Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2011 20:00 - БИТОЛЯ/а/
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6296 Коментари: 44 Гласове:
48

Последна промяна: 31.07.2011 14:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Битоля/а/! Как хубаво звучи!
Разположен е в котловината Пелагония  /думи като песен, нали?/. На мен ми звучаха напевно и красиво!
През града тече още една красива, чиста и бистра река, река Драгор.

image

Иска ми се да разкажа и покажа всичко, което видях, на което се радвах, но трябва да карам малко по-кротко:), иначе може да пропусна нещо. Нямам претенциите да ви покажа нещо, което да не ви е известно. Ще ви покажа само това, което аз търсех и намирах.
Вие вече сигурно се досещате, че по-скоро ще видите мен, а не самия град Битоля/а/.
Е, снимките са от там, колкото и непрофесионални да са.
Ще започна с часовниковата кула "Сахат кула":

image

И джамията:

image

Един голям шадраван с много вода и свежест - все пак битолчани сигурно могат да си позволят това "разточителство" :

image

Още в Струга видяхме много рокери. Тук също виждам мотори, но рокери не се виждат. Спокойни и дисциплинирани са. Това не може да им се отрече - просто са възпитани!

image

Къщите тук много ми напомнят на къщите в Града от моето детство. Е, не всички, но някои направо са 1:1!

image

Но май повече ми прилича на Пловдив от преди 40 години.
Битола е вторият по големина град след Скопие с - УРА!, преобладаващо християнско население /не смея да кажа българи, а за македонци не ми се "обръща езика"/.
На идване от Охрид видях и Българското консулство тук. Нещо ме "преряза" като видях нашето знаме и надписа върху сградата.  Не го снимах. Не можах или не исках, не знам кое  беше по-силно...

Това е консулството на Русия, съдейки по знамето. Снимам го без притеснение.

image

Колкото по-навлизам по Големия сокак, толкова повече Битола ми заприличва на Пловдив и ми става хубаво, хубаво...
Ако трябва да живея някъде другаде бих си избрала Битола.
Не само заради архитектурата и езика, а и заради хората, които живеят тук.
Тук наистина се почувствах много по-добре, отколкото в Струга например.
Но да карам по ред. Нали ви /си/  обещах?:)))

image

Предлагам ви снимки от Големия сокак, а вие си правете сравненията:))) - всеки ще намери нещо за себе си:

image

image

image

image

image

image

image

image

Тук малко обърквам "подребата", защото тази банка е в началото на улицата, но моля за извинение:)! Сградата е с много красиви, ажурни фризове.

image


image

Единствената църква, която посетихме тук беше "Св. Димитър".
Действаща църква с невероятна атмосфера!
Тук за разлика от Скопие и Охрид /имам предвид старите църкви/ си запалихме свещ в храма, а не отвън.
Поседях на една от пейките и подишах аромата на миналото в сегашно време.
Миришеше на старо дърво, тамян, чемшир, босилек ... На всичко, което не намерих на друго място в Македония - миришеше ми на Града!
Мраморните стъпала бяха доста изтрити от многото хиляди хора минали по тях за тези 180 години, откакто е построена църквата.
Тя е построена с дарения от местни търговци и занаятчии. Църквата наистина заслужава внимание – има невероятни икони и фрески, изработен от дърво епископски трон, арка с издялани фигури на Исус Христос и апостолите, но снимките са забранени.
Успях да снимам малко и вътре, защото не бях видяла забранителните знаци на входа.
Чух едно:"ГоспоДжо, госпоДжо!" и накрая разбрах, че става дума за мен.
Стана ми неудонбо и срамно, след като човекът със синя престилка, когото току-що бях снимала  ми показва знака.
Срамота! Прибрах веднага  "апаратурата", но усещането ми за нередна постъпка от моя страна остана ...
Вижте все пак "папарашките":) снимки:

image

image

image

image

Снимам от входа този прекрасен храм:

image

Ето тук се виждат забраните, но ... след дъжд качулка ...

image

Не ми се излизаше от прохладния и истински храм, в който и днес се извършват венчавки, а сигурно и другите тайнства.
Писах венчавки, защото отвън чакаше млада двойка, която искаше да се врече пред Бога и пред хората в този неделен ден /да, в неделя, а не в събота, както обикновено правим тук, у нас/. Булката и младоженеца са скромно облечени, макар да са традиционни младоженци и сватбата да е доста голяма. Липсват помпозността и показнозността така присъщи ни на нас ...

Правя няколко снимки в двора на църквата:

image

image

После излизаме от там и се разделяме - аз искам да видя Хераклия Линкестис, а другите искат да пазаруват, да хапнат ...
Отиваме всички в един близък ресторант, в италиански стил. Ние пием кафе, а другите двама ги оставяме ...

Тук ли да седнем:

image

... или тук? Сядаме тук, като ние уж много бързаме ...

image

Излизайки навън, след кафето, аз все пак успявам да снимам още нещо:

Един млад баща с детето му - бъдещето на Битола /с разрешение на таткото/:

image

На средата на улицата виждам двама солидни битолски господа.
Поздравявам ги с "добър ден"и искам разрешение да ги снимам.
"От дека си?" - пита  ме по-младия. "От България" - отговарям и виждам радост в очите им!
"От дека, от дека си от Бугария?" - усещам и нетърпението и радосттното им очакване.
"От София съм" - разочаровах ги малко /предполагам имат близки в България, но не в София/, но ми позволиха да ги снимам, дори ми се стори, че леко се "нагласиха"/позираха:)/:) -

image

Казваме си "Довиждане" и си стискаме ръцете! Избърсвам една издайническа сълза ...
Знам, че никога повече няма да се видим, но си доставихме взаимна радост.
Благодаря ви, битолски господа! Да сте живи и здрави!

Моят спътник, колкото и търпелив и деликатен да е и да не показва оттегчение или досада, усещам, че прекалявам!
Е, още малко!:) Няма да съм аз, ако не снимам някои неща, които мернах преди час:).
Само няколко - не всичко!:)))

Тази е без коментар.

image

Зад тази "Застава", която е в движение!!! и малко по-надолу е Българското консулство:

image

Снимам няколко "старини", които помнят и по-добри времена, а някои може и да пазят тайни. Знае ли човек?

image

image

image

Отново река Драгор -

image

Ей там, на другия тротоар е Консулството, точно зад дървото.

... и една снимка на едни диви цветета:))) -

image

Снимах и битолските цъфнали кестени, които са съвсем същите като тези пред блока ни. Кестените ме накараха да се запитам - има ли разлика между нас, след като навсякъде виждах нещо, което ме връщаше в България?

image

image

Искам да снимам още много неща, но ... мозайките ме очават:))).
Минаваме покрай педагогическия институт или университет и още един ВУЗ, но с голямо усилие се овладявам и не снимам, а там имаше толкова  много зеленина и дървета, макар сградите да не бяха по мой вкус /поне това, което се виждаше зад "зашумението":)/ ...
И така чааак до Хераклия Линкестис:).
Очаквам ви там:).


П.П. Втората песен ми я изпрати Ати Милуш - Tota.
Слагам я с благодарност към една родолюбива българка и нежна душа.
Благодаря,  Ати ! Нека се знае какви е чада раждала българска майка юнашка.
Третата песен я получих днес от ЧАЙЧЕТО / 4aiotgluhar4e/. Благодаря и на теб, изстрадала македонска душо!
























Гласувай:
48



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Прекрасен и вълнуващ постинг ,Кати ...
30.07.2011 20:28
С удоволствие се разходих с теб из Битоля на фона на хубавата
българска народна песен .
Благодаря ,мила !
цитирай
2. katan - 1. stela50 - Прекрасен и вълнуващ постинг ,Кати
30.07.2011 20:34
stela50 написа:
С удоволствие се разходих с теб из Битоля на фона на хубавата
българска народна песен .
Благодаря ,мила !


Мила, Таня!
Щастлива съм, че си тук, скъпа приятелко!
Разходката из Големия сокак наистина е удоволствие.
Прилича ми до някъде на Пловдив.
А тази песен беше една от любимите в родния ми дом ...
Хубава вечер и приятелска прегръдка от мен.
цитирай
3. masterpiece08 - :)
30.07.2011 20:37
Единственото предимство, че Македония се обособи като отделна държава е,
че се запази колоритът и чистотата на тия прекрасни български градчета ;)))
А то хич не е малко!
Благодаря ти за разходката:)
цитирай
4. alexs - "Битоля/а/! Как хубаво зв...
30.07.2011 20:38
"Битоля/а/! Как хубаво звучи!"
"Битоля Мой роден КРАЙ"
Да хубаво звучи! Много! Кате хубава вечер!
цитирай
5. katan - 3. masterpiece08 - :)
30.07.2011 20:47
masterpiece08 написа:
Единственото предимство, че Македония се обособи като отделна държава е,
че се запази колоритът и чистотата на тия прекрасни български градчета ;)))
А то хич не е малко!
Благодаря ти за разходката:)


Не всички градове са се запазили за съжаление.
Скопие и особено Струга ме разплакаха.
Но хората в РМ са онези български хора, които аз познавам и уважавам от преди 50 години.
Запазили са нашата ценностна система, която ние за 21 години "разкрачен стоеж" загубихме безвъзвратно!
Радвам се, че беше с мен!
цитирай
6. katan - 4. alexs - "Битоля/а/!
30.07.2011 20:51
alexs написа:
"Битоля/а/! Как хубаво звучи!"
"Битоля Мой роден КРАЙ"
Да хубаво звучи! Много! Кате хубава вечер!


Битола, Пелагония, Драгор /като ударение/ звучат като музика, Алекс.
Хубав град - християнски, с хубави хора.
Хубава вечер и на теб!
цитирай
7. hristo27 - Красиво е!
30.07.2011 21:00
Красиво е!
цитирай
8. voinov50 - Кате, припомни ми отново атмосферата на Битола...
30.07.2011 21:09
Отгоре откъм високото, от хотел или гостна беше "Дом на пенсионера" се разходихме надолу из старите сокаци - досущ като тези в старите наше градчета, докато стигнем центъра пред хотел "Епинал"... И вярваш ли, някъде на една от старите сгради имаше закована една синя табела на която пишеше "улица Хр. Ботев". Те тогава се почувствах някак си много горд, но се изгубихме и една млада девойка ни упъти с думите: Тчути, тчути право надоле, после во лево, после во десно и ке излеете право во центаро"...

Поздрави и благодаря, че ми върна спомените!
цитирай
9. katan - 7. hristo27 - Красиво е!
30.07.2011 21:26
hristo27 написа:
Красиво е!


Да, Ице. И много българско.
цитирай
10. katan - 8. voinov50 - Кате, припомни ми отново атмосферата на Битола...
30.07.2011 21:32
voinov50 написа:
Отгоре откъм високото, от хотел или гостна беше "Дом на пенсионера" се разходихме надолу из старите сокаци - досущ като тези в старите наше градчета, докато стигнем центъра пред хотел "Епинал"... И вярваш ли, някъде на една от старите сгради имаше закована една синя табела на която пишеше "улица Хр. Ботев". Те тогава се почувствах някак си много горд, но се изгубихме и една млада девойка ни упъти с думите: Тчути, тчути право надоле, после во лево, после во десно и ке излеете право во центаро"...

Поздрави и благодаря, че ми върна спомените!


Здравей, Цецо!
Радвам се, че си с мен и благодаря за споделените спомени.
Аз бързах /сега съжалявам/ да отида до Хераклиа Линкестис и нямах възможност да се насладя на повече контакти и по-дълга разходка из Битола.
Но това:"Тчути, тчути право надоле, после во лево, после во десно и ке излеете право во центаро"..." не е ли музика?
Улица "Хр.Ботев" ми казаха, че са видели останалата част от компанията ни.
Ами българи - как да нямат улица с това име?:)



цитирай
11. magnoliya - Наистина,
30.07.2011 21:54
от снимките се вижда че Битоля е красив и подреден град!
Умело разказваш и с теб преживяваме всичко, преживяно от теб!
Благодаря ти!
цитирай
12. tota - Мила, Катя!!
30.07.2011 22:22
Знаеш ли, че си прекрасен екскурзовод. Не искам да напиша гид. С приятно чувство вървях по улиците на Битола/а с тебе и сякаш бях в любимия ми Пловдив. Не само в областта на културата, религията и езика сме едно, защото сме едно, но и в сградостроителството и архитектурата на градовете ни. Докосвах се до всичко с любов, слушайки разказа ти и в същото време усещах болка в сърцето си за пропиления наш идеал да постигнем национално обединение. Прекрасно е, че Битоля/а е съхранен град, че пази традициите си и онези спомени, които сами говорят за близостта ни, за еднаквостта ни. Чувах..Битола мой роден край... и песента за Александър Турунчев...от които очите натежават... защото я нося в сърцето си нашата болка Македония!!

Поздрави, Кате!
цитирай
13. mt46 - Здравей, Катанче!
30.07.2011 22:28
Ами ти си обиколила цяла Македония?!...
Някои от сградите са подобни по архитектура на русенските...
Лека вечер! И внимавай, госпоДжо, къде снимаш!... :))
цитирай
14. ketcakuatl - МДА..М
30.07.2011 22:43
Човека е човек - когато е на път. Една стара максима...
цитирай
15. katan - 11. magnoliya - Наистина,
31.07.2011 09:38
magnoliya написа:
от снимките се вижда че Битоля е красив и подреден град!
Умело разказваш и с теб преживяваме всичко, преживяно от теб!
Благодаря ти!



Добро утро, скъпа приятелко!
След строителния хаос в Скопие и неразборията/исках да напиша друга дума, но се въздържах/ в Струга, в Битола се почувствах съвсем като у дома си.
Благодаря ти, че сме заедно навсякъде!
Докрая има още съвсеееммъничко:))).
Хубава неделя!
цитирай
16. katan - 12. tota - Мила, Катя!!
31.07.2011 09:45
tota написа:
Знаеш ли, че си прекрасен екскурзовод. Не искам да напиша гид. С приятно чувство вървях по улиците на Битола/а с тебе и сякаш бях в любимия ми Пловдив. Не само в областта на културата, религията и езика сме едно, защото сме едно, но и в сградостроителството и архитектурата на градовете ни. Докосвах се до всичко с любов, слушайки разказа ти и в същото време усещах болка в сърцето си за пропиления наш идеал да постигнем национално обединение. Прекрасно е, че Битоля/а е съхранен град, че пази традициите си и онези спомени, които сами говорят за близостта ни, за еднаквостта ни. Чувах..Битола мой роден край... и песента за Александър Турунчев...от които очите натежават... защото я нося в сърцето си нашата болка Македония!!

Поздрави, Кате!


Здравей, Ати!
Битола е градът, който почувствах най-близък.
Запазил е ... българския дух, а и хората са някак различни.
Идеалът за обединение на Македония - само идел ли ще си остане?
След всичко, което видях и усетих там е, че хората са по-човечни и по-морални от тукашните.
Една мисъл се прокрадва в съзнанието ми, която все още не мога да изрека на глас.
Благодаря ти за песента, която ми изпрати!
А Македония си остава болка и мъка и за мен.
Хубав неделен ден!

цитирай
17. katan - 13. mt46 - Здравей, Катанче!
31.07.2011 09:47
mt46 написа:
Ами ти си обиколила цяла Македония?!...
Някои от сградите са подобни по архитектура на русенските...
Лека вечер! И внимавай, госпоДжо, къде снимаш!... :))


Здравей, Маринче!
Архитектуратана Битола прилича на русчуклийската и пловдивската.
Битола е бил е заможен и "отворен" за света град.
Е,не можах да отида навсякъде, но живот и здраве да е, може и дастане.
Поздрави, приятелю!
цитирай
18. katan - 14. ketcakuatl - МДА..М
31.07.2011 09:49
ketcakuatl написа:
Човека е човек - когато е на път. Една стара максима...



Здравей, приятелю!
Да, стара е. Мисля, че е изречена от поeтът с ватенката Пеньо Пенев.
Поздрави и внимавайте с пожарите:)).
цитирай
19. kalin8 - И аз благодаря
31.07.2011 10:20
за чудесния разказ и снимки!
Разходих се благодарение на теб из Битоля...
Поздрави, Катя!
Б.
цитирай
20. katan - 19. kalin8 - И аз благодаря
31.07.2011 10:32
kalin8 написа:
за чудесния разказ и снимки!
Разходих се благодарение на теб из Битоля...
Поздрави, Катя!
Б.


И аз ти благодаря, че беше с мен, Боре!
Съжалявам, че толкова малко показах от Битола.
Поздрави!
цитирай
21. ckarlet - Колко много красота си видяла за ...
31.07.2011 11:18
Колко много красота си видяла за кратко време, Катя! И с каква любов ни разказа всичко преживяно! Снимките ти са прекрасни! А и песента, която си избрала за постинга ме разчувства!
Поздрави, мила Катя! Още много такива красиви и емоционални разходки ти желая!
цитирай
22. scarlety - Приятни
31.07.2011 11:20
са екскурзиите с теб,Кате! Времето минава неусетно!:))
Хареса ми Битоля през твоя поглед!
Поздрави и хубав ден!:)
цитирай
23. katan - 21. ckarlet - Колко много красота си видяла
31.07.2011 11:49
ckarlet написа:
Колко много красота си видяла за кратко време, Катя! И с каква любов ни разказа всичко преживяно! Снимките ти са прекрасни! А и песента, която си избрала за постинга ме разчувства!
Поздрави, мила Катя! Още много такива красиви и емоционални разходки ти желая!


Mакедония е моя болка и обич, Скарлет.
Да, само 4 дни видях доста, но не толкова, колкото би ми се искало да видя.
Оставам с надеждата, само да е живот и здраве да видя и други градове.
Благодаря ти за топлите думи.
Винаги си много мила и ми доставяш радост.
Хубав ден!
цитирай
24. katan - 22. scarlety - Приятни
31.07.2011 11:53
scarlety написа:
са екскурзиите с теб,Кате! Времето минава неусетно!:))
Хареса ми Битоля през твоя поглед!
Поздрави и хубав ден!:)


Благодаря ти, Ади!
Точно от това се страхувах - да не виждате Македония само през моя поглед.
Ако се бях "поразровила" малко из нета ... А аз само на мои спомени и преживявания го "ударих".
Мисля, че съм обективна, но не съм представила забелижетелности, а само дребни нещица, които са ме впечатлили.
Поздрави и хубав ден!
цитирай
25. 4aiotgluhar4e - Ммммм, дочаках я, Кате!
31.07.2011 12:41
Обичам Битоля. За мен тя е най-красивия град в ... Така де, и на мен не ми се обръща езика. Но градът е прекрасен, въпреки незаличените рани от соца. А забеляза ли, че има много български вид и много хора говорят автентичния македонски диалект?
И понеже за първи път не поливах постинга ти, подарявам ти една от най-любимите си песни: http://www.youtube.com/watch?v=cBxCf4udigU&feature=related
цитирай
26. анонимен - Кате, Кате.....
31.07.2011 12:46
Нашия род е от Прилеп, но един от прапрадядовците ми е бил свещенник в тази черква. Битолската. А "Биляна платно белеше" е била любимата песен да дедо Димитър, този, който е извел домочадието от Прилеп през 1918 г. бягайки от сръбските кланета.
цитирай
27. katan - 25. 4aiotgluhar4e - Ммммм, дочаках я, Кате!
31.07.2011 12:59
4aiotgluhar4e написа:
Обичам Битоля. За мен тя е най-красивия град в ... Така де, и на мен не ми се обръща езика. Но градът е прекрасен, въпреки незаличените рани от соца. А забеляза ли, че има много български вид и много хора говорят автентичния македонски диалект?
И понеже за първи път не поливах постинга ти, подарявам ти една от най-любимите си песни: http://www.youtube.com/watch?v=cBxCf4udigU&feature=related


Здравей, Чайче!
Този постинг е И за теб специално.
Битола е градът, който ми се стори най-български. Бях у дома си там. Чувствах се много добре.
И хората са различни - българи от моето детство.
Тези двама побелели битолчани видя ли ги?
Разплаках се. Може и те да са говорили след това за България ...
И този напевен, неповторим битолски диалект! Пак казвам, че ако трябва да живея на друго място бих избрала Битола.
Благодаря ти за песента!
Ако позволиш ще я сложа в постинга.
Пожелавам ти хубав ден без поливане:))).
цитирай
28. monaliza121 - Господжо Катя. вие сте един сущи...
31.07.2011 13:02
Господжо Катя. вие сте един сущински фотограф!:))))))

Привет, Кате! Благодаря за развлечението!:))
цитирай
29. katan - 26. katana - Кате, Кате
31.07.2011 13:07
katana написа:
Нашия род е от Прилеп, но един от прапрадядовците ми е бил свещенник в тази черква. Битолската. А "Биляна платно белеше" е била любимата песен да дедо Димитър, този, който е извел домочадието от Прилеп през 1918 г. бягайки от сръбските кланета.


Здравей, Сенсей!
Всеки от нас е свързан по много линии с Македония.
Македония е люлка за много от нас.
Жалко, че люлката толкова се е отдалечила от "пиленцата" си.
Битола и църквата "Св.Димитър" ще останат у мен завинаги.
Ти пък си неразривно свързан с нея по род.
До Прилеп не стигнахме - видях нещичко от него от колата. Нямах повече време. Толкова ми се искаше да отида и до там! Но, живот и здраве да е - друг път.
Нашият род по бащина линия е от Драмско. И те са бягали, но по-късно - с "последната вълна" - 1925 година.
После през '42 се връщат там за две гонини и пак отново тук ... Изобщо БЕЖАНЦИ.
цитирай
30. katan - 28. monaliza121 - Господжо Катя
31.07.2011 13:10
monaliza121 написа:
Господжо Катя. вие сте един сущински фотограф!:))))))

Привет, Кате! Благодаря за развлечението!:))


ГоспоДжо, Лизи:)))!
Не се шегувайте, моля:))).
И аз ти благодаря, че си с мен.
Остана съвсем малко и после ... МОРЕЕЕЕ.

Хубав ден и поздрави!
цитирай
31. cornflower - Катя,
31.07.2011 14:50
кое точно е твоето родно място?
цитирай
32. katan - 31. cornflower - Катя,
31.07.2011 16:16
cornflower написа:
кое точно е твоето родно място?


Моето родно място е България, Люба:))).
Родена съм на едно място, израснала съм на друго, живяла съм на още 5-6 места /по гарнизони/, така че, както някои се определят като космополити, аз със съгурност мога да се определя като БЪЛГАРКА:)).

цитирай
33. sande - Битола, мой роден край! Яс те сакам! За тебе пея!
31.07.2011 16:25
Поздрави, Катя. Нежно, с много деликатност и любов си разказала за този чуден македонски град - Битола.

Яс те сакам. Зе тебе пея.

Поздрави за теб и чудесната ти експедиция в македонските земи!

Споменът за Охрид и Битола ще тича вечно по петите ти.

Сълза за Битоля.

Нека тази бисерна сълза бъде точката на този чуден разказ.
цитирай
34. katan - 33. sande - Битола, мой роден край!
31.07.2011 16:36
sande написа:
Поздрави, Катя. Нежно, с много деликатност и любов си разказала за този чуден македонски град - Битола.

Яс те сакам. Зе тебе пея.

Поздрави за теб и чудесната ти експедиция в македонските земи!

Споменът за Охрид и Битола ще тича вечно по петите ти.

Сълза за Битоля.

Нека тази бисерна сълза бъде точката на този чуден разказ.


Здравей, Санде!
Споменът няма да тича по петите ми, Санде. Няма да му позволя да се уморява:))), защото ще го нося в сърцето си, както нося Македония цял живот.
Сълза и от мен за Битола.
цитирай
35. bovari - Много хубава неделна разходка!
31.07.2011 17:12
Земи огин, запали ме,
направи ме пепел,
да не одам мило..... Кате,
подир тебе
:))))

И разказът, и песните, и снимките, и всичко - МИЛО И ХУБАВО!
Благодаря!
цитирай
36. katan - 35. bovari - Много хубава неделна разходка!
31.07.2011 17:18
bovari написа:
Земи огин, запали ме,
направи ме пепел,
да не одам мило..... Кате,
подир тебе
:))))

И разказът, и песните, и снимките, и всичко - МИЛО И ХУБАВО!
Благодаря!


И тогава беше неделА, Ели.
И всичко беше мило и драго.
Е, пуснах и сълзици, то и сега си ги пускам като стигна до едно определено място.
Абе, я не "не оди мило..... Кате,
подир тебе", оти ке се Умориш:))).
Хубава неделна вечер!
цитирай
37. megg - С тебе, Кате,
31.07.2011 17:40
и из Големия сокак е хубаво, и в църквата е някак светло, и малките диви цветенца разказват за родна земя, за едно небе ...
Благодаря за аромата на миналото в сегашно време, неделно!
Поздрави! :))
цитирай
38. katan - 37. megg - С тебе, Кате,
31.07.2011 17:44
megg написа:
и из Големия сокак е хубаво, и в църквата е някак светло, и малките диви цветенца разказват за родна земя, за едно небе ...
Благодаря за аромата на миналото в сегашно време, неделно!
Поздрави! :))


Благодаря ти, Мег, че и по ГолЕм сокак беше с мен.
Много приятно ми стана, че ме цитираш.
Сега се разнежвам като си спомням този аромат.
Хубава неделна вечер и поздрави!

цитирай
39. lubara - Поздрави, katan !
31.07.2011 17:54
Катя, като четох последните ти пътешествия си казах, това всичко е хубаво да се издаде в една книжка, със снимките и така вълнуващите преживявания и описания на историческите места, култури, и с лицата на обикновените хора, каквито сме всички ние.
Не съм ходил нататък. Поне до Битоля и Охрид е хубаво да отида някой ден.
Вълнуващо написано!
цитирай
40. sestra - Докоснах се чрез теб
31.07.2011 17:54
до тази земя, Кате с постоянно идващото ми усещане, че през цялото пътуване си била в една лека почти любовна треска. И разплакваш, и вълнуваш и правиш разказите си незабравими, благодаря ти :)
цитирай
41. katan - 39. lubara - Поздрави, katan !
31.07.2011 18:03
lubara написа:
Катя, като четох последните ти пътешествия си казах, това всичко е хубаво да се издаде в една книжка, със снимките и така вълнуващите преживявания и описания на историческите места, култури, и с лицата на обикновените хора, каквито сме всички ние.
Не съм ходил нататък. Поне до Битоля и Охрид е хубаво да отида някой ден.
Вълнуващо написано!


Здравей, Любо!
Със споменаването на книжката се надявам, че ми даваш добра оценка:))).
Е, за книжка не съм се замисляла. Пиша от сърце и душа за Македония.
А ти, какъвто си турист и бързоходец - вземи отскочи бо Битола и Охрид.
Няма да съжаляваш. После ще сравняваме впечатленията на една македонка и един шоп-търновчанин:))).
Хубава вечер, приятелю!
цитирай
42. katan - 40. sestra - Докоснах се чрез теб
31.07.2011 18:07
sestra написа:
до тази земя, Кате с постоянно идващото ми усещане, че през цялото пътуване си била в една лека почти любовна треска. И разплакваш, и вълнуваш и правиш разказите си незабравими, благодаря ти :)


Мила, сестрице!
Много точно си уловила душевното ми състояние. Така беше - с любов и почит посещавах всяко място.
Всяко камъче ми беше мило и скъпо.
Поздрави и до скоро.
цитирай
43. kasnaprolet9999 - Много ми бе интересно, а тези диви ...
01.08.2011 23:41
Много ми бе интересно, а тези диви цветенца са билката слез, имам и постинг за нея, много е лечебна.
цитирай
44. katan - 43. kasnaprolet9999 - Много ми бе интересно, а тези диви
02.08.2011 10:51
kasnaprolet9999 написа:
Много ми бе интересно, а тези диви цветенца са билката слез, имам и постинг за нея, много е лечебна.


Здравей, Невенче!
Благодаря ти, че се отби!
Знам как се казва, но предпочитам да наричам билки и цветя със събирателното - цвеТЕТА:))).
Хубав ден!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5686423
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196409
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930