Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2011 15:45 - НЕПРЕДВИДЕНА РАЗХОДКА
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3684 Коментари: 30 Гласове:
52


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
При мен кратките ваканцийки, които са приети да се наричат уикендски разходки са винаги непредвидени и много импулсивни.
"Искаш ли" - въпрос зададен ми в петък следобед или вечерта, непременно означава едно - близка разходка.
Отговорът ми неизменно е - "Да", без да питам повече.
Така беше и този уикенд.
Разбираме се да тръгнем не много рано и да се върнем за вечеря в къщи.
Треъгваме, когато слънцето вече се усмихва и нашето настроение е такова - усмихнато и малко нетърпеливо.
Оказва се, че отиваме в Троянския манастир.
Чудесно!
Много пъти го споменаваме, но все остава за "друг път":).
Да описвам ли приятното пътуване в топлата кола и приятните рок балади?
Не. Сами се досещате, че слънцето се усмихва, но някак далечно и топлината му не стига толкова осезателно до нас. Точно затова в колата е много по-приятно.
Стигаме в манастира в много ранния следобед.
Времето е приятно и вече не "хапе".
Няма да пиша общоизвестните истории за манастира , а само ще ви покажа няколко снимки, които направих.


Знаех как се казва манастира, но в момента, в който видях надписа се запитах дали това не е отново една от онези случайни НЕслучайности? 
В навечерието на празника "Въведение Богродично" ние да сме тук?
Случайности ...
Но карам нататък, защото ако започна да разсъждавам не гарантирам дали няма да се отплесна в друга плоскост.

image

Снимам с преклонение барелефа и плочата в ляво от входа:

image

image

Има доста хора, дошли на разходка ина поклонение. Изчаквам малко и влизам през входа с онова чувство, което винаги ме  завладява на такива места, а телефончето в джоба ми "пари", макар този път да видях забранителните знаци ...

image

Тук вече ще замълча, за да не нарушавам тишината и спокойствието на обителта ...

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Всички много любителски снимки ги правих с усещането, че извършвам грях.
Затова влизам в храма с усещането за този грях.
В дясно е чудотворната икона на "Св. Богородица Троеручица".
Почти на колене я моля да ми прости всички грехове. Тя ме гледа твърде строго, от което се чувствам още по-грешна, но продължавам с молитвите си за здраве на всичките ми любими хора.
Усещам, че погледът й се смекчава. Моля я да дарува успешно и благополучно раждане на едно мое любимо момиче, и тя като че ли ми се усмихва, а аз се разплаквам ...
Така излизам да запаля свещички за здравето на децата ми, на Мишел, на милото ми, раждащо момиче и нейното детенце, за мое здраве ...

Тръгвам от манастира с мир и спокойствие в душата си.
















Гласувай:
52



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mrazekoff - Колко добре са ми познати
21.11.2011 17:06
тези кратки разходки и колко красиви и потайни места зная....
Всички те останаха в миналото. Отдавна не съм излизал от нас, а жадувам за такава разходка...- Маршрути зная много - един от друг по-интересни и красиви...
Вече наближава зимата, но природата си е все такава - омайно красива през всичките сезони...
Преди време бяхме цяла група и се предвижвахме с автобус, или с влак, но от доста време вече не участваме в такива занимания и добре, че е досега ми с камъните, за да почувствам все още скалите в своите ръце...., а по този начин и цялата природа.
Радвам се за вас, че сте се заредили с такава голяма положителна енергия, а когато стане пролет, или лято и решите да отидете отново до Троянския манастир, попитайте за махала Баба Стана на 1 км. от с. Орешака - точно срещу манастира....
Стъпвайки там ще се върнете с два века назад, защото това е архитектурен резерват, който радва не само окото, но и душата....
Красива и успешна седмица ти пожелавам, Катя!!!!
цитирай
2. ivankalilova - Здравей, приятелко! Благодаря, ...
21.11.2011 17:10
Здравей, приятелко!
Благодаря, за тази прекрасна разходка!
Здраве,топлина, светлина,мир и благоденствие ,на теб и твоето семейство!:)))
Сърдечни поздрави!:)))
цитирай
3. katan - 1. mrazekoff - Колко добре са ми познати
21.11.2011 17:18
Здравей, Стефане!
Ти да не би да четеш мисли от разстояние:)???
След Орешака мислехме да пообиколим наоколо, но пътят ни отведе в ... Априлци:).
Сам ни отведе:).
Ако е живот и здраве ще се върнем пролетес и ще потърсим тази махала.
Обичам такива места, където времето сякаш е спряло.
Обичам да виждам това, което видях в събота и неделя - запазеният български дух и истинските национални ценности.
Обичам да се връщам в миналото, и то в по-далечното минало.
После се питам "Де е България?".
Там е България - в тези малки махалички, забравени селца, които пазят живи онези Венински въгленчета живи.
Поздрави, Стефане! И благодарности!
цитирай
4. katan - 2. ivankalilova - Здравей, приятелко!
21.11.2011 17:22
ivankalilova написа:
Здравей, приятелко!
Благодаря, за тази прекрасна разходка!
Здраве,топлина, светлина,мир и благоденствие ,на теб и твоето семейство!:)))
Сърдечни поздрави!:)))


Здравей, мила Ваня!
Честит светъл празник, приятелко!
Разходката ще я продължим още малко, но някой следващ ден:).
Този пост е за празника Въведение Богродично и с благодарност към Светата Майка.
Много здраве на теб и цялото ти семейство!
Прегръщам те.
цитирай
5. monaliza121 - Здравей, Кате!
21.11.2011 17:49
Винаги, когато излизам от манастирска обител се чувствам пречистена.Не знам дали е от духовната святост на мястото или от чудотворното въздействие на иконите и стенописите, но усещам лекота и чувство на радост.
Разбирам, че и ти си се почувствала така.
Спокойна и веселаседмица!:))
цитирай
6. katan - 5. monaliza121 - Здравей, Кате!
21.11.2011 17:57
monaliza121 написа:
Винаги, когато излизам от манастирска обител се чувствам пречистена.Не знам дали е от духовната святост на мястото или от чудотворното въздействие на иконите и стенописите, но усещам лекота и чувство на радост.
Разбирам, че и ти си се почувствала така.
Спокойна и веселаседмица!:))


Здравей, Лизи!
Така се чувствам и аз - пречистена, омиротворена и спокойна.
Всичко е събрано на едно място - светостта, стенописите, иконите, искрената молитва и радостта от съприкосновението с тях.
Не винаги успявам да почувствам това единение, но когато го почувствам е много силно.
Честит празник и хубава седмица!
цитирай
7. stela50 - Манастирите са строени на специално избрани места ...
21.11.2011 18:31
Около тях винаги цари спокойствие и невероятно усещане
за хармония и тишина , освобождаване и докосване до силата
на природата ... А в храма оставаш сам със себе си и
от всякъде сякаш получаваш светлина , чудодейна енергия
и излизаш пречистен ... Разбирам те ...Приятно ми беше да бъда с теб.
Честит празник и хубави дни , Кати !
цитирай
8. katan - 7. stela50 - Манастирите са строени на специално избрани места ...
21.11.2011 18:40
stela50 написа:
Около тях винаги цари спокойствие и невероятно усещане
за хармония и тишина , освобождаване и докосване до силата
на природата ... А в храма оставаш сам със себе си и
от всякъде сякаш получаваш светлина , чудодейна енергия
и излизаш пречистен ... Разбирам те ...Приятно ми беше да бъда с теб.
Честит празник и хубави дни , Кати !


Така е, Таня. И манастирите и храмовете са строени на специални места.
И не носят случайни имена.
Сега ме подсещаш за историята на Бачковския манастир.
Но не е само неговата история.
На такива места се чувствам различна - с лека и светла душа.
Честит празник, мила Таня!
Винаги ми е приятно да усещам присъствието ти до мен.

цитирай
9. hristo27 - Един от манастирите, който с голямо ...
21.11.2011 18:50
Един от манастирите, който с голямо желание бих посетил още веднъж.
цитирай
10. katan - 9. hristo27 - Един от манастирите,
21.11.2011 18:55
hristo27 написа:
Един от манастирите, който с голямо желание бих посетил още веднъж.


И аз също, Ице.
Не можах да отида до скривалището на ЛЕВСКИ, но живот и здраве да е ще отидем отново.
Честит празник!
цитирай
11. bven - Привет, Катя!
21.11.2011 20:17
Точно преди един час гледах филм за третия по големина манастир у нас - Троянския. Имах смътни спомени от мое отдавнашно посещение, а вече затвърдих мнението, че пак трябва да отида дотам. Снимките пресъздават спокойствието и духовността на това място. Благодаря ти и хубав семеен празник от мен!:))
цитирай
12. tota - Кате, колко приятно ме изненада от това свято място!
21.11.2011 20:39
В днешния празнечен ден ти пожелавам здраве, обич и късмет! Благословени да сте - ти и твоите обични!!

Хубава вечер!
цитирай
13. megg - Честито Въведение Богородично, Кате!
21.11.2011 20:49
Върна ме в храм, в който бях миналата есен. Усетих отново и тишината, и особеното сияние, което струи от всяка света обител. С удоволствие се разходих с теб!
Здраве, благополучие и щастливи мигове за теб и любимите ти хора! :)
цитирай
14. tili - Почти не смея да
21.11.2011 21:19
наруша молитвената тишина на постинга ти!
Майчините молби винаги са чути, Катански!
Прегръдка:)))
цитирай
15. alexs - Най ми е хубаво, когато има непре...
21.11.2011 22:07
Най ми е хубаво, когато има непредвидени разходки !
Поздрави Кате!
Честит празник и хубава седмица!
цитирай
16. katan - 11. bven - Привет, Катя!
21.11.2011 22:10
bven написа:
Точно преди един час гледах филм за третия по големина манастир у нас - Троянския. Имах смътни спомени от мое отдавнашно посещение, а вече затвърдих мнението, че пак трябва да отида дотам. Снимките пресъздават спокойствието и духовността на това място. Благодаря ти и хубав семеен празник от мен!:))


Здравей, Бвен!
Днес за втори път ми се случва нещо подобно - да мислим по един и същ или сходен начин.
Срамувам се от снимките, защото видях забранителните знаци и въпреки това вадех телефона от джоба и щраквах.
Надявам се да ми е простено. И моля за това.
С този мой грях ви заведох до това свято място.
Честит и хубав празник и на теб!
цитирай
17. katan - 12. tota - Кате, колко приятно ме изненада от това свято място!
21.11.2011 22:13
tota написа:
В днешния празнечен ден ти пожелавам здраве, обич и късмет! Благословени да сте - ти и твоите обични!!

Хубава вечер!


Здравей, мила Ати!
Надявам се да съм ти доставила поне малко душевно спокойствие с моята изненада.
Честит празник с пожелание за много здраве и здраве!
цитирай
18. katan - 13. megg - Честито Въведение Богородично, Кате!
21.11.2011 22:20
megg написа:
Върна ме в храм, в който бях миналата есен. Усетих отново и тишината, и особеното сияние, което струи от всяка света обител. С удоволствие се разходих с теб!
Здраве, благополучие и щастливи мигове за теб и любимите ти хора! :)


Здравей, Мег!
Честит празник!
Манастирите имат това особено влияние върху нас с тишината и спокойствието си, което ни омиротворява и забравяме суетата.
Спомням си как ми подейства клепалото в Рилския манастир преди време.
Не могат да се опишат с думи тези преживявания. Могат само да се усетят.
Много здраве и на теб, Мег.
цитирай
19. katan - 14. tili - Почти не смея да
21.11.2011 22:22
tili написа:
наруша молитвената тишина на постинга ти!
Майчините молби винаги са чути, Катански!
Прегръдка:)))


Лили, мила! Честит празник и много здраве на цялата ти къща!
Майчините молитви винаги са чути, защото няма по-истински и искрени от тях.
Прегръщам те с обич и с пожелание за още много, много здраве!
цитирай
20. katan - 15. alexs - Най ми е хубаво,
21.11.2011 22:24
alexs написа:
Най ми е хубаво, когато има непредвидени разходки !
Поздрави Кате!
Честит празник и хубава седмица!


Поздрави и на теб, Алекс и честит празник!
Моите разходки са все непредвидени:).
Хубава празнична вечер, Алекс.
цитирай
21. magnoliya - Ех,
21.11.2011 23:36
признат грях не е грях! Сама си призна, че не си спазила забраната за снимане, затова ти е простено.
Поздрави за снимките, поздрави за непредвидената разходка!
Честит празник!
Здраве и щастие в семейството!
цитирай
22. katan - 21. magnoliya - Ех,
21.11.2011 23:51
magnoliya написа:
признат грях не е грях! Сама си призна, че не си спазила забраната за снимане, затова ти е простено.
Поздрави за снимките, поздрави за непредвидената разходка!
Честит празник!
Здраве и щастие в семейството!


Здравей, Раче!
Честит празник, докато още не е свършил!
Радвам се да те видя отново с мен!
Признат грях е ПОЛОВИН грях, не е съвсем простен, но грехът ми беше предизвикан от чисти помисли.
Много здраве и на теб и ще те очаквам отново в моята съботно-неделна разходка.
цитирай
23. scarlety - Прекрасна
22.11.2011 07:35
уикендска разходка в празничен ден,Кате!:)
Здраве и любов на цялото ти семейство ти пожелавам!
Прегръдки!
цитирай
24. zaw12929 - Аз също се разходих по Вашите стъ...
22.11.2011 07:59
Аз също се разходих по Вашите стъпки!
Страхотно зареждане!
цитирай
25. sande - Поздрави, Катя, за интересния фоторепортаж!
22.11.2011 09:52
Никога не съм имал случай да посетя това свято място и ми бе много приятно да го посетя - чрез тебе. И това не е малко. В бъдеще, при възможност, бих го посетил.

Хубав ден!
цитирай
26. katan - 24. zaw12929 - Аз също се разходих по Вашите
22.11.2011 10:00
zaw12929 написа:
Аз също се разходих по Вашите стъпки!
Страхотно зареждане!


Може и да сме се срещнали там, но не се познаваме.
Зареждането наистина е много силно, Зав.
Хубав ден.
цитирай
27. katan - 23. scarlety - Прекрасна
22.11.2011 10:02
scarlety написа:
уикендска разходка в празничен ден,Кате!:)
Здраве и любов на цялото ти семейство ти пожелавам!
Прегръдки!


Една разходка, колкото е по-непредвидена, толкова е по-прекрасна, Ади.
Лятото почти месец и половина се подготвяхме за морска ваканция, а се случиха неприятни истории.
Троянският манастир ме зареди с енергия и отне от мен стреса и напрежението.
Хубав ден и прегръдка.
цитирай
28. katan - 25. sande - Поздрави, Катя, за интересния фоторепортаж!
22.11.2011 10:07
sande написа:
Никога не съм имал случай да посетя това свято място и ми бе много приятно да го посетя - чрез тебе. И това не е малко. В бъдеще, при възможност, бих го посетил.

Хубав ден!


Здравей, Санде!
И аз като теб - не бях ходила там като осъзнат човек.
Това беше първото ми посещение за последните 45 години:).
Манастирите и някои църкви ми действат по особен начин. Трудно се описва с думи, макар да съм опитвала няколко пъти.
Снимките са правени с един телефон, който не е от най-съвременните, но съм ги правила с чувство.
Хубав ден, приятелю Санде!
цитирай
29. lubara - Любимо място за разходка, поздр...
22.11.2011 14:49
Любимо място за разходка, поздравявам те, Катя!
Интернетът ми е слаб, затова не ще добавя друго.
цитирай
30. katan - 29. lubara - Любимо място за разходка,
22.11.2011 17:30
lubara написа:
Любимо място за разходка, поздравявам те, Катя!
Интернетът ми е слаб, затова не ще добавя друго.



Здравей, Любо!
Радвам се, че се отби.
Ти си в основата:))) на Априлската ми разходка:).
Вместо да се приберем след Орешака, тръгнахме към Априлци:).
Но за това малко по-късно.
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5680654
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196350
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930