Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.06.2011 16:02 - НЕПРЕХОДНОСТ ОТ БЕЗКРАЯ
Автор: katan Категория: Лични дневници   
Прочетен: 26515 Коментари: 70 Гласове:
73

Последна промяна: 25.06.2011 13:03

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg



image                                         
 

„ВЪГЛЕНЧЕТА ОТ БЕЗКРАЯ” е новата книга на Васил Венински.

Мисля, че не е необходимо да казвам кой е Васил Венински.

Всички го познаваме от неповторимите му и майстойсторки разказани от него авезалмански разкази-приказки от любимите му Родопи и Павелско.

Книгата му е пристигнала на адреса ми, когато бях в Банкя.

Разгърнах я. Намерих и автографа, за което много ти благодаря, Васко!

Посвещението на малкия Марти ме умили до сълзи – „Бъди благословено, юначе!” е написал Васко в посвещението си на своя първореден внук, а аз искам да добавя: Расти и порасти голям родопски юнак, Марти и продължи родолюбивото и благородно дело на дядо Васко! Нека Бог да Те наспори с неговия талант и с музикалната дарба на баба ти!

Имах куп задачи, които не търпяха отлагане и реших, че ще чета, когато „сколасам”.

Хайде холан! Въгленчета парят, как да ги оставя да изтинат?!

„Ще прочета два-три реда и продължавам със задачите” мисля си и отварям книгата.

Два-три реда ли казах?

Как се четат само два-три реда написани от Васил Венински?!

Аз не можах. Зачетох се и се отнесох в едно време хем, старо, хем близко. В едно време, което винаги ме е вълнувало. Когато това време е разказано от Васил Венински по неговия си неповторим начин, с неговите думи и с неговия стил, който не може да бъде сбъркан с друг тогава питам как се четат само два-три реда?

Написах „стил, който не може да бъде сбъркан с друг” и се замислих дали съм права.

В началото, когато го открих в blog.bg стилът му ми напомняше нашите класици. Сега, когато познавам много от творбите му с чиста съвест казвам, че стилът си е негов – венински, неподражаем, автентичен. Това, че понякога може да го сбъркаме с някой друг говори колко голям е талантът му.

Искаше ми се да напиша нещо, което не съм  писала друг път за авезалманските му разказите.

Видях, че няма да мога, защото сигурно ще се повтарям и потретвам.

Обръщам се към теб, Васко -
Благодаря ти за „Въгленчетата”!

Сполай ти за хаира, който си събрал в тази книга!

Това за мен е хаир не само от регионално значение, а още едно негаснещо въгленче в нашата литература въобще.

Не преувеличавам! Писала съм в коментари в блога ти моето скромно, любителско мнение за твоето творчество.

Написаното от теб не може да се отнесе само към краеведческите писания, макар да пишеш за твоите любими Родопи и Павелско, където са станали всички действителни случки и събития.

Талантът ти е толкова ярък, че не може да се нарече регионален или местен, а прекрачва в голямата българска литература.

Знаеш, че пиша и говоря само това, което чувствам и не си „кривя душата”, затова не е необходимо да се „извиняваш”J, че си талантлив!

Нима да си талантлив писател и добър човек, без да парадираш с това и да живееш в любимото си, родно Павелско, работейки за неговото благо в тези години, когато почти никой вече не работи на „ползу роду” са неща, за които трябва да се извиняваш?!

Да напиша нещичко за книгата ти. Моето мнение е съвсем любителско, непрофесионално и не претендирам за изчерпателност или литературен анализ.

В тази книга си събрал не само тъжните истории, които винаги са ме разплаквали, но и такива забавни случки, като преживяванията на мижу Осман – „чешит от сой”J, който е мижу на цяла Бяртина .... Забавни истории, но с много подтекст и поука ...

В мижу Осман видях един събирателен образ на нашите помохамеданчени българи в Родопите.

Усмихвам се, но ми е драго и тъжно едновременно – какъв турчин е мижу Осман, пък да не знае нито езика, нито адетите им, а и кръстил детето си ... Петър ...?

Срещала съм се с такива люде и честно да си кажа мижу Осман го видях в избледнелите си детски спомени и го открих в много от хората, които идваха при дядо в Неврокоп с мулета или магарета за съвет или за сладък мохабет под лозницата, където ние с баба им носехме кафе, шербет и локум, или само айрян.

Не правех разлика между тях и дядо – те му бяха аратлици и то от най-верните!

Едиствената разлика между тях беше в шапките им – дядо носеше бомбе, а те носеха чалми, за които донасях малко столче – да ги сложат там, докато си говоят.

Смятах ги за много добри люде щом дядо беше толкова доволен и усмихнат!

А и на мен ми носеха лешници и ошавJ.

Дядо ми им сторваше ихтибар, който на малко хора от Града сторваше ...

Нямаше  „етническо” напрежение, имаше истинско разбирателство, бяха аратлици  като мижу Осман и бай Начо ...

Видя ли сега какво стана?

Мижу Осман чрез мен „прескочи” от Павелско до НеврокопJ!

Такива бяха тогава хората – като твоя мижу Осман с неговите ловджийски лакардии и разпъната душа – хем българи, хем мохамедани, които кръщават децата си ...

Като съм започнала с Неврокоп да продължа и за другите ти разкази, в които пишеш за открадната камбана преди Спасовден и за кристалния звън на чановете, изработени от майстори звънари в Неврокоп.

Връщам се 50 години назад във времето и си спомням, че имаше такава улица в Града – „Звънарна”, „Звънчарска” или нещо подобно и отново нещо ме стиска за гърлото ...
Това за сетен път доказва майсторството ти!

Доказват разказите ти и усталъка на неврокопските звънари!
Ето защо и камбаните на катедралната църква в Града бяха с толкова кристално чист звън!

За всеки разказ във „ВЪГЛЕНЧЕТАТА” мога да пиша много и то все хубави думи, но ще кажа само, че най-ми харесаха „Хаир”, „Почит” и „Мелек бей”.

Ето това е – да правиш добро е най-хубаво!

Не знам кой измисли съвременната „поговорка”, че : „Няма ненаказано добро”?!

Но ти по един неповторим, венински начин доказваш правотата на : „Направи добро и го хвърли в реката или зад гърба си!”. То, доброто винаги се връща, когато най-малко го очакваш и когато имаш най-голяма нужда от него!

Образите, които си изваял в „Хаир” ги видях пред себе си като живи – „челеби” Дечко, Ганчо от Кору чешме, Асан /КАРА Асан/, Елица, която дава благословията си на Ганчо, а малкия Тодорчо ми  „скъса” сърцето.

Представих си ужасната, погромна и апокалиптична картина ...

Краят на разказа е „отпускащ”! Има възмездие! Има и ново начало!

Мелек бей пък е един съвременен Соломон!

Справедлив съдник е Мелек бей и добър човек!

Поука има и тук, като във всичко излязло из под перото ти – не прави това, което не искаш да правят на теб!

В „Почит” "нашенецът" пък ми напомни за Йуда ...
Ще цитирам това: „Прав си дето викаш, че много люде през живота си правят добрини. Ама на колко от тях им иде отръки да сторят хаир на най-големия си душманин, баш когато им е запалил чергата, а?”
С това ми припомни думите на моята мила майка, която ме учеше: „На лошото с добро, мама!”.

Всеки твой разказ съм го преживяла по няколко пъти – по толкова по колкото съм го прочела!

Сладкодумец казват, че си!

Но за всяко нещо трябват душа и обич!

Не стигат красиви и сладки думи!

Ти си вложил душата си и обичта към родния край в разказите си, затова всичко е толкова затрогващо, предизвикващо вълнение, мъка, сълзи, усмивки ...

Уста разказвач, който дава душа и живот на всяка дума!

Накрая ще напиша и за  „Моята старовремска сватба” няколко думи.

Грабна ме тази сватба, Васко!

Припомни ми едни времена, когато хората са били много по-добри, когато традициите са били „закон” и за бедни и за богати, времена, в които Стоил и Босилка, загалили се преди седемдесет и пет години се миловат и до преклонна възраст „съхранили топлинката си през всичките тези  години!

„ – Благословени да са, Господи! – прошепнах аз ...”

Благословен да си и ти, Васко!

Благодаря ти, че те има и те познавам!

Твоите въгленчета идват от безкрая и продължават към бъдещето, за да топлят, горят и вълнуват сърцата на всичките ти читатели-почитатели.

Те така парят, че едва ли някой, който се е докоснал до тях ще забрави, че е българин!

Сполай ти!




Гласувай:
73



Следващ постинг
Предишен постинг

1. babaelenica - Кате,
23.06.2011 16:31
Такава рецензия си написала, че ми се дочете.
:)))
Успех на новата книга на Венински!!!
цитирай
2. katan - 1. babaelenica -
23.06.2011 16:37
Рецензия е силно казано, Хелън, но книгата си заслужава да се прочете!
От опит ти го казвам:))).
И аз му пожелавам УСПЕХ!
цитирай
3. iliada - Въгленчетата са живи, Катан като ...
23.06.2011 16:39
Въгленчетата са живи ,Капан като разказите на Вен.Много сполучливо заглавие за една прекрасна книга!
Да ни е жив и здрав и да ни радва с още много увлекателни творби както само той умее да ги пише!
цитирай
4. katan - 3. iliada - Въгленчетата са живи
23.06.2011 16:50
Не написах нищо за твоята картина на заглавната страница, но съм писала в коментар, че тази картина беше нещото, което ми направи впечатление най-напред при теб.
Освен това много подхожда на разказите на Васко.
Ще очаквам да коригираш буквата:))).
Поздрави!
цитирай
5. iliada - Благодарна съм много за ласкавия коментар ,katan.Вен заслужава това внимание като творец и човек!:)
23.06.2011 17:04
katan написа:
Не написах нищо за твоята картина на заглавната страница, но съм писала в коментар, че тази картина беше нещото което ми направи впечатление най-напред при теб.
Освен това много подхожда на разказите на Васко.
Ще очаквам да коригираш буквата:))).
Поздрави!

цитирай
6. katan - 5. iliada -
23.06.2011 17:09
Благодаря за корекцията!:)))
Наистина заслужава!
цитирай
7. ivana59 - Благодаря ти, Катя!
23.06.2011 17:55
Обичам да чета прекрасните истории на Венински - човешки, заредени с добро, а думите му - красиви вселени. Благославям деня, в който попаднах на страницата му!
Жив и здрав да е!
цитирай
8. katan - 7. ivana59 -
23.06.2011 18:20
И аз ти благодаря за добрата дума, Ваня!
Ето това искам да цитирам, написано от В.В. -
"Да правиш добро е едно от най-хубавите човешки качества".
И той щедро използва това си качество - раздава го на всички нас.
Жив и здрав е и той и ние читателите-почитатели:)!
цитирай
9. ckarlet - Браво, Катя! Страхотно си го нап...
23.06.2011 18:23
Браво, Катя! Страхотно си го написала!
Аз прочетох книгата още в началото на издаването й. Също като теб бях много развълнувана и не можех да я оставя докато не прочетох и последната думичка от нея!
Поздрави за този невероятен талант Венински, както и за цялото му семейство.
Малкото Юначе със сигурност ще се гордее с дядо си!
А ти, Катя, си прекрасна! Винаги можеш да изкажеш всичко, което си прочела, видяла, преживяла, по един специален начин, който кара човек да се вълнува и преживее всичко отново!
Поздрави и за теб, мила Катя!
цитирай
10. katan - 9. ckarlet -
23.06.2011 18:34
Мила и скъпа, Скарлет!
Написала съм няколко думи, с които не може да се обхване всичко, което бих искала.
Васко не се нуждае от моите лаически писания, но аз исках по някакъв начин да дам израз на всичко, което предизвикват у мен неговите неповторими, талантливи и с обич написани разкази.
Благодаря ти от сърце за написаното!
Поздрави и на теб и приятелска прегръдка!
цитирай
11. nicodima - Васко беше така мил да ми изпрати книгата!
23.06.2011 18:39
За съжаление аз препускам през дните си и я оставих за отпуската през август. Тогава ще ми е по-сладко да я чета.
А ти... Само човек с голямо сърце може да напише такива думи. То не е рецензия, то е благословия : )...
Господ здраве да ви дава, талантливи и сърдечни хора!
цитирай
12. katan - 11. nicodima - Васко беше така мил да ми изпрати книгата!
23.06.2011 18:47
Приятелко мила, остави си я за спокойно време - така ще се насладиш на всяка буква!
Думите ти за моето скромно мнение ме просълзиха - не ги заслужавам.
Жива и здрава бъди и ти, Никодима!
цитирай
13. veninski - Остави ме без думи. . . Благодаря ти, ...
23.06.2011 19:27
Остави ме без думи... Благодаря ти, Катя! От дъното на душата си.
Сполай ви и на вас, момичета! Бъдете благословени!
цитирай
14. katan - 13. veninski -
23.06.2011 19:35
Ех, Васко!
Ти ме оставяш без дъх с всеки твой разказ!
Не ми благодари - благодари на себе си и любимите ти Родопи и Павелско, които са твоите вдъхновители!
Моите думи са много бледи и слаби, за да изкажа всичко, което изпитвам, когато те чета.

цитирай
15. stela50 - Книгата е прекрасна ...Чета и препрочитам с удоволствие .
23.06.2011 20:09
Всеки разказ носи своето очарование ,послание и приказност .
Поздрави ,Кати ! Твоите думи наистина са благословия
за един талантлив творец ...за неговите хубави разкази .
Прегръдки и за двамата !
цитирай
16. bven - На добър час, приятелю от Родопа-планина
23.06.2011 21:06
и нека твоите хубави разкази се четат и напомнят за хора смели, силни и обикновени като нас! Успех!:)
цитирай
17. cornflower - Поздравявам те, Катя!
23.06.2011 21:13
Хубави, искрени топли думи за един голям български талант!
Заслужава го!
цитирай
18. bovari - Вече е в моята библиотека:)
23.06.2011 21:19
Прочетена, премислена и ...очакваща нови малки читатели.

Поздрави, Катя.

цитирай
19. dolsineq - Остави ме без думи. . . Благодаря ти, ...
23.06.2011 21:52
veninski написа:
Остави ме без думи... Благодаря ти, Катя! От дъното на душата си.
Сполай ви и на вас, момичета! Бъдете благословени!

.............................................
Хубаво разказваш, Венински. Чета с удовоствие разказите ти. :)
цитирай
20. kalin8 - Поздрави и от мен!
23.06.2011 22:15
Б.
цитирай
21. katan - Не знам доколо е правилно аз да отговарям на коментарите ви, приятели.
23.06.2011 22:46
Мисля, че е редно вълшебникът от Павелско сам да ви отговаря и сам да приема поздравите ви, макар и от моя блог.
Ще махна модерацията за известно време, за да може той сам и лично да ви благодари за хубавите думи, които са абсолютно заслужени.
цитирай
22. bizcocho - Кате и аз ще я имам. Който ще ми я пр...
24.06.2011 01:40
Кате и аз ще я имам. Който ще ми я препрати, я е изчел и е във възторг.
цитирай
23. kometapg - Поздрави и за двамата! Един чудесен ...
24.06.2011 01:41
Поздрави и за двамата! Един чудесен отзив, който наистина предизвиква да прочетем книгата! Успех на Венински! :)
цитирай
24. veninski - Трогнахте ме, приятели. . . Благ...
24.06.2011 05:23
Трогнахте ме, приятели... Благодаря ви от сърце!
цитирай
25. veninski - 15. stela50 - Книгата е прекрасна ...Чета и препрочитам с удоволствие .
24.06.2011 09:54
stela50 написа:
Всеки разказ носи своето очарование ,послание и приказност .
Поздрави ,Кати ! Твоите думи наистина са благословия
за един талантлив творец ...за неговите хубави разкази .
Прегръдки и за двамата !

Удоволствието е изцяло мое, Таня! Благодаря ти за добрата дума!
цитирай
26. veninski - 16. bven - На добър час, приятелю от Родопа-планина
24.06.2011 09:56
bven написа:
и нека твоите хубави разкази се четат и напомнят за хора смели, силни и обикновени като нас! Успех!:)

Сполай ти, Мария! Поздрави на Пловдив и семейството!
цитирай
27. veninski - 17. cornflower - Поздравявам те, Катя!
24.06.2011 09:58
cornflower написа:
Хубави, искрени топли думи за един голям български талант!
Заслужава го!

Благодаря ти, Люба! Поздрави от Родопите!
цитирай
28. veninski - 18. bovari - Вече е в моята библиотека:)
24.06.2011 10:03
bovari написа:
Прочетена, премислена и ...очакваща нови малки читатели.

Поздрави, Катя.


Радвам се, че е в библиотеката ти, приятелко. Бъди жива и здрава! Скоро ще ти пратя обещаното.
цитирай
29. veninski - 19. dolsineq
24.06.2011 10:05
dolsineq написа:
veninski написа:
Остави ме без думи... Благодаря ти, Катя! От дъното на душата си.
Сполай ви и на вас, момичета! Бъдете благословени!

.............................................
Хубаво разказваш, Венински. Чета с удовоствие разказите ти. :)

Благодаря ти, приятелко! Оценката ти ме ласкае...
цитирай
30. veninski - 20. kalin8 - Поздрави и от мен!
24.06.2011 10:06
kalin8 написа:
Б.

Сполай ти, приятелю! Поздрави от Павелско!
цитирай
31. veninski - 22. bizcocho - Кате и аз ще я имам. Който ще ми я пр...
24.06.2011 10:08
bizcocho написа:
Кате и аз ще я имам. Който ще ми я препрати, я е изчел и е във възторг.

Благодарности от сърце, Жени! Желая родопско здраве и дълголетие! Поздрави на Испания!
цитирай
32. veninski - 23. kometapg - Поздрави и за двамата! Един чудесен ...
24.06.2011 10:12
kometapg написа:
Поздрави и за двамата! Един чудесен отзив, който наистина предизвиква да прочетем книгата! Успех на Венински! :)

Благодаря ти, Светла! Твоето мнение е ценно за мен. Поздрави на София!
цитирай
33. veninski - 21. katan - Не знам доколко е правилно аз да отговарям на коментарите ви, приятели.
24.06.2011 10:13
katan написа:
Мисля, че е редно вълшебникът от Павелско сам да ви отговаря и сам да приема поздравите ви, макар и от моя блог.
Ще махна модерацията за известно време, за да може той сам и лично да ви благодари за хубавите думи, които са абсолютно заслужени.

Всичко е правилно, приятелко! Бъди благословена!
цитирай
34. tili - Браво! Чудесна рецензия!
24.06.2011 13:52
Можеш само да ми завиждаш, защото моето удоволствие предстои. Пазя си я за моренцето. Както направих и миналата година. Много хубаво върви борова прохлада с крясък на чайки:)))
цитирай
35. scarlety - Браво и на двамата!
24.06.2011 14:50
"Ти си вложил душата си и обичта към родния край в разказите си, затова всичко е толкова затрогващо, предизвикващо вълнение, мъка, сълзи, усмивки .."
Тия думи на Катя са достатъчни,за да разбере човек защо си струва да бъде прочетена книгата!
Поздрави,Венински и успех!
цитирай
36. veninski - 34. tili - Браво! Чудесна рецензия!
24.06.2011 15:03
tili написа:
Можеш само да ми завиждаш, защото моето удоволствие предстои. Пазя си я за моренцето. Както направих и миналата година. Много хубаво върви борова прохлада с крясък на чайки:)))

Наистина рецензията е чудесна, Лили. Катя е огън момиче:) Ама и ти си същата! Бъди все тъй озарена от доброто! Поздрави от Павелско!
цитирай
37. veninski - 35. scarlety - Браво и на двамата!
24.06.2011 15:05
scarlety написа:
"Ти си вложил душата си и обичта към родния край в разказите си, затова всичко е толкова затрогващо, предизвикващо вълнение, мъка, сълзи, усмивки .."
Тия думи на Катя са достатъчни,за да разбере човек защо си струва да бъде прочетена книгата!
Поздрави,Венински и успех!

Сполай ти, приятелко! Здраве, обич, светлина на теб, и на всички близки! Поздрави на семейството!
цитирай
38. ivankalilova - Чудесна е книгата!Прочетох я с о...
24.06.2011 16:25
Чудесна е книгата!Прочетох я с огромно удоволствие! А картината на Иля много , много ми хареса!
Поздрави и прегръдки за всички вас!:)))
цитирай
39. veninski - 38. ivankalilova - Чудесна е книгата!Прочетох я с о...
24.06.2011 16:52
ivankalilova написа:
Чудесна е книгата!Прочетох я с огромно удоволствие! А картината на Иля много , много ми хареса!
Поздрави и прегръдки за всички вас!:)))

Благодаря ти за оценката, Ваня! А картината на Илиана наистина е фанстастична. Поздрави на всички!
цитирай
40. tota - Поздрави, Катя!
25.06.2011 10:20
Написала си го и ти от сърце както са разказани "живите въгленчета" в книгата от Васил Венински!
Да му пожелаем здраве и сили да разпалва въгленчетата и да пламва любовта българска към земята ни, към корените ни, към изстраданото, към всичко, което се излива от душата ...
Жив и здрав да си, приятелю! Да те има!!
цитирай
41. katan - 40. tota - Поздрави, Катя!
25.06.2011 12:41
Благодаря за добрите думи, Ати!
Написала съм само моите впечатления и чувствата, които разпалва с въгленчетата си майсторът от Родопа в мен.
Жив и здрав да е!
И ние да сме живи и здрави и да му се радваме!:)
Хубави почивни дни!
цитирай
42. katan - Здравейте приятели!
25.06.2011 13:12
Много ми се искаше с този мой постинг да предизвикам "разбор" на всеки един разказ от новата книга на Васил Венински, която почти всички тук сме чели. Да се получи нещо като литературно-дискусионно "студио".
Получило се е, макар да очаквах много повече!
Може би трябваше да "подскажа":) идеята си "по-високо и по-силно".
Важното е, че всички се обединихме около мнението за красотата на думите и езика ни, използвани от талантлив писател като Васко.
Думите му не са оставили равнодушен нито един от читателите му!
Пожелавам му нови вълнуващи разкази, написани все така по венински!
На нас пък пожелавам да сме все такива добри читатели!
цитирай
43. pevetsa - Прегръдки за теб Кате, и за Васко, ...
26.06.2011 19:06
Прегръдки за теб Кате, и за Васко, родопчанинът който разпалва въгленчетата ни за красивата ни България!
За съжаление, не всеки може да се похвали че има тази книга в библиотеката си, аз също съм един от тях, но зная, че е прекрасна, защото познавам разказите му тук в блога.
И желая му успех!
цитирай
44. katan - 43. pevetsa - Прегръдки за теб Кате, и за Васко,
26.06.2011 19:12
Един голям родопчанин, който разпалва въгленчетата на родолюбието е Васил Вениски!
Книгата мога да ти я изпратя по надежден "куриер":) и по същия начин да ми я върнеш:).
Успех на Васко и поздрави на теб, Алекс!
цитирай
45. megg - Поздравления, Кате!
27.06.2011 17:23
За топлите и истински думи, които разкриват душата на един читател със сърце за
дълбоките, талантливи и човешки разкази на Васил Венински!
Поздрави за всички ви - писател, художник и автор на чудесната рецензия!
цитирай
46. katan - 45. megg -
28.06.2011 21:18
Мег, благодаря ти от името на вълшебника от Павелско и от името на Илиана!
Благодаря ти и от мое име за топлите и добри думи за тези прекрасни и талантливо написани разкази!
Всеки намира в тях по нещо свое!
Поздрави, Мег! И хубава вечер!
цитирай
47. veninski - За един автор е голямо удовлетво...
28.06.2011 21:44
За един автор е голямо удовлетворение да чуе думи като твоите. Благодаря ти, Меги! Поздрави от Родопите!
цитирай
48. iliada - Благодаря Ви и аз приятели ,за добрите думи,но истината е ,че разказите на Вен са много,много добри!
28.06.2011 21:50
veninski написа:
ivankalilova написа:
Чудесна е книгата!Прочетох я с огромно удоволствие! А картината на Иля много , много ми хареса!
Поздрави и прегръдки за всички вас!:)))

Благодаря ти за оценката, Ваня! А картината на Илиана наистина е фанстастична. Поздрави на всички!

Много съм му благодарна ,че избра една от първите ми картини за корица и много горда:))Прегръдки за всички Вас!
цитирай
49. iliada - Благодарност и от мен!
28.06.2011 21:51
megg написа:
За топлите и истински думи, които разкриват душата на един читател със сърце за
дълбоките, талантливи и човешки разкази на Васил Венински!
Поздрави за всички ви - писател, художник и автор на чудесната рецензия!

цитирай
50. iliada - Остава ми само да се присъединя ,а теб приятелски силно и дълго прегърна,katan!
28.06.2011 21:52
katan написа:
Мег, благодаря ти от името на вълшебника от Павелско и от името на Илиана!
Благодаря ти и от мое име за топлите и добри думи за тези прекрасни и талантливо написани разкази!
Всеки намира в тях по нещо свое!
Поздрави, Мег! И хубава вечер!

цитирай
51. katan - 50. iliada - Остава ми само да се присъединя ,а теб приятелски силно и дълго прегърна,katan!
28.06.2011 22:14
На мен също не ми остава нищо друго освен да ви прегърна топло и приятелски - теб и Васко и да ви пожелая нови успехи и творческо вдъхновение!
цитирай
52. veninski - 48. iliada - Благодаря Ви и аз приятели ,за добрите думи,но истината е ,че разказите на Вен са много,много добри!
29.06.2011 06:28
iliada написа:
veninski написа:
ivankalilova написа:
Чудесна е книгата!Прочетох я с огромно удоволствие! А картината на Иля много , много ми хареса!
Поздрави и прегръдки за всички вас!:)))

Благодаря ти за оценката, Ваня! А картината на Илиана наистина е фанстастична. Поздрави на всички!

Много съм му благодарна, че избра една от първите ми картини за корица и много горда:))Прегръдки за всички Вас!

Аз също съм ти благодарен, Илиана! Радвам се, че се срещнахме! Било ни е писано... Да е живот и здраве, ще направим още нещо съвместно. Поздрави на семейството! Непременно да поздравиш баща си!
цитирай
53. vmir - Разказите са не на родно, а на световно ниво и над него.
01.07.2011 11:55
Един подходящ превод ще ги направи бестселър на много места по света.
цитирай
54. katan - 53. vmir - Разказите са не на родно, а на световно ниво и над него.
01.07.2011 11:59
vmir написа:
Един подходящ превод ще ги направи бестселър на много места по света.


Прав си, приятелю!
Дано се намери и преводач и да покаже на света съвременното лице на българската литература в творчеството на Васил Венински.
цитирай
55. inel379 - Едно от най-обичаните места в blog.bg, където душата чувства се жива!
02.07.2011 03:02
Чета с голямо вълнение разказите му!
Прекрасен!
С обич и благодарност към него!
И към теб, мила Катан!
Щастливи сме, че се докоснахме!
цитирай
56. katan - 55. inel379 - Едно от най-обичаните места в blog.bg, където душата чувства се жива!
02.07.2011 21:21
inel379 написа:
Чета с голямо вълнение разказите му!
Прекрасен!
С обич и благодарност към него!
И към теб, мила Катан!
Щастливи сме, че се докоснахме!


Душата се чувства жива!
Това е може би най-точната дума - ЖИВА.
Наистина сме щастливци, че се докоснахме до истински талант!
Поздрави!
Благодатя ти, Инел!
цитирай
57. razkazvachka - Браво, Катя!
07.07.2011 16:16
Исках и аз да напиша рецензия, но докато се измъкнах от Голямата каша на безкрайния юни, някой ми бе задигнал книгата и сега я четат момчетата в къщи...
Хубаво си го казала!
цитирай
58. katan - 57. razkazvachka - Браво, Катя!
07.07.2011 17:11
razkazvachka написа:
Исках и аз да напиша рецензия, но докато се измъкнах от Голямата каша на безкрайния юни, някой ми бе задигнал книгата и сега я четат момчетата в къщи...
Хубаво си го казала!


Напиши и ти, Гери.
Моето не е рецензия, а споделяне на чувства, впечатления и ... спомени.
Напиши, ще се получи интересно, а и Васко го заслужава.
Нека първОМ я прочетат момчета, отпосле и ти:).
Радвам се, че вече си тук, изгазила голямата каша на безкрайния юни:)!
Липсваше ми истински!
цитирай
59. mamas - Поздрави, благородна душо!
11.07.2011 11:58
Имам книгата, чела съм всичко, но твоите споделени "чувства, впечатления и ... спомени" ме подтикват да чета отново и да откривам нови пластове в простичкото наглед съдържание на разказите.
Благословена да си, Катя!
цитирай
60. katan - 59. mamas - Поздрави
11.07.2011 12:44
mamas написа:
Имам книгата, чела съм всичко, но твоите споделени "чувства, впечатления и ... спомени" ме подтикват да чета отново и да откривам нови пластове в простичкото наглед съдържание на разказите.
Благословена да си, Катя!


Поздрави и на теб, Славе!
Бях решила да пиша за всяка една книга на приятел.
За теб не написах ... Съжалявам!
Простички наглед, но истински и майсторски разказани са авезалманските истории на В.В, затова не ни оставят равнодушни.
В простичките наглед неща се крият човешки съдби и се научава много за бита и нравите на хората по онова време.
Простичките неща са големите неща.
Наистина разказите са многопластови - зад всяка една дума може да се види цял образ или случка и събитие с много подтекст. При всеки нов прочит се улавям, че съм пропуснала нещо в предишните.
Поздрави, Славе и до скоро!

цитирай
61. bizcocho - Имам я, Кате. И е разкошна!
03.10.2011 02:44
Имам я, Кате. И е разкошна!
цитирай
62. bizcocho - И ти си прибрала постинги. . . и аз ...
03.10.2011 02:46
И ти си прибрала постинги... и аз поприбрах някои... кой ли ден ще се поразшетам повечко...
цитирай
63. katan - 61. bizcocho - Имам я, Кате. И е разкошна!
15.10.2011 14:26
bizcocho написа:
Имам я, Кате. И е разкошна!


Радвам се, че я имаш, Жени! Заслужава си!
цитирай
64. katan - 62. bizcocho - И ти си прибрала постинги. . .
15.10.2011 14:26
bizcocho написа:
И ти си прибрала постинги... и аз поприбрах някои... кой ли ден ще се поразшетам повечко...


Поразтребих малко:)))!
Поздрави!
цитирай
65. veselinvalev - Поздравявам те за този прекрасен, ...
28.10.2011 20:02
Поздравявам те за този прекрасен, сърдечен, човечен отзив и читателски рефлекс, katan. Разказваческият талант на Васко е поразяващ. Световете му са наистина безкрайни. В човещината, добротата, истинността, българщината си. Той е голямата магия на родопското слово. За мен той е съвременен класик на българския разказ. Вярвам, че няма да мине много време и разказите му ще са в христоматиите по българска литература.
Още веднъж поздрави сърдечни!
цитирай
66. katan - 65. veselinvalev - Поздравявам те за този прекрасен
28.10.2011 21:14
veselinvalev написа:
Поздравявам те за този прекрасен, сърдечен, човечен отзив и читателски рефлекс, katan. Разказваческият талант на Васко е поразяващ. Световете му са наистина безкрайни. В човещината, добротата, истинността, българщината си. Той е голямата магия на родопското слово. За мен той е съвременен класик на българския разказ. Вярвам, че няма да мине много време и разказите му ще са в христоматиите по българска литература.
Още веднъж поздрави сърдечни!


Благодаря ти, Веско!
Благодаря ти за частта към мен. За другото Васко трябва да ти отговори:).
Да, написала съм някъде /не си спомням дали беше в поста или в коментар/, че талантът на Васко е толкова ярък, че прекрачва в голямата литература.
Ти си го казал в съвсем прав текст, че той е един съвременен класик.
Много бих се радвала, ако наистина влезе в христоматиите, защото всички имаме нужда от глътка атентичност, а не сурогати и ерзаци.
Той е точно такъв автор - истински, автентичен и магнетичен - като Родопите и Павелско.
Поздрави и на теб и хубава вечер!
цитирай
67. veninski - 65. veselinvalev и 66. katan - 65. veselinvalev
28.10.2011 22:02
veselinvalev написа:
Поздравявам те за този прекрасен, сърдечен, човечен отзив и читателски рефлекс, katan. Разказваческият талант на Васко е поразяващ. Световете му са наистина безкрайни. В човещината, добротата, истинността, българщината си. Той е голямата магия на родопското слово. За мен той е съвременен класик на българския разказ. Вярвам, че няма да мине много време и разказите му ще са в христоматиите по българска литература.
Още веднъж поздрави сърдечни!


katan написа:
veselinvalev написа:
Поздравявам те за този прекрасен, сърдечен, човечен отзив и читателски рефлекс, katan. Разказваческият талант на Васко е поразяващ. Световете му са наистина безкрайни. В човещината, добротата, истинността, българщината си. Той е голямата магия на родопското слово. За мен той е съвременен класик на българския разказ. Вярвам, че няма да мине много време и разказите му ще са в христоматиите по българска литература.
Още веднъж поздрави сърдечни!


Благодаря ти, Веско!
Благодаря ти за частта към мен. За другото Васко трябва да ти отговори:).
Да, написала съм някъде /не си спомням дали беше в поста или в коментар/, че талантът на Васко е толкова ярък, че прекрачва в голямата литература.
Ти си го казал в съвсем прав текст, че той е един съвременен класик.
Много бих се радвала, ако наистина влезе в христоматиите, защото всички имаме нужда от глътка атентичност, а не сурогати и ерзаци.
Той е точно такъв автор - истински, автентичен и магнетичен - като Родопите и Павелско.
Поздрави и на теб и хубава вечер!
Не съм убеден, че заслужавам да бъда в христоматия или където и да е било другаде в съвременната българска проза, но съм горд, че съм влязъл в сърцата на едни безспорни литературни ценители като вас! Благодаря Ви, приятели! Бъдете здрави, одухотворени и успешни!
цитирай
68. ckarlet - Напълно споделям написаното от ...
06.11.2011 12:13
Напълно споделям написаното от Veselinvalev и от теб, мила Катя, за Венински! Духът, който носят книгите му, където и да се намираме по широкия свят ни карат да се чувстваме потомци на силен народ. Разказите му са изпълнени със сила, родолюбие, човещина и безкрайна обич, доброта и човеколюбие! Радвам се, че ви срещнах в това в пространство и ми позволихте да се докосна до вас!
цитирай
69. katan - 68. ckarlet - Напълно споделям написаното
06.11.2011 12:39
ckarlet написа:
Напълно споделям написаното от Veselinvalev и от теб, мила Катя, за Венински! Духът, който носят книгите му, където и да се намираме по широкия свят ни карат да се чувстваме потомци на силен народ. Разказите му са изпълнени със сила, родолюбие, човещина и безкрайна обич, доброта и човеколюбие! Радвам се, че ви срещнах в това в пространство и ми позволихте да се докосна до вас!


Мила Скарлет!
Аз пък съм съгласна с теб:).
Васил Венински е автор и творец от голяма величина.
Всичките му разкази са предания от любимото му Павелско, но написани с толкова любов и мъдрост, че наистина се превръщат в класика.
Всичко при него е от душа и с душа написано, затова е толкова вълнущо.
И аз се радвам, че се "срещнахме" тук и се обогатяваме взаимно.
Поздрави, Скарлет! И хубав ден!
цитирай
70. katan - 70. alav - :)
07.11.2011 15:24
alav написа:
На това му се казва рецензия от душа и сърце! Поздрав и за теб и за Васил!


Благодаря!:)
Поздравите са за автора. Моят принос е незначителен.
Поздрави и на теб!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: katan
Категория: Лични дневници
Прочетен: 5675360
Постинги: 719
Коментари: 19190
Гласове: 196209
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930