава има в една матрица?!
Поздрави, Томич!
цитирай
39. djani - Не съм спец по красивите строфи,
15.10.2012 14:26
Но поезията е тази, която с малко думи казва много...
цитирай
40. katan - Здравей, Джани!
15.10.2012 14:29
Когато започнах експеримента, не очаквах да се получи КАТО поезия:).
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657317
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195560
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031