Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.08.2011 18:55 - Хераклея Линкестис
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5852 Коментари: 40 Гласове:
46

Последна промяна: 02.08.2011 14:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Хераклия Линкестис - античен град, благодарение на който голямата ми любов към Клио започна да се пробужда, нищо че градът е малък по размери и значение.
Благодарна съм му, защото си мислех, че повече не ми е интересна тази част от историята ...
Влизаме в оградената територия, когато слънцето вече препича силно, а работата по съхранението и реставрирането продължава.
Плащаме на входа, за да можем да снимаме.
Знаех предварително за красивите мозайки и държах да ги видя на "живо", макар спътникът ми да не беше очарован от "камъняка":), който обикалях и снимах.
Градът, който тук се смята, че е построен от Александър Велики /направи ми впечатление, че не казват Македонски, а Велики/ не е голям.
Хераклия, защото носел името на Херакъл /Херкулес/.
След едно силно земетресение през 4-5 век бил разрушен и построен отново, затова и мозайките са на пода, а не на друго място.
За сетен път се замислям за истинността, но гледам и снимам.
Посещаваме и малкия музей, който има тук.
Има и амфитеатър, който е малък по размер, но все пак ...
Започвам със снимките, които не съм ситематизирала - един "общ поглед":

image

Тук исках да "присъстват" и любимите ми макове, които бяха в изобилие навсякъде:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Амфитеатърът, където са се провеждали гладиаторски борби /дали?/ с централната ложа:

image

От тук са пускали  гладиаторите:

image

А от  тук, животните-бойци:

image

Малко снимки от експонатите в музея /то май това бяха всичките, може би с малки изключения/:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

Мозайките ги оставям за "десерт":) и без коментар. Вечната тема за доброто и злото е основната.  Много ми харесаха, пък и се грижат много добре за съхранението им:

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image

image


image
Ами май това беше от тук. Излизаме и бързаме за Битоля/а/ да похапнем:) малко. Стига толкова "камъняк":).
На изхода виждаме два български и два гръцки автобуса с туристи.
Българите бързаха да влязат в древния град - поздравяваме се. Гърците седяха в и около атобусите си, вероятно не искаха да се смесват с "простолюдието".
Поздравих с "Калимера", но никой не отговори, а само ме гледаха. Почувствах се доста неловко ... Сетих се за Никос Диму - "Когато гъркът се гледа в огледалото, вижда или Александър Велики, или Колоктронис или (поне) Онасис.
И никога Карагьозис ..".
Е, гърци - с техните си комплекси и предвзетости, с тяхната си прекомерност и високомерие ...
Но това не ми развали настроението:)!







Тагове:   хераклия,   линкестис,


Гласувай:
46



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hristo27 - Чудесно е!
01.08.2011 18:56
Чудесно е!
цитирай
2. katan - 1. hristo27 - Чудесно е!
01.08.2011 18:59
hristo27 написа:
Чудесно е!


Благодаря, Ице!
Не всички снимки на мозайките са хубави, но трябваше да се кача на една доста прилична височина:)), а не посмях да рискувам:))).
Хубава вечер!
цитирай
3. stela50 - Благодарение на теб ,Кати , пътувах към непосетени
01.08.2011 20:07
и интересни места . Преживях вълнуващи мигове и приятни емоции .
И аз ще добавя - Чудесно е !
Благодаря ти !
цитирай
4. bven - Катя, много хубава разходка ми подари. Благодаря!
01.08.2011 20:07
Много красота има в тези мозайки (тракийски, гръцки или чиито и да са! на хора, живели преди нас). Не е ли време да започнем да гледаме на всички старини като на нещо родно, близко, наше , без да търсим произход, име и наречие! Земята е една и ние сме Едно!
Хубава и прохладна вечер!:)
цитирай
5. chinaware - Mного хубави постинги,Кате
01.08.2011 20:18
Чета с голямо удоволствие .Благодаря !
цитирай
6. monaliza121 - Привет, Катан!
01.08.2011 20:26
Мозайките са истински "десерт"!:))
цитирай
7. tota - Кате, изненада ме приятно!
01.08.2011 20:40
Знаеш ли, че от тези мозайки има и в нашия град. Прочетох внимателно, вглеждах се в снимките и ме обзе едно странно чувство, което се появява, когато съм на Античния театър. Все се питам какво се е случило та са загинали тези градове? И защо човечеството е вървяло към разрушение и след това съсиждане, понякога врху тези руини, понякога на други места.
Благодаря ти за приятната разходка в Античността!
Хубава вечер!
цитирай
8. juliet - Страхотни мозайки!
01.08.2011 20:48
Благодаря за невероятната красота!:)
цитирай
9. voinov50 - Кате, къде се намира Хераклия Линкестис ?
01.08.2011 21:34
Хубави камънаци си заснела ;). И тракийски конник и древна свастика :).
А лъчовете от дясната страна на къде въртят, наляво или надясно, защото от снимката не може да се разбере?
цитирай
10. katan - 3. stela50 - Благодарение на теб ,Кати , пътувах към непосетени
01.08.2011 21:44
stela50 написа:
и интересни места . Преживях вълнуващи мигове и приятни емоции .
И аз ще добавя - Чудесно е !
Благодаря ти !


Дълго ще помня тези преживявания, мила Таня.
От Хеклея ми остана един спомен":))).
Така си ударих крака в една арматура, че още ме наболява:).
Но всичко си заслужаваше.
Наистина, това посещение тук ми попречи да видя Прилеп, но друг път, живот и здраве.
Хубава вечер!
цитирай
11. katan - 4. bven - Катя, много хубава разходка ми подари. Благодаря!
01.08.2011 21:47
bven написа:
Много красота има в тези мозайки (тракийски, гръцки или чиито и да са! на хора, живели преди нас). Не е ли време да започнем да гледаме на всички старини като на нещо родно, близко, наше , без да търсим произход, име и наречие! Земята е една и ние сме Едно!
Хубава и прохладна вечер!:)


Надявам се да е нещо, което не си видяла:))) при твоето посещение там.
Земята е една, а ние се опитваме по какъв ли не начин да я направим нечия.
Цивилизациите се сменят една след друга.
Какво ли ще говорят за нашата след години историците?
Поздрави!
цитирай
12. katan - 5. chinaware - Mного хубави постинги,Кате
01.08.2011 21:54
chinaware написа:
Чета с голямо удоволствие .Благодаря !


Благодаря ти, Юле!
Този е последния. Остана ми само сбогуването.
Поздрави!
цитирай
13. katan - 6. monaliza121 - Привет, Катан!
01.08.2011 21:55
monaliza121 написа:
Мозайките са истински "десерт"!:))


Имам клип с тези мозайки, но няма как да го покажа.
Там се виждат почти всички и много по-добре.
цитирай
14. katan - 7. tota - Кате, изненада ме приятно!
01.08.2011 21:57
tota написа:
Знаеш ли, че от тези мозайки има и в нашия град. Прочетох внимателно, вглеждах се в снимките и ме обзе едно странно чувство, което се появява, когато съм на Античния театър. Все се питам какво се е случило та са загинали тези градове? И защо човечеството е вървяло към разрушение и след това съсиждане, понякога врху тези руини, понякога на други места.
Благодаря ти за приятната разходка в Античността!
Хубава вечер!


Аз имам много просто обяснение на всичко, Ати.
Но не тук и не сега ще го споделя.
Може да ми се присмее някой.
цитирай
15. katan - 8. juliet - Страхотни мозайки!
01.08.2011 21:58
juliet написа:
Благодаря за невероятната красота!:)


Да. И много добре се грижат за съхранието им.
цитирай
16. katan - 9. voinov50 - Кате, къде се намира Хераклия Линкестис ?
01.08.2011 22:04
voinov50 написа:
Хубави камънаци си заснела ;). И тракийски конник и древна свастика :).
А лъчовете от дясната страна на къде въртят, наляво или надясно, защото от снимката не може да се разбере?


В долината Пелагония, съвсем близо до Битола.
Не ме питай по кой път да хванеш, моля те:).
Минаваш покрай два ВУЗ-а и излизаш на правилния път:).
Това селище е построено в 4-5 в. след Хр.
Преди това е имало друго, много по-старо, но след много силно земетресение е изградено отново няколко века по-късно.
И аз бях изненадана от различните култури, събрани на едно място.
Не разбрах за кои лъчове питаш.
цитирай
17. kalin8 - Благодаря ти, Катя!
01.08.2011 22:28
Ще разгледам по-подробно утре...
Хареса ми!
Б.
цитирай
18. tili - Права си да оставиш
01.08.2011 23:42
мозайките за десерт:)
Очарователни са!
Привет:*)
цитирай
19. magnoliya - Ех, че са красиви!
01.08.2011 23:53
Насладих се на красотата на мозайките!
Независимо кой ги е направил, важното е че са достигнали до нас!
Благодаря за прекрасния постинг!
цитирай
20. pevetsa - Успях най сетне да се преборя с ба...
01.08.2011 23:53
Успях най сетне да се преборя с банна, и да ти пратя топли прегръдки Кате, и Благословение да ти изпратя, и благодарност.
За дълго няма да ме има, заминаваме на 04.08. на море с децата и с Рали, близо до Созопол, и ще се върнем чак на 22.08. а до тогава, дано ми свърши банна, че почна да ми дотяга.
цитирай
21. анонимен - Невероятен виртуален гид си-
02.08.2011 10:08
благодаря ти за потапянето в този свят на
хармония,красота и очарование!
цитирай
22. karambol5 - Калимера :)
02.08.2011 10:29
Калимера :)
цитирай
23. katan - 17. kalin8 - Благодаря ти, Катя!
02.08.2011 10:52
kalin8 написа:
Ще разгледам по-подробно утре...
Хареса ми!
Б.


Здравей, Боре!
Благодаря ти, че си тук!
Хубав ден!
цитирай
24. katan - 18. tili - Права си да оставиш
02.08.2011 10:54
tili написа:
мозайките за десерт:)
Очарователни са!
Привет:*)


Това беше най-впечатляващото, Лили-Тили.
За тези мозайки знаех предварително и пак заради тях не остана време за Прилеп, но мисля, че си заслужаваше.
Прегръщам те.
цитирай
25. katan - 19. magnoliya - Ех, че са красиви!
02.08.2011 10:57
magnoliya написа:
Насладих се на красотата на мозайките!
Независимо кой ги е направил, важното е че са достигнали до нас!
Благодаря за прекрасния постинг!


Здравей, приятелко!
Много ми е драго, че като се "обърна":) си все до мен!
Приятно е да усещаш приятелско присъствие!
Права си за всичко, което си написала.
Сега май всички се опитваме и надпреварваме да пренапишем историята ...
Хубав ден ти пожелавам!
цитирай
26. katan - 20. pevetsa - Успях най сетне
02.08.2011 10:58
pevetsa написа:
Успях най сетне да се преборя с банна, и да ти пратя топли прегръдки Кате, и Благословение да ти изпратя, и благодарност.
За дълго няма да ме има, заминаваме на 04.08. на море с децата и с Рали, близо до Созопол, и ще се върнем чак на 22.08. а до тогава, дано ми свърши банна, че почна да ми дотяга.


Много слънце и ласкаво море, Алекс!
Прегърни всички от мен!
цитирай
27. katan - 21. xloris - Невероятен виртуален гид си-
02.08.2011 11:00
xloris написа:
благодаря ти за потапянето в този свят на
хармония,красота и очарование!


И аз ти благодаря за ласкавата оценка, другото трябва да се види на място.
Иначе гидът:))) може да ви заведе в неговите ... спомени.
Хубав ден!

цитирай
28. katan - 22. karambol5 - Калимера :)
02.08.2011 11:02
karambol5 написа:
Калимера :)


Радвам се, че си прочел и това, приятелю!
Калимера, калиспера, калинихта и така нататък:)))!
цитирай
29. scarlety - Привет!:)
02.08.2011 11:06
Приятно се разходих и този път и се полюбувах на красивите мозайки!:)
Голямо благодаря и много усмивки,Кате!;)
цитирай
30. katan - 29. scarlety - Привет!:)
02.08.2011 11:12
scarlety написа:
Приятно се разходих и този път и се полюбувах на красивите мозайки!:)
Голямо благодаря и много усмивки,Кате!;)


Благодаря и на теб, Ади, че беше непрекъснато с мен в тази разходка!
Писах на Магнолия, пиша го и на теб - много е хубаво да усещаш приятелското рамо до себе си.
И от мен ГОЛЯМО:) благодаря и слънчеви усмивки!
цитирай
31. mt46 - Поздрав, Катанче!
02.08.2011 12:08
Десертът ти "Мозайка Катан" е чудесен!... :))
цитирай
32. katan - 31. mt46 - Поздрав, Катанче!
02.08.2011 12:13
mt46 написа:
Десертът ти "Мозайка Катан" е чудесен!... :))


Не ми приписвай чужди заслуги, Маринче:))).
Само съм съм ги снимала:))).
цитирай
33. voinov50 - Не разбрах за кои лъчове питаш...
02.08.2011 12:40
Ех, Кате, на мозайката с голямата риба :), нали се виждат свастики - пречупени кръстове, но с обратни лъчове от хитлеровите, та затова попитах от дясно дето не се вижда - лъчовете в коя посока въртят ;) :)

Поздрави от Пирин! :)
цитирай
34. megg - Ей такива разходки из "камънаци" много обичам! :))
02.08.2011 12:53
История, легенди, макове до руините и великолепни мозайки!
Благодаря, че ни показа и разказа, Кате!
Усмихнат ден!
цитирай
35. katan - 33. voinov50 - Не разбрах за кои лъчове питаш
02.08.2011 13:48
voinov50 написа:
Ех, Кате, на мозайката с голямата риба :), нали се виждат свастики - пречупени кръстове, но с обратни лъчове от хитлеровите, та затова попитах от дясно дето не се вижда - лъчовете в коя посока въртят ;) :)

Поздрави от Пирин! :)


Мисля, че в ляво, но пак ще погледна в оригиналните снимки.
Ако трябва СПЕЦИАЛНО за теб ще кача още няколко.
цитирай
36. katan - 34. megg - Ей такива разходки из "камънаци" много обичам! :))
02.08.2011 13:52
megg написа:
История, легенди, макове до руините и великолепни мозайки!
Благодаря, че ни показа и разказа, Кате!
Усмихнат ден!


Благодаря ти, Мег! Благодаря, че беше с мен и се радвам, че ти харесват и маковете.
Затова накрая избрах и тази песен - само времето е показател за стойността.
Хубав ден!
цитирай
37. babaelenica - Гледам и се чудя...
02.08.2011 17:00
Дали нещо оставено от нас ще буди възхищение у идните поколения?
Дали ще оставим непреходни неща, освен музиката?
Ей такива мисли ми минават, докато се връщах в отминалите епохи...
Дали не остарявам? :)))
цитирай
38. katan - 37. babaelenica - Гледам и се чудя
02.08.2011 17:06
babaelenica написа:
Дали нещо оставено от нас ще буди възхищение у идните поколения?
Дали ще оставим непреходни неща, освен музиката?
Ей такива мисли ми минават, докато се връщах в отминалите епохи...
Дали не остарявам? :)))


Хей, Хелън! Здравей!
Не се чуди - ще оставим и още как.
Я виж какви грандиозни паметници вдигнахме - НДК; паметникът пред него; Чапа възвелича една дама като София на мястото на чичко Ленин ...
Магистрали, спортни зали ... абе ще ни се чудят след векове на културата и цивилизацията:))). Ще гледат, ще цъкат с изумление и възхита и ще ... с какво ли ще снимат тогава:)))?
Поздрави!

цитирай
39. voinov50 - Благодаря допълнително за фризовете, а и клипа си сменила :) ;)
02.08.2011 18:40
katan написа:
voinov50 написа:
Ех, Кате, на мозайката с голямата риба :), нали се виждат свастики - пречупени кръстове, но с обратни лъчове от хитлеровите, та затова попитах от дясно дето не се вижда - лъчовете в коя посока въртят ;) :)

Поздрави от Пирин! :)


Мисля, че в ляво, но пак ще погледна в оригиналните снимки.
Ако трябва СПЕЦИАЛНО за теб ще кача още няколко.




Да, има ги и наляво и надясно :)
Благодаря!
Да видим дали накой от специалистите историци ще се включи с мнение за тях, по мнения от други коментари тези свастики ги е имало малко от преди Христово време, дори са изобразявани върху църковни християнски сгради..., затова ми беше интересно и дано някой от експертите се включи, та дано се осветлим допълнително...

Весел и ползотворен ден за теб!!! :)))
цитирай
40. katan - 39. voinov50 - Благодаря допълнително за фризовете, а и клипа си сменила :) ;)
02.08.2011 19:05
Ами, доколото разбрах е построен от Филип или Александър Македонски.
После, след земетресението /4-5 век след Христа/ е изграден отново. Доста след Константин /274 — 337/ и след Събора /325 г/.
Смених Теодоракис, защото тази ми се стори по-подходяща тази. Only time...
Много караштисана работа ми се видя този град.
Ако не бяха мозайките щях да си помисля, че това е "сбириток".
Но то не пречи - виж пауна на стената в музея.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5674151
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196189
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930