Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2011 18:00 - ОРЕШАКА
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4165 Коментари: 18 Гласове:
43


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тръгнахме си от Троянската света обител, но не ми се искаше да се прибираме веднага в София.
Отбихме се в Орешак, в Музея на народните занаяти.
Усмихнах се след като уредничката ни подаде билетите и ни каза, че може да снимаме без притеснение.
Усмихнах се още повече, когато ни се извини, че по-голямата част от експонатите са прибрани, защото "тече" ремонт.
Какъв е тоя мой късмет?:)
Одидох в Скопие, а там целият център "кипи" от ремонти.
Отидох в Пловдив - там местата, които исках да видя отново и да пия едно турско кафе бяха "накачулени":) с разни ламарини - ремонт!
Ако някой иска в родното му или любимо място нещо да бъде ремонтирано - нека ме покани:). С мен или преди мен ще дойде и ремонтът:).

Музеят ни посреща с една писана каручка, досущ като в "Песента на колелетата", дори се заслушах и май долових песента на СалиЯшаровите колела. Може и така ми се е сторило, но почти съм сигурна, че чух този звън-песен ...

image

Залата е просторна. Има и едно закътано местенце - галерия с  няколко живописни платна. Има и магазин. Освен това любезната уредничка ни уведоми, че експонатите се прадават.
Не знам защо съм такава - все ми харесват неща с най-висока цена:).
Но за това по-късно.
Първото нещо, което се запътих да видя беше ... - познайте, де!:)))
Исках да видя изложеното оръжение:).
Тук се получи една закачка между мен и уредничката, когато казах, че искам да видя чифтето, а тя ме погледна с усмивка и ми каза да го позная:).
Е, познах го разбира се:)!
Комитско чедо съм:))).
Снимах го това чифте - пищов/Ф/а, който е най отпред:

image

После "подкарах" почти наред:).
Много ми хареса една рязана, инкрустирана пушка /първата, която се вижда, няма как да я сбъркате:)/:

image

Още малко орУжие:) и минаваме нататък:

image

На отсрещната стена - гайди. Как да не си спомня и за Йордан Радичков?

image

Харесвам си някои предмети, но са по няколко хиляди лева, а и не са за нашите апартаменти, но като си купя голяма къща:) ще си купя поне нещо и от тук:))) - това пано например:) -

image

Сега един общ поглед към залата:

image

Това, което отдалече ми приличаше на варовик се оказа топла, гладка и приятна на пипане ... топола, сътворена от ваятелката-природа и дообработена  от талантливите ръце на майсторите.

image

Снимам и едни невероятни дървени скулптури, които наистина са удивителни с многото образи и тематика:

image

image

image

Две дърворезби, в едната от които ми се искаше да видя Райската градина и я видях. Надявам се и вие да я откриете:

image

image

Няколко последени снимки и ... излизаме:

image

image

image

Последна снимка от залата /почти през рамо:)/:

image

Писаната каручка с народната памет ни посрещна, а на излизане ни изпраща с "довиждане":

image

"София България ли е?"
България е тук, съхранена не само със занаятите, но и с хората, които пазят и тачат българското.























Гласувай:
43



1. ketcakuatl - МДА..М
22.11.2011 18:11
Красота! Благодарим че сподели.
цитирай
2. katan - 1. ketcakuatl - МДА..М
22.11.2011 18:15
ketcakuatl написа:
Красота! Благодарим че сподели.


Красотата трябва да е споделена, приятелю - почти като в любовта:).
цитирай
3. stela50 - Красиво ... Благодаря , Кати !
22.11.2011 19:40
Дърворезбата е невероятна ... и всичко ,
което споделяш с нас .
Поздрави !
цитирай
4. bven - Катя, благодарение на теб отново бях в Орешак!
22.11.2011 20:18
Царството на дърворезбата - красота във вековно мълчание. Мисля си, че всеки трябва поне веднъж да отиде и разгледа този народен музей. А снимките, които си направила, показват, че това е нетленното ни богатство.
Хубава вечер от мен!
цитирай
5. katan - 3. stela50 - Красиво ... Благодаря , Кати !
22.11.2011 21:17
stela50 написа:
Дърворезбата е невероятна ... и всичко ,
което споделяш с нас .
Поздрави !


Здравей, Таня!
Народните занаяти са съкровищница.
Аз имам слабост към дървото въобще. Това е един много топъл материал, от който талантливите ръце на майсторите сътворяват тази невероятна красота.
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
6. katan - 4. bven - Катя, благодарение на теб отново бях в Орешак!
22.11.2011 21:22
bven написа:
Царството на дърворезбата - красота във вековно мълчание. Мисля си, че всеки трябва поне веднъж да отиде и разгледа този народен музей. А снимките, които си направила, показват, че това е нетленното ни богатство.
Хубава вечер от мен!


Имаме много богатства, които подминаваме с лека ръка, загледани само във върха на обувките си, Бвен.
Хубаво е всеки да види това богатство поне веднъж, права си.
Иска ми се освен Златните съкровища да знаем, че има и такива - обикновени и народни.
Хубава вечер и на теб.

цитирай
7. magnoliya - Хубаво е . . .
22.11.2011 22:38
Хубаво е всеки да има възможност да разгледа експонатите и се радвам, че сподели с нас видяното.
В нашия град видях една такава изписана каручка с впрегнат красив черен кон и тогава като теб се сетих за "Песента на колелетата", които наистина издаваха един такъв приятен звук, както съм си го представяла при четенето на разказа.
Поздрави за поста, беше ми много приятно!
цитирай
8. katan - 7. magnoliya - Хубаво е
22.11.2011 22:55
magnoliya написа:
Хубаво е всеки да има възможност да разгледа експонатите и се радвам, че сподели с нас видяното.
В нашия град видях една такава изписана каручка с впрегнат красив черен кон и тогава като теб се сетих за "Песента на колелетата", които наистина издаваха един такъв приятен звук, както съм си го представяла при четенето на разказа.
Поздрави за поста, беше ми много приятно!


Здравей, Раче!
Понякога си мисля, че прекалявам със споделянето.
Сега, в момента не мисля така. Дори на един човек да доставя радост и удоволствие, или да му припомня забравен спомен не е прекаляване.
Радвам се, че си с мен, както винаги и заедно споделяме красота и спомени.
Хубава вечер и прегръдка.
цитирай
9. naidobriq - Hubavo i priyatno mi beshe tuk..
23.11.2011 07:07
Pozdrav i lek usmihnat den ti jelaya..
цитирай
10. katan - 9. naidobriq - Hubavo i priyatno mi beshe tuk
23.11.2011 08:39
naidobriq написа:
Pozdrav i lek usmihnat den ti jelaya..


Поздрави и на теб и хубав ден!
Приятно е сред българското, тогава се чувстваш завършен.
цитирай
11. tota - Благодаря, Кате за споделеното!
23.11.2011 08:59
"България е тук, съхранена не само със занаятите, но и с хората, които пазят и тачат българското." Съхраняването на българското и пренасянето му във времето може да ни прави повече българи и държи здраво към корените ни!!

Хубав ден!!
цитирай
12. katan - 11. tota - Благодаря, Кате за споделеното!
23.11.2011 09:03
tota написа:
"България е тук, съхранена не само със занаятите, но и с хората, които пазят и тачат българското." Съхраняването на българското и пренасянето му във времето може да ни прави повече българи и държи здраво към корените ни!!

Хубав ден!!


Здравей, Ати!
България е в нас самите, но е хубаво понякога да погледаме и се порадваме на съхранената българщина, която наистина ни дава самочувствие и ни държи здраво към корените ни.

Хуба ден и на теб!
цитирай
13. vostroto - Катан:)
23.11.2011 10:22
Чудесен постинг!
Все пак си снимала доста експонати, и за наша радост, не се оплаквай от ремонти:)
Както си тръгнала да шеташ... едно място за ремонтиране няма да остане:)
Паното със формата на слънце много ми хареса и на мен:) ...
Благодаря, че сподели с нас, Катан!
Поздрави!
цитирай
14. makont - Духът е най-важен,
23.11.2011 14:27
тук има дух, и сърце, и любов и.... Невероятна красота има в тези запазени самобитни местенца в България. Благодаря за разходката и усмивки от мен!
цитирай
15. katan - 13. vostroto - Катан:)
23.11.2011 15:14
vostroto написа:
Чудесен постинг!
Все пак си снимала доста експонати, и за наша радост, не се оплаквай от ремонти:)
Както си тръгнала да шеташ... едно място за ремонтиране няма да остане:)
Паното със формата на слънце много ми хареса и на мен:) ...
Благодаря, че сподели с нас, Катан!
Поздрави!


Здравей, приятелю!
Доста снимах, но имаше още мнооого, които не ги снимах.
Представи си, ако не "течеше":) ремонт:))) какво чудо щеше да бъде!
Все пак видяхме и усетихме истинска, българска атмосфера.
Паното ми хареса, дори си помислих, че може да стане и за таван.
Радвам се, че ти хареса.
Поздрави и хубав ден!

цитирай
16. katan - 14. makont - Духът е най-важен,
23.11.2011 15:18
makont написа:
тук има дух, и сърце, и любов и.... Невероятна красота има в тези запазени самобитни местенца в България. Благодаря за разходката и усмивки от мен!


Докато има дух, има и България.
Тук и в Манастира духът изпълни и нас.
Стефан Мръзеков НИ разказа за махала Баба Стана, която много ме заинтригува.
Живот и здраве да е ще я посетим и ще попълня празнините от Балкана.
Хубав ден и усмивки!

цитирай
17. kostadinovd - Наистина ,всичко е много красиво !
23.11.2011 20:05
От това, което сте снимали личи,че имате усет за красивото и стойностното .Поздрави !
цитирай
18. katan - 17. kostadinovd - Наистина ,всичко е много красиво !
24.11.2011 07:46
kostadinovd написа:
От това, което сте снимали личи,че имате усет за красивото и стойностното .Поздрави !


Всичко наистина е много красиво, макар и да е само една малка част от експозициията /заради ремонта:)/.
Специални благодарности за комплимента към мен.
Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5655464
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195525
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031