Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2011 20:10 - БИЛЯНИНИТЕ ИЗВОРИ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5902 Коментари: 46 Гласове:
52

Последна промяна: 29.07.2011 13:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Сутринта на последния ден в Македония потегляме към Битола и Прилеп, но преди това се отбиваме до Билянините извори.
Дали да започна с легендата или да започна със снимките и личните ми преживявания и емоции?
Легендата е за любовта на "нихниОТ" цар Самуил и ненагледната красавица Биляна, които се срещнали на изворите.
Видял я Самуил и се влюбил в нея безумно, но ... винаги има едно много спъващо "...но..." - бил женен за Агата.
Това не попречило много на двамата млади влюбени да се срещат тайно и греховно.
Научила Агата и много се разгневила.
Наредила да убият Биляна, защото само това бил начинът да попречи на любовта им.
Единият от братята й уцелил с отровна стрела рамото на Биляна.
Не, не умряла Биляна. Само й останал един недъг, с който не искала да я вижда любимият й Самуил.
Скрила се от хорски погледи в една пещера, родила син, когото нарекла Давид, на името на най-големия брат на Самуил и почнала да помага на болни и немощни с един белобрад отшелник.
Чул Самуил за тази красива и недъгава мома и нещо му подсказало, че това е неговата Биляна.
Оказал се прав - Биляна била тази мома. Поискал да й помогне, да я отведе със себе си, но тя не пожелала и останала да помага на хората, скрита в пещерата.
Какво е станало по-нататък - не знам, знам само че изворите отгава се наричат Билянини.
Легендата продължава да е жива и до днес - дори си има и продължение. Ако минеш по камъните на Билянините извори обратно на часоквникова стрелка ще се подмладиш с десет години:).
Водата я смятат за целебна и чудодейна.
Дали е така ще ви кажа след десет години:))).
Сега ще ви предложа малко снимки от това красиво и много българско място:

image

image

Влизаме през арката и се озоваваме лице в лице с Биляна, такава каквато си я е представял скулптурът:

image

Още една снимка с едно мостче, което ме умилява, защото ми напомня едно място в България:

image
 
Ето ги и изворите - толкова бяла и пенлива вода, че няма как мома да не си бели плАтното тук:) и цар да не се влюби в нея:))) -

image

image

По тези камъни минахме обратно на часовниковата стрелка и вече знам, че съм се подмладила с 10 години:). Е, ако не видимо, то поне така се чувствам:) -

image

image

image

Хората са се постарали да създадат автентична среда и атмосфера, според техните виждания:

image

image

image

image

Усещането ми на Билянините извори беше за пролет, младост, свежест, малко носталгия, история, легенди и една песен:












Гласувай:
52



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ivankalilova - Привет приятелко!Благодаря, че и ...
28.07.2011 20:43
Привет приятелко!Благодаря , че и аз имах възможността да се докосна до това магнетично усещане от Билянините извори ...... за пролет, младост, свежест......
Благодаря, за прекрасната разходка!За мен бе истинско удоволствие!
Прекрасна вечер!:)))
цитирай
2. monaliza121 - В тези легенди, все нещастна любов, ...
28.07.2011 20:56
В тези легенди, все нещастна любов, а уж била всепобеждаваща.:))))))

Поздрав, Кате!:))
цитирай
3. tota - Здравей, Кате!
28.07.2011 21:00
Хареса ми всичко, което си ни поднесла тази вечер и прекрасната легенда и снимките допълващи Билянините извори. Като слушам песента на Костадин Гугов ще си представям изворите, на които Биляна е белила платното си! "Усещането ми на Билянините извори беше за пролет, младост, свежест, малко носталгия, история, легенди и една песен" - и аз така усетих твоят разказ.
Благодаря ти!! Хубава вечер!
цитирай
4. katan - 1. ivankalilova - Привет приятелко!
28.07.2011 21:31
ivankalilova написа:
Привет приятелко!Благодаря , че и аз имах възможността да се докосна до това магнетично усещане от Билянините извори ...... за пролет, младост, свежест......
Благодаря, за прекрасната разходка!За мен бе истинско удоволствие!
Прекрасна вечер!:)))


И аз ти благодаря, че беше с мен до сега, мила Ваня!
Усещането ми наистина беше за пролет, младост и за свежест.
Прохладна и приятна вечер!
цитирай
5. katan - 2. monaliza121 - В тези легенди, все нещастна любов,
28.07.2011 21:33
monaliza121 написа:
В тези легенди, все нещастна любов, а уж била всепобеждаваща.:))))))

Поздрав, Кате!:))


Аз не мисля, че тази любов е била нещастна, мила Лизи.
Има един Давид и една прекрасна легенда, а и тази песен без любовта не би я имало.
Поздрав и на теб!
цитирай
6. katan - 3. tota - Здравей, Кате!
28.07.2011 21:38
tota написа:
Хареса ми всичко, което си ни поднесла тази вечер и прекрасната легенда и снимките допълващи Билянините извори. Като слушам песента на Костадин Гугов ще си представям изворите, на които Биляна е белила платното си! "Усещането ми на Билянините извори беше за пролет, младост, свежест, малко носталгия, история, легенди и една песен" - и аз така усетих твоят разказ.
Благодаря ти!! Хубава вечер!


Здравей, Ати!
Благадоря ти за прочита.
Изворите са с много чиста и пенлива, направо бяла вода "...толкова бяла и пенлива вода, че няма как мома да не си бели плАтното тук:) и цар да не се влюби в нея:))).
Всъщност всички реки / извори:))), Езерото/, които видях в Македония бяха с изключително бистри и прозрачни води.
Изключение прави само Вардар ...
цитирай
7. scarlety - Eх,Кате,
28.07.2011 22:06
малко ти завиждам,че си се подмладила:) Тъкмо едни десет години назад ми трябват:)) Гледайки тези чудесни снимки и "слушайки" сладкодумните ти разкази...ще трябва да отида до там:)
Благодаря ти за разходката!
цитирай
8. katan - 7. scarlety - Eх,Кате,
28.07.2011 22:10
scarlety написа:
малко ти завиждам,че си се подмладила:) Тъкмо едни десет години назад ми трябват:)) Гледайки тези чудесни снимки и "слушайки" сладкодумните ти разкази...ще трябва да отида до там:)
Благодаря ти за разходката!


Здравей, Ади!
Аз много си мислех да мина още веднъж, но камъните бяха на голямо /за мен:)))/ разстояние, а и не бяха много стабилни:))).
задоволих се само с едни нищо и никакви 10 години:))))))))))))).
Хубава и подмладена:))) вечер!
цитирай
9. magnoliya - Хубаво е!
28.07.2011 22:37
Хубаво е на "Билянините извори"!
Независимо колко истина и колко легенда има около тях, но прави впечатление, че македонците умеят да привличат туристите.
Благодаря ти за чудесния постинг и прекрасното изпълнение на Костадин Гугов!
цитирай
10. mt46 - Поздрав, Катанче!
28.07.2011 22:39
Благодаря за разходката и за хубавите снимки!... :))
цитирай
11. bven - Благодаря ти много, Катя!
29.07.2011 07:51
Пак бях на свещено място, и аз се подмладих :) , а песента... също подмладява, нали?!!
Хубав и вълнуващ петък от мен!:))
цитирай
12. inel379 - Напоителна бистроструйна красота, която зарежда!
29.07.2011 08:54
Легенда за силата на любовта, която мотивира за добро!
Добро безвъзмездно!
Така се раждат легендите за него, от чиято мъдрост винаги... докато можем... ще се учим!
Любовта е сила без граници!
Благодаря за свежия летен полъх, мила!
Духът да е жив!:)
цитирай
13. jivi93 - Ех...
29.07.2011 11:31
Мисля, че се подмладих с 10 години след като разгледах снимките и прочетох написаното.
Страхотно е това място! А и ти как хубаво разказваш!... Поздрави!
цитирай
14. sande - Поздрави, Катя! Отличен хепиенд на сериала за Р Македония с Билянините извори...
29.07.2011 11:46
Или има още. Може би за Битола?

Но чудодейните и легендарнии Билянини извори с пестеливия, но изразителен разказ, с отличните снимки и знаменитата песен на Костадин Гугов са достойния венец на това забележително пътешествие из македонските земи.

А и спечелените 10 години подмладяване, това си е вече голям бонус, "направо се изплаща", както обичат да казват хърватите.

цитирай
15. katan - 9. magnoliya - Хубаво е!
29.07.2011 12:54
magnoliya написа:
Хубаво е на "Билянините извори"!
Независимо колко истина и колко легенда има около тях, но прави впечатление, че македонците умеят да привличат туристите.
Благодаря ти за чудесния постинг и прекрасното изпълнение на Костадин Гугов!


И на мен това ми направи впечатление, скъпа приятелко!
Това, което имат се стараят да го покажат в най-добра светлина.
По това си приличат с бъларите от преди години...
Благодаря ти, че и този път беше с мен.
Поздрави и хубав ден!
цитирай
16. katan - 10. mt46 - Поздрав, Катанче!
29.07.2011 12:55
mt46 написа:
Благодаря за разходката и за хубавите снимки!... :))


И аз ти благодаря, Маринче, че щом се "огледам" си все до мен:))).
Поздрави!
цитирай
17. katan - 11. bven - Благодаря ти много, Катя!
29.07.2011 12:57
bven написа:
Пак бях на свещено място, и аз се подмладих :) , а песента... също подмладява, нали?!!
Хубав и вълнуващ петък от мен!:))


Ти си била там преди мен, приятелко.
Кажи ми как е с подмладяването:))) - само душевно ли е или има и физически измерения:)))?
Поздрави!
цитирай
18. katan - 12. inel379 - Напоителна бистроструйна красота, която зарежда!
29.07.2011 13:01
inel379 написа:
Легенда за силата на любовта, която мотивира за добро!
Добро безвъзмездно!
Така се раждат легендите за него, от чиято мъдрост винаги... докато можем... ще се учим!
Любовта е сила без граници!
Благодаря за свежия летен полъх, мила!
Духът да е жив!:)



Здравей, Инел!
Доброто и любовта - две вечни теми в човешкия живот.
Когато пък са събрани на едно място е истинско духовно извисяване.
Поздрави и заповядай отново!
цитирай
19. katan - 13. jivi93 - Ех...
29.07.2011 13:04
jivi93 написа:
Мисля, че се подмладих с 10 години след като разгледах снимките и прочетох написаното.
Страхотно е това място! А и ти как хубаво разказваш!... Поздрави!


Здравей, Живи!
Мястото е красиво и приятно.
Надявам се да съм ви подмладила:))) всички поне с 10 години:)))!
А "Усещането ми на Билянините извори беше за пролет, младост, свежест, малко носталгия, история, легенди и една песен" - наистина беше така и потеглихме за Битола с много настроение.
Поздрави!
цитирай
20. katan - 14. sande - Поздрави, Катя! Отличен хепиенд на сериала за Р Македония с Билянините извори
29.07.2011 13:11
sande написа:
Или има още. Може би за Битола?

Но чудодейните и легендарнии Билянини извори с пестеливия, но изразителен разказ, с отличните снимки и знаменитата песен на Костадин Гугов са достойния венец на това забележително пътешествие из македонските земи.

А и спечелените 10 години подмладяване, това си е вече голям бонус, "направо се изплаща", както обичат да казват хърватите.



Благодаря ти, Санде, но не бързай:).
Не сме стигнали още в Битоля/а/:).
Има още малко до края.
Много неща не разказах, а други не показах, защото няма място за всичко.
Бях написала някъде, че дългите постинги - мои и чужди ме уморяват.
А за подмладяването:))) - "знам, че съм се подмладила с 10 години:). Е, ако не видимо, то поне така се чувствам:):
Поздрави и очаквам нещо ново и интересно от теб!

цитирай
21. megg - Любовта, красотата и доброто
29.07.2011 16:46
често раждат красиви легенди и песни, които остават. А местата, по които ни водиш, наистина са пълни с хубост. Наши си!
Чудесни снимки ! В белотата на водата се оглежда танцът й, чува се как разказва ...
Благодаря ти, Кате! :))
цитирай
22. анонимен - Нихниот цар, а?
29.07.2011 17:07
Ке ме спукат! )))))))))))))
цитирай
23. katan - 21. megg - Любовта, красотата и доброто
29.07.2011 17:19
megg написа:
често раждат красиви легенди и песни, които остават. А местата, по които ни водиш, наистина са пълни с хубост. Наши си!
Чудесни снимки ! В белотата на водата се оглежда танцът й, чува се как разказва ...
Благодаря ти, Кате! :))


Много хубаво си го казала, Мег, много поетично - "Любовта, красотата и доброто".
Те раждат легендите, но във всяка легенда и мит има и капчича истина.
Поздрави, Мег! Благодаря ти, че сподели с мен тази разходка!



цитирай
24. katan - 22. parasol - Нихниот цар, а?
29.07.2011 17:21
parasol написа:
Ке ме спукат! )))))))))))))


Е, Слави!
Не съм го чула с ушите си казано така, но нали всичко е НИХНО?
цитирай
25. kalin8 - Поздрави, Катя!
29.07.2011 18:47
Чудесен постинг!
Б.
цитирай
26. pevetsa - Ех Кате, младо момиче като теб, не му ...
29.07.2011 19:39
Ех Кате, младо момиче като теб, не му трябва да се завърта срещу часовниковата стрелка по камъните :)))))))
Но виж прегръдки, трябват, и имаш ги, МНООООООГО ОТ РУСЕ!
цитирай
27. bven - А някъде чухте ли, че те са открили Америка?
29.07.2011 20:17
Като тръгнали едно време по голямата земя македонците, стигнали до река Вардар и започнали да викат: Ама река! Ама река!:))Хубава вечер от мен - като срещнем, ще видите как действа подмладяващо водата:)))
цитирай
28. babaelenica - Уморих се :)))
29.07.2011 20:44
Само от многообразието на виртуалната разходка.
Възхищавам се на трудолюбието ти.
Този фотопътепис повдигна духа ми.
Благодаря!
:)))
цитирай
29. katan - 25. kalin8 - Поздрави, Катя!
29.07.2011 21:33
kalin8 написа:
Чудесен постинг!
Б.


Благодаря, Боре!
цитирай
30. katan - 26. pevetsa - Ех Кате
29.07.2011 21:35
pevetsa написа:
Ех Кате, младо момиче като теб, не му трябва да се завърта срещу часовниковата стрелка по камъните :)))))))
Но виж прегръдки, трябват, и имаш ги, МНООООООГО ОТ РУСЕ!


Ех, Алекс:)))! Разсмя ме:)))!
БЯХ преди много години.
Приемам прегръдката и ти я връщам двойна - за теб и за Ива.
цитирай
31. katan - 27. bven - А някъде чухте ли, че те са открили Америка?
29.07.2011 21:38
bven написа:
Като тръгнали едно време по голямата земя македонците, стигнали до река Вардар и започнали да викат: Ама река! Ама река!:))Хубава вечер от мен - като срещнем, ще видите как действа подмладяващо водата:)))


:))))) Като приказката за българите:))) - от Усури до Мисури - все кутигури:))).
Като се срещнем ще сравняваме подмладяването:)))!
Усмихната съм в момента и за тази усмивка имаш принос ти, приятелко:))).
Поздрави и хубава вечер!
цитирай
32. ckarlet - Поздрави, Кате! Ти умееш да създ...
29.07.2011 21:41
Поздрави, Кате! Ти умееш да създаваш и предаваш много красота и незабравими емоции!
цитирай
33. katan - 28. babaelenica - Уморих се :)))
29.07.2011 21:42
babaelenica написа:
Само от многообразието на виртуалната разходка.
Възхищавам се на трудолюбието ти.
Този фотопътепис повдигна духа ми.
Благодаря!
:)))


И аз бях уморена до безкрай.
Имай още малко търпение и приключвам.
Хей, Хелън! Мислех, че си по-търпелива и издържлива:)))!
Радвам се все пак, че съм направила нещо за теб:))) - повдигнала съм духа ти, което си е голямо постижение:)))!
А труда си е труд - доставя радост и връща спомени.
Поздрави!
цитирай
34. katan - 32. ckarlet - Поздрави, Кате!
29.07.2011 21:44
ckarlet написа:
Поздрави, Кате! Ти умееш да създаваш и предаваш много красота и незабравими емоции!


Милата ми, Скарлет!!!
Здравей, скъпа приятелко!
Благодаря ти за добрите думи!
Прегръщам те!
цитирай
35. tomich - Здравей, Катан
29.07.2011 23:03
Хареса ми постинга. Отдавна не бях посещавал твоя блог.
Хубава легенда разказваш, въпреки че е помакедончена.:) Те почти всички природни красиви кътчета са свързани с легенди.
Много ми се иска да мина и посетя тези места. Майка ми, Бог да я прости, е родом от гр.Прилеп. А най ми се иска да мина по тези чудодейи камъни, знае ли човек...:)
Надявам се да покажеш още снимки
Благодаря за песента на Костадин Гугов!
цитирай
36. veninski - Поздрави от Родопите!
30.07.2011 07:00
Поздрави от Родопите!
цитирай
37. bojo12345 - Само бях чувал за тези извори, а сега вече и ги видях!
30.07.2011 07:29
Тръгвам натам - рекламата с подмладяването върши работа! Пък и да не стане, една българска земя ще се посети!:)))
цитирай
38. cornflower - Красива е легендата,
30.07.2011 07:51
но нещо не ми се понрави скулптурата на Биляна. Сигурно затова си я снимала в далечен план.
Ех, дано се подмладиш!
цитирай
39. bovari - Мило и драго ми стана.
30.07.2011 14:35
Благодаря, Катя.

Ще помисля и за подмладителната процедура, която описваш, излиза по-евтина от други подобни:)))
цитирай
40. katan - 35. tomich - Здравей, Катан
30.07.2011 19:31
tomich написа:
Хареса ми постинга. Отдавна не бях посещавал твоя блог.
Хубава легенда разказваш, въпреки че е помакедончена.:) Те почти всички природни красиви кътчета са свързани с легенди.
Много ми се иска да мина и посетя тези места. Майка ми, Бог да я прости, е родом от гр.Прилеп. А най ми се иска да мина по тези чудодейи камъни, знае ли човек...:)
Надявам се да покажеш още снимки
Благодаря за песента на Костадин Гугов!


Здравей, Томич!
Радвам се, че те вижтам тук.
Бях ти загубила "следите":).
И легендите и историческите факти са помакедончени наистина.
Ето, че и ти си от "нашия отбор:)".
Почти няма човек в България, чиито корени да не са в някоя от частите на разкъсаната Македония.
А за подмладяването:))) - всеки ден се гледам в огледалото и все съм си същата:))).
Има още малко снимки от Македония, но можеш да погледнеш предишните постинги - там има доста.
Поздрави и заповяй за края на разходката.

цитирай
41. katan - 36. veninski - Поздрави от Родопите!
30.07.2011 19:32
veninski написа:
Поздрави от Родопите!


Поздрави на Родопите, приятелю!
Благодаря за вниманието!
цитирай
42. katan - 37. bojo12345 - Само бях чувал за тези извори, а сега вече и ги видях!
30.07.2011 19:34
bojo12345 написа:
Тръгвам натам - рекламата с подмладяването върши работа! Пък и да не стане, една българска земя ще се посети!:)))


Здравей!
Ето това ми хареса - "една българска земя ще се посети!"
Може би и ще се подмладиш духовно, приятелю!
Поздрави!
цитирай
43. katan - 38. cornflower - Красива е легендата,
30.07.2011 19:39
cornflower написа:
но нещо не ми се понрави скулптурата на Биляна. Сигурно затова си я снимала в далечен план.
Ех, дано се подмладиш!


На теб "нещо", а на мен ВЪОБЩЕ не ми хареса, Люба!
Затова съм написала, че така я вижда скулптурът ...
Не ми харесаха и къщичките и каручките, защото не са от времето на Биляна и цар Самуил, затова съм писала:"според техните виждания".
Но цялостното ми впечатление е хубаво.
Поздрави, приятелко!
цитирай
44. katan - 39. bovari - Мило и драго ми стана.
30.07.2011 19:41
bovari написа:
Благодаря, Катя.

Ще помисля и за подмладителната процедура, която описваш, излиза по-евтина от други подобни:)))


:)))) Радвам се, че ти е станало мило и драго, Ели:))).
Тази "процедура":))) за подмладяване:))) наистина ина много предимства:))).
Пробвай!:)))
Хубава вечер!
цитирай
45. cornflower - Опитвам се да бъда деликатна
31.07.2011 13:54
katan написа:
cornflower написа:
но нещо не ми се понрави скулптурата на Биляна. Сигурно затова си я снимала в далечен план.
Ех, дано се подмладиш!


На теб "нещо", а на мен ВЪОБЩЕ не ми хареса, Люба!
Затова съм написала, че така я вижда скулптурът ...
Не ми харесаха и къщичките и каручките, защото не са от времето на Биляна и цар Самуил, затова съм писала:"според техните виждания".
Но цялостното ми впечатление е хубаво.
Поздрави, приятелко!

Но знаеш ли, като цяло са много назад - поне 100 години от нас.
Нагледах се на кичови платна и скулптури.
И затова този грандомански скопски център хич не им се връзва.
Не е трябва да се делят от родината-майка.
Скъпо плащат за това...
цитирай
46. katan - 45. cornflower - Опитвам се да бъда деликатна
31.07.2011 14:05
:))) Аз май съм по деликатна:))).
Пиша за градове от моето детство - от преди 40-50 години, защото 100 ми се видяха много:))).
Скопския център е като "кръпка" на целия фон на Македония.
Не е трябвало, но сръбската пропаганда е била много силна. Ние самите нищо не сме направили, а по-лошото е, че не правим нищо, за да променим нещата.
Пример за това е БПЦ ...
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5657050
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 195558
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031