Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.11.2011 20:00 - Човек е жив, докато е жива паметта за него...
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4200 Коментари: 12 Гласове:
20

Последна промяна: 29.01.2019 23:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
ТОЗИ ПОСТИНГ ГО ПРЕПУБЛИКУВАМ ОТНОВО И ТОЧНО СЕГА СПЕЦИАЛНО ЗА  ketcakuatl  . ИСКА МИ СЕ ДА ВИДИШ И ТИ  "ПРИЯТЕЛЮ" ЗАЩО ТОЧНО СЕ ДВОУМЯХ  КОЙ ПОСТИНГ ДА СЛОЖА ЗА ЗАДУШНИЦА.
МОИТЕ ПРЕДЦИ - ОТ ПРАКОЛЯНО, ЗА КОИТО СЪМ СЛУШАЛА И КОИТО ПОЗНАВАМ И ОБИЧАМ СА ДОСТОЙНИ И ДОСТОПОЧТЕННИ ЛЮДЕ. БЕЗ ДА СЕ "ИЗХВЪРЛЯТ" И БЕЗ ДА  СИ ПОЗВОЛЯВАТ ДА КАЗВАТ КОЕ Е ХУБАВО И КОЕ ЛОШО.
ВЪРШЕЛИ СА ТОВА, КОЕТО  ТЕ САМИТЕ СА СМЯТАЛИ ЗА ПРАВИЛНО, ЗА ДОБРОТО НА БЪЛГАРИЯ, ЗА НЕЙНОТО ЕДИНЕНИЕ,  ЗА ДОБРУВАНЕТО НА ДЕЦАТА СИ. ТАКА СМЯТАМ И АЗ И СЪМ ЩАСТЛИВА, ЧЕ СЪМ НАСЛЕДИЛА ПО МАЛКО ОТ ТЯХ И СЪМ ПРЕДАЛА НАТАТЪК ...


                                                                     В памет на дядо ми Никола(Кольо).

Много обичах дядо Кольо! Много!
И той ме обичаше! Много! Освен това се гордееше с мен!
Бях едно дете до "коляното" му, но акълчето много ми "щракаше",което го изпълваше с нещо... не мога да кажа какво точно, но много обичаше да ме извежда с него из "чаршията" и да ме запознава с хора, с които той си "имаше приказка".
Защото дядо ми (това го разбрах в последствие) не е бил от "масовката", а е бил личен гражданин...
Много обичах да ме заведе в сладкарницата и да ми поръча "Витошка" и боза...
Обичах като ходехме да пазаруваме аз да направя сметката на ум още преди продавачът да е казал сумата. За това получавах едно погалване по главата и думите:"Моето "тонге". (И до сега не знам какво означава "тонге", но аз приемах  с най-голямо удоволствие да ме нарича така). Приемах тази дума като награда!
Правеше ми впечатление, че към него се обръщаха с  "Господине", а не с "другарю", но с 10 годишната си главица  не съм се замисляла защо е така.
До 5-ти август 1963 година той си беше за мен моя дядо...
Другото го научих много по-късно,когато него вече го нямаше Най-напред научих от некролога, че моят дядо е роден през 1888 година.
Години по-късно научих още неща за него...

Баба ми разказа една част от историята на дядо и на техния живот...
Дядо се вълнувал много от политика  и най-вече го боляло за останалите под робство българи.Членувал и в някаква организация за освобождение ( вероятно във ВМОРО).
Когато започнала Балканската война дядо се записал доброволец в Македоно-Одринското опълчение, ( а имал малко дете!), но въпреки това  решил да воюва за Освобождението на Македония и Тракия...
image
 Моят дядо Кольо е един от тези 14 670 доброволци-опълченци.
Аз и преди бях чувала в разговор между дядо и баба името Протогеров, но си мислех, че е някой техен приятел или близък, а то ставало дума за ген. Александър Протогеров, който е бил командир на Трета опълченска бригада по време на Балканската война ...
Баба ми каза, че Протогеров идвал у тях да говорят нещо с дядо, но какво ... не ми каза (може и да не е знаела).
После се заредили война, след война...
Дядо малко се отдръпнал от тази организация, но пък станал член на БЗНС - вероятно активен.
През 1925 година е арестуван от хората на ВМРО и е изпратен в с.Дъбница - в къщата на смъртта и ужаса, по думите на баба. Там, от където жив не се излизало, там където като питаш за някого отговорът бил:" Месечината го ламна".
А те убивали жертвите си и ги изгаряли в пещта ...
Дядо, все пак бил заможен човек и се откупил, но за колко, баба пак не знаеше ("важното е че остана жив!").Откупили с партийни пари още един човек.
Сега ми станаха ясни думите на дядо,когато ме водеше до онова паметниче до реката:" Тук трябваше да бъде и моето име."
Годините минавали...После дошло друго време,но баба не ми разказа повече...
Пък и аз вече се досещах за какво време става дума...
Продължението на историята я научавах с години разстояние...
Татко ми разказа, че най-напред национализирали фабричката на дядо, после "доброволно" го принудили да даде земите, които имал, и които за онзи регион са били страшно много (те и по сегашните стандарти са много), обменили парите му 1: много(не си спомням колко). Опитали да го направят "равен".
После минаха много години - чак през 1989 или началото на 1990 година татко ми откри и най-дълбоко пазената тайна, че дядо е бил съден и  осъден от народния съд и е лежал в затвора  по делото на  Никола Петков...
На 5-ти август 1963 година дядо си отиде, но преди това направи още нещо - братовчед ми,който беше вече женен мъж му каза:" Дядо, ти имаш още имоти и пари, дай ги на някое от децата си."
А дядо само повдигна едната си ръка и  успя да разпери пръстите си и едва каза:"Пет."
Това беше последната дума,която чух от него.
След години баба ми разтълкува и това "пет" - пет деца, на всички по равно...
Научавах за дядо по малко през годините, но не преставах да го обичам.А уважението ми към него растеше...

Всяка година на 5-ти август и всяка Задушница паля свещичка и се моля за душата му ...



Моите истории са истински, те не са плод на фантазия и въображение, а лично преживени от мен. Това са моите спомени. Миналата година написах цял цикъл от детските ми спомени в Града. Тези спомени и тази история-спомен се припокриват, защото няма как да променя миналото ...


 

    Коментари 1. katan - Този постинг бях предвидила да публикувам на 05.08.
10.11.2009 20:40 Но някакви непредвидени обстоятелства ми попречиха.
Днес получих един коментар от ЗВЕЗДИЧКА/ zvezdichka/ в постинга за Народните Будители.
Там бях писала за родовата памет - да я съхраним и предадем на поколенията...
Предвид на това,че съм публикувала нещо за моя бежански род/по бащина линия/, сега публикувам и този постинг, посветен на паметта на моя дадо по майчина линия.
Почувствах се длъжна да ви обясня тази публикация,която би трябвало да е с по-раншна дата.
А днес все пак е 10-ти ноември и моя дядо по някакъв начин го свързвам и с тази дата.цитирай
  Редактирай | Изтрий 2. lubara - Поздрави, katan !
10.11.2009 21:06 Няма да коментирам колко е ценно това, което казваш. Защото е видно !
Моят прадядо се е казвал Никола.
А и може би, името му ще се повтори след толкова години, кой знае... цитирай
Изтрий 3. veninski - Никога не е късно. . . Поздравления, ...
10.11.2009 21:08 Никога не е късно... Поздравления, приятелко! цитирай
Изтрий 4. katan - lubara -
10.11.2009 21:18 Поздрави и на теб,Любчо и пожелания да се възроди в скоро време името на прадядо ти!
Това е моето послание към всички - да тачим и пазим родовата памет.
Колко е ценно написаното от мен ме знам.
За мен е ценно,защото това са мои спомени за моя дядо...
Хубава вечер! цитирай
Редактирай | Изтрий 5. katan - veninski -
10.11.2009 21:19 Прав си,Васко!
Нокога не е късно да споменем с добро предците си!
Поздрави и на теб! цитирай
Редактирай | Изтрий 6. mamas - Поздрави, Катя!
10.11.2009 22:45 Подплатяваш посланието си с действия. цитирай
Изтрий 7. diso - Катя,
10.11.2009 22:55 достойна внучка на достоен дядо. цитирай
Изтрий 8. katan - mamas - Поздрави, Катя!
10.11.2009 23:03 Поздрави и на теб,Славе!
И благодарности! цитирай
Редактирай | Изтрий 9. katan - diso -
10.11.2009 23:03 А дали съм достойна? цитирай
Редактирай | Изтрий 10. diso - Такъв борец като теб
10.11.2009 23:08 при това, с усет за красивото - няма начин да не си. цитирай
Изтрий 11. kalin8 - Поздравления !
10.11.2009 23:08 Поздравления и от мен, Катя!
Б. цитирай
Изтрий 12. katan - diso -
10.11.2009 23:31 Бих се радвала,ако приличам на моите предци!
И по бащина и по майчина линия са все достойни за мен хора! цитирай
Редактирай | Изтрий 13. katan - kalin8 - Поздравления !
10.11.2009 23:31 Поздрави и на теб,Боре!
Благодаря ти,че се отби! цитирай
Редактирай | Изтрий 14. mmagy - Поздравления! И светла му памет!
11.11.2009 00:32 Поздравления!
И светла му памет! цитирай
Изтрий 15. katan - mmagy -
11.11.2009 11:32 Благодаря ти! цитирай
Редактирай | Изтрий 16. tili - Много навреме си го публикувала!
11.11.2009 14:49 Идва Никулден, за това. цитирай
Изтрий 17. bizcocho - катан, когато го прочетох този ти ...
11.11.2009 14:51 катан, когато го прочетох този ти постинг за първи път просто не намерих думи, които да ти оставя. Постинга ти е много силен, словесно и емоционално и...Хубаво е, че помниш, хубаво е, че търсиш! Гордей се с близките ти хора и предавай паметта за тях на тези, които вървят след стъпките ти :))))))) цитирай
Изтрий 18. mileidi46 - Някой спомени умират с нас!
11.11.2009 15:23 Не се забравят.Тези спомени оформят нашата личност,понякога,да не кажа винаги...подражаваме ,постъпваме като тези ,който са останали в сърцата ни.....Мир на прахта им!Те са там някъде...гледат ни,или са тук до нас...и ни чакат!!! цитирай
Изтрий 19. анонимен - Много е хубаво и
11.11.2009 16:47 вярно ! Нашите скъпи са с нас !
Много хубав разказ и добре , че си го публикувала. Какво значение има кога? Важното е да съществува ! Привет,мила! цитирай
Изтрий 20. katan - tili -
11.11.2009 20:51 Може би,tili . Не знам.
Просто коментарът на zvezdichka ме поддикна да го публикувам.
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 21. katan - bizcocho -
11.11.2009 20:54 Благодаря ти за топлите думи!
Гордея се,че съм издънка на такива родове,които на пръв поглед са несъвместими.
Предавам паметта за тях и на децата си и се надявам името им да не се забравя.
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 22. katan - mileidi46 -
11.11.2009 21:04 Надявам се паметта за моите предци да не се загуби с мен!
Почти съм сигурна,че ще е така.
На тази мисъл ме навежда съвсем скоро отминалата Задушница,която за мен е един свят ден.
На всяка Задушница или определена дата давам Св.Литургия за упокой на душите на всичките ми скъпи хора.
Тази година /предвид на дългото ми боледуване/ това направи синът ми.
Когато ми каза,кои имена е дал - повярвай ми бях почти щастлива,защото там бяха имената на моите мили баба и дядо/дядо,за когото тук пиша/, и който той не познзава лично, защото са си отишли от нас преди много години.
Значи, предала съм паметта за тях и на децата си - поне още едно поколение ще ги помни. цитирай
Редактирай | Изтрий 23. katan - panazea -
11.11.2009 21:05 Благодаря ти,panazea !
Наистина няма значение датата - важното е да ги помним с добро!
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 24. kundalini - Светла да е паметта му.
11.11.2009 22:22 Със сигурност достига до него светлината от запалената ти свещица - от .....Неговото "тонге"":)
Славен дядо! цитирай
Изтрий 25. katan - kundalini - Светла да е паметта му!
11.11.2009 22:34 Благодаря ти,kundalini !
Славен дядо си имах и любим!
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 26. pegas08 - Katan!
11.11.2009 22:36 Нашата Катан! цитирай
Изтрий 27. katan - pegas08 -
12.11.2009 13:00 Благодаря ти,Пегасче! цитирай
Редактирай | Изтрий 28. ckarlet - Много свиден спомен, Кatan! А Ва...
12.11.2009 13:42 Много свиден спомен, Кatan! А Вашият дядо е бил наистина достоен човек!
Не пропускайте да разказвате на поколенията за него!
Благодаря за споделеното! Беше удоволствие да го прочета! цитирай
Изтрий 29. katan - ckarlet -
12.11.2009 13:46 Благодаря,ckarlet !
Съжалявам,че си отиде,когато бях на 10... цитирай
Редактирай | Изтрий 30. inel379 - Човек е жив, докато е жива паметта за него!
12.11.2009 13:47 Добро възпоминание, Katan!
Обич и достолепие излъчва написаното от теб!
Човекът наистина не е бил от масовката!
Нека бъде светла паметта му! цитирай
Изтрий 31. katan - inel379 - Човек е жив, докато е жива паметта за него!
12.11.2009 13:51 Дядо ми наистина не беше от "масовката".
Беше изключително достолепен човек, уважаваха го дори и тези,които не го обичаха... цитирай
Редактирай | Изтрий 32. kasnaprolet9999 - Хубаво е че го помниш и
12.11.2009 14:59 има с какво да се гордееш за него, аз пък имам прадядо, който е бил опълченец на вр.Шипка. Бил е бърз като куршум и след това събитие са започнали да му казват Куршума, а по-късно родът е приел името Куршумови, от него произлиза моята майка.
Днес имам рожден ден на блога, ела да се повеселиш и ги махни тези тъжни мисли. цитирай
Изтрий 33. katan - kasnaprolet9999 -
12.11.2009 15:22 От славен род произхождаш!
Не всеки може да каже, че дядо му е бил опълченец на Шипка!
Идвам!:) цитирай
Редактирай | Изтрий 34. voinov50 - Хареса ми Кате :)))))))
12.11.2009 21:24 Поздрав ;)
Изчезна ми удивителната от клавиатурата... цитирай
Изтрий 35. katan - voinov50 -
13.11.2009 11:04 Благодаря ти,Цецо!
Ще я намериш:). цитирай
Редактирай | Изтрий 36. haralanov - Като се замисля...
13.11.2009 17:50 Недостойни сме за паметта на нашите дядовци!Морално те ни превъзхождат... цитирай
Изтрий 37. katan - haralanov -
13.11.2009 18:05 Знаеш ли колко си прав,haralanov?
Прав си до болка!
Много пъти съм се замисляла и винаги съм стигала до този извод - НЕДОСТОЙНИ СМЕ, за съжаление!
Кой в сегашно време би си оставил семейството и ДОБРОВОЛНО би тръгнал да отстоява интересите на Родината ни/умишлено използвам тази дума, а не страна, държава или нещо подобно/?!
Протестираме, пишем, но ... само на "КНИГА".
А доброволците са отивали със съзнанието,че може да не се върнат, но са отивали заради една кауза наречена ОБЕДИНЕНА БЪЛГАРИЯ.
И друг път съм писала по този въпрос - за каузата, но колкото и каузи да има, вече няма истински българи, като предците ни/пак го казвам със съжаление/. цитирай
Редактирай | Изтрий 38. voinov50 - Преди години четох Черешова задушница...
13.11.2009 18:24 Бях потресен, как в Дъбница, под ръководството на Ванче Михайлов, са хвърляли живи хора в пещта за хляб...
Твоят дядо е истински щастливец, а и ти, че се е отървал на косъм тогава...
Благодаря, че ми припомни... цитирай
Изтрий 39. katan - voinov50 -
13.11.2009 18:32 Страшно е било,Цецо!
Може би само ние можем да измислим такава жестокост!
А дядо ми е имал късмет, защото е имал пари да се откупи.
Откупили са и един комунист,но не с негови пари,а с партийни и са го изпратили веднага, нелегално в СССР.

П.П. Не съм чела тази "ЧЕРЕШОВА ЗАДУШНИЦА", но разказът за дядо ми е съвсем автентичен. цитирай
Редактирай | Изтрий 40. voinov50 - Черешова е...
13.11.2009 19:38 защото Дъбнишките събития са били през пролетта, когато зреели черешите..., мани, мани... цитирай
Изтрий 41. katan - voinov50 -
13.11.2009 19:56 Не съм чела РАЗКАЗА.
Ако ми кажеш къде мога да го намеря ще съм ти много признателна! цитирай
Редактирай | Изтрий 42. zaw12929 - Моят дядо загива в Балканската в...
14.11.2009 18:19 Моят дядо загива в Балканската война цитирай
Изтрий 43. thec0okie - В първата част на разказа разпознах и себе си :)
15.11.2009 01:15 И нека всички се усмихнем, въпреки че той не би ни видял. За дядо ти :) цитирай
Изтрий 44. katan - zaw12929 -
15.11.2009 18:37 Моят дядо е Доброволец. Оцелява във войната,за да преживее всичко останало.
Съдба!
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 45. katan - thec0okie -
15.11.2009 18:38 Мило, обичливо дете!
Благодаря ти!
И за твоя дядо! цитирай
Редактирай | Изтрий 46. razkazvachka - Поздрав-приказка
15.11.2009 21:19 Хубаво е, че твоят спомен е спомен и на други.

Що се отнася до "тонге" - струва ми се, че това е нежен вариант на "тонга" - а за тонгата - виж "Тютюн" на Д. Димов.
Мисля си, че дядо ти е имал предвид бързото и непрекъснато "щракане" на автоматиката на мозъка. цитирай
Изтрий 47. katan - razkazvachka -
15.11.2009 21:46 Вероятно моят спомен е спомен и на други,с малки нюанси!
А "тонга" НЕ е "тонге".
Питала съм баба ми Катя/баба ми по бащина линия/, но по нейните думи това значи: "Такова "кутро" кат" теб".
А КУТРО по бабиния диалект от Гръцка Македония означаваше ДРЕБНО.
Не съм питала повече. То вече няма и кого да попитам...
Но за мен това ТОНГЕ е награда, независимо какво означава!
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 48. razkazvachka - Награда си е
16.11.2009 16:24 още повече, изречена от индустриалец.
Хубав спомен! цитирай
Изтрий 49. melodylasercenter - Аз малко им завиждам!
19.11.2009 00:07 Живяли са във време , когато е имало истинско опълчение.Могло е да направиш своя избор , дори и да умреш , но с вяра в бъдещето , с мисълта , че правиш нещо важно и истинско за поколенията след теб.
Поздрави! цитирай
Изтрий 50. katan - razkazvachka - Награда си е !
19.11.2009 17:04 С тази дума "индустриалец" ме размекна!
Защото дядо е бил наистина такъв.
Сега като чуя "бизнесмен" и тръпки ме побиват...
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 51. katan - melodylasercenter - Аз малко им завиждам!
19.11.2009 17:06 Живели са във времена,когато е имало истински идеали и национална кауза!
Сега нямаме нито едното,нито другото...
Хубава вечер и поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 52. voinov50 - Кате :):):)
20.11.2009 00:37 Виж това

http://www.book.store.bg/c/p-p/m-390/id-16009/chereshova-zadushnica-valentin-karamanchev.html цитирай
Изтрий 53. razkazvachka - Ооо, да!
20.11.2009 19:54 "бизнесмен" си е една от кухините в нашия език, нищо че си има и женски род - "бизнесменка".

Моят дядо пък беше търговец и имаше приятели индустриалци (или "фабриканти" както им викаха) - и аз като тебе имах привилегията да бъда постоянното присъствие в разходките, гостуванията и "моабетите" на дядо ми - ами те си бяха начетени и прогресивни, а езикът им беше изискан и пълнокръвен. Думите избухваха разноцветни като заря - затова и спомените ни са тържествени и празнични - свят от миналото, който е проектирал свят за бъдещето. И са били сигурни, че ние ще ги запомним - и ще ги препредадем по-нататък. цитирай
Изтрий 54. katan - voinov50 -
22.11.2009 17:53 Благодаря ти,Цецо!
Видях. цитирай
Редактирай | Изтрий 55. katan - razkazvachka -
22.11.2009 18:08 Направо ме втриса от тези думи!
А това да бъда с дядо на пейката в парка или при някой от неговите приятели си е истинска привилегия!
Вече няма такива достолепни хора, но пък и времената са съвсем,съвсем различни!
Поздрави! цитирай
Редактирай | Изтрий 56. zvezdichka - Благодаря ти
24.11.2009 13:46 за този разказ. Това, което усещам, че дядо ти е бил много специален за теб човек. В спомените ни винаги ще оживяват топлотата и обичта, с която са се отнасяли към нас нашите бабите и дядовци. Докосна ме разказът ти и това, че дядо ти е живял 2-ри живот, въпреки, че животът му не е бил лек... Той е бил борбен човек и е пример на живот! Радвам се, че съм провокирала да пуснеш тази тема и въпреки, че не съм чест гост на блога ти те чета с интерес, защото народната памет е ценна и винаги може да докосне невидими струни в нас.
Поздрави! цитирай
Изтрий 57. katan - zvezdichka -
24.11.2009 14:18 Аз ти благодаря,че ти с твоя коментар в "Будителите" ме подтикна да пусна постинга за моя дядо,когото много обичах!
Животът на дядо ми наистина не е бил лек,но аз не го помня намръщен или оплакващ се от нещо.
Той беше достолепен и усмихнат и много обичаше своето "тонге". Малко време бяхме заедно - само 10 години, но аз и сега го обичам като тогава!
Хубав ден и поздрави!



Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. vahisht - С огромно удоволствие ....
04.11.2011 20:37
чета историите на вашия род....пия от извора Ви чиста вода и хем ми става тъжно, хем радостно, радостно, че има още хора, които почистват този извор и не го ставят да се затлаче(запуши)!!!
Поздрави!!!
цитирай
2. katan - 1. vahisht - С огромно удоволствие
04.11.2011 20:46
vahisht написа:
чета историите на вашия род....пия от извора Ви чиста вода и хем ми става тъжно, хем радостно, радостно, че има още хора, които почистват този извор и не го ставят да се затлаче(запуши)!!!
Поздрави!!!


Благодаря!
Тези постинги са в памет и за памет.
Поздрави!
цитирай
3. ketcakuatl - НЯМА ДА КРИЯ ЧЕ МНОГО МЕ ИЗНЕНАДА
04.11.2011 22:03
Ама изпаднах в малоумие на какво дължа това посвещение! Да, обичам такива 'преживени' постинги, защото са нещата от живота. Живи и истински. Ама, моята скромна личност как се връзва с това - наистина нямам идея! Благодаря все пак.
цитирай
4. katan - 3. ketcakuatl - НЯМА ДА КРИЯ ЧЕ МНОГО МЕ ИЗНЕНАДА
04.11.2011 22:10
ketcakuatl написа:
Ама изпаднах в малоумие на какво дължа това посвещение! Да, обичам такива 'преживени' постинги, защото са нещата от живота. Живи и истински. Ама, моята скромна личност как се връзва с това - наистина нямам идея! Благодаря все пак.


Здравей!
Дължиш посвещението на един коментар във вчерашния ми постинг.
Там ти обещах да публикувам отново и постинга за дядо ми по майчина линия - дядо Кольо.
Имам още постинги, посветени в памет на майка ми, на татко и на двамата заедно, но те не са участвали във войни и др.п.
Бог да Ги прости всички - и моите и твоите близки!
Нека е светла паметта им и да почиват в мир!
цитирай
5. tota - Мила, Катя!
04.11.2011 22:20
Поздравявам те, че даваш отново живот на твоите предци, публикувайки това, което знаеш и помниш за тях!
В навечерието на такъв ден ти ги споменаваш по свой, прекрасен начин.
Нека да е светла паметта на твоите дядовци и да почиват в мир!
Прегръщам те, Кате!
цитирай
6. katan - 5. tota - Мила, Катя!
04.11.2011 22:28
tota написа:
Поздравявам те, че даваш отново живот на твоите предци, публикувайки това, което знаеш и помниш за тях!
В навечерието на такъв ден ти ги споменаваш по свой, прекрасен начин.
Нека да е светла паметта на твоите дядовци и да почиват в мир!
Прегръщам те, Кате!


Здравей, мила Ати!
Започнах с шапките на баба ми от Града като своебразен начин за благодарност и почит към нея.
Продължих с дядо Стоян, който е брат на дядо ми по бащина линия, а днес продължих с любимия ми дядо Кольо.
Длъжница съм на баба Катя и другия ми дядо, но живот и здраве да е ще напиша нещо и за тях.
За майка и татко съм писала доста, но все ми се струва малко.
Бог да Ги прости милите ми!

Прегръщам те и аз.

цитирай
7. magnoliya - Вечна му памет!
04.11.2011 22:31
Наистина човек е жив докато е жива паметта за него!
Поздрави!
цитирай
8. 4aiotgluhar4e - Мила Катя, от 2- минути стоя срещу ...
04.11.2011 22:36
Мила Катя, от 2- минути стоя срещу постинга ти, усещам, че искам нещо да напиша, че трябва да го направя, но сивото вещество нищо не пуска. Помниш ли, като ти бях написала, че често мислим паралелно? Този постинг ми подсказва, че за това може би има причина.
Тонге, ако не ме лъже паметта, е дребна гръцка монета, нещо като петаче, и се е използвала за купуване на много неща (идеята е, че една паричка става за всичко, спасява ти положението). Ти вероятно си била добра не само в смятането. А дали не ти е позната фразата "Наш`то тонге ще го пратим да учи във фантазьорското училище"?

Да е вечна паметта на дядо ти!
цитирай
9. katan - 7. magnoliya - Вечна му памет!
04.11.2011 22:45
magnoliya написа:
Наистина човек е жив докато е жива паметта за него!
Поздрави!


Вечна и светла да е паметта на всичките ни мили хора, които са отвъд.
Бог да Ги прости!
цитирай
10. katan - 8. 4aiotgluhar4e - Мила Катя, от 2- минути стоя срещу
04.11.2011 22:54
4aiotgluhar4e написа:
Мила Катя, от 2- минути стоя срещу постинга ти, усещам, че искам нещо да напиша, че трябва да го направя, но сивото вещество нищо не пуска. Помниш ли, като ти бях написала, че често мислим паралелно? Този постинг ми подсказва, че за това може би има причина.
Тонге, ако не ме лъже паметта, е дребна гръцка монета, нещо като петаче, и се е използвала за купуване на много неща (идеята е, че една паричка става за всичко, спасява ти положението). Ти вероятно си била добра не само в смятането. А дали не ти е позната фразата "Наш`то тонге ще го пратим да учи във фантазьорското училище"?

Да е вечна паметта на дядо ти!


Мило, Чайче!
Съжалявам, че деактивирах постинга, в който ти бях отговорила за нашето паралелно мислене и много сходни усещания.
За смисъла на "тонге" бях питала баба ми Катя /баба ми, чието име нося, майката на моя татко/.
Тя имаше един много особен егейско-македонски диалект и не винаги разбирах какво ми казва.
Тя ми каза, че тонге е :"Такво кутро, кат' теб".
Може би е имала предвид точно тази дребна монета /кутра - малка/.
За мен моя дядо Кольо казваше, че: "Това дЯте ще го учим за прокурор".
Може би е виждал още тогава, че не ставам за фантазьорка:).

Вечна да е паметта на всички, които споменаваме!


цитирай
11. tit - Този постинг съм го чела и тогава не смеех да коментирам /представи си!/!:))
04.11.2011 23:14
Беше ми станало много тъжно, щото и за моя дядо криеха от нас, че е бил съден...

Вечна им памет!
цитирай
12. katan - 11. tit - Този постинг съм го чела и тогава не смеех да коментирам /представи си!/!:))
05.11.2011 12:37
tit написа:
Беше ми станало много тъжно, щото и за моя дядо криеха от нас, че е бил съден...

Вечна им памет!


Здравей, Теди!
Представи си и аз в какво заблуждение съм живяла!
Мен са ме проучвали до не знам кое коляно, за да ми дадат разрешение да се омъжа.
Когато сме говорили със свекър ми за дядо ми Кольо, аз го убеждавах, колко е бил е добър, отговорен и ВЕРЕН /:) - глупачка аз!!!/ съюзник на управляващата партия, а той винаги го подминаваше с недомлъвки.
Знаел е, но не каза нито дума - комунист, какво да го правиш:)?
Ето, че споменах и свекър ми, който в крайна сметка изпратих по ХРИСТИЯНСКИ.
Бог да Ги прости всичките!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5655449
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195525
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031