Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.04.2012 12:30 - ЛАЗАРОВДЕН
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 9755 Коментари: 26 Гласове:
49


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Бях обещала, че ще публикувам някои материали за светлите християнски празници.

Опитвам се да спазвам обещанието си, макар това, което сега ви предлагам да е публикувано вече в предишни години.
Опитала съм се да преразкажа по Пърл Бък  разбираемо и на достъпен език, това, което се случва на Лазаровден, Цветница и в дните на Страстната седмица.
           
           ВЪЗКРЕСЕНИЕ НА ПРАВЕДНИЯ ЛАЗАР

 Иисус продължаваше да проповядва в земите отвъд река Йордан , когато приятелите му от ВИТАНИЯ го повикаха да дойде бързо. Там той имаше приятели: Марта, Мария и Лазар,  които много го обичаха и вярваха в него, че той е Месия. Сега Марта и Мария му съобщаваха, че Лазар е много болен.

"Тази болест не е за смърт ,а за прослава на Бога, за да може чрез нея да бъде прославен Божия Син! " - каза той и спокойно продължи да проповядва .

 Два дни по-късно Иисус каза на учениците си: "Лазар е мъртав. И аз се радвам, заради вас, че не бях там, за да се научите да ми вярвате."

След като стигнаха във Витания, установиха, че Лазар е мъртав и е погребан преди четири дни. Марта, сестрата на Лазар го посреща с думите: "Господи, ако беше тук, брат ми нямаше да умре", с лек укор в гласа си.

"Твоят брат ще възкръсне" - успокои я Иисус.

"Зная,че ще възкръсне в последния ден " - каза Марта тъжно .

"Аз съм възкресението и живота - рече благо Иисус. Този, който вярва в мен, дори и да  умре, ще живее, а този който живее и вярва в мен, никога няма да умре."

След това, съпроводен от учениците си, сестрите на Лазар и множество хора отиде на мястото, където  бе погребан Лазар и каза да махнат камъка от гроба. Марта изплака,че Лазар е погребан от четири дни и тялото му вече се разлага...

Иисус се обърна към нея с думите:" Не ти ли казах, че само ако вярваш, ще видиш Божията слава".

А Мария, другата сестра на Лазар кимна да отместят камъка, защото вярата й беше силна и приятелите му отместиха камъка .

Отместиха камъка, а Иисус вдигна очи към небето и каза:"Отче,благодаря ти, че ме чу .Знам, че винаги ме чуваш, но сега ти казвам на висок глас заради хората, които стоят тук, за да могат да повярват, че Ти си ме изпратил".

После наведе очи към отворения гроб и извика:"Лазаре , излез !"

От гроба излезе Лазар, обвит с покров.Тогава Иисус каза на хората:"Освободете го! Махнете погребалния покров и го пуснете да си ходи."

Лазар излезе жив, учуден от множеството хора, но в добро здраве и тръгна със сестрите си към дома...

Множеството падна на колене, за да изрази благоговението и благодарността си към Иисус. Много от тях повярваха, че Иисус е Христос, но някои от тях отидоха направо при фарисеите и книжниците, за да им обадят какво са видели.

Кайафа, първосещеникът каза на другите свещеници:"Вие въобще не мислите, нито пък разбирате, че е по-добре един човек да умре за хората, отколкото цял един народ да загине заради него." Фарисеите и свещениците този път бързо схванаха мисълта му и взеха окончателно решение да убият Иисус ...

В това време Иисус каза на учениците си:"Да вървим в Йерусалим и всичко, което е писано за сина човешки ще се сбъдне."

 

Пояснение: В СТАРИЯ ЗАВЕТ, МОЙСЕЙ  И ПРОРОЦИТЕ ВЪЗВЕСТЯВАТ ИДВАНЕТО НА МЕСИЯ, КОЙТО ЩЕ СТАНЕ ЦАР НА ЦАРЕТЕ, КНЯЗ НА МИРА - ХРИСТОС, ПОМАЗАНИК, МЕСИЯ, БОЖИЙ СИН, СПАСИТЕЛ .

На еврейски МЕСИЯ и на гръцки - ХРИСТОС,означава все ПОМАЗАНИК, т. е.  отреден и помазан за великото дело на спасението на целия човешки род от греха и от смъртта.

ПО ПЪРЛ БЪК - "БИБЛИЯТА  -СТАРИЯТ И НОВИЯТ ЗАВЕТ"

 

                                                          image




Гласувай:
49



Следващ постинг
Предишен постинг

1. katan - "Аз съм пътят, истината и живота" - това са ми любими думи.
06.04.2012 13:08
"Аз съм възкресението и живота - рече благо Иисус. Този, който вярва в мен, дори и да умре, ще живее, а този който живее и вярва в мен, никога няма да умре."

Не ми се искат спорове тук "за и против". Който иска приема и вярва без да е видял и без материалистическо доказване.
цитирай
2. megg - Привет, Кате!
06.04.2012 14:43
Светлината на празниците, предшестващи Възкресение Христово - всеки от тях е врата към доброто, вярата, спасението.
И ритуалите на Лазаровден са вълнуващи, нищо, че вече са само възстановка - песните на лазарките, красотата на младостта, таченето на един голям ден.
Поздравления за постинга, Кате, и хубави празници! :))
цитирай
3. sande - Поздрави, Катя!
06.04.2012 15:01
Поради старата система много са белите петна в зннията ни за християнските празници.
Затова са много ценни твоите беседи по тези теми.

Прочетох с интерес и удоволствие.

Благодаря ти.
цитирай
4. katan - 2. megg - Привет, Кате!
06.04.2012 15:18
megg написа:
Светлината на празниците, предшестващи Възкресение Христово - всеки от тях е врата към доброто, вярата, спасението.
И ритуалите на Лазаровден са вълнуващи, нищо, че вече са само възстановка - песните на лазарките, красотата на младостта, таченето на един голям ден.
Поздравления за постинга, Кате, и хубави празници! :))


Здравей, скъпа Мег!
Всеки ден от Лазаров до Великден са белязани с беседите и общението на Иисус с учениците и хората.
Не пиша за обредите и обичаите по нашите земи, свързани с тези празници.
Те са смесица и съвкупност от християнство и всичко останало, но са си наши, самобитни празници и всички им се радваме и свързваме с детски спомени или нещо друго.
Поздрави, скъпа приятелко и весели празници!
цитирай
5. katan - 3. sande - Поздрави, Катя!
06.04.2012 15:22
sande написа:
Поради старата система много са белите петна в зннията ни за християнските празници.
Затова са много ценни твоите беседи по тези теми.

Прочетох с интерес и удоволствие.

Здравей, Санде!
Преди няколко дни, когато влязох в блога, за да настроя таймера за тези ми постинги си мислех за теб:).
Да, защото си спомням как откликна на "моите" преразказани жития.
Тези постинги до Възкресението са за теб и за всички, които искат да прочетат на по-достъпен език някои неща, трудни за мои приятели, заради които ги написах преди няколко години.
Те са преди всичко продиктувани от вярата ми в Бога и в Негова прослава.
Поздрави, Санде!

Благодаря ти.

цитирай
6. ckarlet - Всеки празник внася в къщи опред...
06.04.2012 18:27
Всеки празник внася в къщи определена светлина, мила Катя!
А ти умееш да го представиш по най-хубавия начин!
Поздрави и хубави пролетни празници за цялото ти семейство!
цитирай
7. katan - 6. ckarlet - Всеки празник внася в къщи определена светлина
06.04.2012 18:59
ckarlet написа:
Всеки празник внася в къщи определена светлина, мила Катя!
А ти умееш да го представиш по най-хубавия начин!
Поздрави и хубави пролетни празници за цялото ти семейство!


Мила, мила и скъпа, Скарлет!
Винаги си много любезна и мила с мен!
Благодаря ти!
Всеки празник е светлина за дома и душите ни.
От Лазаровден имам един спомен от детството ми /не е от Града/.
Имахме една съседка, която всички много обичахме - кака Ивана.
На този ден винаги идваше рано у нас и от двора се провикваше: "сЮрмах Лазар идва".
Майка ми я нагостяваше с нещо сладко, а татко й даваше дребни парички.
Дълго време си мислех, че това е смисълът на този празник:).
Може би това е един от многото "смисЪли":) на празника.
/Излезе като притча:)/, извини ме:).
Нека посрещнем всички предстоящи празници с радост и настроение и да знаем все пак какво празнуваме.
Весели и уютни празници, мила Скарлет, на теб и цялото ти семейство!
цитирай
8. vostroto - :)Благодаря, Катя! И аз понаучих ...
06.04.2012 19:10
:)Благодаря, Катя!
И аз понаучих нещо:)
Хубав празник утре, а момите да не забравят да лазаруват, че няма да се оженят!:)
цитирай
9. katan - 8. vostroto - :)Благодаря, Катя! И аз понаучих
06.04.2012 19:17
vostroto написа:
:)Благодаря, Катя!
И аз понаучих нещо:)
Хубав празник утре, а момите да не забравят да лазаруват, че няма да се оженят!:)


Здравей, скъпи приятелю!
Научаваме от всеки по нещо. Нали човек се учи, докато е жив:)?
За момите и истинското лазаруване научих, когато бях попрехвърлила 10-те си години:).
В града, в който съм родена и живеех този празник не се празнуваше, затова за мен Лазаровден е денят на "сЮрмах Лазар":).
Хубав празник и на теб!
цитирай
10. stela50 - Здравей , Кати ...
06.04.2012 20:17
В навечерието сме на светли и красиви празници.
Благодаря ти за хубавото представяне на Лазаровден .
С удоволствие слушах разказите на моята баба
за Лазарките и всичко ,свързано с обредите .
Интересно ми беше да прочета за Лазар по трактовка
на Пърл Бък .
Приятни почивни празнични дни , мила !
цитирай
11. katan - 10. stela50 - Здравей , Кати
06.04.2012 20:29
stela50 написа:
В навечерието сме на светли и красиви празници.
Благодаря ти за хубавото представяне на Лазаровден .
С удоволствие слушах разказите на моята баба
за Лазарките и всичко ,свързано с обредите .
Интересно ми беше да прочета за Лазар по трактовка
на Пърл Бък .
Приятни почивни празнични дни , мила !


Здравей, мила Таня!
Празниците са пред прага ни.
За съжаление аз не си спомням да са ми разказвали или да съм виждала истински лазарки.
Великолепието и красотата на този празник го открих доста по-късно, но много ми харесва да виждам гиздавите млади момичета и радостта, която носят със себе си.
Книгата на Пърл Бък си я купих много отдавна и преди известно време с огромна радост открих колко е "остаряла":) от четене. Такава е и една книга на Жул Верн...
Разказвам сега на Мишел по най-достъпния начин за тези празници и празнувания.
Тя не всичко разбира,но някои места й харесват и ме кара:"ПАК, ПАК":))), което пък за мен е огромно удоволствие.
Хубава вечер, Таня! Прегръдка от мен и пожелания за красиви и щастливи празници!
цитирай
12. ivana59 - Добра вечер, приятелко,
06.04.2012 21:29
Хубаво е да знаем смисъла и посланието на празничните дни. Благодаря ти!
В нашето малко градче традицията е жива - утре лазарките ще потропат на портите и ще наричат за здраве и берекет.
Светло и цветно да ти е, мила Катя!
Прегръщам те с обич.
цитирай
13. bven - Катя, желая на цялото семейство много хубави и весели мигове!
06.04.2012 22:37
Чудесно е, че ни разказваш за християнските празници - това винаги повдига настроението .
Честити цветни празници!
цитирай
14. tota - Катенце,
07.04.2012 07:37
днес като се прибера от задачи ще мина внимателно да прочета за Лазаровден. Хубав ден!! До скоро!
Подарявам ти Лазарски песни!

Лазарски песни

Пожелание за плодородие:
А бре, Бое, бело Бое,
тука ли си, дома ли си?
Я отваряй равни двори,
равни двори, чимшир порти,
да улезнат лазарици.
— Бог помага, равни двори!
— Дал Бог добро, лазарици
Пожелание за берекет:
Къде ние заминале,
родило се, преродило,
та на земня натегнало:
от два класа кутел жито,
от два грозда бъчва вино.
цитирай
15. yotovava - Светли празнични дни, Катя,
07.04.2012 09:09
пролет е :))))))))))

Валя
цитирай
16. katan - 12. ivana59 - Добра вечер, приятелко,
07.04.2012 10:30
ivana59 написа:
Хубаво е да знаем смисъла и посланието на празничните дни. Благодаря ти!
В нашето малко градче традицията е жива - утре лазарките ще потропат на портите и ще наричат за здраве и берекет.
Светло и цветно да ти е, мила Катя!
Прегръщам те с обич.


Добър ден, мила Ваня!
ЧЕСТИТ ЛАЗАРОВДЕН!!!
Във вашето малко градче вероятно лазарките са тръгнали да наричат за здраве и берекет.
Имам спомен за един студен зимен ден от вашето малко градче в студения културен дом.
Но сега е пролет, сега лазарките носят светлина и радост в домовете. Да се зарадваме от сърце и да ги посрещнем, както повелява традицията:).
Хубав и слънчев празник и много настроение!
Поздрави и празнични прегръдки.
цитирай
17. katan - 13. bven - Катя, желая на цялото семейство много хубави и весели мигове!
07.04.2012 10:34
bven написа:
Чудесно е, че ни разказваш за християнските празници - това винаги повдига настроението .
Честити цветни празници!


ЧЕСТИТ ЛАЗАРОВДЕН, скъпа Бвен!
Тези фрагменти за празниците съм ги писала вероятно преди 4 или 5 години в прослава на името Господне.
Иска ми се да дам това, което знам и мога на повече хора.
С това идва и радостта и настроението.
Честит празни отново!


цитирай
18. katan - 14. tota - Катенце,
07.04.2012 10:36
tota написа:
днес като се прибера от задачи ще мина внимателно да прочета за Лазаровден. Хубав ден!! До скоро!


Здравей, мила Ати!
ЧЕСТИТ ЛАЗАРОВДЕН!
Нека са спорни задачите ти!
Хубав празничен ден и много настроение!
цитирай
19. katan - 15. yotovava - Светли празнични дни, Катя,
07.04.2012 10:37
yotovava написа:
пролет е :))))))))))

Валя


Светли празнични дни и на теб, Валя!
Пролет е - да ни цветно и приятно!
цитирай
20. pevetsa - Бог да благослови дните ти сестрице!
07.04.2012 11:31
Топли прегръдки за теб Кате, и ОБИЧАЙ, и БЪДИ ОБИЧАНА!
Йоан 13:33-35
33 Дечица, още малко съм с вас. Ще Ме търсите, и както рекох на юдеите, така и вам казвам сега гдето отивам Аз вие не можете да дойдете.
34 Нова заповед ви давам, да се любите един другиго; както Аз ви възлюбих, така и вие да се любите един другиго.
35 По това ще познаят всички, че сте Мои ученици, ако имате любов помежду си.
цитирай
21. katan - 20. pevetsa - Бог да благослови дните ти сестрице!
07.04.2012 11:37
pevetsa написа:
Топли прегръдки за теб Кате, и ОБИЧАЙ, и БЪДИ ОБИЧАНА!
Йоан 13:33-35
33 Дечица, още малко съм с вас. Ще Ме търсите, и както рекох на юдеите, така и вам казвам сега гдето отивам Аз вие не можете да дойдете.
34 Нова заповед ви давам, да се любите един другиго; както Аз ви възлюбих, така и вие да се любите един другиго.
35 По това ще познаят всички, че сте Мои ученици, ако имате любов помежду си.


ЧЕСТИТ ПРАЗНИК, АЛЕКС НА ЦЯЛОТО ТИ СЕМЕЙСТВО!
ХАРЕСА МИ, ЧЕ ИЗПОЛЗВА ТОЧНО ТЕЗИ СТИХОВЕ!
НЕКА СЕ ЧЕТАТ ОТ ПОВЕЧЕ ХОРА, ЗАЩОТО ТОВА НИ Е ЗАВЕЩАНО!
цитирай
22. vladun - Сега го чета за първи път,
07.04.2012 12:12
но няма да е за последен, благодаря, че ми даде тая възможност, публикувайки текста отново!

Светли празници, Кате!:)))
цитирай
23. katan - 22. vladun - Сега го чета за първи път,
07.04.2012 12:44
vladun написа:
но няма да е за последен, благодаря, че ми даде тая възможност, публикувайки текста отново!

Светли празници, Кате!:)))


Светли празници, Влади!
Радвам се, че ти е харесало нещо леко преработено и съкратено от мен.
Това е пърият от поредицата постинги за ВЕЛИКДЕН.
Настроение и усмивки, Влади!
цитирай
24. priqtel12 - Честит Лазаровден, Кате!!!
07.04.2012 13:04
Прегръдки и за малката ти лазарка!
цитирай
25. katan - 24. priqtel12 - Честит Лазаровден, Кате!!!
07.04.2012 13:08
priqtel12 написа:
Прегръдки и за малката ти лазарка!



ЧЕСТИТ ЛАЗАРОВДЕН, МИЛА ИВЧЕ!
МОЯТА ЛАЗАРКА Е НА РОЖДЕН ДЕН В МОМЕНТА, НО Я ОЧАКВАМ С НЕТЪРПЕНИЕ ДА ДОЙДЕ:))).
ЩЕ Я ПРЕГЪРНА ОТ ТЕБ:).
ПРЕГРЪДКА И ОТ МЕН И ПОЖЕЛАНИЕ ЗА СВЕТЛИ И РАДОСТНИ ПРАЗНИЦИ!
цитирай
26. katan - Прекрасно е, Ати! Ненадминат е нашия фолклор! Искам само да кажа -АМИН!!!
07.04.2012 19:31
14. tota - Катенце,
07:37
днес като се прибера от задачи ще мина внимателно да прочета за Лазаровден. Хубав ден!! До скоро!
Подарявам ти Лазарски песни!

Лазарски песни

Пожелание за плодородие:
А бре, Бое, бело Бое,
тука ли си, дома ли си?
Я отваряй равни двори,
равни двори, чимшир порти,
да улезнат лазарици.
— Бог помага, равни двори!
— Дал Бог добро, лазарици
Пожелание за берекет:
Къде ние заминале,
родило се, преродило,
та на земня натегнало:
от два класа кутел жито,
от два грозда бъчва вино.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675162
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196207
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930