Прочетен: 28786 Коментари: 73 Гласове:
Последна промяна: 23.06.2016 15:56
„ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Това го каза някакъв Мон Дьо в едно предаване по нациналнаТV.
Боже мой! Дори не ми се иска да вярвам, че такава тема може да се коментира точно по този начин и то в национален ефир!
Вчера в късния следобед в едно предаване по същата телевизия един водещ, когото уважавам заради много неща дори се изпоти /предполагам/ от същата тема.
Вярвам или не вярвам, възпитанието на подрастващите е поверено на родители като Мон Дьо /не го познавам, не знам дали има деца/ и учители като тази майка в предишното предаване /учителка по професия/.
Не ми се иска да е така, но резонно ми изкача един въпрос и не ми дава мира:
А КАК ДА Е?!
Правилно – Как да е, като всички общочовешки ценности за българите станаха „ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР”?!
Този „личен избор” децата и подрастващите трябва да направят сами.
КАК да го направят?
ОТ КЪДЕ да се поучат?
КОЙ да им е пример?
Много пъти съм писала с раздразнение, а вече и с примирение, че чалгизацията на обществото ни е пълна – на всички нива. Вече не говорим за онзи т.н „жанр” в "пеенето" /не казвам и музиката!/.
Чалгата е ДЪРЖАВНА политика – опиум за ОБЩЕСТВОТО /перифраза на един друг термин/.
Не е неоходимо вече да „разделяш и владееш”.
Чалгата извърши това почти перфектно.
Не че разделението не е пълно и очевидно поне за тези, които все още имат очи, уши и разум, за да видят, чуят и направят изводите си.
Телевизиите, които без капка срам и чувство за отговорност пропагадират безпросветността трябва да забранят такива излъчвания.
КАК да ги забранят обаче като с тях печелят аудитория и много реклами, които пълнят касичките им?!
Няма как.
Не е демократично, иначе Б.Б. отдавна да ги е спрял, но те пък „наливат вода в мелницата му”. Защо да ги спре?!
Омагьосан кръг. Излизане няма!
Трябва да се смени системата. Това е моето мнение още от преди повече от 23 години, преди да изпаднем в този „Преходен период”.
Тогава също бяхме в „Преходен период”.
ДОКОГА ще сме в ПРЕХОДЕН период и за какъв ПРЕХОД - към КАКВО става дума?!
В „ОНЗИ” преходен период едва ли е имало толкова неграмотност и безпросветност.
В ДНЕШНИЯ – безпросветност и ниска култура /да не кажа БЕЗКУЛТУРИЕ и НЕГРАМОТНОСТ/ са издигнати като морални ценности и се толерират и поoщряват.
Как ще израстнат децата и внуците ни в такова АНТИобщество?!
Как едно дете на 3 /три/ години, което брои до 21 /толкова са етажите в блока ни/; което знае наизуст „Отче Наш”; рисува дори с масло, смята, познава половината от буквите ... ще се превърне в едно от тези, за които „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”?!
Не искам да става това!!!
Не искам такъв "ИЗБОР" за нашите деца!!!
Питам се само – ДАЛИ мога да предотвратя и КАК да предотвратя превръщането на една красива пеперуда отново в гъсеница?!
Всичко е - „ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
София, 23.09.2012 Катя Атанасова
Здравей, Любо!
Да е само той, с "мед да го намажеш"!
Жалкото е, че такива като него оформят мирогледа на младото поколение и определят моралните им ценности:(.
Малко не разбирам какво те притеснява...простаците винаги са били болшинство, даже в момента управляват..
от: tit За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Въпросът е как да се изградят критерии за него.:))
Малко не разбирам какво те притеснява...простаците винаги са били болшинство, даже в момента управляват..
Личният избор е право на всеки човек.
Притеснява ме КОЙ и КАК оформя мирогледа на младото поколение.
Преди време правех разграничение между прости и простаци.
Сега простите простаци ни оформят критериите и ни налагат техните ценности, които противоречат на общочовешките. Ние станахме най-добрата нация в сриването на ценности /поне в Европа, да не се изхвърлям - в света/.
от: sestra За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
но финалният ти въпрос е повече от красноречив, и нещо повече - болезнен. Не си сама, само това да кажа. Не знам важно нещо в живота, което да не е въпрос на битка.
Не съм сама, но се чувствам самотна в тази битка - точно като един световноизвестен идалго.
Всички въпроси, които задавам тук и в предишни мои писания са просто риторични в това общество на бездуховност.
никое публично място не става да се коментира това. Нали казах битка - то е ясно. Тревогата само би попречила тук. Повярвай ми, Катя, няма нито една причина да губим усмивката си и има само една сила, която може да надмогне всичко, тя идва от сърцето и знаем как и е името.
от: sestra За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
но финалният ти въпрос е повече от красноречив, и нещо повече - болезнен. Не си сама, само това да кажа. Не знам важно нещо в живота, което да не е въпрос на битка.
Не съм сама, но се чувствам самотна в тази битка - точно като един световноизвестен идалго.
Всички въпроси, които задавам тук и в предишни мои писания са просто риторични в това общество на бездуховност.
А децата на децата на прехода са вече ученици...
никое публично място не става да се коментира това. Нали казах битка - то е ясно. Тревогата само би попречила тук. Повярвай ми, Катя, няма нито една причина да губим усмивката си и има само една сила, която може да надмогне всичко, тя идва от сърцето и знаем как и е името.
от: sestra За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
но финалният ти въпрос е повече от красноречив, и нещо повече - болезнен. Не си сама, само това да кажа. Не знам важно нещо в живота, което да не е въпрос на битка.
Не съм сама, но се чувствам самотна в тази битка - точно като един световноизвестен идалго.
Всички въпроси, които задавам тук и в предишни мои писания са просто риторични в това общество на бездуховност.
Сестрице мила!
Само в тази сила ми е надеждата за бъдещето на децата ни.
Нека има усмивки на лицата ни!
никое публично място не става да се коментира това. Нали казах битка - то е ясно. Тревогата само би попречила тук. Повярвай ми, Катя, няма нито една причина да губим усмивката си и има само една сила, която може да надмогне всичко, тя идва от сърцето и знаем как и е името.
от: sestra За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
но финалният ти въпрос е повече от красноречив, и нещо повече - болезнен. Не си сама, само това да кажа. Не знам важно нещо в живота, което да не е въпрос на битка.
Не съм сама, но се чувствам самотна в тази битка - точно като един световноизвестен идалго.
Всички въпроси, които задавам тук и в предишни мои писания са просто риторични в това общество на бездуховност.
Сестрице мила!
Само в тази сила ми е надеждата за бъдещето на децата ни.
Нека има усмивки на лицата ни!
А децата на децата на прехода са вече ученици...
Ваня, мила!
Децата на децата на прехода са ученици. Децата на децата на децата на прехода ще бъдат ученици, живот и здраве.
Забелязваш ли как с всяко поколение нивото спада и спада ...
Забелязваш ли обеднелия речник на учениците?
Забелязваш ли минимизираните им интереси?
Забелязваш ли неграмотността и бездуховността как растат?
Забелязваш ли ...!
Стига толкова. Знам, че не само забелязваш, но се и бориш с това.
от: djani За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Дори и от беизходицата, в която се намираме и частично сами си я докарахме. Все още не дочуваме приглушения тътен на промяната, която се задава. Но ще бъде неминуема и поредната, която по правило идва у нас като Апокалипсис.
За тътена, за промяната - поредната.
Може би сами си докарахме безизходното положение с подскачане, със свещи, с бдения, с ръкопляскане на всеки новопоявил се "спасител" на нацията, с непукисткото си поведение на шопа - "не сакам мен да ми е добре, сакам на Вуте да му е зле" и още и още.
Картината изглежда наистина апокалиптична.
Има и решения...Стига да има желание да се спре насажданата с години посредственост.
Б.
от: kalin8 За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Да! Крайно време е да си зададем тези въпроси!
Има и решения...Стига да има желание да се спре насажданата с години посредственост.
Б.
Да, Боре. Констатациите всички ги правим, но решенията ... решенията НЕ са наши:(.
23.09.2012 18:50
Хлапетата, които растат в семейство растат в неговата ценностна система, но онези, които не са? Неграмотните майки водят до неграмотност на децата, а майките в днешно време - дори интелигентните - са проводници на идеологията на памперса и произвеждат кекави глезльовци, които пък после тъпчат с антибиотици... По-нататък - някои отиват на училище, други - покрай училището, трети - при баба през зимата, при мама в Италиягърцияанглияиспания - през лятото... Баба не играе на компютъра, а мама не я виждат как изкарва прехраната им... Трудът е някакво далечно чуждо понятие.
Онези, които ходят на училище - учителят не може нищо да им каже, защото над него стоят неграмотните чиновници от всякакви инстанции...
Правото на агнетата от кошарата да блеят. Правото им да станат фаворитки на овчаря, който ще ги наконти с панделка за Гергьовден. Правото им да протестират срещу насилието на вълка, който си е избрал някое и завист към това, което ще види повече свят. Правото да пораснат и да станат овци.
И разни хранени кучета като Мъндю, пуснати да лаят след като вълкът си е отишъл... временно... Право на избор. Е, тя думата "право" в нашия социален жаргон е евфемизъм за "престъпност", а "избор" е МОЛ-аджийско понятие...
Иншаллах!
от: razkazvachka За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Точно 22 години се опитвам да хвана устоите на българското - идеологията се срина, да живеят идеологиите - чии, обаче...
Хлапетата, които растат в семейство растат в неговата ценностна система, но онези, които не са? Неграмотните майки водят до неграмотност на децата, а майките в днешно време - дори интелигентните - са проводници на идеологията на памперса и произвеждат кекави глезльовци, които пък после тъпчат с антибиотици... По-нататък - някои отиват на училище, други - покрай училището, трети - при баба през зимата, при мама в Италиягърцияанглияиспания - през лятото... Баба не играе на компютъра, а мама не я виждат как изкарва прехраната им... Трудът е някакво далечно чуждо понятие.
Онези, които ходят на училище - учителят не може нищо да им каже, защото над него стоят неграмотните чиновници от всякакви инстанции...
Правото на агнетата от кошарата да блеят. Правото им да станат фаворитки на овчаря, който ще ги наконти с панделка за Гергьовден. Правото им да протестират срещу насилието на вълка, който си е избрал някое и завист към това, което ще види повече свят. Правото да пораснат и да станат овци.
И разни хранени кучета като Мъндю, пуснати да лаят след като вълкът си е отишъл... временно... Право на избор. Е, тя думата "право" в нашия социален жаргон е евфемизъм за "престъпност", а "избор" е МОЛ-аджийско понятие...
Ишаллах!
Коментарът ти е истинска, моментна снимка на нашето съвременно общество.
Моментът е твърде продължителен, но затова пък все по-страшен.
Моделки, пишман футболисти, моладжии /от двата пола, то вече всичко е унисекс/, гурбетчии ...
Всички се борят за вниманието на посредствеността.
Освен да кажа - "Да живее посредствеността!" - друго не ми остава, толкова безсилна се чувствам.
Може би е добре да бъдеш овца с панделка за Гергьовден?!
Не знам колко хора осъзнават това положение?
Ужасявам се, когато си спомням твоя въпрос: "Има ли пилот в самолета?", защото знам, че няма, или ако има то той не е правоспособен.
Но разбирам какво искаш да кажеш и съм съгласна, че чалгата се превърна в норма на поведение във всички сфери на живота. Аз смятам, че това е СПИН в обществото. За съжаление, той вече е поразил и семейството и това е обяснението на факта, че расте поколение, което като цяло има дефицит на "първите седем години". Истината е, че децата се възпитават от телевизиите, пресата, Интернет, приятелите, учителите и по изключение от семейството. Резултатът е видим.
Аз се досещам по какъв повод е казана репликата, въпреки че не гледам тази гнусна слуз и телевизията, която я излъчва. Незнаенето не ме изненадва. Неграмотността - също. Как да ме изненада, като от поне десет години пиша по два пъти годишно мейли до МОН да отстранят граматичните и пунктуационните грешки от сайта си и никой не ми обръща внимание?!? Но знаеш ли какво ме дразни страшно много? Че точно тези полуграмотни и високопретенциозни журналя, които превърнаха праймтайма в трибуна на отявлени престъпници като Иван и Андрей, чалгарици - водещи, празноглави миски - душеприказчици, футболисти с мозък в левия крак и пр. недоносени мозъци, точно те сега най-гласовито се чудят как е възможно VIPът да е толкова празноглав. Ами може, защото четвъртата власт го създада по свой образ и подобие и в безмозъчно подчинение на първите три.
А най-виновни сме ние, защото си траем и търпим боклуци да се учат да стрижат на нашите глави във всички области на обществения живот.
Кате, благодаря ти, даде ми страхотна идея за постинг!
"Общата култура е наистина въпрос на личен избор".
Казано от теб го приемам, защото съм твърдо убедена, че културата е нещо много различно от възпитанието, образованието и добрите обноски.
Хора като този световно неизвестен и мога да кажа много антипатичен Мон Дьо, които не знаят значението на думите и ги използват неправилно създават погрешни представи в и без това обърканите главици на младите.
Не съм "кон с капаци и отчаяна фанатичка", както бях наречена преди няколко дни от един анонимен. Не пуснах коментара му, защото беше с много цинизми.
Знам, че поколенията се менят и всяко поколение идва с нещо ново и позитивно, учейки се от по-предишните.
Това е в нормалните държави, в които на децата се обръща внимание не само в първите 7 /седем/ години.
В нашата свидна Татковина няма подобно нещо. С лека ръка се задрасква и отчича всичко постигнато.
Всяка новоизлюпена и случайно попаднала в светлините на прожектора персона си мисли, че светът започва и свършва с нея.
Дава "ум и разум", "напътства" подрастващите и изкривява представите им за добро и зло.
Разказвачка /razkazvachka/ много добре описа битието на съвременните ни деца, ти допълваш написаното от нея.
Много още може да се пише, но вече не виждам смисъл от това, защото отново ще ме обвинят в конщина:).
Виновни сме, но чак толкова. Аз "ритам" цял живот и не постигам нищо. Съгласяват се с мен, но само толкова.
Затова ще се учат да стрижат на нашите глави.
Такова стригане пада, че може да останем без глави.
23.09.2012 21:25
от: gogi6666 За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Приеми, че канят духовни смешници заради шоуто. Има много начетени млади хора, но и неграмотни. Не е въпрос само на личен избор, а и на социална среда.. Дълга тема, много сериозна! Поздравления за чудесния постинг ;))
Здравей, Гоги!
Днес случайно попаднах на този разговор с още няколко млади дами - "водещи", които не ми бяха познати.
Шоуто, за което пишеш не го гледам, защото ми е гнусно.
Преди няколко години написах за това - гледах само първата вечер, когато "интелигентния" водещ Ники Кънчев ги представяше.
Има много не само начетени, но умни и наистина интелигентни млади хора /познавам доста/, но те остават в сянката на мондьовци и подобни.
Личен избор и социална среда - наистина дълга и тежка тема.
Поздрави, Гоги!
Пие като смок и пуши пури и дими като кюнеца на теца!
24.09.2012 09:36
Поздрави!
Пие като смок и пуши пури и дими като кюнеца на теца!
Здравей, bojo12345!
Министърът на културата е един от най-ярките представители на "художествено-творческата" ни интелигенция - имаше такова определение за творците ни.
Не искам да съм му адвокат, но той е световно известен и признат скулптор.
Не мисля, че точно той би трябвало да е на "мушката" и да "опере пешкира".
Имаш право, че всеки трябва да отговаря за делата и поведението си - с това съм абсолютно съгласна с теб.
Това важи в най-голяма степен за публичните личности, независимо от световната им признатост в една или друга сфера на изкуството и културата.
Младежите /пък и не само те/ възприемат по-лесно отрицателните качества на известните и им подражават, докато това се превърне в модел на поведение.
Трябва да внимаваме какъв пример даваме.
Хубав ден, приятелю!
Здравей, Алекс!
Стълбовете ни са пред рухване, едва се държат.
Истинската вяра липсва. Армията е превърната в място за оцеляване и някои нелицеприятни неща, а училището ...
Най-голямата болка ми е за училището! То умишлено е принизено и не му е отредено мястото, на което трябва да бъде.
Поздрави!
Здравей, Санде!
Въпросите за липсата на държавност, анархията във всичките сфери на житота ни, подмяната на възпитанието с чалга, затриването на образованието съвсем целенасочено, отсъствието на истински морални ценности са все неща, които винаги са ме вълнували.
Има млади хора, които са завършили средно образование и не могат да четат и пишат - не са единични случаи, не са и масово явление все още.
Думите, с които младежите си служат са светедени до около 400!!!
Семейната среда е много важна!
Детската градина и училището - също.
Защото какво се получава?
В семейството детето е обичано, обгрижвано и въвеждано в истинските ценности, но когато тръгне на училище и улицата го "погълне", тогава ?
Не искам да мисля за "тогава".
Не случайно в края пиша за това 3 годишно дете. Това дете е Мишел. Много искам това, което сме я научили до сега да се запази и развие и за в бъдеще.
Тук вече се намесва и социалната среда, в което попадат децата.
Освен да се молим тази среда да е благоприятна, друго не ни остава.
Поздрави и на теб, Санде!
2. От обществото
3. От самия него и мотивацията му
И трите предпоставки са свързани и се преливат една в друга.
Така че личният избор частично влияе на създаването на културата на индивида и може да е предопределен от обществената нагласа.
Която е... няма защо да повтарям горните коментари...
Но... това става в света като цяло, не само у нас...
На глобалистите това им трябва - зидаро-мазачи, разносвачи, продавачи, монтьори, сервитьори, миньори... Не че има нещо срамно в тези професии, но хората, които ги упражняват, едва ли четат Достоевски... Профанизирането на обществото е крайно необходимо за успешната му манипулация.
Мислещият човек, човекът с широка култура, трудно се поддава на такава.
Я да си помислим дали щяха да ни управляват тези правителства, и тези профани в Парламента, ако гласуваше едно културно мнозинство от хора!...
Аз не виждам изход, това се налага и у нас вследствие на световната тенденция...
Просто, превземащият фактор на съзнанието ни е с различни имена...
"Хляб и зрелища"... преди- за повечето хора беше добра формула - сега се осигурява само " Зрелища" - за да не мислят за хляба!
Само искам да споделя един мой извод, за възпитанието на децата в личен - родителски план, обществото като коректив - както каза Чайчето и призива ми към родителите - Не се отчайвате- личния пример, начин на живот , предпочитана музика , вещи, мебели , избора Ви за ценното или безценното ...
Всички тези неща помагат на децата Ви да направят стъпките във всички сфери на живота, Но тук има едно голямо Но имаме ли вътрешната убеденост, за тази продължителна , уморителна, и изискваща безкрайно търпение битка - за това, защото каузата си струва!
Преди време четох нещо много интересно за децата и родителите - нещо което Ние - родителите - много добре знаем но понякога, не поглеждаме проблема от такъв ъгъл. Там основната идея беше - "не искайте от децата си да се усмихват, когато вашите лица са тъжни, не бива да искате децата Ви да ви обичат , когато Вие мразите, не може да заповядате на едно дете да Ви последва , ако не следвате Вие с лекота и позитивизъм това към, което го приканвате!
Приеми моите поздравления - темата е обширна , но аз продължавам да съм на мнение - Личната отговорност към действия и думи на всеки един от нас, променя света- както един камък , променя водата в която пада!
Общество - семейство - личност.
Обществото е съвкупност от личности, израснали в семейство.
Какво става в последно време у нас?
Семейството все по-често отсъства като предпоставка за изграждане на личността.
Личният избор е в оставен в още крехките ръце на децата и младежите, които избират модела на поведението си от публичните личности, които са мондьовци, златки, азисовци и др.п.
Такива хора са наистина лесни за манипулация и управление.
Отчитам и фактора глобализация, но не ми се иска да се крием зад нея.
При нас всяко едно световно явление или проявление добива криви и чудовищни размери.
Дори тези глобалисти ни гледат с недоумение.
Не, нямаше да имаме такива правителства и Парламент, ако обществото ни беше образовано и интелигентно.
Аз също не виждам изход не само заради световната тенденция.
Очаквах да се появи коментарът ти, за да отговоря.
"Хляб и зрелища" - сега само воаьорство, хляб - е, ако има добре, ако ли не ...
Да, децата се възпитават най-напред в семейството. След това идва социалната среда в детската градина и училището.
Каква точно е средата там отново зависи от нас, възрастните.
Ние сме тези, които даваме насоките на децата си от най-крехката им възраст.
На времето се страхувах, че насаждам у моите деца "вкусовщина", като им оформях внимателно вкуса за музика, литература, изкуство въобще.
Тук се сещам и за модата:) - да изграждах им усет за красивото и за това, което им приляга.
По-късно разбрах, че не съм сгрешила.
Друго нещо, което много ме впечатли в коментара ти е за намръщените и мразещи хора /родители в частност/, за тъжните лица ...
Ето го личният избор - как да избере едно дете нещо различно от това, което вижда всеки ден около себе си?!
Родителите отделят ли нужното МИНИМАЛНО внимание на децата си?
Тук се сещам за трагедията в "ИНДИГО" - имаше едно дете на 10 /десет!!!!!!!!!!!!!!/
години, които беше от загиналите и не беше потърсено от родителите си повече от 24 часа.
Къде са родителите, къде е вниманието, грижата, любовта им към собствените деца?!
Темата наистина е много сериозна и обширна и би трябвало да бъде в полезрението на управляващите, които имат власт и инструментариум, ако не да се справят, то поне да опитат да посмекчат малко тази безизходна ситуация.
Завършвам с цитат от края на коментара ти: "Личната отговорност към действия и думи на всеки един от нас, променя света- както един камък , променя водата в която пада!"
Поздрави и пожелания за хубав ден, Ябълчице!
Личен познат ми е Денди. Гей, отвсякъде, ама е умен и интелигентен, бе! И такъв циник, че сърце на място да падне. И вълкодава му е свестен. Някакъв 300 грамов мопс, който пие бира и се сърди, като му я вземат. Ако ги съпоставиш Мон... с Денди, гласуваш с 2 ръце за Денди. Ама то, какъвто ни елита, такива и анализаторите му. На Черни Златки, Мондьота им вършат работа. Факт.
Бъди здрава и все така готина!
Казвам го това, защото нивото на днешната култура е такова.
Като не можем да направим нещо ценно и качествено за изграждане на едно поколение, ще си караме по най-лекия и спокоен начин.
Гледах сутгринта една предаване на въпросната Нова тв, в което ставаше въпрос за циганите. Как не им се учело, но за да са полезни за обществото, щели да ги организират в групи, където да се учат да пеят, да играят, да рисуват (но не и да работят).
В този смисъл - неграмотните да развиват културата и изкуството???????
Че сега тези "грамотните", като въпросния Мон Дьо какво правят??????
Има да чакате от тези хора да се пръкнат светила в областта на класиката, поезията, изобразителните изкуства.... Нееее, тук ще развиваме още ЧАЛГАТА, за да може да укрепне и да стане най-голямата от всички чалги по света:))))
Нямам повече сили да коментирам -просто няма смисъл...
Искам да те поздравя, за позициата ти на защитник на българската култура!
И аз не съм го гледал това предаване, но не гледам и много телевизия. Особно напоследък, ми разваля настроението. Този М не знам идиот ли е, що ли е? Или го прави нарочно, за да е скандален, или пък (ще се учудя) да предизвиква дискусии, като твоята, и по този начин да се явява полезен:)?
Разбира се, че общата култура трябва да е задължителна! Как един човек, дето не знае все още на кой свят е, би могъл да избира въобще нещо!? Избира това, което му дават! А кое е това? Основно се дава в смейството, родителите, и те за мен носят главната вина. Защото празнините, които оставят, децата запълват с простотиите, които ни заливат от малкия, и големия екран, от улицата, и т.н.
Тия национални телевизии... няма нищо национално в тях! Само закопават нацията ни! Пълно е с пошли предавания, и реклами, в които мило ни обясняват колко хубаво е чуждото, и колко лошо е нашето... Изкривяват и историята ни. От нас зависи това да спре, докато не е станало непоправимо късно!
Поздрави!
Личен познат ми е Денди. Гей, отвсякъде, ама е умен и интелигентен, бе! И такъв циник, че сърце на място да падне. И вълкодава му е свестен. Някакъв 300 грамов мопс, който пие бира и се сърди, като му я вземат. Ако ги съпоставиш Мон... с Денди, гласуваш с 2 ръце за Денди. Ама то, какъвто ни елита, такива и анализаторите му. На Черни Златки, Мондьота им вършат работа. Факт.
Бъди здрава и все така готина!
Здравей, Сава!
Знам, че си ти. Веднъж беше коментирал нещо при мен с този профил:). Все още не забравям:)))
Да се върна на темата Денди, която подхващаш.
Честно - не ми е приятен И този тип с неговите претенции и лиготии, въпреки, че е интелигентен /не оспорвам/.
Такива като денди, мондьовци, златки, азисовци оформят идеала за подражание у младите.
Сега ще цитирам нещо, което се приписва на любимия:) ти Маркс, но не е негово, а е римска сентенция - "Битието определя съзнанието".
Какво е нашето днешно битие, Сава?
Ами такова - битието на денди, мондьовци, златки, азисовци. Какво тогава да бъде съзнанието ни? Ами такова, каквото е.
И още нещо от твоя любим Маркс - "Без потребност няма производство. Но именно потреблението възпроизвежда потребността"
Моята перифраза на по-горното е за производство на души, на "мъртвородени души".
Такава е потребността на съвременното ни общество, такова е и възпроизводството.
Всичко това го казвам с огромна мъка.
Хубав ден, Сава!
Казвам го това, защото нивото на днешната култура е такова.
Като не можем да направим нещо ценно и качествено за изграждане на едно поколение, ще си караме по най-лекия и спокоен начин.
Гледах сутгринта една предаване на въпросната Нова тв, в което ставаше въпрос за циганите. Как не им се учело, но за да са полезни за обществото, щели да ги организират в групи, където да се учат да пеят, да играят, да рисуват (но не и да работят).
В този смисъл - неграмотните да развиват културата и изкуството???????
Че сега тези "грамотните", като въпросния Мон Дьо какво правят??????
Има да чакате от тези хора да се пръкнат светила в областта на класиката, поезията, изобразителните изкуства.... Нееее, тук ще развиваме още ЧАЛГАТА, за да може да укрепне и да стане най-голямата от всички чалги по света:))))
Нямам повече сили да коментирам -просто няма смисъл...
Искам да те поздравя, за позициата ти на защитник на българската култура!
Здравей, Стефане!
Толкова ли ни е моженето и щенето?
Аз се срамувам от това положение. Страхувам се от бездуховността, която завладява по-младите и неукрепнали души- душите на децата и внуците ни.
Чалгата ни е най-голямата на света - никой и да иска да се мери с нея, не би имал успех, защото това е държавна политика, политика за по-лесно владеене на масите или електората.
Блага Димитрова казваше, че от държава на розите се превърнахме в държава на склерозите.
Дмитрий Лихачов пък ни наричаше държава на духа:(.
Рози, дух - все в минало време.
Сега е чалга, бездуховност, безкрайна тъпотия.
Умишлено производство на нискограмотни и неграмотни хора, които са като пластелин за лесно моделиране.
Задъхвам се от безсилие, защото - "кучето си лае, керванът си върви".
Здравей, harvi!
Аз не гледам това предаване, в което са се извършили демонстрациите на неграмотност.
Случайно при Карбовски разбрах това. Видях и защитата на майката, че дъщеря й е "добър човек".
Какво означава "добър човек" в представите на тази жена?!
На другия ден останах на канала на тази телевизия, защото се загледах и заслушах в разговора между Любо Дилов и Нана.
Така попаднах и на мондовци и още няколко "дами - водещи".
Не го изгледах, защото ми стана противно и много неприятно.
Реших да взема последното изречение и така стана постинг.
Не се извинявам и не се оправдавам за написаното.
Дори ми се струва, че ако бях се насилила да изгледам целя разговор може би съдържанието би било по-остро.
Личен пример - това е най-важното, но как да следват добрия пример като лошия е по-лесен?!
" "Ниско ниво на разпредметяване на овеществен труд" "
И аз не съм го гледал това предаване, но не гледам и много телевизия. Особно напоследък, ми разваля настроението. Този М не знам идиот ли е, що ли е? Или го прави нарочно, за да е скандален, или пък (ще се учудя) да предизвиква дискусии, като твоята, и по този начин да се явява полезен:)?
Разбира се, че общата култура трябва да е задължителна! Как един човек, дето не знае все още на кой свят е, би могъл да избира въобще нещо!? Избира това, което му дават! А кое е това? Основно се дава в смейството, родителите, и те за мен носят главната вина. Защото празнините, които оставят, децата запълват с простотиите, които ни заливат от малкия, и големия екран, от улицата, и т.н.
Тия национални телевизии... няма нищо национално в тях! Само закопават нацията ни! Пълно е с пошли предавания, и реклами, в които мило ни обясняват колко хубаво е чуждото, и колко лошо е нашето... Изкривяват и историята ни. От нас зависи това да спре, докато не е станало непоправимо късно!
Поздрави!
Здравей и на теб, щастливи ми приятелю!
Скандалното и пошлото са модел на подражание днес. Казвам го с много болка и мъка.
Вероятно тези, които цитирам се смятат за някакви ваятели на общественото мнение.
Най-лошото е, че те са лесно "смилаеми" за повечето младежи, които би трябвало днес да изграждат мирогледа си, стила на поведение и всичко друго.
И хоп! Ето ти модел за подражание - мондьо и сие - бързо, лесно и не изискващо труд и усилие.
За рекламите - ами има ли реклама без сексуален подтекст, дори и за най-невинната стока?
Няма. Такива не се котират.
Аз се убеждавам за милионен път, че стена не се руши с глава, колкото и твърда и македонска да е тя.
Трябват реформи от ГОРЕ до долу!
Трябва ДИВЕРСИФИКАЦИЯ:).
Здравей, Мая!
Темата е прекалено сериозна и нищо не зависи от нашите писания тук.
С тази тема трябва да се занимае Законадателната и Изпълнителната власт.
Трябва да се измислят някакви "меки" закони за Медийната власт, за да не е толкова разюздана.
Всичко това е пожелателно, ако властниците - днешни и бъдещи искат да я има България като държава и като нация.
Иначе - иначе тя е обречена на гибел и ще остане само географско понятие на картата на Европа.
Е, така преминава световната слава:(. "Sic transit gloria mundi".
80% Мондьота, Черни Златки и останали и 20% интелигенция. Нали знаеш, че тия 80% ще умрат от скука, ако им говориш за нещо наистина сериозно? Всъщност, по-неприятни са имитаторите на интелект. Стига с тоя Маркс, бе! :-)))))))
От всякъде, само марксове и марксисти. Баш те отрекоха и отнеха възможността на 20% да формират битието на 80% и от там съзнанието. И стана обратното. 80% с власт, крадени пари и условия за тях си създадоха среда. Само посмей да спориш с мене и ... :-))))))
от: kamosutrov За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Света винаги се е подчинявал на разпределението на Пайрето. Правилото 80/20.
80% Мондьота, Черни Златки и останали и 20% интелигенция. Нали знаеш, че тия 80% ще умрат от скука, ако им говориш за нещо наистина сериозно? Всъщност, по-неприятни са имитаторите на интелект. Стига с тоя Маркс, бе! :-)))))))
От всякъде, само марксове и марксисти. Баш те отрекоха и отнеха възможността на 20% да формират битието на 80% и от там съзнанието. И стана обратното. 80% с власт, крадени пари и условия за тях си създадоха среда. Само посмей да спориш с мене и ... :-))))))
Не искам да свиквам, Сава! Не искам! Това значи да се предадем на тези 80% /дали само толкова?!/ и да бъдем асимилирани от тях.
За другото - друг път и на друго място.
24.09.2012 14:50
от: andrei За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Тя се определя и придобива преди всичко от семейната среда и по-късно от социалната в която се намира индивида. "Правото на Избор",може да се приложи в други направления като;образование,професия,модни вкусове,политически тежнения и редица други важни неща от живото,но никога в това което се нарича "Обща Култура".Зад "Правото на Избор"се опитват несръчно да се скрият опростачени люде,които претендират незаслужено за внимание и претенции,за които нямат необходимо покритие.
Здравей, andrei!
Този коментар е най-точния за постинга!
Благодаря ти!
Заставам зад всичко написано от теб.
Хубав ден!
Как ще съществуват опростачването и чалгата, ако всеки за себе си съумее да се абстрахира от тях? Няма такъв начин. И нека не бъркаме стерилността на комунистическото общество с недоказаните ни представи за него. Ако сме били толкова културни и образовани, нямаше как да се сринем в условия на гласност и свобода на мненията, които не демокрацията, а комунистическата ни култура превърна в свобода на надпсуването и надлъгването.
Не е от моята порода...
Как ще съществуват опростачването и чалгата, ако всеки за себе си съумее да се абстрахира от тях? Няма такъв начин. И нека не бъркаме стерилността на комунистическото общество с недоказаните ни представи за него. Ако сме били толкова културни и образовани, нямаше как да се сринем в условия на гласност и свобода на мненията, които не демокрацията, а комунистическата ни култура превърна в свобода на надпсуването и надлъгването.
Здравей, приятелю!
Вероятно човекът е прав за себе си.
Избрал е да бъде с ниска ОБЩА култура, но защо такива като него трябва да пропагандират от национален ефир безкултурието и бездуховността?!
Ние сами се борим с такива пропагадатори в семейството. Успяваме за сега.
Не се надявам на помощ и подкрепа от държавата.
Тя няма да спре чалгата, защото не е демократично:).
Трябва със собствени сили и средства, всеки според разбиранията си да се противопоставим на чалгата, анархията и дезориетирането на лабилните, които в повечето случаи са младежи и подрастващи.
Не съм апологет на комунистическото общество.
Само искам да подчертая, че тогава образованието ни беше на доста по-високо ниво, което пък е предпоставка за по-висока обща култура.
Аз съм демократ по убеждение, но не задрасквам нищо положително от миналото, както вярвам и в бъдещето.
Поздрави!
Не е от моята порода...
И аз го видях:).
Със сигурност не е и от моята порода:).
от: diamant1965 За постинг: „ОБЩАТА КУЛТУРА Е ВЪПРОС НА ЛИЧЕН ИЗБОР.”
Всичко е в наши ръце, приятелко! Всичко започва от най-малката клетка на обществото - семейството! Щом има хора, като теб, и като съблогърите, включили се до тук по темата, значи не сме безразлични и има надежда да спасим децата на България от безкултурие и чалгаризация. Виждам, че се опитват да ни унищожат, като нация и като дух, но няма да успеят, бъди сигурна! :)
Здравей, Диамантче!
Всичко започва от семейство, от неговата здравина и устои.
Семейството е най-важната клетка на обществото, колкото и да го отричат "свободолюбивите" люде.
С разпада и неглижирането на семейството започва и разпада на обществото.
Семейството в момента има 7 разновидности, но няма да се спирам на тях.
Най-важно и единствено доказало се във вековете е семейството, състоящо се от мама, татко и няколко /дай, Боже, да са повече:)/ деца.
В такова традиционно семейство се запазват ценностите и се предават нататък.
Не казвам, че всички традиционни семейства са качествени, но аз ги предпочитам пред съвременното "съвместно съжителство", което в един миг може да се окаже семейство от дете и самотна майка.
Тук също не казвам, че такова съжителство не може да бъде дълготрайно и тази "връзка" да не може да отгледа и възпита добри и качествени хора.
Аз май излязох доста от темата:). Извини ме.
Темата, която повдигнах с постинга е болезнена за много хора, за голяма част от обществото ни. Такава тема не може да остави безразличен един мислещ човек.
Българският дух е победил през вековете, но в последните години ми се струва, че духът отстъпи място на физическото оцеляване.
Ще се радвам, ако разумът победи чалгата и се окажеш права:).
Поздрави и хубава вечер, Диамантче!
Въпреки всичко, си мисля, че можем да опазим пеперудите. Длъжни сме, заради тях и заради себе си.
Поздрав, Кате! :)
За мен по-лошо от опростачването е обречената битка с него. Протестите дават резултат, когато има кой да се съобрази с тях. А това предполага не толкова страх, (на което залагат екстремистите) колкото споделяне на общи представи. Проблемът с опростачването обаче стои по обратния начин – колкото повече се ожесточаваш от простотията, толкова по-силна я правиш. Всяко дете ще предпочете излъчването на ведро усмихнатия чалгар пред намръщения или яростен интелектуалец. Виждал съм хора, които декларират и май си вярват, че мразят чалгата до смърт, а се оказва, че са фенове на типични чалга изпълнители. Според мен точно анти-чалга риториката и античалга акците с подобни кресливи хора най-силно популяризират и разпространяват чалгата. Затова съм за индивидуалното справяне с подобни проблеми. Което и да било правителство не би могло да отсее зърното от плявата, след като самите крайни потребители подменят местата им с категорична решителност.
Поздрави!
Може и без него, но все пак... странно...
Въпреки всичко, си мисля, че можем да опазим пеперудите. Длъжни сме, заради тях и заради себе си.
Поздрав, Кате! :)
Здравей, Мег!
Въпросите са много тревожни. Цялата ни ценносттна система е подмена - умишлено.
Модели за подражение има много, но те сякаш от друга планета, никой не ги не се занимава с тях, защото тези, които са ВОДЕЩИ не ги разбират /продуцентите им вероятно също/.
Ето този избор не разбирам - как може да се избере бездуховност, неграмотност, духовна нищета с две думи?!
Семейството е най-важният фактор за формиране на "личния избор".
Децата избират това, което виждат от родителите си, от заобикалящата ги среда ...
Много ми сеиска да опазим "перудите".
Но те отлитат от семейството и отиват на детска градина ...
Поздрави и на теб, Мег!
За мен по-лошо от опростачването е обречената битка с него. Протестите дават резултат, когато има кой да се съобрази с тях. А това предполага не толкова страх, (на което залагат екстремистите) колкото споделяне на общи представи. Проблемът с опростачването обаче стои по обратния начин – колкото повече се ожесточаваш от простотията, толкова по-силна я правиш. Всяко дете ще предпочете излъчването на ведро усмихнатия чалгар пред намръщения или яростен интелектуалец. Виждал съм хора, които декларират и май си вярват, че мразят чалгата до смърт, а се оказва, че са фенове на типични чалга изпълнители. Според мен точно анти-чалга риториката и античалга акците с подобни кресливи хора най-силно популяризират и разпространяват чалгата. Затова съм за индивидуалното справяне с подобни проблеми. Което и да било правителство не би могло да отсее зърното от плявата, след като самите крайни потребители подменят местата им с категорична решителност.
Поздрави!
Добър ден, приятелю!
Опростачването е повсеместно, а борбата с него е почти кауза пердута. Знаеш защо:(.
Може и духовното да бъде усмихнато и ведро, зависи кой и как го показва.
Всеки ИНДИВИДУАЛНО се справя с положението на бездуховност и чалгаризация.
Все пак ми се иска и обществото като цяло да погледне с тревога на случващото се.
Оразованието и културата не се изграждат единствено в семейството ...
Е, не се предаваме, де.
Просто се превръщаме в "последните мохикани":(.
Здравей, Лизи!
НИЕ, НЕДОВОЛНИТЕ!
За пореден път ще напиша за ролята на семейството, на детската градина, на училището и на социалната среда.
НИЕ сме семейството, което от най-ранна възраст формираме съзнанието, насърчаваме уненията на децата.
НИЕ казваме и показваме това, което НИЕ приемаме за духовно и красиво.
Децата са чист бял лист, върху който пишеМ НИЕ.
НИЕ, НИЕ, НИЕ - да НИЕ сме отговорни, но когато това НИЕ се прехвърли върху учители и приятели с различни от нашите ценностти - тогава какво става?!
Ами става това - модьдо, златка, азис ...:(.
Все пак се надявам, че доброто зрънце посято я детската душа няма да бъде задушено от плевели.
Много се надявам, Лизи!
28.09.2012 10:58
Може и без него, но все пак... странно...
Здравей, Лизи!
Коментарът ти си е тук:).
Просто аз отсъствах:).
Поздрави и хубав ден!
Здравей, Алекс!
И аз ти благодаря!
Е, не се предаваме, де.
Просто се превръщаме в "последните мохикани":(.
Последните мохикани си имат наследници. И те ще продължат пътя им. Крушите падат около дърветата, знае се от край време.
Е, не се предаваме, де.
Просто се превръщаме в "последните мохикани":(.
Последните мохикани си имат наследници. И те ще продължат пътя им. Крушите падат около дърветата, знае се от край време.
Дано наследниците се окажат по-добри!
Да, крушата не пада по-далече от дървото, но ако има много силен, ураганен вятър, а?
28.09.2012 20:50
Е, не се предаваме, де.
Просто се превръщаме в "последните мохикани":(.
Последните мохикани си имат наследници. И те ще продължат пътя им. Крушите падат около дърветата, знае се от край време.
Дано наследниците се окажат по-добри!
Да, крушата не пада по-далече от дървото, но ако има много силен, ураганен вятър, а?
Много внимателно гледам моите подрастващи. Доволен съм. Въпреки, че прихванаха част от актуалната простащина, по-скоро е камуфлаж.
30.09.2012 18:02
Е, не се предаваме, де.
Просто се превръщаме в "последните мохикани":(.
Последните мохикани си имат наследници. И те ще продължат пътя им. Крушите падат около дърветата, знае се от край време.
Дано наследниците се окажат по-добри!
Да, крушата не пада по-далече от дървото, но ако има много силен, ураганен вятър, а?
Много внимателно гледам моите подрастващи. Доволен съм. Въпреки, че прихванаха част от актуалната простащина, по-скоро е камуфлаж.
Здравей, Сава!
Много бих искала "АКТУАЛНАТА ПРОСТАЩИНА" да е наистина по-скоро камуфлаж.
Добър ден, приятелю!
Опростачването е повсеместно, а борбата с него е почти кауза пердута. Знаеш защо:(.
Може и духовното да бъде усмихнато и ведро, зависи кой и как го показва.
Всеки ИНДИВИДУАЛНО се справя с положението на бездуховност и чалгаризация.
Все пак ми се иска и обществото като цяло да погледне с тревога на случващото се.
Оразованието и културата не се изграждат единствено в семейството ...
Привет, Катан!
Съгласен съм с теб, но моля позволи ми една несъществена забележка - опростачването си го имаше и при комунизма, но пропагандата ни изкарваше чутовно "хармонични и всестранно развити личности", а ние все още не сме се отърсили от подкупващите й лъжи.
Днес съвсем категорично мога да кажа, че виждам истински добри, културни е порядъчни човеци, каквито някога нямаше как да разпозная заради задължителните официални "загрижености", "образованости" и "културности", зад които не стояха реални убеждения. Няма как да забравя ужасът си от триумфалното шествие на сръбската и гръцка кръчмарска музика от ученическите си години през 70-те. Това беше неописуем и необясним кошмар за мен тогава, а огромният брой на социалистическите труженици ми изглеждаха правени точно по кръчмарските калъпи на онази ужасяваща "музика" - с ужасяващо самомнение за културни и образовани хора, които бяха готови да стъпчат образование и култура, за да се "разтапят" от съпровода на кошмарно любимата им "сръбска музика". Примитивизма на всички тези кампанийно образовани хора, част от които днес се пишат за рокаджии и борци против чалгата, няма как да бъде преодолян лесно, но превъплъщенията им показват, че сме на прав път.
Поздрави!
Не мога да добавя нищо повече към коментара ти.
Казал си всичко, което и аз споделям.
Манипулирането на обществото и "промиването на мозъците" не е от вчера.
Това си е политика от времето, откакто съществува ДЪРЖАВАТА.
Такива хора и такова ОБЩЕСТВО се управлява лесно.
Поздрави на сина ти и за сина ти!
Ама то още ги има такива. Случвало ми се е да се опитам да помогна на жена, да слезе от нещо градско, а тя да съзре в това опит за дефлориране.
2. "Искаш ли" - На Румяна
3. Диво цвете - от miaa.blog.bg
4. МОРСКИ ТЕРМИНИ gidmastar http://gidmastar.blog.bg/drugi/2013/03/13/morski-termini.1063785 -
5. ТАНГО
6. Реч на кмета на Панагюрище-http://lotos16.blog.bg/lichni-dnevnici/2015/05/02/quot-dnes-ot-nas-ne-se-iska-da-umrem-dostoino-za-bylgariia-a.1358324
7. един блог, който заслужава да посетите - hadjito
8. На мама
9. Историо - wonder