Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.09.2012 09:45 - Човешко слово
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13858 Коментари: 26 Гласове:
64

Последна промяна: 07.09.2012 16:59

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Случайно намерих в библиотеката си книгата "АНТИХРИСТ" на Емилиян Станев.
Отбелязала съм нещо в тази книга преди малко повече от 40 години.
Не знам какво точно съм имала предвид за тогавашните си 17-18 години, но ми се стори  удачно да го прочетат повече хора.
Правя някаква своя си аналогия с blog.bg.

"ГОЛИТЕ МЪДРЕЦИ ГЛЕДАТ ГОСПОДА КАК СЕДИ НА НЕБЕТО В СВОЯ ПРЕСТОЛ, ЛИЦЕПРИЯТСТВАТ И С МОЛИТВИ, С ТАМЯН КЪДЯТ НОСА НА ДЯВОЛА, ДАНО ГО ПРОГОНЯТ ОТ СВЕТА, А НЕ ВИЖДАТ, ЧЕ ДЯВОЛЪТ Е В КРЪВТА, В УМОВЕТЕ И В СЪРЦАТА ИМ. А ТИ, ОКАЯНИ, КАТО ЗНАЕШ,
че всяко човешко слово е безсилно, защо пак се хващаш в перото? Мигар с него някой е уяснил било себе си, било световната уредба?
----------------------------------------------------------------------------------

От нямане какво да правя и защото ми се иска да забравя лютата мъка, пиша житието си. Дано смогна да го подредя с малко суета, без да щадя гордостта си, защото, макар че от умъртвяване окото ми не трепва от най-откровени признания, пак ще поизлъжа --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ...
А сега, когато дяволът превърна света в пъкъл за унищожение на християните, а българската земя заля с безчестие и гибел, останаха за утеха само те /спомените - бел.моя/ ...
...


Тагове:   слово,   човешко,   станев,   емилян,


Гласувай:
64



1. jabalka - Добро утро katan!
07.09.2012 09:55
Правим опити и хващаме..." хартия и мастило са нашите доспехи...", материали горими,раними, но поне ще ни е светло когато отлитаме...!
цитирай
2. katan - 1. jabalka -
07.09.2012 10:06
jabalka написа:
Правим опити и хващаме..." хартия и мастило са нашите доспехи...", материали горими,раними, но поне ще ни е светло когато отлитаме...!


Здравей, Ябълчице!
Думата, СЛОВОТО е нещо свещено и велико.
Не случайно КНИГАТА започва с: "В началото бе СЛОВОТО ..."
СЛОВОТО е СВЕТЛИНА!
При теб е светло, но не навсякъде е така.
Поздрави!

цитирай
3. mt46 - Привет, Катанче!
07.09.2012 11:53
Чел съм "Антихрист", доста отдавна... Човек отбелязва това, което е близко до неговия светоглед /и аз съм си отбелязвал важни моменти от доста книги/...
цитирай
4. tili - Ако няма тъмнина
07.09.2012 11:57
как да видим светлината?
Самозаблудата е животоспасяваща понякога. Да внимавамеее :)))

Прегръдка Х100:*)
цитирай
5. mariniki - дълбоко ме развълнува...
07.09.2012 12:07
оновва... с червените букви...
нека да е светлина...
от слово...
цитирай
6. gocho52 - Четох я тогава и аз...
07.09.2012 12:48
За едни кратунки се сещам.
Прости ми,Боже!
цитирай
7. tit - Светлината я има винаги, Кате!
07.09.2012 13:09
Абсолютният мрак е идеал, непостижим.:)

Различна е само способността да се възприема светлината. Онези, на които им е по-тъмно просто имат по-широки сензори за светлина!:))
цитирай
8. katan - 3. mt46 - Привет, Катанче!
07.09.2012 14:05
mt46 написа:
Чел съм "Антихрист", доста отдавна... Човек отбелязва това, което е близко до неговия светоглед /и аз съм си отбелязвал важни моменти от доста книги/...


Здравей, Маринче!
В много книги съм отбелязвала по нещо. Моето отбелязване е с едни скобички, сигли или чертички, които на времето знаех какво означават - сега съм забравила.
С годините светогледът се променя и днес ми правят впечатление други неща.
Поздрави и хубав ден, Маринче!
цитирай
9. katan - 4. tili - Ако няма тъмнина
07.09.2012 14:08
tili написа:
как да видим светлината?
Самозаблудата е животоспасяваща понякога. Да внимавамеее :)))

Прегръдка Х100:*)


Да, Тили-Лили:)
Как можем да разграничим доброто, ако нямаше зло?
Но ... да внимаваме:))).
Прегръдки и от мен.
цитирай
10. katan - 5. mariniki - дълбоко ме развълнува...
07.09.2012 14:11
mariniki написа:
оновва... с червените букви...
нека да е светлина...
от слово...


Здравей, Мариники!
Онова с червените букви, всъщност е мястото за размисъл - и другото, разбира се.
Нека с думите идва светлина, а не за дума да гоним до дупка.
Поздрави и хубав ден!

цитирай
11. katan - 6. gocho52 -
07.09.2012 14:13
gocho52 написа:
За едни кратунки се сещам.
Прости ми,Боже!


Тази книга излезе, когато бяхме ученици, приятелю:))).
Аз в момента не се сещам за кратуните, но ще я прочета цялата отново в скоро време.
Поздрави!
цитирай
12. katan - 7. tit - Светлината я има винаги
07.09.2012 14:16
tit написа:
Абсолютният мрак е идеал, непостижим.:)

Различна е само способността да се възприема светлината. Онези, на които им е по-тъмно просто имат по-широки сензори за светлина!:))


Здравей, Теди!
По принцип абсолютните величини съществуват само на теория:).
Способността за възприятие на всеки е различна.
За мен е важно в тъмното да намираме истината.
Поздрави на теб и Маги и прекрасен ден!
цитирай
13. ivana59 - Здравей, Кате,
07.09.2012 14:55
"Нима от свещ може да се запали незалязващата светлина, тая, дето само душата отличава и знае."
"Антихрист" е книгата, която най-дълго остана в живота ми, препрочитам я, разгадавам и тълкувам посланията, така умело вплетени в размислите на Еньо-Теофил... Мъдро четиво! "Сега знам, че противоречията у човека са като дървеното скеле, що крепи къщата..."
цитирай
14. katan - 13. ivana59 -
07.09.2012 15:26
ivana59 написа:
"Нима от свещ може да се запали незалязващата светлина, тая, дето само душата отличава и знае."
"Антихрист" е книгата, която най-дълго остана в живота ми, препрочитам я, разгадавам и тълкувам посланията, така умело вплетени в размислите на Еньо-Теофил... Мъдро четиво! "Сега знам, че противоречията у човека са като дървеното скеле, що крепи къщата..."


Здравей, Ваня!
Сърдечно ти благодаря за коментара!!!
Мъдра книга е "Антихрист". Спомням си, когато излезе за пръв път какво вълнение предизвика сред четящите.
Четох я тогава, после по-късно /около 30-та си година/, сега ще я прочета отново, защото не случайно я намерих снощи, макар да я търсих старателно преди време.
"Аз, Теофил монах, син съм на Тодор Самоход, царски зограф и съм кръстен с мирското име Еню ..."

И в края на книгата: "Ето птица отлита. Къде летиш, птицо?
Звяр пробягва из гората. Къде бързаш, звяро? Кой ви зове, кой ви води и накъде? Къде отиваш и ти, човече?"

Ето, тези въпроси си задавам и аз, Ваня.
Въпросите на Еню-Теофил, син на царския зограф Тодор Самоход.

Поздрави, Ваня и прекрасен септемврийски ден!


цитирай
15. анонимен - Санде: Здравей, Катя!
07.09.2012 18:35
С удоволствие прочетох написаното, както и коментарите.

Хубав септември!
цитирай
16. monaliza121 - Различна е само способността да се възприема светлината.
07.09.2012 18:39
Тит го каза.

Поздрав, Катан!:)
цитирай
17. scarlety - Привет,Кате!
07.09.2012 19:25
Mоже да се бориш с тъмнината цял живот и да не успееш. А само една малка свещ е достатъчна, за да я разсее!
Вторият прочит на някои книги ми донася често големи прозрения,които преди съм пропуснала!
Поздрави за теб!
цитирай
18. tomich - Така е, Кате,...
07.09.2012 20:19
дяволът е се е разположил удобно в кръвта, умовете и сърцата на хората в едни за постоянно, в други - временно, ей така , за "пробване" на имунитета срещу злото ЕГО. За съжаление, не можем го изгони завинаги изцяло от нас, още по-трудно от света, нито с молитви, нито с тамян - все някаква част от опашката му остава:).

Дааа, "В началото бе словото...",то може да бъде и безсилно, и огнено палещо, но и жестоко нараняващо.Зависи под чие перо се ражда и от чии уста излита...
Утре или в другиден ще довърша и пусна постинг, в който и аз си правя известни аналогии с blog.bg :)
Приятна празнична вечер ти желая!
цитирай
19. katan - 15. анонимен - Санде: Здравей, Катя!
07.09.2012 21:07
анонимен написа:
С удоволствие прочетох написаното, както и коментарите.

Хубав септември!


Здравей, Санде!
Аз днес се потопих отново в невероятната атмосфера на "Антихрист"-а, но за кратко.
Прочетох и стихотворението на Велин Георгиев, което ми прозвуча като реквием за българското село като цяло.Отказах се да ти пиша там, защото щеше да е много драматично.
Хубав септември и на теб!

цитирай
20. katan - 16. monaliza121 - Различна е само способността да се възприема светлината.
07.09.2012 21:10
monaliza121 написа:
Тит го каза.

Поздрав, Катан!:)


Здравей, Лизи!
Възприемането на светлината е различна, както казвате и ти и Теди, с което сме съгласни всички.
Всеки човек е една вселена и всяка вселена е различна.
Поздрави и на теб, Лизи!
цитирай
21. katan - 17. scarlety -
07.09.2012 21:21
scarlety написа:
Mоже да се бориш с тъмнината цял живот и да не успееш. А само една малка свещ е достатъчна, за да я разсее!
Вторият прочит на някои книги ми донася често големи прозрения,които преди съм пропуснала!
Поздрави за теб!


Здравей, Ади!
Днес започнах да чета отново тази книга и ми се струва, че я чета като за първи път.
Всяко десетилетие от живота на човек е стъпало в израстването му във всяко отношение.
На 17-18, на 30, на 40, на ...59:))).
Натрупваме опит, мъдрост донякъде, променяме, дообогатяваме светогледа си.
Днес се "сблъсках":) с прозрението на Еню-Теофил, че децата разбират много, но им са дадени малко думи.
Права си за светлината - /това пък ме отвежда към една поговорка/, но е прав и Еню-Теофил: "Нима от свещ може да се запали незалязващата светлина, тая, дето само душата отличава и знае."

Аз искам само да кажа - нека е светлина, независимо как, кога и под какъв ъгъл достига до нас.

Поздрави и на теб, Ади!
цитирай
22. katan - 18. tomich - Така е
07.09.2012 21:31
tomich написа:
дяволът е се е разположил удобно в кръвта, умовете и сърцата на хората в едни за постоянно, в други - временно, ей така , за "пробване" на имунитета срещу злото ЕГО. За съжаление, не можем го изгони завинаги изцяло от нас, още по-трудно от света, нито с молитви, нито с тамян - все някаква част от опашката му остава:).

Дааа, "В началото бе словото...",то може да бъде и безсилно, и огнено палещо, но и жестоко нараняващо.Зависи под чие перо се ражда и от чии уста излита...
Утре или в другиден ще довърша и пусна постинг, в който и аз си правя известни аналогии с blog.bg :)
Приятна празнична вечер ти желая!


Здравей, Томич!

Съгласна съм с теб за всичко - и за злото, което е разположено в кръвта, в ума , в сърцата на хората.
За силата на думите, които могат да галят, да палят, да рушат и да убиват.
Словото е всесилно и затова с него трябва да се работи внимателно.
Това, което направих като постинг е само нещо от гения Емилиян Станев, което ми е направило впечатление преди 40 години.
Странно защо като го прочетох ми изникна тази аналогия с блог.бг., а не с нещо от реалния живот.
Може би подсъзнанието като словото може всичко? Може би.

Поздрави, Томич! И хубава вечер!
цитирай
23. sestra - Здравей, Кате :)
08.09.2012 09:53
Още вчера ми допадна написаното тук от теб, дали защото и аз съм чела тази книга в много крехка възраст и някак ме е насочила... Ще ти кажа нещо, вероятно скандално, но който ме познава, би разбрал: ненавиждам словото, то сега е повече оръжие, отколкото сила и е въпрос точно на сила да го устоим (пазим чисто, както сме го получили, да го върнем).
цитирай
24. katan - 23. sestra -
10.09.2012 13:17
sestra написа:
Още вчера ми допадна написаното тук от теб, дали защото и аз съм чела тази книга в много крехка възраст и някак ме е насочила... Ще ти кажа нещо, вероятно скандално, но който ме познава, би разбрал: ненавиждам словото, то сега е повече оръжие, отколкото сила и е въпрос точно на сила да го устоим (пазим чисто, както сме го получили, да го върнем).


Здравей, сестрице. На мен ми хареса коментара ти.
Ще си позволя да цитирам няколко думи от тази книга "Антихрист" отново:
"" ... защото словата са като чукове, що коват формата на душата и като пътеводни знаци показват накъде върви."
И пак там, а и от опит, че словата са и благословия и отрова. Имам много други размишления по въпроса за думите, за Словото въобще, но много ми хареса края на коментара ти - да предадем Словото чисто и неопетнено, както сме го получили.
цитирай
25. djani - Толкова автори, и наши и чужди
22.10.2012 16:06
са писали за превъплащенията на дявола. А дяволът, това сме ние, дори и в най-праведните си помисли и действия. Въпрос на обстоятелства е, кога ще се прояви...
цитирай
26. katan - 25. djani - Толкова автори, и наши и чужди
23.10.2012 12:48
djani написа:
са писали за превъплащенията на дявола. А дяволът, това сме ние, дори и в най-праведните си помисли и действия. Въпрос на обстоятелства е, кога ще се прояви...


Здравей, Джани!
Тази тема е вечна, затова много писатели и обикновени хора си задават въпроси и търсят отговори.
Светлината и тъмнината са в нас, като две страни на една и съща монета.
Много ми се иска да "надвием":) обстоятелствата и да не позволим на злото да се прояви.
Поздрави!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5673502
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196178
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930